Tall de línia FGC, BV

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Re: Estació Catalunya FGC, tancada aquest cap de setmana

Entrada Autor: Lluita1714 » Dimecres 25/02/2009 8:30

o.O
Tancar i a estació com Plaça Catalunya... què és tan important com per fer això?


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 25/02/2009 8:45

Lluita1714 ha escrit:o.O
Tancar i a estació com Plaça Catalunya... què és tan important com per fer això?
Home, suposo que és un motiu de pes, i millor que es faci un cap de setmana que no pas laborables...



Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dimecres 25/02/2009 10:28

no se ben be què estan fent però a veure si acaben d'una vegada!

per cert, que tancar de les 22h del dissabte a les 10h del diumenge és una mica diferent de tancar tot el cap de setmana!


ES PELIGROSO ASOMARSE

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 25/02/2009 13:01

Mortadel·lo ha escrit:per cert, que tancar de les 22h del dissabte a les 10h del diumenge és una mica diferent de tancar tot el cap de setmana!
I tancar tot el cap de setmana és diferent de tancar el cap de setmana... ;)


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dimecres 25/02/2009 15:52

Guigui ha escrit:
Mortadel·lo ha escrit:per cert, que tancar de les 22h del dissabte a les 10h del diumenge és una mica diferent de tancar tot el cap de setmana!
I tancar tot el cap de setmana és diferent de tancar el cap de setmana... ;)
i tancar la nit de dissabte i matí de diumenge és diferent que tancar el cap de setmana :x


ES PELIGROSO ASOMARSE

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimecres 25/02/2009 15:55

Lluita1714 ha escrit:o.O
Tancar i a estació com Plaça Catalunya... què és tan important com per fer això?
Crec que es tracta de recantonar el tram Provença - Pl. Catalunya.



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimecres 25/02/2009 15:58

Peró, que faran per tancar-la el cap de setmana?


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Dijous 26/02/2009 12:30

Jo em pregunto perquè ho fan precisament un dissabte a la nit ? Podrien fer-ho un dijous a la nit o un dimecres... l'afectació als usuaris seria molt menor, atès que dissabte es un dia que els Ferrocarrils ofereixen un servei ininterromput... :nose



Avatar de l’usuari
George85
N8
N8
Entrades: 700
Ubicació: BCN, Eixample
Contacta:

Entrada Autor: George85 » Dijous 26/02/2009 12:52

Per assegurar-se que qualsevol contratemps no crearà un caos.

Si la cosa s'allarga fins diumenge al matí, l'afectació és mínima comparada amb si la cosa s'allarga i afecta el matí d'un laborable.

;)

El passatge d'una nit de dissabte no és lo suficientment significatiu com per jugar-se-la i causar problemes al passatge d'un laborable al matí.



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dimecres 11/03/2009 23:10

http://www.fgc.cat/downloads/notes_prem ... NTANER.pdf
Servei substitutori amb autobús entre les estacions de
Provença i Muntaner la nit del proper dissabte dia 14


Amb motiu d’unes obres a les vies per millorar les condicions de circulació, el
proper cap de setmana FGC interromprà el servei de trens entre les estacions de
Provença i Muntaner a partir de les 22,00 h. del dissabte dia 14 de març i fins les
10,00 h. de l’endemà diumenge dia 15 de març. El servei s’efectuarà amb autobús
substitutori.

Barcelona, 11 de març de 2009


Amb motiu de les obres de millora que es porten a terme a les instal·lacions d’FGC, a partir de les
22,00h del dissabte 14 de març i fins a les 10,00h del diumenge 15 de març, la circulació de trens
entre les estacions de Provença i Muntaner quedarà interrompuda. El servei s’efectuarà amb
autobús substitutori. Les estacions disposaran de pissarres informatives amb el plànol de
localització de les parades.

El servei de trens serà el següent entre les 22,00 h. del dissabte dia 14 de març i les 10,00 h.
del diumenge dia 15 de març:

• Servei de trens llançadora cada 5 minuts en ambdues direccions entre Pl. Catalunya i
Provença.

• Servei de trens llançadora cada 15 minuts en ambdues direccions entre Pl. Molina i Av.
Tibidabo (L7).

• A partir de Muntaner, les línies S1-Terrassa i S2-Sabadell mantindran el seu horari
habitual i, excepcionalment, efectuaran parada a les estacions de La Bonanova i Les Tres
Torres.

• El servei de trens de la L6 entre Muntaner i Reina Elisenda funcionarà amb els horaris
habituals fins a les 7.30 h. A partir d’aquesta hora i fins les 10,00 h. hi haurà servei de
trens llançadora entre Sarrià i Reina Elisenda.

[Obrir la font per veure termòmetre de la línia amb l'afectació del servei]

A partir de les 10,00 h. del diumenge dia 15 de març el servei recuperarà la normalitat.

Obres a les vies per millorar les condicions de circulació:


Des de finals de febrer, els tècnics d’FGC treballen per adequar les longituds dels circuits de via i
la ubicació dels senyals per tal d’incrementar la capacitat de la línia Barcelona-Vallès i, en
conseqüència, millorar els marges de regularitat en la circulació dels trens en hora punta.
Aquesta actuació permetrà també guanyar marge de maniobra en la circulació en cas d’incidència.
La del proper dissabte és la segona fase d’unes obres que, en conjunt i en un total de tres fases,
s’executaran entre Plaça Catalunya i Sant Cugat. Anteriorment, la nit del passat dissabte 28 de
febrer, ja es va completar la primera fase d’aquesta actuació a Plaça Catalunya, i a finals de març
s’executarà la tercera fase de les obres a Sant Cugat.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Diumenge 15/11/2009 1:09

Segons he vist en notes penjades a estacions i trens aquesta nit al tornar de treballar, es tallarà dissabte i diumenge que ve el servei ferroviari entre les estacions de Les Planes i Baixador de Vallvidrera els propers dies 21 i 22 de Novembre. Aquest avís encara no hi és a la web de FGC, o almenys no l'he sabut trobar.

Aquests dies el servei serà:
-Des de Sabadell i Terrassa fins a Les Planes, servei i horari habitual.
-De Les Planes a Baixador de Vallvidrera, servei substitutori d'autobús
-De Baixador de Vallvidrera a Barcelona, servei llançadora cada 20 minuts, sent una reducció del 50% de la oferta respecte al servei habitual d'un cap de setmana. No és que hagi interpretat malament la redacció de l'anunciat, ja que en el anunciat esquemàtic ho deixa ben clar.
-Servei urbà de Barcelona, servei habitual (cada 15 minuts a Reina Elisenda i Avinguda Tibidabo, cada 20 minuts a la matinada).

I això és tot.

Salutacions.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Diumenge 15/11/2009 1:18

Entre Plaça Catalunya i Baixador de Vallvidrera cada 20 minuts? Amb trens arribant a Les Planes cada 10? Ens volen fer anar enllaunats?? Doncs si haig de baixar a Barcelona, ho faré en rodalia.



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dilluns 16/11/2009 8:52

Suposo que aquesta limitació de 20 minuts deu ser perquè els trens hauran de circular per via única entre Sarrià i Baixador de Vallvidrera, en no haver-hi cap agulla diagonal entre vies entre aquestes estacions.



Avatar de l’usuari
Tony M. Nyphot
N6
N6
Entrades: 221

Entrada Autor: Tony M. Nyphot » Dilluns 16/11/2009 20:02

Trenscat ha escrit:Suposo que aquesta limitació de 20 minuts deu ser perquè els trens hauran de circular per via única entre Sarrià i Baixador de Vallvidrera, en no haver-hi cap agulla diagonal entre vies entre aquestes estacions.
Bé que hi ha megafonia i monitors a les estacions, tampoc costaria tant anar alternant trens per les dues vies informant adequadament per quina via passarà el primer tren cap a Barcelona o cap a Vallvidrera, realment només serien dos les estacions afectades per aquesta situació, Peu del Funicular i Baixador de Vallvidrera, i no són precisament les dues més utilitzades de la xarxa i en tot cas la majoria d'ells serien viatgers esporàdics que al fer servir una estació que no coneixen no tenen el mal hàbit de la rutina del viatger diari.

També serà interessant veure la capacitat del servei substitutori i molt especialment com maniobraran per fer la mitja volta en una zona que no presumeix precisament de vials amples, qui sap si encara resultarà més ràpid fer el camí a peu que amb l'autobús.


And now for something completely different...

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dilluns 16/11/2009 20:58

:) Hem de suposar que, aquest cop, només renoven la diagonal travessera entre Baixador i Les Planes (per cert, l'actual és un pèl estranya)

Ja arribarà l'agulla de Peu del Funicular, ja... :D
Trenscat ha escrit:Suposo que aquesta limitació de 20 minuts deu ser perquè els trens hauran de circular per via única entre Sarrià i Baixador de Vallvidrera, en no haver-hi cap agulla diagonal entre vies entre aquestes estacions.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dimarts 17/11/2009 8:44

Sí, a Les Planes fa dies que s'amunteguen a les dues andanes que no s'utilitzen les agulles que han de renovar. Les noves agulles són del tipus estàndard, amb travessa de fusta, sembla que han abandonat les "fashion" amb cor mòbil i travessa de formigó que van posar a La Floresta. Imagino que canviaran les quatre agulles que conformen la doble diagonal entre vies i no sé si també l'agulla d'entrada a la via 3, ja posats...



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dissabte 21/11/2009 16:09

Hem pogut tornar a veure un senyal de "Tren Disposat" a la línia del Vallès dels FGC (estació de Peu Funicular, sense visibilitat per al maquinista) gràcies a aquest tall que obliga a fer contravia entre Baixador de Vallvidrera i Sarrià de baixada.

A veure quan treuen la bandera vermella en aquesta línia, de tant en tant, per practicar el BML entre Sabadell Rambla-Estació i Autonòma, per exemple.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Diumenge 22/11/2009 1:02

liniadelRipollés ha escrit:Hem pogut tornar a veure un senyal de "Tren Disposat" a la línia del Vallès dels FGC (estació de Peu Funicular, sense visibilitat per al maquinista) gràcies a aquest tall que obliga a fer contravia entre Baixador de Vallvidrera i Sarrià de baixada.

A veure quan treuen la bandera vermella en aquesta línia, de tant en tant, per practicar el BML entre Sabadell Rambla-Estació i Autonòma, per exemple.
Perdó per la meva ignorància, però quin senyal es?
I com es feia a Peu del Funicular..., no ho he entès molt bé :?


Salutacions,

Oriol

josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Diumenge 22/11/2009 16:09

Ahir vaig estar observant el funcionament del servei substitutori i tot va ser bastant lamentable, menteixo, bastant lamentable és poc, el servei substitutori s'estava fent amb microbusos d'unes 30 places cosa comprensible la dificultat de maniobrar en aquest recorregut, però amb nombre insuficiient, en el cas del Baixador de Vallvidrera aquests sortien de davant de la sortida principal, en el cas de Les Planes una mica més endavant de l'edifici de viatgers a l'espai que habitualment s'utilitza com a aparcament en el cas del Baixador de Vallvidrera els trens hi arribaven cada 20 minuts en el cas de Les Planes cada 10 minuts hi va haver una informació insuficient dels horaris del tram Barcelona-Baixador de Vallvidrera, quant a les hores de pas dels trens que sí circulaven.

D'aquesta manera a Les Planes els viatgers hi arribaven d'una forma força esglaonada tot i que es produÏen aglomeracions a la sortida i entrada dels trens quan coincidien els fluxos de viatgers, en el cas de Baixador de Vallvidrera els viatgers arribaven amb ràfegues molt més fortes produint-se acumulació de gent esperant els autocars i havent-hi esperes de fins a 15 minuts a les 19 hores, i possiblement superiors una hora més tard, els viatgers que agafaven els autocars eren encaminats a fer una cua per la rampa de sortida de l'estació pensada per a PMR intentant que la gent fes cua i entrés ordenadament als autocars tot i que tothom havia arribat a l'estació amb el mateix tren, la reducció de freqüència, més el transbord, més l'espera dels autocars podien suposar normalment una pèrdua de temps de 20 o 30 minuts segons el cas i en casos extrems de fins a 40, als trens s'anunciava el transbord degudament i hi havia personal a les estacions per informar-ne.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Diumenge 22/11/2009 16:25

És el senyal que antigament presentaven els caps de tren per indicar al maquinista que les operacions de pujada i baixada del tren havien acabat i que podia marxar. És una paleta rodona amb una franja verda en diagonal, equivalent a la que utilitzen els factors de circulació d'Adif per donar les "Operaciones Terminadas" allà on calgui.

Pel que fa a Peu del Funicular, és un agent a peu d'andana qui presenta el senyal.


oriolp13 ha escrit:
liniadelRipollés ha escrit:Hem pogut tornar a veure un senyal de "Tren Disposat" a la línia del Vallès dels FGC (estació de Peu Funicular, sense visibilitat per al maquinista) gràcies a aquest tall que obliga a fer contravia entre Baixador de Vallvidrera i Sarrià de baixada.

A veure quan treuen la bandera vermella en aquesta línia, de tant en tant, per practicar el BML entre Sabadell Rambla-Estació i Autonòma, per exemple.
Perdó per la meva ignorància, però quin senyal es?
I com es feia a Peu del Funicular..., no ho he entès molt bé :?


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”