Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelona)
Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelona)
Us llegeixo i estic d'acord en la majoria de raonaments que feu. El que passa és que això és un joc de recursos, i s'ha d'acabar prioritzant/sacrificant per algun lloc. I el recurs principal són els solcs disponibles per a regionals a la línia de Vilanova. Dubto molt que en cap moment en el futur s'incrementin els solcs de 2 regionals per hora + 2 R2sud per hora a SVC. La quadruplicació El Prat-Castelldefels augmentarà velocitat comercial i fiabilitat, però no crec que doni per afegir serveis al túnel d'Aragó amb més serveis a l'Aeroport del Prat.
Estem d'acord en varies coses, a saber, que cal millorar freqüències a Reus, a Valls i a Lleida, i que els solcs de regional exprés de l'R17 estarien millor aprofitats en qualsevol de les altres línies. Amb els solcs del 4 R17 es podria per exemple millorar la R13, però no soluciones res a Reus mentre hi hagi 10 R16 ocupant solcs a la línia de Vilanova.
Discrepo amb que 3 serveis R14 de Lleida a Tarragona ja estiguin bé. Sóc de l'opinió que la gent no usa un servei amb tan poca freqüència. Per exemple, gent que conec de Valls acaben agafant Avants per anar a Barcelona, encara que hagin de desplaçar-se a Camp de Tarragona, no tant perque siguin ràpids, sinó per la flexibilitat horària a l'hora de fer el trajecte de tornada. Per mi tots les línies haurien de tenir una freqüència d'almenys un servei cada 2 hores. Això és 8-10 serveis diaris. Per això he prioritzat els serveis Lleida-Tarragona-Barcelona, sacrificant la R13, per donar un bon servei regional Lleida/Montblanc-Tarragona, més comptant que a Lleida ja hi ha els Avants a Barcelona. Obviament, és una opció discutible.
També discrepo del raonament de falta de demanda a la R16 per LAV. Vull dir, ara mateix ja hi ha 10 serveis diaris R16, si el raonament és que la demanda cap a Barcelona de la línia ve de Tarragona, Torredembarra, etc. el que estàs dient és que ja actualment sobren R16 (?). El desaparegut Avant a Tortosa no és representatiu, només era un servei al dia, no parava a la majoria de llocs i, principalment, no servia l'Àrea Metropolitana de Tarragona (exceptuant l'extraradi de Cambrils). Amb la Intermodal + Tramcamp + augment de serveis Reus-Tarragona, estás afegint desplaçaments AMT-Ebre, recuperant passatgers de Cambrils i Salou, i afegint-ne del sud de Reus, dels barris ponent de Tarragona, de pobles propers i de l'Aeroport de Reus cap a Barcelona.
Sí que veig un inconvenient la pèrdua de servei directe R16 amb Tarragona ciutat. De nou és un tema de prioritats. Trio augment de freqüències a Reus, i sacrifico la R16 pel traçat actual a canvi de millores de temps a Barcelona. Sí que seria una alternativa viable enviar la R16 per Tarragona fins a SVC i enllaçar amb la LAV a l'Arboç. No milloraria el servei (bé, a El Vendrell estarien molt contents) però sí que alliberaria els solcs R16 a la línia de Vilanova.
Estem d'acord en varies coses, a saber, que cal millorar freqüències a Reus, a Valls i a Lleida, i que els solcs de regional exprés de l'R17 estarien millor aprofitats en qualsevol de les altres línies. Amb els solcs del 4 R17 es podria per exemple millorar la R13, però no soluciones res a Reus mentre hi hagi 10 R16 ocupant solcs a la línia de Vilanova.
Discrepo amb que 3 serveis R14 de Lleida a Tarragona ja estiguin bé. Sóc de l'opinió que la gent no usa un servei amb tan poca freqüència. Per exemple, gent que conec de Valls acaben agafant Avants per anar a Barcelona, encara que hagin de desplaçar-se a Camp de Tarragona, no tant perque siguin ràpids, sinó per la flexibilitat horària a l'hora de fer el trajecte de tornada. Per mi tots les línies haurien de tenir una freqüència d'almenys un servei cada 2 hores. Això és 8-10 serveis diaris. Per això he prioritzat els serveis Lleida-Tarragona-Barcelona, sacrificant la R13, per donar un bon servei regional Lleida/Montblanc-Tarragona, més comptant que a Lleida ja hi ha els Avants a Barcelona. Obviament, és una opció discutible.
També discrepo del raonament de falta de demanda a la R16 per LAV. Vull dir, ara mateix ja hi ha 10 serveis diaris R16, si el raonament és que la demanda cap a Barcelona de la línia ve de Tarragona, Torredembarra, etc. el que estàs dient és que ja actualment sobren R16 (?). El desaparegut Avant a Tortosa no és representatiu, només era un servei al dia, no parava a la majoria de llocs i, principalment, no servia l'Àrea Metropolitana de Tarragona (exceptuant l'extraradi de Cambrils). Amb la Intermodal + Tramcamp + augment de serveis Reus-Tarragona, estás afegint desplaçaments AMT-Ebre, recuperant passatgers de Cambrils i Salou, i afegint-ne del sud de Reus, dels barris ponent de Tarragona, de pobles propers i de l'Aeroport de Reus cap a Barcelona.
Sí que veig un inconvenient la pèrdua de servei directe R16 amb Tarragona ciutat. De nou és un tema de prioritats. Trio augment de freqüències a Reus, i sacrifico la R16 pel traçat actual a canvi de millores de temps a Barcelona. Sí que seria una alternativa viable enviar la R16 per Tarragona fins a SVC i enllaçar amb la LAV a l'Arboç. No milloraria el servei (bé, a El Vendrell estarien molt contents) però sí que alliberaria els solcs R16 a la línia de Vilanova.
"Les vaques volen? Si ho diu La Retaguadia. Creu-t'ho."... I així tot.
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1908
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Bones, vull compartir els recorreguts i possibles parades per els nous trens tramvies de Catalunya que són el de les Terres de l'Ebre i Bages... accepto comentaris i propostes, canvis d'ubicació de parades o més parades o menys parades o canvi de recorregut.
https://www.google.com/maps/d/edit?hl= ... 43539&z=11
https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 27094&z=12
https://www.google.com/maps/d/edit?hl= ... 43539&z=11
https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 27094&z=12
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1908
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 91956&z=12
Mostro també aquí la possible explotació amb les possibles parades i recorreguts dels serveis que pot fer el tramvia del Camp de Tarragona (TRAMCamp) que en aquest cas seria la T1 Tarragona Estació - Cambrils Nord i T2 Sagrada Família - Cambrils Nord.
Com que els traçats seran segregats de la xarxa d'ADIF... i les parades del recorregut de Vila-seca - Cambrils no seran molt modificades, he fet el mateix en el tram de Reus incloent la possible parada de l'intercanviador de Vila-seca - La Plana i una parada per la part ponent de Vila-seca... accepto comentaris, canvis de parades i etc.
Mostro també aquí la possible explotació amb les possibles parades i recorreguts dels serveis que pot fer el tramvia del Camp de Tarragona (TRAMCamp) que en aquest cas seria la T1 Tarragona Estació - Cambrils Nord i T2 Sagrada Família - Cambrils Nord.
Com que els traçats seran segregats de la xarxa d'ADIF... i les parades del recorregut de Vila-seca - Cambrils no seran molt modificades, he fet el mateix en el tram de Reus incloent la possible parada de l'intercanviador de Vila-seca - La Plana i una parada per la part ponent de Vila-seca... accepto comentaris, canvis de parades i etc.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1908
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Que Déu t'escolti.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Proposta
Fa dies, mirant el mapa de Catalunya i els seus trens, vaig tenir una idea, potser és una tonteria o una barbaritat però m'agradaria posar-la en comú, a veure com ho veieu.
Reconvertir la línia Barcelona - Puigcerdà en una línia d'altes prestacions amb l'objectiu de fer-la més ràpida, internacional i còmode.
- Fer una variant de la línia d'ave bcn - Girona a l'alçada de Granollers cap a la R3.
- Tram Granollers - Puigcerdà d'ample internacional amb 3r carril.
Com quedaria el servei?
- R3 Barcelona - Vic per la via actual
- Pirineu Express (Línia singular): BCN - Vic - Puigcerdà ample internacional
Fa dies, mirant el mapa de Catalunya i els seus trens, vaig tenir una idea, potser és una tonteria o una barbaritat però m'agradaria posar-la en comú, a veure com ho veieu.
Reconvertir la línia Barcelona - Puigcerdà en una línia d'altes prestacions amb l'objectiu de fer-la més ràpida, internacional i còmode.
- Fer una variant de la línia d'ave bcn - Girona a l'alçada de Granollers cap a la R3.
- Tram Granollers - Puigcerdà d'ample internacional amb 3r carril.
Com quedaria el servei?
- R3 Barcelona - Vic per la via actual
- Pirineu Express (Línia singular): BCN - Vic - Puigcerdà ample internacional
- genissimon
- N10
- Entrades: 3229
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
xevi ha escrit: ↑Divendres 16/09/2022 12:25 Proposta
Fa dies, mirant el mapa de Catalunya i els seus trens, vaig tenir una idea, potser és una tonteria o una barbaritat però m'agradaria posar-la en comú, a veure com ho veieu.
Reconvertir la línia Barcelona - Puigcerdà en una línia d'altes prestacions amb l'objectiu de fer-la més ràpida, internacional i còmode.
- Fer una variant de la línia d'ave bcn - Girona a l'alçada de Granollers cap a la R3.
- Tram Granollers - Puigcerdà d'ample internacional amb 3r carril.
Com quedaria el servei?
- R3 Barcelona - Vic per la via actual
- Pirineu Express (Línia singular): BCN - Vic - Puigcerdà ample internacional
Estaria molt bé. Però això implica eliminar les corbes de 300 metres de radi de la línia. Pràcticament és construir una línia nova, inversió milionària que no se si es justifica amb el (poc) trànsit que es podria arribar a generar. Crec que hi ha altres inversions ferroviàries a Catalunya on l'anàlisi cost/benefici és molt més favorable i afecten positivament a molts més usuaris. Com el tercer túnel de Barcelona per a rodalies, el nus de la Torrassa o duplicacions i quadruplicacions de via.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Estava donant voltes al tema d'alliberar el túnel de Pg de Gràcia de solcs per regionals, sense esperar inversions que no arriben, i he anat a petar a la vostra discussió sobre els regionals que venen de Tarragona.
Estava pensant en una altra idea que seria una línia d'alta velocitat per la via LAV entre Tarragona ciutat i Barcelona (em sembla que ja hi ha via mixta entre el ramal que entra sense el canvi d'ample?). Però amb condicions: un tren per hora i sentit, i a preu del que costa anar fins a BCN en regional (els trens low cost ja han baixat molt els preus, i si és més barat d'operar pot ser un tren que vagi a 250 km/h enlloc de 300).
Llavors els regionals R13 a R17 es converteixen en rodalies de Tarragona, amb un transbord a Tarragona ciutat pels que vagin a BCN (és emprenyador haver de canviar però si t'estalvia 20 minuts de viatge doncs val la pena).
Com que els regionals ja no han de fer més d'hora i mitja fins a Barcelona i tornar, poden pujar molt les freqüències. I si algú de RENFE diu que costa molt diner i hi ha poca demanda, es pot donar el mateix servei que ara però amb menys trens. Per exemple, cobrir la R15 amb els R14 que acabin a Tarragona, i amb els R13 que acabin a Sant Vicenç de Calders. Els de Tortosa poden acabar a Vilanova per exemple.
Em queda penjant el tren de Port Aventura, que sospito que deu pagar una pasta per a que hi hagi tren directe des de Barcelona i que els guiris ho tinguin fàcil, caldria canviar d'ample el tram (10 km?) i que un parell dels trens d'alta velocitat al matí i un altre parell al vespre facin aquest trosset extra.
I si la RENFE diu que no pot posar el tren aquest tan barat perquè ja té una altra marca per donar aquest servei més car, llavors la Generalitat pot apuntar-se com a operador, i posar els trens com a FGC (imagineu-vos els consellers barallant-se per fer-se la foto amb un tren d'alta velocitat "català"), amb un consorci amb Ouigo o qui sigui per fer economies d'escala amb el manteniment.
Té sentit?
Estava pensant en una altra idea que seria una línia d'alta velocitat per la via LAV entre Tarragona ciutat i Barcelona (em sembla que ja hi ha via mixta entre el ramal que entra sense el canvi d'ample?). Però amb condicions: un tren per hora i sentit, i a preu del que costa anar fins a BCN en regional (els trens low cost ja han baixat molt els preus, i si és més barat d'operar pot ser un tren que vagi a 250 km/h enlloc de 300).
Llavors els regionals R13 a R17 es converteixen en rodalies de Tarragona, amb un transbord a Tarragona ciutat pels que vagin a BCN (és emprenyador haver de canviar però si t'estalvia 20 minuts de viatge doncs val la pena).
Com que els regionals ja no han de fer més d'hora i mitja fins a Barcelona i tornar, poden pujar molt les freqüències. I si algú de RENFE diu que costa molt diner i hi ha poca demanda, es pot donar el mateix servei que ara però amb menys trens. Per exemple, cobrir la R15 amb els R14 que acabin a Tarragona, i amb els R13 que acabin a Sant Vicenç de Calders. Els de Tortosa poden acabar a Vilanova per exemple.
Em queda penjant el tren de Port Aventura, que sospito que deu pagar una pasta per a que hi hagi tren directe des de Barcelona i que els guiris ho tinguin fàcil, caldria canviar d'ample el tram (10 km?) i que un parell dels trens d'alta velocitat al matí i un altre parell al vespre facin aquest trosset extra.
I si la RENFE diu que no pot posar el tren aquest tan barat perquè ja té una altra marca per donar aquest servei més car, llavors la Generalitat pot apuntar-se com a operador, i posar els trens com a FGC (imagineu-vos els consellers barallant-se per fer-se la foto amb un tren d'alta velocitat "català"), amb un consorci amb Ouigo o qui sigui per fer economies d'escala amb el manteniment.
Té sentit?
No entenc massa per on dius que va el Tarragona-Barcelona per LAV que proposes... si és per Vila-seca triga tant o més que la convencional.
Si es tracta de descongestionar el túnel d'Aragó una alternativa és accelerar la migració a UIC de les línies de Vilanova i de Granollers-Portbou i entrar els regionals que vindrien per convencional UIC pel tunel de la LAV a Barcelona, conectant les línies a el Prat i a Montcada just abans de les bifurcacions respectives de l'aeroport i de les aigües.
Si es tracta de descongestionar el túnel d'Aragó una alternativa és accelerar la migració a UIC de les línies de Vilanova i de Granollers-Portbou i entrar els regionals que vindrien per convencional UIC pel tunel de la LAV a Barcelona, conectant les línies a el Prat i a Montcada just abans de les bifurcacions respectives de l'aeroport i de les aigües.
"Les vaques volen? Si ho diu La Retaguadia. Creu-t'ho."... I així tot.
La idea és per Vila-seca, sí. Google em diu que un AVE triga 35 minuts de Camp de Tarragona a Barcelona - Sants, i un Regional Express 1h20m de Tarragona a Barcelona Sants. Quant es triga per anar de Tarragona a Camp de Tarragona?
D'altra banda, "descongestionar el túnel" era una manera simplificada per dir "no barrejar regionals que necessiten una slots de temps molt amples amb rodalies que passen amb certa freqüència", pensant que a partir de Vilanova o Castelldefels la hi ha força R2.
Tot i que la teva idea servei per fer espai per ficar la nova línia de l'aeroport de FGC i potser els R3, tampoc està malament. Però requereix una bona obra, que és el que no crec que facin
D'altra banda, "descongestionar el túnel" era una manera simplificada per dir "no barrejar regionals que necessiten una slots de temps molt amples amb rodalies que passen amb certa freqüència", pensant que a partir de Vilanova o Castelldefels la hi ha força R2.
Tot i que la teva idea servei per fer espai per ficar la nova línia de l'aeroport de FGC i potser els R3, tampoc està malament. Però requereix una bona obra, que és el que no crec que facin
-
- N6
- Entrades: 168
Jo soc de la zona de Vila-seca i es una vergonya que en el ramal nord que connecta Vila-seca amb el Camp de Tarragona estigui en sense utilitzar, es mes que es podria fer perfectament una línia Sant Viçents de Calders - Camp de Tarragona - Barcelona La Sagrera sense cap tipus de complicació.
Sense parlar del ramal que connecta el Corredor del Mediterrani amb la LAV Barcelona - Madrid direcció Lleida que també per desgracia, esta sense utilitzar i que si es utilitzes faria una forta competencia als busos de l'empresa HIFE que fan el trajecte Saragossa - Lleida - Tarragona - Castelló - València.
Sense parlar del ramal que connecta el Corredor del Mediterrani amb la LAV Barcelona - Madrid direcció Lleida que també per desgracia, esta sense utilitzar i que si es utilitzes faria una forta competencia als busos de l'empresa HIFE que fan el trajecte Saragossa - Lleida - Tarragona - Castelló - València.
- Fitxers adjunts
-
- metromapmaker (29).png
- (94.35 KiB) Encara no s’ha baixat
-
- metromapmaker (24).png
- (86.56 KiB) Encara no s’ha baixat
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1908
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Bones, és molt probable que rebi un comentari de que això és molt futurista... (com qualsevol infraestructura nova i necessària a Catalunya)
He volgut mirar per casualitat el que ve a ser l'antic projecte de l'Eix Transversal Ferroviari... aquell projecte de fer un traçat per trens d'altes velocitats connectant amb l'Aeroport d'Alguaire-Lleida-Mollerussa-Tàrrega-Cervera-Igualada-(amb un ramal cap a Martorell-BCN)Manresa-Vic-Santa Coloma de Farners-Aeroport de Girona i Girona.
Com també de l'antic projecte de la Línia Orbital Ferroviària de Vilanova-Mataró passant per Vilafranca-Martorell-Terrassa-Sabadell-Granollers.
Sobre d'aquestes infraestructures què opineu al respecte? De moment està la part de que la R12 serà segregada el tram de Manresa-Lleida (ja que volien al inici fer un tren-tramvia per el tram de Manresa-Lleida fa un munt d'anys) i està redactat part del recorregut de la LOF de Sabadell-Granollers.
He volgut mirar per casualitat el que ve a ser l'antic projecte de l'Eix Transversal Ferroviari... aquell projecte de fer un traçat per trens d'altes velocitats connectant amb l'Aeroport d'Alguaire-Lleida-Mollerussa-Tàrrega-Cervera-Igualada-(amb un ramal cap a Martorell-BCN)Manresa-Vic-Santa Coloma de Farners-Aeroport de Girona i Girona.
Com també de l'antic projecte de la Línia Orbital Ferroviària de Vilanova-Mataró passant per Vilafranca-Martorell-Terrassa-Sabadell-Granollers.
Sobre d'aquestes infraestructures què opineu al respecte? De moment està la part de que la R12 serà segregada el tram de Manresa-Lleida (ja que volien al inici fer un tren-tramvia per el tram de Manresa-Lleida fa un munt d'anys) i està redactat part del recorregut de la LOF de Sabadell-Granollers.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
- bigcoaster
- N8
- Entrades: 953
Doncs que com a projectes en sí, no tenen viabilitat.
Però això no vol dir que s'hagi de descartar tota la idea, ni de llarg! Hi ha trams d'aquestes línies molt interessants que sí que podrien tenir viabilitat. De l'ETF, jo destacaria la línia Cervera-Igualada-Martorell. I de la LOF, jo destacaria, en primera instància, el Sabadell-Mollet i el Martorell-Terrassa. En segona instància, el Granollers-Mataró podria arribar a ser viable, però més endavant, amb totes les línies anteriors completades, que permetrien bastir una xarxa ferroviària mallada a nivell català sòlida.
Però això no vol dir que s'hagi de descartar tota la idea, ni de llarg! Hi ha trams d'aquestes línies molt interessants que sí que podrien tenir viabilitat. De l'ETF, jo destacaria la línia Cervera-Igualada-Martorell. I de la LOF, jo destacaria, en primera instància, el Sabadell-Mollet i el Martorell-Terrassa. En segona instància, el Granollers-Mataró podria arribar a ser viable, però més endavant, amb totes les línies anteriors completades, que permetrien bastir una xarxa ferroviària mallada a nivell català sòlida.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1908
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Ara amb el tema de que a partir del 2024, FGC vol gestionar el tram de Manresa-Lleida segregant el servei actual de Lleida-BCN de la R12... la qual ara no sé com podrien fer precísament el recorregut de la línia Cervera-Igualada-Martorell per tema d'operadores i infraestructura i material mòbil.bigcoaster ha escrit: ↑Dilluns 10/10/2022 20:30 Doncs que com a projectes en sí, no tenen viabilitat.
Però això no vol dir que s'hagi de descartar tota la idea, ni de llarg! Hi ha trams d'aquestes línies molt interessants que sí que podrien tenir viabilitat. De l'ETF, jo destacaria la línia Cervera-Igualada-Martorell. I de la LOF, jo destacaria, en primera instància, el Sabadell-Mollet i el Martorell-Terrassa. En segona instància, el Granollers-Mataró podria arribar a ser viable, però més endavant, amb totes les línies anteriors completades, que permetrien bastir una xarxa ferroviària mallada a nivell català sòlida.
De fet si arribaria a BCN, el problema és com encabir serveis allà tenint en compte que primer els serveis dels túnels ja arriben a estar saturats i ja s'està recuperant la idea del 3er túnel i segon que no sé quina seria la millor terminal per un suposat servei des de Lleida-Cervera-Igualada-Martorell-BCN si al final ho veiem amb els nostres propis ulls.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Tu mateix ja ho dius que és futurista, al pas que avancen les millores. En aquest sentit, les notícies d'aquests dies de com només s'executa una part mínima dels pressupostos, em tenen una mica mosca:
https://www.ccma.cat/324/lestat-executa ... a/3189551/
Pot ser que el problema no sigui que no es vol invertir, sinó que sigui un efecte secundari d'alguna tonteria burocràtica? No sé, que es pressuposti una cosa però trigui anys en adjudicar-se i començar, i mentrestant bloqueja de fer altres coses "perquè no hi ha pressupost". O que es pressuposti fer en un any una obra que triga tres per no haver de parar si van més ràpid del previst. O que el ministeri sempre intenta construir un nyap barat i s'ha de refer el projecte perquè crea més problemes dels que resol. O que no es pot fer tot alhora perquè no hi ha prou enginyers de camins al mercat. O que falta personal qualificat en algun departament del govern, o Adif o qui sigui, que fa de coll d'ampolla...
De l'eix transversal ferroviari, diria que té sentit també com a transport de mercaderies, no només passatgers. De fet, no tinc números per comprovar-ho, però sempre que vaig per autopista veig tants camions que em fa pensar si no estem desaprofitant el potencial per mercaderies de la nostra xarxa.
De la línia orbital, personalment crec que la idea és potent si la freqüència és bona, perquè a més permet connectar molts llocs amb un transbord. Però amb un tren per hora com és ara la R8, no m'imagino que la gent ho faci servir gaire.
La nova R12, per què acaba a Manresa? Imagino que a FGC li deu ser pràctic que els seus trens vagin per una via no ocupada per trens de Renfe, o que amb el trajecte més curt poden donar més freqüència amb menys trens? Pperò per als usuaris, Manresa només té dos trens Renfe per hora cap a Sabadell - Barcelona, és un transbord molt conyàs. Potser seria més pràctic que la R12 arribés a Terrassa, així no s'interfereix amb els Rodalies, però et deixa en un lloc amb més trens, i transbord amb FGC per moure't pel Vallès.
D'altra banda si es pot "jugar al Ticket to Ride" i començar a pintar línies, se'm acudeixen moltes idees més que les del ifercat. A vegades sospito que als departaments que han de fer aquests plans no hi pot haver tanta gent autoritzada a proposar coses com en un fòrum com aquest, i que l'únic avantatge que tenen és la possibilitat de fer estudis de viabilitat professionals de cada proposta.
https://www.ccma.cat/324/lestat-executa ... a/3189551/
Pot ser que el problema no sigui que no es vol invertir, sinó que sigui un efecte secundari d'alguna tonteria burocràtica? No sé, que es pressuposti una cosa però trigui anys en adjudicar-se i començar, i mentrestant bloqueja de fer altres coses "perquè no hi ha pressupost". O que es pressuposti fer en un any una obra que triga tres per no haver de parar si van més ràpid del previst. O que el ministeri sempre intenta construir un nyap barat i s'ha de refer el projecte perquè crea més problemes dels que resol. O que no es pot fer tot alhora perquè no hi ha prou enginyers de camins al mercat. O que falta personal qualificat en algun departament del govern, o Adif o qui sigui, que fa de coll d'ampolla...
De l'eix transversal ferroviari, diria que té sentit també com a transport de mercaderies, no només passatgers. De fet, no tinc números per comprovar-ho, però sempre que vaig per autopista veig tants camions que em fa pensar si no estem desaprofitant el potencial per mercaderies de la nostra xarxa.
De la línia orbital, personalment crec que la idea és potent si la freqüència és bona, perquè a més permet connectar molts llocs amb un transbord. Però amb un tren per hora com és ara la R8, no m'imagino que la gent ho faci servir gaire.
La nova R12, per què acaba a Manresa? Imagino que a FGC li deu ser pràctic que els seus trens vagin per una via no ocupada per trens de Renfe, o que amb el trajecte més curt poden donar més freqüència amb menys trens? Pperò per als usuaris, Manresa només té dos trens Renfe per hora cap a Sabadell - Barcelona, és un transbord molt conyàs. Potser seria més pràctic que la R12 arribés a Terrassa, així no s'interfereix amb els Rodalies, però et deixa en un lloc amb més trens, i transbord amb FGC per moure't pel Vallès.
D'altra banda si es pot "jugar al Ticket to Ride" i començar a pintar línies, se'm acudeixen moltes idees més que les del ifercat. A vegades sospito que als departaments que han de fer aquests plans no hi pot haver tanta gent autoritzada a proposar coses com en un fòrum com aquest, i que l'únic avantatge que tenen és la possibilitat de fer estudis de viabilitat professionals de cada proposta.
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1908
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
En termes generals sobre aquesta part del missatge, sí... de fet amb el tema d'economia i pressupostos és evident que hi ha un problema relacionat amb els diners i la política a Catalunya ja que no arriba els diners que han d'arribar.jgomezs ha escrit: ↑Dimarts 18/10/2022 16:17 Tu mateix ja ho dius que és futurista, al pas que avancen les millores. En aquest sentit, les notícies d'aquests dies de com només s'executa una part mínima dels pressupostos, em tenen una mica mosca:
https://www.ccma.cat/324/lestat-executa ... a/3189551/
Pot ser que el problema no sigui que no es vol invertir, sinó que sigui un efecte secundari d'alguna tonteria burocràtica? No sé, que es pressuposti una cosa però trigui anys en adjudicar-se i començar, i mentrestant bloqueja de fer altres coses "perquè no hi ha pressupost". O que es pressuposti fer en un any una obra que triga tres per no haver de parar si van més ràpid del previst. O que el ministeri sempre intenta construir un nyap barat i s'ha de refer el projecte perquè crea més problemes dels que resol. O que no es pot fer tot alhora perquè no hi ha prou enginyers de camins al mercat. O que falta personal qualificat en algun departament del govern, o Adif o qui sigui, que fa de coll d'ampolla...
Lògicament també l'Eix Transversal Ferroviari ha de ser transport de mercaderies... la qüestió és com podria funcionar aquest servei com a passatgers, en el cas de mercaderies no tindria forces dificultats respecte a traçat i recorregut en principi, també et dic que no sóc un expert, no sóc maquinista i no conec ni tinc molt coneixement sobre les unitats de tren i el tema de gàlibs i etcètera relacionat amb material mòbil i recorreguts.jgomezs ha escrit: ↑Dimarts 18/10/2022 16:17De l'eix transversal ferroviari, diria que té sentit també com a transport de mercaderies, no només passatgers. De fet, no tinc números per comprovar-ho, però sempre que vaig per autopista veig tants camions que em fa pensar si no estem desaprofitant el potencial per mercaderies de la nostra xarxa.
Què esperes si tampóc s'inverteix per a que canviï aquest aspecte?, la R8 tard o d'hora ha de tenir un tren de 30 minuts en comptes de 60 minuts.
La R4 acaba a Manresa i encara seria gestionat per Renfe, mentre que el recorregut de Lleida-Manresa passarà a ser operada per FGC... suposo que per evitar repetir els problemes de compartir dues operadores el mateix material (?) veuen més senzill fer-ho així que no pas a Terrassa ... La veritat és que no et sabria dir... de fet directament encara no entenc perquè no fan això d'incrementar les freqüències i que sigui segregat el recorregut de Lleida-Manresa (o no) amb el material mòbil actual en comptes de gastar milionades en xapuses.jgomezs ha escrit: ↑Dimarts 18/10/2022 16:17La nova R12, per què acaba a Manresa? Imagino que a FGC li deu ser pràctic que els seus trens vagin per una via no ocupada per trens de Renfe, o que amb el trajecte més curt poden donar més freqüència amb menys trens? Pperò per als usuaris, Manresa només té dos trens Renfe per hora cap a Sabadell - Barcelona, és un transbord molt conyàs. Potser seria més pràctic que la R12 arribés a Terrassa, així no s'interfereix amb els Rodalies, però et deixa en un lloc amb més trens, i transbord amb FGC per moure't pel Vallès.
Això és simplement un fòrum de transport públic i ferroviari català... els polítics els hi dona realment igual el transport públic ja que no l'acostumen a agafar ni viure el que és tenir que agafar un tren amb retards i deficiències... el transport català en principi està bé, però pot ser molt millor del que és ja que tenen deficiències i problemes que han fet que estigui el servei obsolet.jgomezs ha escrit: ↑Dimarts 18/10/2022 16:17D'altra banda si es pot "jugar al Ticket to Ride" i començar a pintar línies, se'm acudeixen moltes idees més que les del ifercat. A vegades sospito que als departaments que han de fer aquests plans no hi pot haver tanta gent autoritzada a proposar coses com en un fòrum com aquest, i que l'únic avantatge que tenen és la possibilitat de fer estudis de viabilitat professionals de cada proposta.
També que el tren a Catalunya i a Espanya és un món diferent comparat amb Portugal, Regne Unit o els Països Baixos o el Japó... ja que aquí hi ha una forta demanda per l'ús del cotxe... i per tenir possibilitats d'anar els llocs s'haurà d'anar en cotxe, jo hauré d'agafar el cotxe probablement en un futur pròxim.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
- robertotlh
- N7
- Entrades: 324
No només és una bona idea sinó que serà absolutament imprescindible si es fa el corredor Alp-La Seu-Andorra actualment en estudi. Fer aquest corredor en ample ibèric seria una ximpleria.xevi ha escrit: ↑Divendres 16/09/2022 12:25 Proposta
Fa dies, mirant el mapa de Catalunya i els seus trens, vaig tenir una idea, potser és una tonteria o una barbaritat però m'agradaria posar-la en comú, a veure com ho veieu.
Reconvertir la línia Barcelona - Puigcerdà en una línia d'altes prestacions amb l'objectiu de fer-la més ràpida, internacional i còmode.
- Fer una variant de la línia d'ave bcn - Girona a l'alçada de Granollers cap a la R3.
- Tram Granollers - Puigcerdà d'ample internacional amb 3r carril.
Com quedaria el servei?
- R3 Barcelona - Vic per la via actual
- Pirineu Express (Línia singular): BCN - Vic - Puigcerdà ample internacional
Visiteu el meu bloc http://blogscat.com/a/ferrocarrilsinexistents
-
- N9
- Entrades: 2345
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contacta:
La nova R12 no arriba a Terrassa per qui FGC sap com está el tram de Manresa a Terrassa i no vol mullar-se per futurs accidents per no tenir qu'embrutar la seva imatge de companyia model i megafashion. Així de senzill.
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
Doncs si aquest és el motiu, em sembla molt bé. Estic molt a favor que no tenir accidents sigui megafashion.
Disculpa, potser vaig exagerar una mica amb el tema dels temps, però no massa. Barcelona Sants -Tarragona directe per la costa són 57min l'intercity i 1h06min l'R16 directe. El mateix trajecte per LAV (Vila-Seca) calculo que serien uns 50-55 min (35 fins a CdT + temps de parada + 15min de CdT a Tarragona ciutat). És a dir que es guanyen 5-10 minuts com a molt. El que vull dir es que no és un servei significativament més atractiu que el que es pot aconseguir per convencional. Sí que tens raó que es simplifica l'explotació independitzant-los de la R2 sud. Amb la nova adjudicació de trens MD (200km/h, bitensió, ample fix) podria fer-se el servei que proposes per LAV en 55min-1h sense usar unitats d'AV, i la R16 podria ser una extensió d'aquests.jgomezs ha escrit: ↑Dissabte 08/10/2022 14:49 La idea és per Vila-seca, sí. Google em diu que un AVE triga 35 minuts de Camp de Tarragona a Barcelona - Sants, i un Regional Express 1h20m de Tarragona a Barcelona Sants. Quant es triga per anar de Tarragona a Camp de Tarragona?
D'altra banda, "descongestionar el túnel" era una manera simplificada per dir "no barrejar regionals que necessiten una slots de temps molt amples amb rodalies que passen amb certa freqüència", pensant que a partir de Vilanova o Castelldefels la hi ha força R2.
Tot i que la teva idea servei per fer espai per ficar la nova línia de l'aeroport de FGC i potser els R3, tampoc està malament. Però requereix una bona obra, que és el que no crec que facin
"Les vaques volen? Si ho diu La Retaguadia. Creu-t'ho."... I així tot.