2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Metropondikas
N5
N5
Entrades: 108

Re: 2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià

Entrada Autor: Metropondikas » Dilluns 26/08/2013 20:55

jms ha escrit: Metropondikas, jo de tu, em dirigiria al departament de relacions externes de FGC.

jms

Sí, he pensat en quelcom així. Ho intentaré, gràcies

Salutacions,
MANEL



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 01/10/2013 23:11

Atenció: aquest cap de setmana tornen les granotes!!!!! Dissabte i diumenge, els horaris els teniu a:

http://www.fgc.cat/downloads/notes_prem ... sarria.pdf


És per la Festa Major de Sarrià, i només entre Sarrià i Reina Elisenda, però millor això que res...



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dimarts 01/10/2013 23:21

metring ha escrit:Atenció: aquest cap de setmana tornen les granotes!!!!! Dissabte i diumenge, els horaris els teniu a:

http://www.fgc.cat/downloads/notes_prem ... sarria.pdf


És per la Festa Major de Sarrià, i només entre Sarrià i Reina Elisenda, però millor això que res...
Lo bueno, si breve, dos veces bueno.



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimarts 01/10/2013 23:30

alf_ ha escrit:
metring ha escrit:Atenció: aquest cap de setmana tornen les granotes!!!!! Dissabte i diumenge, els horaris els teniu a:

http://www.fgc.cat/downloads/notes_prem ... sarria.pdf


És per la Festa Major de Sarrià, i només entre Sarrià i Reina Elisenda, però millor això que res...
Lo bueno, si breve, dos veces bueno.
Suposo que al tenir les vies 4 i 5 de Plaça Catalunya tancades, no poden fer el mateix operatiu que pels actes del 150è aniversari.
Les sortides són cada 30 minuts des de Reina Elisenda, hem millorat :)


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 01/10/2013 23:32

Per cert, que durant les esmentades festes de Sarrià, segons http://w110.bcn.cat/portal/site/Sarria- ... lang=ca_ES torna l'exposició dels 150 anys a Casa Orlandai http://www.casaorlandai.cat/activitat/1545

En aquest darrer enllaç, parlen de xerrades sobre el Tren de Sarrià, però encara no hi ha més informació, haurem d'estar atents.



Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Dimarts 01/10/2013 23:38

Ja podrien ficar la 113, de pas, que només l'ha vist la gent que va anar a la visita institucional (jo) i no se si a la de la ''recompensa'' del simulacre de Sant Cugat.


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 03/10/2013 16:54

Ara falta saber en què consistiran les conferències i seminaris que a la web dels 150 anys deien que es farien aquest octubre.



Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Dijous 03/10/2013 20:05

metring ha escrit:Ara falta saber en què consistiran les conferències i seminaris que a la web dels 150 anys deien que es farien aquest octubre.
Potser la confreència sobre l'incivisme? (Tot i que no té res a veure amb els 150 anys)


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

Ayerbe-Zuera
N6
N6
Entrades: 299

Entrada Autor: Ayerbe-Zuera » Dijous 03/10/2013 22:25

De venta en Correos.

Imatge



Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Dissabte 05/10/2013 22:32



Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Diumenge 06/10/2013 0:40

metring ha escrit:És per la Festa Major de Sarrià, i només entre Sarrià i Reina Elisenda, però millor això que res...
2 minuts d'extrem a extrem! Podem estar parlant de la línia -ni que sigui efímera- més curta de la història de les xarxes ferroviàries urbanes de Barcelona? :)


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Diumenge 06/10/2013 2:42

He vist maquetes que tenen un recorregut més llarg :x
Bé, millor això que res.



Avatar de l’usuari
vr
N6
N6
Entrades: 220

Entrada Autor: vr » Dimecres 09/10/2013 14:20

Cicle de conferències sobre l'aniversari.
http://www.fgc.cat/downloads/notes_prem ... s_150e.pdf



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 15/10/2013 19:22

Algú va assitir a la conferència d'ahir?

Informació sobre les altres dues conferències:

http://www.fgc.cat/downloads/conferencies_150.pdf



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 14/01/2014 23:36

Des del seu Twitter, FGC ha anunciat que ha penjat a Youtube vídeos de les conferències que es van fer el passat octubre, relacionades amb el 150è aniversari. Es poden veure a http://www.youtube.com/user/FGCferrocarrils/videos



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Divendres 14/02/2014 15:58

Ja que en parlaves, en aquest tema...
122-042-132 ha escrit:A l'exposició de material hi hauria d'haver, com a mínim tot el que tenen guardat al COR:
(...)
Automotor furgó nº 3 ( a poder ser restaurat amb colors originals)
...la preservació del 3 perilla (millor dit, no s'espera) :|
122-042-132 ha escrit:Fa uns dies vaig enviar una carta a FGC

Avui m'han contestat. Bones noticies per la preservació d'una UTE 111, però no hi ha previsió de preservar el furgó automotor nº 3 (actualment 162.01)

Benvolgut Sr.

Com vostè bé indica l’automotor nº 3, actualment renumerat com 162.01, data dels orígens de la línia del Vallès. Va pertànyer a la primera sèrie de vehicles encarregats per Ferrocarrils de Catalunya a J.G. Brill l’any 1912, formada per les grues 1,2 i 3. La grua 3 es va transformar en furgó l’any 1949 i va patir una nova transformació l’any 1981, prenent l’aspecte actual.

Actualment, aquest vehicle es troba desprovist de tot valor històric a causa de les transformacions sofertes. FGC ha preservat la grúa nº1 com a representant de la sèrie, així com les vagonetes 1 i 5, les quals van intervenir en la construcció de la línia.

En relació a les unitats de la sèrie 111, és previst retirar-les del servei a mida que es vagin incorporant al servei les noves UT 113 i l’empresa ha previst preservar una unitat d’aquesta sèrie.

Confiem haver donat resposta a les qüestions plantejades.

Ben cordialment,

Jordi Carrera
Premsa i Continguts
Cardenal Sentmenat 4,
08017 – Barcelona
Telf. +34 933663187
Fax. +34 933663350
http://www.fgc.cat/


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dissabte 15/02/2014 10:45

Però què han begut? Un vehicle històric que per moltes reconversions que hagi sofert segueix "en vida" hagi de ser desballestat em sembla una barbàrie. S'hauria d'intentar fer que reconsideressin aquest pensament abans no sigui massa tard, igualment crec que s'haurien de preservar 2 111 com a mínim.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dissabte 15/02/2014 11:06

Afegeixo aquí allò que vaig opinar, ja que l'altre tema és més aviat sobre les 111. De fet, si la cosa es torna "seriosa", potser caldria derivar a tema propi, no?
Fran-Ikarus ha escrit:S'agraeix la detallada resposta. Respecte al criteri per a no preservar l'automotor 3 (162.01), jo els diria: ans al contrari! Un vehicle més que centenari i que ha estat reaprofitat d'aquesta manera, durant, com a mínim, 2 transformacions de rellevància, mostra millor que cap altre una de les virtuts del Tren de Sarrià al llarg de les dècades: aprofitament, fins allà on es podia, d'allò que hi havia.

Potser ja és normal que a la FGC actual això ja no li interessi tant...


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

jms
N5
N5
Entrades: 159

Entrada Autor: jms » Dissabte 15/02/2014 13:10

Fran-Ikarus ha escrit:Afegeixo aquí allò que vaig opinar, ja que l'altre tema és més aviat sobre les 111. De fet, si la cosa es torna "seriosa", potser caldria derivar a tema propi, no?
Fran-Ikarus ha escrit:S'agraeix la detallada resposta. Respecte al criteri per a no preservar l'automotor 3 (162.01), jo els diria: ans al contrari! Un vehicle més que centenari i que ha estat reaprofitat d'aquesta manera, durant, com a mínim, 2 transformacions de rellevància, mostra millor que cap altre una de les virtuts del Tren de Sarrià al llarg de les dècades: aprofitament, fins allà on es podia, d'allò que hi havia.

Potser ja és normal que a la FGC actual això ja no li interessi tant...
Fran-Ikarus, on no n'hi ha no en raja. Encara em sorprèn que l'hagin conservat fins ara. Ja que aquest portal té tanta sensibilitat com per a moure's per coses tan patètiques com la Mataró a través del Verkami, seria bo mobilitzar-se per un vehicle que molt aviat serà centenari, a pesar de les diverses reformes que se l'hi han fet. El valor econòmic que la companyia en pot treure és pràcticament nul a causa del poc pes d'un vehicle amb caixa de fusta, sense motors i solament el bastidor i bogies de ferro i al preu que té aquest producte. Tampoc és voluminós com perquè no hi hagi un racó per a conservar-ho. Alguna cosa s'hauria de fer. No fa gaires anys es varen perdre diversos cotxes de fusta de Catalans a l'entrada d'un nou director general com a venjança. Fa més anys és varen perdre els "tanques", ja preservats i en fase de reconstrucció al taller de Sarrià i quan tot just s'havien sanejat de planxa, però varen acabar al soplet. És evident que aquest furgó es una peça més secundaria, però és un vehicle propi d'un moment a FCC quan als anys 50 i 60 hi havia un servei de paqueteria. Us recordo a tots, que FGC és una empresa pública, és a dir que tots nosaltres en som copropietaris i els seus directius només gestionen el funcionament de l'empresa.

jms



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 15/02/2014 17:29

jms ha escrit:
Fran-Ikarus, on no n'hi ha no en raja. Encara em sorprèn que l'hagin conservat fins ara. Ja que aquest portal té tanta sensibilitat com per a moure's per coses tan patètiques com la Mataró a través del Verkami

jms
A mi m'agradaria saber què té de patètic moure's per la Mataró a través de Verkami, però no en aquest fil, però que els detractors d'això s'expliquin.



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”