FGC Llobregat-Anoia futur

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon
Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 2746
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: FGC Llobregat-Anoia futur

Entrada Autor: genissimon » Divendres 28/02/2020 13:31

Regió-7, 27 de febrer de 2020 ha escrit: El «nostre» tren encara va pitjor
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 943

Entrada Autor: bigcoaster » Dissabte 29/02/2020 10:32

França451 ha escrit:
Dimecres 12/02/2020 17:37
Buenas tardes.

He buscado información sobre esa misteriosa línea de la que no tenía idea, ya que pensaba que era alguna antigua línea, y qué va!!!!!, y al parecer es un proyecto que se ha licitado para unir Lleida con Girona por Manresa y Vic, en Alta Velocidad, o sea en LAV. Eso de convencional tiene poco (es decir, nada), y dado que une Lleida con Manresa, entre otros puntos, pasando por Cervera, Tárrega y Molleroussa, ya sabemos qué línea de ancho ibérico van a desmantelar. Y el hecho de que los FGC los metan por ahí... Pues tenemos otro problema: que en este caso, no se puede porque el Carrilet es de ancho métrico y la LAV de ancho 1400. Con lo cual, y caso de que se hiciera, cambiando de tren (ya que lo del cambio de ancho de 1400 a 1000 como que no), los de Igualada, genial, pero los del pueblo del medio, que se olvidaran ya que entre medias no habría ni una triste parada. Todavía si fuera una antigua línea de ancho convencional que se reaprovechase, se podría hacer algo, pero sin eso, para pensar en la LAV, mejor nos quedamos con lo que tenemos.
Jo en cap cas he parlat de l'Eix transversal ferroviari, sinó d'una nova línia entre Cervera i Martorell. És una proposta, no sé si mai hi ha hagut algun avenç en aquest sentit. Ara, és ben cert que és un eix clàssic (N-II), i que si no s'havia fet fins ara era per la complicada orografia, però avui en dia no suposa cap problema i s'hauria de fer, ja que és el camí més recte -i amb diferència- entre les terres de Lleida i l'àrea metropolitana, a banda que també és el camí més recte entre el centre de la península i França pel que tindria un bon trànsit de mercaderies segur. No em plantejo fer-lo en forma de línia d'alta velocitat perquè ja existeix la LAV Lleida-Bcn pel Camp de Tarragona i no hi hauria molta diferència de temps de trajcte, i en canvi el seu cost seria altíssim. En canvi, una nova línia convencional a velocitat màxima de 160 km/h o 200 km/h seria una grandíssima millora i no tindria un cost tan descabellat. A més, el dia que aquesta línia existeixi, hipotèticament tota la xarxa tindrà ja ample UiC i tensió a 25.000 V pel que seria interoperable amb la LAV en cas de que fes falta.

I al que venia el tema, que aquesta línia és l'única cosa que pot fer que el ferrocarril sigui més ràpid que el cotxe/bus per anar d'Igualada a Barcelona, la resta de millores al traçat actual d'FGC, tot i que bones i necessàries, no farien guanyar prou temps. He fet alguns càlculs ràpids i el temps de trajecte per la nova línia Igualada-Enllaç Seat Martorell-Martorell-R4 fins Sants trigaria aproximadament el mateix que anant en cotxe, és a dir, seria una línia atractiva. L'única forma que veig de superar això és o bé una LAV amb parada a Igualda, és a dir, utopia, i l'altra és seguint amb la proposta de la línia Cervera-Martorell, un nou accés a Barcelona des de Martorell, que es podria pensar usant la línia de mercaderies fins algun punt pròxim a Cornellà i allí fer un túnel fins la R4 al seu pas per Cornellà-Hospitalet-Sants.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1758
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dijous 26/03/2020 2:43

L'espai que hi ha entre el carrer Constitució i el Passeig de l'Estació en el municipi de Sant Esteve Sesrovires es pot fer alguna cosa? Segons en el Google Maps, es veu un gran espai i si fos viable aquesta idea, es podria ficar una via o dues vies apartador...

Jo em pregunto si és viable o comptaria amb demanda que hi hagués un nou servei suburbà com el cas de la S4 entre Sant Esteve i Pl.Espanya, forma part el municipi del Baix Llobregat i podria augmentar les freqüències entre la mobilitat d'aquest municipi i la resta del recorregut :nose

Què opineu vosaltres al respecte?



torres997
N6
N6
Entrades: 171

Entrada Autor: torres997 » Dijous 26/03/2020 13:21

bigcoaster ha escrit:
Dissabte 29/02/2020 10:32
I al que venia el tema, que aquesta línia és l'única cosa que pot fer que el ferrocarril sigui més ràpid que el cotxe/bus per anar d'Igualada a Barcelona, la resta de millores al traçat actual d'FGC, tot i que bones i necessàries, no farien guanyar prou temps. He fet alguns càlculs ràpids i el temps de trajecte per la nova línia Igualada-Enllaç Seat Martorell-Martorell-R4 fins Sants trigaria aproximadament el mateix que anant en cotxe, és a dir, seria una línia atractiva. L'única forma que veig de superar això és o bé una LAV amb parada a Igualda, és a dir, utopia, i l'altra és seguint amb la proposta de la línia Cervera-Martorell, un nou accés a Barcelona des de Martorell, que es podria pensar usant la línia de mercaderies fins algun punt pròxim a Cornellà i allí fer un túnel fins la R4 al seu pas per Cornellà-Hospitalet-Sants.
Jo vec molt bé aquesta hipotètica línia Cervera - Martorell (amb parada a Jorba, Igualada, Castellolí, Collbató, Esparreguera i Abrera, per dir alguna cosa). Això sí, com a part de la xarxa convencional, en cap cas com a LAV ja que, com dius, ja existeix la LAV Lleida - Barcelona per Tarragona.

Aquest ramal permetria regionals Lleida - Barcelona molt més competitius que els actuals serveis R12, R13 i R14 ja que, com dius, el traçat de l'A-2 és el camí natural i el més ràpid. A més, permetria unir Igualada amb Barcelona d'una forma molt més eficaç que FGC, línia que (la R6), per més millores del traçat que se li fagin, no podrà escurçar gaire el seu temps de trajecte entre Igualada i Barcelona (actualment 1:30h), degut a la gran quantitat de parades que té.
Carlos González ha escrit:
Dijous 26/03/2020 2:43
L'espai que hi ha entre el carrer Constitució i el Passeig de l'Estació en el municipi de Sant Esteve Sesrovires es pot fer alguna cosa? Segons en el Google Maps, es veu un gran espai i si fos viable aquesta idea, es podria ficar una via o dues vies apartador...
Jo apostaria més per fer arribar aquesta línia Cervera - Martorell per Abrera, i no pas per Sant Esteve Sesrovires. A més, aquest espai que comentes al costat de l'actual estació de Sant Esteve d'FGC està bé, però més cap a l'esquerra no hi ha amplada suficient per continuar la línia cap a Igualada, a no ser que la soterressis (utopia).
Carlos González ha escrit:
Dijous 26/03/2020 2:43
Jo em pregunto si és viable o comptaria amb demanda que hi hagués un nou servei suburbà com el cas de la S4 entre Sant Esteve i Pl.Espanya, forma part el municipi del Baix Llobregat i podria augmentar les freqüències entre la mobilitat d'aquest municipi i la resta del recorregut :nose

Què opineu vosaltres al respecte?
Allargar la S8 fins a Sant Esteve potser sí, però posar una nova línia suburbana cap a Barcelona no ho veig pas. :nose


Esquema ferroviari integrat de Catalunya ja!

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1758
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dijous 26/03/2020 14:09

torres997 ha escrit:
Dijous 26/03/2020 13:21
Jo apostaria més per fer arribar aquesta línia Cervera - Martorell per Abrera, i no pas per Sant Esteve Sesrovires. A més, aquest espai que comentes al costat de l'actual estació de Sant Esteve d'FGC està bé, però més cap a l'esquerra no hi ha amplada suficient per continuar la línia cap a Igualada, a no ser que la soterressis (utopia).
Crec que no m'has entès... En aquest cas no parlava de la línia Cervera-Martorell... parlava només de l'actual estació d'FGC de Sant Esteve Sesrovires de fer vies apartador per crear un hipotètic servei suburbà de la línia Llobregat Anoia per fer que a Sant Esteve Sesrovires acabin els serveis allà
torres997 ha escrit:
Dijous 26/03/2020 13:21
Allargar la S8 fins a Sant Esteve potser sí, però posar una nova línia suburbana cap a Barcelona no ho veig pas. :nose
Bueno, el trajecte de la S9 a Quatre Camins fa el mateix :nose



torres997
N6
N6
Entrades: 171

Entrada Autor: torres997 » Dijous 26/03/2020 15:27

Carlos González ha escrit:
Dijous 26/03/2020 14:09
torres997 ha escrit:
Dijous 26/03/2020 13:21
Jo apostaria més per fer arribar aquesta línia Cervera - Martorell per Abrera, i no pas per Sant Esteve Sesrovires. A més, aquest espai que comentes al costat de l'actual estació de Sant Esteve d'FGC està bé, però més cap a l'esquerra no hi ha amplada suficient per continuar la línia cap a Igualada, a no ser que la soterressis (utopia).
Crec que no m'has entès... En aquest cas no parlava de la línia Cervera-Martorell... parlava només de l'actual estació d'FGC de Sant Esteve Sesrovires de fer vies apartador per crear un hipotètic servei suburbà de la línia Llobregat Anoia per fer que a Sant Esteve Sesrovires acabin els serveis allà
És veritat, no t'havia entès! Doncs sí, seria una bona idea una tercera (o fins i tot quarta) via a l'estació de Sant Esteve Sesrovires. Lloc n'hi ha, i això permetria que hi acabessin serveis, com bé dius.
Carlos González ha escrit:
Dijous 26/03/2020 14:09
torres997 ha escrit:
Dijous 26/03/2020 13:21
Allargar la S8 fins a Sant Esteve potser sí, però posar una nova línia suburbana cap a Barcelona no ho veig pas. :nose
Bueno, el trajecte de la S9 a Quatre Camins fa el mateix :nose
Opino que no tindria sentit un servei Sant Esteve - Barcelona havent-hi un (S8) que comença/acaba a Martorell Enllaç, una estació anterior. El que faria és, en tot cas, allargar la S8 fins a Sant Esteve. Una altra cosa són les freqüències pel tronc comú, que podrien ser més elevades, però això s'hauria de solucionar augmentant freqüències, no creant noves línies.


Esquema ferroviari integrat de Catalunya ja!

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1758
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dijous 26/03/2020 16:30

No descarto la idea, però també pensa que la S8 o el servei suburbà que acaba a Martorell és idoni que es faci, ja que acaba en la bifurcació dels dos ramals i a més complementa amb les circulacions de les línies llargues R5 i R6.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1758
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 29/03/2020 18:32

Una pregunta sobre el fet de recuperar semidirectes, i no vull respostes sobre la política d'FGC sobre l'aspecte de semidirectes. Sí que es cert avui dia que l'explotació de metro fa difícil fer serveis semidirectes actualment, però volia exposar una alternativa i dieu-me què pot funcionar i què no és viable i etc.

Depenent de quin trajecte o recorregut és viable la construcció d'una tercera via paral·lela o vies desviades sense que hagin d'estar en la pròpia estació? Alguns trams actualment compten amb una tercera via i estacions ja compten amb vies paral·leles com el cas de Quatre Camins i L'Hospitalet-Av.Carrilet. I em pregunto si poden alguns trams obtenir una nova tecera via per poder fer una explotació sense problemes amb el fet de fer semidirectes i complementar-los amb els suburbans, o fins i tot en les pròpies estacions... Descarto la idea de treure serveis semidirectes a excepció de Can Ros-Quatre Camins, a Can Ros crec que la via morta ja no hi és i podrien fer ús de la via morta de Quatre Camins i fer parar els serveis suburbans fusionant la S3+S9 actuals.

Evidentment sobre el tema de semidirectes jo personalment ho he esmentat molts cops, i també és una evidència que la demanda ha canviat i ha augmentat amb el pas del temps, jo proposaria seguir el model de metro que fan actualment a FGC però parant a les estacions de gran importància com els casos dels intercanviadors, des de Pl.Espanya faria parar els R5/R6 a Ildefons Cerdà, Europa | Fira, Gornal, L'Hospitalet-Av.Carrilet, Cornellà Riera, Sant Boi, Sant Vicenç dels Horts, Sant Andreu de la Barca, Martorell Central i Martorell Enllaç, cap a aquí els ramals pararien a totes les seves respectives estacions o respectius baixadors i no descartaria per la Beguda, Can Parellada de la R6 i Castellbell i el Vilar de la R5 que es transformin en baixadors facultatius com el cas de la línia Lleida-La Pobla.
FGC LL-A.png
FGC LL-A.png (141.54 KiB) Visualitzat 13764 cops



torres997
N6
N6
Entrades: 171

Entrada Autor: torres997 » Diumenge 29/03/2020 20:48

Carlos González ha escrit:
Diumenge 29/03/2020 18:32
Una pregunta sobre el fet de recuperar semidirectes, i no vull respostes sobre la política d'FGC sobre l'aspecte de semidirectes. Sí que es cert avui dia que l'explotació de metro fa difícil fer serveis semidirectes actualment, però volia exposar una alternativa i dieu-me què pot funcionar i què no és viable i etc.

Depenent de quin trajecte o recorregut és viable la construcció d'una tercera via paral·lela o vies desviades sense que hagin d'estar en la pròpia estació? Alguns trams actualment compten amb una tercera via i estacions ja compten amb vies paral·leles com el cas de Quatre Camins i L'Hospitalet-Av.Carrilet. I em pregunto si poden alguns trams obtenir una nova tecera via per poder fer una explotació sense problemes amb el fet de fer semidirectes i complementar-los amb els suburbans, o fins i tot en les pròpies estacions... Descarto la idea de treure serveis semidirectes a excepció de Can Ros-Quatre Camins, a Can Ros crec que la via morta ja no hi és i podrien fer ús de la via morta de Quatre Camins i fer parar els serveis suburbans fusionant la S3+S9 actuals.

Evidentment sobre el tema de semidirectes jo personalment ho he esmentat molts cops, i també és una evidència que la demanda ha canviat i ha augmentat amb el pas del temps, jo proposaria seguir el model de metro que fan actualment a FGC però parant a les estacions de gran importància com els casos dels intercanviadors, des de Pl.Espanya faria parar els R5/R6 a Ildefons Cerdà, Europa | Fira, Gornal, L'Hospitalet-Av.Carrilet, Cornellà Riera, Sant Boi, Sant Vicenç dels Horts, Sant Andreu de la Barca, Martorell Central i Martorell Enllaç, cap a aquí els ramals pararien a totes les seves respectives estacions o respectius baixadors i no descartaria per la Beguda, Can Parellada de la R6 i Castellbell i el Vilar de la R5 que es transformin en baixadors facultatius com el cas de la línia Lleida-La Pobla.

FGC LL-A.png
Veig molt bé la idea de recuperar uns bons serveis semidirectes pels ramals de Manresa i d'Igualada, ja que actualment no són línies competitives per a les poblacions terminals. Tot i això, segueixo pensant que, per més semidirectes que es facin, aquestes línies (sobretot la R6) seguiran sense poder augmentar gaire el seu temps de trajecte.

En quant a les parades facultatives, crec que, com a mínim en els tres baixadors que has esmentat, s'haurien d'implantar sens dubte.


Esquema ferroviari integrat de Catalunya ja!

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1758
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 29/03/2020 22:46

A veure, el cas de la R6 no donaria més de sí... Jo sempre he especulat que com a solució parcial i més econòmica es fer nous trams del trajecte actual de la R6 per fer-los més rectes per estalviar el temps de trajecte que podria fer, i com a solució important per que el temps de trajecte sigui complementat amb la xarxa vial o de carretera és la construcció d'una línia Cervera-Igualada-Martorell de tren convencional.

Aquí preguntava el fet de que si poden haver-hi més trams o parts de trams on una tercera via o vies desviades són viables de construir, em refereixo a que es pugui fer per exemple el cas del tram de Santa Coloma-Sant Vicenç, on part del tram compta amb una tercera via paral·lel entre les dues vies del costat, o en el cas de vies desviades, com per exemple existeixen actualment a Quatre Camins, L'Hospitalet Av. Carrilet. Antigament Sant Boi tenia 4 vies, però ara només té una desviada i no sé exactament què va passar amb aquesta, tant de bó mai s'hagués perdut però suposo que va ser per adaptar-la a PMR.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1758
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimarts 31/03/2020 23:12

http://www.gencat.cat/ptop/informacio_p ... nvia_2.pdf
Ja que es parlava de una idea de fer un servei de rodalia-regional per crear un Cervera-Igualada-Martorell... He trobat a través d'un enllaç sobre el projecte de la integració urbana de l'estació d'Igualada per fer un sistema tren-tramvia, i en els mapes proposats es mostra el traçat de l'Eix Transversal Ferroviari (el projecte que va esmentar la Generalitat de un servei d'alta velocitat). Us sona tot això?

Ho he penjat per agafar una idea sobre com podria ser el traçat hipotètic d'un servei de tren convencional per Cervera-Igualada-Martorell. Perquè al menys la part de Cervera-Igualada és la menys complicada de construir-se crec jo, però per Igualada-Martorell fer-ho passar al voltant o a prop de l'autopista A2 per fer que més municipis parin allà serveis és més complicat diria jo, perquè com es podria fer parar els voltants d'Abrera, Esparreguera i Collbató per a que continuin a Igualada?

ETF i tramvia Igualada.png
ETF i tramvia Igualada.png (271 KiB) Visualitzat 11857 cops



torres997
N6
N6
Entrades: 171

Entrada Autor: torres997 » Dimecres 01/04/2020 0:07

Carlos González ha escrit:
Dimarts 31/03/2020 23:12
http://www.gencat.cat/ptop/informacio_p ... nvia_2.pdf
Ja que es parlava de una idea de fer un servei de rodalia-regional per crear un Cervera-Igualada-Martorell... He trobat a través d'un enllaç sobre el projecte de la integració urbana de l'estació d'Igualada per fer un sistema tren-tramvia, i en els mapes proposats es mostra el traçat de l'Eix Transversal Ferroviari (el projecte que va esmentar la Generalitat de un servei d'alta velocitat). Us sona tot això?

Ho he penjat per agafar una idea sobre com podria ser el traçat hipotètic d'un servei de tren convencional per Cervera-Igualada-Martorell. Perquè al menys la part de Cervera-Igualada és la menys complicada de construir-se crec jo, però per Igualada-Martorell fer-ho passar al voltant o a prop de l'autopista A2 per fer que més municipis parin allà serveis és més complicat diria jo, perquè com es podria fer parar els voltants d'Abrera, Esparreguera i Collbató per a que continuin a Igualada?


ETF i tramvia Igualada.png
Ostres, molt interessant aquest document, gràcies per compartir-lo! Tot i així, està inacabat? (ho dic perquè falta una explicació de les alternatives 4, 5 i 6). Podries indicar-me la font on has trobat el document?

Donant per fet que l'eix transversal ferroviari (ETF) està mort, no vec pas malament "aprofitar" el tram Igualada - Martorell que es tenia pensat fer, això sí, apropant la línia als nuclis urbans de Castellolí, el Bruc, Esparreguera, etc. i enllaçant amb la línia convencional a Martorell (no amb la LAV). En quant a l'orografia, sí que és veritat que el traçat que descriu l'autovia A-2 és força pendent, sobretot per les proximitats del coll del Bruc, així que no sé si seria viable una línia ferroviària per allà...


Esquema ferroviari integrat de Catalunya ja!

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1758
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimecres 13/05/2020 13:48

Vull penjar unes idees de cara a la millora dels ramals de la R5 i R6...

https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 70131&z=10
https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 40445&z=11

En el R5 en quant a infraestructures, proposaria desenvolupar dues opcions a Sant Vicenç de Castellet fent o bé un nou accés des de RENFE al carrer de Mura/Joan Maria Roma, o construir un nou recorregut de la R5 per tenir un enllaç directe per les vies de RENFE tenint com a conseqüència el desmantellament de Sant Vicenç-Castellgalí.

Per Manresa s'ha parlat del TRAMBages en una ocasió i en el fòrum un il·lustre usuari ha desenvolupat uns esquemes hipotètics que els seus dissenys estan molt bé, però considero que primer s'hauria de pensar en com fer que Súria i Sallent tinguin un mode de transport més a prop de la seva vila, ja que compta amb les seves vies lluny del nucli urbà. Els serveis que podrien fer serien llançadores des de Manresa-Alta (O Baixador si és viable) cap a Súria/Sallent per no afectar els serveis actuals del LL-A i també per la demanda que hi ha aquesta zona per Manresa que no pas per Barcelona.

En la R6 proposaria fer una via o dues vies apartador per Sant Esteve Sesrovires per fer acabar uns nous serveis suburbans cap a aquest municipi del Baix Llobregat o bé allargar els actuals S8 que acaben en Martorell Enllaç.

Alguns recorreguts són corbes tancades i tard o d'hora per millorar una mica els temps de viatge entre Igualada-BCN una opció seria implementar recorreguts més rectilinis o els més rectes possibles a uns determinats recorreguts (sempre i quan l'orografia i el terreny es pugui executar tal idea)

Tenint en compte informacions que un altre usuari il·lustre m'havia dit sobre baixadors o noves parades per l'Anoia, he indicat dos possibles baixadors entre Piera... Can Bonastre i La Venta | Can Mussarro

Per Igualada com es proposava la implantació del soterrament, hi han dues opcions per Igualada de soterrament, que una l'estació sigui soterrada sense que canviï la seva ubicació i l'altre sí que canvia la seva ubicació... Després he fet dos opcions de perllongament, a més he volgut idear un possible recorregut tenint en compte el "projecte oficial" de la Generalitat d'ubicar l'estació d'Igualada de l'ETF que personalment desenvoluparia millor aquesta tasca si fos un servei de tren convencional per passatgers/mercaderies.

Un altre idea per millorar els temps de viatge entre Igualada-BCN és implementar un servei directe que es salti les parades de La Pobla-Capellades-Vallbona fent una variant del recorregut sota túnel.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1758
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 31/05/2020 11:31

Aquesta idea no és ferroviària, sinó més de temes de nomenclatures... Coneguts i familiars meus tenen una mica de confusió sobre el tema de nomenclatures i la particularitat del servei de Llobregat-Anoia... Principalment a Rodalies de Catalunya no compta amb el fet de posar diferents nomenclatures a les destinacions intermitges d'alguns respectius serveis com ho fa el Llobregat Anoia o el Barcelona Vallès.

Com exemple hi han serveis de la R1 des de Molins fins a Mataró, i des de L'Hospitalet fins a Calella i són alhora coneguts com a R1, considero que seria més senzill per l'usuari que no tingui molta idea de ferrocarril o de mobilitat ferroviària simplificant la nomenclatura, però sense el fet de modificar o afectar els serveis actuals, sinó que s'anomenin igual.

Quedaria així la cosa:
L8: Pl. Espanya - Molí Nou-Ciutat Cooperativa (Metro)
S3: Pl. Espanya - Olesa de Montserrat (Suburbà)
(Servei A: Pl. Espanya - Can Ros / Servei B: Pl. Espanya - Quatre Camins / Servei C: Pl. Espanya - Martorell Enllaç / Servei D: Pl. Espanya - Olesa de Montserrat)
R5: Pl. Espanya - Manresa Baixador (Rodalia)
R6: Pl. Espanya - Igualada (Rodalia)



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1758
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Divendres 30/10/2020 9:39

Veient els plans de propostes... M'he fixat en una idea de fer una variant per Sant Boi d'FGC... que com a idea i plantejament em sembla interessant perquè donaria cobertura a llocs on es troba lluny les actuals estacions d'FGC com per exemple la gent que viu a Marianao o per Vinyets... però no tinc ni idea si és viable construir-lo o si es pot fer.

Si s'arriba a fer, per la nova variant penso que haurien de passar els L8 i els S3/S9 per deixar espai de serveis a l'actual traçat i que pugui haver-hi més freqüències als R5/R6/S4/S8 per recuperar com considero els R5 i R6 més directes i alhora augmentant els serveis S4 i S8.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1758
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dissabte 19/12/2020 13:12

Sempre he considerat que el LL-A necessita millores d'infraestructures per establir serveis semidirectes, concretament estaria bé el recuperar els antics serveis de la R5 i R6 que es saltàven algunes parades del tram Martorell-BCN. Però també he pensat sobre fer un nou ramal... I si per els serveis llargs fan una bifurcació per Sant Boi i que passin sota la carretera de la Gran Via? Així enllaça amb el Prat, amb L'Hospital de Bellvitge i fa bifurcació a Europa | Fira fins arribar a Pl.Espanya.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4297
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dissabte 19/12/2020 13:44

Jo crec que la línia necessita menys nomenclatures, menys "vallesització" i més enfocament a un servei de rodalies i regional.

Un regional a Manresa i Igualada (amb servei semidirecte i un "sprinter" a hores punta, com la S 4 Karlsruhe-Eppingen-Heilbronn-Öhringen, que hi ha un servei amb poques parades anomenat "Sprinter"), i un parcial totes les estacions Barcelona - Martorell. Ja està.

I si volem posar-li denominacions, doncs mira, S 51 a Manresa, S 52 a Igualada, punt. I la S 5 seria la "R4 sud". :D

I mira si volen que posin quàdruple via entre Barcelona i Martorell en lloc d'estúpids soterraments.


frankrodriguez.net
Bei Schwarzfahren sehen wir rot.
Und Sie zahlen 40 EURO!!

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1758
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dissabte 19/12/2020 14:13

Yo ya comenté también esto... y dije lo siguiente
Carlos González ha escrit:
Diumenge 31/05/2020 11:31
Quedaria així la cosa:
L8: Pl. Espanya - Molí Nou-Ciutat Cooperativa (Metro)
S3: Pl. Espanya - Olesa de Montserrat (Suburbà)
(Servei A: Pl. Espanya - Can Ros / Servei B: Pl. Espanya - Quatre Camins / Servei C: Pl. Espanya - Martorell Enllaç / Servei D: Pl. Espanya - Olesa de Montserrat)
R5: Pl. Espanya - Manresa Baixador (Rodalia)
R6: Pl. Espanya - Igualada (Rodalia)



Jofre
N2
N2
Entrades: 12
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: Jofre » Dimarts 11/05/2021 17:09

Aeduh ha escrit:
Dissabte 09/06/2018 20:28
Tots sabem que la línia dels FGC del Llobregat-Anoia presenta una sèrie de dèficits estructurals que fa que en última instancia sigui una línia lenta i que molts usuaris de la zona que serveix no els agradi massa utilitzar-la.

In my opinion, una de les raons fonamentals és que és una línia que està forçada a complir tres tipus de serveis en un mateix ramal: linia urbana, suburbana i de rodalies. Les exigències que cada tipus de servei requereix fa que en la línia acabi sent una linia massa espaiada i llarga per ser urbana, i massa local per ser de rodalies, cosa que comporta unes ineficiències que realment no es poden solucionar simplement amb diners o modernitzant-la. Aquí presento una sèrie de propostes per la línia per ajudar a millorar la línia.

Primera Part:

- Refer traçat de la R6. La línia és del segle XIX i té unes corbes d'espant. També allargar-ho per Igualada per què creui tota la ciutat, sigui en plan tranvia/viaducte.

Imatge

- Nou traçat Martorell-SEAT, i allargar la S4 per què termini allà.

Imatge
- Nou traçat a Sant Vicenç de Castellet per fusionar el traçat dels FGC amb els de la R4 en una sola estació.

Imatge

- Desdoblar la via des de Martorell - Olesa de Monsterrat per facilitar serveis fins a Montserrat (S8 i R5) i potenciar el turisme

- Nova disposició de línies:
L8
S3, fins a Quatre Camins
S4, fins a SEAT - Abrera
S8, fins a Olesa de Montserrat
R5, fins a Manresa - Baixador
R6, fins a Igualada - Ponent


Segona Part:

- Passar la xarxa a ample UIC (probablement a causa de la pressió de la UE i fons també de la UE)
- La part més important i impactant del pla: SEPARAR la xarxa en dos al sud de Sant Boi, redireccionar els suburbans i rodalies a Sants - França.
- Els trens no es estacionarien allà si no altres llocs com Martorell etc.
- Això només es pot fer després de que la resta de la xarxa de Rodalies passi a UIC (sí, estem parlant del llarg termini, però s'acabarà fent).
- És probable que amb un ample de xarxa unificat l'estació de Sants tingui més capacitat operativa i per tant els trens nous extra puguin passar per allà.
- Tota la via des de Espanya fins a Sant Boi es reconverteix en una línia de Metro de veritat, probablement gestionada per la TMB. Es construeixen estacions extra, per fer la línia més densa, ara que es pot fer i no hi ha pressió dels Rodalies.
- Es fan les ampliacions a Gràcia i al Besòs, si no estan fetes ja, cosa que converteix la L8 en una línia plenament urbana que curiosament es semblaria a la inexistent L6 que apareixia als plànols dels 70 i que finalment no es va fer.
-Queda el dubte de si es fa una ampliació a Torribera o la fa un Tram, o si igualment es fa una altra ampliació al Barcelonès Nord que no vagi a Torribera.
-També queda el dubte del Tram Bagès de Súria i Sallent (i Berga). En aquests dos punts no em mullo, ja el futur dirà.

Imatge

Vista total

Imatge

Link




Buenu, pues eso. A comentar opinions si us surten.
- Em sembla simplement genial el què proposes.
- Ara de fet ja està desdoblat el tram Martorell-Olesa, i també hi ha planificat enderrocar Manresa-Baixador per moure l'estació més al centre (per tant la corba hauria de ser més pronunciada. De fet el recorregut interior per Manresa és el què veig més improbable, però si la unió amb la R4).
- I en quan a Igualada també tenen previst fer-hi coses (esperem que sigui alo semblant a aquestes 3 estacions que proposes).
- També em sembla genial donar-li una connexió directa amb Barcelona Sans (ja que queda tan a prop), i el traçat per Barcelona veig que ressegueix bastant el de rodalies, així que no caldria unes obres de túnels enormes, simplement una molt bona coordinació entre els trens (i un bon manteniment a la via).
- Ara que ja hi ha planificada la compra d'unitats 214, però que encara no sabem com son, però aquest nou traçat amb menys corbes i menys estacions a Barcelona seria compatible amb unes unitats noves que poguessin arribar a 120km/h (esperem que així siguin les noves ut 214).



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1758
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimarts 11/05/2021 21:17

Vejam... de moment tot el que han especulat o dit a quedat en segon pla o ha desaparescut directament alguns aspectes.
Jofre ha escrit:
Dimarts 11/05/2021 17:09
- Em sembla simplement genial el què proposes.
- Ara de fet ja està desdoblat el tram Martorell-Olesa, i també hi ha planificat enderrocar Manresa-Baixador per moure l'estació més al centre (per tant la corba hauria de ser més pronunciada. De fet el recorregut interior per Manresa és el què veig més improbable, però si la unió amb la R4).
Si es té pensat unir el FGC Llobregat amb la R4 per Manresa, ho compro... però tot i així hi han millors alternatives com fer una connexió més directe entre les estacions de Sant Vicenç de Castellet o bé fer un intercanviador semblant a l'estructura de les estacions de Santander de FEVE/Cercanías RENFE o d'Oviedo FEVE/Cercanías RENFE.
Jofre ha escrit:
Dimarts 11/05/2021 17:09
- I en quan a Igualada també tenen previst fer-hi coses (esperem que sigui alo semblant a aquestes 3 estacions que proposes).
Esperem... també em sembla bé perllongar la línia d'Igualada per l'Hospital d'allà.
Jofre ha escrit:
Dimarts 11/05/2021 17:09
- També em sembla genial donar-li una connexió directa amb Barcelona Sans (ja que queda tan a prop), i el traçat per Barcelona veig que ressegueix bastant el de rodalies, així que no caldria unes obres de túnels enormes, simplement una molt bona coordinació entre els trens (i un bon manteniment a la via).
No veig sentit fer aquesta "connexió directa", ens oblidem que tenim ferroviàriament ja des d'Espanya la L3 per arribar a Sants i que només hi ha una parada intermitja que és Tarragona (del carrer Tarragona), i caminant o agafant el bus arribas allà sense cap problema i sense complicacions de mobilitat i de transport en general. No considero precísament molt prioritari fer això, per no dir que personalment considero que no fa falta.
Jofre ha escrit:
Dimarts 11/05/2021 17:09
- Ara que ja hi ha planificada la compra d'unitats 214, però que encara no sabem com son, però aquest nou traçat amb menys corbes i menys estacions a Barcelona seria compatible amb unes unitats noves que poguessin arribar a 120km/h (esperem que així siguin les noves ut 214).
Que Déu t'escolti...



Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”