Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon
Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3136
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Entrada Autor: genissimon » Dijous 22/04/2021 13:12

Renfe445 ha escrit:
Dimecres 21/04/2021 23:11
Quins avantatges i problemes es poden tenir si es crea un servei circular d’alta freqüència utilitzant la línia per Plaça de Catalunya i per Cerdanyola Universitat, tot deixant el trànsit de exclusivament per aquestes línies i deixant els altres serveis de Rodalies com branques que surten del perímetre de la circumferència.
La majoria d'usuaris de rodalies van o vénen de Barcelona, ens agradi o no. Està molt bé implantar serveis no radials, però no es pot obligar a la majoria d'usuaris a fer transbordaments. El tren perdria molta competitivitat i, conseqüentment, usuaris.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 25/04/2021 9:19

437.001 ha escrit:
Dimarts 20/04/2021 18:38
Potser en un futur.
Però ara com ara, tampoc ho veig com a primera necessitat.
Em sembla que l'estació de Platja de Castelldefels queda a prop d'unes quantes parades de bus, i la zona queda prou ben coberta amb això.

Abans faria l'estació de Montmeló de la R3, o la de Montornès de la R2... o la d'Hospital General de la R8.
O reobriria la de Castellarnau de la R4. O Taradell-Mont-rodon de la R3.
No no, tampoc dic ara de fer-ho ara mateix, a més havia especulat que parés alguns R2 (R2Sud de Vilanova en aquest cas) i només en festius d'estiu pel turisme o que fos una parada facultativa.

Montornès de la R2? Ara sí que m'he perdut.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
victor273
N4
N4
Entrades: 68
Ubicació: Mollet del Vallès

Entrada Autor: victor273 » Diumenge 25/04/2021 23:45

Carlos González ha escrit:
Diumenge 25/04/2021 9:19
Montornès de la R2? Ara sí que m'he perdut.
És un dels objectes d’estudi del PEMV: https://www.vallesvisio.cat/el-pla-de-m ... -montmelo/

Al meu parer, no té gaire sentit fer-la perquè suposa allargar el temps de viatge de la R2 i la R8 i se situaria a uns metres de Montornès Nord (aprox. 3700 hab) i quda lluny de la resta de la població (12.000 hab) i implica fer un desplaçament similar al d’anar a Montmeló.

A més, ara els dies feiners hi ha molt bona coordinació entre la R2 i el bus 416, que té un temps de viatge competitiu.


Víctor Molina, responsable de mobilitat a la plataforma MolletOpina; promovent la mobilitat sostenible i el transport públic a Mollet del Vallès.

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimecres 19/05/2021 9:22

Vull mostrar una alternativa si es replanteja que la L12 arribi fins a Castelldefels Platja... personalment em decanto més per que sigui un recorregut ferroviari per trens de rodalia, ja que considero per aquestes zones més adients i a més en el nous plans de infraestructures anomenen la línia Castelldefels-Cornellà-Zona Universitària com a línia de rodalia, però tot i així no descartaria altres alternatives.

He fet diferents recorreguts de traçats per la suposada continuació de Molí Nou fins a Esplugues ja que el projecte oficial plantejava fer una volta per Sant Feliu i fent passar el recorregut per el perllongament que es té pensat fer per la L3 a Sant Feliu, cosa que no feia atractiva la L12 original. Diguéu-me quin recorregut el veieu més adient entre Sant Boi i Esplugues per a que sigui més adient per l'antiga idea del que podia haver sigut la L12 Castelldefels Platja - Sarrià.

Bé podria ser un servei unificat entre la L3 TMB i la L12 FGC en alguns trams perquè tenen el mateix ample de via i es podria aprofitar la infraestructura alhora o que siguin independents les infraestructures ja que per sí com ho son els FGC i les línies de Metro

https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 45472&z=12


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4435
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dissabte 05/06/2021 20:51

Explotació dels serveis del Trambaix... com sabeu actualment hi ha tres serveis anomenats T1, T2 i T3, els dos primers fan el bucle de Bon Viatge (el T1 acaba a Bon Viatge, el T2 a Sant Martí de l'Erm) i el T3 va al ramal de Sant Just.

La qüestió és que no creieu que seria interessant que en lloc de fer que el servei T1 faci el bucle en sentit Cornellà - Fontsanta i el T2 Fontsanta - Cornellà? I utilitzar la estació Ernest Lluch si es vol per que reguli alguna línia, per exemple la T3 que acabi a Ernest Lluch ara aprofitant que l'estació de metro obrirà aviat i deixar Francesc Macià una via per la T1 i una altra per la T2.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 06/06/2021 11:11

Renfe445 ha escrit:
Dissabte 05/06/2021 20:51
Explotació dels serveis del Trambaix... com sabeu actualment hi ha tres serveis anomenats T1, T2 i T3, els dos primers fan el bucle de Bon Viatge (el T1 acaba a Bon Viatge, el T2 a Sant Martí de l'Erm) i el T3 va al ramal de Sant Just.

La qüestió és que no creieu que seria interessant que en lloc de fer que el servei T1 faci el bucle en sentit Cornellà - Fontsanta i el T2 Fontsanta - Cornellà? I utilitzar la estació Ernest Lluch si es vol per que reguli alguna línia, per exemple la T3 que acabi a Ernest Lluch ara aprofitant que l'estació de metro obrirà aviat i deixar Francesc Macià una via per la T1 i una altra per la T2.
I perquè vols fer la T3 acabar per Ernest Lluch quan fa un altre servei? Pensa que la T3 és un servei diferent que va per la zona de l'hospital de Sant Joan Despí i per Sant Just Desvern i el terme municipal de Sant Feliu de Llobregat, no sé si es bo treure un servei de Francesc Macià.

Jo faria la T1 per Bon Viatge passant per Cornellà i la T2 per Bon Viatge passant per Sant Joan Despí (no sé si és el que has dit abans) i fer la T3 tal com està o amb el pas de Laureà Miró.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Oswaldo
N2
N2
Entrades: 13

Entrada Autor: Oswaldo » Diumenge 06/06/2021 23:48

Renfe445 ha escrit:
Dissabte 05/06/2021 20:51
Explotació dels serveis del Trambaix... com sabeu actualment hi ha tres serveis anomenats T1, T2 i T3, els dos primers fan el bucle de Bon Viatge (el T1 acaba a Bon Viatge, el T2 a Sant Martí de l'Erm) i el T3 va al ramal de Sant Just.

La qüestió és que no creieu que seria interessant que en lloc de fer que el servei T1 faci el bucle en sentit Cornellà - Fontsanta i el T2 Fontsanta - Cornellà? I utilitzar la estació Ernest Lluch si es vol per que reguli alguna línia, per exemple la T3 que acabi a Ernest Lluch ara aprofitant que l'estació de metro obrirà aviat i deixar Francesc Macià una via per la T1 i una altra per la T2.
Si te refieres a unir las dos líneas que hacen el bucle, de forma que una llega por un lado como T1 t luego sigue como T2, y la otra v.v., esto me parecería una buena idea. Lo que se me ocurriría es, una vez abierta Ernest Lluch, hacer terminar ahí la T1, que es solo el "refuerzo". Entonces cada tranvía T1/T2 haría: comenzando como T2 en F. Macià, luego Cornellà-Fontsanta, y desde ahí sigue como T1 hasta Ernest Lluch. Luego lo mismo a la inversa, como T1, el bucle Fontsanta-Cornella, y luego como T2 hasta F. Macià. La T3 la dejaría enterita a su vez.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4435
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimarts 08/06/2021 5:23

Mesa de trabajo 2@2x.png
Mesa de trabajo 2@2x.png (31.23 KiB) Visualitzat 9491 cops
Aquesta és la idea que tinc. La línia a Sant Feliu acabar-la a Ernest Lluch per reforçar el paper interurbà de la línia (vegeu que a la primera estació de metro que troba, Ernest Lluch, és on acaba), això serà més important quan s'allargui. Les línies que recorren el bucle de Cornellà tenen un paper més urbà, per això fan el recorregut complet fins a la Diagonal. Per fer el recorregut pel bucle més interessant, fixeu-vos com funciona, per exemple, la línia T1 quan arriba a Cornellà Centre, continua el trajecte com a línia T2, i viceversa, quan la T2 arriba a Bon Viatge, continua el recorregut com a línia T1. Si per exemple fas un trajecte des de La Fontsanta fins a Les Aigües, el canvi de línia a Bon Viatge des del mateix tren és gratuït. Encara que es pot ajustar a on acaben les línies per evitar transbordaments si es veu que molts usuaris fan un trajecte dins del bucle molt concret.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimarts 08/06/2021 8:28

Si és per fer que la T1 sigui un servei independent que no un reforç de la T2 actual, t'ho compro, el que no m'agrada és que limitis la T3 per Ernest Lluch, has de tenir en compte que és un servei diferent i limites la seva capacitat ja que no la faries arribar a Francesc Macià.

Si fan el pas de Laureà Miró i aprofiten el recorregut de la T3 actual, estaria d'acord en fer dos serveis per Consell Comarcal, que la T3 vagi per Laureà Miró passant per Francesc Macià i el servei indefinit per l'actual recorregut que fa la T3 actual tal com ho proposes.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Oswaldo
N2
N2
Entrades: 13

Entrada Autor: Oswaldo » Dimarts 08/06/2021 9:53

Creo que sí es cierto que el trayecto a Sant Feliu es más bien interurbano, pero no es como que la línea sea tan larga hasta F. Macia como para que tuviera sentido cortarla en Ernst Lluch. Para alguien que se mueve a/de Esplugues, el tranvía hasta la Diagonal es perfectamente conveniente, aunque fuera hasta la altura de Balmes (asumiendo conexión, obviamente) el trasbordo a L5 no aporta nada, lo que gana en velocidad sr pierde por el cambio y en comfort. Aparte de que también va bien mantener buenas frecuencias del lado Barcelona.
Quizás si un día se alarga la línea hasta Molins de Rei/Quatre Camins ahí sí ya sería más lógico dejar morir esa línea en Ernest Lluch para no meter demasiados convoyes en Barcelona.

Lo de unir la T1 y T2 en el bucle en cambio me parece acertadísimo, creo que al reducir el tiempo que están los tranvías parados en el final de línea se aprovechan mejor los recursos. Supongo que la reticencia es porque la T1 es solo un refuerzo que no circula a todas horas. Quizás cuando se termine el trayecto por la Diagonal eso cambie y se conviertan T1 y T2 en líneas de igual frecuencia y horario.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimarts 08/06/2021 10:22

Exactamente... y hago incisión de nuevo a la posibilidad de que con el paso de tranvía de Laureà Miró puede llegar a la posibilidad de dos posibles nuevos servicios aprovechando ese nuevo paso y el paso actual de la T3 que bifurca a Montesa.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Oswaldo
N2
N2
Entrades: 13

Entrada Autor: Oswaldo » Dimarts 08/06/2021 12:22

Creo que lo más plausible con la conexión directa de la T3 es que se establezca un servicio que viniendo de Sant Feliu dé toda la vuelta por el bucle y Cornellà para luego volver a incorporarse en el tramo troncal dirección Diagonal, no sé si me explico. Así lo dibujaba la PTP en algunas propuestas y creo que ya va bien así. Justamente una línea así sí tendría sentido también de morir en Ernest Lluch, ya que iría enfocada a hacer una distribución más local.

Combinando todas estas propuestas quedaría un esquema de cuatro líneas, T1/T2 que vienen de Diagonal y hacen el famoso bucle en direcciones opuestas, la T3 viene también de Diagonal y va por el paso directo de L. Miró a Sant Feliu, y otra línea más que hace Ernest Lluch - Sant Feliu por Cornellà.
No es por nada pero esto suena a un esquema de líneas magnifico, ya nos podría pagar regalías la ATM.



Oswaldo
N2
N2
Entrades: 13

Entrada Autor: Oswaldo » Dimarts 08/06/2021 12:29

Ahora, si se me apura, yo propondría un ramal por Ctra Esplugues hasta la Pl. Parador, para dar una mejor conexión a Esplugues que siempre ha quedado un poco de lado (y a su vez enterrando la propuesta de prolongar la L3 porque es un exceso en la zona si se cubre bien con tranvía y Rodalies).

Tiene tan tremendo potencial el tranvía en BCN y alrededores que es un sufrimiento ver como no se aprovecha. Que tal una línea que desde Ernest Lluch siga en dirección Collblanc y todo recto hasta Parallel (que ahí hay Metro pero siempre solo dos o tres paradas y luego trasbordo), luego por Paseo Colón a enlazar con una T4 prolongada.
Soñar es gratis...



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4435
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimarts 08/06/2021 15:10

Carlos González ha escrit:
Dimarts 08/06/2021 10:22
Exactamente... y hago incisión de nuevo a la posibilidad de que con el paso de tranvía de Laureà Miró puede llegar a la posibilidad de dos posibles nuevos servicios aprovechando ese nuevo paso y el paso actual de la T3 que bifurca a Montesa.
Es redundante porque la parada Hospital Sant Joan Despí i la de Llevant-Les Planes (anteriormente las dos se llamaban Sant Martí de l'Erm, y tenía más sentido porque son dos paradas que brindan posibilidad de transbordo), de hecho se podría dejar la vía para realizar desvíos pero es que poniendo el tranvía por la calle Laureà Miró y poniendo las líneas del bucle de Cornellà como he dicho no va a empeorar el servicio.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4435
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimarts 08/06/2021 15:12

Oswaldo ha escrit:
Dimarts 08/06/2021 12:29
Tiene tan tremendo potencial el tranvía en BCN y alrededores que es un sufrimiento ver como no se aprovecha. Que tal una línea que desde Ernest Lluch siga en dirección Collblanc y todo recto hasta Parallel (que ahí hay Metro pero siempre solo dos o tres paradas y luego trasbordo), luego por Paseo Colón a enlazar con una T4 prolongada.
Soñar es gratis...
De hecho yo creo que la "Nova Xarxa" de TMB tendría que ser de tranvía. Así nos brinda dos tipos de tranvías, el previo a 1971 (reconversión de la nova xarxa) y el actual (estilo AMB:Bus Metropolità). Hay mucho potencial.



Avatar de l’usuari
jmroig
N4
N4
Entrades: 53
Ubicació: Països Catalans
Contacta:

Entrada Autor: jmroig » Dimarts 08/06/2021 20:42

Bona idea.
Tram per Carretera de Sants fins a Drassanes, Estació de França i Ciutadella.
I també per Gran Via, des de Glòries fins a Zona Franca.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimecres 30/06/2021 23:18

Bones, vull mostrar una idea basant-me en la idea original de la L12 més el perllongament que hi ha redactat de la L3 i una proposta de perllongar la L5 cap a Sant Boi. La idea és l'alternativa de tenir un transport ferroviari tipus metro als municipis del Delta. https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 74645&z=12

La L12: El perllongament des de Finestrelles-Reina Elisenda serà tal com és, després considero que tenint en compte que la L12 actual i la L3 tenen el mateix ample de via (UIC, 1.435 mm) es poden aprofitar totes dues infraestructures en una sola, com la mateixa funcionalitat que té el metro de Palma.

Després de Pont d'Esplugues que enllaçaria amb el TRAM i la L3 acabant el túnel mixte, el faria parar sota el carrer d'Àngel Guimerà continuant així per la zona de l'Hospital Moisès Broggi i TV3, com que la L3 para a l'Hospital, en el cas de la L12 faria parar al costat dels estudis de TV3.

Més endavant faria parar fent un intercanviador a l'estació de Sant Joan Despí com ho faria la L3, la idea és fer un traçat alternatiu per els municipis d'Esplugues i Sant Joan Despí diferenciant-lo del TRAM i de la L3 per més varietat de mobilitat i més rapidessa.

Continuaria tal com es va proposar la part del recorregut de Sant Boi-Castelldefels, passant i parant per Molí Nou-Pl. de la Generalitat-Catalunya-Torre de la Vila, passant i parant per Torre Roja, el Parc Torrent Ballester, i faria parar no en la Plaça Catalunya de Gavà però a prop de la Plaça Catalunya de Gavà per tenir accessos entre els municipis de Viladecans i Gavà.

La zona de Castelldefels es faria tal i com es va proposar en la idea original, parant per Canyars, l'estació de Castelldefels, per la UPC d'allà i l'estació de la Platja.

La L3: No hi ha molt a dir, si la fan tal com volen fer... doncs pasaria per Esplugues, Sant Just, Sant Joan Despí i Sant Feliu... el que no sé si fer-la acabar a la plaça Pere Dot com ho mostren o fer-ho acabar per l'estació de Sant Feliu per tenir un intercanviador amb el TRAM, l'estació de RENFE i el suposat metro L3, tal com és a Cornellà.

La L5: Per garantir connexió al centre de Sant Boi, aquesta antiga idea seria perllongar la L5 que acaba a Cornellà fent passar per l'estació de Sant Boi, però en aquest cas és extendre-ho fins la Plaça Catalunya de Sant Boi per a que tingui enllaç amb la suposada L12 per garantir la connectivitat de les estacions als municipis del Delta amb el centre de Sant Boi.
Carlos González l’ha editat per darrera vegada el dia: Dijous 01/07/2021 20:49, en total s’ha editat 1 vegada.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dijous 01/07/2021 12:05

També he volgut veure com quedaria si fos el recorregut com a tramvia per la C-245, idea que va mostrar l'usuari davroca5, aquí teniu el seu mapa original: https://www.google.com/maps/d/u/0/viewe ... 70336&z=12

El meu mapa és aquest: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 53216&z=12

I també he posat com quedaria com a servei de Rodalies passant per la Diagonal connectant els ramals de la R2 i R1 per fer similar al Crossrail, com va proposar en bigcoaster: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 55216&z=11


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 01/08/2021 18:34

https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 98776&z=16

Vull mostrar la meva proposta per la T2, la idea és desdoblar el tram de Bon Viatge-Llevant - Les Planes ja que és en via única, i tenint en compte que si augmentaria la demanda de passatgers quan s'uneixi les dues xarxes del TRAM i a més per el TRAMBaix facin la variant de Laureà Miró i el perllongament fins a Sant Feliu/Quatre Camins, hauran d'augmentar l'oferta de la T1/T2 si es pensa fer-la arribar per l'Estació de Sant Adrià quan s'uneixi les dues xarxes.

Veient l'amplada de l'Av. Barcelona de Sant Joan Despí, podrien fer viable posar una via desviada per separar la via direcció Francesc Macià i la via direcció Llevant. Que sigui tal i com ho mostro no vull dir que sigui així, però la idea que vull exposar és el fet de modificar els carrils d'aquesta avinguda creant com un carril bus, carretera i recorregut desdoblat del tramvia, o fer paral·lels la carretera per una direcció, les vies del tram i la carretera per l'altre direcció per tal de poder desdoblar el servei de la T2.

Vosaltres què opineu? Creieu que s'hauria de desdoblar aquest recorregut de la T2 per augmentar freqüències de pas o no?


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dilluns 02/08/2021 11:21

Carlos González ha escrit: Vosaltres què opineu? Creieu que s'hauria de desdoblar aquest recorregut de la T2 per augmentar freqüències de pas o no?
No. Es podria incrementar fent encreuaments a alguna parada intermitja, si calgués. Jo destinaria els calers a extendre la xarxa.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”