Pàgina 102 de 149

Es guanya molt poc

Publicat: Dissabte 12/11/2016 15:56
Autor: Javi M
De què serveix desacoblar una unitat, si vols fer-la esperar allà fins que torni a baixar l'altra que l'acompanyava? Per a això que no la desacoblin, ja que estarà ocupada el mateix temps, però d'una manera prestant places i de l'altra no.

Si no aprofites el tren que desacobles per a fer algun altre servei, guanyes molt poc. Només estalviar-te uns Euros en electricitat.

Re: Es guanya molt poc

Publicat: Dissabte 12/11/2016 17:06
Autor: fgc113
Javi M ha escrit:De què serveix desacoblar una unitat, si vols fer-la esperar allà fins que torni a baixar l'altra que l'acompanyava? Per a això que no la desacoblin, ja que estarà ocupada el mateix temps, però d'una manera prestant places i de l'altra no.

Si no aprofites el tren que desacobles per a fer algun altre servei, guanyes molt poc. Només estalviar-te uns Euros en electricitat.
Crec que ho diu perquè a la Garriga no cap una doble de 447 a la via amb topera i així no caldria fer obres per a ampliar-la.

Re: Es guanya molt poc

Publicat: Diumenge 13/11/2016 3:29
Autor: UT440_132M
fgc113 ha escrit:
Javi M ha escrit:De què serveix desacoblar una unitat, si vols fer-la esperar allà fins que torni a baixar l'altra que l'acompanyava? Per a això que no la desacoblin, ja que estarà ocupada el mateix temps, però d'una manera prestant places i de l'altra no.

Si no aprofites el tren que desacobles per a fer algun altre servei, guanyes molt poc. Només estalviar-te uns Euros en electricitat.
Crec que ho diu perquè a la Garriga no cap una doble de 447 a la via amb topera i així no caldria fer obres per a ampliar-la.
Correcte, a la via 4 de la Garriga, via amb topall situada al cantó Hospitalet, només cap una composició simple de 447, per això deia el company de "tallar" el tren a Granollers - Canovelles

Re: Es guanya molt poc

Publicat: Diumenge 13/11/2016 11:58
Autor: adriaesc
UT440_132M ha escrit:
fgc113 ha escrit:
Javi M ha escrit:De què serveix desacoblar una unitat, si vols fer-la esperar allà fins que torni a baixar l'altra que l'acompanyava? Per a això que no la desacoblin, ja que estarà ocupada el mateix temps, però d'una manera prestant places i de l'altra no.

Si no aprofites el tren que desacobles per a fer algun altre servei, guanyes molt poc. Només estalviar-te uns Euros en electricitat.
Crec que ho diu perquè a la Garriga no cap una doble de 447 a la via amb topera i així no caldria fer obres per a ampliar-la.
Correcte, a la via 4 de la Garriga, via amb topall situada al cantó Hospitalet, només cap una composició simple de 447, per això deia el company de "tallar" el tren a Granollers - Canovelles
Sí, ho deia per aquest motiu. Si no, mentre fessin les obres d'allargament (si és que les fan), es podrien fer alguns tallant-los i altres pujant fins Vic?

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Dilluns 21/11/2016 2:48
Autor: Carlos González
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 82204&z=10
He fet un mapa per proposar com pot ser la xarxa de Rodalies BCN

R1: Vilanova i la Geltrú-Lloret de Mar
R2: Sant Vicenç de Calders-Sant Celoni
R3: Castelldefels-Vic
R4: Aeroport T1-Manresa
R7: Martorell-L'Hospitalet (per Sant Cugat)
R8: Vilanova i la Geltrú-Mataró (per Sant Cugat)

Dieu-me altres propostes, ho dic perquè no sé si serà millor per la R8 que proposo o fer-ho passar per la R3 entre Mollet i el Circuit de Montmeló, o per la R2.

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Dilluns 21/11/2016 18:22
Autor: adriaesc
Carlos González ha escrit:https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 82204&z=10
He fet un mapa per proposar com pot ser la xarxa de Rodalies BCN

R1: Vilanova i la Geltrú-Lloret de Mar
R2: Sant Vicenç de Calders-Sant Celoni
R3: Castelldefels-Vic
R4: Aeroport T1-Manresa
R7: Martorell-L'Hospitalet (per Sant Cugat)
R8: Vilanova i la Geltrú-Mataró (per Sant Cugat)

Dieu-me altres propostes, ho dic perquè no sé si serà millor per la R8 que proposo o fer-ho passar per la R3 entre Mollet i el Circuit de Montmeló, o per la R2.
El trobo força bé però deixes sense ús el tram SVC-Vilanova, mentre que entre Vilafranca i Castellbisbal dobles les línies que passen per allà.
Per altra banda, actualment la unió de la R8 pel costat Girona és cap a l'R2, no pas per l'R3 com has posat i crec que doblar aquell tram veient com d'encaixats van els trens avui dia és millor deixar-ho per l'R2 (com l'R8 a dia d'avui).
El tram actual entre Blanes i Maçanet només estaria servit per l'RG1?
El túnel que planteges pel centre de Barcelona (el de l'R4) el canviaria per a l'R2, o per una futura R1 si comença a SVC.

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Dilluns 21/11/2016 21:00
Autor: Carlos González
Crec que per arribar a fer traçat Sant Vicenç de Calders i Vilanova, pensava en que fos un altre línia per Rodalies, però no de Barcelona, un exemple pot ser BCN-La Sagrera-Tarragona o Reus

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Dilluns 21/11/2016 21:28
Autor: adriaesc
Carlos González ha escrit:Crec que per arribar a fer traçat Sant Vicenç de Calders i Vilanova, pensava en que fos un altre línia per Rodalies, però no de Barcelona, un exemple pot ser BCN-La Sagrera-Tarragona o Reus
Jo començaria l'R1 a SVC, amb possibilitats de fer tipus l'actual RG1, allargant pels extrems i convertint-la en una línia de Reg pura i dura

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Divendres 25/11/2016 21:19
Autor: Renfe451
Jo per la part nord allargaria l'R1 fins a Tossa de Mar ja que podria tenir força potencial degut al seu caràcter turístic.

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Dissabte 26/11/2016 1:21
Autor: mpn90
Renfe451 ha escrit:Jo per la part nord allargaria l'R1 fins a Tossa de Mar ja que podria tenir força potencial degut al seu caràcter turístic.
Un poble de la Costa Brava sud que està prou decent, no cal pas tocar-lo! D'altra banda, els municipis amb més població i volum turístic són Blanes i Lloret.
Carlos González ha escrit:https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 82204&z=10
He fet un mapa per proposar com pot ser la xarxa de Rodalies BCN

R1: Vilanova i la Geltrú-Lloret de Mar
R2: Sant Vicenç de Calders-Sant Celoni
R3: Castelldefels-Vic
R4: Aeroport T1-Manresa
R7: Martorell-L'Hospitalet (per Sant Cugat)
R8: Vilanova i la Geltrú-Mataró (per Sant Cugat)

Dieu-me altres propostes, ho dic perquè no sé si serà millor per la R8 que proposo o fer-ho passar per la R3 entre Mollet i el Circuit de Montmeló, o per la R2.
Més enllà del que ja han comentat de el tram Sant Vicenç de Calders - Vilanova i la Geltrú, crec que s'hauria de mirar d'idear d'alguna manera que la R1 o línia de la costa pugui passar per l'Aeroport, ja que són les que aporten més turistes (Sitges per una banda, i Calella-Lloret per l'altra)

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Dissabte 26/11/2016 19:06
Autor: robertotlh
Precisament jo també estava aquests dies donant-li canya a l'Inkscape per fer la meva proposta de mapa de Rodalies de Barcelona.

Inclou les següents infraestructures:

- Túnel de Montcada
- Tercer túnel per la Diagonal
- Línia Castelldefels-Zona Universitària
- Intercambiador de la Torrassa
- Línia Martorell-Terrassa
- Línia Granollers - Mataró

Les línies quedarien

R1: Sant Vicenç - Massanet Massanes
R2: Sant Vicenç - Massanet Massanes
R3: Castelldefels - La Tor de Querol
R4: Aeroport T1 - Manresa
R7: L'Hospitalet - Sant Cugat - Molins de Rei - L'Hospitalet
R8: Mataró - Vilafranca del Penedès
R9: Francesc Macià - Terrassa - Martorell - Francesc Macià
R10: Estació de França - Manresa

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Dissabte 26/11/2016 22:02
Autor: Carlos González
M'agrada el teu plànol, però faria uns quants canvis,

Per exemple: des de Vic és suficient, perquè fins a la Tor de Querol seria com per traçat de Regionals, i a més, faria trigar molt i això no interessa, si pogués utilitzar bé aquest programa, faria la meva versió.

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Dissabte 26/11/2016 22:05
Autor: Renfe445
Carlos González ha escrit:Des de Vic és suficient, perquè fins a la Tor de Querol seria com per traçat de Regionals, i a més, faria trigar molt i això no interessa, si pogués utilitzar bé aquest programa, faria la meva versió.
El inkscape que es software libre está bien si no quieres usar el illustrator.

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Dissabte 26/11/2016 22:09
Autor: Carlos González
Renfe445 ha escrit: El inkscape que es software libre está bien si no quieres usar el illustrator.
Ya, pero que no sé como se utiliza ese programa para hacer planos de mapas de líneas, simplemente eso.

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Diumenge 27/11/2016 11:43
Autor: robertotlh
Carlos González ha escrit:
Renfe445 ha escrit: El inkscape que es software libre está bien si no quieres usar el illustrator.
Ya, pero que no sé como se utiliza ese programa para hacer planos de mapas de líneas, simplemente eso.
Baixate'l i investiga, és divertit. Això sí no t'esperis un "line drawing assistant", s'ha d'anar adquirint la traça i descobrint les funcionalitats.

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Diumenge 27/11/2016 11:56
Autor: Carlos González
Ja ho tinc baixat fa temps, però això és un altre cosa, quan puguis i si vols robertotlh, dibuixa que la R3 sigui com a estació final a Vic o Ripoll, ja que fins a la Tor de Querol seria massa llarg, això te que ser per Regionals.

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Diumenge 11/12/2016 23:50
Autor: Carlos González
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 52683&z=13
He penjat aquest mapa dibuixat per mostrar 2 propostes per el 3er túnel de RENFE a la Travessera de Gràcia, dieu-me què penseu d'aquests dos traçats, quin és millor, qui donaria l'abast, etc....

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Dilluns 12/12/2016 21:35
Autor: bigcoaster
La meva opinió és que, sense venir d'Esplugues i Cornellà, té més sentit passar per Sants.

Però crec que seria millor fer Castelldefels-Sant Boi-Cornellà-travessera de gràcia-sagrera.

Esplugues i Cornellà

Publicat: Dilluns 12/12/2016 21:53
Autor: Javi M
Jo també crec que, posats a fer un tercer túnel, no s'hauria de perdre l'oportunitat de fer arribar el tren a Esplugues (donant també servei a sant Just) i a la part alta de Cornellà.

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Dilluns 12/12/2016 22:02
Autor: Carlos González
bigcoaster ha escrit:La meva opinió és que, sense venir d'Esplugues i Cornellà, té més sentit passar per Sants.

Però crec que seria millor fer Castelldefels-Sant Boi-Cornellà-travessera de gràcia-sagrera.
No solucionaria molt el caos de RENFE, a més, crec que pot ser millor per R4 i futurs mitja distància en el túnel de Travessera, ja que els altres túnels tindrien les seves freqüències que crec que serien millor, per Passeig de Gràcia la R2 i R3, per Pl. Catalunya la R1.