Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!

Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon
Avatar de l’usuari
Elefant
N6
N6
Entrades: 301

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Entrada Autor: Elefant » Dimecres 10/07/2024 11:17

Carlos González ha escrit: Dimarts 09/07/2024 18:31 Només amb el fet que els municipis del Delta sumen més 250.000 habitants, i no tenim tantes opcions per arribar a altres llocs de Barcelona o a la pròpia comarca, i la saturació de diverses línies de bus, deixa en evidència que cal un altre tipus de transport ferroviari, ja sigui tramvia, ja sigui metro o sigui el que hagi de ser.
Gavà i Viladecans tenen en la suma em sembla que quatre o cinc línies de bus urbà, sense una xarxa unificada i de fet ni es pot trobar un plànol esquemàtic d'aquests busos, només hi ha la web de l'ATM que mira tu. Les freqüències d'aquestes línies van de 20 minuts en el millor dels casos fins a 40 minuts. No sempre circulen els festius. Em quedo sense paraules per descriure això. Desastre es queda curt. Normal que tothom agafi els busos interurbans, ja que anar a l'estació de tren depenent des-de on pot ser un suplici. Aquí hi ha un problema enorme de la gestió del transport públic: No hi ha un servei d'aportació al tren en condicions.

Els problemes dels busos urbans son:
1 Poques línies i manca de cobertura.
2 Trajectes poc atractius, ja que fan giragonses per donar cobertura.
3 Temps de trajectes lents tant pels recorreguts com per falta d'adeqüació dels carrers. He ajuntat un pantallazo, allò es que fa grima. Anar a 30 ja es prou dolent, pèro a sobre dona gràcies si no es troba un cotxe aparcant o un camió massa ample que no deixa passar el bus.

Llavors, em deixarien fer a mi una xarxa de bus i otro gallo cantaría:
Primer, fem una xarxa completament nova de trinca. He fet un plànol que me l'he tret de la màniga en deu minuts, no serà perfecte pèro es un començament. Això es purament busos urbans i només per Viladecans i Gavà, els busos interurbans es poden quedar, també busos que facin més trajecte per la C-245, etc.
https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... sp=sharing
Segon, les freqüències seran de 7,5, 10 o 15 minuts segons la línia i la franja horaria, excepte potser els trajectes als barris molt llunyans, aqui es pot reduïr a cada 30 minuts (osigui no tots els busos fan el trajecte complet).
I tercer, adaptem l'infraestructura on calgui. A tots els carrers estrets del centre per on passa el bus, fora tot aparcament i zona de descàrrega. Això es va tot als carrers limítrofs. A Gavà el bus para devant de l'estació, no a la carretera a 150 metres. Son tonteries d'aquestes que fan el transport públic menys atractiu. Es fa un bucle amb els carrers propers per poder tenir la terminal just devant de l'estació. També es fa prioritat semafòrica per al bus, i prioritat sobre els vianants a les creueres. No pot ser que el bus hagi de parar cada 100 metres, no es pot cumplir un horari així. L'idea es arribar a una velocitat comercial d'uns 15 km/h, amb això la línia groga que he dibuixat faria el trajecte en menys de 15 minuts, la línia vermella en uns 35 (i que com té connexió amb el tren per ambdos costats mai no es triga més de 20 minuts en arribar al tren).

Fem això i mirem. Si després no es suficient, ja parlarem d'un metro.

Si es que el problema no es la falta d'infraestructura, es la falta de ganes de fer les coses bé.
Fitxers adjunts
viladecans.jpg
viladecans.jpg (157.65 KiB) Visualitzat 7302 cops



un Ànec
N4
N4
Entrades: 53
Ubicació: Sant Vicenç dels Horts

Entrada Autor: un Ànec » Dijous 18/07/2024 10:02

Carlos González ha escrit: Dilluns 01/07/2024 20:51
Un tramvia per la C-245 tot i que tindria tot el sentit del món, el problema és que per aquestes poblacions seria un servei poc competitiu en comparació amb transports ferroviàris de major velocitat comercial com el tren o metro, a més a més, crec que no tindria molta capacitat per donar un servei tramviari més de 250.000 habitants on la C-245 i per fer una explotació de la xarxa tramviària quan estigui acabada la unió de la Diagonal, probablement si fos el corredor Castelldefels - Cornellà en tramvia, la suposada T1 acabaria o a Cornellà sent un servei llançadora, o bé fins a Ernest Lluch.

La C-245 on té millor cobertura són (o crec jo veient en el Google Maps) entre els municipis de Viladecans i Castelldefels, perquè la zona dels centres neuràlgics i on es concentren els barris amb més població dels casos de Viladecans també (part oest) Gavà (part oest) i Sant Boi (part oest) seguirien quedant-se sense altre alternativa que el bus o anant caminant cap a l'estació de tren.
No hi podria estar més en desacord.

Primer de tot que la gent no pren el tram de casa a casa, o no només. Agafa el tram i en general el transport public per anar a un lloc específic, sigui escola, feina o area social. El tram per la c-245 donaria cobertura al polígon industrial més actiu de tot el Baix Llobregat, com ho és el de Sant Boi fins a Gavà.
Entre Sant Boi i Gavà i han 11 centres educatius a una distància de menys de 5 minuts caminant.
També hi trobem el cementiri de la zona del delta

Molta gent agafa també un transport per anar a un altre. Un tram per aquesta carretera enllaçaria (a 150m) amb l'estació de Gavà i la de Castelldefels si fos el cas

Recordem que hi han 12 linies de bus que fan aquest trajecte (Sant Boi-Gavà) i que 4 d'elles venen de Cornellà, incloent la línea M5 que es va crear, i cito textualment, "Com a substitució del projecte de tram" i que te una frequència de 10 minuts

Si més no hi ha una cosa Ben certa, i és que el tram ha de passar per zones poblades per que s'en faci un, i el fet de passar tot el perllongament sencer al límit de les poblacions es un xic frenador.

Aquest perllongament no pot vindre sol perque cauria en el mateix forat que la (pula) renfe, no s'utilitza perque queda lluny.
Per això mateix faré una proposta a viam que s'en diu al fòrum



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 7081
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 18/07/2024 10:13

En molts casos ens oblidem de que els mitans de transport també poden ser flexibles. Existeixen tramvies, existeixen trens de rodalies i existeixen metros. Però també poden existir mitjans intermitjos.
Per exemple, existeixen els Tram-tren, tramvies que circulen per dins de la ciutat a un màxim de 50 Km/h. Però que en un moment donat, agafen un tram segregat i poden circular a 100 km/h sense problemes. Igual que faria un autobús, però amb carril exclusiu i molta més capacitat. per què no fem servir aquest tipus de sistemes? Sobretot per un bloqueig mental on un tramvia ha de ser un tramvia i res més... perquè sempre ha estat així.

De fet, tenim exemples d'aquest sistema ben a prop:



I encara més. Aquest mateix sistema, es pot convertir en un Pre-metro tant bon punt arriba a la gran ciutat. No té la capacitat d'un metro convencional, però pot funcionar perfectament en casos de demanda mitjana o, simplement, per enllaçar la part de Tram-Tren amb les línies de metro convencional que penetren a la ciutat:



Aquests sistemes podrien funcionar perfectament en moltes zones poblades de densitat mitjana al voltant de Barcelona, que actualment no estan servides per transports potents. Imagino efectivament el corredor Sant Boi - Castelldefels, la zona alta del Maresme o la zona de la Riera de Caldes, entre altres. Això, per no parlar d'altres zones de Catalunya com Girona o Tarragona-Reus.



un Ànec
N4
N4
Entrades: 53
Ubicació: Sant Vicenç dels Horts

Entrada Autor: un Ànec » Dijous 18/07/2024 12:15

wefer ha escrit: Dijous 18/07/2024 10:13 Aquests sistemes podrien funcionar perfectament en moltes zones poblades de densitat mitjana al voltant de Barcelona, que actualment no estan servides per transports potents. Imagino efectivament el corredor Sant Boi - Castelldefels, la zona alta del Maresme o la zona de la Riera de Caldes, entre altres. Això, per no parlar d'altres zones de Catalunya com Girona o Tarragona-Reus.
Home, doncs aquests tipus de mitjans son els que ja estan camí de dur-se a terme al Camp de Tarragona precisament, on ja s'ha aprovat el traçat de Cambrils a Vila-seca tot i que s'hagi oposat incomprensiblement Salou, i s'esta redactant l'estudi informatiu de la resta.

També hi han propostes d'aquest tipus a girona amb la costa brava i a Olot per banyoles fins a Girona, on l'unic tros de tram seria el de la ciutat d'olot

Però al delta del Llobregat això és molt diferent. De Sant Boi fins a Castelldefels l'unic tram no urbà que existeix és la petita feixa de 1500 metres de Gavà fins a Castelldefels i els nostres trams ja arriben a 70.
A més a més la rendibilitat ni tan sols de tramvia a Castelldefels ja és molt dubtosa amb la baixa densitat del 90% d'aquesta població, i per a tren-tram ja tenim dues parades de rodalies a l'interior del nucli habitat



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 7081
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 18/07/2024 13:22

Doncs precisament si la densitat és baixa... fa temps que s'està parlant de fer la L12 del metro fins a Castelldefels des de Sant Boi.
De vegades en aquesta ciutat tinc la sensació que construïm tramvies on caldrien metros, i metros on caldrien tramvies :x



un Ànec
N4
N4
Entrades: 53
Ubicació: Sant Vicenç dels Horts

Entrada Autor: un Ànec » Dijous 18/07/2024 15:51

Però és que no té ni cap ni peus fer un metro. Primerament que es tracta d'una obra monumental, extremadament cara, no és gens barat fer un tunel en una zona urbana de 15 km. Tampoc ho és fer-ho per sota d'un riu, i cada dia que passa fer-ho és encara més car. Segon que trigariem dues dècades per fer una linia a 200.000 persones.

El servei de Rodalies ja fa tota la coberta que de castelldefels necessita, una parada a la platja i una altra al nucli, la única zona densa del municipi. Però aquest municipi necessita connexió amb gavà+viladecans (urbs única) i Sant Boi, i per fer-ho amb un tunel per sota la zona poblada millor ho fem amb un tren en superfície amb velocitat comercial de 20 kmh, que costarà una petita fracció del que costa un metro i dona una cobertura més que satisfactòria, tant a la zona de polígon com amb la d'habitatge, car que aquesta és la naturalesa de totes dues zones urbanes.

A més un tram té dos avantatges: el temps d'accés a la parada és de 0 segons, mentre que en un metro has de baixar les escales, passar la validadora, anar pel vestibul i baixar a l'andana, el mateix per sortir. l'altre avantatge és que el tram es pot desdoblar, puc fer un tram molt concorregut i fer-li un parell de variants utilitàries.

Posaré una mica de context: Actualment s'està fent una gran obra a l'entrada de Sant Boi des de Cornellà. s'està eixamplant el pont pel Llobregat que donaria espai pel tram molt fàcilment el qual podria aprofitar tota la seva velocitat en aquest tram de kilometre i mig. També s'esta fent una rotonda nova que deixarà inútil la que hi ha ara. Amb això es pot aconseguir que l'entrada als polígons es faci per la carretera del prat i no la de Calafell com ara. A més el tràfic es pot redirigir a l'interior del polígon deixant més màniga al tram, just com es va fer entre cornellà i Sant joan despí, desviant el tràfic pels camps.
la zona per on es pensa passar el tram és paralela als polígons, on milers i miles de persones treballen cada dia, sobretot gent de la zona. També es troba al límit de zones ben densament poblades.
Per últim també hi han diversos punts d'interès a la carretera, com el cementiri, el casc antic de Gavà i el de Viladecans, les zones més comercialment actives, el centre comercial Vilamarina (a dos carrers), 11 escoles i la renfe de gavà a 120 metres, i axò només el tram fins a gavà, perque a castelldefels potser seria més rendible un tram limitat o de frequència escassa.

Sóc conscient de que seria necessari fer-ne un parell de variants a l'interior dels pobles, faltarien alguns carrers amples a gavà i viladecans però amb el que hi ha es pot proposar això:
nou tram.png
nou tram.png (351.97 KiB) Visualitzat 6882 cops
https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... sp=sharing

La manera d'explotar-ho seria
L1 des de Cornellà, indistintament de l'origen, fins al final de Gavà, tot recte
L2 Mateix origen però per l'interior de Gavà i Viladecans fins al final de Gavà Vegeu la variant per l'interior del nou barri en construcció en comptes de la baixada recta per l'avinguda de Torre-roja
L3 des de Colònia (un caprici, en idea des de Sant Boi) pel costat de muntanya i després per carretera fins al final de Gavà,
L4, des de Cornellà o on sigui fins a colònia pel costat de Riu, fent enllaç amb la L8
L5? Fer una variant de la 1, la 2 o la 3 fins a la platja de Casteldefels. el tram arriba tan lluny per arribar a una zona on hi ha espai de sobres per una estació de doble via com a capçalera

Els noms s'entenen que no seràn aquests, es per exposar la idea

Aquestes rutes estan pensades perque tot el trafic es pot redirigir per altres carrers, ja que es tracta de zones de pas per a gent que va a la feina o barris de cases unifamiliars, a més de fer caber dues vies en el màxim de trams possibles



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 7081
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 18/07/2024 17:37

un Ànec ha escrit: Dijous 18/07/2024 15:51es tracta d'una obra monumental, extremadament cara, no és gens barat fer un tunel en una zona urbana de 15 km.
Sin extrapolem el cost REAL de la L9, uns 350 milions per Km, o sigui que costaria 5.250 milions en cas de fer-se 100% soterrada.

El problema d'un tramvia convencional és que és massa lent i no és competitiu en distàncies llargues. És a dir, sí serviria per anar de Castelldefels a Gavà, però no de Gavà a Barcelona o Cornellà.

Per aquesta obra l'ideal seria un tren en superfície, o millor dit, en superfície + viaducte en zones més o menys poblades. Però això és Catalunya, i un viaducte per un tren és sacrilegi, ferida urbana i blablabla. Això sí, una autopista de 8 carrils, "es bien".



Avatar de l’usuari
pcongre
N5
N5
Entrades: 117
Ubicació: Barcelona & Stockholm

Entrada Autor: pcongre » Dijous 18/07/2024 21:21

wefer ha escrit: Dijous 18/07/2024 17:37 Sin extrapolem el cost REAL de la L9, uns 350 milions per Km, o sigui que costaria 5.250 milions en cas de fer-se 100% soterrada.
(...)
Per aquesta obra l'ideal seria un tren en superfície, o millor dit, en superfície + viaducte en zones més o menys poblades. Però això és Catalunya, i un viaducte per un tren és sacrilegi, ferida urbana i blablabla. Això sí, una autopista de 8 carrils, "es bien".
Molt en desacord que els costos de la L9 siguin una 'llei de la natura'
(Espanya és dels pocs països ~rics on, en general i de moment,
les infrastructures solen sortir a preus relativament raonables)
pcongre ha escrit: Dimecres 16/08/2023 14:04 (...)
bcn2222r1234.png
bcn2222r1234.png (203.2 KiB) Visualitzat 6841 cops
(...)
I molt d'acord en una altra cosa, al mateix temps :D
Que rodalia en viaducte pels polígons al sud de la C245,
hauria de ser la prioritat número 1 a la zona,
combinable amb nou túnel Diagonal/Travesseres
(I molt probablement, en acabat, fer-hi un nou barri
al que ara són polígons per finançar-ho parcialment...)
bcn2222r12345678.png
bcn2222r12345678.png (101.12 KiB) Visualitzat 6841 cops


Plànols dels metros de Barcelona i Madrid.
El mapa del metro de Barcelona de carto.metro: http://carto.metro.free.fr/metro-tram-barcelona/

un Ànec
N4
N4
Entrades: 53
Ubicació: Sant Vicenç dels Horts

Entrada Autor: un Ànec » Divendres 19/07/2024 7:59

wefer ha escrit: Dijous 18/07/2024 17:37
un Ànec ha escrit: Dijous 18/07/2024 15:51es tracta d'una obra monumental, extremadament cara, no és gens barat fer un tunel en una zona urbana de 15 km.
Sin extrapolem el cost REAL de la L9, uns 350 milions per Km, o sigui que costaria 5.250 milions en cas de fer-se 100% soterrada.

El problema d'un tramvia convencional és que és massa lent i no és competitiu en distàncies llargues. És a dir, sí serviria per anar de Castelldefels a Gavà, però no de Gavà a Barcelona o Cornellà.

Per aquesta obra l'ideal seria un tren en superfície, o millor dit, en superfície + viaducte en zones més o menys poblades. Però això és Catalunya, i un viaducte per un tren és sacrilegi, ferida urbana i blablabla. Això sí, una autopista de 8 carrils, "es bien".
Doncs això, exageradament cara per una via que ha de donar servei a una zona poblada per uns 265.000 habitants, és a dir, més de 20 milions per habitant.

Un tren en superfície, repeteixo, no hi cap i seria infraestructura repetida, no hi ha espai físic per fer-lo en un lloc més proper que on està.

El tramvia no pretén arribar Barcelona, per això tenen el tren de rodalies, que necessita intervenció urgent. La velocitat comercial del tram actualment son un 18kmh.Cornellà Centre i l'última casa de gavà estan a menys de 9 kilometres, mitja hora per un servei que només té velocitat de bus, 12kmh, o de vehicle privat.
Els trams no s'han de contruir per llargues distàncies sino per a una àrea comarcal com a molt. Un tram està bé per un trajecte tan ridiculament freqüent com el Cornellà-Castelldefels i intermitjos



un Ànec
N4
N4
Entrades: 53
Ubicació: Sant Vicenç dels Horts

Entrada Autor: un Ànec » Divendres 19/07/2024 9:49

pcongre ha escrit: Dijous 18/07/2024 21:21
Que rodalia en viaducte pels polígons al sud de la C245,
hauria de ser la prioritat número 1 a la zona,
No ens entenem?
la gent NO VIU als polígons.
Hi treballa però no hi viu.
Fer un altre tunel de rodalies solucionaria els problemes de molta gent, però quadruplicar fins a Viladecans i fer un altre ramal a Barcelona paral·lel a la c-32. fer una estació a Sant Boi a la zona propera a la gran rotonda que s'esta reprenent i soterrar només a partir de la carretera d'esplugues a cornellà i passar per sobre o per sota de la b23 fins arribar a la diagonal, i ja tenim punt d'atac per fer el llegendari túnel de la diagonal

Però aquesta infraestructura NO pot ser excusa, aprofitada ni destinada a ser una millora de la mobilitat del delta sino a un solucionador del problema de col·lapse de rodalies, que per cert s'ha creat precisament per fer-se de manera radial i no ha aguantat l'escalabilitat



Avatar de l’usuari
pcongre
N5
N5
Entrades: 117
Ubicació: Barcelona & Stockholm

Entrada Autor: pcongre » Divendres 19/07/2024 10:21

un Ànec ha escrit: Divendres 19/07/2024 9:49
pcongre ha escrit: Dijous 18/07/2024 21:21 (I molt probablement, en acabat, fer-hi un nou barri
al que ara són polígons per finançar-ho parcialment...)
No ens entenem?
la gent NO VIU als polígons.
Hi treballa però no hi viu.
Doncs potser no ens entenem, no...
Perquè si tornes a llegir això de dalt,
diria que hem escrit el mateix en altres paraules :_)

Dit d'una altra forma:
Els viaductes semblen tenir una mala fama injustificada, no?
Doncs construïm-los abans de requalificar la zona,
que els nous veïns no puguin dir que no sabien que hi serien
i que comprovin ells mateixos que tenen més pros que contres,
sense necessitat de que llegeixin estudis científics ni que vegin món

I sí, la meva proposta està basada en el que tu mateix dius
"Però aquesta infraestructura (...) un solucionador del problema de col·lapse de rodalies"
+
"tren de rodalies, que necessita intervenció urgent"

(Que ho vegi com a 'prioritat número 1'
no vol dir que no em sembli
que s'hagi de combinar amb altres inversions, òbviament...
sigui tramvia, metro lleuger o totes dues, per exemple)


Plànols dels metros de Barcelona i Madrid.
El mapa del metro de Barcelona de carto.metro: http://carto.metro.free.fr/metro-tram-barcelona/

un Ànec
N4
N4
Entrades: 53
Ubicació: Sant Vicenç dels Horts

Entrada Autor: un Ànec » Divendres 19/07/2024 11:05

Ara sí que ens entenem doncs.

Crec que encara que sigui viaducte hauria de perimetrar la zona, específicament la zona entre la c32 i el polígons em sembla una bona zona on fer el viaducte, per donar-li un espai específic a l'hora que evitem limitar l'alzada dels camions en una zona industrial amb connexió directa amb el port i l'aeroport, a més que en algun tram es pot fer a nivell de terra.
Potser perdriem velocitat a la corba de l'alcampo però estem parlant d'un servei de rodalia si mes no.

Recordar també que la rotonda petita de Sant boi va fora i també les seves connexions

https://cdn.mitma.gob.es/portal-web-dru ... -4210t.pdf

pàgina 15, pàgina 53

Però insisteixo en el meu punt. Aquesta obra NO és pel delta, és per Barcelona i els que l'han d'atravessar. Sant boi no necessita una parada de rodalies a l'interior de la població si te un tram que et porta a cornellà centre o a viladecans-gavà però barcelona SI necessita una nova via i una nova ruta que puguin pendre els trens d'altres ramals, especialment els que passen per hospitalet, fentlos pujar en lloc d'això



Avatar de l’usuari
Elefant
N6
N6
Entrades: 301

Entrada Autor: Elefant » Divendres 19/07/2024 12:25

Pèro justament havent-hi Rodalies i l'L8 a Sant Boi realment cal un altre línia de tren pesat per anar a Barcelona, o no seria millor un transport més capilar per a la mobilitat dins de la regió i com a aportació al tren?

[text esborrat per administració per error] :'( :mort
Fitxers adjunts
limmattalbahn.jpg
limmattalbahn.jpg (35.18 KiB) Visualitzat 6759 cops



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1909
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dissabte 20/07/2024 0:58

un Ànec ha escrit: Dijous 18/07/2024 10:02 No hi podria estar més en desacord.

Primer de tot que la gent no pren el tram de casa a casa, o no només. Agafa el tram i en general el transport public per anar a un lloc específic, sigui escola, feina o area social. El tram per la c-245 donaria cobertura al polígon industrial més actiu de tot el Baix Llobregat, com ho és el de Sant Boi fins a Gavà.
Entre Sant Boi i Gavà i han 11 centres educatius a una distància de menys de 5 minuts caminant.
També hi trobem el cementiri de la zona del delta
Evidentment, no estem d'acord tots dos en alguns punts, però faré un incís perquè potser no m'hagis entès bé, és veritat que he dit que personalment, per la cobertura dels barris més densos de cada municipi, crec que la idea de metro, ja sigui L8 perllongat fins a la Platja de Castelldefels o Castelldefels o recuperar l'antiga idea de la L12 són les opcions que tindria un millor benefici per els municipis del Delta.

Però recalco que això no vol dir que sigui contrari al tramvia per la C-245, al contrari, penso que és un altre alternativa i a més a més seria la menys costosa de fer, simplement dic que l'opció té uns desanvantatges més forts perquè com t'ha dit en wefer, un tramvia convencional és massa lent i no és competitiu en distàncies llargues, i a més, recalco, deixes als barris de Can Tintorer, Can Palmer, Camps Blancs, Marianao sense transport ferroviari, seguirien agafant el bus o caminant per anar a les "seves parades properes de tren o de tramvia"

Però respecte a les distàncies, aquest recorregut, només podria fer en quan a explotació de servei, un servei fins a Cornellà Centre com a llançadora, o fins i tot que acabi a Ernest Lluch, però estaria segregada de la xarxa tramviària de Barcelona no tindria lògica que segueixi els recorreguts de les altres línies de tramvia que quan estigui el tram de la Diagonal, les distàncies que té són les idònies i no són tan llargues.
un Ànec ha escrit: Dijous 18/07/2024 10:02Molta gent agafa també un transport per anar a un altre. Un tram per aquesta carretera enllaçaria (a 150m) amb l'estació de Gavà i la de Castelldefels si fos el cas

Recordem que hi han 12 linies de bus que fan aquest trajecte (Sant Boi-Gavà) i que 4 d'elles venen de Cornellà, incloent la línea M5 que es va crear, i cito textualment, "Com a substitució del projecte de tram" i que te una frequència de 10 minuts
Exactament, que probablement moguin algun dels busos quan acabin de fer el nou barri d'Oliveretes de Viladecans

Si has llegit bé un dels meus posts, recalco que el tramvia connectaria amb les estacions de Cornellà, la de Gavà i les dues de Castelldefels si també fessin una ampliació del tramvia més enllà de la C-245 i la fan per la zona de l'estació de la Platja de Castelldefels. Però la idea de la L12 connectaries amb el Metro del Vallès més la L6, L9, L10, L3 (per Esplugues), les estacions de Rodalies com les dues de Castelldefels i si ho fan, per Sant Joan Despí, amb el Carrilet més la L8.

La L12 tindria uns intercanviadors potents.

Alguna vegada havia pensat que tant la L12 i el tramvia per la C-245 són necessàries, a més la L12 fins a Castelldefels passaria per zones diferents del suposat tramvia, una cosa semblant a la L2 amb el TRAMBesòs, i el que passaria la L3 amb el TRAMBaix, per què no fer les dues? :)
Carlos González l’ha editat per darrera vegada el dia: Diumenge 20/10/2024 13:40, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3272
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dilluns 22/07/2024 10:05

Perdoneu que em fiqui en aquesta discussió sobre tramvia / metro / rodalies al delta del Llobregat.

Només vull posar un element més sobre la taula: el concepte de tren interregional. Ningú no agafa aquests trens per viatjar de punta a punta (a no ser que siguis un malalt dels trens, que aquests mengen a part). Però és terriblement eficaç i útil per a fer trajectes intermedis. A la renfe tenim el regional expres 17501: Barcelona - EDF 8:43 -> Madrid - Chamartín - Clara Campoamor 18:09. I el seu invers, el regional expres 17050 Madrid - Chamartín - Clara Campoamor 07:24 -> Barcelona - EDF 16:55. Dubto que ningú els agafi per anar de Barcelona a Madrid o viceversa. Ni tan sols per anar dels extrems a Zaragoza, però sí per anar de Tarragona a Calatayud o de Siguenza a Caspe.

Doncs amb el tramvia podria passar el mateix, per anar d'extrem a extrem potser no l'agafi ningú, però si hi ha bona correspondència amb altres mitjans més eficaços (rodalies, metro) podria servir per acostar les rodalies i el metro a llocs on ara només hi ha autobús. Si es vol millorar la xarxa de transport públic ha de ser això: una xarxa, deixant que cada mode sigui eficaç en aquells llocs on pot ser-ho: bus, tramvia, rodalies, metro.

I també cal tenir en compte la demanda induïda: aquella gent que opta pel "nou" mitjà de transport un cop s'implanta i que costa molt de figurar als estudis de mercat dels nous transports i/o infraestructures. Una mica com el que va passar amb la construcció de la C-25 com a carretera convencional, que va "morir d'èxit" pel trànsit induït, esdevenint alternativa a l'AP-7 i A-2 i AP-2 per anar de Girona a Lleida i es va haver de desdoblar.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

un Ànec
N4
N4
Entrades: 53
Ubicació: Sant Vicenç dels Horts

Entrada Autor: un Ànec » Dilluns 22/07/2024 13:58

Exactament! un tramvia serveix per a connectar els municipis del delta amb els municipis del delta, i cornellà, no per anar a Barcelona, aquesta és la questió.

He elaborat un plànol de Sant boi amb les parades del suposat recorregut de la l12, la meva proposta de tram i una possible nova entrada a Barcelona amb rodalies que passaria per sant boi
santboimobilitat.png
(254.8 KiB) Encara no s’ha baixat

(marró habitatges, blau equipaments i indústria, (en negre espais en desús)

Com podeu veure la L12 i el tram es complementen a la perfecció, tot i que sembli molta distància la parada de metro del centre nord està a cinc minuts de les quatre parades.
Per tant estem maximitzan la cobertura, a més de que tots els modes de transport fan correspondència.


jo crec que es veu clarament com ajuda el tram a la mobilitat, com ha dit el nostre company genissimon, com a mitjà de passera i com a transport local.

Però tots sabem que això és utòpic. El preu de la l12 és massa alt per a una obra que estaria molt bé pero no acaba de ser necessària com si que ho és el tramvia.
A més fent-lo passar per l'interior, com també s'hauria de fer a Viladecans-Gavà es maximitza la seva utilitat, a més de la seva correspondència amb fgc que connectaria els habitants de la riba dreta i de la riba esquerra d'una forma eficient per fi.

Opinions d'aquest plànol com a futur ferroviari?
Evidentment, sense l'estació de rodalies no existiria la de tram al mateix lloc. Les parades són de mitjana a uns 550 metres. el recorregut renfe és en viaducte ja que aquest carrer fa 30 metres d'amplada, excepte en una intersecció que és una mica diagonal i hi ha un punt a 20, però això es questió d'expropiar un pàrquing, m'ha convençut en pcongre que era qui ho proposava. El traçat del tram està escollit segons si és possible desviar el tràfic, els barris de cases unifamiliars de l'oest no deixarien el vehicle privat. Sí, el que es veu al nord és colònia Güell



jgomezs
N6
N6
Entrades: 254

Entrada Autor: jgomezs » Dimecres 27/11/2024 23:44

Comentari ràpid al tema dimensions dels tramvies. Estava recordant que part de l'espai que necessita el tramvia és per culpa dels suports de la catenària.
Amb el sistema del APS i tramvies més estrets (els nostres Alstom Citadis són de 2,65m d'ample i a molts llocs de França els tenen de 2,4m o fins i tot més estrets) potser podem encabir el tramvia en poc més de l'espai de dos carrils de circulació (parades a part). Que a més els tramvies van per la via i saps exactament quin espai ocuparan, no és com un autobús que li has de deixar un marge perquè hi ha una persona amb un volant.



Avatar de l’usuari
Elefant
N6
N6
Entrades: 301

Entrada Autor: Elefant » Dijous 28/11/2024 12:38

jgomezs ha escrit: Dimecres 27/11/2024 23:44 Comentari ràpid al tema dimensions dels tramvies. Estava recordant que part de l'espai que necessita el tramvia és per culpa dels suports de la catenària.
Amb el sistema del APS i tramvies més estrets (els nostres Alstom Citadis són de 2,65m d'ample i a molts llocs de França els tenen de 2,4m o fins i tot més estrets) potser podem encabir el tramvia en poc més de l'espai de dos carrils de circulació (parades a part). Que a més els tramvies van per la via i saps exactament quin espai ocuparan, no és com un autobús que li has de deixar un marge perquè hi ha una persona amb un volant.
Teoòricament la catenària es podria enganxar a les façanes o sino ubicar els suports a la vorera a on hi ha també l'enllumenat públic.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4487
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dijous 28/11/2024 14:30

Precisament és el que no entenia, justament havien instal·lat nou enllumenat que sospitosament té un disseny compatible amb una catenària...


frankrodriguez.net
Außer Betrieb

un Ànec
N4
N4
Entrades: 53
Ubicació: Sant Vicenç dels Horts

Entrada Autor: un Ànec » Dijous 28/11/2024 15:04

Elefant ha escrit: Dijous 28/11/2024 12:38
jgomezs ha escrit: Dimecres 27/11/2024 23:44 Comentari ràpid al tema dimensions dels tramvies. Estava recordant que part de l'espai que necessita el tramvia és per culpa dels suports de la catenària.
Amb el sistema del APS i tramvies més estrets (els nostres Alstom Citadis són de 2,65m d'ample i a molts llocs de França els tenen de 2,4m o fins i tot més estrets) potser podem encabir el tramvia en poc més de l'espai de dos carrils de circulació (parades a part). Que a més els tramvies van per la via i saps exactament quin espai ocuparan, no és com un autobús que li has de deixar un marge perquè hi ha una persona amb un volant.
Teoòricament la catenària es podria enganxar a les façanes o sino ubicar els suports a la vorera a on hi ha també l'enllumenat públic.
Vist les mesures de seguretat dels tramvies no m'estranyaria que fos forçós posar barana a tot el carrer, treient espai de vorera de tota manera.
Quant a enganxar-ho a les façanes, tots els propietaris de les façanes han d'acceptar-ho, de la mateixa manera que passa amb el cablejat, per tant, bona sort aqui també, perque almenys quant al cablejat es el teu veí qui et dona permís, aqui t'ho demana l'administració a canvi de sisplau



Respon

Torna a “Propostes ferroviàries”