Nova estació entre Pubilla Casas i Collblanc: Ernest Lluch

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dijous 01/11/2007 17:52

sortrens ha escrit:
El LLOP ha escrit:a una estació de la L5 no se li pot posar un número que comenci per 1.
I perque no pot començar per el número 1? Això com hauria d'anar com els torns dels trens que comencen per 5? Continuo pensant que seria original.
perquè si Cornellà que es la primera es la nº 509 i Horta es la 531, com seria que una intermitja fos la 146?. De la mateixa manera un tren de la L5 podria ser el 257 (per dir un nº) perquè si hi han corrents 256, perquè no?.



Túnels del Garraf
N7
N7
Entrades: 385
Ubicació: Sitges BCN

Entrada Autor: Túnels del Garraf » Dijous 01/11/2007 17:58

El LLOP ha escrit:
sortrens ha escrit:
El LLOP ha escrit:a una estació de la L5 no se li pot posar un número que comenci per 1.
I perque no pot començar per el número 1? Això com hauria d'anar com els torns dels trens que comencen per 5? Continuo pensant que seria original.
perquè si Cornellà que es la primera es la nº 509 i Horta es la 531, com seria que una intermitja fos la 146?. De la mateixa manera un tren de la L5 podria ser el 257 (per dir un nº) perquè si hi han corrents 256, perquè no?.
El que en Sortrens diu no té res a veure amb la numeració actual de les estacions segons les línies, es refereix al nombre totals d'estacions que té la xarxa...

Home, la idea és original, això no es pot negar... Però no crec que als veïns els agradi que la seva estació tingui un nom tan impersonal... Jo segueixo defensant Sant Ramon, per ser el nom del barri i la parada del TRAM.


67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges

Avatar de l’usuari
sortrens
N8
N8
Entrades: 765
Ubicació: BARCELONA (Catalunya)

Entrada Autor: sortrens » Dijous 01/11/2007 18:01

El LLOP ha escrit:
sortrens ha escrit:
El LLOP ha escrit:a una estació de la L5 no se li pot posar un número que comenci per 1.
I perque no pot començar per el número 1? Això com hauria d'anar com els torns dels trens que comencen per 5? Continuo pensant que seria original.
perquè si Cornellà que es la primera es la nº 509 i Horta es la 531, com seria que una intermitja fos la 146?. De la mateixa manera un tren de la L5 podria ser el 257 (per dir un nº) perquè si hi han corrents 256, perquè no?.
Genial, pues li podriem posar com a nom 5XX el número que li pertoqui. Al igual que a Barcelona existeix el carrer núm 15 que precisament no està a la Zona Franca sinó que està per la zona d'Avinguda Tibidavo.


Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!

Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Dilluns 14/04/2008 21:51

Endarreriments en la construcció de la nova estació de la L-5 del metro

El sector de la Porta Nord es beneficiarà de la construcció d'una nova estació de metro de la línia 5 que s'ubicarà en un punt intermedi entre les actuals parades de Collblanc i de Pubilla Cases, davant l'antic Mercat Central de l'Hospitalet i l'avinguda del Cardenal Reig, a Barcelona. Malgrat que la nova estació ja hauria d'estar acabada i en funcionament, una successió de problemes d'última hora n'han endarrerit l'estrena. L'últim contratemps és que també s'acaba d'aprovar una modificació de la línia del Trambaix en aquest mateix punt, que suposarà el trasllat de la parada de l'avinguda de Xile (Barcelona). La idea és aprofitar el canvi del traçat del tramvia per convertir l'estació en intermodal.

EL PERIÓDICO
BARCELONA

http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... io_PK=1022



Avatar de l’usuari
Guigui  
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 14/04/2008 22:41

Vejam si m'aclareixo: el canvi de traçat d'una línia en superfície afecta tant la construcció d'una estació soterrada que, a més, ja té el túnel foradat? És tot just abans d'ahir que les administracions responsables es van assabentar de la modificació de la línia del tram?

Conclusió: la causa dels endarreriments de l'obra pública (ferroviària) a Barcelona no cal buscar-la en cap fet concret, és que és quelcom endèmic.

:nono


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
iluro
N5
N5
Entrades: 119
Ubicació: El Clot, Barcelona

Entrada Autor: iluro » Dilluns 14/04/2008 23:33

Cert que la construció d' aquesta estació (com tot el que es fa) porta un bon endarreriment, pero la decisió de modificar el traçat del tram ja es va prendre molt abans d' estiu, i així s' evita un revolt força complicat.

Altra actuació no prevista inicalment, i que també ha endarrerit l' obra,es la modificació del traçat d' una linia d' alta tensió que es al costat de la nova estació.



Danzig
N8
N8
Entrades: 761
Ubicació: L'HospiMollet

Entrada Autor: Danzig » Dimarts 15/04/2008 17:52

Guigui ha escrit:Vejam si m'aclareixo: el canvi de traçat d'una línia en superfície afecta tant la construcció d'una estació soterrada que, a més, ja té el túnel foradat?
No, no és pas així. Copio del projecte de Gisa:
Anteriorment, per a l’execució de la nova estació de la L5 d’FMB es va redactar un projecte M0 (abril 2006), el qual es va adjudicar a mitjans de 2006, i que contemplava una solució “en galeria” de tot l’àmbit de les andanes. Durant la fase inicial d’execució va aparèixer una sèrie de conduccions i canonades soterrades de gran importància (aigua potable d’AGBAR, alta tensió d’REE, comunicacions, etc) que, lligat amb la presència en superfície del tramvia (TRAMBAIX), van generar un replantejament de la solució inicialment projectada (execució en mina de l’estació), davant les incerteces del comportament d’aquests serveis -per altra banda, vitals- i de la plataforma tramviària. Les noves dades del terreny que es varen obtenir al fer les primeres excavacions, demostraren una deformació esperada del sòl, molt diferent a la determinada en projecte.

Tot això ha obligat a redactar un nou Estudi Informatiu en el que es planteja l’execució de tota l’estació a cel obert, on cal desviar el traçat del tramvia entre l’avinguda Xile i el carrer de Collblanc, inclosa l’estació de Sant Ramon, i que la seva definició i valoració també és objecte de l’esmentat Estudi Informatiu Modificat, ara en redacció, i que s’ha de concretar en el present projecte. El desenvolupament constructiu de la nova estació d’FMB és objecte d’un projecte modificat, a redactar a la vegada que el present.

El desviament del tramvia és també adient per l’actuació prevista per l’Ajuntament de Barcelona (a través dl’empresa pública BAGURSA), que es concreta en un projecte de reparcel·lació i un projecte d’urbanització de la illa compresa entre la carretera de Collblanc, camí de Torre Melina i carrer de Josep Sunyol i Garriga (UA-S1), segons un document previ redactat a l’abril de 2007, i que es pot consultar a les oficines de GISA (Gerència de Projectes de Transports). La reordenació d’aquesta illa permet un traçat del Trambaix més directe de la línia, eliminant la forta corba existent (de radi 20 m) entre els carrers de
Collblanc i Torre Melina.



sergi
N6
N6
Entrades: 261

Entrada Autor: sergi » Divendres 27/06/2008 11:13

Con motivo del inicio de obras de la "variante" de Collblanc del Trambaix (ver hilo correspondiente),"resucito" este hilo para ver si alguien sabe algo sobre la futura estación de "Cardenal Reig" (o cómo se acabe llamando).

¿ Se sabe cuándo van a cortar la línea 5 para construir los andenes ?

Saludos. :hola



alexbn
N6
N6
Entrades: 230

Entrada Autor: alexbn » Divendres 27/06/2008 18:56

Pues no deberían tardar, supuestamente las obras deberían hacerse en dos veranos (hay que cortar la circulación de trenes).



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Divendres 04/07/2008 10:29

Deben querer evitar que coincidan con las de Diagonal.



sergi
N6
N6
Entrades: 261

Entrada Autor: sergi » Divendres 04/07/2008 14:47

¿¿ Pero cuantos años se van a tirar para construir una puñetera estación en un túnel ya hecho?? :x

El otro día leí en el periódico la lista de obras que obligarán a cortar tramos de metro este verano,y nada decían de la línea 5 entre Collblanc y Pubilla Cases.

¿ Tendremos que esperar al año que viene ?



Avatar de l’usuari
Guigui  
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 04/07/2008 15:29

sergi ha escrit:¿¿ Pero cuantos años se van a tirar para construir una puñetera estación en un túnel ya hecho?? :x
Precisament, fer obres addicionals en un tram en servei, sense pretendre tallar-lo, costa més que fer-ho tot de zero. Cal tenir en compte l'estructura que pot suportar la volta del túnel, que es va fer sense considerar obres posteriors, així com les canonades diverses que hi ha per la zona.

Una altra cosa és que, malgrat ser tan complicades, les obres s'hagin d'allargar tant. Tinc la impressió de que anys enrere eren capaços de fer les coses més de pressa, i tampoc se'ls enfonsava res.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Danzig
N8
N8
Entrades: 761
Ubicació: L'HospiMollet

Entrada Autor: Danzig » Divendres 04/07/2008 16:44

sergi ha escrit:¿¿ Pero cuantos años se van a tirar para construir una puñetera estación en un túnel ya hecho??
El problema no es el que triguen en fer les obres, sino quan comencen efectivament.

Aquesta obra mai s'ha començat seriosament, es van fer les primeres prospeccions i desviaments de serveis i ja van veure que no anaven enlloc i es va aturar.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 22/08/2008 10:30

Avui hi ha un anunci a la pàgina 24 de La Vanguardia en paper que diu que, amb motiu de les obres de construcció duna nova estació entre Collblanc i Pubilla Cases, des dels dies 25 i 31 d'agost, quedarà interromput el servei de les línies T1, T2 i T3 del Trambaix, entre les parades de Can Rigalt i Francesc Macià, i que a partir del dia 1 de setembre, la parada de Sant Ramón del Trambaix, actualment ubicada en el tram que deixarà de ser operatiu, ja estarà situada en un nou emplaçament.




Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dilluns 25/08/2008 9:59

Han anat prou ràpid a fer el canvi no? Vull dir que pensava que trigarien més temps a tenir les vies a punt, fer els canvis, etc



trainman
N9
N9
Entrades: 2365
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

Entrada Autor: trainman » Dilluns 25/08/2008 10:27

¿Los autobuses sustitutorios serán de Sarbus?



Avatar de l’usuari
mikado
N9
N9
Entrades: 1844

Entrada Autor: mikado » Dilluns 25/08/2008 15:30

trainman ha escrit:¿Los autobuses sustitutorios serán de Sarbus?
En TV3 he visto un CITARO standard de SARBUS 216X y un articulado al que no he podido ver la calca



Avatar de l’usuari
EUKibo
N9
N9
Entrades: 1321
Ubicació: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Entrada Autor: EUKibo » Dilluns 25/08/2008 15:47

Sembla que els CITARO substituiran als CITADIS jejeje



trainman
N9
N9
Entrades: 2365
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

Entrada Autor: trainman » Dilluns 25/08/2008 16:12

Por la tele he podido ver al 1406 de Casas (Mercedes Integro) y al 1705 de Casas (Volvo Sunsundegui Astral articulado)



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”