Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon
unÀnec
N3
N3
Entrades: 29

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Entrada Autor: unÀnec » 27 oct. 2025, 08:17

jgomezs ha escrit: 26 oct. 2025, 20:11
LeoMetropol ha escrit: 26 oct. 2025, 12:41 Jo nonestic dient això. Si es fa Glòries, la idea seria tancar ADT i Clot, si ja estan Pl. Cat i Sagrera. El que estic plantejant no és fer de Rodalies una L1 de metro, sino en termes d'eficiència, situar les parades allà on tenen més connectivitat i tancar les que no calen.

ADT quan marxi Estació del Nord chimpún, i L1 ja la tenim a Pl. cat o a Glories/Clot.

I amb Clot (tot i que sigui la meva parada) la L1 ja es a AdT/Cat i a Sagrera, la R2nord/sud a Sagrera i només perds la L2 del metro.

A Glòries, el dia que s'amplii FGC hi hauria les línies del túnel Catalunya, la R2sud o el que sigui que vulguin fer arribar a EdF, la L8 i linia LLA i el Tram cap a totes direccions quasi.

I Glòries, situada en aquest enclavament concret, dic que seria molt més barato que fer una estació obrint el terra d'X carrer de l'Eixample en pou o el que sigui.
Potser el pla serà, quan els regionals vagin a Montcada Bifurcació, aprofitar el ramal aquest com a punt d'entrada per un tercer túnel i així no cal afectar el servei per fer les obres.

Opinió: El problema és que això deixa molt difícil l'encaix de l'estació de França (que hagués estat perfecta com a terminal pels trens d'alta velocitat, i hem fet una gran inversió per poder desaprofitar-la) i a més del nou salt de moltó de Montcada.
No veig perquè deixa difícil l'encaix d'EdF, faria el paper d'estació terminal, icona de la ciutat i connectar la zona baixa de la ciutat; l'encaix de Glòries es de fet enllaçar l'EdF amb tota la resta de serveis Renfe i L1.
Jo ho trobo molt bon full de ruta, tot i que no hi dubto que als espais que hi han ara a Glòries es farà habitatge i de nou, oportunitat perduda

Elefant
N7
N7
Entrades: 397

Entrada Autor: Elefant » 27 oct. 2025, 21:03

unÀnec ha escrit: 27 oct. 2025, 08:17 No veig perquè deixa difícil l'encaix d'EdF, faria el paper d'estació terminal, icona de la ciutat i connectar la zona baixa de la ciutat; l'encaix de Glòries es de fet enllaçar l'EdF amb tota la resta de serveis Renfe i L1.
Jo ho trobo molt bon full de ruta, tot i que no hi dubto que als espais que hi han ara a Glòries es farà habitatge i de nou, oportunitat perduda
L'encaix d'EdF a nivell esquemàtic es ideal com a gran estació terminal al centre de BCN sobre tot per serveis regionals, però a nivell tècnic és molt difícil pels molts cizallaments.
A nivell tècnic es considera més fàcil fer lo mateix fora de Barcelona, sigui a Montcada-Bif., la Llagosta, Bellvitge o on sigui.

Adaptar els accessos per "re-incorporar" EdF al planejament finalment seria una inversió fins a cert punt ideològica, sent probablement major a adaptar terminals a les afores de Barcelona. Tot i això jo crec que seria lo correcte de fer, no sempre el criteri tècnic ha de ser absolut, sobre tot si es tracta de preservar la última estació monumental de Barcelona com a infraestructura ferroviària activa.

També és intel·ligent de cara al futur, perquè evitant fer instal·lacions terminals a l'extraradi s'evita hipotecar aquelles estacions per futures ampliacions d'infraestructures (quadruplicacions, finals de línia per rodalies, espai per maniobres, etc).

A més d'això, quedant EdF com a estació activa ajudaria a mantenir oferta de mobilitat regional a la zona baixa de Barcelona (on cal evitar fins a on encara fos realistic el monocultiu del turisme), i manté també EdF com a possible punt de sortida per trens especials (històrics, turístics,...) o possibles futurs serveis de llarga distància, nocturns, o lo que sigui.

Per estalviar alguns diners en refer els accessos d'EdF es perd potencial de futur, és un pensament molt de curt termini, resultat d'un excés de mirament tècnic enlloc d'una concepció més global i integral del paper del ferrocarril a Barcelona i Catalunya. Una llàstima.

Arribarà el dia que hi haurà grans remordiments per haver perdut aquella estació. No s'ha après pas la lliçó o millor dit les dues lliçons del passat quan aquella estació justament es va conservar en contra del criteri que la consideraba obsoleta. Pere Macias ha vingut com a llop en la pell del xai per acabar destruint aquella infraestructura fonamental.

Respon

Torna a “Propostes ferroviàries”