Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon
Avatar de l’usuari
Aeduh
N6
N6
Entrades: 306
Ubicació: Volpelleres

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Entrada Autor: Aeduh » Divendres 21/02/2020 16:38



En su momento presenté aquí un proyecto parecido, dirigiéndose hasta Moià eventualmente. La propuesta del trazado por Ripollet es nueva, y de hecho muy buena idea.


Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!

Avatar de l’usuari
robertotlh
N6
N6
Entrades: 294

Entrada Autor: robertotlh » Dimarts 25/02/2020 0:12

Aquesta és la meva proposta per a la xarxa de metro de Barcelona. No incorpora gaire collita pròpia. La majoria de les propostes ja estaven sobre la taula.

Inclou les següents infraestructures noves
- Ampliació L1 Hospital de Bellvitge - El Prat: PDI 2011-2020 - Actuació AX01
- Ampliació L1 Fondo - Badalona Renfe: PDI 2011-2020 - Actuació AX02
- Ampliació L2 Sant Antoni - Aeroport T1: PDI 2011-2020 - Actuació AX03. Val a dir que no hi estic del tot a favor. Amb el futur rodalies i la L9, crec que l'aeroport estarà suficientment servit ferroviàriament
- Ampliació L3 Zona Universitària - Sant Feliu. PDI 2011-2020 - Actuació AX04. Val a dir que estic més a favor d'una ampliació que després d'arribar a Sant Joan de Déu, baixés fins Esplugues arribant a Sant Ildefons per connectar amb la L5. Crec que Sant Feliu està suficientment servit ferroviàriament amb el tramvia (futura variant de Laureà Miró) i rodalies R1 i R4
- Ampliació L3 Trinitat Nova - Trinitat Vella. PDI 2011-2020 - Actuació AX05
- Ampliació L4 La Pau - Sagrera. PDI 2011-2020 - Actuació AX06
- Ampliació L11 Can Cuiàs - Can Salvatella. Aquesta és de collita pròpia, encara que es va arribar a plantejar el 2006 però de manera poc seriosa. Ara que novament Ripollet ha quedat exclosa de la planificació ferroviària del Vallès en el nou Pla de Mobilitat, valdria la pena considerar aquesta proposta. O sinó treure del calaix el TramVallès
- Nova L13 de metro lleuger Pompeu Fabra - Can Ruti: PDI 2001-2010, 2a fase de l'actuació AX04 - Ampliació de L2 de metro fins a Pompeu Fabra. En el PDI actual aquesta actuació va quedar exclosa
metro barcelona.pdf
(48.85 KiB) S’ha baixat 114 vegades



Avatar de l’usuari
robertotlh
N6
N6
Entrades: 294

Entrada Autor: robertotlh » Dimarts 03/03/2020 0:30

mapabarcelonaV2.pdf
(46.14 KiB) S’ha baixat 75 vegades
robertotlh ha escrit:
Dissabte 26/11/2016 19:06
Precisament jo també estava aquests dies donant-li canya a l'Inkscape per fer la meva proposta de mapa de Rodalies de Barcelona.

Inclou les següents infraestructures:

- Túnel de Montcada
- Tercer túnel per la Diagonal
- Línia Castelldefels-Zona Universitària
- Intercambiador de la Torrassa
- Línia Martorell-Terrassa
- Línia Granollers - Mataró

Les línies quedarien

R1: Sant Vicenç - Massanet Massanes
R2: Sant Vicenç - Massanet Massanes
R3: Castelldefels - La Tor de Querol
R4: Aeroport T1 - Manresa
R7: L'Hospitalet - Sant Cugat - Molins de Rei - L'Hospitalet
R8: Mataró - Vilafranca del Penedès
R9: Francesc Macià - Terrassa - Martorell - Francesc Macià
R10: Estació de França - Manresa
He actualitzat aquest mapa:

- He incorporat totes les estacions proposades per la plataforma Fem Vallès (https://femvalles.wordpress.com/). Potser alguna només tindria sentit com a facultativa, com el baixador de Llerona, tampoc conec el territori amb tanta profunditat ;)
- He desviat al Nord la R3 per enllaçar amb la R8 a la nova estació de Santa Perpètua Can Folguera. A part de l'enllaç amb la R8, quedaria més cèntrica que l'estació actual de l'R3, la qual quedaria fora de servei. El nou traçat desviat es faria ja amb doble via.
- He incorporat l'estació de Serguerar prevista al Pla de Rodalies de Fomento
- He reincorporat el traçat urbà existent de l'R4 a Montcada, no sé perquè el vaig eliminar en la primera versió. La R7 seguiria circulant pel traçat actual.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimarts 03/03/2020 8:31

Modificaria la R10 teva al complet, en comptes de que sigui per Manresa, estaria bé fer la R10 des de Martorell cap a Igualada (complementant-se amb el concepte un servei de Cervera-Sant Guim-Igualada-Martorell)


:music ¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! Álbum: Genesis- Duke

Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 948353&z=8

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimecres 25/03/2020 16:41

Volia penjar un mapa de la línia Castelldefels-Cornellà-Zona Universitària basant-me en l'estudi informatiu d'aquesta
Fa al voltant de 10 anys es va fer aquest estudi, hi apareixen l'enllaç traçats alternatius però el concepte seria el mateix i en el mapa he escollit l'alternativa que personalment em sembla més idoni, el projecte és la major part estacions soterrades o sota terra. Què opineu sobre els trajectes proposats i les ubicacions proposades per aquella zona?

El projecte contempla una nova estació a Castelldefels per els Canyars o bé per la C-245 o a prop del tanatori de Castelldefels-Gavà, per la zona de Gavà-Viladecans es proposa fer una estació a Gavà a més de 35 metres de profunditat, l'ubicació seria similar però una alternativa es proposa fer-ho passar per el carrer Sant Lluís o bé per el carrer Sant Pere, per Viladecans rondand a prop de Gavà hi es proposa una estació o bé per el carrer Rosa Luxemburg o per l'avinguda del Mil·lenari, per Torre Roja es proposa un altre estació i contempla com a única alternativa. Per la resta del recorregut no he trobat un enllaç o l'altre part de l'estudi informatiu, però es pot veure un mapa complet sobre el traçat de Sant Boi-Zona Universitària i es contempla dues alternatives a Sant Boi, en una hi hauria una estació paral·lel a l'avinguda Onze de Setembre, i l'altre opció és una estació a més de 35 metres de profunditat a prop de la mateixa ubicació, es contempla una estació a prop de l'actual estació de FGC de Sant Boi on hi hauria un possible intercanviador, per Cornellà hi hauria una estació o bé paral·lel entre l'ubicació de l'estació de la L5, o bé per la carretera d'Esplugues, per Esplugues podria estar ubicat l'estació a l'avinguda Cornellà o bé per Laureà Miró on hi hauria un possible intercanviador amb el TRAM (O la L3 si és perllongada a Esplugues), i finalment per Zona Universitària.
Castelldefels-Viladecans.png
Castelldefels-Viladecans.png (108.55 KiB) Visualitzat 1628 cops
Sant Boi-Zona Universitària.png
Sant Boi-Zona Universitària.png (153.09 KiB) Visualitzat 1628 cops


:music ¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! Álbum: Genesis- Duke

Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 948353&z=8

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 29/03/2020 23:03

Vaig penjar com a alternativa una suposició de com podria ser el transport de Castelldefels-Cornellà-BCN tant per tren convencional com tramvia... Volia penjar com podria ser el recorregut d'un tramvia entre Cornellà Centre passant per la C-245, actualment està en projecte la intregació d'aquesta carretera per transformar-la en una espècie de carrer adaptat per carrils bici i bus.
Bueno, el projecte de l'eix es basa en crear una nova línia d'autobús d'altes prestacions com el cas de la nova línia de bus M8, però crec que seria més interessant si fos el traçat de tramvia sempre i quan el projecte de la C-245 estigui enllestit... :nose

Què opineu vosaltres al respecte?
Sin título.png
Sin título.png (252.52 KiB) Visualitzat 1376 cops
https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 50015&z=12


:music ¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! Álbum: Genesis- Duke

Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 948353&z=8

Railjet OBB
N4
N4
Entrades: 74

Entrada Autor: Railjet OBB » Dilluns 30/03/2020 20:12

Aquesta es la meva proposta per la línia R1, on faria el trajecte Cerdanyola Universitat - Maçanet-Massanes i que seria un servei de trens semi-directes entre aquestes poblacions.

Les parades serien les següents:
Cerdanyola Universitat.
Molins de Rei.
Cornellà.
L'Hospitalet del Llobregat.
Barcelona Sants.
Pl Catalunya.
Arc de Triomf.
Clot-Aragó.
La Sagrera (quant estigui enllestida).
Sant Adrià del Besos.
Badalona.
El Masnou.
Premia de Mar.
Vilassar de Mar.
Mataró.
Arenys de Mar.
Calella.
Blanes.
Maçanet-Massanes.

Espero que us agradi aquesta proposta i que la podem debatre.
metromapmaker (4).png
metromapmaker (4).png (59.49 KiB) Visualitzat 1216 cops



Lluis
N6
N6
Entrades: 182
Ubicació: Sants Estació

Entrada Autor: Lluis » Dilluns 30/03/2020 20:53

Railjet OBB ha escrit:
Dilluns 30/03/2020 20:12
Aquesta es la meva proposta per la línia R1, on faria el trajecte Cerdanyola Universitat - Maçanet-Massanes i que seria un servei de trens semi-directes entre aquestes poblacions.

Les parades serien les següents:
Cerdanyola Universitat.
Molins de Rei.
Cornellà.
L'Hospitalet del Llobregat.
Barcelona Sants.
Pl Catalunya.
Arc de Triomf.
Clot-Aragó.
La Sagrera (quant estigui enllestida).
Sant Adrià del Besos.
Badalona.
El Masnou.
Premia de Mar.
Vilassar de Mar.
Mataró.
Arenys de Mar.
Calella.
Blanes.
Maçanet-Massanes.

Espero que us agradi aquesta proposta i que la podem debatre.
metromapmaker (4).png
Trobo que la lògica darrere la proposta està equivocada. Allargar la R1 fins la autònoma ha de servir la connexió del llobregat amb el vallès, no pas el maresme amb l'Autònoma, on mai la volta pel llobregat ho faria competitiu, ni amb semidirectes.


"Les vaques volen? Si ho diu La Retaguadia. Creu-t'ho."... I així tot.

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dijous 09/04/2020 2:57

Una pregunta...

Veient les pròximes actuacions com perllongar els serveis R1 cap a El Papiol/Rubí, enllestir la reunificació de la R2 d'abans (si no m'equivoco amb el segon), la variant de l'Aeroport i remodelar Montcada-Bifurcació i donar ús al ramal de les Aigües... hi ha la possibilitat de fer aquest hipotètic servei?

L'havia vist abans aquesta idea comentada per un usuari, i ja que volen fer el trajecte de l'Aeroport acabant-ho a l'àrea de BCN, és viable fer-los acabar per Cerdanyola Universitat? És a dir, perllongar els R7 actuals cap al trajecte del túnel de Pg. de Gràcia fent ús del ramal de les Aigües per a que vagin cap a la nova variant de l'Aeroport, i que els R1 acabin per Cerdanyola Universitat (direcció Sant Cugat)... Com havia vist en fonts que es té pensat unificar la R2 i la hipotètica R-Aeroport acabar-la per SAC o Montcada-Bifurcació crec que és una alternativa més decent :nose


:music ¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! Álbum: Genesis- Duke

Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 948353&z=8

Lluis
N6
N6
Entrades: 182
Ubicació: Sants Estació

Entrada Autor: Lluis » Dijous 09/04/2020 15:34

Carlos González ha escrit:
Dijous 09/04/2020 2:57
Una pregunta...

Veient les pròximes actuacions com perllongar els serveis R1 cap a El Papiol/Rubí, enllestir la reunificació de la R2 d'abans (si no m'equivoco amb el segon), la variant de l'Aeroport i remodelar Montcada-Bifurcació i donar ús al ramal de les Aigües... hi ha la possibilitat de fer aquest hipotètic servei?

L'havia vist abans aquesta idea comentada per un usuari, i ja que volen fer el trajecte de l'Aeroport acabant-ho a l'àrea de BCN, és viable fer-los acabar per Cerdanyola Universitat? És a dir, perllongar els R7 actuals cap al trajecte del túnel de Pg. de Gràcia fent ús del ramal de les Aigües per a que vagin cap a la nova variant de l'Aeroport, i que els R1 acabin per Cerdanyola Universitat (direcció Sant Cugat)... Com havia vist en fonts que es té pensat unificar la R2 i la hipotètica R-Aeroport acabar-la per SAC o Montcada-Bifurcació crec que és una alternativa més decent :nose
Sí, la proposta de l'R7 a l'aeroport la vaig fer jo fa un temps. Ara bé, te pinta que els alcaldes de Terrassa i Sabadell pressionaran per a que sigui la R4 (una part almenys) la que vagi a l'aeroport en un futur.


"Les vaques volen? Si ho diu La Retaguadia. Creu-t'ho."... I així tot.

Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”