Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelona)
-
- N4
- Entrades: 77
Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelona)
L'altre dia vaig anar de Girona a Barcelona-Passeig de Gràcia en MD. El tren que havia d'agafar va sortir a les 18.23h, amb un retard de 4 minuts en relació a l'horari establert. Pel camí, es va aturar dos cops fora de les estacions (un a l'entrada de Caldes de Malavella, on el meu pare va veure un home gran a la via contrària, i un a l'entrada de Granollers Centre sense motiu aparent), de forma que la meva opinió va ser que el trajecte podria haver estat més ràpid. Finalment, vam arribar a Passeig de Gràcia a les 19.34h. L'hora d'arribada prevista era... sorprenentment, les 19.35h
Tot això em fa pensar que, amb una mica de voluntat (allunyar més dels rodalies, avançaments si són necessaris, etc., etc.), es podria acurtar el temps de viatge d'aquestes circulacions. No costa tant fer les coses bé
Tot això em fa pensar que, amb una mica de voluntat (allunyar més dels rodalies, avançaments si són necessaris, etc., etc.), es podria acurtar el temps de viatge d'aquestes circulacions. No costa tant fer les coses bé
- genissimon
- N10
- Entrades: 3266
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Si no recordo malament, quan es van implantar els primers Catalunya Exprés a la línia de Girona als primers anys 90, de Girona a passeig de Gràcia trigaven 1h5' amb parades a Caldes de M., Sant Celoni i Granollers Centre. Parlo de memòria i em puc equivocar de molt. Anys abans hi havia uns serveis Rápido 2a operats amb 440 blaves i grogues que de Barcelona Sants a Girona trigaven com una hora i 20 ò 25 minuts. Amb més parades que els CEX, aixo sí. Els semidirectos més habituals trigaven com una hora i 30 ò 35 minuts.Nen de Gràcia ha escrit: ↑Dilluns 30/09/2024 16:59 L'altre dia vaig anar de Girona a Barcelona-Passeig de Gràcia en MD. El tren que havia d'agafar va sortir a les 18.23h, amb un retard de 4 minuts en relació a l'horari establert. Pel camí, es va aturar dos cops fora de les estacions (un a l'entrada de Caldes de Malavella, on el meu pare va veure un home gran a la via contrària, i un a l'entrada de Granollers Centre sense motiu aparent), de forma que la meva opinió va ser que el trajecte podria haver estat més ràpid. Finalment, vam arribar a Passeig de Gràcia a les 19.34h. L'hora d'arribada prevista era... sorprenentment, les 19.35h
Tot això em fa pensar que, amb una mica de voluntat (allunyar més dels rodalies, avançaments si són necessaris, etc., etc.), es podria acurtar el temps de viatge d'aquestes circulacions. No costa tant fer les coses bé
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Aquesta és una tendència habitual als serveis Renfe Barcelona. Les linies cada vegada triguen més en fer el mateix trajecte perque per diferents motius s'aturen o moderen velocitats, producte, en part, per la quantitat de trans que avui hi viatjen. Una dada interessant és la linia Barcelona-Vic.Nen de Gràcia ha escrit: ↑Dilluns 30/09/2024 16:59 L'altre dia vaig anar de Girona a Barcelona-Passeig de Gràcia en MD. El tren que havia d'agafar va sortir a les 18.23h, amb un retard de 4 minuts en relació a l'horari establert. Pel camí, es va aturar dos cops fora de les estacions (un a l'entrada de Caldes de Malavella, on el meu pare va veure un home gran a la via contrària, i un a l'entrada de Granollers Centre sense motiu aparent), de forma que la meva opinió va ser que el trajecte podria haver estat més ràpid. Finalment, vam arribar a Passeig de Gràcia a les 19.34h. L'hora d'arribada prevista era... sorprenentment, les 19.35h
Tot això em fa pensar que, amb una mica de voluntat (allunyar més dels rodalies, avançaments si són necessaris, etc., etc.), es podria acurtar el temps de viatge d'aquestes circulacions. No costa tant fer les coses bé
Aquesta línia es va inaugurar el 1875. Avuí fa 149 anys. En tots aquests anys, mai aquest tren havia trigat tant en fer aquest trajecte com avui. El 1875 ja anava més ràpid fent més parades que avuí més enllà de Barcelona i amb tecnologia de fa 150 anys. La ruta dins de la ciutat avuí és completament diferent i més lent. L'única millora que ha rebut aquesta linia ha estat en quantitat de trens.
A Catalunya, l'últim quilometre de via nou es va posar el 1977 per un desdoblament, o el 75 per a arribar a l'aeroport o el 51 amb Balaguer-la Pobla de Segú (excloent AV)
- genissimon
- N10
- Entrades: 3266
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Crec que tota la linia Papiol - Mollet és de primers anys 80 del segle XX. Però puc estar equivocat.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
-
- N9
- Entrades: 2380
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contacta:
un Ànec ha escrit: ↑Dimarts 01/10/2024 12:01Aquesta és una tendència habitual als serveis Renfe Barcelona. Les linies cada vegada triguen més en fer el mateix trajecte perque per diferents motius s'aturen o moderen velocitats, producte, en part, per la quantitat de trans que avui hi viatjen. Una dada interessant és la linia Barcelona-Vic.Nen de Gràcia ha escrit: ↑Dilluns 30/09/2024 16:59 L'altre dia vaig anar de Girona a Barcelona-Passeig de Gràcia en MD. El tren que havia d'agafar va sortir a les 18.23h, amb un retard de 4 minuts en relació a l'horari establert. Pel camí, es va aturar dos cops fora de les estacions (un a l'entrada de Caldes de Malavella, on el meu pare va veure un home gran a la via contrària, i un a l'entrada de Granollers Centre sense motiu aparent), de forma que la meva opinió va ser que el trajecte podria haver estat més ràpid. Finalment, vam arribar a Passeig de Gràcia a les 19.34h. L'hora d'arribada prevista era... sorprenentment, les 19.35h
Tot això em fa pensar que, amb una mica de voluntat (allunyar més dels rodalies, avançaments si són necessaris, etc., etc.), es podria acurtar el temps de viatge d'aquestes circulacions. No costa tant fer les coses bé
Aquesta línia es va inaugurar el 1875. Avuí fa 149 anys. En tots aquests anys, mai aquest tren havia trigat tant en fer aquest trajecte com avui. El 1875 ja anava més ràpid fent més parades que avuí més enllà de Barcelona i amb tecnologia de fa 150 anys. La ruta dins de la ciutat avuí és completament diferent i més lent. L'única millora que ha rebut aquesta linia ha estat en quantitat de trens.
A Catalunya, l'últim quilometre de via nou es va posar el 1977 per un desdoblament, o el 75 per a arribar a l'aeroport o el 51 amb Balaguer-la Pobla de Segú (excloent AV)
Hola,genissimon ha escrit: ↑Dimarts 01/10/2024 14:30Crec que tota la linia Papiol - Mollet és de primers anys 80 del segle XX. Però puc estar equivocat.
Salut !!
No sé qué os sorprende. Un amigo de Madrid, con muchos menos años que bastantes de ustedes, me dijo hace ya un par de años, que en todos los medios de transporte, por desgracia de todo el mundo, no sólo de aquí (por eso lo de por desgracia) se van a ver en los próximos años, y ya se están viendo, una falta de mantenimiento cada vez más descarada, lo cual implica retrasos, incidencias, accidentes... Y también un importante incremento de tiempos de recorrido. Las dos primeras cosas ya las estamos viendo, los accidentes están creciendo, basta con meter en el buscador accidente ferroviario o de bus, o de tranvía, metro... Y siempre nos encontramos cosas recientes, y el número de víctimas está en algunos sucesos llegando a los niveles de los años 60-80 del pasado siglo. El incremento de tiempo se ve cada vez más y no echemos la culpa a que "hay más trenes", no es ese el problema. Los sistemas automáticos y de control cada vez funcionan peor, y no porque se tenga internet can a ser más finos, eso es un cuento de Can Movistar y del mundo tecnológico. Los sistemas en absoluto funcionan mejor que cuando había guardarraíles y personal en las estaciones, en todos los transportes cuecen habas y la olla sigue siendo la misma, tenga carne de cerdo, de ternera o chorizo de Cantimpalos.
Las infraestructuras cada vez están peor y eso se refleja en el servicio diario, fijaros que hasta el momento no hay accidentes graves que haya que lamentar: eso simplemente es porque se hace el mínimo mantenimiento para evitar que sucedan cosas gordas, pero nada más. No se mejora en absoluto nada de nada, ni el servicio, ni la rapidez ni nada de nada. Se circula despacio, lo justo para evitar un accidente de esos de más de 50 muertos, y para que en caso de que ocurra sólo haya contusionados leves y pocos daños materiales, fijaros que la infraestructura y la velocidad sólo llegan a evitar eso, en lo demás, normal que las locomotoras de carbón de los años 20 corrieran más. El estado de las vías no da para más, y por ello estamos viendo cómo nuestros trenes de Renfe, por ejemplo, ahora circulan a los niveles de velocidad que tienen redes como FGC línea del Vallés. Fijaros por ejemplo en los autobuses, de 50 por hora en ciudad se bajó primero a 30, luego a 20 y en algunos casos a 10. Todo por evitar accidentes graves con coches, bicicletas, patinetes y otros vehículos. Todo circula en torno a evitar accidentes y muertos, en detrimento de una velocidad cada vez más lenta y un estado de las infraestructuras más lamentable. En el caso de los buses, la cía de circulación no está en mal estado y con hoyos, pero una calle peatonal y una calzada en mal estado y con grietas y hoyos, la verdad es que no se diferencian en absoluto.
Un saludo
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
-
- N4
- Entrades: 77
Jo el que volia dir és que el tren, per a sortir tard i va arribar puntual, necessàriament va trigar menys del previst, per tant, això és possible amb la infraestructura i els mitjans actuals i es podria fer amb tots els trens. La part de les parades la vaig afegir per a recalcar que no va ser un viatge especialment ràpid (per molt que es vulgui reduir la velocitat, no hi ha cap justificació per a dir que sigui necessari aturar-se completament a 10 m d'una estació, esperar uns minuts i entrar-hi si el tren anterior va passar fa una hora) i que la reducció possible de temps sigui encara superior.
Resumeixo:
MD 15092
Horaris teòrics: Girona 18.19 - Barcelona-Passeig de Gràcia 19.35 --> Total 1h 16min
Hores de pas reals del 28/09/2024: Girona 18.23 - Barcelona-Passeig de Gràcia 19.34 --> Total 1h 11min
No és cap hipòtesi sobre si tinguéssim una infraestructura millor. Ja ha passat una vegada.
Resumeixo:
MD 15092
Horaris teòrics: Girona 18.19 - Barcelona-Passeig de Gràcia 19.35 --> Total 1h 16min
Hores de pas reals del 28/09/2024: Girona 18.23 - Barcelona-Passeig de Gràcia 19.34 --> Total 1h 11min
No és cap hipòtesi sobre si tinguéssim una infraestructura millor. Ja ha passat una vegada.
-
- N9
- Entrades: 2380
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contacta:
Pido disculpas, lo de dar a responder a veces respondes a mensajes que no tocan, yo me refería a las respuestas de tus compañeros. Por supuesto que hay trayectos aún en los que el tren sale tarde y llega antes. Pones el ejemplo de la R2, justamente una línea donde yo he visto cosas como un Sants-Clot en 6 minutos, incluso en 5, pero la tónica general no suele ser esa, suele ser hacer los tiempos de viaje cada vez más lentos. Con los horarios en la mano, algunas interestaciones en cualquier línea que en 2004 por ejemplo eran de 2-3 minutos y ahora vea que son de 7, 8 y hasta 10 minutos, unas veces por obras otras por lo que sea, si vas sumando estaciones ves que líneas que antes llegaban a un punto a la hora y 50, y ahora ves que llegan a la hora siguiente y 10, y 20, y 25.... Vas viendo cómo los horarios se dilatan y dilatan y los trenes que podían llegar antes perfectamente se quedan parados, sea en semáforo o sea en estación para hacer tiempo porque sí. Yo he denunciado varias veces el ejemplo de los Montcada Bifurcació de las noches porque llega justo a Fabra i Puig cuando salen todos los buses de Sarbus, los exprés de Sagalés y el de Vall de Tenes y los pierdes todos porque el tren va literalmente pisando huevos porque en el horario viene marcado que tiene que llegar a las 22:00 y a las 22:30, cuando te das cuenta de que puede llegar dos minutos antes, y esos dos minutos es el margen que tienes para coger o no coger el bus.
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
un inciso, los FGC circulan, de hecho, más rápido que los servicios de renfe.
Sant Vicenç dels Horts -> Sant Boi, R60, 5,3km , 2 parades (i 2 més sense parada), 6 minuts
Molins de Rei - > Sant Joan Despí, R4, 5,6 km, 2 paradas, trayecto paralelo y más recto, 9 minutos
Las diferencias de estos dos trayectos son el ancho de via, la operadora, la primera tiene más curvas, dos pasos sin parada y menos tiempo de parada en las estaciones, además de los trenes en si.
Pongo ese ejemplo porque lo conozco bien.
Lo que está claro es que el mantenimiento hace mucho
La línea Barcelona-Portbou fue una vez una de las líneas de tren troncales, y hasta Girona (y me parece que hasta Figueres) permite en teoría velocidades máximas de 160 km/h.
Como bien dice França451 los horarios se han ido dilatando, esto a raíz de que los trenes no conseguían cumplirlos, sea por deficiencias en la infraestructura o en la gestión del tráfico o ambos. Obviamente es mejor un horario más lento que un horario incumplido que además luego cause otras demoras en las demás líneas, pero lo ideal sería tener un horario bueno y además cumplirlo.
Ofrezco una vez más este magnífico mapa de las velocidades máximas en la red de ferrocarriles en España que disipa el mito de que los trenes convencionales sean muy lentos. Si son lentos es por falta de mantenimiento y mala gestión. Las velocidades en general están a la altura de lo que se le debe exigir a un ferrocarril regional e interregional, únicamente en materia de larga distancia se puede decir que se queda corto según ciertos estándares de mayores exigencias (que aún y así son pocos los países que los alcanzan, casi que solo Francia e Italia, ya que GB no tiene trenes de AV y los trenes en Alemania estan siendo un desastre al menos tan funesto como en España si es que no más).
Como bien dice França451 los horarios se han ido dilatando, esto a raíz de que los trenes no conseguían cumplirlos, sea por deficiencias en la infraestructura o en la gestión del tráfico o ambos. Obviamente es mejor un horario más lento que un horario incumplido que además luego cause otras demoras en las demás líneas, pero lo ideal sería tener un horario bueno y además cumplirlo.
Ofrezco una vez más este magnífico mapa de las velocidades máximas en la red de ferrocarriles en España que disipa el mito de que los trenes convencionales sean muy lentos. Si son lentos es por falta de mantenimiento y mala gestión. Las velocidades en general están a la altura de lo que se le debe exigir a un ferrocarril regional e interregional, únicamente en materia de larga distancia se puede decir que se queda corto según ciertos estándares de mayores exigencias (que aún y así son pocos los países que los alcanzan, casi que solo Francia e Italia, ya que GB no tiene trenes de AV y los trenes en Alemania estan siendo un desastre al menos tan funesto como en España si es que no más).
Sobre el tema de la lentitud dels trens, doncs sí, és evident que van més lent del que podrien, perquè amb el temps s'ha anat abaixant l'ambició dels horaris a la vista dels problemes que tenien. No és dolent que vagin més lent per poder anar segurs, el problema és que no sigui prou segur anar a la velocitat teòrica de la infraestructura. I molt sovint ni tan sols és un tema de seguretat sinó de tenir marges d'error per complir amb els horaris.
Hi ha un tipus de situació que es dóna molt al món de la informàtica d'on vinc, se'n diu "deute tècnic", que ve a dir que has anat arreglant situacions amb nyaps aquí o allà, has complert amb una data d'entrega sacrificant coses que no es veuen gaire però que tenen impacte per darrere, i que t'anirà afectant (interessos) fins que no hi fiquis la solució completa. El que passa sovint és que hi ha projectes que s'arriba a la data d'entrega amb deute tècnic, i llavors es desassigna a tothom del projecte, i es queda el deute per sempre donant pel sac, sigui a la web de Renfe, o a les limitacions temporals de velocitat que es fan permanents. Sovint els professionals que hi treballen són completament conscients del deute tècnic, però no hi poden fer res per decisions dels gestors més amunt, sigui per no assignar recursos a coses que no siguin visibles (com el manteniment), sigui per prendre decisions al broc gros ("el pla diu que el projecte s'entrega aquest dia, i si el projecte s'ha entregat, llavors s'ha acabat", "com s'ha de tancar el pressupost, fins a final d'any està prohibit fer aquest tipus d'inversió per molt necessari que sigui"). Tenir Rodalies dividit en dues empreses (Adif i Renfe) tampoc ajuda perquè llavors poden acumular deute tècnic els interessos dels quals els paga l'altre "però jo he complert al peu de la lletra el que se'm ha demanat". I ep, el nyap inicial té molt mala fama, però et permet restablir el servei com abans millor, el vertader culpable del problema és qui el fa equivalent a una solució definitiva.
Un altre concepte general que es pot aplicar en el que s'ha discutit aquí fa poc, és el de "alarm fatigue", o "l'efecte que ve el llop" ( https://en.m.wikipedia.org/wiki/Alarm_fatigue ), que ve a dir que l'atenció que li posa la gent a una alarma és inversament proporcional a com de sovint es dóna l'alarma. Si s'abusa de la marxa a vista, al final els maquinistes les poden acabar fent automàticament sense prou atenció especial a la situació, i tens accidents. Si no millores el sistema potser tens un cap de turc, però no tens una solució.
A alguns no us agradarà el que diré ara, però si tens un pas a nivell a Montcada que pot estar baixat quinze minuts seguits, i la barrera baixa 5 minuts abans que passi un tren durant deu segons (en un punt on hi passen uns 10 trens per hora), és normal que la gent deixi de creure en la barrera baixada. Podem discutir quina és la solució per fer la integració urbana, però amb la quantitat de circulacions que té i mereix aquesta línia, aquells passos a nivell fa temps que no haurien d'existir.
Un altre cop, perdoneu la llauna de discurs.
Hi ha un tipus de situació que es dóna molt al món de la informàtica d'on vinc, se'n diu "deute tècnic", que ve a dir que has anat arreglant situacions amb nyaps aquí o allà, has complert amb una data d'entrega sacrificant coses que no es veuen gaire però que tenen impacte per darrere, i que t'anirà afectant (interessos) fins que no hi fiquis la solució completa. El que passa sovint és que hi ha projectes que s'arriba a la data d'entrega amb deute tècnic, i llavors es desassigna a tothom del projecte, i es queda el deute per sempre donant pel sac, sigui a la web de Renfe, o a les limitacions temporals de velocitat que es fan permanents. Sovint els professionals que hi treballen són completament conscients del deute tècnic, però no hi poden fer res per decisions dels gestors més amunt, sigui per no assignar recursos a coses que no siguin visibles (com el manteniment), sigui per prendre decisions al broc gros ("el pla diu que el projecte s'entrega aquest dia, i si el projecte s'ha entregat, llavors s'ha acabat", "com s'ha de tancar el pressupost, fins a final d'any està prohibit fer aquest tipus d'inversió per molt necessari que sigui"). Tenir Rodalies dividit en dues empreses (Adif i Renfe) tampoc ajuda perquè llavors poden acumular deute tècnic els interessos dels quals els paga l'altre "però jo he complert al peu de la lletra el que se'm ha demanat". I ep, el nyap inicial té molt mala fama, però et permet restablir el servei com abans millor, el vertader culpable del problema és qui el fa equivalent a una solució definitiva.
Un altre concepte general que es pot aplicar en el que s'ha discutit aquí fa poc, és el de "alarm fatigue", o "l'efecte que ve el llop" ( https://en.m.wikipedia.org/wiki/Alarm_fatigue ), que ve a dir que l'atenció que li posa la gent a una alarma és inversament proporcional a com de sovint es dóna l'alarma. Si s'abusa de la marxa a vista, al final els maquinistes les poden acabar fent automàticament sense prou atenció especial a la situació, i tens accidents. Si no millores el sistema potser tens un cap de turc, però no tens una solució.
A alguns no us agradarà el que diré ara, però si tens un pas a nivell a Montcada que pot estar baixat quinze minuts seguits, i la barrera baixa 5 minuts abans que passi un tren durant deu segons (en un punt on hi passen uns 10 trens per hora), és normal que la gent deixi de creure en la barrera baixada. Podem discutir quina és la solució per fer la integració urbana, però amb la quantitat de circulacions que té i mereix aquesta línia, aquells passos a nivell fa temps que no haurien d'existir.
Un altre cop, perdoneu la llauna de discurs.