Pàgina 5 de 58

No està mal pensat UT440_132M

Publicat: Dimarts 13/10/2015 19:10
Autor: Carlos González
Sí, tens raó, no m'ho havia replantejat, aquesta prolongació de Moià-Manresa i Moià-Vic pot ser millor i més demandada.
Gràcies per la teva resposta :ok

Sobre de Blanes i Lloret, no li veig necessari per el motiu de que n'hi ha l'autobús, per el meu parer.

Re: No està mal pensat UT440_132M

Publicat: Dimarts 13/10/2015 19:16
Autor: UT440_132M
Carlos González ha escrit:
Sobre de Blanes i Lloret, no li veig necessari per el motiu de que n'hi ha l'autobús, per el meu parer.
Precisament es tracta de suprimir l'autobús i descongestionar la carretera, especialment en època estival. Seria una prolongació de la R1, amb duplicació de via des d'Arenys fins a Lloret com a mínim.

Re: No està mal pensat UT440_132M

Publicat: Dimarts 13/10/2015 19:30
Autor: Renfe445
UT440_132M ha escrit:
Carlos González ha escrit:
Sobre de Blanes i Lloret, no li veig necessari per el motiu de que n'hi ha l'autobús, per el meu parer.
Precisament es tracta de suprimir l'autobús i descongestionar la carretera, especialment en època estival. Seria una prolongació de la R1, amb duplicació de via des d'Arenys fins a Lloret com a mínim.
Buf... pues nos tendremos que cargar parte del paisaje...

Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona

Publicat: Dimarts 13/10/2015 21:01
Autor: bigcoaster
El que més em crida l'atetnció:
- El Port de la Bonaigua sense túnel!! És impossible. Esterri està a 950 metres i el port a 2072. Si m'apures es pot fins abans de la mare de déu de les ares, tot i que admeto que seria tant difícil i costós que acaba sortint més a compte un túnel de base des d'Esterri fins a algún dels pobles de la Val d'Aran. Dic algun poble perquè la Val de Ruda està a 1600 metres i no sé fins a quin punt es pot pujar 700 metres en 12 km (que són els que hi hauria entre Esterri i la Val de Ruda). A més, aquesta vall està protegida així que dubto que deixessin fer tal túnel.

A partir de la Val de Ruda, com més vas baixant, menys alçada però un túnel més llarg. Baqueira. El primer poble de la vall entrant per la vall d'àneu és Baqueira, que està a 1500 m i el túnel seria de 17 km. Salardú, el següent poble, està a 1250 metres, i el túnel seria de 19 km.

Ja que hi som, una línia de tren entre Baqueira i Vielha és bastant necessària, tot i que potser hauria de ser de cremallera o fet amb busos per la carretera degut al desnivell (Baqueira 1500m - Vielha 900m) però s'hauria de veure.

- Entre Manresa i Vic hauria d'haver connexió per permtre trens Lleida-Girona. El mateix dic amb Berga-Ripoll.

- Entre la Pobla de Segur i Sort hi ha dos congostos que s'haurien de salvar amb túnels de 2 o 3 km cadascún.

- Enllaç a la Seu per permtre serveis Lleida-Andorra.

- De la Seu a Andorra hauria de ser gairebé tot túnel, igual que dins Andorra, degut a la orografia i que hi ha vivendes per tot arreu.

Per la resta em sembla bé ja que no ho tinc tant a prop. Deixo que algú altre ho comenti. Per cert, molt bon mapa i molt bon treball. Tot el que t'he dit és per que ho milloris, no una crítica. T'animo a que el milloris i acabem treient un gran mapa de com hauria de ser la xarxa ferroviària. :ok

Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona

Publicat: Dimarts 13/10/2015 21:22
Autor: Carlos González
bigcoaster ha escrit:El que més em crida l'atetnció:

- Entre Manresa i Vic hauria d'haver connexió per permtre trens Lleida-Girona. El mateix dic amb Berga-Ripoll.

- Entre la Pobla de Segur i Sort hi ha dos congostos que s'haurien de salvar amb túnels de 2 o 3 km cadascún.

- Enllaç a la Seu per permtre serveis Lleida-Andorra.

- De la Seu a Andorra hauria de ser gairebé tot túnel, igual que dins Andorra, degut a la orografia i que hi ha vivendes per tot arreu.
La frase amb negreta, estic d'acord en fer de La Seu a Andorra, però el mapa és per les vies de Catalunya, no per Andorra XD, però que ho tinc pensat que des de La Seu a Andorra és una bona connexió.
bigcoaster ha escrit:Per la resta em sembla bé ja que no ho tinc tant a prop. Deixo que algú altre ho comenti. Per cert, molt bon mapa i molt bon treball. Tot el que t'he dit és per que ho milloris, no una crítica. T'animo a que el milloris i acabem treient un gran mapa de com hauria de ser la xarxa ferroviària. :ok
Bigcoaster, ja sé que no és una crítica i gràcies pels ànims :amor

Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona

Publicat: Dimarts 13/10/2015 22:08
Autor: bigcoaster
Evidentment que Andorra seria molt difícil de fer, però esque entre la Seu i Andorra es una vall molt estreta amb la carretera, un riu i cases escampades, per això dic que també hauria de tenir molts túnel, o túnels llargs.

Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona

Publicat: Dimecres 14/10/2015 0:13
Autor: mpn90
UT440_132M ha escrit:Un parell de cosetes; una, no has incorporat una unió entre Blanes i Lloret, molt reivindicada pel territori.
Bé, és mig reivindicada per al territori, als habitants és obvi que els hi aniria molt bé i que ajudaria moltíssim a descongestionar les carreteres (sobretot l'eix Blanes-Lloret, precisament), ara bé, una part molt important de l'empresariat i està en contra, ja que va contra els beneficis que comporten els transfers dels aeroports a les zones hoteleres. I, per això mateix la línia hauria de tenir connexió amb l'aeroport de Girona (amb alguna cosa tipus RG1)

Ja han comentat la poca eficiència d'una línia Moià-Berga, i jo segurament faria que la línia Manresa-Berga-Puigcerdà passés en comptes de per Urús, fes volta i passés per la Pobla de Lillet. També pot ser una idea un cremallera, tren de neu o alguna cosa que unís la Masella, la Molina i Alp o la mateixa estació de la Molina?

Pel que fa a la connexió Figueres-Besalú-Olot-Ripoll no sé si realment val la pena fer-la tant llarga. De fet, jo tinc la impressió que amb Olot-Girona ja n'hi ha prou

M'agrada el cercle de les Gavarres, malgrat en quedi fora Torroella de Montgrí, jo mateix vaig intentar fer-ne un (molt menys treballat, i tant), però Torroella segueix quedant ben fora de joc.

La línia Lleida-Berga no sé si tindria gaire sentit, però si es fa segurament la faria arribar fins a Ripoll. I no crec que sigui necessari la línia que passa per Oliana i Coll de Nargó direcció Andorra, havent-hi la que va per Tremp.
I pel sud faria arribar el tren a Amposta.

Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona

Publicat: Dimecres 14/10/2015 8:22
Autor: Carlos González
mpn90 ha escrit: També pot ser una idea un cremallera, tren de neu o alguna cosa que unís la Masella, la Molina i Alp o la mateixa estació de la Molina?
No està mal pensat això d'una cremallera o tren de neu.
mpn90 ha escrit:Pel que fa a la connexió Figueres-Besalú-Olot-Ripoll no sé si realment val la pena fer-la tant llarga. De fet, jo tinc la impressió que amb Olot-Girona ja n'hi ha prou
Jo penso que estàs equivocat, una connexió entre Figueres-Besalú-Olot-Ripoll seria demandada i donaria connexió a la província de Girona
mpn90 ha escrit:I pel sud faria arribar el tren a Amposta.
Tècnicament, fa arribar a Amposta, lo que si es veritat que està allunyat del municipi però la idea era de que els autobusos d'Amposta fessin arribar a l'estació, a més no veia un bon traçat per les vies per què estigui més a prop, per lo que seria com el cas de Viladecans.

Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona

Publicat: Dimecres 14/10/2015 9:35
Autor: mpn90
Carlos González ha escrit:
mpn90 ha escrit:I pel sud faria arribar el tren a Amposta.
Tècnicament, fa arribar a Amposta, lo que si es veritat que està allunyat del municipi però la idea era de que els autobusos d'Amposta fessin arribar a l'estació, a més no veia un bon traçat per les vies per què estigui més a prop, per lo que seria com el cas de Viladecans.
Crec sincerament que si l'estació de tren està lluny del centre del municipi provoca que la gent opti per el cotxe. Aquest seria per exemple per anar a Tortosa, a Ulldecona o fins i tot a Tarragona.

Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona

Publicat: Dimecres 14/10/2015 19:28
Autor: bigcoaster
Carlos González ha escrit:
mpn90 ha escrit: També pot ser una idea un cremallera, tren de neu o alguna cosa que unís la Masella, la Molina i Alp o la mateixa estació de la Molina?
No està mal pensat això d'una cremallera o tren de neu.
Portar un tren al peu de pistes de Masella i de La Molina és un despropòsit perquè el desnivell entre la línia actual i la base de les dues estacions hi ha més de 250 metres de desnivell. En canvi, un telecabina entre l'actual estació de la molina i la base de l'estació només tindria una longitud de 1500 metres, que és molt normal per aquest tipus de telecabines. El cost puc avançar que seria d'uns 5 milions, quan segurament el tren costaria molt més. A més que un telecabina té molta més capacitat en casos com aquest.

Per Masella el mateix, tot i que no seria tan fàcil. Un telecabina des de la base fins a l'estació d'Urtx-Alp tindria un 3km, què es assequible però el cost seria més alt, d'uns 10 milions. També es podria posar des del pàrquing de la Pia fins a una nova estació, que només hauria de tenir una andana. El remuntador només tindria 1200 metres i un cost bastant baix.

En canvi, per a Baqueira, qualsevol remuntador queda descartat per unir el peu de pistes amb Vielha, per tant, podriem posar un cremallera, o un tren normal depenent de les pendents de la línia o algun servei de busos llançadora amb molta freqüència.

Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona

Publicat: Dimecres 14/10/2015 21:26
Autor: Carlos González
Jo no tinc idea de què sera millor per els Alps i per aquests pobles dels Pirineus, però suposo que el telecabina pot ser un altre solució com el cremallera o tren de neu

Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona

Publicat: Dimecres 14/10/2015 21:29
Autor: fgc113
Carlos González ha escrit:Jo no tinc idea de què sera millor per els Alps i per aquests pobles dels Pirineus, però suposo que el telecabina pot ser un altre solució com el cremallera o tren de neu
Els Alps? :x

Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona

Publicat: Dimecres 14/10/2015 21:32
Autor: Carlos González
fgc113 ha escrit: Els Alps? :x
Perdó, m'he confòs amb els Alps i el municipi "Alp", ho sento, lo que volia dir que aquests llocs no sé que serà millor, o telecabina, tren de neu o cremallera

Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona

Publicat: Dimecres 14/10/2015 21:51
Autor: bigcoaster
Carlos González ha escrit:
fgc113 ha escrit: Els Alps? :x
Perdó, m'he confòs amb els Alps i el municipi "Alp", ho sento, lo que volia dir que aquests llocs no sé que serà millor, o telecabina, tren de neu o cremallera
xD

PD: amb carinyo però aquesta ha estat bona!

Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona

Publicat: Dimecres 14/10/2015 22:22
Autor: Carlos González
bigcoaster ha escrit: xD

PD: amb carinyo però aquesta ha estat bona!
Però serà :'( :'( XD :D :)

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Publicat: Diumenge 18/10/2015 10:40
Autor: Carlos González
He fet una actualització del meu mapa de la xarxa ferroviària perfecte de Catalunya amb les coses que m'havieu demanat alguns.
no has unit Vic i Manresa, que són les dues ciutats més importants de la Catalunya Central. Deixes un hipotètic Eix Transversal a mig fer, i l'hauries de fer passar per Moià, Artés, Navarcles i Sant Fruitós de Bages.

Entre Manresa i Vic hauria d'haver connexió per permtre trens Lleida-Girona. El mateix dic amb Berga-Ripoll.
Enllaç a la Seu per permtre serveis Lleida-Andorra.
També veureu que n'he inclós les línies de metro, del tramvia convencional (TRAMBaix i Besòs) i també el tren-tram (TRAMCamp i TRAMVallès)

Enllaç: https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... x_FwOl_rrk

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Publicat: Dilluns 19/10/2015 10:56
Autor: Ecomobisostrans
:plas Per fi es tornen a fer propostes amb cara i ulls en aquest fòrum !!! Enhorabona per Carlos i Bigcoaster !!! En absolut es per desmerèixer les del altres, eh, però es que des de que se'n va anar en Santfeliuenc quasi que no havia vist propostes globals i tant completes i sense estar tocades per aquest fantasma anomenat "crisi".

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Publicat: Dilluns 19/10/2015 12:29
Autor: trensmat
Propostes de millora ferroviària per Catalunya.

Duplicació de Via en el tram Reus - Lleida.
Duplicació de Via en el tram St Viçents de Calders - La Plana Picamoixons.
Adaptació d'ample UIC al tram de Manresa - Lleida.
Adaptació d'ample UIC al tram Pl Espanya - Manresa Baixador
Adaptació de la catenària a 160 KM per hora als trams Manresa - Lleida i Pl Espanya - Manresa Baixador.
Creació del ramal per connectar les línies R5 i R12.
Creació del ramal Sud per connectar les terminals del l'aeroport amb el sud de Catalunya.

Missatges traslladats

Publicat: Dilluns 19/10/2015 18:03
Autor: Guigui
El debat sobre el tercer túnel de rodalia per a Barcelona ha sigut traslladat al fil que correspon per territori: http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... 20#p251146

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Publicat: Dilluns 19/10/2015 18:29
Autor: bigcoaster
Una que se m'acut. El túnel entre Sort i La Seu seria car, i no hi passarien gaires trens. El que es podria fer és fer un túnel de cotxes i trens a l'hora. Seria com un tramvia, la via en placa i catenària al sostre. Jo posaria uns semàfors a cada entrada i quan un tren entrés al túnel en direcció Sort (per exemple) els semàfors de la boca de la Seu es posessin en vermell per uns minuts, suficients perquè els cotxes no anessin trepitjant els talons al tren que ja hauria entrat. El que si que faria és una bona mitjana entre els dos carrils, una barrera de ciment que no es pogués moure. Així podríem tenir dos túnels en un i sense haver de prescindir de cap servei ja sigui de cotxes o trens (bé alguns minuts pels cotxes sí, però res comparat amb fer el port).