Nous accessos d'estacions

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon
Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1758
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Nous accessos d'estacions

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 20/02/2022 20:19

Bones, vull fer un nou tema... i és que sempre m'ha semblat un aspecte a tenir en compte sobre fer uns nous accessos per complementar els accessos actuals de certes estacions. El que vull dir és fer un nou accés o diferent entrada a certes estacions, o fins i tot directa a les andanes sense haver de donar una volta sota un passadís subterrani i tornar a pujar per anar a les estacions de Rodalies, d'FGC

Em refereixo en especial a les estacions ferroviàries de l'àrea de Barcelona, per exemple... uns casos que podrien ser serien Sant Boi, Cornellà Riera, Molins de Rei, Cornellà, Martorell Central (per millorar l'intercanviador ferroviari de FGC-Renfe), Sant Vicenç de Castellet, Sant Vicenç-Castellgalí, Castelldefels, Gavà... què opineu sobre aquest aspecte?
Carlos González l’ha editat per darrera vegada el dia: Dilluns 21/02/2022 16:09, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3696
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Diumenge 20/02/2022 22:03

A Premià de Mar per exemple, l'any passat una amiga hi tenia una cafeteria a la carretera de Premià de Dalt, i veus com et para el tren quasi al costat però al no haver sortida per allà s'ha d'anar com 200m més enllà.
I al metro de Mercat Nou, els veïns del C/Jocs Florals estan veient l'andana a 20m en línia recta des dels seus balcons però com que l'ajuntament prefereix als okupes de Can Vies, no han refet la sortida i els surt més a compte anar a Plaça de Sants.



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2389
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dilluns 21/02/2022 10:49

Carlos González ha escrit:
Diumenge 20/02/2022 20:19
Bones, vull fer un nou tema... i és que sempre m'ha semblat un aspecte a tenir en compte sobre fer uns nous accessos per complementar els accessos actuals de certes estacions.
Això no és un accès ferroviari, sino un accès a una estació. Un accès ferroviari és la via o conjunt de vies que arriben a un lloc, població o estació. El títol del fil és erroni.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1910
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dilluns 21/02/2022 15:30

A l'estació de Lleida van projectar crear un nou accés a l'altra banda de les vies, al costat del barri de Pardinyes. De fet vaig llegir que quan es va ampliar l'estació a principis de segle ja es va construir un túnel a sota de les vies, però que avui roman tapiat.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1758
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dilluns 21/02/2022 16:09

Platanito ha escrit:
Dilluns 21/02/2022 10:49
Carlos González ha escrit:
Diumenge 20/02/2022 20:19
Bones, vull fer un nou tema... i és que sempre m'ha semblat un aspecte a tenir en compte sobre fer uns nous accessos per complementar els accessos actuals de certes estacions.
Això no és un accès ferroviari, sino un accès a una estació. Un accès ferroviari és la via o conjunt de vies que arriben a un lloc, població o estació. El títol del fil és erroni.
Vale... canvio el nom del fil per evitar confusions



Avatar de l’usuari
Elefant
N5
N5
Entrades: 96

Entrada Autor: Elefant » Dilluns 21/02/2022 19:07

És molt cultural el tema de les estacions tancades i el accés amb barreres tarifàries, per exemple als països germanoparlants mai no han estat habituals. De vegades les andanes de les estacions fins i tot tenen continuitat directa amb la vorera del carrer, com al exemple que he adjuntat.
Jo mai no he estat amic de les estacions tancades, em sembla molt impràctic, sovint cal fer grans revolts per accedir-hi, a més del cost que suposen les reixes i les barreres tarifàries. A més es tracta els viatgers com a criminals en potència. Per això penso que s'hauria de prescindir-ne completament i passar-se a un sistema d'estacions obertes, pèro sumant també més controls de bitllet, fins i tot amb agents de paisà. Crec que revisions freqüents son més efectives en desincentivar el frau que no les barreres. De fet al TramBesòs van treure les barreres tarifàries a les parades semisoterrades de la Gran Via, i en general el Tram funciona sense necessitat de barreres, llavors per què això no hauria de funcionar també en els altres transports?
Fitxers adjunts
wien_heiligenstadt.jpg
wien_heiligenstadt.jpg (63.09 KiB) Visualitzat 1174 cops
stadelhofen.jpg
stadelhofen.jpg (123.17 KiB) Visualitzat 1174 cops



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3696
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dimarts 08/03/2022 12:13

Podrien aprofitar la remodelació de la Via Laietana per fer nous accessos a Jaume I i Barceloneta:
- A Jaume I pel costat muntanya que no en té i els actuals son ben estrets pel volum de gent que mouen. Encara que sigui com a Liceu, a cada costat una simple escala carrer-andana i quatre validadores a peu d'andana.
- A Barceloneta el mateix, l'accés actual està abarrotat, en canvi si li obren pel costat muntanya quedaria molt a prop de Correus, uns 100m., que fins i tot es pot fer un passadís i una sortida davant mateix de Correus, estalviant així de creuar els semàfors de Pg.Colom.



437.001
N10
N10
Entrades: 5024
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dijous 23/06/2022 6:35

Carlos González ha escrit:
Diumenge 20/02/2022 20:19
Bones, vull fer un nou tema... i és que sempre m'ha semblat un aspecte a tenir en compte sobre fer uns nous accessos per complementar els accessos actuals de certes estacions. El que vull dir és fer un nou accés o diferent entrada a certes estacions, o fins i tot directa a les andanes sense haver de donar una volta sota un passadís subterrani i tornar a pujar per anar a les estacions de Rodalies, d'FGC

Em refereixo en especial a les estacions ferroviàries de l'àrea de Barcelona, per exemple... uns casos que podrien ser serien Sant Boi, Cornellà Riera, Molins de Rei, Cornellà, Martorell Central (per millorar l'intercanviador ferroviari de FGC-Renfe), Sant Vicenç de Castellet, Sant Vicenç-Castellgalí, Castelldefels, Gavà... què opineu sobre aquest aspecte?
METRO

L4:
-Barceloneta, segon accés costat Moll de la Fusta/Pas Sota Muralla (ultranecessari)
-Ciutadella, segon accés costat Wellington (per millorar l'enllaç al tramvia)
-Llacuna, segon accés costat Roc Boronat
-Poblenou, segon accés costat Lope de Vega
-Joanic, segon accés costat Alegre de Dalt (Joanic mou bastants passatgers)
-Passeig de Gràcia, segon accés costat Consell de Cent/L3 (ultranecessari!!!)

L2:
-Universitat, segon accés costat Muntaner/Sepúlveda (proposta que se m'acaba d'acudir -opineu-)
-Encants, segon accés costat Independència (Encants mou bastants passatgers)

L3:
-Espanya, segon accés costat Sepúlveda/Avinguda Mistral (proposta que se m'acaba d'acudir -opineu-)
-Catalunya, reobertura passadís entre Rambles/Pelai/FGC i L1/Renfe sense passar per andanes (ultranecessari!!!)
-Vall d'Hebron, segon accés costat Granja Vella/Hospital

RODALIES

R1/R4:
-Cornellà, accés costat muntanya (crec que està licitat, però no sé com va la cosa)
-Sant Joan Despí, accés costat tramvia (ara és bastant complicat, però la parada de La Fontsanta està al costat).
-Molins de Rei, accés costat muntanya.

R1/R3/R4:
-Plaça Catalunya, reobertura accés Universitat/L1/L2 (ultranecessari!!!).

R2:
-Platja de Castelldefels, accés (amb barreres i màquina o taquilla) costat muntanya i/o reobertura del famós accés clausurat abans de l'accident.
-Sitges, ampliació de l'accés costat muntanya, transformant-lo en un autèntic vestíbul, si convé amb taquilla.
-Vilanova i la Geltrú, ampliació de l'accés costat mar, transformant-lo en un autèntic vestíbul, si convé amb taquilla.

R3/R4/R7:
-Torre Baró, accés costat metro (l'enllaç amb la L11 és llarg de nassos des de l'accés principal)

R3:
-Les Franqueses del Vallès (accés costat oest, donant al polígon, ara inexistent - crec que amb el desdoblament està planejat, però a canvi de fer de Les Franqueses un baixador de només dues vies, cosa que em sembla contraproduent).
-Balenyà-Tona-Seva (accés costat oest, donant al polígon i cap a Tona, ara inexistent).

R4/R7:
-Cerdanyola del Vallès, accés costat Montcada, es cola massa gent com per no plantejar-s'ho...

R4:
-Sant Vicenç de Castellet, accés costat FGC (ara és incomodíssim si vens de Barcelona).

R4/R8:
-Martorell, accés costat FGC.

FGC

R5:
-Sant Vicenç-Castellgalí, accés costat riu.

S2:
-Volpelleres, accés costat Sant Cugat centre/Rodalies.



Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”