Hola:Intercanviador ha escrit:Cert, avui en dia no es construïrien, i més si sabéssim que havien de quedar a mig fer, com la de La Pobla. Però el cas és que sí es van construïr, amb un gran cost; que recentment s'hi han fet, a totes dues, importants obres de manteniment. Es tracta de mirar de treure el màxim profit a alló que ja tenim. Perquè si no es així no hi ha més sortida que el tancament. I crec que per a qualsevol aficionat al ferrocarril, aquestes línies són les més interessants que tenim per aquí.
Sota el punt de vista de aficionat al ferrocarril,d´acord. Encara que cal pensar que el ferrocarril ha de ser un transport públic de mases, i eficient.
Tal i com has possat "recentment s´hi han fet, a totes dues, importants obresde manteniment", pero aixo no es suficient,ja que els revolts, i el traçat en general, es el mateix que cuan es va inagurar la linia, per el que fá, que millores una mica l´horari, pero no el suficient per ser competitiu.
No més cal mirar la linia de La Pobla de Segur, que ha vist reduit el seu servei a una circulació per sentit/dia, que necesita 1h 50 min. per fer 90 Km.
¿Tens coneixement que antigament habien dos serveis directes per sentit, Barcelona-La Pobla de Segur (Via Manresa i Via Valls) a part dels Lleida-La Pobla? ,
A principis del 70s de Barcelona a Puigcerdá, habien 7 circulacions diaries de dilluns a dissapte i els diumenges 8, i també una diaria (tots els dies) Ripoll-Puigcerdá.i els corresponents de retorn.Ara només son 5 circulacions.
Salutacions