Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
FGC Vallès | Problemes de saturació i capacitat.
FGC Vallès | Problemes de saturació i capacitat.
Creo aquest nou fil per tractar dels problemes de saturació i capacitat de la xarxa del Vallès de FGC.
La xarxa del Vallès de FGC (línies S1, S2, S5, S55, L6, L7) està començant a mostrar símptomes de saturació i de falta de capacitat molt difícils de resoldre sense grans intervencions que costarien milions d'euros.
Per exemple:
A) la quantitat de persones que s'acumulen cada matí a l'andana direcció Sarrià de l'estació de Provença, que fins i tot fora de les hores punta està bastant carregada.
B) els cisallaments constants i la falta de capacitat de l'estació de Plaça Catalunya.
C) els problemes de capacitat del pas inferior de l'estació de Sant Cugat, que comença a estar massa carregat de persones fins i tot en hora vall.
D) els efectes secundaris lligats al perllongament de Terrassa-Nacions Unides, que han causat que només un dia després d'ampliar-hi freqüències hi hagi hagut problemes de saturació a l'estació de Rubí que han obligat a limitar un tren fins a Terrassa-Rambla enlloc de Terrassa-Nacions Unides per les queixes dels passatgers de Rubí, i que han portat a FGC a considerar la supressió de la via 0 de Rubí per aglomeracions de passatgers.
E) els efectes secundaris lligats al proper perllongament a Sabadell-Nord i Ca N'Oriac, que probablement tinguin efectes no desitjats de saturació encara més greus que els de Terrassa.
F) l'escassa eficàcia del servei de Rodalies Renfe a Sant Cugat i Rubí, que fa que molta gent no es plantegi fer-lo servir, quan millor explotat, podria ser un "desembussador" raonablement eficaç de FGC, especialment si es construís l'intercanviador d'Hospital General.
G) els efectes secundaris (possiblement no desitjats) que podria tenir la construcció d'un segon intercanviador Renfe-FGC a Sant Cugat (a Volpelleres, substituïnt l'actual estació de Renfe de Sant Cugat).
H) els efectes secundaris que podria tenir a FGC la renovació de les estacions de Rodalies de la línia R4 entre Terrassa i Manresa, que actualment són dissuassòries per molts passatgers degut al seu estat deplorable, però que si es renovéssin (cosa que s'està començant a fer), podrien aportar encara més passatgers cap a FGC via Terrassa-Estació del Nord i Sabadell-Nord.
I) els efectes de l'arribada a l'estació de Sarrià de la L9/L10 sobre el nombre de passatgers de FGC.
j) els efectes a la L6 i la L7 de la retallada de serveis lligada a l'augment de freqüències cap a Sabadell i Terrassa.
Opineu!!
La xarxa del Vallès de FGC (línies S1, S2, S5, S55, L6, L7) està començant a mostrar símptomes de saturació i de falta de capacitat molt difícils de resoldre sense grans intervencions que costarien milions d'euros.
Per exemple:
A) la quantitat de persones que s'acumulen cada matí a l'andana direcció Sarrià de l'estació de Provença, que fins i tot fora de les hores punta està bastant carregada.
B) els cisallaments constants i la falta de capacitat de l'estació de Plaça Catalunya.
C) els problemes de capacitat del pas inferior de l'estació de Sant Cugat, que comença a estar massa carregat de persones fins i tot en hora vall.
D) els efectes secundaris lligats al perllongament de Terrassa-Nacions Unides, que han causat que només un dia després d'ampliar-hi freqüències hi hagi hagut problemes de saturació a l'estació de Rubí que han obligat a limitar un tren fins a Terrassa-Rambla enlloc de Terrassa-Nacions Unides per les queixes dels passatgers de Rubí, i que han portat a FGC a considerar la supressió de la via 0 de Rubí per aglomeracions de passatgers.
E) els efectes secundaris lligats al proper perllongament a Sabadell-Nord i Ca N'Oriac, que probablement tinguin efectes no desitjats de saturació encara més greus que els de Terrassa.
F) l'escassa eficàcia del servei de Rodalies Renfe a Sant Cugat i Rubí, que fa que molta gent no es plantegi fer-lo servir, quan millor explotat, podria ser un "desembussador" raonablement eficaç de FGC, especialment si es construís l'intercanviador d'Hospital General.
G) els efectes secundaris (possiblement no desitjats) que podria tenir la construcció d'un segon intercanviador Renfe-FGC a Sant Cugat (a Volpelleres, substituïnt l'actual estació de Renfe de Sant Cugat).
H) els efectes secundaris que podria tenir a FGC la renovació de les estacions de Rodalies de la línia R4 entre Terrassa i Manresa, que actualment són dissuassòries per molts passatgers degut al seu estat deplorable, però que si es renovéssin (cosa que s'està començant a fer), podrien aportar encara més passatgers cap a FGC via Terrassa-Estació del Nord i Sabadell-Nord.
I) els efectes de l'arribada a l'estació de Sarrià de la L9/L10 sobre el nombre de passatgers de FGC.
j) els efectes a la L6 i la L7 de la retallada de serveis lligada a l'augment de freqüències cap a Sabadell i Terrassa.
Opineu!!
437.001 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dilluns 16/05/2016 1:43, en total s’ha editat 1 vegada.
Amb andanes curtes? Quant costaria la broma?wefer ha escrit:Resumeixo el que he dit en l'altre fil: trens més llargs
Perquè situacions cutresaltxitxeres com les de Peu del Funicular s'han d'acabar.
Adaptar les andanes de les estacions en superficie (fins i tot Sant Cugat o Rubí) no seria massa car.
El problema són les estacions subterrànies:
-Provença, Sant Gervasi, Muntaner, Bonanova, Tres Torres, Peu del Funicular, Vallparadís-Universitat, Terrassa-Estació del Nord, Terrassa-Nacions Unides, Sabadell-Estació (o Can Feu, o com se digui), Sabadell-Rambla (o Plaça Major, o com se digui), Sabadell-Creu Alta (o com se digui), Sabadell-Nord (que s'hauria de dir així i no "Plaça Espanya"), i Sabadell-Ca N'Oriac.
Potser també Terrassa-Rambla, que sí que es va construir amb andanes més llargues.
I molt en particular, les tres estacions més complicades:
-Plaça Catalunya, Gràcia, Sarrià.
Quant costaria adaptar-les, i quant de temps es necessitaria per fer-ho?
I a tot això, caldria afegir-hi el cost de nous trens, o de nous cotxes per als trens actuals.
437.001 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dilluns 16/05/2016 2:31, en total s’ha editat 3 vegades.
Ya lo propuse alguna vez, yo como solución definitiva lo que vería sería convertir a tranvía tanto la L6 como la L7 (conservando ésta el trazado en túnel a partir de Pl. Molina). De esta manera se podría tener un tren cada 2 minutos hasta Sant Cugat, las estaciones Sant Gervasi, Tres Torres y La Bonanova se suprimen, quedando abastecidas por la línea de tranvía, y se ganaría una línea de tranvía entre Cinc d'Oros y Pl. Catalunya (idealmente bajaría por Pg. de Gràcia).
Pudiéndose dedicar el túnel exclusivamente a los servicios suburbanos la capacidad sería mucha más que ahora, los usuarios de la L6 no tendrían que ir en los trenes abarrotados que vienen del Vallès, y se mantendría un servicio de "Metro rápido" aún más pronunciado que ahora, al tener un tren cada 2 minutos que hiciera Sarrià-Muntaner-Gràcia-Provença-Catalunya. Considerando que la capacidad de un tranvía doble es casi la misma que la de una 111, la capacidad sería perfectamente adecuada, además que que parte de la demanda seguiría usando los servicios suburbanos para trayectos rápidos entre las principales estaciones.
El coste de todo esto seguramente sería comparable a lo que costaría la cola de maniobras esa. Serían apenas 5,2km de línea de tranvía, más la rampa de acceso al túnel de la L7 en Pl. Molina. Además prolongar esta línea hacia Pedralbes y Esplugues sería mucho más barato que con la L6 en túnel, y se podría luego enlazar con el TramBaix.
Pudiéndose dedicar el túnel exclusivamente a los servicios suburbanos la capacidad sería mucha más que ahora, los usuarios de la L6 no tendrían que ir en los trenes abarrotados que vienen del Vallès, y se mantendría un servicio de "Metro rápido" aún más pronunciado que ahora, al tener un tren cada 2 minutos que hiciera Sarrià-Muntaner-Gràcia-Provença-Catalunya. Considerando que la capacidad de un tranvía doble es casi la misma que la de una 111, la capacidad sería perfectamente adecuada, además que que parte de la demanda seguiría usando los servicios suburbanos para trayectos rápidos entre las principales estaciones.
El coste de todo esto seguramente sería comparable a lo que costaría la cola de maniobras esa. Serían apenas 5,2km de línea de tranvía, más la rampa de acceso al túnel de la L7 en Pl. Molina. Además prolongar esta línea hacia Pedralbes y Esplugues sería mucho más barato que con la L6 en túnel, y se podría luego enlazar con el TramBaix.
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
- bigcoaster
- N8
- Entrades: 953
Sant Cugat, per un costat limitat per la cobra i per l'altre per l'agulla que aprteix a Sabadell i Terrassa seria molt difícil d'allargar. Només se m'acut ocupant una mica la plaça desviant unes metres les vies per encabir l'altra andana damunt del que ara és via, i tot això en corba.ç437.001 ha escrit: Adaptar les andanes de les estacions en superficie (fins i tot Sant Cugat o Rubí) no seria massa car.
El problema són les estacions subterrànies:
-Provença, Sant Gervasi, Muntaner, Bonanova, Tres Torres, Peu del Funicular, Vallparadís-Universitat, Terrassa-Estació del Nord, Terrassa-Nacions Unides, Sabadell-Estació (o Can Feu, o com se digui), Sabadell-Rambla (o Plaça Major, o com se digui), Sabadell-Creu Alta (o com se digui), Sabadell-Nord (que s'hauria de dir així i no "Plaça Espanya"), i Sabadell-Ca N'Oriac.
Potser també Terrassa-Rambla, que sí que es va construir amb andanes més llargues.
I molt en particular, les tres estacions més complicades:
-Plaça Catalunya, Gràcia, Sarrià.
Quant costaria adaptar-les, i quant de temps es necessitaria per fer-ho?
I a tot això, caldria afegir-hi el cost de nous trens, o de nous cotxes per als trens actuals.
I les altres, tela. Fàcil, no seria, això està clar.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1909
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
No s'ha parlat en altra ocasió de que estaven fent o faràn obres al túnel de Barcelona d'FGC Vallès???????? Es que crec que abans he llegit de que n'hi hauràn obres des de Gràcia i Sarrià.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1687
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
No hi ha obres previstes al túnel. Les úniques obres previstes, son la creació d'un pre vestíbul i eixamplament d'uns 25 m de llarg de l'andana direcció Gràcia de l'estació Provença, i la supressió d'una andana i re configuració de vies a Sàrria. Pots veure informació detallada amb plànols i projectes d'aquestes dues actuacions als fils corresponents. A part, evidentment, del nou túnel i les noves estacions del perllongament a Sabadell, que s'obriran entre aquest any i el vinent. Salut!
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1687
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Un encert crear aquest nou fil. De fet, uns quants post s'haurien de traspassar a aquest nou fil. Salut!437.001 ha escrit:Creo aquest nou fil per tractar dels problemes de saturació i capacitat de la xarxa del Vallès de FGC.
La xarxa del Vallès de FGC (línies S1, S2, S5, S55, L6, L7) està començant a mostrar símptomes de saturació i de falta de capacitat molt difícils de resoldre sense grans intervencions que costarien milions d'euros)
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1687
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Ja hi ha estudis i fins i tot un projecte per allargar l'estació en direcció Baixador de Vallvidrera, però el cost de l'actuació, per ara ho ha fet prohibitiu. Recordeu que s'ha d'enderrocar una part important de la volta del túnel, i a sobre mateix hi ha una escola. Salut!437.001 ha escrit:
Perquè situacions cutresaltxitxeres com les de Peu del Funicular s'han d'acabar.
122-042-132 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dilluns 16/05/2016 11:24, en total s’ha editat 1 vegada.
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1687
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Per mi, el tren de Sarrià (pels barcelonins), i (el tren de baix) pels terrassencs, forma part de la meva vida. Porto 62 anys anant amb aquest ferrocarril, pràcticament cada dia, pràcticament tota la meva vida. Crec que la afició i l'estima envers el ferrocarril em ve d'aquesta estreta relació. A part de que te un encant i es diferent a la resta de ferrocarrils.
El company 437.001 ha creat aquest fil i ha relacionat una sèrie de problemes que presenta l'explotació de la línia del Vallès. Penseu que als anys setanta, el problema de saturació ja hi era, i ja es va proposar la creació de cotxes de dos pisos, però malauradament el gàlib del túnel no ho deuria permetre.
Crec que entre tots hem d'aportar idees, però faig dues sugerències: proposo una trobada per parlar-ne, i treure'n conclusions tècniques, i posteriorment convidar i mantenir una bona xerrada amb el president de FGC, el Sr. Enric Ticó. El conec personalment, coneix el Fòrum, i crec que estaria en disposició de venir. Tanmateix caldria un pla d'etapes d'inversions enorme, i uns deu anys d'obres per mirar de fer front als reptes d'aquest ferrocarril. I malauradament no hi ha diners, ara com ara, per fer aquestes inversions. Salut!
El company 437.001 ha creat aquest fil i ha relacionat una sèrie de problemes que presenta l'explotació de la línia del Vallès. Penseu que als anys setanta, el problema de saturació ja hi era, i ja es va proposar la creació de cotxes de dos pisos, però malauradament el gàlib del túnel no ho deuria permetre.
Crec que entre tots hem d'aportar idees, però faig dues sugerències: proposo una trobada per parlar-ne, i treure'n conclusions tècniques, i posteriorment convidar i mantenir una bona xerrada amb el president de FGC, el Sr. Enric Ticó. El conec personalment, coneix el Fòrum, i crec que estaria en disposició de venir. Tanmateix caldria un pla d'etapes d'inversions enorme, i uns deu anys d'obres per mirar de fer front als reptes d'aquest ferrocarril. I malauradament no hi ha diners, ara com ara, per fer aquestes inversions. Salut!
Però aquestes estacions són noves! A ningú, en el seu moment, se li va ocórrer de fer-les més llargues?437.001 ha escrit: El problema són les estacions subterrànies:
-Vallparadís-Universitat, Terrassa-Estació del Nord, Terrassa-Nacions Unides, Sabadell-Estació (o Can Feu, o com se digui), Sabadell-Rambla (o Plaça Major, o com se digui), Sabadell-Creu Alta (o com se digui), Sabadell-Nord (que s'hauria de dir així i no "Plaça Espanya"), i Sabadell-Ca N'Oriac.
Potser també Terrassa-Rambla, que sí que es va construir amb andanes més llargues.
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1909
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Jo no conec gaire la xarxa d'FGC del Vallès, perquè no l'he agafat mai, a mi se m'acut una idea, que n'hi hagi més trens de les línies S1 i S2 que de les L6, L7, S5, S55. No sé si això solucionaria el problema de saturació, però ho dic perquè hi hagi més trens des de Terrassa i Sabadell ja que son els principals traçats de la xarxa.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Si no l'has agafat mai, com pots fer propostes i comprendre els problemes d'una xarxa de ferrocarril que no coneixes?Carlos González ha escrit:Jo no conec gaire la xarxa d'FGC del Vallès, perquè no l'he agafat mai, a mi se m'acut una idea, que n'hi hagi més trens de les línies S1 i S2 que de les L6, L7, S5, S55. No sé si això solucionaria el problema de saturació, però ho dic perquè hi hagi més trens des de Terrassa i Sabadell ja que son els principals traçats de la xarxa.
La realitat es que posar d'aquí i treure d'allà no millorarà res al tram final. A hora punta els L6 només fan Sarrià - Reina Elisenda. Quan es limiti L7 a fer Gràcia - Av. Tibidabo, el passatge de tot un tren haurà de fer enllaç a un tren ple que baixarà del Vallès. I en sentit invers, el mateix. El passatge de L7 l'haurà d'absorbir la resta d'alguna manera, tot i que en teoria, aquesta quedaria menys afectada, ja que el passatge es repartiria en 2 o 3 trens i no en un de sol com ara.
Tot i que no m'acaba d'agradar la idea, el que diu en Don Ramón de fer L6 i L7 en tramvia pot estar bé de manera puntual. El que no m'acabo de creure es que sigui igual de ràpida que l'actual.
Sóc més partidari de treure el tren al carrer, posar els corresponents passos a nivell i si cal, compartir calçada amb el trànsit ja que l'interès es que el transport de masses no perdi el temps, però després recordo que som a Catalunya i no al Japó i ...
En tot cas, jo no el faria baixar per Passeig de Gràcia, si no per Rambla Catalunya.
Si no es fa això, el remei és cuadriplicar el tram Sarrià - Catalunya. Si es fa l'ampliació a pic i pala com en els vells temps no ens valdrà una morterada com la rucada del túnel d'Horta (que només serviria per descongestionar els S2 i S55). A banda, també en ronda pel cap una bogeria tremenda, que no es més que retar un carril de circulació als túnels de Vallvidrera i Autopista entre Valldoreix i Sarrià per a fer un corredor directe sense haver de fer una obra molt gran. Bàsicament faltaria fer un petit viaducte a la zona de Valldoreix per enllaçar l'autopista amb la línia actual i a la via augusta fer la rampa per baixar al nivell inferior que és on està la zona de vies.
Això permetria fer un Sant Cugat -> Sarrià -> Muntaner -> Gràcia -> Provença -> Catalunya en un temps menor. I es deixa el tram actual pels S5 i S55 que pararien a Valldoreix, La Floresta, Les Planes, Baixador i Peu. Amb la quadruplicació i/o tren en superfície tampoc caldria parar a Tres Torres, Bonanova i St. Gervasi, ja siguin S1, S2 o S5 i S55. Ja que L6 assumiria aquestes estacions.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Nadie ha dicho que fuera a ser más rápido. Evidentemente, sería un poco más lento, para empezar porque habría alguna parada más, al menos una a la altura de Aragó para enlazar con Rodalies. Aún y así, las velocidades serían comparables: Ahora son 15 minutos de Reina Elisenda a Pl. Catalunya, una velocidad promedio de unos 20-22km/h. Considerando una velocidad comercial de 18km/h, pasarían a ser unos 20 minutos para el trayecto completo. Téngase en cuenta, por eso, que al mismo tiempo se ahorraría un poco de tiempo por la mejor accesibilidad de las estaciones (por no tener que bajar y subir escaleras, vaya), y también si se fuera a utilizar por ejemplo la parada de correspondencia con la estación de Pg. de Gràcia, cosa que ahora requiere trasbordar a la L3 en Provença. Y téngase en cuenta también que para hacer por ejemplo un trayecto Sarrià-Provença seguiría siendo posible usar los trenes, que ahora todos irían rápidos, y con muy alta frecuencia.Miquel ha escrit: Tot i que no m'acaba d'agradar la idea, el que diu en Don Ramón de fer L6 i L7 en tramvia pot estar bé de manera puntual. El que no m'acabo de creure es que sigui igual de ràpida que l'actual.
Es decir, al final del día los únicos que pierden tiempo son los que tomaban la L6 para luego cambiar a un tren suburbano, y los que usaban la L6 desde/hasta una de las paradas que no tiene servicios suburbanos.
Sería en esencia lo mismo que una cuadruplicación de vías, solo que en lugar de tener dos vías locales pasamos a tener dos vías de tranvía.
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
- Adolescent barceloní
- N9
- Entrades: 2381
- Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
- Contacta:
M'agrada bastant la idea de tramviaritzar la línia L6; ara bé, seria quelcom impossible de fer. Si la unió de Trambaix i Trambesòs per la Diagonal està portant aquests problemes, no em vull arribar a imaginar què passaria si se li digués als veïns de la zona alta que els posaran un tramvia per davant de casa.
Tramviaritzar la L6 pot ser fàcil, tot i que no sé quina pendent hi ha entre Reina Elisenda i la Diagonal (caldria mirar si els trams tenen força per pujar-la), el dubte el tinc en com es duria a terme la tramviarització de la L7. Es pot mantenir el túnel, sí, però abans d'arribar a Gràcia haurà de sortir a la superfície, no veig per on es podria construir la rampa...
Edito: En quins punts de la xarxa seria viable i barat quadruplicar? O, almenys, posar a l'estació una tercera via?
Tramviaritzar la L6 pot ser fàcil, tot i que no sé quina pendent hi ha entre Reina Elisenda i la Diagonal (caldria mirar si els trams tenen força per pujar-la), el dubte el tinc en com es duria a terme la tramviarització de la L7. Es pot mantenir el túnel, sí, però abans d'arribar a Gràcia haurà de sortir a la superfície, no veig per on es podria construir la rampa...
Edito: En quins punts de la xarxa seria viable i barat quadruplicar? O, almenys, posar a l'estació una tercera via?
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
Les Planes es potser l'actuació més fàcil, ja que només cal instal·lar una agulla a la 3a via en desús.Adolescent barceloní ha escrit:
Edito: En quins punts de la xarxa seria viable i barat quadruplicar? O, almenys, posar a l'estació una tercera via?
La resta d'estacions seria més fàcil allargar andanes que triplicar o quadruplicar.
En quant a propostes:
- ja se que la cua de maniobres es una inversió costosa, per justificar-la, que tal si s'allargués el túnel fins a glòries, donant servei a una altra part de la ciutat. Llavors construir la cua de maniobres a glòries, deixant plaça Catalunya d'estació passant (o d'estació mixta passant/final). Sense dubte no seria barat (ni tampoc a curt plaç). Però potser no tant comparat al cost de reformar totes les estacions per encabir-hi trens més llargs.
Almenys sabem que la L9-tram central- no entrarà en servei fins d'aquí moolt de temps.
- bigcoaster
- N8
- Entrades: 953
FGC Vallès té ample UiC i gàlib UiC, així doncs podríem posar algun tren de dos pisos. Tot i que al ser andanes altes, potser donaria algun problema, però trens de dos pisos podrien ser la solució. És factible?
I una altra cosa, si es prolonga FGC Vallès des de Plaça Catalunya, el cacau seria tant impressionant que ni m'ho imagino. Sincerament, no veig una tuneladora entrant o sortint per Plaça Catalunya. Un túnel en mina seria una opció més viable, almenys fins al creuament entre Roger de Llúria i Ausiàs March, i una vegada passada la L1, fer un pou i encabir una tuneladora petiteta.
I una altra cosa, si es prolonga FGC Vallès des de Plaça Catalunya, el cacau seria tant impressionant que ni m'ho imagino. Sincerament, no veig una tuneladora entrant o sortint per Plaça Catalunya. Un túnel en mina seria una opció més viable, almenys fins al creuament entre Roger de Llúria i Ausiàs March, i una vegada passada la L1, fer un pou i encabir una tuneladora petiteta.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
- bigcoaster
- N8
- Entrades: 953
Deixo aqui la meva proposta que havia penjat al fil del perlongament de Terrassa:
bigcoaster ha escrit:Faig una proposta:
-L7: Retallar a Gràcia. Obra nevessària: instal·lar una agulla abans de Plaça Molina.
-L6: De Plaça a Catalunya a Sarrià fent parada a totes les estacions, utilitzaria els solcs que hagués deixat la L7.
-S1 i S2: únics serveis a partir de Sarrià, utilitzarien tots els solcs possibles que quedessin al tram Sarrià-Plaça Catalunya. És a dir, els que actualment utilitzen els S1, S2, S5, S55 i L6.
El sentit d'aquesta proposta és, augmentar les freqüències a Sabadell i Terrassa i a més, augmentar capacitat al tram Gràcia-Plaça Catalunya, ja que passaríem de tenir trens de 3 i 4 cotxes, a trens de 4 cotxes solament. no seria molt, potser un 5-10%, però no ens costa res i "algo es algo".
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
En cas que es pogueren posar trens de doble pis, crec que hi hauria un problema amb els passatgers a l'hora de baixar i pujar i l'operació seria lenta.bigcoaster ha escrit:FGC Vallès té ample UiC i gàlib UiC, així doncs podríem posar algun tren de dos pisos. Tot i que al ser andanes altes, potser donaria algun problema, però trens de dos pisos podrien ser la solució. És factible?
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
- bigcoaster
- N8
- Entrades: 953
Ja, però es contrarestaria pel fet de que hi hagués un gairebé el doble de la capacitat actual. Bé, el doble tampoc, però si un 60-70% més.fgc113 ha escrit:En cas que es pogueren posar trens de doble pis, crec que hi hauria un problema amb els passatgers a l'hora de baixar i pujar i l'operació seria lenta.bigcoaster ha escrit:FGC Vallès té ample UiC i gàlib UiC, així doncs podríem posar algun tren de dos pisos. Tot i que al ser andanes altes, potser donaria algun problema, però trens de dos pisos podrien ser la solució. És factible?
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.