Gavà i Viladecans tenen en la suma em sembla que quatre o cinc línies de bus urbà, sense una xarxa unificada i de fet ni es pot trobar un plànol esquemàtic d'aquests busos, només hi ha la web de l'ATM que mira tu. Les freqüències d'aquestes línies van de 20 minuts en el millor dels casos fins a 40 minuts. No sempre circulen els festius. Em quedo sense paraules per descriure això. Desastre es queda curt. Normal que tothom agafi els busos interurbans, ja que anar a l'estació de tren depenent des-de on pot ser un suplici. Aquí hi ha un problema enorme de la gestió del transport públic: No hi ha un servei d'aportació al tren en condicions.Carlos González ha escrit: ↑Dimarts 09/07/2024 18:31 Només amb el fet que els municipis del Delta sumen més 250.000 habitants, i no tenim tantes opcions per arribar a altres llocs de Barcelona o a la pròpia comarca, i la saturació de diverses línies de bus, deixa en evidència que cal un altre tipus de transport ferroviari, ja sigui tramvia, ja sigui metro o sigui el que hagi de ser.
Els problemes dels busos urbans son:
1 Poques línies i manca de cobertura.
2 Trajectes poc atractius, ja que fan giragonses per donar cobertura.
3 Temps de trajectes lents tant pels recorreguts com per falta d'adeqüació dels carrers. He ajuntat un pantallazo, allò es que fa grima. Anar a 30 ja es prou dolent, pèro a sobre dona gràcies si no es troba un cotxe aparcant o un camió massa ample que no deixa passar el bus.
Llavors, em deixarien fer a mi una xarxa de bus i otro gallo cantaría:
Primer, fem una xarxa completament nova de trinca. He fet un plànol que me l'he tret de la màniga en deu minuts, no serà perfecte pèro es un començament. Això es purament busos urbans i només per Viladecans i Gavà, els busos interurbans es poden quedar, també busos que facin més trajecte per la C-245, etc.
https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... sp=sharing
Segon, les freqüències seran de 7,5, 10 o 15 minuts segons la línia i la franja horaria, excepte potser els trajectes als barris molt llunyans, aqui es pot reduïr a cada 30 minuts (osigui no tots els busos fan el trajecte complet).
I tercer, adaptem l'infraestructura on calgui. A tots els carrers estrets del centre per on passa el bus, fora tot aparcament i zona de descàrrega. Això es va tot als carrers limítrofs. A Gavà el bus para devant de l'estació, no a la carretera a 150 metres. Son tonteries d'aquestes que fan el transport públic menys atractiu. Es fa un bucle amb els carrers propers per poder tenir la terminal just devant de l'estació. També es fa prioritat semafòrica per al bus, i prioritat sobre els vianants a les creueres. No pot ser que el bus hagi de parar cada 100 metres, no es pot cumplir un horari així. L'idea es arribar a una velocitat comercial d'uns 15 km/h, amb això la línia groga que he dibuixat faria el trajecte en menys de 15 minuts, la línia vermella en uns 35 (i que com té connexió amb el tren per ambdos costats mai no es triga més de 20 minuts en arribar al tren).
Fem això i mirem. Si després no es suficient, ja parlarem d'un metro.
Si es que el problema no es la falta d'infraestructura, es la falta de ganes de fer les coses bé.