i que inauguren si es pot saber ?
Per a què tant de rebombori ?

Hora i data actual: 18 set. 2025, 08:26
Entrada Autor: uriol108 » 19 abr. 2009, 13:05
Entrada Autor: Guigui » 19 abr. 2009, 17:25
Per fer veure que fan alguna cosa. Perquè el que no fan, comença a ser notori i de domini públic.uriol108 ha escrit:Per a què tant de rebombori ?
Entrada Autor: Danzig » 20 abr. 2009, 09:34
la tuneladora que han muntat a la bifurcació Gornal és una cinquenaBifurcació Gornal. Aquí entra la tuneladora 4, [la que ha construit Mas Blau-Terminal 1]
Entrada Autor: Guigui » 20 abr. 2009, 09:51
Que hi hagi notícies positives sense que els polítics hi fiquin cullerada, especialment quan haurien d'estar ben calladets.Danzig ha escrit:D'altra banda, que preferiu, que hi hagi notícies positives encara que en facin un espectacle els polítics, o que no diguin res?
Entrada Autor: metring » 22 abr. 2009, 08:41
Entrada Autor: Lluita1714 » 22 abr. 2009, 14:00
Entrada Autor: Platanito » 22 abr. 2009, 14:10
...y para muestra un botón, les ha faltado decir.La Vanguardia ha escrit: [...]la futura línea de metro más larga de Europa, con casi 50 kilómetros de longitud y 52 estaciones.
La historia de esta máquina quedará asociada, por siempre más, a las leyendas urbanas.
Entrada Autor: Ecomobisostrans » 22 abr. 2009, 17:17
En cap cap cap el que cap en aquest capLluita1714 ha escrit:Vejam, a quin cap hi cap (en que cabeza cabe)...
Entrada Autor: Guigui » 23 abr. 2009, 09:42
Cuando se detuvo en la calle Sant Adrià, en el barrio barcelonés de Bon Pastor, nada más pasar por debajo del Besòs, entre el vecindario corrió la maraña de que se había perdido en la profundidad del río. Los chismorreos aseguraron entonces que incluso habían visto entrar y salir del del pozo a los buzos que la estaban buscando.
No escarmenten, no...Es la cuarta ocasión en que este taladro, este en concreto, pasa por una situación similar en el gran tablero que representa la futura línea de metro más larga de Europa, con casi 50 kilómetros de longitud y 52 estaciones.
Entrada Autor: metring » 26 abr. 2009, 15:03
Entrada Autor: faristol » 26 abr. 2009, 20:23
Entrada Autor: Ecomobisostrans » 30 abr. 2009, 10:52
Resum:# canal 33 06/05/2009 - 21:25 L9. Un metro únic al món. - Capitol 98
# TVCi 06/05/2009 - 23:20 L9. Un metro únic al món. - Capitol 98
# canal 33 07/05/2009 - 02:00 L9. Un metro únic al món. - Capitol 98
# TVCi 07/05/2009 - 05:20 L9. Un metro únic al món. - Capitol 98
# TVCi 10/05/2009 - 12:00 L9. Un metro únic al món. - Capitol 98
# canal 33 11/05/2009 - 13:40 L9. Un metro únic al món. - Capitol 98
L9. Un metro únic al món
Emissió: Dimecres 06 de maig de 2009
El sistema de construcció de la línia 9 del metro de Barcelona és únic al món: consisteix en un únic túnel dividit en dos pisos per on circulen els trens en un i altre sentit. Aquesta és l'obra d'enginyeria més complexa de la història de Catalunya. Un altra singularitat és l''automatisme dels combois, que funcionaran sense conductor, teledirigits des d'un centre de control.
Quèquicom viatja al subsòl de Barcelona a bord d'una de les màquines més sofisticades que existeixen al planeta: una tuneladora. Les seves dimensions i potència són tan enormes que fins i tot disposa de menjador i lavabo. El director d'infraestructures subterrànies de la Generalitat, Jordi Jubany, explica al reporter Miquel Piris com s'està realitzant aquesta obra i les característiques que la fan única al món.
La novetat rau, a més, en la construcció de pous que s'endinsen a la terra arribant a profunditats de fins a 60 metres. Allà el túnel es divideix en dos pisos per col·locar-hi les dues vies del tren, una damunt de l'altra. Aquesta nova construcció està integrada en el mateix túnel i permet construir de manera més ràpida i segura.
Miquel Piris també fa un curset accelerat de maquinista de metro. Una feina que, per altra banda, desapareix a la línia 9. Els trens seran teledirigits i se'ls enviarà informació automàtica des d'un centre de control. Es tracta d'una experiència aplicada ja en altres països però que ara també s'implanta a la línia 9, el tram de metro més llarg d'Europa.
Entrada Autor: Guigui » 30 abr. 2009, 11:11
Fals. La línia U3 del metro de Viena, en el tram comprès entre les estacions de Westbahnhof i Volkstheater, inaugurat el 1993, també empra el mateix sistema donada la relativa estretor pel carrer per sota del qual passa (Mariahilfer Straße) i, fins i tot, passa sota els fonaments de les cases entre Neubaugasse i Volkstheater.El sistema de construcció de la línia 9 del metro de Barcelona és únic al món: consisteix en un únic túnel dividit en dos pisos per on circulen els trens en un i altre sentit.
Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona”
Fem enquesta? Quins trens del metro de Barcelona dels més nous què funcionen ara són millors? #metroBCN
— transport.cat (@transportcat) August 31, 2025