Objectiu Tren 2024

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon
Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Objectiu Tren 2024

Entrada Autor: Carlos González » Dijous 18/06/2020 18:01

Bones... avui la plataforma PTP ha penjat un vídeo en directe per fer la presentació de les al·legacions, idees i propostes respecte a les millores per la xarxa ferroviària de catalana segons els seus criteris amb el nom de "Objectiu Tren 2024"...

Es pot trobar el vídeo de la presentació en el seu canal de YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=S70rOUTuQLY&t=1686s

I a la seva pàgina web es poden trobar els enllaços tant del document i de la presentació:
Document: https://transportpublic.org/wp-content ... emoria.pdf
Presentació: https://transportpublic.org/wp-content/ ... ntacio.pdf

Post: https://transportpublic.org/tren2024/

No ho he mirat a fons 100%... però en el següent document es defensa un aspecte de documents i presentacions anteriors com el de que la xarxa catalana sigui de manera que hi hagi una cadència i amplitud horària d'un antic document que es diu "Tic Tac Tren".

També parlen d'unes infraestructures que ja tindrien licitació com millores per la capacitat dels dos túnels, creació de noves vies o ampliació de vies i millora d'intercanviadors.

Tot i que hi hagin aspectes que personalment estigui d'acord i d'altres no, recomanaria llegir o veure els següents documents perquè semblen interessant... Si algú ho ha vist què opineu tots vostès?


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Divendres 19/06/2020 20:45

Bones,
Jo compro tot el pack.

La realitat es que el politic mira per la seva cadira i poder.

Si li dona vots positius intentara fer l'obra i de la mateixa manera si no fer aquestes obres els hi donen més vots llavors estaran en contra (tramvia diagonal o tren a Salou)

Amb aquesta mentalitat de guanyar vots al final fem molt poquet, no es mira en si es bo o dolent fer aquestes actuacions.

Salutacions.



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2204
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Diumenge 21/06/2020 21:18

Un altre pla que deixa a l'oblit l'Estació de França. :llengua Un clàssic de la PTP.

> Veure minut 27:45 del vídeo presentació

Molt curiós que parlin del "problema" de la bifurcació d'Aragó" per justificar-ho, i alhora, defensin a ultrança el salt de moltó a la bifurcació de Vallbona. :blah

La PTP té aquesta "pega": la sagreritis. Tot sia per justificar el "projecte estrella" de la casa. :cari


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
robertotlh
N7
N7
Entrades: 324

Entrada Autor: robertotlh » Dilluns 22/06/2020 12:00

m.h.t. ha escrit:
Diumenge 21/06/2020 21:18
Un altre pla que deixa a l'oblit l'Estació de França. :llengua Un clàssic de la PTP.

> Veure minut 27:45 del vídeo presentació

Molt curiós que parlin del "problema" de la bifurcació d'Aragó" per justificar-ho, i alhora, defensin a ultrança el salt de moltó a la bifurcació de Vallbona. :blah

La PTP té aquesta "pega": la sagreritis. Tot sia per justificar el "projecte estrella" de la casa. :cari
La bifurcació Vallbona és un salt de moltó en superfície i només és posar-s'hi, no és cap repte de la enginyeria.

Un salt de moltó subterrani a la bifurcació Aragó en un subsòl ja tan foradat no és comparable, i la inversió no val la pena si ja has decidit que tots els trens seran passants a Bifurca o a el Prat.

Una altra cosa és si fessin els dos salts de moltó al mateix temps, però si fas el de Vallbona i els R4 comencen a baixar per el túnel de Passeig de Gràcia, és incompatible amb mantenir el cisellament de la bifuració Aragó.

A EdF, o hi fan anar a parar els R11 i RG1 o es clausura i s'aprofita per fer-hi el museu del transport tan llargament reivindicat, no veig més opcions.



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dilluns 22/06/2020 16:57

robertotlh ha escrit:
Dilluns 22/06/2020 12:00
m.h.t. ha escrit:
Diumenge 21/06/2020 21:18
Un altre pla que deixa a l'oblit l'Estació de França. :llengua Un clàssic de la PTP.

> Veure minut 27:45 del vídeo presentació

Molt curiós que parlin del "problema" de la bifurcació d'Aragó" per justificar-ho, i alhora, defensin a ultrança el salt de moltó a la bifurcació de Vallbona. :blah

La PTP té aquesta "pega": la sagreritis. Tot sia per justificar el "projecte estrella" de la casa. :cari
La bifurcació Vallbona és un salt de moltó en superfície i només és posar-s'hi, no és cap repte de la enginyeria.

Un salt de moltó subterrani a la bifurcació Aragó en un subsòl ja tan foradat no és comparable, i la inversió no val la pena si ja has decidit que tots els trens seran passants a Bifurca o a el Prat.

Una altra cosa és si fessin els dos salts de moltó al mateix temps, però si fas el de Vallbona i els R4 comencen a baixar per el túnel de Passeig de Gràcia, és incompatible amb mantenir el cisellament de la bifuració Aragó.

A EdF, o hi fan anar a parar els R11 i RG1 o es clausura i s'aprofita per fer-hi el museu del transport tan llargament reivindicat, no veig més opcions.
Bones,
Homeeeeee la EDF serveix per moltes coses (si volen) però lo facil es el que comentes "tirar-la a terra i fe blocs de pisos" per que fer el museu del transport?

Del transport de que?, tenim Vilanova i tenim posibilitats de fer coses molt maques a Mora o fins i tot a Manresa com a linia de trens historics (vius estic fart de veure coses mortes)

Que volem fer un museu gegant amb Tranvies, FGC, TMB, Renfe i ALSA/monbus/Sagales i la Plana tots junts? no ho trobo just per la EDF ni per el transport, el transport sempre ha estat viu i no mort, com dic jo passo de cementiris ja tenim d'aquestes coses.

EDF es una bona estació terme que amb petites actuacions pot ser un bon lloc, sempre ens omplim la boca d'europa i les grans estacions terme i ohhhh sorpresa a Barcelona no podem ser europeus, quina llastima al final sera veritat que africa comença a Port Bou.

Salut!!!



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dilluns 22/06/2020 20:20

robertotlh ha escrit:
Dilluns 22/06/2020 12:00
A EdF, o hi fan anar a parar els R11 i RG1 o es clausura i s'aprofita per fer-hi el museu del transport tan llargament reivindicat, no veig més opcions.
No cal tancar res. Evidentment l'EDF acabarà amb menys serveis a curt termini, però Barcelona segueix necessitant un lloc on deixar trens, sobretot davant d'incidències, i tancar l'estació seria fer-se un tret al peu. Sagrera i Sant Andreu no tindran ni de lluny la mateixa capacitat (en vies) que tenien abans de les obres. I l'espai a Montcada-Bif, serà el que serà.

Potser cap al 2024 serà complicat, però si algún dia s'obren nous corredors que no impliquin passar per Sagrera o Sants, EDF pot ser un bon destí.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimarts 23/06/2020 8:47

Imatge
Un dubte... I els tallers o dipòsit de SAC? Compta amb una platja de vies al voltant de 10 vies (si no he comptat malament)


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

|Ethan|
N3
N3
Entrades: 39
Ubicació: Sant Just Desvern
Contacta:

Entrada Autor: |Ethan| » Dimecres 24/06/2020 2:12

Em sorpren que alguns usuaris d'aquest fòrum qüestioni la PTP per les propostes que fa.

Sincerament, el document que ha fet sobre el Pla Tren 2024 és una eina útil i potent per a fer entendre que no tot és infraestructura.

Que acabem debatint aquí sobre el futur de l'estació de França, en comparació del que planeja tot el Pla em sembla poc seriós.

Crec que hem d'aplaudir la feina que fa la PTP, i fer-li el màxim de difusió, doncs planteja coses que des d'aquí es defensen i a més a més, que fa documents estratègics i útils, com les al·legacions al Pla Específic de Mobilitsat del Vallès --> https://transportpublic.org/alegacions-pemv/

Quantes al·legacions formals s'han fet des d'aquest fòrum o d'algún dels usuaris del fòrum?

Sisplau, treballem plegats i ajudem-nos entre tots. Com més siguem demanant millores en transport públic, millor. ;)



Avatar de l’usuari
robertotlh
N7
N7
Entrades: 324

Entrada Autor: robertotlh » Dijous 25/06/2020 0:33

|Ethan| ha escrit:
Dimecres 24/06/2020 2:12
Em sorpren que alguns usuaris d'aquest fòrum qüestioni la PTP per les propostes que fa.

Sincerament, el document que ha fet sobre el Pla Tren 2024 és una eina útil i potent per a fer entendre que no tot és infraestructura.

Que acabem debatint aquí sobre el futur de l'estació de França, en comparació del que planeja tot el Pla em sembla poc seriós.

Crec que hem d'aplaudir la feina que fa la PTP, i fer-li el màxim de difusió, doncs planteja coses que des d'aquí es defensen i a més a més, que fa documents estratègics i útils, com les al·legacions al Pla Específic de Mobilitsat del Vallès --> https://transportpublic.org/alegacions-pemv/

Quantes al·legacions formals s'han fet des d'aquest fòrum o d'algún dels usuaris del fòrum?

Sisplau, treballem plegats i ajudem-nos entre tots. Com més siguem demanant millores en transport públic, millor. ;)
Jo francament no entenc que es proposi com a alternativa fer una línia nova a Igualada i no es contempli fer-la arribar a Cervera que permetria establir una R12 més directa i amb més serveis i reduir espectacularment el temps de viatge de les mercaderies, tant amb destinació el port de Barcelona com amb destinació França.
Tampoc m'agrada que s'hagi caigut la proposta de tren-tram Figueres-Roses respecte el Pla de 2014. Actualment l'autobus triga 30-40 min amb una altíssima freqüència, de les més altes fora de l'àmbit metropolità de Barcelona. En la meva opinió és candidata a tranviarització, molt més que Solsona.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dijous 25/06/2020 17:42

Parlant sobre Girona... M'ha semblat curiòs que proposin un tren-tram entre Girona-Olot indicant dues alternatives com Besalú o Amer (per l'antic carrilet d'Olot-Girona)

Jo tampóc entenc el perquè no han plantejat com a projecte un perllongament entre Martorell-Igualada-Cervera...

En els documents contemplen una idea per millorar el Carrilet com per exemple un concepte vell però conegut al meu municipi com perllongar la L5 o el tramvia per l'estació de Sant Boi...


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2204
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dijous 25/06/2020 22:11

|Ethan| ha escrit:
Dimecres 24/06/2020 2:12
Em sorpren que alguns usuaris d'aquest fòrum qüestioni la PTP per les propostes que fa.
Vols dir que tota proposta de la PTP ha d'ésser inqüestionable?? :nose

És innegable la qualitat de les propostes i l'esforç propositiu que fan. Aquí ningú està qüestionant això. Però sotmetre a opinió pública i a debat qualsevol pla (ja sigui de la PTP o d'altri), és sa i encara diria, necessari.

Aplaudeixo, de fet, el dossier presentat. Pel seu detall, cura i esforç. :ok
Malgrat les diferències en certs aspectes.
|Ethan| ha escrit:
Dimecres 24/06/2020 2:12
Quantes al·legacions formals s'han fet des d'aquest fòrum o d'algún dels usuaris del fòrum?
Jo a nivell d'autobús bastants. :D A nivell de tren menys, però també. N'estic segur que molts fotracaires també han presentat instàncies per la millora del TP.

Tots col·laborem en qualque cosa per millorar el TP. Fins i tot participar al fòrum pot servir. És una finestra pública i ens llegeixen. :fijate


Salvem l'Estació de França!

|Ethan|
N3
N3
Entrades: 39
Ubicació: Sant Just Desvern
Contacta:

Entrada Autor: |Ethan| » Divendres 26/06/2020 13:02

Vols dir que tota proposta de la PTP ha d'ésser inqüestionable?? :nose
Obviament que no. La mateixa PTP ha presentat aquesta proposta com a quelcom viu, propositiu i per a debatre. El que dic és que em sorpren que d'un document tan ric amb propostes tant treballades, des d'aquest fòrum només es faci focus a un tema concret de l'estació de França i no s'aplaudeixi la feina feta.

És una opinió, com a seguidor vostre des de fa anys, i que simplement volia transmetre.

Està clar que com més s'opini de tot millor, i jo també puc opinar, suposo, que aquest document és digne de ser :plas i dono gràcies a la PTP per la feinada que ha fet.

Salut!



Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”