Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon
Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1784
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 24/05/2020 13:41

Els perllongaments de la L12 i la L3 estan pensats en arribar a Esplugues. Però considero que la L12 no hauria d'acabar per Finestrelles i com que enllaçaria a la L3 per Finestrelles, jo considero que seria adient que acabi també a Pont d'Esplugues compartint recorregut i via tant per la L3 com la L12 si és viable.

Té el mateix ample, i tot i ser dues empreses diferents són alhora un servei metropolità. També crec que el perllongament de la L3 cap a Sant Feliu no és necessària, tenim la T3 i una quantitat de serveis de busos.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1784
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dilluns 15/06/2020 9:51

https://transport.cat/viewtopic.php?f=2&t=15011
Veient la remodelació de Montcada Bifurcació ja planificada... M'he fixat que tenen pensat fer ús del ramal de les Aigües i moure els R4, la meva conjetura és que Foment té pensat fer-los acabar a l'Aeroport...

Però què passarà amb el tram de BCN-Vilafranca-SVC? Haurà de passar una línia allà si mouran els R4 a l'Aeroport i tenint en compte que el recorregut de les línies seria similar com fins ara... Considereu que la R3 fins a SVC és una bona alternativa? Passa per Pl.Catalunya :nose



mfuentesll2
N5
N5
Entrades: 125

Entrada Autor: mfuentesll2 » Dimarts 16/06/2020 18:07

El que s'hauria de fer per no perjudicar al Baix Llobregat i al Penedès seria crear una nova línea de Rodalies entre l'Aeroport i Terrassa-Manresa.
Al utilitzar el túnel de PdG podria augmentar la capacitat entre Terrassa i Montcada-Bifurca i desviar-se pel Ramal Aigües, podent alliberar fins i tot els solcs de la R4 que actualment acaben a Hospitalet.
Així s'alliberaria una mica d'espai al túnel de Pl.Catalunya encara que es saturés PdG, que de moment encara té prou capacitat i més amb la marxa de la llarga distància. Podria permetre augmentar els serveis de la R1 i la R3 o fins i tot crear d'una vegada la possibilitat de convertir la R7 en circular.



Sanato
N6
N6
Entrades: 169

Entrada Autor: Sanato » Dimarts 16/06/2020 20:15

Carlos González ha escrit:
Dilluns 15/06/2020 9:51
https://transport.cat/viewtopic.php?f=2&t=15011
Veient la remodelació de Montcada Bifurcació ja planificada... M'he fixat que tenen pensat fer ús del ramal de les Aigües i moure els R4, la meva conjetura és que Foment té pensat fer-los acabar a l'Aeroport...

Però què passarà amb el tram de BCN-Vilafranca-SVC? Haurà de passar una línia allà si mouran els R4 a l'Aeroport i tenint en compte que el recorregut de les línies seria similar com fins ara... Considereu que la R3 fins a SVC és una bona alternativa? Passa per Pl.Catalunya :nose
Crec que la idea era unir les linies actuals de l'interior (R2 nord i R4 sud) i de la costa (R2 Sud + R1 ) un cop es faci l'estació de la Torrassa, així que el que dius respecte de portar la R4 a l'Aeroport no seria descabellat. Tot i això, quan s'acabi el nou accés a l'aeroport, està previst posar en servei la llançadora des de Passeig de Gràcia (i a més, a preus molt interessants... per a l'operadora), així que jo m'aniria oblidant de que les línies de rodalia, tal i com les coneixem ara, acabin a l'aeroport.


Cada vez que subes al tren, empieza una nueva aventura...
Renfe: siempre se puede viajar peor

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1784
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimecres 17/06/2020 10:09

Sanato ha escrit:
Dimarts 16/06/2020 20:15
Crec que la idea era unir les linies actuals de l'interior (R2 nord i R4 sud) i de la costa (R2 Sud + R1 ) un cop es faci l'estació de la Torrassa, així que el que dius respecte de portar la R4 a l'Aeroport no seria descabellat. Tot i això, quan s'acabi el nou accés a l'aeroport, està previst posar en servei la llançadora des de Passeig de Gràcia (i a més, a preus molt interessants... per a l'operadora), així que jo m'aniria oblidant de que les línies de rodalia, tal i com les coneixem ara, acabin a l'aeroport.
La idea d'interior i costa diria jo que ha quedat obsoleta, perquè ja no parlen de fer això, ara segons la documentació de Foment, un dels plantejaments és remodelar l'estació de Montcada Bifurcació i fer passar el túnel de Pl.Catalunya els R3/R7 i per el túnel de Passeig de Gràcia els R4. Recomano llegir aquest fil del fòrum:https://transport.cat/viewtopic.php?f=2&t=15011

I sobre l'Aeroport... he llegit en una font que es troba en disputa entre respectius ajuntaments i ADIF de fer acabar l'Aeroport amb la línia R4 i la Generalitat de fer el servei llançadora. Aquí la font on explica això: https://beteve.cat/mobilitat/llancadora ... barcelona/



Sanato
N6
N6
Entrades: 169

Entrada Autor: Sanato » Divendres 10/07/2020 23:00

Carlos González ha escrit:
Dimecres 17/06/2020 10:09
La idea d'interior i costa diria jo que ha quedat obsoleta, perquè ja no parlen de fer això, ara segons la documentació de Foment...
No tant...

https://www.transport.cat/viewtopic.php ... 79#p288879


Cada vez que subes al tren, empieza una nueva aventura...
Renfe: siempre se puede viajar peor

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1784
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 12/07/2020 10:45

Mmmm :? Doncs quines coses... A part de que ja m'havia fixat retiro el que havia dit fa un mes heheh :)



Avatar de l’usuari
Oriolix
N6
N6
Entrades: 307

Entrada Autor: Oriolix » Dimarts 14/07/2020 12:43

Si s'hagués planificat bé des del principi (s.XIX...) la xarxa principal de tren de Barcelona podria haver estat alguna cosa semblant a això:
Principalment
- 1 línia creuant la ciutat per la Gran Via, amb estació central a l'alçada de la plaça Catalunya i dues estacions més, una a cada banda Llobregat i Besòs, més enllà de la plaça Cerdà i la plaça de les Glòries
- 2 línies baixant pel Llobregat i el Besòs, connectades amb les estacions corresponents de la línia horitzontal. Aquestes dues línies tindrien estacions als límits del pla de Barcelona
De manera secundària
- 1 línia transversal, que creuaria la ciutat més amunt de les travesseres, amb una estació al centre.
- 1 línia vertical, des de l'estació central de plaça Catalunya, que creuaria Collserola per túnel cap al Vallès
Evidentment això seria la trama bàsica. La resta de zones haurien d'estar cobertes amb xarxes complementàries, sempre integrades amb la xarxa bàsica.
tren_bcn.jpg
tren_bcn.jpg (155.55 KiB) Visualitzat 10940 cops



Avatar de l’usuari
Aeduh
N6
N6
Entrades: 307
Ubicació: Volpelleres

Entrada Autor: Aeduh » Dissabte 22/08/2020 13:29

Proposta per la L2 i L5

Com alguns sabeu, la L2 en un principi estava planificat que terminés en Horta, i la L5 a Badalona.

Però en el moment de les obres, es va descobrir que a l'alçada de Sagrada Familia els dos túnels estaven a la mateixa profunditat!

Es va haber de canviar de plans.

Però penso que els traçats originals tenen molt més sentit en quant a fluxos que els d'ara.

Amb un recanvi a la situació original, la línia blava, que hauria de ser la L2, aniria quasi totalment recta des de Cornellà fins a Badalona.

Es podrien fer obres a Sagrada Familia, pero fa uns anys un forero va presentar aquí una proposta que crec que era molt encertada i vull recuperar.

Aprofitar l'adveniment de la nova estació de Sagrera AVE que està destinada a ocupar un lloc central a la xarxa ferroviària de Barcelona, i fer traçats nous tant per la L2 com per la L5 de tal forma que un transbord a Sagrera AVE sigui possible. El resultat seria un planol més o menys semblant a aquest:

Imatge


Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!

Avatar de l’usuari
viictxr
N1
N1
Entrades: 6
Ubicació: Igualada

Entrada Autor: viictxr » Dilluns 24/08/2020 10:29

Els ciutadans de la comarca de l'Anoia tenim com a demanda històrica en quant a mobilitat l'arribada del tren ràpid i competitiu que ens connecti amb Barcelona en un temps de viatge molt inferior als 90 minuts actuals. És per aquest motiu, per tant, que adjunto un parell de dissenys conceptuals del que podria ser el futur ferrocarril del territori: una nova línia R18 de Rodalies i una línia R6 de FGC reconvertida en tren-tramvia regional.

R18 : Cervera - Igualada - Martorell - Barcelona

Imatge

Proposta de traçat creada per https://bit.ly/3jbEuFk: https://www.google.com/maps/d/u/0/viewe ... EEjzVOJCOi

R6: Metro/Tramvia Llobregat - Anoia

Imatge



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dilluns 24/08/2020 19:42

viictxr ha escrit:
Dilluns 24/08/2020 10:29
Els ciutadans de la comarca de l'Anoia tenim com a demanda històrica en quant a mobilitat l'arribada del tren ràpid i competitiu que ens connecti amb Barcelona en un temps de viatge molt inferior als 90 minuts actuals. És per aquest motiu, per tant, que adjunto un parell de dissenys conceptuals del que podria ser el futur ferrocarril del territori: una nova línia R18 de Rodalies i una línia R6 de FGC reconvertida en tren-tramvia regional.

R18 : Cervera - Igualada - Martorell - Barcelona

Imatge

Proposta de traçat creada per https://bit.ly/3jbEuFk: https://www.google.com/maps/d/u/0/viewe ... EEjzVOJCOi

R6: Metro/Tramvia Llobregat - Anoia

Imatge
Bones company,

l'idea del tren rapid en ample iberic, si es la que es i no es pot afegir més. pero l'idea de fer Tren / Tram jo no la compro per res, es podrien fer retocs (ja es van fer al traçat) pero mai convertir en Tram la travesia d'Igualada, Vilanova del camí o Masquefa per exemple, per que? doncs per que es inutil i es tirar diners, les vies del tren estan bé, per que si no, es pot correr el risc de Salou on al final no tenen res i ja veurem els anys que s'hi estaran.

Si tenim l'infraestructura feta no hem de reconvertir res, no hem de fer passes enrere, com dic podem tocar algunes corbes i alguna variant nova pero fer el tren encara més lent i donar espai al vehicle privat dintre dels municipis, no gracies.

Salut i trens.



Avatar de l’usuari
viictxr
N1
N1
Entrades: 6
Ubicació: Igualada

Entrada Autor: viictxr » Dilluns 24/08/2020 21:12

Moltes gràcies per les opinions constructives, et dono tota la raó en quant al que s'ha de fer en el tram Igualada-Martorell de la R6, ja que amb el projecte del tren-tramvia no em referia a canviar les vies o els trens, sinó a acabar d'adaptar el servei a la petita-mitjana distància finalitzant la línia a Martorell enlloc d'allargar-la fins Barcelona.

Salut.
ortegote ha escrit:
Dilluns 24/08/2020 19:42

Bones company,

l'idea del tren rapid en ample iberic, si es la que es i no es pot afegir més. pero l'idea de fer Tren / Tram jo no la compro per res, es podrien fer retocs (ja es van fer al traçat) pero mai convertir en Tram la travesia d'Igualada, Vilanova del camí o Masquefa per exemple, per que? doncs per que es inutil i es tirar diners, les vies del tren estan bé, per que si no, es pot correr el risc de Salou on al final no tenen res i ja veurem els anys que s'hi estaran.

Si tenim l'infraestructura feta no hem de reconvertir res, no hem de fer passes enrere, com dic podem tocar algunes corbes i alguna variant nova pero fer el tren encara més lent i donar espai al vehicle privat dintre dels municipis, no gracies.

Salut i trens.



Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 945

Entrada Autor: bigcoaster » Dilluns 24/08/2020 22:16

viictxr ha escrit:
Dilluns 24/08/2020 10:29
Els ciutadans de la comarca de l'Anoia tenim com a demanda històrica en quant a mobilitat l'arribada del tren ràpid i competitiu que ens connecti amb Barcelona en un temps de viatge molt inferior als 90 minuts actuals. És per aquest motiu, per tant, que adjunto un parell de dissenys conceptuals del que podria ser el futur ferrocarril del territori: una nova línia R18 de Rodalies i una línia R6 de FGC reconvertida en tren-tramvia regional.

R18 : Cervera - Igualada - Martorell - Barcelona
Aquesta hipotètica línia R18 hauria d'anar fins a Lleida.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2393
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dimarts 25/08/2020 8:34

viictxr ha escrit:
Dilluns 24/08/2020 21:12
Moltes gràcies per les opinions constructives, et dono tota la raó en quant al que s'ha de fer en el tram Igualada-Martorell de la R6, ja que amb el projecte del tren-tramvia no em referia a canviar les vies o els trens, sinó a acabar d'adaptar el servei a la petita-mitjana distància finalitzant la línia a Martorell enlloc d'allargar-la fins Barcelona.
Però això en què beneficia els usuaris de la zona? Si precisament el problema és la manca de competitivitat de la línia degut a la seva baixa velocitat comercial...

La solució no és posa-hi més parades, sino menys, i suprimir-les totes entre Martorell i plaça Espanya tret d'Avinguda Carrilet i Europa-Fira. I això es pot fer sense esperar els 20 o 30 anys que portaria fer la hipotètica R18 que proposes.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
viictxr
N1
N1
Entrades: 6
Ubicació: Igualada

Entrada Autor: viictxr » Dimarts 25/08/2020 9:33

El traçat de l'actual R6 i les millores del mateix que va estudiar FGC no permeten reduïr de forma significativa el temps de viatge, inclús suprimint totes les parades "secundàries". El mateix Departament de Territori va admetre que seria més car modificar el traçat actual que crear una nova línia, i en això es basa el meu plantejament.
Platanito ha escrit:
Dimarts 25/08/2020 8:34

Però això en què beneficia els usuaris de la zona? Si precisament el problema és la manca de competitivitat de la línia degut a la seva baixa velocitat comercial...

La solució no és posa-hi més parades, sino menys, i suprimir-les totes entre Martorell i plaça Espanya tret d'Avinguda Carrilet i Europa-Fira. I això es pot fer sense esperar els 20 o 30 anys que portaria fer la hipotètica R18 que proposes.



Avatar de l’usuari
viictxr
N1
N1
Entrades: 6
Ubicació: Igualada

Entrada Autor: viictxr » Dimarts 25/08/2020 9:35

Sí, aquest seria el camí a seguir. No obstant això, en aquesta ocasió he volgut posar més el focus en l'àrea de Barcelona. Gràcies pel comentari.
bigcoaster ha escrit:
Dilluns 24/08/2020 22:16

Aquesta hipotètica línia R18 hauria d'anar fins a Lleida.



Avatar de l’usuari
robertotlh
N7
N7
Entrades: 320

Entrada Autor: robertotlh » Dimarts 25/08/2020 11:31

viictxr ha escrit:
Dilluns 24/08/2020 10:29
Els ciutadans de la comarca de l'Anoia tenim com a demanda històrica en quant a mobilitat l'arribada del tren ràpid i competitiu que ens connecti amb Barcelona en un temps de viatge molt inferior als 90 minuts actuals. És per aquest motiu, per tant, que adjunto un parell de dissenys conceptuals del que podria ser el futur ferrocarril del territori: una nova línia R18 de Rodalies i una línia R6 de FGC reconvertida en tren-tramvia regional.

R18 : Cervera - Igualada - Martorell - Barcelona

Imatge

Proposta de traçat creada per https://bit.ly/3jbEuFk: https://www.google.com/maps/d/u/0/viewe ... EEjzVOJCOi

R6: Metro/Tramvia Llobregat - Anoia

Imatge
Llavors a Igualada la nova línia enllaçaria amb l'actual a l'actual estació? No es podria aprofitar per fer el famós soterrament i que l'estació d'enllaç fos més cèntrica?



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dimarts 25/08/2020 19:20

viictxr ha escrit:
Dimarts 25/08/2020 9:33
les millores del mateix que va estudiar FGC no permeten reduïr de forma significativa el temps de viatge, inclús suprimint totes les parades "secundàries"
l'estudi el va fer l'associació d'amics del tren d'Igualada i amb les dades en un principi van dir que la reducció era minima i no valia la pena, per pressions amb la cagada dels transbordaments a Martorell van tornar a mirar l'estudi i es com es van crear els actuals R60 ( que si arriben a l'hora de sempre es com si no guaynem res)

Salut.



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dimarts 25/08/2020 19:23

robertotlh ha escrit:
Dimarts 25/08/2020 11:31
Llavors a Igualada la nova línia enllaçaria amb l'actual a l'actual estació? No es podria aprofitar per fer el famós soterrament i que l'estació d'enllaç fos més cèntrica?
No,
l'idea sempre ha sigut fer la nova estació de ample iberic a l'Hospital d'Igualada i fer arribar els FGC al Hospital d'igualada soterrat.

Però com a igualada tenim mil estudis de sotterrament poden fer les mil i unes, de moment no han fet res de res, ni suprimir el pas a nivell.

Salut.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1784
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dissabte 29/08/2020 14:18

viictxr ha escrit:
Dilluns 24/08/2020 10:29
Els ciutadans de la comarca de l'Anoia tenim com a demanda històrica en quant a mobilitat l'arribada del tren ràpid i competitiu que ens connecti amb Barcelona en un temps de viatge molt inferior als 90 minuts actuals. És per aquest motiu, per tant, que adjunto un parell de dissenys conceptuals del que podria ser el futur ferrocarril del territori: una nova línia R18 de Rodalies i una línia R6 de FGC reconvertida en tren-tramvia regional.

R18 : Cervera - Igualada - Martorell - Barcelona

Imatge

Proposta de traçat creada per https://bit.ly/3jbEuFk: https://www.google.com/maps/d/u/0/viewe ... EEjzVOJCOi

R6: Metro/Tramvia Llobregat - Anoia

Imatge
Bones... sobre el projecte del servei Cervera-Igualada-Martorell t'ho compro, ja que haurien de fer parar per aquests llocs... Tot i que no sé si seria més adient personalment el Bruc que Castellolí... També cal veure com podria ser el traçat en ample ibèric a causa de que l'orografia és complexa per aquella zona.

Considero també que seria una mala idea limitar l'actual R6 per Igualada-Martorell i reconvertir-la en tren-tramvia. Cert que amb el tren d'ample ibèric es guanyaria la demanda en quant a velocitat comercial en comparació amb el LL-A i malgrat el fer parar a les estacions principals o de gran demanda, la velocitat d'aquest servei seguiria sent poc atractiva... però no crec que hauria de ser motiu justificat per limitar un servei que pot ser millorable com han esmentat respectius usuaris com pensar el reestructurar els traçats de l'actual R6.



Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”