Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelona)

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon
Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelona)

Entrada Autor: Carlos González » Dimecres 15/01/2020 21:55

Si el projecte TRAMCamp mai es durà a terme, la idea de fer un baixador nou de rodalia a prop del 4R Gran Regina s'hauria de fer.

Si el projecte TRAMCamp es faria, millor que formi part del recorregut del tren-tramvia que hauria de fer el traçat que havien de reutilitzar com Cambrils-Salou-TGN.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Divendres 17/01/2020 15:46

Una cosa que hagués estat bé o començant a pensar d'alguna manera diferent fer l'explotació de la R17... M'explico, tenint en compte que el recorregut es més curt que la R16, no podrien fer més parades almenys totes les del tram de Sant Vicenç de Calders-Vilanova? Els municipis tarragonins de Cunit i Calafell podrien tenir l'oportunitat de tenir un tren directe a Tarragona i a més connectant-los a Port Aventura.

És una idea només, perquè no sé si es pot fer que un regional pugui parar a més llocs i a més si la circulació del túnel de Pg. de Gràcia afectaria.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
robertotlh
N7
N7
Entrades: 324

Entrada Autor: robertotlh » Dimarts 03/03/2020 23:56

robertotlh ha escrit:
Dimecres 27/04/2016 13:43
Aquesta es la meva proposta de rodalies de Camp de Tarragona-Terres de l'Ebre. L'objectiu sobretot seria facilitar relacions ara mateix inexistents o que requereixen transbords i millorar el servei en poblacions on ara mateix és insuficient:

RT1A: Tarragona - Reus - Montblanc: freqüència horaria en hores punta i bihoraria resta d'hores. Perllongament a Lleida i Almacelles com a RL2 de les rodalies de Lleida. Enllaç a Tarragona amb Regionals a Barcelona. Perllongament de serveis de la RT1 actual
RT1B: Tarragona - Reus - Móra: freqüència horaria en hores punta i bihoraria resta d'hores. Enllaç a Tarragona amb Regionals a Barcelona. Perllongament de serveis de la RT1 actual.
RT2: Hospitalet de l'Infant - Vilafranca del Penedès. Ampliació del servei actual cobrint les freqüències de Regionals que passaran a servir-se a través de la variant del CM. Es podria cobrir el servei amb els rodalies R4 que actualment moren a Vilafranca.
RT3: Salou - Reus - Estació de França. Seria la RG1 del camp de Tarragona. De Salou a Reus línia nova coincidint o no amb l antic carrilet. De Reus a Sant Vicenç per la Reus - Roda reoberta i amb parada a Camp de Tarragona. De Sant Vicenç a Barcelona per la línia de l'interior. Es podria cobrir amb els rodalies R4 que actualment moren a Sant Vicenç.
RT4: Tarragona - Reus - Valls - Sant Viçenç: freqüència horària en hores punta i bihoraria resta d'hores. Es podria cobrir amb els Rodalies R2 que actualment acaben a Sant Vicenç
RT5: Tortosa - l'Aldea - Sant Carles - Alcanar: Alternància de serveis amb parada l'Aldea (inversió de marxa) i sense. Servei amb trens lleugers tipus la pobla però elèctrics.
RT6: Vilanova - Tarragona - Camp de Tarragona: freqüència coordinada amb serveis AVE. Es podria cobrir amb els rodalies R2 que actualment moren a Vilanova.

Infraestructures noves:

- Línia nova Alcanar - Sant Carles de la Ràpita - Amposta - Connexió amb CM.
- By pass de l'Aldea per a serveis directes Tortosa - Sant Carles, aprofitable també per regionals que venen de València
- Reobertura carrilet Reus - Salou en via ampla
- Reobertura de Reus - Roda de Barà
- By pass de Reus per a serveis de la RT6 entre Tarragona i Camp de Tarragona
- By pass de La Plana per a serveis de la RT4 ente Reus i Valls.
- Integració urbana i limitació de velocitat a 80 km/h a la línia de la costa a Cambrils - Salou. Desaparició de passos a nivell i substitució per creauaments regulats per semàfors i velocitat limitada a 50 km/ h

Amb aquesta proposta es podria disposar d'un servei de rodalies realment atractiu, amb inversió en infraestructura no molt alta i inversió en trens nous molt baixa al ser la majoria de línies perllongament de serveis ja existents.

La veig bastant realista, encara que per alguns tot el que no sigui resignar-se amb el que hi ha ara sigui fantasia ;)
Actualitzo aquest mapa a la, lamentablement, nova realitat ferroviària de Tarragona
- Elimino el tram Salou - Hospitalet de l'Infant de la RT2, però mantinc un baixador a Salou, que es situaria abans del primer pas a nivell i que restabliria el servei ferroviari a Salou mentre es fa el TramCamp (que va per llarg)
- A la Reus-Roda reoberta, incorporo un baixador al polígon industrial de Constantí
Fitxers adjunts
mapatarragonav2.pdf
(33.57 KiB) S’ha baixat 587 vegades



Avatar de l’usuari
robertotlh
N7
N7
Entrades: 324

Entrada Autor: robertotlh » Dijous 05/03/2020 0:35

mapalleidav2.pdf
(28.65 KiB) S’ha baixat 590 vegades
robertotlh ha escrit:
Divendres 04/11/2016 23:36
mapalleida.pdf
robertotlh ha escrit:La meva proposta per les Rodalies de Lleida:

RL1: Lleida - Balaguer. Segons els nous serveis proposats per FGC
RL2: Fraga - Lleida - Cervera -Manresa: Nova línia Lleida - Fraga per Soses i Alcarràs. Millora de freqüències Lleida - Cervera, equiparable a la de la RL1. Tots els serveis amb origen a Fraga. Fins a Manresa serveis de la R12 actual. A cobrir amb material existent a curt termini, a substituir a mitja termini per tres o quatre trens GTW elèctrics nous.
RL3: Almacelles - Lleida - Montblanc: a cobrir amb serveis actuals de la R13 i R14 i ampliació a Lleida i Almacelles de alguns serveis actuals BCN-Reus. També ampliaria a Montblanc els serveis Zaragoza - Lleida.

La veieu equilibrada? Excepte la nova línia a Fraga, es podria dur a terme com qui diu demà mateix.
Aquí va el mapa del que vaig comentar en el seu dia
He actualitzat aquest mapa:

- He afegit una nova línia per arribar a Alpicat, Alguaire i Alfarràs. Crec que té sentit perquè la relació Lleida - Alpicat és la que més s'utilitza d'entre les línies de transport públic de la demarcació. S'explotaria com un perllongament per l'oest de la RL1 actual. També he vist propostes per tal que des de Alfarràs es tanqui l'anella amb Balaguer, però ho veig exagerat i innecessari.
- He reconfigurat les altres dues línies: la RL2 seria Almacelles - Manresa i la RL3 seria Fraga - Montblanc. Com que en l'anterior versió proposava que el servei de la RL3 el cobrissin trens de mitja distància, trobo que té més sentit que aquests serveis regionals arribin a Fraga en comptes de a Almacelles.
- He afegit noves estacions als voltants de Lleida per donar servei a les àrees d'expansió i industrials de la ciutat:
  • Lleida oest, a situar a l'altre extrem del túnel urbà. Estació prevista en el Pla Director Territorial
  • Bordeta, a situar sobre la línia Lleida - Montblanc, a la zona del mateix nom. Estació prevista en el Pla Director Territorial
  • Pla de Vilanoveta: habilitar un baixador a la zona on hi ha l'antiga estació
  • Polígon Industrial Segre: situada sobre la línia Lleida - Balaguer. Estació ja prevista en els plans de la Generalitat
- He afegit un nou baixador a Sidamon: la línia passa al costat del poble i no hi ha cap estació, em sembla una anomalia.



Avatar de l’usuari
robertotlh
N7
N7
Entrades: 324

Entrada Autor: robertotlh » Divendres 06/03/2020 0:44

També he actualitzat el de Girona, però no trobo el missatge original :nono

Així que el torno a explicar

Les línies serien les següents:

RG1: Hospitalet - Mataró - Portbou. Mateixa línia actual
RG2: Figueres/Vilafant - Roses. Nova línia tren-tramviària
RG3: Girona - Banyoles - Olot. Nova línia tren-tramviària
RG4: Girona - Flaçà - Palamós - Sant Feliu - Aeroport - Girona. Nova línia tren-tramviària de l'anella de les Gavarres
RG5: Girona-Vic. Es podria establir aquest servei si es construís l'ETF, però personalment estic en contra d'aquest projecte i per sort sembla que ja ningú se'n recorda

Les infraestructures noves serien les següents:

- Anella de les Gavarres: nova línia de tren tramvia amb els següents trams
  • Fornells - Aeroport - Sant Feliu: nova plataforma ferroviària tradicional amb velocitat màxima de 120 km/h
  • Sant Feliu - Palamós: nova plataforma tramviària amb velocitat màxima de 80 km/h, 50 km/h als trams purament urbans
  • Palamós - Flaçà: nova plataforma ferroviària tradicional amb velocitat amb velocitat màxima de 120 km/h
  • Flacà - Fornells: ús de la línia ferroviària existent
- Nova línia de tren tramvia Girona - Banyoles - Olot. Es bifurcaria de la lína ferroviària existent a Sant Julià de Ramis i seria plataforma ferroviària tradicional excepte per la penetració urbana a Banyoles i Olot
- Nova línia de tren tramvia Figueres - Roses: es bifurcaria de la línia ferroviària existent a Vilatenim i seria plataforma ferroviària tradicional excepte la penetració urbana a Roses
- By pass a Vilamalla entre la línia Barcelona - Portbou i el ramal a Figueres - Vilafant
- Noves estacions de Pont Major al nord de Girona i Mas-Gri Avellaneda al sud. Previstes a la planificació oficial.
- Nova línia Aeroport de Girona - Vic: formaria part de l'ETF. Seria un projecte multimilionari, ja que l'orografia és complicada i seria una successió de túnels i viaductes contínua. Com he dit, no en soc partidari. Si es fes, podria explotar-se amb trens de la R3 a Vic que es perllongarien a Girona
Fitxers adjunts
mapagironav2.pdf
(33.04 KiB) S’ha baixat 585 vegades



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3142
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 11/03/2020 14:54

Només dos comentaris:

"Tancar" l'anella d'Olot amb una "nova" línia Girona-Olot per Anglès i la Vall d'en Bas.

No limitar a només 120 km/h la nova infraestructura ferroviària. Construir variants ferroviàries fora dels nuclis urbans per a trens de mercaderies o sense parada.

Salut !!
robertotlh ha escrit:
Divendres 06/03/2020 0:44
També he actualitzat el de Girona, però no trobo el missatge original :nono

Així que el torno a explicar

Les línies serien les següents:

RG1: Hospitalet - Mataró - Portbou. Mateixa línia actual
RG2: Figueres/Vilafant - Roses. Nova línia tren-tramviària
RG3: Girona - Banyoles - Olot. Nova línia tren-tramviària
RG4: Girona - Flaçà - Palamós - Sant Feliu - Aeroport - Girona. Nova línia tren-tramviària de l'anella de les Gavarres
RG5: Girona-Vic. Es podria establir aquest servei si es construís l'ETF, però personalment estic en contra d'aquest projecte i per sort sembla que ja ningú se'n recorda

Les infraestructures noves serien les següents:

- Anella de les Gavarres: nova línia de tren tramvia amb els següents trams
  • Fornells - Aeroport - Sant Feliu: nova plataforma ferroviària tradicional amb velocitat màxima de 120 km/h
  • Sant Feliu - Palamós: nova plataforma tramviària amb velocitat màxima de 80 km/h, 50 km/h als trams purament urbans
  • Palamós - Flaçà: nova plataforma ferroviària tradicional amb velocitat amb velocitat màxima de 120 km/h
  • Flacà - Fornells: ús de la línia ferroviària existent
- Nova línia de tren tramvia Girona - Banyoles - Olot. Es bifurcaria de la lína ferroviària existent a Sant Julià de Ramis i seria plataforma ferroviària tradicional excepte per la penetració urbana a Banyoles i Olot
- Nova línia de tren tramvia Figueres - Roses: es bifurcaria de la línia ferroviària existent a Vilatenim i seria plataforma ferroviària tradicional excepte la penetració urbana a Roses
- By pass a Vilamalla entre la línia Barcelona - Portbou i el ramal a Figueres - Vilafant
- Noves estacions de Pont Major al nord de Girona i Mas-Gri Avellaneda al sud. Previstes a la planificació oficial.
- Nova línia Aeroport de Girona - Vic: formaria part de l'ETF. Seria un projecte multimilionari, ja que l'orografia és complicada i seria una successió de túnels i viaductes contínua. Com he dit, no en soc partidari. Si es fes, podria explotar-se amb trens de la R3 a Vic que es perllongarien a Girona


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dissabte 21/03/2020 13:18

Aquest aspecte tracta sobre la idea de fer una nova línia de Cervera-Igualada-Martorell en forma de tren convencional...

Sobre el traçat no sé com es podria fer, apart de que seria paral·lel o faria un recorregut similar a l'autovia A2, vull saber què penseu si el recorregut fos així fent una llista dels municipis entre la idea d'un recorregut de Cervera-Martorell en el que farien parar el tren gràcies a aquest recorregut...

Llista de municipis (en ordre del recorregut):

Cervera (amb estació)
Sant Guim de Freixenet (amb estació)
Jorba (nova)
Igualada (nova)
Castellolí (nova)
El Bruc (nova)
Collbató (nova)
Esparreguera (nova)
Abrera (nova)

Martorell (amb estació)

I a partir d'aquí o continua cap al túnel de Pl.Catalunya si és viable o es complementa amb un nou trajecte per un hipotètic tercer túnel a BCN.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

mfuentesll2
N5
N5
Entrades: 125

Entrada Autor: mfuentesll2 » Dissabte 21/03/2020 23:56

S'hauria de fer el traçat sencer amb vía doble, duplicant el tram entre Zaragoza i Sant Guim i amb unes característiques que permitissin velocitats superiors als 120km/h en tot el traçat i rampes inferiors a les 15 mil·lèsimes. Retallaria pràcticament en 50km la distància entre Lleida i Barcelona per Valls.

Això suposaria un gran estalvi de temps i diners per fer més competitius els trajectes de mercaderies, i a part d'Igualada i reforçar el servei entre Cervera i Lleida en termes de passatgers tampoc donaria un excessiu servei.



torres997
N6
N6
Entrades: 172

Entrada Autor: torres997 » Diumenge 22/03/2020 0:34

Carlos González ha escrit:
Dissabte 21/03/2020 13:18
Aquest aspecte tracta sobre la idea de fer una nova línia de Cervera-Igualada-Martorell en forma de tren convencional...

Sobre el traçat no sé com es podria fer, apart de que seria paral·lel o faria un recorregut similar a l'autovia A2, vull saber què penseu si el recorregut fos així fent una llista dels municipis entre la idea d'un recorregut de Cervera-Martorell en el que farien parar el tren gràcies a aquest recorregut...

Llista de municipis (en ordre del recorregut):

Cervera (amb estació)
Sant Guim de Freixenet (amb estació)
Jorba (nova)
Igualada (nova)
Castellolí (nova)
El Bruc (nova)
Collbató (nova)
Esparreguera (nova)
Abrera (nova)

Martorell (amb estació)

I a partir d'aquí o continua cap al túnel de Pl.Catalunya si és viable o es complementa amb un nou trajecte per un hipotètic tercer túnel a BCN.
La idea no està malament, ja que es reduiria la distància per via convencional entre Barcelona i Lleida. Només un apunt: ja que estem, faria un baixador a Copons, entre Sant Guim de Freixenet i Jorba.


Esquema ferroviari integrat de Catalunya ja!

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 22/03/2020 0:37

Si la demanda es justifica, i l'orografia ho permetria, faria fins i tot que entre Jorba-Sant Guim passés per Copons-Prats de Rei-Calaf seguint el recorregut de sempre de la R12 :)


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 22/03/2020 1:10

mfuentesll2 ha escrit:
Dissabte 21/03/2020 23:56
S'hauria de fer el traçat sencer amb vía doble, duplicant el tram entre Zaragoza i Sant Guim i amb unes característiques que permitissin velocitats superiors als 120km/h en tot el traçat i rampes inferiors a les 15 mil·lèsimes. Retallaria pràcticament en 50km la distància entre Lleida i Barcelona per Valls.

Això suposaria un gran estalvi de temps i diners per fer més competitius els trajectes de mercaderies, i a part d'Igualada i reforçar el servei entre Cervera i Lleida en termes de passatgers tampoc donaria un excessiu servei.
Mmmm... No té molt de sentit quan ja hi ha el tren LAV que aconsegueix aquestes velocitats superiors o encara més potser :nose.

A més, malgrat la importància d'una nova connexió per Lleida en quant per arribar a BCN per tren convencional i millorar la connectivitat entre Igualada-BCN més encara amb una nova connexió, la R12 actualment no és precisament una línia regional potent, en la qual han de pendre mesures per a que ho sigui, i en la seva contraposició, els busos hi són més beneficiosos ja que compten amb més horaris i circulacions de bus que de trens de la R12, :nose

I tampóc a Zaragoza-Lleida hi hagi tampóc gran demanda al respecte. Una obra per fer una doble via encara no li faria falta concretament en aquesta zona si té aquestes circulacions actuals, ja que ni un augment de freqüències canviaria molt la cosa. :nose
Carlos González l’ha editat per darrera vegada el dia: Diumenge 22/03/2020 9:34, en total s’ha editat 1 vegada.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Diumenge 22/03/2020 2:00

Ecomobisostrans l’ha editat per darrera vegada el dia: Dilluns 23/03/2020 0:55, en total s’ha editat 1 vegada.



mfuentesll2
N5
N5
Entrades: 125

Entrada Autor: mfuentesll2 » Diumenge 22/03/2020 16:58

Mmmm... No té molt de sentit quan ja hi ha el tren LAV que aconsegueix aquestes velocitats superiors o encara més potser :nose.

A més, malgrat la importància d'una nova connexió per Lleida en quant per arribar a BCN per tren convencional i millorar la connectivitat entre Igualada-BCN més encara amb una nova connexió, la R12 actualment no és precisament una línia regional potent, en la qual han de pendre mesures per a que ho sigui, i en la seva contraposició, els busos hi són més beneficiosos ja que compten amb més horaris i circulacions de bus que de trens de la R12, :nose

I tampóc a Zaragoza-Lleida hi hagi tampóc gran demanda al respecte. Una obra per fer una doble via encara no li faria falta concretament en aquesta zona si té aquestes circulacions actuals, ja que ni un augment de freqüències canviaria molt la cosa. :nose
Precisament aquesta línea un cop passada Igualada l'única utilitat real és el transport de mercaderies. Actualment s'utilitza la línia de Reus a Casp i Zgz pels trens ascendents i la de Lleida pels descendents. Això provoca que en les dues rutes es faci una volta bastant llarga. Fer una línea més directa permetria guanyar molt temps de trajecte. La LAV és per serveis de viatgers. El fet de que la línia sigui per velocitats superiors a 120km/h precisament es per garantitzar el trànsit fluid i ràpid de mercaderies.



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Diumenge 22/03/2020 17:34

Carlos González ha escrit:
Diumenge 22/03/2020 1:10
mfuentesll2 ha escrit:
Dissabte 21/03/2020 23:56
S'hauria de fer el traçat sencer amb vía doble, duplicant el tram entre Zaragoza i Sant Guim i amb unes característiques que permitissin velocitats superiors als 120km/h en tot el traçat i rampes inferiors a les 15 mil·lèsimes. Retallaria pràcticament en 50km la distància entre Lleida i Barcelona per Valls.

Això suposaria un gran estalvi de temps i diners per fer més competitius els trajectes de mercaderies, i a part d'Igualada i reforçar el servei entre Cervera i Lleida en termes de passatgers tampoc donaria un excessiu servei.
Mmmm... No té molt de sentit quan ja hi ha el tren LAV que aconsegueix aquestes velocitats superiors o encara més potser :nose.

A més, malgrat la importància d'una nova connexió per Lleida en quant per arribar a BCN per tren convencional i millorar la connectivitat entre Igualada-BCN més encara amb una nova connexió, la R12 actualment no és precisament una línia regional potent, en la qual han de pendre mesures per a que ho sigui, i en la seva contraposició, els busos hi són més beneficiosos ja que compten amb més horaris i circulacions de bus que de trens de la R12, :nose

I tampóc a Zaragoza-Lleida hi hagi tampóc gran demanda al respecte. Una obra per fer una doble via encara no li faria falta concretament en aquesta zona si té aquestes circulacions actuals, ja que ni un augment de freqüències canviaria molt la cosa. :nose
Com a usuari de la R12.

No agafaré (nigú agafarà) la LAV, o sigui, aquesta només serveix per anar de Barcelona a Lleida i prou, i per suposat dos o tres vegades més car. La inversió de temps si el teu origen i destí és més proper a la R12 (que no sigui Lleida i BCN Sud) no permet anar amb la LAV.

La R12 no es potent ja que és el tren turístic de Catalunya per a que ens entenguem. Velocitats limitades de Calaf a Barcelona, juntament amb un traçat totalment obsolet a les necessitats d'avui dia. Sumat a que el tren para a tot arreu, tingui o no parada, ja que l'usual també és topar-se amb un R4 al davant que no podràs avançar en la vida. La via única entre Lleida i Manresa no ajuda gaire, i quan hi ha el més mínim retard doncs a seguir sumant minuts a una línia que ja es prou lenta.

El que fa tothom que pot, és pagar-se l'ALSA (per això hi ha més freqüència, busos directes, etc, etc) tot i que el bitllet val el doble que el tren per cert. Però trigues la meitat. I si no, doncs amb cotxe que és el que fa la immensa majoria. I surt rentable a temps ja que l'A2 sí que te el recorregut natural de comunicació entre Barcelona i la plana de Lleida. L'actual R12 no hi pot competir, a no ser que el teu recorregut sigui de la provincia de Lleida al Vallès. Amb bus ja no ho pots fer, i un cop et deixa a Barcelona, has de tornar cap amunt. Amb cotxe encara.

Jo també estic totalment d'acord amb el que diu en mfuentesll2. La reducció de Km per als mercants pot ser molt positiu, i segur que es podrien eliminar molts dels camions que fan servir l'autovia. I per als usuaris són tot avantatges. Jo segurament em podria arribar a estalviar 1 hora o més de viatge.

El tram de Lleida a Calaf segurament es pot desdoblar sense gaires entrebancs, i de fet, si mai es fes això, jo faria un pensament també per a fer correccions de traçats i fer-los encara més rectilinis.

També sóc de la opinió, que la nova línia (ja en via única), hauria d'anar de Cervera o Tàrrega cap a Balaguer i connectar amb la línia de la Pobla.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 22/03/2020 17:55

Home, fer-los passar per Balaguer es pot fer perquè totes dues línies serien en ample ibèric (una ja ho és)... Però per entendre-ho bé. Dius de que la nova línia vagi cap a Balaguer? O et refereixes a que uns serveis parcials vagin des de Balaguer fins a Cervera o Tàrrega?

Si et refereixes la primera pregunta... Per què cap a Balaguer si a Lleida apart de ser una ciutat important catalana, connecta també amb la línia de la Pobla sent aquesta terminal? :nose


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

torres997
N6
N6
Entrades: 172

Entrada Autor: torres997 » Diumenge 22/03/2020 19:17

Miquel ha escrit:
Diumenge 22/03/2020 17:34
El que fa tothom que pot, és pagar-se l'ALSA (per això hi ha més freqüència, busos directes, etc, etc) tot i que el bitllet val el doble que el tren per cert. Però trigues la meitat. I si no, doncs amb cotxe que és el que fa la immensa majoria. I surt rentable a temps ja que l'A2 sí que te el recorregut natural de comunicació entre Barcelona i la plana de Lleida. L'actual R12 no hi pot competir, a no ser que el teu recorregut sigui de la provincia de Lleida al Vallès. Amb bus ja no ho pots fer, i un cop et deixa a Barcelona, has de tornar cap amunt. Amb cotxe encara.
A quin trajecte et refereixes, al Lleida - Barcelona?
Miquel ha escrit:
Diumenge 22/03/2020 17:34
També sóc de la opinió, que la nova línia (ja en via única), hauria d'anar de Cervera o Tàrrega cap a Balaguer i connectar amb la línia de la Pobla.
Estaria bé aquest triangle per vertebrar el sistema ferroviari de l'àrea de Lleida. Ara bé, també et dic, aquest esquema ja va existir fins el 1951, any en que es va clausurar la línia Mollerussa - Balaguer. També és cert, però, que era en ample mètric, cosa que no hagués permès explotar-la junt amb les línies Lleida - Manresa i Lleida - la Pobla.


Esquema ferroviari integrat de Catalunya ja!

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 25/03/2020 20:58

Els missatges sobre la proposta de tramvia per al Bages han passat a un fil propi: https://www.transport.cat/viewtopic.php?f=96&t=15020


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Railjet OBB
N6
N6
Entrades: 168

Entrada Autor: Railjet OBB » Divendres 27/03/2020 20:04

Nova R12 Monzó-Riu Cinca - Lleida Pirineus - Manresa - L'Hospitalet del Llobregat, en aquesta proposta he considerat que la R12 entre Manresa - L'Hospitalet només faci parada ha Terrassa i Sabadell Nord.

Ja que aixi el viatge per l'interior seria mes rapit que fent totes les parades de la R4 Nord.

Espero que us agradi.
metromapmaker (3).png
(98.6 KiB) Encara no s’ha baixat


Imatge

Railjet OBB
N6
N6
Entrades: 168

Entrada Autor: Railjet OBB » Dilluns 11/05/2020 15:55

Tinc una proposta per portar el ferrocarril a la Vall d'Aran i a la Seu d'Urgell per via la Pobla de Segur.

Primer seria reformar les vies de la línia Lleida - La Pobla de Segur amb ample UIC i després electrificar-les.

El primer ramal aniria fins la Vall d'Aran i la població francesa de Luchon.

El segon ramal aniria fins la Seu d'Urgell i la capital del principat d'Andorra.

Espero que podem debatre les meves propostes.
metromapmaker (9).png
(187.65 KiB) Encara no s’ha baixat


Imatge

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dilluns 11/05/2020 16:12

En l'hipotètic cas de portar el ferrocarril a la Vall d'Aran, jo potser ho faria per la vall d'Àneu. Sort i Esterri són poblacions on la demanda podria ser interessant, sobretot turística. A més que anant per aquesta banda entraries a la Vall d'Aran per Baqueira, i passant per totes les poblacions fins Vielha, solucionant el greu problema de saturació de l'accés que té Baqueira actualment, i aquest corredor Vielha-Baqueira durant l'hivern té molt moviment, i durant l'estiu tampoc es pot menysprear, tractant-se del Pirineu.

Pel que fa a Andorra, entre La Seu i Sant Julià el faria absolutament directe donada la poquíssima població que hi ha i la difícil orografia. Pel que fa a la resta del traçat, crec que té més sentit baixar per la vall del Segre i després cap a Tàrrega-Cervera. Finalment, com a detall, faria acabar la línia a Encamp amb transbord al Funicamp.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”