Sembla llògic, però no ho és. S'hauria d'especificar si aquesta dada és de la L5 o la L2 o si una mitjana de tots dos (i la direcció). en el darrer cas, quin és el tràfic que hi arriba des de cada línia? no és tan senzill, però si canviem el trajecte no farà que l'altre 50% sigui el que fa el trasbord, com podriem pensar, sino que farà que la gent del metro en general canvï de ruta de manera que aquest percentatge baixarà.Elefant ha escrit: ↑Dijous 29/05/2025 19:53Si amb la situació actual la meitat de viatgers fan trasbordament, pèro creuant les línies ho faria l'altre meitat, doncs evidentment no té molt sentit de fer-ho.unÀnec ha escrit: ↑Dijous 29/05/2025 18:51algú podria dir-me un altre enllaç on s'hi baixin el 50% dels viatjers per a fer trasbord? Aquest és el tema.Elefant ha escrit: ↑Dijous 29/05/2025 16:15
Em sona que es va mencionar que TMB va fer un estudi amb la conclusió de que la quantia de viatgers que canviarien de línia respecte als que no seria aproximadament igual.
Principalment el defecte d'aquesta proposta es que es perd la connexió de l'L5 amb La Sagrera, i l'L2 no guanya tant amb aquell enllaç, ja que ve directament des del centre de la ciutat.
No només és el que guanya o perd la L5 sino també el que guanyen la L3 i L4 només amb el canvi de la L5. La L2 jo crec que hi guanya més encara; ara per ara no té enllaç amb la L9/10.
De fet seria moltíssim el que la L2 guanyaria. Amb el canvi guanyaria que des de qualsevol parada de la L2/L5 faries la ruta ideal amb només un trasbord excepte a les 5 parades úniques de la L9 Nord des de la L5 mentre que amb l'actual L2 per a la majoria de destins el millor es fer dos trasbords. L'actual L2 és força deficient i encara ho será més amb l'enllaç L8-Gràcia i L1-Badalona (futur llunyà).
El canvi només faria perdre Cobertura directa de Sagrera a zones molt poblades de la L5, però la L5 ja Passa per Sants que té totes les connexions que passen per la Sagrera, per tant només perdrien aquells que viuen en un tram molt petit de la L5 (3 parades?)
Així em sebla veure-ho a mi
exemple assumint que arriba la mateixa quantitat de gent en totes direccions:
trajecte Vilapicina- les Corts
actualment: L5 fins a Sants Estació, trasbord a L3 fins a les Corts. No fa el Trasbord de Sagrada Familia
amb el canvi: L2 fins a Passeig de Gràcia o Paral·lel, trasbord a L3 fins a les Corts. No fa el Trasbord de Sagrada Família