Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!

Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon
jgomezs
N6
N6
Entrades: 254

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Entrada Autor: jgomezs » Dijous 28/11/2024 18:31

un Ànec ha escrit: Dijous 28/11/2024 15:04
Elefant ha escrit: Dijous 28/11/2024 12:38
jgomezs ha escrit: Dimecres 27/11/2024 23:44 Comentari ràpid al tema dimensions dels tramvies. Estava recordant que part de l'espai que necessita el tramvia és per culpa dels suports de la catenària.
Amb el sistema del APS i tramvies més estrets (els nostres Alstom Citadis són de 2,65m d'ample i a molts llocs de França els tenen de 2,4m o fins i tot més estrets) potser podem encabir el tramvia en poc més de l'espai de dos carrils de circulació (parades a part). Que a més els tramvies van per la via i saps exactament quin espai ocuparan, no és com un autobús que li has de deixar un marge perquè hi ha una persona amb un volant.
Teoòricament la catenària es podria enganxar a les façanes o sino ubicar els suports a la vorera a on hi ha també l'enllumenat públic.
Vist les mesures de seguretat dels tramvies no m'estranyaria que fos forçós posar barana a tot el carrer, treient espai de vorera de tota manera.
Quant a enganxar-ho a les façanes, tots els propietaris de les façanes han d'acceptar-ho, de la mateixa manera que passa amb el cablejat, per tant, bona sort aqui també, perque almenys quant al cablejat es el teu veí qui et dona permís, aqui t'ho demana l'administració a canvi de sisplau
Ja deixen un marge generós amb separadors respecte dels cotxes, amb tramvia estret guanyes mig metre: https://doc.atm.cat/ca/_dir_xarxa_tramv ... 1b-Ed2.pdf



un Ànec
N4
N4
Entrades: 53
Ubicació: Sant Vicenç dels Horts

Entrada Autor: un Ànec » Divendres 29/11/2024 8:50

jgomezs ha escrit: Dijous 28/11/2024 18:31
un Ànec ha escrit: Dijous 28/11/2024 15:04
Elefant ha escrit: Dijous 28/11/2024 12:38

Teoòricament la catenària es podria enganxar a les façanes o sino ubicar els suports a la vorera a on hi ha també l'enllumenat públic.
Vist les mesures de seguretat dels tramvies no m'estranyaria que fos forçós posar barana a tot el carrer, treient espai de vorera de tota manera.
Quant a enganxar-ho a les façanes, tots els propietaris de les façanes han d'acceptar-ho, de la mateixa manera que passa amb el cablejat, per tant, bona sort aqui també, perque almenys quant al cablejat es el teu veí qui et dona permís, aqui t'ho demana l'administració a canvi de sisplau
Ja deixen un marge generós amb separadors respecte dels cotxes, amb tramvia estret guanyes mig metre: https://doc.atm.cat/ca/_dir_xarxa_tramv ... 1b-Ed2.pdf
Doncs aquest model esta molt bé per interiors de ciutat, amb mig metre de seguretat a banda i banda de la circulació del tram ocupes 6,9 metres, menys de tres carrils del "tipus Barcelona". El model del Trambaix, per exemple, ocupava més de tres carrils (9,1 metres)



Respon

Torna a “Propostes ferroviàries”