FGC Llobregat-Anoia futur

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon
Avatar de l’usuari
robertotlh
N7
N7
Entrades: 324

Re: FGC Llobregat-Anoia futur

Entrada Autor: robertotlh » Divendres 23/08/2019 16:35

Aquí va la meva proposta de xarxa FGC LL-A + TramBages

Línies LL-A

L8 - Gràcia - Molí Nou
S3 - Gràcia - Quatre Camins
S8 - Pça Espanya - Martorell
S4 - Pça Espanya - Olesa de Montserrat
R5 - Pça Espanya - Manresa Baixador
R6 - Pça Espanya - Hospital d'Igualada

Línies TramBages

TB1: Sant Joan de Vilatorrada - Solsona
TB2: Manresa Renfe - Berga

Noves infraestructures necessàries

- Soterrament a Igualada fins a Hospital d'Igualada, on hi hauria l'estació d'enllaç amb el nou eix d'altes prestacions Martorell - Igualada - Cervera - Lleida (Pla tren 2014 i Projecte Eix Transversal Ferroviari)
- Ampliació Pça Espanya - Gràcia (PDI 2011-2020 - projecte constructiu en redacció)
- Nova línia tramviària Manresa Alta - Sant Joan de Vilatorrada, amb ramal de Salvador Espriu a Manresa Renfe
- Rehabilitació i electrificació dels actuals ramals de Súria i Sallent (PDI 2011-2020)
- Ampliació del ramal de Súria fins a Solsona
- Reobertura de la línia Sallent - Olvan/Berga

Consideracions

- No contemplo cap variant ràpida de Sant Boi a Zona Universitària com s'ha proposat al fòrum alguns cops. En la meva proposta global, els serveis ràpids a Manresa serien coberts per el tram Castellbisbal - Vacarisses de la futura Línia Orbital Ferroviària i els serveis ràpids a Igualada per l'eix d'altes prestacions Martorell - Igualada - Cervera
- No contemplo quadriplicació de via. Amb la infraestructura actual i una millor gestió dels solcs (avançaments, etc), crec que hi ha capacitat de sobra per als propers anys.
- En aquest mapa només porto dues línies a Gràcia, però perfectament s'hi podrien portar totes les SX si la demanda del tram ho requerís.
- La S4 i la S9 quedarien fusionades en una sola línia. Tots els serveis finalitzarien a Quatre Camins.
- Desapareixerien la R50 i R60, amb els serveis ràpids oferts per les alternatives proposades ja no fan falta. Pel que fa a la R5 i R6, potser no caldria que tots els trens facin totes les parades als ramals, però no crec que siguin necessàries nomenclatures diferents segons el nombre de parades d'un mateix servei.
- El ramal d'Igualada no el tramviaritzaria, si de cas caldria estudiar si son possibles petites rectificacions de traçat per millorar els serveis de caràcter local.
- No supedito la posada en marxa del TramBages a les ampliacions a Sant Joan de Vilatorrada, Solsona i Berga. Crec que la xarxa s'hauria de posar en marxa el més aviat possible amb la infraestructura existent i abordar les ampliacions a més llarg termini.
- No contemplo de moment l'ampliació Gràcia - Besòs. Si s'ha de foradar de nou Barcelona de punta a punta, ha de ser per Rodalies.
Fitxers adjunts
fgcanoia.pdf
Proposta FGC LL-A + TramBages
(56.54 KiB) S’ha baixat 527 vegades



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dissabte 24/08/2019 13:54

Buenas,
Robertotlh,
Sobre hacer llegar el tren al hospital de Igualada, lo siento pero no se va a hacer, como tampoco se va a hacer una conexion desde Sant guim de Freixenet a Igualada ni a martorell en via Iberica o internacional.
El año 2014 que es una actualizacion de algo que saben los politicos que es ciencia ficcion ferroviaria?

Tened claro que en Igualada si se soterra algo sera hasta la calle lleida y para hacer maniobras, eso si colocan la estacion al lado de la actual, si la hacen justo antes del pso a nivel pues ni soterramiento.

Estudios de variantes y suavizar trazado hay unos cuantos realizados pero desde la rectificacion de los años 80 no se ha vuelto a tocar nada y las ganancias segun esos estudios son tan pocos que no creo que toquen nada del trazado actual por el momento.

No es que sea negativo pero es que electoralmente esta linea da muy pocos votos y eso cuenta mucho para los que tiran adelante las obras publicas, el politico no regala nada.

la LL-A con la ampliacion a Gracia si es que se hace en el tiempo que dicen, sumarle algun año de retraso por que es FGC y lo suele hacer, pues con esta obra ya tienen para años de no volver a hacer nada.
Saludos.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimarts 07/01/2020 12:59

Ja en alguna ocasió s'ha parlat, però volia mostrar com podria ser aquesta idea pels R6 de cara a la millora de la connectivitat de la comarca d'Anoia i el trànsit entre aquesta comarca amb Barcelona.

https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 25918&z=12

Obviant el fet que cal que els R5/R6 han de fer menys parades, els R6 compten amb corves tancades en les quals fan que el trajecte sigui més llarg i els temps de viatge siguin els que són, penso que tard o d'hora s'hauria de pensar en fer variants en alguns recorreguts per fer que els recorreguts amb el tren siguin els més rectes posibles i alhora es guanya millor temps de trajecte.

Els trajectes on proposaria fer noves variants per la R6 serien començant pel trajecte Igualada-Vilanova, on es proposava soterrar-la i he inclós dues opcions si a Igualada es perllongués o bé cap a l'antiga estació de la Plaça Catalunya d'Igualada, o bé fins a l'Hospital d'Igualada, pel trajecte Vilanova del Camí-La Pobla de Claramunt, pel trajecte Capellades-Vallbona, i pel trajecte La Beguda-Sant Esteve Sesrovires. (PD: No descartaria construir un nou baixador entre Piera i Masquefa que seria Can Bonastre)

També de cara a després d'això i quan l'Eix Transversal Ferroviari sigui una realitat, he dibuixat una idea dels trajectes de la R60 fent que com es salten les parades de La Beguda, Can Parellada, que es saltin també a Vallbona i Capellades i fer un altre variant entre Piera-Vilanova del Camí. Evidentment són idees de cara al futur sobre aquest ramal, però tot i així, FGC hauria de tenir en compte maneres de millorar la connectivitat de la R6 per garantir el seu transport públic i que no faci gran competència amb els Hispano Igualadina i el cotxe en sí i que s'hauria de complementar aquests transports.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

torres997
N6
N6
Entrades: 172

Entrada Autor: torres997 » Dimarts 07/01/2020 13:14

robertotlh ha escrit:
Divendres 23/08/2019 16:35
Aquí va la meva proposta de xarxa FGC LL-A + TramBages

Línies LL-A

L8 - Gràcia - Molí Nou
S3 - Gràcia - Quatre Camins
S8 - Pça Espanya - Martorell
S4 - Pça Espanya - Olesa de Montserrat
R5 - Pça Espanya - Manresa Baixador
R6 - Pça Espanya - Hospital d'Igualada

Línies TramBages

TB1: Sant Joan de Vilatorrada - Solsona
TB2: Manresa Renfe - Berga

Noves infraestructures necessàries

- Soterrament a Igualada fins a Hospital d'Igualada, on hi hauria l'estació d'enllaç amb el nou eix d'altes prestacions Martorell - Igualada - Cervera - Lleida (Pla tren 2014 i Projecte Eix Transversal Ferroviari)
- Ampliació Pça Espanya - Gràcia (PDI 2011-2020 - projecte constructiu en redacció)
- Nova línia tramviària Manresa Alta - Sant Joan de Vilatorrada, amb ramal de Salvador Espriu a Manresa Renfe
- Rehabilitació i electrificació dels actuals ramals de Súria i Sallent (PDI 2011-2020)
- Ampliació del ramal de Súria fins a Solsona
- Reobertura de la línia Sallent - Olvan/Berga

Consideracions

- No contemplo cap variant ràpida de Sant Boi a Zona Universitària com s'ha proposat al fòrum alguns cops. En la meva proposta global, els serveis ràpids a Manresa serien coberts per el tram Castellbisbal - Vacarisses de la futura Línia Orbital Ferroviària i els serveis ràpids a Igualada per l'eix d'altes prestacions Martorell - Igualada - Cervera
- No contemplo quadriplicació de via. Amb la infraestructura actual i una millor gestió dels solcs (avançaments, etc), crec que hi ha capacitat de sobra per als propers anys.
- En aquest mapa només porto dues línies a Gràcia, però perfectament s'hi podrien portar totes les SX si la demanda del tram ho requerís.
- La S4 i la S9 quedarien fusionades en una sola línia. Tots els serveis finalitzarien a Quatre Camins.
- Desapareixerien la R50 i R60, amb els serveis ràpids oferts per les alternatives proposades ja no fan falta. Pel que fa a la R5 i R6, potser no caldria que tots els trens facin totes les parades als ramals, però no crec que siguin necessàries nomenclatures diferents segons el nombre de parades d'un mateix servei.
- El ramal d'Igualada no el tramviaritzaria, si de cas caldria estudiar si son possibles petites rectificacions de traçat per millorar els serveis de caràcter local.
- No supedito la posada en marxa del TramBages a les ampliacions a Sant Joan de Vilatorrada, Solsona i Berga. Crec que la xarxa s'hauria de posar en marxa el més aviat possible amb la infraestructura existent i abordar les ampliacions a més llarg termini.
- No contemplo de moment l'ampliació Gràcia - Besòs. Si s'ha de foradar de nou Barcelona de punta a punta, ha de ser per Rodalies.
Molt interessant, dues preguntes:
L'estació de Sant Esteve de les Roures t'has equivocat o és fet expressament :D
L'estació d'Igualada Centre on la situaries, a l'estació vella (plaça Catalunya)?

En quant a rectificacions del traçat de la R6, el que crec més important és entre Vallbona d'Anoia i Capellades, corba on el tren ha de reduir molt la velocitat...


Esquema ferroviari integrat de Catalunya ja!

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dimarts 07/01/2020 19:14

torres997 ha escrit:
Dimarts 07/01/2020 13:14

L'estació d'Igualada Centre on la situaries, a l'estació vella (plaça Catalunya)?

En quant a rectificacions del traçat de la R6, el que crec més important és entre Vallbona d'Anoia i Capellades, corba on el tren ha de reduir molt la velocitat...
Buenas,

Si algun dia llega el tren al Hospital de Igualada, segun el proyecto no existiria esa estacion de Igualada Centre, por la sencilla razon de que no sigue el paseo Verdaguer.

La idea es girar en la C/ Lleida y subir a la antigua N-II y de alli al hospital de Igualada.

Sobre Capellades y Vallbona d'Anoia FGC se planteo y anuncio a bombo y platillo (como suele hacer y despues no hace nada) la construccion de un mega viaducto que subiria de la estacion de Capellades en una fuerte rampa a la estacion de Vallbona d'Anoia, el viaducto tendria 25m de altura (eso se dijo en su dia) pero por presiones de los ecologistas, ya que aquello era algo impresionante para la zona, al final la Generalitat se tiro atras y como ya digo no se hizo nada de nada y el trazado sigue siendo el mismo con su curva cerrada y su pendiente maxima de cuando se construyo este Ferrocarril a finales del 1800.

Saludos.



torres997
N6
N6
Entrades: 172

Entrada Autor: torres997 » Dimecres 08/01/2020 0:47

ortegote ha escrit:
Dimarts 07/01/2020 19:14
torres997 ha escrit:
Dimarts 07/01/2020 13:14

L'estació d'Igualada Centre on la situaries, a l'estació vella (plaça Catalunya)?

En quant a rectificacions del traçat de la R6, el que crec més important és entre Vallbona d'Anoia i Capellades, corba on el tren ha de reduir molt la velocitat...
Buenas,

Si algun dia llega el tren al Hospital de Igualada, segun el proyecto no existiria esa estacion de Igualada Centre, por la sencilla razon de que no sigue el paseo Verdaguer.

La idea es girar en la C/ Lleida y subir a la antigua N-II y de alli al hospital de Igualada.

Sobre Capellades y Vallbona d'Anoia FGC se planteo y anuncio a bombo y platillo (como suele hacer y despues no hace nada) la construccion de un mega viaducto que subiria de la estacion de Capellades en una fuerte rampa a la estacion de Vallbona d'Anoia, el viaducto tendria 25m de altura (eso se dijo en su dia) pero por presiones de los ecologistas, ya que aquello era algo impresionante para la zona, al final la Generalitat se tiro atras y como ya digo no se hizo nada de nada y el trazado sigue siendo el mismo con su curva cerrada y su pendiente maxima de cuando se construyo este Ferrocarril a finales del 1800.

Saludos.
Interessant, no sabia que FGC ja havia estudiat una alternativa (encara que no s'hagi fet) entre Capellades i Vallbona d'Anoia!


Esquema ferroviari integrat de Catalunya ja!

AntiATO
N3
N3
Entrades: 24

Entrada Autor: AntiATO » Dimecres 08/01/2020 3:52

torres997 ha escrit:
Dimecres 08/01/2020 0:47
ortegote ha escrit:
Dimarts 07/01/2020 19:14
torres997 ha escrit:
Dimarts 07/01/2020 13:14

L'estació d'Igualada Centre on la situaries, a l'estació vella (plaça Catalunya)?

En quant a rectificacions del traçat de la R6, el que crec més important és entre Vallbona d'Anoia i Capellades, corba on el tren ha de reduir molt la velocitat...
Buenas,

Si algun dia llega el tren al Hospital de Igualada, segun el proyecto no existiria esa estacion de Igualada Centre, por la sencilla razon de que no sigue el paseo Verdaguer.

La idea es girar en la C/ Lleida y subir a la antigua N-II y de alli al hospital de Igualada.

Sobre Capellades y Vallbona d'Anoia FGC se planteo y anuncio a bombo y platillo (como suele hacer y despues no hace nada) la construccion de un mega viaducto que subiria de la estacion de Capellades en una fuerte rampa a la estacion de Vallbona d'Anoia, el viaducto tendria 25m de altura (eso se dijo en su dia) pero por presiones de los ecologistas, ya que aquello era algo impresionante para la zona, al final la Generalitat se tiro atras y como ya digo no se hizo nada de nada y el trazado sigue siendo el mismo con su curva cerrada y su pendiente maxima de cuando se construyo este Ferrocarril a finales del 1800.

Saludos.
Interessant, no sabia que FGC ja havia estudiat una alternativa (encara que no s'hagi fet) entre Capellades i Vallbona d'Anoia!
Aviam, anem per passes.
Algú ha mirat el desnivell que hi hauria entre Capellades i Vallbona? En linia recta hi han uns 1000 metres i un desnivell de 50 metres. Això són 50 mil·lèsimes. La sortida de Vallbona direcció Barcelona són 28,47 mil·lèsimes i la corba entre Capellades i Vallbona de 28,30 i 2 kilòmetres entre estacions. De debò creieu que faran un viaducte amb un pendent d'un 5%? Que us penseu que això és el Bernina?



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimecres 08/01/2020 18:59

Una cosa sobre els suburbans, ara actualment tenim els S3 i S9 que acaben en una estació de diferència... Creieu que l'existència de la S9 és lògica? Tenint en compte que són 3 serveis només i en dies feiners mentre que la S3 passa tant en dies feiners com a festius penso que no té sentit malgrat la ordenació per no confondre a l'usuari.

Creieu que s'hauria d'augmentar els serveis de la S9 per a que siguin no només 3 serveis, o bé fusionar-les i que siguin denominats S3 i acabin tots a Quatre Camins fent a Can Ros una estació passant? I altre cosa, aquest fet ja sé que es molt dubtós que es torni a fer, però com a idea per augmentar i obtenir més serveis suburbans, seria viable que alguns suburbans tornéssin a acabar en El Palau o bé fins a Sant Esteve Sesrovires?


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimecres 08/01/2020 19:22

Carlos González ha escrit:
Dimecres 08/01/2020 18:59
Una cosa sobre els suburbans, ara actualment tenim els S3 i S9 que acaben en una estació de diferència... Creieu que l'existència de la S9 és lògica? Tenint en compte que són 3 serveis només i en dies feiners mentre que la S3 passa tant en dies feiners com a festius penso que no té sentit malgrat la ordenació per no confondre a l'usuari.

Creieu que s'hauria d'augmentar els serveis de la S9 per a que siguin no només 3 serveis, o bé fusionar-les i que siguin denominats S3 i acabin tots a Quatre Camins fent a Can Ros una estació passant? I altre cosa, aquest fet ja sé que es molt dubtós que es torni a fer, però com a idea per augmentar i obtenir més serveis suburbans, seria viable que alguns suburbans tornéssin a acabar en El Palau o bé fins a Sant Esteve Sesrovires?
Jo el que penso és simplificar els serveis: regional express a Manresa i a Igualada, rodalies a Martorell i el L 8.



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dimecres 08/01/2020 19:29

AntiATO ha escrit:
Dimecres 08/01/2020 3:52
[
Aviam, anem per passes.
Algú ha mirat el desnivell que hi hauria entre Capellades i Vallbona? En linia recta hi han uns 1000 metres i un desnivell de 50 metres. Això són 50 mil·lèsimes. La sortida de Vallbona direcció Barcelona són 28,47 mil·lèsimes i la corba entre Capellades i Vallbona de 28,30 i 2 kilòmetres entre estacions. De debò creieu que faran un viaducte amb un pendent d'un 5%? Que us penseu que això és el Bernina?
[/quote]

Buenas,
Ya digo que era esperpentico y si vi fotos con el viaducto puesto y su pendiente y su altura.

No me invento nada salio en prensa y la generalitat lo avalaba, como digo era salvaje y al final no lo hicieron.

Que FGC y la Generalitat tienen estudios bizarros para la linea es historico, hasta la camara de comercio de Barcelona hizo un estudio para eliminar la via y usar la plataforma con Autobuses, no vehiculos privados solo autobuses.

Soterramientos cuantos proyectos quieres que te explique? Estación antes del paso a nivel, hasta hacer Termino a Vilanova del Cami y asi eliminar el paso a nivel de Igualada o hacer llegar el tren al Aerodromo de Odena, Hacer un Mercancias al Espelt (Barrio de Odena) por la supuesta compra de terrenos por parte de Nissan y algunas cosas más, como el render del soterramiento de la estación de Igualada con unas bonitas chimeneas de Central Nuclear al fondo.
Saludos.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimecres 08/01/2020 19:32

Renfe445 ha escrit:
Dimecres 08/01/2020 19:22
Jo el que penso és simplificar els serveis: regional express a Manresa i a Igualada, rodalies a Martorell i el L 8.
Me parece bien el hecho de simplificarlo más, pero FGC lo ha ordenado de esa forma y además ya hace años ha reordenado las nomenclaturas de sus servicios y ya no son relativamente confusas, y en cuanto a lo que has comentado, no concluye a lo que me quería referir, hago en detalle la mención de los suburbanos para llegar al punto que quería concretar sobre de ampliar frecuencias y servicios en suburbanos como el S9 o el hecho de fusionar S3+S9.

El trayecto de BCN-Manresa/Igualada es un servicio de cercanías mires por donde lo mires, según la ATM, un tren de cercanías es considerado aquel que corresponden a las líneas interurbanas que sobrepasan la zona 3 del sistema de la ATM, mientras que un suburbano corresponde a las líneas que operan desde Barcelona hasta las zonas 2 y 3 designadas por la ATM que son el caso de los servicios que acaban en Olesa de Montserrat, Martorell, Quatre Camins y Can Ros.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 09/02/2020 12:52

Més que una idea o proposta és una pregunta...

No conec molt la població de Piera ni l'ús de la seva mobilitat... De moment ha comptat segons la memòria anual amb 174.000 passatgers anuals amb la seva estació...

Els habitants de Can Bonastre han reclamat alguna vegada un baixador allà o alguna cosa així? Ja que passa el tren allà i aquesta zona es troba separada de Piera podrien tenir una manera més per anar a Igualada o a Barcelona o a la població de Piera... Però clar, pregunto perquè potser no ho volen ja que no s'ha dit res al respecte per part dels polítics o els veïns de la localitat.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dilluns 10/02/2020 20:07

Carlos González ha escrit:
Diumenge 09/02/2020 12:52
Més que una idea o proposta és una pregunta...

No conec molt la població de Piera ni l'ús de la seva mobilitat... De moment ha comptat segons la memòria anual amb 174.000 passatgers anuals amb la seva estació...

Els habitants de Can Bonastre han reclamat alguna vegada un baixador allà o alguna cosa així? Ja que passa el tren allà i aquesta zona es troba separada de Piera podrien tenir una manera més per anar a Igualada o a Barcelona o a la població de Piera... Però clar, pregunto perquè potser no ho volen ja que no s'ha dit res al respecte per part dels polítics o els veïns de la localitat.
Buenas,

Piera al estar a 1h de trayecto con Barcelona y debido a la mala carreterra, tiene unos buenos numeros ya que el tren es competitivo para llegar a Barcelona.

Sobre Can Bonastre no se nada, pero si se que en La Venta / Can Musarro si se ha pedido varias veces la construcción de un Apeadero, hasta tienen una zona en recta donde se colocaria este Apeadero.
Sin mentirte hace mas de 20 años que se pide y se habla, pero no se ha conseguido nada de nada.

Para que te situes esta a medio camino de Vallbona d'Anoia y Piera.
Saludos.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dilluns 10/02/2020 21:24

¿Tienes alguna fuente que afirme eso que has comentado anteriormente?
Saludos


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dimarts 11/02/2020 18:31

Carlos González ha escrit:
Dilluns 10/02/2020 21:24
¿Tienes alguna fuente que afirme eso que has comentado anteriormente?
Saludos
Buenas,
Dudo mucho que exista algo en la red y en medios generales aunque buscare.

La politica Local y si visitas esa urbanización seguro que hasta te dicen donde tenia que hacerse el Apeadero.

Entre esto y el viaducto de vallbona me vais a tomar por loco, pero hijos mios que quereis que os diga estas cosas a nivel local se conocen y publicado seguro que en prensa local algo se escribio.
Saludos.



torres997
N6
N6
Entrades: 172

Entrada Autor: torres997 » Dimecres 12/02/2020 12:22

Pels habitants d'Igualada que van a Barcelona (i ho dic com a igualadí), el tren no és competitiu respecte del bus. Compareu els 45 minuts que tarda la línia e5 de Monbus respecte l'hora i mitja que tarda el tren, és la meitat de temps!
A més d'això, el bus té una freqüència més alta i des de l'abril del 2018 també fa parada a la part nord d'Igualada (davant del Punto Blanco), per això, no és d'estranyar que la majoria d'usuaris prefereixin el bus abans que el tren.

Jo no sóc tècnic ni enginyer, però crec que la línia R6 (en concret el ramal Martorell - Igualada) té moltes deficiències, començant pel seu sinuós traçat centenari i pel fet que és en via única. S'ha parlat moltes vegades de soterrar l'estació d'Igualada per poder eliminar el pas a nivell i, fins i tot, de crear una nova estació al final del Passeig Verdaguer (on hi havia l'estació vella), però crec que abans de fer tot això s'hauria de disminuir el temps de viatge per fer aquesta línia realment competitiva.

No sé com s'aconsegueix això, però suposo que implementar parada facultativa a certes estacions (com la Beguda o Can Parellada), crear més i millors serveis semidirectes, desdoblar la via en certs trams (ja no dic a tot el traçat) i millorar el traçat en alguns punts seria una bona idea.


Esquema ferroviari integrat de Catalunya ja!

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dimecres 12/02/2020 16:34

torres997 ha escrit:
Dimecres 12/02/2020 12:22
Pels habitants d'Igualada que van a Barcelona (i ho dic com a igualadí), el tren no és competitiu respecte del bus. Compareu els 45 minuts que tarda la línia e5 de Monbus respecte l'hora i mitja que tarda el tren, és la meitat de temps!
A més d'això, el bus té una freqüència més alta i des de l'abril del 2018 també fa parada a la part nord d'Igualada (davant del Punto Blanco), per això, no és d'estranyar que la majoria d'usuaris prefereixin el bus abans que el tren.

Jo no sóc tècnic ni enginyer, però crec que la línia R6 (en concret el ramal Martorell - Igualada) té moltes deficiències, començant pel seu sinuós traçat centenari i pel fet que és en via única. S'ha parlat moltes vegades de soterrar l'estació d'Igualada per poder eliminar el pas a nivell i, fins i tot, de crear una nova estació al final del Passeig Verdaguer (on hi havia l'estació vella), però crec que abans de fer tot això s'hauria de disminuir el temps de viatge per fer aquesta línia realment competitiva.

No sé com s'aconsegueix això, però suposo que implementar parada facultativa a certes estacions (com la Beguda o Can Parellada), crear més i millors serveis semidirectes, desdoblar la via en certs trams (ja no dic a tot el traçat) i millorar el traçat en alguns punts seria una bona idea.
La línia Cervera-Martorell de ferrocarril convencional.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

França451
N9
N9
Entrades: 2227
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dimecres 12/02/2020 17:37

Buenas tardes.

He buscado información sobre esa misteriosa línea de la que no tenía idea, ya que pensaba que era alguna antigua línea, y qué va!!!!!, y al parecer es un proyecto que se ha licitado para unir Lleida con Girona por Manresa y Vic, en Alta Velocidad, o sea en LAV. Eso de convencional tiene poco (es decir, nada), y dado que une Lleida con Manresa, entre otros puntos, pasando por Cervera, Tárrega y Molleroussa, ya sabemos qué línea de ancho ibérico van a desmantelar. Y el hecho de que los FGC los metan por ahí... Pues tenemos otro problema: que en este caso, no se puede porque el Carrilet es de ancho métrico y la LAV de ancho 1400. Con lo cual, y caso de que se hiciera, cambiando de tren (ya que lo del cambio de ancho de 1400 a 1000 como que no), los de Igualada, genial, pero los del pueblo del medio, que se olvidaran ya que entre medias no habría ni una triste parada. Todavía si fuera una antigua línea de ancho convencional que se reaprovechase, se podría hacer algo, pero sin eso, para pensar en la LAV, mejor nos quedamos con lo que tenemos.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dimecres 12/02/2020 20:16

França451 ha escrit:
Dimecres 12/02/2020 17:37
Buenas tardes.

He buscado información sobre esa misteriosa línea de la que no tenía idea, ya que pensaba que era alguna antigua línea, y qué va!!!!!, y al parecer es un proyecto que se ha licitado para unir Lleida con Girona por Manresa y Vic, en Alta Velocidad, o sea en LAV. Eso de convencional tiene poco (es decir, nada), y dado que une Lleida con Manresa, entre otros puntos, pasando por Cervera, Tárrega y Molleroussa, ya sabemos qué línea de ancho ibérico van a desmantelar. Y el hecho de que los FGC los metan por ahí... Pues tenemos otro problema: que en este caso, no se puede porque el Carrilet es de ancho métrico y la LAV de ancho 1400. Con lo cual, y caso de que se hiciera, cambiando de tren (ya que lo del cambio de ancho de 1400 a 1000 como que no), los de Igualada, genial, pero los del pueblo del medio, que se olvidaran ya que entre medias no habría ni una triste parada. Todavía si fuera una antigua línea de ancho convencional que se reaprovechase, se podría hacer algo, pero sin eso, para pensar en la LAV, mejor nos quedamos con lo que tenemos.
Buenas,
A ver centremos conceptos sobre esto.
Desde Igualada lo que se empezo a pedir y existieron reuniones con Consellers de la Generalitat y Ministros del gobierno de Madrid, era la conexion ferroviaria en via Iberica de Igualada con Sant Guim de Freixenet y hacia Martorell, en iberico y trenes cercanias/Regionales.
Al final como se ha visto nada de nada, total por numero de Viajeros / Votos no compensa la obra y los politicos no la hacen.

Sobre la Alta Velocidad es el llamado ETF Eix Tranversal Ferroviari que quiso hacer la generalitat y era todo obra nueva, sin aprovechar los trazados convencionales y en ancho UIC, al final mas de lo mismo no hicieron nada y visto como esta el panorama no haran nada de nada.

Como curiosidad os ire que la linea Igualada / Martorell de via estrecha debia terminar en Balaguer, si en Balaguer y es por eso que la estación termino de Igualada no esta situada enfrente de las vias y estaba al lado para dar continuidad a la linea, pero al final y supongo que por temas economicos el tren se quedo en Igualada y no avanzo más.

Saludos.



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dimecres 12/02/2020 20:20

torres997 ha escrit:
Dimecres 12/02/2020 12:22
Pels habitants d'Igualada que van a Barcelona (i ho dic com a igualadí), el tren no és competitiu respecte del bus. Compareu els 45 minuts que tarda la línia e5 de Monbus respecte l'hora i mitja que tarda el tren, és la meitat de temps!
A més d'això, el bus té una freqüència més alta i des de l'abril del 2018 també fa parada a la part nord d'Igualada (davant del Punto Blanco), per això, no és d'estranyar que la majoria d'usuaris prefereixin el bus abans que el tren.

Jo no sóc tècnic ni enginyer, però crec que la línia R6 (en concret el ramal Martorell - Igualada) té moltes deficiències, començant pel seu sinuós traçat centenari i pel fet que és en via única. S'ha parlat moltes vegades de soterrar l'estació d'Igualada per poder eliminar el pas a nivell i, fins i tot, de crear una nova estació al final del Passeig Verdaguer (on hi havia l'estació vella), però crec que abans de fer tot això s'hauria de disminuir el temps de viatge per fer aquesta línia realment competitiva.

No sé com s'aconsegueix això, però suposo que implementar parada facultativa a certes estacions (com la Beguda o Can Parellada), crear més i millors serveis semidirectes, desdoblar la via en certs trams (ja no dic a tot el traçat) i millorar el traçat en alguns punts seria una bona idea.
Buenas,
Sobre soterramiento lo he dicho muchas veces, la ultima idea es hacerla en el lado del carrefour, entrando soterrado por donde estaban las piscinas requesens y el soterramiento llegaria hasta la calle Lleida pero como tunel de maniobras.

Para eliminar el paso a nivel hasta se ha dicho de poner la estación en el lado del Gabriel Castella y asi muerto el perro muerta la rabia.

La verdad que podria explicarte miles de historias sobre el carrilet y si tienes razón la Hispano es la mejor alternativa para ir a Barcelkona en Transporte publico.
Saludos.



Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”