Pàgina 103 de 149

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Dimarts 13/12/2016 20:55
Autor: bigcoaster
Carlos González ha escrit:
bigcoaster ha escrit:La meva opinió és que, sense venir d'Esplugues i Cornellà, té més sentit passar per Sants.

Però crec que seria millor fer Castelldefels-Sant Boi-Cornellà-travessera de gràcia-sagrera.
No solucionaria molt el caos de RENFE, a més, crec que pot ser millor per R4 i futurs mitja distància en el túnel de Travessera, ja que els altres túnels tindrien les seves freqüències que crec que serien millor, per Passeig de Gràcia la R2 i R3, per Pl. Catalunya la R1.
El caos de renfe es soluciona amb salts de moltó a l'entrada i sortida dels túnels (vegi's Torrassa, Sagrera, Montcada), primer de tot. Després, racionalitzant les línies, perquè no cisallin, com ara passa al túnel d'Aragó, es podria solucionar treient les línies de EdF o fent salt de moltó. El tercer túnel permetria un 50% més de trens a través de Bcn, és igual on el facis, això son números. Posats a fer-lo, jo començaria a Castelldefels, nova línia servint les grans poblacions de gavà, viladencas i Sant Boi, que no estan en absolut ben servides per els rodalies i FGC, després passant per Cornellà amb una parada intercanviador amb L5 i d'allí, túnel nou per travessera o Diagonal fins a Sagrera.

I no té més sentit passar per Sants perquè és una estació que ja es troba col·lapsada, per la qual cosa millor no ficar-hi més trens i línies, a banda del cacau de muntar el túnel per allà tenint rodalies i Ave. Millor reia esquivar Sants, la veritat, i que l'intercanviador de línies sigui Sagrera, que per això s'està fent (o no...)-

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Dimarts 13/12/2016 22:35
Autor: Carlos González
No trec la posibilitat de que es pot fer aquest traçat fins a la Travessera o Diagonal o 3er túnel sense especificar, però no sé si serà positiu ja que ara per ara, no està desdoblada la R3 per Montcada-Vic-Ripoll.

Estic d'acord en que es faci el nou intercanviador de La Sagrera TAV (si et refereixes a aquest) però per Travessera de Gràcia veig joc fer-ho passar per futurs Regionals i la R4.

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Dimarts 20/12/2016 12:06
Autor: Carlos González
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 07273&z=11
Aquí tinc un altre mapa per els Rodalies de BCN. l'he tornat a modificar, per exemple proposaria fer la línia circular fent passar les actuals estacions de Montcada i la R4 fer-ho passar per el Túnel de Montcada.

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Dimarts 20/12/2016 15:44
Autor: bigcoaster
Em sembla bé la disposció de línies als túnels i per on passen, d'estacions en treuria alguna però bé. També em sembla bé la unificació de la línia de la costa, passant per Plaça Catalunya i compartint túnel amb una R7 circular. M'agrada també la R4 a l'aeroport. La R8 està bé, però no sé si es podran fer mai les extensions als extrems, en tot cas, de Granollers a Vilafranca em sembla prou bé igualment.

El que no m'agrada gens és la R3 per Viladecans i Gavà, amb les pobres freqüències que té, no hi pinta res allí. Com a molt, que comparteixi amb alguna altra línia, però ella sola no.

El que jo faria és portar la R2 fins a Castelldefels i alguns trens a Vilanova, i la R3 fins a SVC passant per Martorell. Però quedaria una línia molt llarga i no ho tinc clar, però per freqüències i tipus de trens aniria de perles.

I també limitaria la R3 a Vic, deixant la resta de línia per Regionals que es saltessin parades entre Vic i Bcn.

T'animo a fer un mapa de línies de regionals sense noves línies surrealistes per ara.

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Dimarts 20/12/2016 16:42
Autor: Carlos González
Mmmm :trabajo , suposo que ho diràs perquè n'hi han masses estacions per la proposada Cornellà-Castelldefels, si ho dius per això tens raó, però no crec que sigui millor fer la R3 fins a Sant Vicenç de Calders i arribant a Vic, l'opció entendible es que sigui la R3, pel fet de que no només hi haurà connexió entre Osona i el Baix Llobregat, pensa que quan n'hi hagi el desdoblament, anirà de meravella.

Els extrems de la R8 poden ser debatibles, però una connexió des de Granollers a Mataró si seria necessari.

Tinc pensat fer un mapa de regionals, tinc la idea de que per els traçats direcció Girona parin a l'Estació de França
i de direcció Tarragona/Lleida parin a La Sagrera-TAV, però també crec de que no totes les línies tenen que acabar a BCN.

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Dimarts 20/12/2016 17:14
Autor: fgc113
Carlos González ha escrit: Aquí tinc un altre mapa per els Rodalies de BCN.
Pel que he vist, crec que poses massa estacions noves. En la meua opinió, Terrassa-Can Boada, Joanic, Les Corts, Collblanc (i potser fins i tot Francesc Macià, perquè si mai es construeix un nou túnel és de suposar que els tramvies estaran units :roll:) i alguna de Viladecans i Sant Boi sobren. I també deixes a Tordera sense tren... :?

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Dimarts 20/12/2016 19:33
Autor: Carlos González
fgc113 ha escrit:I també deixes a Tordera sense tren... :?
No ho has entès del tot, això es una proposta per els Rodalies de Barcelona, com vols que deixi a Tordera sense tren, quan ni saps que per Tordera penso que s'hauria de fer un traçat que proposo "Lloret de Mar-Maçanet-Massanes-Girona-Figueres"??? :)

Ara això sí, suposo que n'hi hauràn moltes estacions, diria jo algunes del traçat Cornellà-Castelldefels

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Dimecres 21/12/2016 0:03
Autor: bigcoaster
Carlos González ha escrit:Mmmm :trabajo , suposo que ho diràs perquè n'hi han masses estacions per la proposada Cornellà-Castelldefels, si ho dius per això tens raó, però no crec que sigui millor fer la R3 fins a Sant Vicenç de Calders i arribant a Vic, l'opció entendible es que sigui la R3, pel fet de que no només hi haurà connexió entre Osona i el Baix Llobregat, pensa que quan n'hi hagi el desdoblament, anirà de meravella.
Doncs no, no ho deia per les estacions, ho deia per la freqüència de la R3, com havia dit al anterior post. La R2 té unes altes freqüències i trens llargs (o de molta capacitat) perfectes per a la línia Castelldefels-Sant Boi, mentre que la R3 ni té les freqüències ni té els trens adequats per la línia, per això et dic que no hi pinta res la R3 allà, com a molt de suport a la R2, però la R3 sola no. La R3, o mor vora Bcn, o va a l'aeroport o va a fer alguna línia amb poca freqüència i demanda (com la Vilafranca-SVC).

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Dimecres 21/12/2016 0:09
Autor: Carlos González
No seria una línia molt llarga?? bigcoaster. Com faries segons la teva opinió els Rodalies de BCN?? ;)
No va a males intencions, ho pregunto per veure com podria ser i tal, jo també t'animo a fer un mapa o dibuix o com vulguis de com pot ser els Rodalies de BCN.

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Dimecres 21/12/2016 22:21
Autor: bigcoaster
R1: Maçanet - Mataró - Sagrera TAV - Plaça Catalunya - Sant Vicenç de Calders
R2: Maçanet - Granollers Centre - Sagrera TAV - Passeig de Gràcia - Martorell - Vilafranca - Sant Vicenç de Calders
R3: Vic - Granollers Canovelles - Sagrera Meridiana - Plaça Catalunya - Aeroport
R4: Manresa - ramal aigües - Sagrera TAV - Travessera de Gràcia/Diagonal - Sant Boi - Castelldefels
R7: Cerdanyola - Sagrera Meridiana - Plaça Catalunya - Cerdanyola (circular)
R8: Granollers Centre - Cerdanyola - Vilafranca
R9: Granollers Centre - Sagrera TAV

Línies per Plaça Catalunya: R1, R3 i R7 > 1 alta freqüència + 2 baixa freqüència.
Línies per Passeig de Gràcia: R2 i Regionals > 1 alta freqüència + regionals (permetria augment de freqüències a Regionals)
Línies per Trav. Gràcia/ Diagonal: R4 i Regionals > 1 alta freqüència + regionals (permetria augment de freqüències a Regionals)

Per Sagrera TAV: R1, R2, R4
Per Sagrera Meridiana: R3, R7

Objectiu: gran augment de freqüències a la R3, R4, R7 i R8, augment lleuger a R1 i R2 i augment molt gran de freqüències als regionals.
Obres a realitzar: salt de moltó torrassa, salt de moltó ramal de les aigües, 3r túnel, i Sagrera, lògicament.

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Dimecres 21/12/2016 23:40
Autor: Carlos González
bigcoaster ha escrit: R4: Manresa - ramal aigües - Sagrera TAV - Travessera de Gràcia/Diagonal - Sant Boi - Castelldefels
R9: Granollers Centre - Sagrera TAV
Dues prenguntes
Com proposes fer la R9?
I com has pensat fer el 3r túnel si proposes fer la R4 des de Manresa fins a Castelldefels i altres regionals?

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Dijous 22/12/2016 20:58
Autor: bigcoaster
Carlos González ha escrit:
bigcoaster ha escrit: R4: Manresa - ramal aigües - Sagrera TAV - Travessera de Gràcia/Diagonal - Sant Boi - Castelldefels
R9: Granollers Centre - Sagrera TAV
Dues prenguntes
Com proposes fer la R9?
I com has pensat fer el 3r túnel si proposes fer la R4 des de Manresa fins a Castelldefels i altres regionals?
La R9 se m'ha colat, la volia posar com a reforç del túnel de travesssera de gràcia/diagonal, però al final la volia esborrar i se m'ha quedat a mitges. :)

En quant al túnel, jo faria: Sagrera TAV - enllaç amb el túnel de la meridiana - travessera de gràcia o diagonal - Cornellà - Sant Boi - castelldefels.

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Divendres 23/12/2016 14:54
Autor: Carlos González
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 71485&z=13
He fet un mapa nou de com podria ser la xarxa de TRAM, i que jo crec que no cal fer tantes ampliacions o nous traçats si n'hi bones freqüències de trens, busos i metro

En aquest cas només faria ampliació per l'estació de Sant Feliu, per el sud de Sant Boi, per Arc de Triomf, i obviament per la Diagonal, la resta d'ampliacions les veig per ara o innecessàries, poc servibles o per un altre futur. El mapa està dibuixat els traçats de la xarxa tramviaria de l'àrea de BCN, però faré una llista per entendre el traçat de tals línies que proposaria fer.

Segur que poden ser de moltes maneres les línies, però jo les proposaria d'aquesta manera, i són:

T1: Casablanca-Francesc Macià
T2: Francesc Macià-Llevant les Planes (semicircular)
T3: Bon Viatge-Glòries
T4: Sant Feliu Centre-Glòries
T5: Ernest Lluch-Estació de Sant Adrià
T6: Estació de Sant Adrià-Ciutadella | Vila Olímpica (per Diagonal)
T7: Arc de Triomf-Estació de Sant Adrià (per Gran Via)
T8: Arc de Triomf-Gorg

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Divendres 23/12/2016 15:43
Autor: mpn90
No em convenç gaire això de la parada a Arc de Triomf, de fet crec que el tramvia en té prou amb unir xarxes per Diagonal. A tot estirar fer-lo passar pel front marítim fins a Drassanes.

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Dissabte 24/12/2016 17:37
Autor: Carlos González
Enllaçaria a l'estació d'autobusos, i a l'estació de RENFE, l'altre raó, es per no fer parar tantes línies a Glòries.

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Dissabte 24/12/2016 17:39
Autor: Carlos González
Canviant de tema, dieu-me si voleu, però quan l'ampliació per la unió de les dues xarxes d'FGC es comenci a fer o ja estigui feta, penseu que s'hauria d'aturar allà totes les línies, o creieu que algunes s'haurien d'aturar a Pl. Espanya també, salutacions :hola

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Dissabte 24/12/2016 18:21
Autor: SrYeri
Carlos González ha escrit:Canviant de tema, dieu-me si voleu, però quan l'ampliació per la unió de les dues xarxes d'FGC es comenci a fer o ja estigui feta, penseu que s'hauria d'aturar allà totes les línies, o creieu que algunes s'haurien d'aturar a Pl. Espanya també, salutacions :hola
La idea seria que totes arribessin a Gràcia, o com a mínim les R5, R6 i S8, almenys per garantir la connexió amb totes les estacions de la línia del Llobregat. No cito els semidirectes 50 i 60, perquè la diferència de temps amb prou feines es nota. Per tres circulacions diàries per sentit a cada línia, i només els feiners, no crec que valgui la pena que els semidirectes hi arribin.

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Diumenge 25/12/2016 14:00
Autor: ortegote
Carlos González ha escrit:Canviant de tema, dieu-me si voleu, però quan l'ampliació per la unió de les dues xarxes d'FGC es comenci a fer o ja estigui feta, penseu que s'hauria d'aturar allà totes les línies, o creieu que algunes s'haurien d'aturar a Pl. Espanya també, salutacions :hola
L'Idea de FGC es que de Plaça Espanya a Gracia nomes circulin trens de la linia L8.

Amb aquesta ampliació i pseudo conexio de xarxes per mi FGC s'equivoca hi haura de adaptar l'ample Metric a l'internacional i tenir tota la xarxa unificada i poder fer trens a totes les seves destinacions actuals.


La veritat es que aquest projecte es vendre aixi, pero ara si es fa, Repeteixo SI ES FA (Jo no m'ho crec) a quedat en un servei per Barcelona Ciutat que no esta malament pero funcional per la resta de gent de fora de Barcelona es com ara fer transbords i no parar a Sants tambe li resta atractiu.
Salutacions.

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Diumenge 25/12/2016 14:26
Autor: El Maño amañado
ortegote ha escrit:L'Idea de FGC es que de Plaça Espanya a Gracia nomes circulin trens de la linia L8.
Doncs... Llavors hauran d'augmentar la freqüència de pas, no? Per què... Quan no és hora punta un L8 et passa cada 15' tirant per lo baix. Amb 4', 5' estaria perfecte, ja que comtem que des de Pl. Espanya també començaran a circular la resta de línies del Llobregat, amb lo que hi ha que deixar espai.

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Diumenge 25/12/2016 18:52
Autor: bigcoaster
El Maño amañado ha escrit:
ortegote ha escrit:L'Idea de FGC es que de Plaça Espanya a Gracia nomes circulin trens de la linia L8.
Doncs... Llavors hauran d'augmentar la freqüència de pas, no? Per què... Quan no és hora punta un L8 et passa cada 15' tirant per lo baix. Amb 4', 5' estaria perfecte, ja que comtem que des de Pl. Espanya també començaran a circular la resta de línies del Llobregat, amb lo que hi ha que deixar espai.
Bé, se suposo que els S33, els S8 i inclús els S4 entrarien dins la nomenclatura L8, perquè espai a la infrastructura gairebé no en queda, d'allí que haguem proposat moltes vegades la quadruplicació entre Martorell i Bcn.

Però la veritat és que això no ho veurem mai, així que no cal trencar-s'hi el cap. :)