Com millorar la R8?

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon
Miquel
Administrador
Entrades: 4315
Ubicació: Barcelona

Re: Com millorar la R8?

Entrada Autor: Miquel » Dissabte 14/12/2019 11:26

Renfe445 ha escrit:
Divendres 13/12/2019 22:59
I no es podria fer una línia circular d'alta freqüència que tingui un punt de descans en alguna estació com la de França, quelcom així:

Estació de França
Sagrera Meridiana
St. Andreu Arenal
Torre Baró
Montcada Bifurcació
Montcada Manresa
Montcada Santa Maria
Cerdanyola del Vallès
Cerdanyola Universitat
Sant Cugat
Rubí
El Papiol
Molins de Rei
Sant Feliu
Sant Joan Despí
Cornellà
L'Hospitalet
Sants
Passeig de Gràcia
Estació de França


La idea és crear un "Ringbahn".

El trajecte que va en sentit horari el podem marcar "per Passeig de Gràcia" i l'antihorari "per Sagrera". A més, aprofita l'abast de "la tarifa plana metropolitana" excepte l'estació de Rubí.

I com que se suposa que és una línia d'alta freqüència es podrien reorganitzar serveis passants per tal que siguin més curts, és a dir, que acabin en una cèntrica tipus Sants per canviar a metro. No creieu?
D'Estació de França no es pot accedir a la línia de Manresa per la Meridiana. El tren hauria d'anar per Clot, Sant Andreu i col·lar-se com pugui pel ramal de les aigües. ;)

Penso que si ha d'haver alguna cosa de l'estil, és millor que sigui totalment circular ja sigui pel túnel actual o per un de nou. I alguna de les línies del nord partir-la per arribar a EDF.


El metro de Barcelona amb motoristes!

GigioGigo
N3
N3
Entrades: 21

Entrada Autor: GigioGigo » Dissabte 14/12/2019 17:21

Carlos González ha escrit:
Divendres 13/12/2019 18:43
GigioGigo ha escrit:
Divendres 13/12/2019 10:11
Jo conec gent que podria fer servir aquesta línia i no ho fa perquè és impracticable a nivell d'horaris. El que jo crec que és prioritari per millorar-la és augmentar les freqüències, he llegit en diferents llocs que hi ha problema de material (i potser també de personal).

Jo crec que aquesta millora és la més prioritària abans de fer qualsevol tipus d'estació nova... que segurament a llarg termini sigui el següent pas, però el tema de les freqüències és clau a curt plaç.
Això no et treu ningú la raó, de fet el PDI mostra que per millorar la R8 s'hauria d'incrementar les freqüències de 60' a 30', i la idea mostra que es perllongaria cap a Vilafranca
100% d'acord, potser m'he llençat una mica al escriure el post :roll: , disculpeu.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6984
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Diumenge 15/12/2019 1:09

Millorar la R8? Fàcil, si es fa inversió:
  1. Construir els dos intercanviador amb les línies de FGC (Volpalleres i Hospital General)
  2. Allargar la línia fins a Vilafranca. Com a mínim.
  3. Augmentar la freqüència a un tren cada 20 min.
Així de fàcil. Així d'utòpic en aquest país.



Avatar de l’usuari
robertotlh
N7
N7
Entrades: 322

Entrada Autor: robertotlh » Dilluns 16/12/2019 11:12

wefer ha escrit:
Diumenge 15/12/2019 1:09
Millorar la R8? Fàcil, si es fa inversió:
  1. Construir els dos intercanviador amb les línies de FGC (Volpalleres i Hospital General)
  2. Allargar la línia fins a Vilafranca. Com a mínim.
  3. Augmentar la freqüència a un tren cada 20 min.
Així de fàcil. Així d'utòpic en aquest país.
Granollers - Vilafranca cada 20 min
Port Aventura - Tarragona - Vilafranca - Granollers - Girona cada 120 min amb possibilitat de reduir a 80 min en funció de la demanda



jgomezs
N4
N4
Entrades: 60

Entrada Autor: jgomezs » Dilluns 22/08/2022 10:31

Una pregunta, veient en aquest fil tots els comentaris sobre la mala connexió entre les estacions i les poblacions. Tenim conclusions de les experiències amb els busos a demanda que s'han posat en alguns llocs últimament (Montbau, Torre Baró...)? Serien una solució per una població de 50 mil - 100 mil habitants?



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1816
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimecres 24/08/2022 1:35

jgomezs ha escrit:
Dilluns 22/08/2022 10:31
Una pregunta, veient en aquest fil tots els comentaris sobre la mala connexió entre les estacions i les poblacions. Tenim conclusions de les experiències amb els busos a demanda que s'han posat en alguns llocs últimament (Montbau, Torre Baró...)? Serien una solució per una població de 50 mil - 100 mil habitants?
Depèn de la seva freqüència de pas i el seu rendiment... més que mala connexió, el que necessita són més freqüències de pas la R8 i el fet de que una linia de rodalies direcció Barcelona passi per les estacions de Sant Cugat del Vallès i Rubí on passa la línia R8 només, que o bé fer la R7 circular però crec que ara per ara per la saturació dels túnels, els possibles cisallaments impedeixen aquesta idea, o bé altre idea és allargar els trens diaris de la R1 que acaben a Molins de Rei per Cerdanyola Universitat, que ja es va esmentar per aquí aquesta idea i a més va ser explicada o esmentada en un PDM viewtopic.php?f=8&t=14888&hilit=PDI

Resumidament, el que cal per la R8 és...
  • Millorar intercanviador amb FGC Martorell
  • Tren per sentit cada 30 minuts
  • Prolongació capçalera a Vilafranca
  • Intercanviadors amb FGC Hospital General - Volpelleres



Jofre
N2
N2
Entrades: 19
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: Jofre » Dijous 12/01/2023 15:09

wefer ha escrit:
Diumenge 15/12/2019 1:09
Millorar la R8? Fàcil, si es fa inversió:
  1. Construir els dos intercanviador amb les línies de FGC (Volpalleres i Hospital General)
T'estàs deixant l'estació de Baricentro, que tindrà enllaç amb l'R4, també superimportant per l'R8
robertotlh ha escrit:
Dilluns 16/12/2019 11:12
Port Aventura - Tarragona - Vilafranca - Granollers - Girona cada 120 min amb possibilitat de reduir a 80 min en funció de la demanda
Promoció del transport públic opta per fer-hi una freqüència de 60 minuts Girona - Tarragona i seria l'R80. L'article és interessant, diu que: ja que el recorregut en tren segueix l'AP7, l'autopista amb més transit de Catalunya es mereix una alternativa ferroviària amb bones freqüències. Cada 120 min.no considero que siguin gaire bones.
L'article: https://transportpublic.org/la-ptp-sopo ... s-a-lap-7/



petazeta_3
N1
N1
Entrades: 5

Entrada Autor: petazeta_3 » Diumenge 22/01/2023 9:59

Se'n sap res de la duplicació de freqüències de pas en aquesta línia, tal com es va anunciar el passat mes de juny durant la inauguració de l'estació nova de Santa Perpètua?



Miquel
Administrador
Entrades: 4315
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Diumenge 22/01/2023 20:30

petazeta_3 ha escrit:
Diumenge 22/01/2023 9:59
Se'n sap res de la duplicació de freqüències de pas en aquesta línia, tal com es va anunciar el passat mes de juny durant la inauguració de l'estació nova de Santa Perpètua?
Tal i com està el pati, molt em penso que fins que no acabin les obres a l'entorn de Martorell i Castellbisbal, pocs fils en mouran.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”