Propostes per Trens Turístics.

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Propostes per Trens Turístics.

Entrada Autor: trensmat » Dimarts 11/03/2014 18:33

Faig aquest tema per que els usuaris del Fòrum puguin proposar rutes i trens turístics espero la vostre colaboració aqui teniu unes propostes meva per començar aquest nou tema.

Estrella dels Pirineus La Tour de Carol - Canfranc Parades: Puigcerdà, La Molina, Ribes de Freser, Barcelona Sants, Tarragona, Lleida Pirineus, Zaragoza Delicias, Huesca i Canfranc estaran servits per trens Estrella reformats.

Tren de la costa Salou - Portbou Parades: Tarragona, Vilanova de la Geltrú, Sitges, Barcelona Sants, Mataró, Arenys de Mar, Blanes, Girona, Figueres, Llança i Portbou aquesta ruta es podria fer aprofitant el Talgo 3 amb la locomotora original per estiu.

Al-Andalús Ruta Mare nostrum Montpelier - Cadiz Parades: Perpinyà, Portbou, Figueres, Girona, Blanes, Arenys de Mar, Mataró, Barcelona Sants, Tarragona, Salou, Orpesa del Mar, Benicassim, Castelló, València Nord, Alacant, Murcia, Cartagena, Albacete, Cordoba central, Sevilla i Cadiz.

La ultima proposta es la recuperació o fusió del Estrella Galicia amb el Estrella costa verde pero per tren turístic al estil Transcantabric.

M'agradaria molt que col·laboreu amb les vostres propostes o idees per fer trens turístics.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dimarts 11/03/2014 19:33

Un cop hi hagi tren normal i corrent a Guardiola de Berguedà es pot prolongar el Tren del Ciment, de manera que faci Guardiola-La Pobla-Castellar de n'Hug i La Molina, ademès de donar servei a aquells pobles seria un atractiu turístic per la zona. Al ser de via estreta pot anar perfectament per la carretera com un tramvia.



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dimarts 11/03/2014 21:04

Más bien sería hacerlo menos turístico, pero me encantaría que prolongaran el Tramvia Blau hasta la Carretera de les Aigües, de hecho se seguría en ese tramo al antiguo trazado que iba hasta Vallvidrera. Yo a veces (cuando sobra la jarta calderilla que cuesta, el otro día volvieron a subir el precio de 4 euros a 4.20) tomo el tranvía para la primera parte del camino hacia ahí, pero la parte de la calle Manuel Arnús (pasada la Pl. Doctor Andreu) la acera, donde hay, es diminuta, y luego se termina y vas caminando junto a un barranco. ¡No esta pensado para llegar a pie a un sitio donde se va a pasear, menuda perversión!
En cambio se podría prolongar la línea del tranvía unos 600 metros para que la usen también los excursionistas que van a la Carretera de les Aigües. En cierta forma se haría así el tranvía más atractivo para los Barceloneses, que ya casi no suben al Tibidabo. Pero claro, eso sería hacer el tranvía un poco menos turístico...



xevi
N7
N7
Entrades: 603

Entrada Autor: xevi » Dijous 13/03/2014 9:43

Ripoll - La Molina - Puigcerdà - La Tour de Carol:
A l'estiu fins i tot, vagons descapotables.
Enllaços interessants:
Ribes - C. Núria
La Molina
La tour de Carol - Tren groc



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dijous 13/03/2014 20:45

Proposo un tramvia per la Carretera de Les Aigües. Des de Finestrelles, on es preveu una parada de metro, fins a Els Penitents, enllaç també amb L3. Un traçat total d'uns 11km en via única no es pas una inversió desorbitada, més encara atenent que aquesta distància la pot realitzar un tramvia a bateries —no caldria instal·lar i mantenir una catenària, per tant—.



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dijous 13/03/2014 21:06

Javi M ha escrit:Proposo un tramvia per la Carretera de Les Aigües. Des de Finestrelles, on es preveu una parada de metro, fins a Els Penitents, enllaç també amb L3. Un traçat total d'uns 11km en via única no es pas una inversió desorbitada, més encara atenent que aquesta distància la pot realitzar un tramvia a bateries —no caldria instal·lar i mantenir una catenària, per tant—.
¿Por qué no juntar ese tranvía con el tranvía Blau? Hay cuatro tranvías de la segunda serie más la jardinera, luego se podría acondicionar un poco el tranvía de primera serie y ponerlo a funcionar también, y el de la serie 500 que hay guardado en Can TMB (que al parecer este tranvía podría ser apto para esa línea, ya había habido un proyecto de acondicionar un tranvía de esta serie para la línea del Tibidabo). Me parece hermosa la idea de subir en un Blau por la Avenida Tibidabo para luego enfilar un paseo largo y tranquilo con vistas a la ciudad....



Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dimecres 18/06/2014 12:55

Tengo una propuesta para crear Lineas de trenes turísticos.

Barcelona - Girona - Ginebra con material Talgo III RD.

La Tour de Carol - Ripoll - Barcelona - Tarragona - Lleida - Zaragoza - Teruel - Valencia con material Estrella reformado.

Valencia - Cuenca - Madrid - Badajoz - Lisboa con material Talgo Trenhotel.

Lisboa - Oporto - Vigo - A Coruña - Gijon - Santander - Bilbao - Zaragoza - Lleida - Manresa - Barcelona con material Talgo + Estrella.

Barcelona Pl España - Monistrol de Montserrat con el material de vapor.

Reus - Tarragona - Barcelona con el material de vapor Garraf

Toulouse - La Tour de Carol - Puigcerda - Ripoll - Barcelona con material Talgo III RD pero hace falta construir un intercanviador de anchos en Puigcerda o La Tour de Carol.

Espero vuestra opinión sobre esta rutas turísticas.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dimecres 18/06/2014 15:09

La meva opinió, anem a pams:

Talgo BCN-Girona-Ginebra: Només podria ser factible fins a Portbou, ja que tant l'RFF (sobretot) com l'SBB no estaran disposats en introduïr un gràfic específic per a aquest suposat tren.

Talgo Toulouse - BCN: El mateix que l'altre Talgo, ni l'RFF (gestor de l'infraestructura ferroviària francesa i responsable de les circulacions) vol circulacions d'aquest tipus, ni és factible un intercanviador d'ample a Puigcerdà o La Tor.

Reus-Tarragona-Barcelona: La teva proposta seria factible, però amb material elèctric. Com ja vaig dir en un altre fil, no està permesa la circulació de trens dièsel per els túnels de Barcelona pel fum que generen els combois, i això també seria igual per als trens de vapor.

Pl. Espanya-Monistrol: Amb la Patxanga quedaria millor.

Lisboa-Barcelona: No tindria massa éxit, moltes hores de trajecte per un recorregut súper llarg.



Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dimecres 18/06/2014 17:44

Renfe451 ha escrit:La meva opinió, anem a pams:

Talgo BCN-Girona-Ginebra: Només podria ser factible fins a Portbou, ja que tant l'RFF (sobretot) com l'SBB no estaran disposats en introduïr un gràfic específic per a aquest suposat tren.

Talgo Toulouse - BCN: El mateix que l'altre Talgo, ni l'RFF (gestor de l'infraestructura ferroviària francesa i responsable de les circulacions) vol circulacions d'aquest tipus, ni és factible un intercanviador d'ample a Puigcerdà o La Tor.

Reus-Tarragona-Barcelona: La teva proposta seria factible, però amb material elèctric. Com ja vaig dir en un altre fil, no està permesa la circulació de trens dièsel per els túnels de Barcelona pel fum que generen els combois, i això també seria igual per als trens de vapor.

Pl. Espanya-Monistrol: Amb la Patxanga quedaria millor.

Lisboa-Barcelona: No tindria massa éxit, moltes hores de trajecte per un recorregut súper llarg.
Sobre el recorregut Lisboa - Barcelona per el cantàbric el faria com el Al-Andalús o com el transcantàbric en poques paraules un tren de gran luxe i lo mateix amb el trajecte València - Lisboa, aixi en cada parada podran fer turisme a les ciutats.

En les propostes dels Talgo tens tota la raó França i Suíssa no els hi agranden els trens turístics que no siguin del seu propi territori.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dimecres 18/06/2014 18:24

El Lisboa-Barcelona o el Lisboa-València podien ser perfectament dins del tren turístic Al-Andalus.

La meva proposta per a un tren turístic seria que anés des de Barcelona-Estació de França fins a Puigcerdà en una 281 (ex-1000) amb parades a Vic, Ripoll, Ribes de Freser, La Molina i Puigcerdà, utilitzant el ramal de les Aigües. Es podria utilitzar la 281-003 que es troba en estat de preservació i totalment rehabilitada per circular:




Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dimecres 18/06/2014 18:53

Renfe451 ha escrit:El Lisboa-Barcelona o el Lisboa-València podien ser perfectament dins del tren turístic Al-Andalus.

La meva proposta per a un tren turístic seria que anés des de Barcelona-Estació de França fins a Puigcerdà en una 281 (ex-1000) amb parades a Vic, Ripoll, Ribes de Freser, La Molina i Puigcerdà, utilitzant el ramal de les Aigües. Es podria utilitzar la 281-003 que es troba en estat de preservació i totalment rehabilitada per circular:

Tens tota la rao i m'agrada molt la teva proposta. :ok


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

xevi
N7
N7
Entrades: 603

Entrada Autor: xevi » Dissabte 07/02/2015 11:28

Per mi, el tren turístic pendent a Catalunya, és el Ripoll-Puigcerdà/Tour de Carol... es podría fer amb la 1000 i a l'estiu algún vagó descobert.
Tenim paisatge, molta cultura (monestir Ripoll, romànic...), la línea és tota ella una obra d'enginyeria espectacular amb ponts, tunels (túnel del cargol), estacions d'una época, la línia enllaça amb el cremallera de Nuria, La Molina, Tren groc. S'haurien de remodelar les estacions, destacar la pecularietats de la línea, potenciar els enllaços amb altres transport, web propia, logo i imatge corporativa propia, en definitiva crear un bon producte atractiu per les families que están de vacances a la Cerdanya i el Ripollès i fer-lo conèixer a França, és clar.
Crec que veien l'exit del Tren dels Llacs, sense cap mena de dubte lèxit seria espectacular! i consolidaría la Cerdanya i el Ripollès com centre de peligrinatge d'aficionats al tren ja que a poca distancia tindriem, el tren groc, cremallera de Nuria, tren del ciment i el tren Ripoll-Puigcerdà que es podría dir, tren verd del Pirineu, Pirineu express...
Com ho veieu?



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dissabte 07/02/2015 12:38

alf_ ha escrit:
Javi M ha escrit:Proposo un tramvia per la Carretera de Les Aigües. Des de Finestrelles, on es preveu una parada de metro, fins a Els Penitents, enllaç també amb L3. Un traçat total d'uns 11km en via única no es pas una inversió desorbitada, més encara atenent que aquesta distància la pot realitzar un tramvia a bateries —no caldria instal·lar i mantenir una catenària, per tant—.
¿Por qué no juntar ese tranvía con el tranvía Blau? Hay cuatro tranvías de la segunda serie más la jardinera, luego se podría acondicionar un poco el tranvía de primera serie y ponerlo a funcionar también, y el de la serie 500 que hay guardado en Can TMB (que al parecer este tranvía podría ser apto para esa línea, ya había habido un proyecto de acondicionar un tranvía de esta serie para la línea del Tibidabo). Me parece hermosa la idea de subir en un Blau por la Avenida Tibidabo para luego enfilar un paseo largo y tranquilo con vistas a la ciudad....
Tota la raó. Millor enllaçar amb l'actual Tramvia Blau, passant per l'estació del funicular, que no pas seguir fins a Els Penitents. Així s'aprofita via feta, i queda un trajecte més turístic per Av. Tibidabo.

El que pensant-ho raonadament no em sembla gaire factible, és la pujada del tramvia pel costat Esplugues. Molt millor baixar per Av. Pearson i Av. Pedralbes fins a Maria Cristina.

Penso sincerament que aquest tramvia seria de gran interès per al turisme a la ciutat. I a més a més, m'hi jugo un pèsol a què seria rendible econòmicament, donada la relativament baixa inversió necessària.



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dissabte 07/02/2015 13:15

xevi ha escrit:Per mi, el tren turístic pendent a Catalunya, és el Ripoll-Puigcerdà/Tour de Carol... es podría fer amb la 1000 i a l'estiu algún vagó descobert.
Tenim paisatge, molta cultura (monestir Ripoll, romànic...), la línea és tota ella una obra d'enginyeria espectacular amb ponts, tunels (túnel del cargol), estacions d'una época, la línia enllaça amb el cremallera de Nuria, La Molina, Tren groc. S'haurien de remodelar les estacions, destacar la pecularietats de la línea, potenciar els enllaços amb altres transport, web propia, logo i imatge corporativa propia, en definitiva crear un bon producte atractiu per les families que están de vacances a la Cerdanya i el Ripollès i fer-lo conèixer a França, és clar.
Crec que veien l'exit del Tren dels Llacs, sense cap mena de dubte lèxit seria espectacular! i consolidaría la Cerdanya i el Ripollès com centre de peligrinatge d'aficionats al tren ja que a poca distancia tindriem, el tren groc, cremallera de Nuria, tren del ciment i el tren Ripoll-Puigcerdà que es podría dir, tren verd del Pirineu, Pirineu express...
Com ho veieu?
Coincideixo plenament amb tu. I té un punt a favor més, crec jo, que el tren dels Llacs, que és la distància. Lleida està "lluny" respecte AMB i voltant, que, percentualment, és on viu més població de tota Catalunya, i el tren té una ocupació espectacular. Així doncs, crec que és un punt més a favor d'aquest tren turístic. Finalment, estaria molt bé poder fer-ho amb cotxes descoberts, però diria que per el tema catenària han de tenir sostre, així doncs podrien ser uns vagons tipus tren del Ciment.

Tot i això em sembla que tardarem anys en veure un tren turístic així....no sembla que ningú n'estigui per la labor de crear-lo, i dubto que si no ho fa la Generalitat, cap associació tingui prou recursos per engegar aquest projecte. :(


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dissabte 07/02/2015 18:07

oriolp13 ha escrit:
xevi ha escrit:Per mi, el tren turístic pendent a Catalunya, és el Ripoll-Puigcerdà/Tour de Carol... es podría fer amb la 1000 i a l'estiu algún vagó descobert.
Tenim paisatge, molta cultura (monestir Ripoll, romànic...), la línea és tota ella una obra d'enginyeria espectacular amb ponts, tunels (túnel del cargol), estacions d'una época, la línia enllaça amb el cremallera de Nuria, La Molina, Tren groc. S'haurien de remodelar les estacions, destacar la pecularietats de la línea, potenciar els enllaços amb altres transport, web propia, logo i imatge corporativa propia, en definitiva crear un bon producte atractiu per les families que están de vacances a la Cerdanya i el Ripollès i fer-lo conèixer a França, és clar.
Crec que veien l'exit del Tren dels Llacs, sense cap mena de dubte lèxit seria espectacular! i consolidaría la Cerdanya i el Ripollès com centre de peligrinatge d'aficionats al tren ja que a poca distancia tindriem, el tren groc, cremallera de Nuria, tren del ciment i el tren Ripoll-Puigcerdà que es podría dir, tren verd del Pirineu, Pirineu express...
Com ho veieu?
Coincideixo plenament amb tu. I té un punt a favor més, crec jo, que el tren dels Llacs, que és la distància. Lleida està "lluny" respecte AMB i voltant, que, percentualment, és on viu més població de tota Catalunya, i el tren té una ocupació espectacular. Així doncs, crec que és un punt més a favor d'aquest tren turístic. Finalment, estaria molt bé poder fer-ho amb cotxes descoberts, però diria que per el tema catenària han de tenir sostre, així doncs podrien ser uns vagons tipus tren del Ciment.

Tot i això em sembla que tardarem anys en veure un tren turístic així....no sembla que ningú n'estigui per la labor de crear-lo, i dubto que si no ho fa la Generalitat, cap associació tingui prou recursos per engegar aquest projecte. :(
Jo també ho signo aquest projecte de ferrocarril turístic pel Transpirinenc. Respecte les estacions, no cal remodelar-les, ja es van remodelar durant els anys que es va renovar la via del Transpirinenc. Totes tenen les andanes a una alçada correcte i una longitud suficient per encabir unitats 447 en doble, potser l'única que caldria alçar i allargar les andanes seria Puigcerdà.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dissabte 07/02/2015 18:57

Javi M ha escrit:
alf_ ha escrit:
Javi M ha escrit:Proposo un tramvia per la Carretera de Les Aigües. Des de Finestrelles, on es preveu una parada de metro, fins a Els Penitents, enllaç també amb L3. Un traçat total d'uns 11km en via única no es pas una inversió desorbitada, més encara atenent que aquesta distància la pot realitzar un tramvia a bateries —no caldria instal·lar i mantenir una catenària, per tant—.
¿Por qué no juntar ese tranvía con el tranvía Blau? Hay cuatro tranvías de la segunda serie más la jardinera, luego se podría acondicionar un poco el tranvía de primera serie y ponerlo a funcionar también, y el de la serie 500 que hay guardado en Can TMB (que al parecer este tranvía podría ser apto para esa línea, ya había habido un proyecto de acondicionar un tranvía de esta serie para la línea del Tibidabo). Me parece hermosa la idea de subir en un Blau por la Avenida Tibidabo para luego enfilar un paseo largo y tranquilo con vistas a la ciudad....
Tota la raó. Millor enllaçar amb l'actual Tramvia Blau, passant per l'estació del funicular, que no pas seguir fins a Els Penitents. Així s'aprofita via feta, i queda un trajecte més turístic per Av. Tibidabo.

El que pensant-ho raonadament no em sembla gaire factible, és la pujada del tramvia pel costat Esplugues. Molt millor baixar per Av. Pearson i Av. Pedralbes fins a Maria Cristina.

Penso sincerament que aquest tramvia seria de gran interès per al turisme a la ciutat. I a més a més, m'hi jugo un pèsol a què seria rendible econòmicament, donada la relativament baixa inversió necessària.
A mi no me parece buena idea un tranvía por la carretera de las aguas, es un paseo muy tradicional y popular, sería molesto para los que pasean o van en bici que haya unas vías ahí de por medio. Porque pensad que eso no es una calle, las vías tendrían que alzarse sobre el suelo a modo de tren, y no podrían estar hundidas a modo de tranvía, a la primera lluvia quedarían sepultadas de barro e inutilizables. Más interesante me parecería recuperar la línea a Vallvidrera, tanto porque ya existió en su día, tenemos los tranvías que circulaban por ella y porque no supondría tanta intromisión, al haber menos paseantes por ese camino. Sólo que turísticamente no me parece tan interesante eso, porque aunque el trayecto sería la mar de agradable, no hay gran cosa de interés turístico en Vallvidrera, ni siquiera tiene demasiado encanto ya este pueblo con tanto bloque de pisos que le han ido metiendo. Queda la idea de llevar el tranvía al Tibidabo, pero esto significaría un trayecto aún más largo que el de Vallvidrera, y que se puede hacer también en funicular.
Que por cierto, ese funicular tiene más que pendiente una renovación, no porque me moleste que sean antiguos (al contrario), pero para poner coches panorámicos como en el funicular de Vallvidrera. El problema de los de ahora lo veo esencialmente en que tienen unas miniventanitas que no se ve nada y no se disfruta del paisaje. Es por todo esto que en otro hilo sin relación propuse, y hasta cierto punto me reafirmo, en prolongar el tramvia Blau hasta donde se encuentra con la Ctra. de las aguas (donde ahora hay un espacio para aparcar coches, viva la naturaleza...). Solo que esta prolongación desde el punto de vista turístico no es demasiado interesante más que porque te dejaría al inicio de la ctra. de las aguas, y esto se podría solucionar con bastante facilidad poniendo un apeadero en el funicular, que podría ir a la par con la reapertura del apeadero del observatorio (ahí tenéis un atractivo turístico anexo al Tibidabo).


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

WMD626
N6
N6
Entrades: 260
Ubicació: Sant Antoni L2 - Poble Sec L3

Entrada Autor: WMD626 » Diumenge 08/02/2015 21:10

Responent a tothom:

El projecte de Ripoll a Puigcerdà també em sembla molt encertat. El problema és que amb la mala maror que hi ha amb aquesta línia, els usuaris veurien com una presa de pèl que es posés un tren turístic, mentre ells segueixen patint un servei tan deficient. I ho dic perquè ja ha passat: es va parlar d'aquest projecte, i se'ls van tirar a sobre, dient que el que han de fer és arreglar la línia. Amb això no estic dient que no es faci, ben al contrari, que es faci i es trobi solució als problemes d'aquesta línia (que no detallo per no sortir-me del "topic").

I pel que fa al tramvia Blau, jo crec que la prolongació pel seu antic camí cap a Vallvidrera seria viable només com a part d'un projecte de convertir tot el Tibidabo en una mena de parc de tipus centreeuropeu, amb zones de picnic, espais de joc i similars. El tramvia serviria de connexió de tot el parc i es combinaria amb el funicular. De fet, antigament hi havia excursionistes que pujaven al Tibidabo en funicular, baixaven un tros a peu i feien la resta amb el tramvia de Vallvidrera. I posats a demanar, jo hi posaria uns Gotha com els de Woltersdorf, d'ample internacional i reversibles, deixant els nostres veterans per a serveis especials i de lloguer i per a "domingos y fiestas de guardar".



Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Diumenge 08/02/2015 21:54

WMD626 ha escrit:Responent a tothom:

El projecte de Ripoll a Puigcerdà també em sembla molt encertat. El problema és que amb la mala maror que hi ha amb aquesta línia, els usuaris veurien com una presa de pèl que es posés un tren turístic, mentre ells segueixen patint un servei tan deficient. I ho dic perquè ja ha passat: es va parlar d'aquest projecte, i se'ls van tirar a sobre, dient que el que han de fer és arreglar la línia. Amb això no estic dient que no es faci, ben al contrari, que es faci i es trobi solució als problemes d'aquesta línia (que no detallo per no sortir-me del "topic").
Pero eso es mezclar manzanas y peras. Si se pone un tren turístico se hace con el fin de ganar dinero, por tanto no tiene nada que ver con que se invierta o no en mejorar la línea. Entiendo que a los usuarios les moleste el mal estado de la línea, y con toda la razón del mundo, pero no por eso tienen derecho a ir en contra de un proyecto turístico con fines comerciales. Si tuvieran algo de sesos dirían que vale, pero que el dinero que se recaude vaya a mejorar la línea de tren. Aquí nos quejamos por vicio y tenemos alergia a los matices....
WMD626 ha escrit:I pel que fa al tramvia Blau, jo crec que la prolongació pel seu antic camí cap a Vallvidrera seria viable només com a part d'un projecte de convertir tot el Tibidabo en una mena de parc de tipus centreeuropeu, amb zones de picnic, espais de joc i similars. El tramvia serviria de connexió de tot el parc i es combinaria amb el funicular. De fet, antigament hi havia excursionistes que pujaven al Tibidabo en funicular, baixaven un tros a peu i feien la resta amb el tramvia de Vallvidrera. I posats a demanar, jo hi posaria uns Gotha com els de Woltersdorf, d'ample internacional i reversibles, deixant els nostres veterans per a serveis especials i de lloguer i per a "domingos y fiestas de guardar".
Me fascina esa idea de convertir Collserola en un gran parque como tu dices. Sería una cosa genial y que serviría a los locales como a los turistas, aunque atrayendo a un turismo más respetuoso y no tan de playa y borrachera.
Siendo quisquillosos, lo de tranvías tipo Gotha no me llama mucho, ya que no veo mucha gracia a un tranvía histórico importado y puesto "con calzador". En cambio nuestros "Blaus" recorrerían la línea para la que fueron concebida, así que sabemos que son aptos para recorrerla. De algo deberá de servir tanta reforma :D
Aparte, como esta claro que con los Blaus y la Jardinera esta línea no quedaría abastecida en un fin de semana de verano, hay creo que tres tranvías históricos que son reversibles y podrían servir para ésta línea, el 58, el 525 y el otro que no me acuerdo el número :)
El PCC y el 1200 no servirían para ésto.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 09/02/2015 12:10

Don Ramón ha escrit:Pero eso es mezclar manzanas y peras. Si se pone un tren turístico se hace con el fin de ganar dinero, por tanto no tiene nada que ver con que se invierta o no en mejorar la línea. Entiendo que a los usuarios les moleste el mal estado de la línea, y con toda la razón del mundo, pero no por eso tienen derecho a ir en contra de un proyecto turístico con fines comerciales. Si tuvieran algo de sesos dirían que vale, pero que el dinero que se recaude vaya a mejorar la línea de tren. Aquí nos quejamos por vicio y tenemos alergia a los matices....
Es que el matiz de ver cómo sólo se mejoran o crean cosas de segunda o tercera prioridad, mientras la de primera sigue igual de mal, tiende a ser dificil de sobrellevar...

Ejemplo: ver cómo se incrementa y da bombo al servicio de Bus Turístic, mientras en paralelo se "treintaycinquizan" líneas utilizadas por pasaj... clientes de segundo orden (o sea ciudadanos, no "turistas de pack completo")

Y lo de "negar derechos a esa gente que no tiene capacidad de pensar adecuadamente y por tanto no los utilizaría bien", pues bueno... Entraríamos en cuestiones más propias de los temas de política del "Intercanviador", en los que suelo intentar no entrar.

Ojo, que además no suelen ser de los que quieren que les mejoren el tren "para irse de fiesta en él". Y no es ilógico que perciban como "gente que se va de fiesta" a quienes usan los trenes turísticos, mientras el "normal" sigue igual de mal. Igual "algo de derecho a la queja" tienen, ¿o no? Por lo menos mientras perciban un "avance cero" en sus propias necesidades. Ya es pedir mucho que lo descontextualizan de la mejora en trenes turísticos que pasan por la misma línea que no progresa para los que necesitan ellos.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dilluns 09/02/2015 13:12

Yo tengo unas propuestas para trenes y tranvías turísticos.

Ya que se esta hablando del tranvía azul, que os parece ampliar el tranvía azul hasta el parque Güell por las calles República Argentina y Vallcarca.

La segunda propuesta es ampliar el tren de los lagos hasta Tarragona o Barcelona si puede ser.

Mi Ultima Idea seria Fusionar el Estrella Costa Brava con el Estrella Galicia y transformarlo en un tren de gran lujo como el transcantabrico. Las paradas serían las siguientes; Figueres, Girona, Mataró, Barcelona, Tarragona, Reus, Lleida, Zaragoza Delicias, Pamplona, Victoria, Burgos, León, Ponferrada, Ourense, Santiago de Compostela, A Coruña y Vigo Guixar.

Espero poder debatir mis propuestas con ustedes y espero que os gusten mis propuestas.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”