Proposta de nous eixos ferroviaris a Catalunya

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Proposta de nous eixos ferroviaris a Catalunya

Entrada Autor: Vilarrubla » Dissabte 16/01/2010 13:48

Eix Pirinenc (Occidental i Oriental)
Eix Occidental Sud
Eix Valira d'Orient

Imatge


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dissabte 16/01/2010 14:23

Com a proposta a llarg termini està bé, però permet que faci alguns comentaris:

1) L'Eix Occidental Sud (Lleida-Tortosa) no el veig justificat, almenys de moment. Les relacions entre Ponent i les Terres de l'Ebre són més aviat poques. De fet, fins i tot la Ribera d'Ebre té més relacions amb Tarragona i Reus que no pas amb Tortosa. I per les relacions de llarga distància (València-Lleida) d'aquí a poc ja tindrem un ferrocarril d'altes prestacions que, tot i donar volta pel Camp de Tarragona, tindrà un temps de viatge competitiu. Si s'hagués de fer, hauria de tenir més importància el trànsit local que no el de pas. Per això, faria un traçat paral·lel al Segre, així donaríem un servei de rodalies a les poblacions del Baix Segrià. Sortiria des de Lleida i passaria per Albatàrrec, Montoliu de Lleida, Sudanell, Alcarràs, Torres de Segre, Soses, Aitona, Seròs, Massalcoreig, la Granja d'Escarp i Mequinensa (a l'esquerra del Segre), i d'allà aniria a cercar l'actual línia de Saragossa-Reus, a l'altura de Faió. Després continuaria des de Móra la Nova creuant l'Ebre per donar servei a Móra d'Ebre, Benissanet, Ginestar, Miravet, Rasquera i Benifallet, i a partir d'allà aprofitar l'antic traçat del ferrocarril de Tortosa a Valdezafán, amb estacions a Xerta, Aldover i Roquetes/Jesús.

2) L'Eix Pirinenc Oriental hauria de sortir de Sarrià de Ter i passar per Banyoles, Besalú, Olot i Sant Joan de les Abadesses, per acabar a Ripoll.

3) La relació més important de l'Alt Pirineu és Barcelona-Andorra, i el tren de Vic-Ripoll-Puigcerdà no crec que ofereixi uns temps de viatge competitius. Caldria pensar en la possibilitat de fer un nou enllaç seguint la C-16 (Berga) o bé la C-14 (Oliana).

4) La prolongació del tren de la Pobla la faria cap a Sort, Vielha i França. Un túnel entre Sort i la Seu no el veig necessari.

5) No ens podem oblidar del Baix Empordà (130.000 habitants sense ferrocarril). L'anella de les Gavarres (tren-tram) hauria de ser una prioritat, i també una connexió d'aquesta amb la línia Barcelona-Girona, entre Caldes de Malavella i Llagostera



Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Dissabte 16/01/2010 15:38

Sagrerenc ha escrit:3) La relació més important de l'Alt Pirineu és Barcelona-Andorra, i el tren de Vic-Ripoll-Puigcerdà no crec que ofereixi uns temps de viatge competitius. Caldria pensar en la possibilitat de fer un nou enllaç seguint la C-16 (Berga) o bé la C-14 (Oliana).

4) La prolongació del tren de la Pobla la faria cap a Sort, Vielha i França. Un túnel entre Sort i la Seu no el veig necessari.
Jo crec que la 3 i la 4 podrien ser una mateixa cosa, una línia Barcelona-Aran passant per Igualada, Cervera, Guissona, Ponts, Oliana, la Seu d'Urgell, Sort, Esterri d'Àneu, Viella i cap a Les, Bausen, etc.

El traçat Barcelona-Cervera aprofitaria l'Eix Transversal, la resta en nova línia, evidentment, però crec que llavors no faria l'Eix Pirinenc Occidental, és a dir portar el tren de la Pobla a Sort ni el de Puigcerdà a la Seu, però si un ramal cap a Andorra.

Les relacions Aran-LSU-Lleida es podrien fer fent un bifurcació a Cervera per anar tant cap a Barcelona com a Lleida.

Imatge


El que trobo dolç a tu t'amargue.

brito_cat
N5
N5
Entrades: 128
Ubicació: Sant Joan de Vilatorrada

Entrada Autor: brito_cat » Dissabte 16/01/2010 22:15

Vilarrubla ha escrit:
Sagrerenc ha escrit:3) La relació més important de l'Alt Pirineu és Barcelona-Andorra, i el tren de Vic-Ripoll-Puigcerdà no crec que ofereixi uns temps de viatge competitius. Caldria pensar en la possibilitat de fer un nou enllaç seguint la C-16 (Berga) o bé la C-14 (Oliana).
Jo crec que la 3 i la 4 podrien ser una mateixa cosa, una línia Barcelona-Aran passant per Igualada, Cervera, Guissona, Ponts, Oliana, la Seu d'Urgell, Sort, Esterri d'Àneu, Viella i cap a Les, Bausen, etc.
Per cobrir una distància tan gran amb un temps competitiu el millor seria l'AV. Jo proposo AVE fins a Martorell, ETF fins a Igualada i després fins a Manresa; d'aquí un nou ramal fins a Solsona, Oliana i La Seu.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 18/01/2010 12:58

Sagrerenc ha escrit:L'Eix Occidental Sud (Lleida-Tortosa) no el veig justificat, almenys de moment. Les relacions entre Ponent i les Terres de l'Ebre són més aviat poques. De fet, fins i tot la Ribera d'Ebre té més relacions amb Tarragona i Reus que no pas amb Tortosa.
Però si hi hagués una línia de tren directa, segur que passaria a haver-hi més moviment. Penso, per exemple, en estudiants de les Terres de l'Ebre que podrien anar més fàcilment a la Universitat de Lleida.

Per cert (i em poso el barret d'administrador), el títol del fil és massa genèric. Proposaria quelcom semblant a "Proposta de nous eixos ferroviaris a Catalunya".


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Dilluns 18/01/2010 13:10

Guigui ha escrit:
Sagrerenc ha escrit:L'Eix Occidental Sud (Lleida-Tortosa) no el veig justificat, almenys de moment. Les relacions entre Ponent i les Terres de l'Ebre són més aviat poques. De fet, fins i tot la Ribera d'Ebre té més relacions amb Tarragona i Reus que no pas amb Tortosa.
Però si hi hagués una línia de tren directa, segur que passaria a haver-hi més moviment. Penso, per exemple, en estudiants de les Terres de l'Ebre que podrien anar més fàcilment a la Universitat de Lleida.

Per cert (i em poso el barret d'administrador), el títol del fil és massa genèric. Proposaria quelcom semblant a "Proposta de nous eixos ferroviaris a Catalunya".
1. Tens raó que creant l'ofera, pot augmentar la demanda... ja sigui d'estudis o fins i tot treballant a Lleida, no hem d'oblidar que Lleida és una ciutat mitjana important i tbé té a prop Saragossa que està a punt d'arribar als 700.000 habitants, quasi bé com la província de Tarragona (800.000)

2. Em sembla una bona proposta el canvi de nom!


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 18/01/2010 13:14

Vilarrubla ha escrit:2. Em sembla una bona proposta el canvi de nom!
Doncs m'he permès de canviar-lo.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dilluns 18/01/2010 13:40

Vilarrubla ha escrit:
Guigui ha escrit:Però si hi hagués una línia de tren directa, segur que passaria a haver-hi més moviment. Penso, per exemple, en estudiants de les Terres de l'Ebre que podrien anar més fàcilment a la Universitat de Lleida.
Tens raó que creant l'ofera, pot augmentar la demanda... ja sigui d'estudis o fins i tot treballant a Lleida, no hem d'oblidar que Lleida és una ciutat mitjana important i tbé té a prop Saragossa que està a punt d'arribar als 700.000 habitants, quasi bé com la província de Tarragona (800.000)
Entenc la vostra postura, però crec que és prioritari el ferrocarril en aquells eixos on la mobilitat ja existeix, com per exemple Girona-Banyoles-Olot-Ripoll.

En tot cas, si es fes aquest eix Ponent-Terres de l'Ebre, per on el faríeu passar? Continuo pensant que les relacions del Baix Segrià amb Lleida són més intenses que les de les Terres de l'Ebre amb Lleida. Si el fem des de Lleida cap a Flix en paral·lel a la C-12 no donaria servei a cap població de més de 1.000 habitants. Si el fem passar pel Baix Segrià i Mequinensa i enllaçant a Faió amb la línia actual es pot fer una línia de Rodalia Lleida-Mequinensa donant servei a una població de 15.000 habitants, i es podria fer un ramal de 10 km des de Soses a Fraga (14.000 habitants). Aquest traçat té l'avantatge que és menys muntanyós i, per tant, caldria fer menys túnels i sortiria més econòmic.

Es podrien posar trens Catalunya Exprés (5 relacions diàries) amb una velocitat comercial de 120 km/h (màxima 160 km/h) als trams nous, i parant a les següents estacions:
0h 00' Lleida
0h 20' Mequinensa (enllaç amb la línia de Rodalies Lleida-Mequinensa)
0h 35' Faió (enllaç amb la línia de Casp)
0h 50' Flix
1h 05' Móra la Nova (enllaç amb la línia de Reus)
1h 30' Tortosa
1h 40' L'Aldea (enllaç amb la línia de València)

De tal manera que seria possible anar de Lleida a València en menys de 3 hores i mitja. Actualment la manera més ràpida és Regional+Euromed, que són 4h 20'. Però també hem de tenir en compte que, quan el corredor mediterrani passi per l'actual estació del Camp de Tarragona, els temps de viatge València-Lleida seran inferiors a les 3 hores.



Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Dilluns 18/01/2010 17:33

Sagrerenc l'Eix Occidental l'he fet una mica per sobre... ja que no conec molt la zona... si aquest traçat que menciones no dóna moltes voltes segur que és mil vegades millor que el que he proposat... més endavant ja faré un mapa millor. Recollint altres possibles eixos com els que menciones i tbé línies de FGC.

Sobre que s'ha de prioritzar traçats on la mobilitat ja existeix, és evident, una cosa no treu l'altra, l'únic que cada eix hauria de ser tractat independentment ja que alguns potser no necessiten moltes estacions i ser eixos més "regionals" mentre que altres haurien de necessitar forces estacions i ser eixos més de "rodalies" o fins i tot "metropolitans" evidentment a una escala diferent que la d'una gran metròpolis.


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3150
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimarts 19/01/2010 13:08

Jo insisteixo.

Xarxa apta per a mercaderies (pendents inferiors al 15-20 ‰, apartadors de 800-1000 metres) en plataforma apta per a via doble d'ample normal (UIC, internacional, 1435mm) i disseny apte per a 160 Km/h . Amb un traçat evitant les poblacions, però amb "penetracions" als nuclis urbans on s'establirien les estacions de viatgers. Aquestes penetracions podrien tenir unes característiques de traçat menys exigents que les línies "troncals". Electrificació prevista a 25KVca i senyalització ERTMS.

Traçats previstos:

- Eix Transversal Ferroviari, amb fillola de Cervera (o Calaf) a Igualada i Martorell.
- Port de Barcelona-Manresa-Berga-Túnel del Cadí-Puigcerdà (enllaç amb l'SNCF) amb fillola del Túnel del Cadí a La Seu d'Urgell.
- Balaguer a La Seu d'Urgell passant per l'aeroport urgellenc amb fillola d'Oliana a Manresa.
- Lleida-Tortosa-Freginals.
- La Pobla de Segur-Vall d'Aran.
- Anella de Les Gavarres amb fillola de Cassà a l'Aeroport.
- Anella de la Garrotxa i Plà de l'Estany Girona-Olot (per Besalú i per Anglès) amb fillola d'Anglès a Santa Coloma de Farners i Maçanet.
- Figueres-Roses.
- Tercer túnel de rodalia a Barcelona: quàdruple via per a trens de rodalia de punta a punta de la Diagonal de Barcelona.
- Quàdruple via als accessos a Barcelona.
- Accessos al Port de Tarragona.

A més:

1.- Velocitat comercial mínima del ferrocarril: 60 Km/h per als trens de rodalia i 90-100 Km/h per a regionals.
2.- Subordinació del transport per carretera al mode ferroviari: eliminar les línies d'autobús paral·leles a línies ferroviàries. Potenciar que l'autobús funcioni com a aportador i dispersador de viatgers al ferrocarril, millorar la xarxa ferroviària en aquells llocs on l'autobús és més ràpid que el ferrocarril.
3.- Posar una estació de ferrocarril a menys de mitja hora en transport públic de qualsevol nucli de població superior als 1000 habitants. Per als nuclis més petits, s'accepta fins a una hora en transport públic.
4.- Park&ride a totes les estacions de ferrocarril.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 19/01/2010 13:19

M'agrada, m'agrada molt.

I una altra cosa: quant costaria això, i quant costa/costarà tota la conya viària que s'està fent a Catalunya: desdoblaments d'autovies paral·leles a autopistes de peatge, desdoblament de l'Eix Transversal, Túnel de Toses, Túnel de Comiols, desdoblament C-16, C-17 i altres "Vies Camacus 4x4"?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dimarts 19/01/2010 13:21

Hola,
genissimon ha escrit:Jo insisteixo.

Xarxa apta per a mercaderies (pendents inferiors al 15-20 ‰, apartadors de 800-1000 metres) en plataforma apta per a via doble d'ample normal (UIC, internacional, 1435mm) i disseny apte per a 160 Km/h . Amb un traçat evitant les poblacions, però amb "penetracions" als nuclis urbans on s'establirien les estacions de viatgers. Aquestes penetracions podrien tenir unes característiques de traçat menys exigents que les línies "troncals". Electrificació prevista a 25KVca i senyalització ERTMS.

Traçats previstos:

- Eix Transversal Ferroviari, amb fillola de Cervera (o Calaf) a Igualada i Martorell.
- Port de Barcelona-Manresa-Berga-Túnel del Cadí-Puigcerdà (enllaç amb l'SNCF) amb fillola del Túnel del Cadí a La Seu d'Urgell.
- Balaguer a La Seu d'Urgell passant per l'aeroport urgellenc amb fillola d'Oliana a Manresa.
- Lleida-Tortosa-Freginals.
- La Pobla de Segur-Vall d'Aran.
- Anella de Les Gavarres amb fillola de Cassà a l'Aeroport.
- Anella de la Garrotxa i Plà de l'Estany Girona-Olot (per Besalú i per Anglès) amb fillola d'Anglès a Santa Coloma de Farners i Maçanet.
- Figueres-Roses.
- Tercer túnel de rodalia a Barcelona: quàdruple via per a trens de rodalia de punta a punta de la Diagonal de Barcelona.
- Quàdruple via als accessos a Barcelona.
- Accessos al Port de Tarragona.

A més:

1.- Velocitat comercial mínima del ferrocarril: 60 Km/h per als trens de rodalia i 90-100 Km/h per a regionals.
2.- Subordinació del transport per carretera al mode ferroviari: eliminar les línies d'autobús paral·leles a línies ferroviàries. Potenciar que l'autobús funcioni com a aportador i dispersador de viatgers al ferrocarril, millorar la xarxa ferroviària en aquells llocs on l'autobús és més ràpid que el ferrocarril.
3.- Posar una estació de ferrocarril a menys de mitja hora en transport públic de qualsevol nucli de població superior als 1000 habitants. Per als nuclis més petits, s'accepta fins a una hora en transport públic.
4.- Park&ride a totes les estacions de ferrocarril.

Salut !!

:ok


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3150
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimarts 19/01/2010 13:58

Deia insisteixo perquè algunes d'aquestes propostes tenen anys.

Lo del túnel amb quàdruple via a la Diagonal de punta a punta anava amb dedicatòria, Santfeliuenc.

Salut !!
Santfeliuenc ha escrit:Hola,
genissimon ha escrit:Jo insisteixo.
[...]
Salut !!

:ok


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dimarts 19/01/2010 17:16

La proposta de genissimon em sembla bona en general, ja que marca uns paràmetres mínims de velocitat i accessibilitat. Hi voldria fer uns comentaris.
genissimon ha escrit:- Eix Transversal Ferroviari, amb fillola de Cervera (o Calaf) a Igualada i Martorell.
Crec que la millor opció per anar de Cervera a Manresa és passant per Igualada, i des d'allà una fillola a Martorell. El traçat actual entre Manresa i Cervera té molts revolts i, tot i que és vàlid per al trànsit local, cal buscar un nou traçat per als trajectes de mitjana distància, a més que tindríem l'avantatge de connectar directament Igualada i Manresa.

Per anar de Cervera a Igualada, fent un túnel per La Panadella es pot aconseguir un traçat més pla. Seria complicat trobar un traçat de Calaf a Igualada que no superés el llindar del 20‰.
genissimon ha escrit:- Port de Barcelona-Manresa-Berga-Túnel del Cadí-Puigcerdà (enllaç amb l'SNCF) amb fillola del Túnel del Cadí a La Seu d'Urgell.
Aquesta línia tindria la complicació de fer un nou túnel sota el Moixeró. Un traçat paral·lel al túnel viari no és possible, ja que el tram de la C-16 entre Bagà i la boca sud té un pendent mitjà del 6%. Una opció seria fer unes giragonses com les del port de Pajares. L'altra, la millor al meu parer, fer un túnel de base: la boca sud (850 msnm) hauria d'estar 2 km al nord-oest de Bagà i la boca nord (1075 msnm) a prop de Bor. Seria un túnel d'uns 10,5 km i uns 225 metres de desnivell. Seria tot en sentit ascendent (direcció Nord) i el pendent seria d'un 21,4‰, superant el màxim fixat del 20‰, però en tractar-se d'un tram singular es podria donar per bo. El traçat des de Cercs a Bagà tampoc és fàcil, s'hauria de fer bona part en túnel, ja que el congost del Llobregat és molt estret. Guardiola de Berguedà hauria de renunciar a tenir estació al poble.
genissimon ha escrit:- Balaguer a La Seu d'Urgell passant per l'aeroport urgellenc amb fillola d'Oliana a Manresa.
Crec que és més viable la proposta de Vilarrubla, és a dir, una línia Cervera-Guissona-Ponts-Oliana-La Seu d'Urgell. Així, amb una sola infrastructura podem connectar l'Alt Urgell tant a la regió de Lleida com a la de Barcelona. Les filloles de Balaguer a Ponts, i de Manresa a Oliana, les deixaria per més endavant.
genissimon ha escrit:- Lleida-Tortosa-Freginals.
En comptes d'acabar a Freginals, la faria passar per Amposta (fent un enllaç amb la línia Barcelona-València) i fent-la arribar a Sant Carles de la Ràpita (15.500 hab.). Així es podria donar un impuls al port de la Ràpita.
genissimon ha escrit:- La Pobla de Segur-Vall d'Aran.
Si volguéssim mantenir els paràmetres de pendents màxims, caldria fer un túnel d'uns 20 km des d'Esterri d'Àneu fins a Salardú. Un túnel des de l'Alta Ribagorça no seria menys problemàtic: hauria de tenir uns 17 km.

La opció per no haver de fer un túnel tan llarg seria renunciar al trànsit de mercaderies, abaixar la velocitat i adaptar el traçat a l'orografia amb corbes de radi més petit, pendents més grans, i giragonses a l'estil Pajares: caldria anar fins a Isil i allà tornar cap al sud per l'altra cara de la vall, per anar guanyant alçada. També es podria fer algun túnel de cargol estil Toses. La boca est s'hauria de fer a la Bonaigua de Baix (1440 msnm) i la boca oest a la Val de Ruda (1625 msnm), tenint en compte que no es pot afectar la part baixa de la vall, que està protegida. El túnel tindria uns 7,5 km. Així podríem donar servei a Vaquèira. També la baixada cap a Vielha hauria de tenir alguna giragonsa per poder perdre alçada.
genissimon ha escrit:- Anella de Les Gavarres amb fillola de Cassà a l'Aeroport.
La fillola jo la faria des de Llagostera a Caldes de Malavella, així es podria anar de Barcelona al Baix Empordà directament. Per connectar l'aeroport de Girona hi faria passar l'ETF enllaçant amb la línia Barcelona-Girona al nord de Riudellots.
genissimon ha escrit:- Anella de la Garrotxa i Plà de l'Estany Girona-Olot (per Besalú i per Anglès) amb fillola d'Anglès a Santa Coloma de Farners i Maçanet.
Em sembla bé, però en primera instància prioritzaria la línia per Banyoles i Besalú.



francesc
N2
N2
Entrades: 16

Entrada Autor: francesc » Dimecres 27/01/2010 20:31

Crec que la línia Lleida-Tortosa és factible a mig termini però amb les condicions següents:
1) Inici a Sant Carles de la Ràpita per servir el port.
2) A Vinallop ramal cap a l´altre costat del riu per servir l´estació de Tortosa. Per les mercaderies trànsit per la dreta del riu.
3)A Benifallet, tòrcer a ponent fins el Pinell de Brai. En aquesta població cruïlla cap a Gandesa, Alcanyís, i Saragossa (servei reclamat des de Tortosa i Alcanyís)
4) A Móra d´Ebre, estació a ponent de la vila i després pont sobre el riu Ebre per enllaçar amb la via actual Reus-Casp permetent circulacions. Tarragona-Gandesa.
5) Fins Riba-roja, corredor actual. Amb això vull dir que se servirien les mateixes poblacions, però el traçat podria ser més modern.
6) D´aquí, Maials, Torres de Segre, Alcarràs. Mínima afectació a l´horta de Lleida per evitar rebuig. Possibilitat de servir poblacions relativament importants, més Maials, poble que la Generalitat vol potenciar i que és el centre d´una contrada. Seguint la C-12 hi ha poblacions, però són molt petites, i portar-hi el tren podria comportar-hi fenomens de suburbalització indesitjables. Més al nord, caldria lligar la infrastructura tan amb l´estació de Lleida com a la línia de mercaderies encara no definida però que suposo i espero que segueixi l´actual by-pass del TAV. Entre les zones protegides d´Alfés i Mas de Melons i més al nord l´Horta, veig molt difícil traçar-hi un recorregut que no causi polèmica.
Evito el pas per la zona del Baix Segre, perquè aquest és un altre corredor, el Lleida-Alcanyís-Terol, que espero que algun dia ressuciti (de fet, l´associació Teruel existe ja el reclama)
7) Enllaç amb la xarxa actual a l´oest de Lleida, al punt on la línia del TAV i la convencional de Montsó-Saragossa se separen, per així poder accedir direcció Montsó, direcció Lleida-Pirineus o agafar el futur by-pass de mercaderies que vorejarà el sud de la ciutat paral·lel al by-pass del TAV.

Estacions:
1) Sant Carles de la Ràpita, al nord-est de la vila, vora el port.
2) Amposta, a la zona del cementiri.
3) Tortosa, l´actual.
4) Aldover.
5) Xerta.
6) Benifallet.
7) Pinell de Brai.
8) Móra d´Ebre.
9) Ascó.
10) Flix.
11) Riba-roja d´Ebre.
12) Maials.
13) Torres de Segre, al sudest del poble.
14) Alcarràs, al nordoest del poble.
15) Lleida-Pirineus (existent).
Lògicament, doble via electrificada i ample europeu.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 27/01/2010 23:18

Posaries en funcionament el traçat a on no es va arribar a instal·lar via, del projecte de la línia de La Puebla de Híjar-Alcañiz-Tortosa-Sant Carles de la Ràpita? Només el tram fins a Tortosa o la línia sencera?



Avatar de l’usuari
Julià
N3
N3
Entrades: 31
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Julià » Dijous 28/01/2010 0:35

Jo seria partidari de ferlo pasar per el baix segre, per Maials penso que hi ha molta pendent i no tans pobles com per el riu, una via tampoc crec que hi hagi molta afectacio en comparacio amb una autovia.



francesc
N2
N2
Entrades: 16

Entrada Autor: francesc » Dijous 28/01/2010 21:18

No es tracta de reproduir el vell traçat. En primer lloc perquè ha quedat obsolet per les prestacions que al segle XXI es requereixen i en segon lloc perquè ara és una via verda.
La idea la vaig tenir després d´escoltar que a Alcanyís volen un enllaç ferroviari que els connecti amb Saragossa des de la Puebla de Híjar. Més tard vaig saber que s´havia reunit l´alcaldessa d´Alcanyís amb l´alcalde de Saragossa per reclamar la futura construcció d´una connexió ferroviària entre les dues ciutats.
Per tant, jo penso que primer caldria fer el tram de la via actual fins Alcanyís per permetre la connexió Alcanyís-Saragossa.
Un cop s´hagués fet la línia Lleida-Tortosa, es podria fer l´enllaç. Primer, des del Pinell de Brai fins Gandesa. Les estacions que jo posaria entre Gandesa i Alcanyís serien les de Batea, Caseres, Calaceit, Massalió i Valdealgorfa, intentant servir les poblacions més potents demogràficament.
És una obra a anys vista, però el fet que alguns càrrec electes en parlin, fa que puguem començar a dissenyar traçats.



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Divendres 29/01/2010 12:10

A l'Aragó hi ha molta feina a fer, recordem que 4 de les 10 principals ciutats aragoneses (Ejea, Alcañiz, Barbastro i Fraga) no tenen ferrocarril. Per tant, li veig poc sentit a la reobertura de l'antic ferrocarril de la Puebla de Híjar passant per Gandesa i Alcanyís, tenint una via relativament paral·lela ja existent i amb actuacions més necessàries. La prioritat és connectar amb tren Alcanyís i Samper de Calanda, i Tortosa amb Móra. La Terra Alta quedaria ben servida amb un autobús entre Móra i Alcanyís, i per anar d'Alcanyís a Tarragona/Barcelona es podria habilitar una línia d'autobús entre l'estació de Casp i Alcanyís.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 29/01/2010 14:45

francesc ha escrit:No es tracta de reproduir el vell traçat. En primer lloc perquè ha quedat obsolet per les prestacions que al segle XXI es requereixen i en segon lloc perquè ara és una via verda.
La idea la vaig tenir després d´escoltar que a Alcanyís volen un enllaç ferroviari que els connecti amb Saragossa des de la Puebla de Híjar. Més tard vaig saber que s´havia reunit l´alcaldessa d´Alcanyís amb l´alcalde de Saragossa per reclamar la futura construcció d´una connexió ferroviària entre les dues ciutats.
Per tant, jo penso que primer caldria fer el tram de la via actual fins Alcanyís per permetre la connexió Alcanyís-Saragossa.
Un cop s´hagués fet la línia Lleida-Tortosa, es podria fer l´enllaç. Primer, des del Pinell de Brai fins Gandesa. Les estacions que jo posaria entre Gandesa i Alcanyís serien les de Batea, Caseres, Calaceit, Massalió i Valdealgorfa, intentant servir les poblacions més potents demogràficament.
És una obra a anys vista, però el fet que alguns càrrec electes en parlin, fa que puguem començar a dissenyar traçats.
Això de la via verda és cert, però i el tram que no es va arribar a posar en funcionament, el de Sant Carles de la Ràpita, amb l'esplanada ja feta? Aniria be o caldria rectificar-la, apart de fer-la arribar al port, cosa que no està feta?



Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”