FGC Llobregat-Anoia futur

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon
Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1707
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: FGC Llobregat-Anoia futur

Entrada Autor: Carlos González » Dimarts 31/03/2020 23:12

http://www.gencat.cat/ptop/informacio_p ... nvia_2.pdf
Ja que es parlava de una idea de fer un servei de rodalia-regional per crear un Cervera-Igualada-Martorell... He trobat a través d'un enllaç sobre el projecte de la integració urbana de l'estació d'Igualada per fer un sistema tren-tramvia, i en els mapes proposats es mostra el traçat de l'Eix Transversal Ferroviari (el projecte que va esmentar la Generalitat de un servei d'alta velocitat). Us sona tot això?

Ho he penjat per agafar una idea sobre com podria ser el traçat hipotètic d'un servei de tren convencional per Cervera-Igualada-Martorell. Perquè al menys la part de Cervera-Igualada és la menys complicada de construir-se crec jo, però per Igualada-Martorell fer-ho passar al voltant o a prop de l'autopista A2 per fer que més municipis parin allà serveis és més complicat diria jo, perquè com es podria fer parar els voltants d'Abrera, Esparreguera i Collbató per a que continuin a Igualada?

ETF i tramvia Igualada.png
ETF i tramvia Igualada.png (271 KiB) Visualitzat 7876 cops



torres997
N6
N6
Entrades: 171

Entrada Autor: torres997 » Dimecres 01/04/2020 0:07

Carlos González ha escrit:
Dimarts 31/03/2020 23:12
http://www.gencat.cat/ptop/informacio_p ... nvia_2.pdf
Ja que es parlava de una idea de fer un servei de rodalia-regional per crear un Cervera-Igualada-Martorell... He trobat a través d'un enllaç sobre el projecte de la integració urbana de l'estació d'Igualada per fer un sistema tren-tramvia, i en els mapes proposats es mostra el traçat de l'Eix Transversal Ferroviari (el projecte que va esmentar la Generalitat de un servei d'alta velocitat). Us sona tot això?

Ho he penjat per agafar una idea sobre com podria ser el traçat hipotètic d'un servei de tren convencional per Cervera-Igualada-Martorell. Perquè al menys la part de Cervera-Igualada és la menys complicada de construir-se crec jo, però per Igualada-Martorell fer-ho passar al voltant o a prop de l'autopista A2 per fer que més municipis parin allà serveis és més complicat diria jo, perquè com es podria fer parar els voltants d'Abrera, Esparreguera i Collbató per a que continuin a Igualada?


ETF i tramvia Igualada.png
Ostres, molt interessant aquest document, gràcies per compartir-lo! Tot i així, està inacabat? (ho dic perquè falta una explicació de les alternatives 4, 5 i 6). Podries indicar-me la font on has trobat el document?

Donant per fet que l'eix transversal ferroviari (ETF) està mort, no vec pas malament "aprofitar" el tram Igualada - Martorell que es tenia pensat fer, això sí, apropant la línia als nuclis urbans de Castellolí, el Bruc, Esparreguera, etc. i enllaçant amb la línia convencional a Martorell (no amb la LAV). En quant a l'orografia, sí que és veritat que el traçat que descriu l'autovia A-2 és força pendent, sobretot per les proximitats del coll del Bruc, així que no sé si seria viable una línia ferroviària per allà...


Esquema ferroviari integrat de Catalunya ja!

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1707
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimecres 13/05/2020 13:48

Vull penjar unes idees de cara a la millora dels ramals de la R5 i R6...

https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 70131&z=10
https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 40445&z=11

En el R5 en quant a infraestructures, proposaria desenvolupar dues opcions a Sant Vicenç de Castellet fent o bé un nou accés des de RENFE al carrer de Mura/Joan Maria Roma, o construir un nou recorregut de la R5 per tenir un enllaç directe per les vies de RENFE tenint com a conseqüència el desmantellament de Sant Vicenç-Castellgalí.

Per Manresa s'ha parlat del TRAMBages en una ocasió i en el fòrum un il·lustre usuari ha desenvolupat uns esquemes hipotètics que els seus dissenys estan molt bé, però considero que primer s'hauria de pensar en com fer que Súria i Sallent tinguin un mode de transport més a prop de la seva vila, ja que compta amb les seves vies lluny del nucli urbà. Els serveis que podrien fer serien llançadores des de Manresa-Alta (O Baixador si és viable) cap a Súria/Sallent per no afectar els serveis actuals del LL-A i també per la demanda que hi ha aquesta zona per Manresa que no pas per Barcelona.

En la R6 proposaria fer una via o dues vies apartador per Sant Esteve Sesrovires per fer acabar uns nous serveis suburbans cap a aquest municipi del Baix Llobregat o bé allargar els actuals S8 que acaben en Martorell Enllaç.

Alguns recorreguts són corbes tancades i tard o d'hora per millorar una mica els temps de viatge entre Igualada-BCN una opció seria implementar recorreguts més rectilinis o els més rectes possibles a uns determinats recorreguts (sempre i quan l'orografia i el terreny es pugui executar tal idea)

Tenint en compte informacions que un altre usuari il·lustre m'havia dit sobre baixadors o noves parades per l'Anoia, he indicat dos possibles baixadors entre Piera... Can Bonastre i La Venta | Can Mussarro

Per Igualada com es proposava la implantació del soterrament, hi han dues opcions per Igualada de soterrament, que una l'estació sigui soterrada sense que canviï la seva ubicació i l'altre sí que canvia la seva ubicació... Després he fet dos opcions de perllongament, a més he volgut idear un possible recorregut tenint en compte el "projecte oficial" de la Generalitat d'ubicar l'estació d'Igualada de l'ETF que personalment desenvoluparia millor aquesta tasca si fos un servei de tren convencional per passatgers/mercaderies.

Un altre idea per millorar els temps de viatge entre Igualada-BCN és implementar un servei directe que es salti les parades de La Pobla-Capellades-Vallbona fent una variant del recorregut sota túnel.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1707
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 31/05/2020 11:31

Aquesta idea no és ferroviària, sinó més de temes de nomenclatures... Coneguts i familiars meus tenen una mica de confusió sobre el tema de nomenclatures i la particularitat del servei de Llobregat-Anoia... Principalment a Rodalies de Catalunya no compta amb el fet de posar diferents nomenclatures a les destinacions intermitges d'alguns respectius serveis com ho fa el Llobregat Anoia o el Barcelona Vallès.

Com exemple hi han serveis de la R1 des de Molins fins a Mataró, i des de L'Hospitalet fins a Calella i són alhora coneguts com a R1, considero que seria més senzill per l'usuari que no tingui molta idea de ferrocarril o de mobilitat ferroviària simplificant la nomenclatura, però sense el fet de modificar o afectar els serveis actuals, sinó que s'anomenin igual.

Quedaria així la cosa:
L8: Pl. Espanya - Molí Nou-Ciutat Cooperativa (Metro)
S3: Pl. Espanya - Olesa de Montserrat (Suburbà)
(Servei A: Pl. Espanya - Can Ros / Servei B: Pl. Espanya - Quatre Camins / Servei C: Pl. Espanya - Martorell Enllaç / Servei D: Pl. Espanya - Olesa de Montserrat)
R5: Pl. Espanya - Manresa Baixador (Rodalia)
R6: Pl. Espanya - Igualada (Rodalia)



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1707
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Divendres 30/10/2020 9:39

Veient els plans de propostes... M'he fixat en una idea de fer una variant per Sant Boi d'FGC... que com a idea i plantejament em sembla interessant perquè donaria cobertura a llocs on es troba lluny les actuals estacions d'FGC com per exemple la gent que viu a Marianao o per Vinyets... però no tinc ni idea si és viable construir-lo o si es pot fer.

Si s'arriba a fer, per la nova variant penso que haurien de passar els L8 i els S3/S9 per deixar espai de serveis a l'actual traçat i que pugui haver-hi més freqüències als R5/R6/S4/S8 per recuperar com considero els R5 i R6 més directes i alhora augmentant els serveis S4 i S8.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1707
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dissabte 19/12/2020 13:12

Sempre he considerat que el LL-A necessita millores d'infraestructures per establir serveis semidirectes, concretament estaria bé el recuperar els antics serveis de la R5 i R6 que es saltàven algunes parades del tram Martorell-BCN. Però també he pensat sobre fer un nou ramal... I si per els serveis llargs fan una bifurcació per Sant Boi i que passin sota la carretera de la Gran Via? Així enllaça amb el Prat, amb L'Hospital de Bellvitge i fa bifurcació a Europa | Fira fins arribar a Pl.Espanya.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4167
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dissabte 19/12/2020 13:44

Jo crec que la línia necessita menys nomenclatures, menys "vallesització" i més enfocament a un servei de rodalies i regional.

Un regional a Manresa i Igualada (amb servei semidirecte i un "sprinter" a hores punta, com la S 4 Karlsruhe-Eppingen-Heilbronn-Öhringen, que hi ha un servei amb poques parades anomenat "Sprinter"), i un parcial totes les estacions Barcelona - Martorell. Ja està.

I si volem posar-li denominacions, doncs mira, S 51 a Manresa, S 52 a Igualada, punt. I la S 5 seria la "R4 sud". :D

I mira si volen que posin quàdruple via entre Barcelona i Martorell en lloc d'estúpids soterraments.


frankrodriguez.net

Sehr geehrte Fahrgäste, bitte entschuldigen Sie die Verspätung. :suar

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1707
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dissabte 19/12/2020 14:13

Yo ya comenté también esto... y dije lo siguiente
Carlos González ha escrit:
Diumenge 31/05/2020 11:31
Quedaria així la cosa:
L8: Pl. Espanya - Molí Nou-Ciutat Cooperativa (Metro)
S3: Pl. Espanya - Olesa de Montserrat (Suburbà)
(Servei A: Pl. Espanya - Can Ros / Servei B: Pl. Espanya - Quatre Camins / Servei C: Pl. Espanya - Martorell Enllaç / Servei D: Pl. Espanya - Olesa de Montserrat)
R5: Pl. Espanya - Manresa Baixador (Rodalia)
R6: Pl. Espanya - Igualada (Rodalia)



Jofre
N1
N1
Entrades: 6
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: Jofre » Dimarts 11/05/2021 17:09

Aeduh ha escrit:
Dissabte 09/06/2018 20:28
Tots sabem que la línia dels FGC del Llobregat-Anoia presenta una sèrie de dèficits estructurals que fa que en última instancia sigui una línia lenta i que molts usuaris de la zona que serveix no els agradi massa utilitzar-la.

In my opinion, una de les raons fonamentals és que és una línia que està forçada a complir tres tipus de serveis en un mateix ramal: linia urbana, suburbana i de rodalies. Les exigències que cada tipus de servei requereix fa que en la línia acabi sent una linia massa espaiada i llarga per ser urbana, i massa local per ser de rodalies, cosa que comporta unes ineficiències que realment no es poden solucionar simplement amb diners o modernitzant-la. Aquí presento una sèrie de propostes per la línia per ajudar a millorar la línia.

Primera Part:

- Refer traçat de la R6. La línia és del segle XIX i té unes corbes d'espant. També allargar-ho per Igualada per què creui tota la ciutat, sigui en plan tranvia/viaducte.

Imatge

- Nou traçat Martorell-SEAT, i allargar la S4 per què termini allà.

Imatge
- Nou traçat a Sant Vicenç de Castellet per fusionar el traçat dels FGC amb els de la R4 en una sola estació.

Imatge

- Desdoblar la via des de Martorell - Olesa de Monsterrat per facilitar serveis fins a Montserrat (S8 i R5) i potenciar el turisme

- Nova disposició de línies:
L8
S3, fins a Quatre Camins
S4, fins a SEAT - Abrera
S8, fins a Olesa de Montserrat
R5, fins a Manresa - Baixador
R6, fins a Igualada - Ponent


Segona Part:

- Passar la xarxa a ample UIC (probablement a causa de la pressió de la UE i fons també de la UE)
- La part més important i impactant del pla: SEPARAR la xarxa en dos al sud de Sant Boi, redireccionar els suburbans i rodalies a Sants - França.
- Els trens no es estacionarien allà si no altres llocs com Martorell etc.
- Això només es pot fer després de que la resta de la xarxa de Rodalies passi a UIC (sí, estem parlant del llarg termini, però s'acabarà fent).
- És probable que amb un ample de xarxa unificat l'estació de Sants tingui més capacitat operativa i per tant els trens nous extra puguin passar per allà.
- Tota la via des de Espanya fins a Sant Boi es reconverteix en una línia de Metro de veritat, probablement gestionada per la TMB. Es construeixen estacions extra, per fer la línia més densa, ara que es pot fer i no hi ha pressió dels Rodalies.
- Es fan les ampliacions a Gràcia i al Besòs, si no estan fetes ja, cosa que converteix la L8 en una línia plenament urbana que curiosament es semblaria a la inexistent L6 que apareixia als plànols dels 70 i que finalment no es va fer.
-Queda el dubte de si es fa una ampliació a Torribera o la fa un Tram, o si igualment es fa una altra ampliació al Barcelonès Nord que no vagi a Torribera.
-També queda el dubte del Tram Bagès de Súria i Sallent (i Berga). En aquests dos punts no em mullo, ja el futur dirà.

Imatge

Vista total

Imatge

Link




Buenu, pues eso. A comentar opinions si us surten.
- Em sembla simplement genial el què proposes.
- Ara de fet ja està desdoblat el tram Martorell-Olesa, i també hi ha planificat enderrocar Manresa-Baixador per moure l'estació més al centre (per tant la corba hauria de ser més pronunciada. De fet el recorregut interior per Manresa és el què veig més improbable, però si la unió amb la R4).
- I en quan a Igualada també tenen previst fer-hi coses (esperem que sigui alo semblant a aquestes 3 estacions que proposes).
- També em sembla genial donar-li una connexió directa amb Barcelona Sans (ja que queda tan a prop), i el traçat per Barcelona veig que ressegueix bastant el de rodalies, així que no caldria unes obres de túnels enormes, simplement una molt bona coordinació entre els trens (i un bon manteniment a la via).
- Ara que ja hi ha planificada la compra d'unitats 214, però que encara no sabem com son, però aquest nou traçat amb menys corbes i menys estacions a Barcelona seria compatible amb unes unitats noves que poguessin arribar a 120km/h (esperem que així siguin les noves ut 214).



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1707
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimarts 11/05/2021 21:17

Vejam... de moment tot el que han especulat o dit a quedat en segon pla o ha desaparescut directament alguns aspectes.
Jofre ha escrit:
Dimarts 11/05/2021 17:09
- Em sembla simplement genial el què proposes.
- Ara de fet ja està desdoblat el tram Martorell-Olesa, i també hi ha planificat enderrocar Manresa-Baixador per moure l'estació més al centre (per tant la corba hauria de ser més pronunciada. De fet el recorregut interior per Manresa és el què veig més improbable, però si la unió amb la R4).
Si es té pensat unir el FGC Llobregat amb la R4 per Manresa, ho compro... però tot i així hi han millors alternatives com fer una connexió més directe entre les estacions de Sant Vicenç de Castellet o bé fer un intercanviador semblant a l'estructura de les estacions de Santander de FEVE/Cercanías RENFE o d'Oviedo FEVE/Cercanías RENFE.
Jofre ha escrit:
Dimarts 11/05/2021 17:09
- I en quan a Igualada també tenen previst fer-hi coses (esperem que sigui alo semblant a aquestes 3 estacions que proposes).
Esperem... també em sembla bé perllongar la línia d'Igualada per l'Hospital d'allà.
Jofre ha escrit:
Dimarts 11/05/2021 17:09
- També em sembla genial donar-li una connexió directa amb Barcelona Sans (ja que queda tan a prop), i el traçat per Barcelona veig que ressegueix bastant el de rodalies, així que no caldria unes obres de túnels enormes, simplement una molt bona coordinació entre els trens (i un bon manteniment a la via).
No veig sentit fer aquesta "connexió directa", ens oblidem que tenim ferroviàriament ja des d'Espanya la L3 per arribar a Sants i que només hi ha una parada intermitja que és Tarragona (del carrer Tarragona), i caminant o agafant el bus arribas allà sense cap problema i sense complicacions de mobilitat i de transport en general. No considero precísament molt prioritari fer això, per no dir que personalment considero que no fa falta.
Jofre ha escrit:
Dimarts 11/05/2021 17:09
- Ara que ja hi ha planificada la compra d'unitats 214, però que encara no sabem com son, però aquest nou traçat amb menys corbes i menys estacions a Barcelona seria compatible amb unes unitats noves que poguessin arribar a 120km/h (esperem que així siguin les noves ut 214).
Que Déu t'escolti...



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1707
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimarts 22/06/2021 11:46

Jo faria el següent per la L-A... Si es fa algunes remodelacions, aprofitar les vies passants d'algunes estacions com Sant Boi, Quatre Camins i L'Hospitalet, i la tercera via paralel·la per el recorregut Santa Coloma-Sant Vicenç i fer una quadruplicació en alguns trams (no tot el recorregut) podrien fer el següent...
  • Combinar els actuals S3+S9 per un únic servei suburbà Quatre Camins-Pl. Espanya (tenint en compte el futur intercanviador amb el tramvia) anomenant-la S9
  • Crear un nou servei suburbà per donar més servei a Sant Esteve Sesrovires respecte als altres municipis del Baix Llobregat anomenant-la S3, fent un desdoblament entre Martorell-Sant Esteve o simplement un petit apartador de vies per Sant Esteve (així ja tècnicament tenim connectat tots els municipis del Baix Llobregat que tenen aquest servei del L-A "el Metro del Baix Llobregat")
  • Amb la variant d'FGC a Sant Boi, fer passar pel nou túnel els serveis més urbans (L8, S3+S9 actuals (S9 proposada)) i per l'actual traçat de Sant Boi els serveis més llargs (S4, S8, R5, R50, R6, R60 (S3 proposada de Sant Esteve))
  • Des de Molí Nou-Pl. Espanya, fer parar els R5/R6 a Sant Boi - Cornellà Riera - L'Hospitalet-Av. Carrilet - Gornal - Europa | Fira - Ildefons Cerdà - Pl. Espanya
  • Des de Martorell-Molí Nou, fer parar els R5/R6 a Martorell Enllaç i Martorell Central... per la R5, fer parar a Sant Andreu de la Barca i Sant Vicenç dels Horts, i per la R6, fer parar a Pallejà i Santa Coloma de Cervelló
  • Recuperar els R50 i R60 antics de fer-los parcials des de Manresa/Igualada fins a Martorell Central
  • Fer parades facultatives a La Beguda, Can Parellada, Aeri de Monsterrat i Castellbell i el Vilar
Carlos González l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimecres 23/06/2021 11:39, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
Elefant
N3
N3
Entrades: 27

Entrada Autor: Elefant » Dimarts 22/06/2021 17:37

Carlos González ha escrit:
Dimarts 11/05/2021 21:17
Jofre ha escrit:
Dimarts 11/05/2021 17:09
- També em sembla genial donar-li una connexió directa amb Barcelona Sans (ja que queda tan a prop), i el traçat per Barcelona veig que ressegueix bastant el de rodalies, així que no caldria unes obres de túnels enormes, simplement una molt bona coordinació entre els trens (i un bon manteniment a la via).
No veig sentit fer aquesta "connexió directa", ens oblidem que tenim ferroviàriament ja des d'Espanya la L3 per arribar a Sants i que només hi ha una parada intermitja que és Tarragona (del carrer Tarragona), i caminant o agafant el bus arribas allà sense cap problema i sense complicacions de mobilitat i de transport en general. No considero precísament molt prioritari fer això, per no dir que personalment considero que no fa falta.
Discrepo amb el teu raonament. Com que la línia d'FGC es un servei suburbà, oferir una connexió directa amb la principal estació de trens milloraria molt la connectivitat. Es permetria un transbordament directe entre els trens d'FGC i els de Renfe, tant rodalies com regionals, LD i AV. Haver de fer el trasbordament adicional a l'L3 o bus es molt impràctic per els desplaçaments interurbans. Per això en general les ciutats intenten fer grans estacions de tren a on puguis canviar de qualsevol línia a qualsevol altre. Es un funcionament diferent al d'una xarxa de Metro, i em sembla un error garrafal per part d'FGC/GenCat d'entendre la líniea LL-A principalment com a línia de Metro.



Avatar de l’usuari
Elefant
N3
N3
Entrades: 27

Entrada Autor: Elefant » Dimarts 22/06/2021 22:03

Semblaria una bona idea fer un traçat tipus tramvia per extendre les línies de Manresa i Igualada cap al centre de les respectives ciutats. Hagués estat fácil enlloc de comprar nous trens normals comprar unitats tipus tren-tram: les velocitats màximes en aquestes línies son humils, les andanes baixes, i la via d'ample mètric es habitual als sistemes de tramvia i tren-tram. Sobre tot Manresa s'hauria beneficiat d'un traçat tramviari entre Manresa-Baixador i l'estació de Renfe, resseguint el traçat del antic carrilet. Es complementen els serveis des-de Martorell/BCN amb uns serveis entre Manresa i St. Vicenç de Castellet sumant freqüencia de 10-15 minuts i això ja sembla un transport urbà força avançat, creat per quatre duros. En segona fase convertir les línies de Suria i Sallent, que amb la conexió directa a l'estació de Renfe serien immediatament molt mes atractives que nomes arribant a Manresa-Baixador.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4167
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimarts 22/06/2021 22:23

De fet a part d'això es podrien obrir nous baixadors per serveis locals i extendre el servei dins de la ciutat en plataforma tramviària, com si fos el Kraichgaubahn (Karlsruhe - Bretten - Eppingen - Heilbronn), que va ser la primera línia ferroviaria en rebre el tractament "tramvia-tren", on tens la línia ferroviària amb la tensió elèctrica pròpia (en el cas de Catalans, 1500 V CC) i cantons, però al sortir de la línia i endinsar-se a la ciutat tens la tensió típica de ciutat (750 V CC). Jo crec que seria interessant implementar aquest sistema a Manresa, Igualada i Martorell. De fet a Manresa es pot fins i tot substituïr el servei d'autobús per un de tramvia sempre que sigui possible.

I també incorporar serveis semidirectes i regional express (sprinter) que només tinguin parada a Manresa/Igualada, Martorell i Barcelona.


frankrodriguez.net

Sehr geehrte Fahrgäste, bitte entschuldigen Sie die Verspätung. :suar

Avatar de l’usuari
Elefant
N3
N3
Entrades: 27

Entrada Autor: Elefant » Dimecres 23/06/2021 0:03

A veure, jo en el passat ja havia argumentat algun cop que un ramal de St. Vicenç dels Horts fins a Zona Universitaria (en viaducte sobre lautopista) no només estalviaria 15 minuts del trajecte a Barcelona comparat amb el traçat a Pl. Espanya, sino que a més com que evitaria el tram més saturat permetria escalonar els trens per fer serveis més directes a Manresa i Igualada. Ara de SVdH a Igualada es fa 1h12m, més 10m a ZU amb aquell ramal, nem per 1h22. Treient les parades entre SVdH i Martorell passem a uns 1h17. Si treiem unes quantes parades entre Martorell i Igualada potser apurem a 1h10 pels trens directes, 1h17 els trens amb parada a totes entre Martorell i Igualada. Molt competitiu amb l'autocar, que les expedicions no ràpides fan 1h05 (si tràfic permet).
Pèro per algún motiu estrany mai no s'ha desenvolupat aquesta possobilitat que es carregaria el servei més rentable de l'Igualadina. Enlloc d'això, es vol fer un perllongament a BCN que treu viatjers al Metro i bus de TMB. Curiós, eh?



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1223
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dimecres 23/06/2021 19:00

Elefant ha escrit:
Dimecres 23/06/2021 0:03
A veure, jo en el passat ja havia argumentat algun cop que un ramal de St. Vicenç dels Horts fins a Zona Universitaria (en viaducte sobre lautopista) no només estalviaria 15 minuts del trajecte a Barcelona comparat amb el traçat a Pl. Espanya, sino que a més com que evitaria el tram més saturat permetria escalonar els trens per fer serveis més directes a Manresa i Igualada. Ara de SVdH a Igualada es fa 1h12m, més 10m a ZU amb aquell ramal, nem per 1h22. Treient les parades entre SVdH i Martorell passem a uns 1h17. Si treiem unes quantes parades entre Martorell i Igualada potser apurem a 1h10 pels trens directes, 1h17 els trens amb parada a totes entre Martorell i Igualada. Molt competitiu amb l'autocar, que les expedicions no ràpides fan 1h05 (si tràfic permet).
Pèro per algún motiu estrany mai no s'ha desenvolupat aquesta possobilitat que es carregaria el servei més rentable de l'Igualadina. Enlloc d'això, es vol fer un perllongament a BCN que treu viatjers al Metro i bus de TMB. Curiós, eh?
Te lo compro y me gusta tu razonamiento.
Igualada y la Hispano (hoy Monbus) siempre han tenido sus batallas en contra del Ferrocarril, el servicio con tren Electrico más rapido fue de 1h 10min (Espanya) la Hispano ya realizaba el trayecto en 1h 05min y aquello hizo mucha pupa en su dia a la Hispano.

Por su parte el diesel logro un tiempo de 1h 20min con semidirectos de verdad y el record del tren directo sin paradas Igualada a Magoria era con Vapor 45min pero claro sin apenas trenes para cruces, aunque como veis cada dia más modernos pero menos competitivos.

En estos años y viendo las mejoras que FGC ha realizado en la linea, que lo ha echo y ha invertido dinero, curiosamente es cuando más miedo tengo al cierre del ramala de Igualada a Martorell por que con cada perdida de tiempo de viaje más miedo a que la gente abandone el tren, el futuro y explotación de metro que tiene FGC me da mucho miedo y no tengo esperanza de mejora mientras no exista valentia por parte de la empresa en ponerse de verdad a gestionar una red ferroviaria como debe ser y dejarse de jugar al carrusel e ir unos detras de otros parando en todas.



Avatar de l’usuari
Elefant
N3
N3
Entrades: 27

Entrada Autor: Elefant » Dimecres 23/06/2021 23:58

Creo que tu temor no es del todo injustificado, al final, cuanta gebte aún usan el tren desde Igualada? Con el servicio tipo Metro en la sección por Barcelona es imposible tener de nuevo trenes más rápidos, o se hace una cuadruplicación, que básicamente equivaldria a un nuevo túnel, o se encuentra otra forma de evitar ese tramo, he ahí mi propuesta.
No me parece descabellado que algún día empiecen con que por poca demanda o ppr algún defecto en la infraestructura se suspende "temporalmente" el servicio a Igualada y luego nunca se retoma. Pero claro, todo de lo que se habla es de la prolongación "de la L8", que ya en la forma de hablar deja claro que esto no pretende beneficiar el servicio suburbano.



AntiATO
N3
N3
Entrades: 24

Entrada Autor: AntiATO » Divendres 25/06/2021 13:55

ortegote ha escrit:
Dimecres 23/06/2021 19:00
Elefant ha escrit:
Dimecres 23/06/2021 0:03
A veure, jo en el passat ja havia argumentat algun cop que un ramal de St. Vicenç dels Horts fins a Zona Universitaria (en viaducte sobre lautopista) no només estalviaria 15 minuts del trajecte a Barcelona comparat amb el traçat a Pl. Espanya, sino que a més com que evitaria el tram més saturat permetria escalonar els trens per fer serveis més directes a Manresa i Igualada. Ara de SVdH a Igualada es fa 1h12m, més 10m a ZU amb aquell ramal, nem per 1h22. Treient les parades entre SVdH i Martorell passem a uns 1h17. Si treiem unes quantes parades entre Martorell i Igualada potser apurem a 1h10 pels trens directes, 1h17 els trens amb parada a totes entre Martorell i Igualada. Molt competitiu amb l'autocar, que les expedicions no ràpides fan 1h05 (si tràfic permet).
Pèro per algún motiu estrany mai no s'ha desenvolupat aquesta possobilitat que es carregaria el servei més rentable de l'Igualadina. Enlloc d'això, es vol fer un perllongament a BCN que treu viatjers al Metro i bus de TMB. Curiós, eh?
Te lo compro y me gusta tu razonamiento.
Igualada y la Hispano (hoy Monbus) siempre han tenido sus batallas en contra del Ferrocarril, el servicio con tren Electrico más rapido fue de 1h 10min (Espanya) la Hispano ya realizaba el trayecto en 1h 05min y aquello hizo mucha pupa en su dia a la Hispano.

Por su parte el diesel logro un tiempo de 1h 20min con semidirectos de verdad y el record del tren directo sin paradas Igualada a Magoria era con Vapor 45min pero claro sin apenas trenes para cruces, aunque como veis cada dia más modernos pero menos competitivos.

En estos años y viendo las mejoras que FGC ha realizado en la linea, que lo ha echo y ha invertido dinero, curiosamente es cuando más miedo tengo al cierre del ramala de Igualada a Martorell por que con cada perdida de tiempo de viaje más miedo a que la gente abandone el tren, el futuro y explotación de metro que tiene FGC me da mucho miedo y no tengo esperanza de mejora mientras no exista valentia por parte de la empresa en ponerse de verdad a gestionar una red ferroviaria como debe ser y dejarse de jugar al carrusel e ir unos detras de otros parando en todas.
Això dels 45 minuts amb vapor, d'on ho has tret? Si amb una 213, sense aturar-se, d'Igualada a Martorell són 25 minuts i 23 més fins a Plaça Espanya. Tenint en compte que té més acceleració, més potència per les pendents, no s'atura per omplir dipòsits d'aigua, més velocitat punta...



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1223
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Divendres 25/06/2021 18:59

De horarios, total con la 213 sumando son menos de 50 min.
Tambien debes quitar las actuales LTV que FGC no quita ni por asomo, yo quitaria las señales amarillas y las dejaria blancas.
No caigas en el error de que las Berga circulaban por el ramal de Igualada por que no es asi, tenian locomotoras mas potentes, las garrat llegaban a Igualada.
En aquel momento tendria via libre en todo el recorrido ya que no existian un numero muy elevado de circulaciones, tampoco pongas en duda a los maquinistas y fogoneros que sabian lo que llevaban entre manos.
Por otro lado se llegaba a Magoria y en Igualada aunque saliera 1km 540m más atras era en descendente y recto asi que ese horario actual de una 213 es igual de asumible, lo lamentable es lo que comentas que con electrico moderno no puedan ni igualarlo y es más que con ingenieros que supuestamentye saben de esto sean incapaces de hacer trenes semidirectos ni uno directo sin paradas en ese tiempo que dices de unos 50min.

lo que realmente me sorprende es que FGC ha metido mucho dinero a la linea, no tiene nada que ver a la de finales de los 80 pero no somos capaces de mejorar tiempos y como ya he dicho muchas veces por parte de la empresa no se ve una voluntad de mejora, simplemente parar en todas y con eso lo unico que conseguiran es más coches o mas buses por lo menos desde Igualada el resto de la linea o usa tren o tiene que ir directamente al coche ya que la altrnativa de Autocar es incluso peor que el tren.



Avatar de l’usuari
Elefant
N3
N3
Entrades: 27

Entrada Autor: Elefant » Dissabte 26/06/2021 18:30

FGC y por extensión la Generalitat lo único que quieren y saben hacer es Metro. Todo lo quieren convertir en Metro, Metro es moderno, Metro mola, tren pffft caca antiguo no guay. El concepto de Metro más o menos funciona en la B-V, porque la línea es corta y la demanda muy alta lo cual con trenes tan cortos solo se resuelve con frecuencia elevada.

La LL-A pues no es tan sencillo. Tienes una parte de la L8 más tipo Metro, una parte tipo tren suburbano, y una parte casi de tren regional. No niego que es muy difícil equilibrar todo eso, pero FGC pues pasa la brocha gorda de convertirlo todo en un Metro y listo. Y como saben que la gente es tan borrega de oír "Metro" y ya les parece bien (menos los pobres diablos que necesitan usar el tren), y sobre todo los medios les daran buena prensa, pues ya están contentos.



Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”