Imatges per a la història

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimarts 07/10/2008 19:43

El LLOP ha escrit:Imatge
Veient aquesta foto sembla com si la via d'enllaç fos la via principal i no la que prové de Passeig de Gràcia L4. Es podria modificar el peralt de la via de L4 per millorar la velocitat a l'hora de fer aquesta agulla sense que això perjudiqués les circulacions que poguessin haver-hi per la via d'enllaç?



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dimarts 07/10/2008 20:45

des d'aquesta foto ho veuràs millor.


Imatge



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimarts 07/10/2008 20:54

Vaja, vist així ja no ho sembla tant. Llavors, quina actuació seria necessària fer per augmentar els 25 km/h a què s'ha d'anar en aquest punt?



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dimarts 07/10/2008 20:59

demà, si no passa res posaré noves fotos de CORREOS. :D


anti"subjecte", es clar. :bleah :bleah



Avatar de l’usuari
sortrens
N8
N8
Entrades: 765
Ubicació: BARCELONA (Catalunya)

Entrada Autor: sortrens » Dimarts 07/10/2008 21:02

El LLOP ha escrit:Imatge

aquesta vista des de la via 1 de la L3. Es veuen les vies de la L4, a l'esquerra via 1 i a la dreta via 2 i la via d'enllaç.
Aveure no ho acabo d'entendre... Quan dius vista desde la via1 de la L3? No suposa que les vias que has veuen a la foto actualment son de la L4? Després jo veig 3 vias a la foto. A l'esquerra et refereixes a la via que queda a dalt del turó com aquell diu i la via dreta es la que està a sota que a la dreta d'aquesta està la que s'incorpora.


Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimarts 07/10/2008 21:05

sortrens ha escrit:Aveure no ho acabo d'entendre... Quan dius vista desde la via1 de la L3? No suposa que les vias que has veuen a la foto actualment son de la L4? Després jo veig 3 vias a la foto. A l'esquerra et refereixes a la via que queda a dalt del turó com aquell diu i la via dreta es la que està a sota que a la dreta d'aquesta està la que s'incorpora.
Darrere del fotògraf queda la via 1 de la L3 en direcció Trinitat Nova, la via de la dreta que hi ha abaix connecta amb la via 2 de la L3 en direcció Zona Universitària.



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dimarts 07/10/2008 21:14

victorcasta ha escrit:
sortrens ha escrit:Aveure no ho acabo d'entendre... Quan dius vista desde la via1 de la L3? No suposa que les vias que has veuen a la foto actualment son de la L4? Després jo veig 3 vias a la foto. A l'esquerra et refereixes a la via que queda a dalt del turó com aquell diu i la via dreta es la que està a sota que a la dreta d'aquesta està la que s'incorpora.
Darrere del fotògraf queda la via 1 de la L3 en direcció Trinitat Nova, la via de la dreta que hi ha abaix connecta amb la via 2 de la L3 en direcció Zona Universitària.
correcte!!



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 07/10/2008 21:45

Una pregunta sobre l'alçada del túnel i el "fals" túnel que queda actualment: suposo que, abans de la construcció de la L4, la línia de Correus deuria discórrer a l'alçada superior del túnel, i quan es va construir la L4, deurien foradar a una cota inferior per mantenir les dues vies de connexió entre les actuals L3 i L4. Cert?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Dimarts 07/10/2008 21:52

Precioses fotos Llop aixo si que es art, es la bellessa de les infraestructures, actuals i pasades fusionades, son de una plastica molt gran, es per quedar-se envedelit...
Guigui ha escrit:Una pregunta sobre l'alçada del túnel i el "fals" túnel que queda actualment: suposo que, abans de la construcció de la L4, la línia de Correus deuria discórrer a l'alçada superior del túnel, i quan es va construir la L4, deurien foradar a una cota inferior per mantenir les dues vies de connexió entre les actuals L3 i L4. Cert?
Van fer un gran "esbodellament" buidant les antigues parets del tunel superior (l'ascendent) i fen com una especie de sala en la que la part mes propera a la LINIA 3 queda com penjada al buit, si et fixes a la segona foto al fons hi ha com dos sostres, el mes aprop del tunel encara es part de l'antic despres es mes alt i es "L'esbudellament" de l'obra a la part esquerra de la foto, la paret de la part dreta es l'original.
La part final del tunel (al foms a la foto) sembla que es la paret antiga, i a mes es veu ben clar "el balco" construit en l'espai creat per la via ascedendent de la LINIA 4, serìa bo, pero crec que quasi imposible que algu que va participar en la transformacio d'aquest lloc ens expliques una mica com es va fer, perque fer aixo sota terra sembla d'una gran complexitat, jo crec guigui que la cota del nivell inferior es la mateixa ja que es a la que pasaba la linia descendent de la LINIA 3 cap a CORREOS, aixo si, sense cap via d'enllaç, i la superior es "el balco" construit sobre un rebaix de la paret original, jun amb "la sala" creada i que va girant cap a Passeig de Gracia LINIA 4,pero la cota baixa es la mateixa, vaja aixo crec.

Es un del llocs mes macos del metro de BCN, per qui li agraden aquestes coses es clar...


EDITO, veient la primera foto de El Llop si que es veu que les dues vies a la part diguem "Nord" estan una sobre l'altre, aixi doncs no m'ho han explicat be i potser si que hi habia un pont o eren dos tunels independents, segueix l'enigma...
faristol l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimecres 08/10/2008 21:41, en total s’ha editat 3 vegades.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 07/10/2008 21:56

victorcasta ha escrit:Llavors, quina actuació seria necessària fer per augmentar els 25 km/h a què s'ha d'anar en aquest punt?
L'actuació més eficaç seria desmantellar la L4 tal com està ara i redistribuir-la entre altres línies. Però això ja no és història, es el futur ideal.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimarts 07/10/2008 22:14

Guigui ha escrit:Una pregunta sobre l'alçada del túnel i el "fals" túnel que queda actualment: suposo que, abans de la construcció de la L4, la línia de Correus deuria discórrer a l'alçada superior del túnel, i quan es va construir la L4, deurien foradar a una cota inferior per mantenir les dues vies de connexió entre les actuals L3 i L4. Cert?
Doncs tinc dubtes si a l'hora de prolongar la L4 es va construir un pont metàl·lic per unir la via 2 de L4 i la via 1 de L3 i posteriorment es va desmuntar o es va construir així.



Avatar de l’usuari
sortrens
N8
N8
Entrades: 765
Ubicació: BARCELONA (Catalunya)

Entrada Autor: sortrens » Dimarts 07/10/2008 22:23

Realment impresionant :plas unes fotos magnífiques.


Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1639
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimarts 07/10/2008 22:29

Unes grans fotogràfies i molt aclaridores de com funciona ara, i també de com funcionava abans de la separació del brancal de Correus, al balcó actual, abans hi havia un pont metal·lic que és va desmuntar a l'hora de la creació de la línia 4, allà cap el 1973. Felicitats per les fotos Llop.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3150
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 08/10/2008 9:19

Gràcies per les fotos. Són magnífiques. Permeten donar valor a unes infraestructures que, com que estan amagades, habitualment no podem apreciar.

Només una petició, quan puguis i comptant que no estigui ja per algun lloc: una foto del viaducte metàl·lic soterrat que permet a la L3 passar per sota la L1 i renfe a plaça Catalunya pel costat de la ronda de Sant Pere.

Gràcies.


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimecres 08/10/2008 9:33

victorcasta ha escrit:Vaja, vist així ja no ho sembla tant. Llavors, quina actuació seria necessària fer per augmentar els 25 km/h a què s'ha d'anar en aquest punt?
Jo també em pregunto si algun dia podrem veure com s'elimina aquesta limitació. Alguna possibilitat tècnica, o el radi de la corba no permet res més?
El LLOP ha escrit:demà, si no passa res posaré noves fotos de CORREOS. :D
Ja som a demà... no puc esperar més!!! :)



Avatar de l’usuari
vr
N6
N6
Entrades: 220

Entrada Autor: vr » Dimecres 08/10/2008 14:42

El LLOP ha escrit: aquesta vista des de la via 1 de la L3. Es veuen les vies de la L4, a l'esquerra via 1 i a la dreta via 2 i la via d'enllaç.
:o :x :P :reve i totes les emoticones del món. És impressionant!!!
Però no ho acabo de entendre. Podries explicar-ho amb més detall per als curtets com jo? Aixì és la L3, la L4 o l'enllaç entre totes dues?
Moltes gràcies.



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dimecres 08/10/2008 15:56

vr ha escrit:
El LLOP ha escrit: aquesta vista des de la via 1 de la L3. Es veuen les vies de la L4, a l'esquerra via 1 i a la dreta via 2 i la via d'enllaç.
:o :x :P :reve i totes les emoticones del món. És impressionant!!!
Però no ho acabo de entendre. Podries explicar-ho amb més detall per als curtets com jo? Aixì és la L3, la L4 o l'enllaç entre totes dues?
Moltes gràcies.
Això és la L4 (per aquí hem passat tots desenes o centenars de vegades) entre Passeig de Grácia i Urquinaona, i la via que enllaça amb la L3. Ja no hi és l'altra via (en temps del Ramal de Correos l'enllaç era de doble via), que passava per sobre d'un pont metàl.lic que era la continuació d'aquest túnel "penjat" des d'on El Llop ha fet la primera foto.

Ho he dit bé?


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Dimecres 08/10/2008 16:36

122-042-132 ha escrit:Unes grans fotogràfies i molt aclaridores de com funciona ara, i també de com funcionava abans de la separació del brancal de Correus, al balcó actual, abans hi havia un pont metal·lic que és va desmuntar a l'hora de la creació de la línia 4, allà cap el 1973. Felicitats per les fotos Llop.
Segons m'han explicat ja que si ho vaig viure era molt petit i no m'en recordo pas, en aquest troç no hi habia cap pont, si no un altre "balco" que en comptes de girar a l'esquerra (desde la foto) com ara, girava en sentit dreta quedant la via ascendent a un nivell superior, ja dic que aixi m'ho han dit, i pensant-hi si no hi habia cap tunel de la LINIA 4 un pont no tindria molt sentit ja que les vies semble que no passesin una sobre l'altre., potser fins i tot eren tunels independents??? algu ho sap millor??



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dimecres 08/10/2008 19:34

bé aquí les teniu.

Imatge


Imatge


Imatge


Imatge



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dimecres 08/10/2008 19:35

Beates (Banco) costat Via 1


Imatge
El LLOP l’ha editat per darrera vegada el dia: Divendres 24/08/2012 14:53, en total s’ha editat 1 vegada.



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”