I encara deuen quedar-se igual d'amples. Doncs ja s'ho trobaran, el dia que els caigui un puro per una "anècdota".Francesc Narváez, concejal de Movilidad, asegura que el número de bandas en mal estado son «una anécdota» y recuerda que el sistema «ha pasado todas las inspecciones técnicas y de uso antes de ser aprobado».
Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Noves marquesines i camins rugosos per busos a Barcelona
Sords, i orgullosos de ser-ho
I això va dir la cinquena columna del cotxe oficial encara no fa dos mesos:
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Trytasa Baldaquino
- N7
- Entrades: 330
- Ubicació: La Trini (que existe!) - Trinitat Vella L1, 11, 40, 62, 76
3,2 milions d'euros / 1.500 parades = 2.133,33 euros cada parada - 3% (ja sabem per a qui) = 2.069,33 €.
Algú em pot explicar com pot valer 350.000 peles instal·lar un caminet ronyós de goma i una lloseta de material plàstic??? Qualsevol diria que tenen incrustacions d'Swarovski...
I després parlem d'en Millet... i això que és, sinò inflar els preus de forma evident i malbaratar els diners públics??????????????
Algú em pot explicar com pot valer 350.000 peles instal·lar un caminet ronyós de goma i una lloseta de material plàstic??? Qualsevol diria que tenen incrustacions d'Swarovski...
I després parlem d'en Millet... i això que és, sinò inflar els preus de forma evident i malbaratar els diners públics??????????????
¿Quin es el millor mitjà de transport?
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)
Habrá que pagar el sueldo de quienes lo instalan, más la cola para pegarlos, más el gasoil del camión que lo lleva, más el alquiler del camión. Eso si no me dejo nada.
Que el dinero público se tira en gilipolleces lo sabemos todos. Que se haga siempre no lo tengo yo tan claro.
Que el dinero público se tira en gilipolleces lo sabemos todos. Que se haga siempre no lo tengo yo tan claro.
- Trytasa Baldaquino
- N7
- Entrades: 330
- Ubicació: La Trini (que existe!) - Trinitat Vella L1, 11, 40, 62, 76
No fotem...alexbn ha escrit:Habrá que pagar el sueldo de quienes lo instalan, más la cola para pegarlos, más el gasoil del camión que lo lleva, más el alquiler del camión. Eso si no me dejo nada.
Que el dinero público se tira en gilipolleces lo sabemos todos. Que se haga siempre no lo tengo yo tan claro.
Ahora resultará que ha salido bien de precio y todo... ¿Cuantas horas de operario -dos personas, tres si me apuras- calculas que se requieren para hacer la instalación? El camión lo pone la empresa instaladora, no creo que haya que alquilar ninguno ex-professo. Estamos hablando de Barcelona, pocos kilómetros hay que hacer, y si quieres sumamos los tickets de la zona azul (no, mejor la verde por si acaso). Lo mires por donde lo mires, 350.000 pelas por hacer todo eso en una única parada de autobús es una barbaridad. Ni con los precios por encima del mercado que acostumbra a pagar la administración pública tiene justificación.
Si es el precio adecuado, veo que me he equivocado de profesión. Voy a trabajar una semanita pegando caucho y ya me he pagado unas vacaciones a Brasil...
¿Quin es el millor mitjà de transport?
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)
Si s'haguessin fet be i no s'aixequessin, encara que ho trobo car, estaria justificat, però vist el que hem vist, no han invertit en la qualitat dels materials
Aquesta inversió es una aberració. Moltes marquesines les han canviat per posar-ne unes de gairabe iguals, tant esteticament com igual de cutres. A mes en moltes els llums que porten incorporats o directament no funcionen o no ho fan correctament i el sumum es que en moltes parades hi han posat els teleindicadors de proper bus, i des de que les van instal·lar no han funcionat ni un sol dia.
De nou al FTC
Els nous indicadors de temps d'espera encara s'han d'afinar. Ha passat un 92 per Pl. Trilla quan segons la pantalla encara faltaven 14 minuts. Potser no anava equipat amb l'aparell de rigor?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Clarament, alguna cosa encara falla. Avui, mentre m'esperava (un cop més) a la Pl. Trilla, l'indicador per al 92 ha saltat dels 4 als 13 minuts. En algun lloc del trajecte, deuen "desaparèixer".
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Hacen como el metro, pero en el caso de los autobuses lo hacen más a lo bestia jejeje.
Al final tardó 13 minutos o vino a los 4 que te marcaba al principio???
Al final tardó 13 minutos o vino a los 4 que te marcaba al principio???
No ho sé, he agafat el 28 que passava abans, tot i que, vista l'experiència que vaig tenir i relatar tres missatges més amunt, el més probable és que vingués al cap de 4 minuts.Redmun ha escrit:Al final tardó 13 minutos o vino a los 4 que te marcaba al principio???
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Lo que explicas unos mensajes atrás es "facil" de que pase, ya que si el bus que cojiste, tenia el SAE fallido, es decir, que se le había caído el GPS o alguna historia de estas, pues normal que no aparezca, ya que el SAE no reconoce donde está. Igual que cuando miras en el iBus y te dice noInfo o te dice 25mins. Eso es porque algún bus falla, y te marca el siguiente.
Lo de hoy, ya es más extraño... Mucha casualidad que se haya estropeado de golpe. Ahí ya no se que pudo haber pasado.
Lo de hoy, ya es más extraño... Mucha casualidad que se haya estropeado de golpe. Ahí ya no se que pudo haber pasado.
Avui he llegit al diari ADN que a Santa Coloma de Gramenet, els camins rugosos no els enganxen amb silicona, com a Barcelona, sino amb vapor, fent que quedin adherits a l'acera, i no s'aixequen.
A mi un dia em passava una cosa semblant.Guigui ha escrit:Els nous indicadors de temps d'espera encara s'han d'afinar. Ha passat un 92 per Pl. Trilla quan segons la pantalla encara faltaven 14 minuts. Potser no anava equipat amb l'aparell de rigor?
Ho explico:
Estava en casa meva mirant el iBus per veure quant tardava el proper 73, com encara em quedava per sortir de casa, em va picar la curiositat i vaig començar a mirar a veure si era tan precís això.
Començo a mirar el 73 de Lima - Sas a veure quant tarda (això sobre les 20:00) i posa que el seguent ve en 3 minuts i el de més darrere 15 minuts. Quan passen aquests 3 minuts, aquest bus "desapareix", rápidament miro si ha passat, fent la mateixa consulta peró 3 parades endavant, i també havia desaparegut. Torno a mirar en la Lima - Sas, i quant queda poc per que vingui, desapareix.
Al final, a les 21:00, surto de casa per anar al treball, i em trobo una noia que em diu que porta 45 minuts esperant al 73, llavors, em quedo uns altres 30 minuts esperant, i no ve, llavors li explico a la noia el que havia vist, i vaig pensar: Estaràn fent el desviament "famós" pel passeig de l'havana? (adelantant 8 minuts).
Vaig amb aquesta noia fins la parada aquesta, i veiem un 73 sortint del terminal i començant per Passeig de l'Havana.
Una altre bestiesa de TMB, que els fan "menjar-se" trossos de ruta, perjudicant al passatger. Quina neccesitat tenia jo d'esperar 30 minuts i arribar tard al treball? I de que aquesta noia arribés més d'1 hora tard a la festa amb les amigues?
En fi...coses de TMB
Salutacions!
http://propostesdemobilitat.wordpress.com
Una página con propuestas de autobuses y metro
http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.
Una página con propuestas de autobuses y metro
http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... 8514.shtml
La crisi retarda el desplegament de les marquesines solars a Barcelona
El sistema elimina la dependència d'un fanal o un semàfor per alimentar-se
L'EMT ha instal·lat dues parades de bus autònomes després de col·locar 100 pals
Dijous, 1 de juliol del 2010
CARLOS MÁRQUEZ DANIEL / Barcelona
L'energia solar és una aposta intel·ligent en temps de crisi, però com qualsevol nou sistema necessita una instal·lació i, per tant, una inversió inicial. Aquesta injecció de diners sembla que és el principal obstacle perquè les marquesines de bus solars comencin a desplegar-se per Barcelona. S'eliminaria la dependència d'un semàfor o un fanal d'on s'agafaria l'electricitat i naixeria una xarxa de parades sostenibles i autònomes, amb una instal·lació que no obligaria a obrir el sòl per passar-hi cables.
zoom Marquesina alimentada amb energia solar col·locada al passeig de la Vall d'Hebron, dimarts.
L'Entitat Metropolitana del Transport (EMT) ja ha instal·lat dues d'aquestes parades de bus, una a Cornellà de Llobregat, a la carretera d'Esplugues, i una altra a Barcelona, al passeig de la Vall d'Hebron, a prop de la plaça d'Alfonso Comín. Són, segons fonts de l'EMT, «dues marquesines experimentals amb què es podrà valorar l'eficiència del sistema». Jesús Fernández-Cavada Mochales, cap de la secció d'Informació i Senyalització del Transport, confirma que estem «davant la tecnologia del futur», i explica que el cost d'instal·lació és «assumible perquè a la llarga suposa un important estalvi».
INICI DE LA SEGONA FASE / La capital catalana i 17 municipis més de l'àrea metropolitana ja disposen de 100 parades de bus –en aquest cas, pals– amb alimentació solar que informen l'usuari del temps d'espera real, actualitzat cada 30 segons. Aquesta primera fase va finalitzar el mes d'abril passat, moment en què es va començar a plantejar fer el salt a les marquesines. El problema d'aquestes estructures, no obstant, és que estan gestionades per empreses privades d'explotació de publicitat en espai públics –Clear Channel, JC Decaux i Cemusa– que també s'haurien d'implicar econòmicament en el projecte.
L'empresa encarregada del giny és la catalana Capmar, amb seu a Ripollet. Nicolás Capablo, gerent de la companyia, confirma que el «problema econòmic» ha frenat l'operació, encara que assenyala que altres ciutats, com Palma de Mallorca o Girona, ja han fet comandes de 40 i 20 unitats, respectivament, que haurien d'estar col·locades abans que s'acabi l'any.
LLARGA LLISTA D'UTILITATS / Els avantatges de la marquesina solar ajuden a entendre per què ciutats com València o Madrid ja s'han interessat pel producte. Més enllà de la despesa energètica gairebé nul·la, la parada no necessita grans obres ni rases subterrànies per passar-hi cablejat. A més, segons apunta Capablo, aquesta tecnologia –que té un preu mínim de 4.000 euros per unitat– permet afegir nous serveis per a l'usuari, com una pantalla «amb avisos o incidències enviats des d'un centre de control» o vídeos publicitaris tant d'empreses públiques com de l'administració. S'haurà d'esperar que passi la crisi. Encara que després, com admet Capablo, començarà la burocràcia.
La crisi retarda el desplegament de les marquesines solars a Barcelona
El sistema elimina la dependència d'un fanal o un semàfor per alimentar-se
L'EMT ha instal·lat dues parades de bus autònomes després de col·locar 100 pals
Dijous, 1 de juliol del 2010
CARLOS MÁRQUEZ DANIEL / Barcelona
L'energia solar és una aposta intel·ligent en temps de crisi, però com qualsevol nou sistema necessita una instal·lació i, per tant, una inversió inicial. Aquesta injecció de diners sembla que és el principal obstacle perquè les marquesines de bus solars comencin a desplegar-se per Barcelona. S'eliminaria la dependència d'un semàfor o un fanal d'on s'agafaria l'electricitat i naixeria una xarxa de parades sostenibles i autònomes, amb una instal·lació que no obligaria a obrir el sòl per passar-hi cables.
zoom Marquesina alimentada amb energia solar col·locada al passeig de la Vall d'Hebron, dimarts.
L'Entitat Metropolitana del Transport (EMT) ja ha instal·lat dues d'aquestes parades de bus, una a Cornellà de Llobregat, a la carretera d'Esplugues, i una altra a Barcelona, al passeig de la Vall d'Hebron, a prop de la plaça d'Alfonso Comín. Són, segons fonts de l'EMT, «dues marquesines experimentals amb què es podrà valorar l'eficiència del sistema». Jesús Fernández-Cavada Mochales, cap de la secció d'Informació i Senyalització del Transport, confirma que estem «davant la tecnologia del futur», i explica que el cost d'instal·lació és «assumible perquè a la llarga suposa un important estalvi».
INICI DE LA SEGONA FASE / La capital catalana i 17 municipis més de l'àrea metropolitana ja disposen de 100 parades de bus –en aquest cas, pals– amb alimentació solar que informen l'usuari del temps d'espera real, actualitzat cada 30 segons. Aquesta primera fase va finalitzar el mes d'abril passat, moment en què es va començar a plantejar fer el salt a les marquesines. El problema d'aquestes estructures, no obstant, és que estan gestionades per empreses privades d'explotació de publicitat en espai públics –Clear Channel, JC Decaux i Cemusa– que també s'haurien d'implicar econòmicament en el projecte.
L'empresa encarregada del giny és la catalana Capmar, amb seu a Ripollet. Nicolás Capablo, gerent de la companyia, confirma que el «problema econòmic» ha frenat l'operació, encara que assenyala que altres ciutats, com Palma de Mallorca o Girona, ja han fet comandes de 40 i 20 unitats, respectivament, que haurien d'estar col·locades abans que s'acabi l'any.
LLARGA LLISTA D'UTILITATS / Els avantatges de la marquesina solar ajuden a entendre per què ciutats com València o Madrid ja s'han interessat pel producte. Més enllà de la despesa energètica gairebé nul·la, la parada no necessita grans obres ni rases subterrànies per passar-hi cablejat. A més, segons apunta Capablo, aquesta tecnologia –que té un preu mínim de 4.000 euros per unitat– permet afegir nous serveis per a l'usuari, com una pantalla «amb avisos o incidències enviats des d'un centre de control» o vídeos publicitaris tant d'empreses públiques com de l'administració. S'haurà d'esperar que passi la crisi. Encara que després, com admet Capablo, començarà la burocràcia.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7079
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Molts camins de goma per a invidents que s'han col·locat, més que una ajuda són un perill, tant per a cecs com per a la gent normal.
Mireu per exemple la "finura" en la instal·lació d'aquesta parada situada a Independència/Freser (BCN):
Mireu per exemple la "finura" en la instal·lació d'aquesta parada situada a Independència/Freser (BCN):
- Fitxers adjunts
-
- Camí molt rugós
- cami-molt-rugos.jpg (182.77 KiB) Visualitzat 13418 cops
Com el que cantava la pobre Rocío Jurado, "como una olaaa..."
A la parada del 10 i del 92, al carrer Lepant just abans de Travessera de Gràcia diria que és aquesta, una part del camí per a invidents ha estat arrencat, havent-hi les restes de la cola a terra i ja està!
Salutacions,
Oriol
Oriol
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7079
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Una altra imatge del que acostuma a passar amb aquests camins. TMB va assegurar que no es desenganxarien, però...
- Fitxers adjunts
-
- Camí rugós "reposicionable"
- Imagen044.jpg (71.34 KiB) Visualitzat 13298 cops
http://www.lavanguardia.es/participacio ... tives.html
Pantalles informatives
Cartas | 05/04/2011 - 04:29h
NÚRIA PUJOL
Premià de Mar
Voldria afegir un comentari a la carta "Pantallas sin funcionar" (3/ IV/ 2011) del lector F. Mariné sobre el mal funcionament de les pantalles informatives de les parades d´autobús. N´hi ha moltes que en tenien (Mallorca-Sardenya), un s´hi acostuma i per art de màgia i d´un dia per l´altre, en aquell espai, s´hi posa publicitat de Barcelona; o quan cauen quatre gotes i ja queden fora de servei... Per no parlar de les bandes rugoses de les parades. Recordo quan es van posar: des d´aquesta secció es va posar en dubte més que el disseny el que no es desenganxessin amb el temps. TMB va assegurar que no, que si el material, que si el disseny, que si la cola era la millor... Al cap d´unes setmanes, l´estat d´algunes era lamentable i perillós. En comentar-ho a un inspector en la seva resposta va venir a dir-me que per molt que ens queixéssim fins que algú no prengués mal i ho denunciés no serviria de res... Han passat els mesos, i ara s´han d´arreglar totes les bandes. Quant costa arreglar aquest despropòsit? No es proven les idees i els dissenys? El que més greu em sap és que cada any les tarifes pugen i pugen i sembla que aquests diners no serveixen per millorar el servei. Això sí, contaminen menys!
Pantalles informatives
Cartas | 05/04/2011 - 04:29h
NÚRIA PUJOL
Premià de Mar
Voldria afegir un comentari a la carta "Pantallas sin funcionar" (3/ IV/ 2011) del lector F. Mariné sobre el mal funcionament de les pantalles informatives de les parades d´autobús. N´hi ha moltes que en tenien (Mallorca-Sardenya), un s´hi acostuma i per art de màgia i d´un dia per l´altre, en aquell espai, s´hi posa publicitat de Barcelona; o quan cauen quatre gotes i ja queden fora de servei... Per no parlar de les bandes rugoses de les parades. Recordo quan es van posar: des d´aquesta secció es va posar en dubte més que el disseny el que no es desenganxessin amb el temps. TMB va assegurar que no, que si el material, que si el disseny, que si la cola era la millor... Al cap d´unes setmanes, l´estat d´algunes era lamentable i perillós. En comentar-ho a un inspector en la seva resposta va venir a dir-me que per molt que ens queixéssim fins que algú no prengués mal i ho denunciés no serviria de res... Han passat els mesos, i ara s´han d´arreglar totes les bandes. Quant costa arreglar aquest despropòsit? No es proven les idees i els dissenys? El que més greu em sap és que cada any les tarifes pugen i pugen i sembla que aquests diners no serveixen per millorar el servei. Això sí, contaminen menys!
Lo dels camins de goma te els dies comptats, clar que era d'esperar...Ahir desmuntaven un d'aquests a la marquesina de l'avinguda Meridiana, entre La Jota i Escòcia, davant un túnel de rentat, arrencant les rajoles, per posar-ne de ratllades, cosa que és el què s'hauria d'haver posat des s'un principi, i no aquella mena de catifes de goma, que no paraven de saltar!