Grup "Volem FGC a tota Catalunya"

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviĂ ries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23766
Membre des de: 04 març 2006, 13:28
UbicaciĂł: Fabra i Puig

Grup "Volem FGC a tota Catalunya"

Entrada Autor: metring »

Acabo de trobar al Twitter i Facebook uns comptes curiosos, on reivindiquen que a tota Catalunya hi hagi FGC. No us perdeu els fotomuntatges amb trens de FGC per tot arreu https://m.facebook.com/photo.php?fbid=281162538723132


Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Membre des de: 01 ago. 2006, 12:12
UbicaciĂł: Barcelona
Contacta:

Re: Grup "Volem FGC a tota Catalunya"

Entrada Autor: Renfe451 »

Quina cosa més rídicula! El que fa la gent per perdre el temps... :roll:


Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4592
Membre des de: 16 ago. 2012, 19:33
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Vull RENFE, en majĂşscules, a tota Catalunya.

Entrada Autor: Renfe445 »

Si a tota la xarxa ferroviĂ ria catalana fos dels FGC, la meva reacciĂł seria la segĂĽent:


Crònica del Transport al Barcelonès Nord
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 7425
Membre des de: 19 abr. 2005, 23:55
UbicaciĂł: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Re: Vull RENFE, en majĂşscules, a tota Catalunya.

Entrada Autor: wefer »

Renfe445 ha escrit:Si a tota la xarxa ferroviĂ ria catalana fos dels FGC, la meva reacciĂł seria la segĂĽent:
No sé per què. Els trens serien puntuals, les estacions netes i les instal·lacions no fallarien. S'anunciarien per megafonia retards de tan sols 5 minuts i hi hauria molt més personal a les estacions.
Això sí, a cada línia només existiria un servei que pararia absolutament a totes les estacions, no passarien de 80 Km/h i totes les línies s'anomenarien Metro. Per anar de Barcelona a Girona trigaríem unes 3 hores :)


Avatar de l’usuari
Adolescent barcelonĂ­
N9
N9
Entrades: 2397
Membre des de: 25 feb. 2012, 15:00
Ubicació: Entre el Barcelonès i el Bages
Contacta:

Re: Vull RENFE, en majĂşscules, a tota Catalunya.

Entrada Autor: Adolescent barcelonĂ­ »

wefer ha escrit:Per anar de Barcelona a Girona trigarĂ­em unes 3 hores :)
Amb Renfe, segur que s'ha arribat a trigar més en trajectes més curts.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4592
Membre des de: 16 ago. 2012, 19:33
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Re: Vull RENFE, en majĂşscules, a tota Catalunya.

Entrada Autor: Renfe445 »

wefer ha escrit:No sé per què. Els trens serien puntuals, les estacions netes i les instal·lacions no fallarien. S'anunciarien per megafonia retards de tan sols 5 minuts i hi hauria molt més personal a les estacions.
Amb això seria part d'una xarxa idíl·lica. :)
wefer ha escrit:Això sí, a cada línia només existiria un servei que pararia absolutament a totes les estacions, no passarien de 80 Km/h i totes les línies s'anomenarien Metro. Per anar de Barcelona a Girona trigaríem unes 3 hores :)
Això és el dolent, i ara amb les Rodalies de Catalunya, també. A la línia 1 es van perdre serveis semidirectes, i a la línia 3, més allà de Vic, es considera un trajecte de "rodalies", quan clarament és un trajecte de "regionals", i fins i tot tenia línia pròpia, que si no m'equivoco era la Ca5. I a més a més, amb les 440 es podia anar fins a 140 km/h.


Crònica del Transport al Barcelonès Nord
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Membre des de: 13 maig 2007, 22:44
Ubicació: Llinars del Vallès

Re: Vull RENFE, en majĂşscules, a tota Catalunya.

Entrada Autor: oriolp13 »

Renfe445 ha escrit:
wefer ha escrit:No sé per què. Els trens serien puntuals, les estacions netes i les instal·lacions no fallarien. S'anunciarien per megafonia retards de tan sols 5 minuts i hi hauria molt més personal a les estacions.
Amb això seria part d'una xarxa idíl·lica. :)
wefer ha escrit:Això sí, a cada línia només existiria un servei que pararia absolutament a totes les estacions, no passarien de 80 Km/h i totes les línies s'anomenarien Metro. Per anar de Barcelona a Girona trigaríem unes 3 hores :)
Això és el dolent, i ara amb les Rodalies de Catalunya, també. A la línia 1 es van perdre serveis semidirectes, i a la línia 3, més allà de Vic, es considera un trajecte de "rodalies", quan clarament és un trajecte de "regionals", i fins i tot tenia línia pròpia, que si no m'equivoco era la Ca5. I a més a més, amb les 440 es podia anar fins a 140 km/h.
D'això que comentes de la Ca5 ja en fa temps. I si no m'equivoco, va ser una maniobra per evitar un "possible" tancament de la línia per deficitària. Si bé actualment no té gaire sentit considerar tota la línia de Rodalies. Per altra banda, tot i poder arribar a 140km/h, no hi ha cap punt de la línia R3 on es permetin velocitats màximes de 140km/h, per el qual, això no és un hàndicap. FInalment, una 447 va millor en aquesta línia, ja que tenen una acceleració més gran (tot i que en confort queden bastant enrere).

A la R1 amb la idea d'implantar una freqüència de pas elevada i la manca de punts d'avançament ( de Clot a Mataró només hi ha 3 vies a les estacions de Badalona, Mongat i el Masnou) fa que sigui pràcticament impossible impantar semidirectes (que ben bé que anirien, ja que si hom vol anar a Mataró és una llauna fer totes les parades).

Tot i això repeteixo, Rodalies de Catalunya (i per extensió la Generalitat) poc té a veure amb el que tu comentes. ;)


Salutacions,

Oriol
Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4592
Membre des de: 16 ago. 2012, 19:33
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Re: Grup "Volem FGC a tota Catalunya"

Entrada Autor: Renfe445 »

Estic d'acord amb tu.

Quan era petit, jo recordo que a la lĂ­nia 1 alguns trens no paraven a Cabrera de Mar i en alguna altra estaciĂł que no em recordo, potser a Montgat Nord. Era com un servei que no parava en una o dues estacions.


Crònica del Transport al Barcelonès Nord
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2255
Membre des de: 10 nov. 2010, 19:29

Re: Grup "Volem FGC a tota Catalunya"

Entrada Autor: albert28 »

Aquest grup ho trobo molt xorra. Hi ha molta gent que diu si canviem d'empresa es canvia tot a millor... Doncs no té perquè passar. Vale, canviem la empresa però si la infraestructura és la mateixa sense cap millora, ens trobem amb el mateix problema que amb Renfe, ja que la titularitat de les infraestructures és ADIF. Va home, toquem de peus a terra a la realitat i deixem-nos de tonteries com aquest grup.


gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Membre des de: 28 març 2012, 18:49
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Re: Grup "Volem FGC a tota Catalunya"

Entrada Autor: gatvell »

Abans d'opinar tant lliurement caldria saber a que és refereixen exactament quan diuen que tot el servei ferroviari ho dugui FGC.
Si es per acabar tal com estem ara home, no se si es notaria massa el camvi.

Si es perquè dugui totalment la gestió ferroviaria, doncs pot ser si. I si mantentn el que fan a les línies del Bages i Anoia, ja et dic que si posen avui mateix.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651
Membre des de: 16 feb. 2013, 22:23

Re: Grup "Volem FGC a tota Catalunya"

Entrada Autor: alf_ »

Pero a ver, no os dáis cuenta que una propuesta así nace de alguien que ignora por completo lo que son la operación, la gestión de la infraestructura, las inversiones estatales o autonómicas, etc., etc.. Cuando dicen FGC piensan en la línea del Vallès, o como mucho en la del Baix Llobregat, y piensan que "un Ferrocata" es como un Metro que llega muy lejos, y que es fiable, puntual y razonablemente frecuente, y que la Renfe es un trasto del año de catapúm, poco fiable y poco frecuente.

Evidentemente ahí se mezclan verdades, medias verdades, falacias y sandeces, porque lógicamente el cambio de operador no tendría que significar nada si el gestor de la infraestructura (y la inversión que hace) siguen siendo iguales, y si no hay más dinero para operación y mantenimiento. Claro que se da que las líneas de FGC funcionan mejor que las de Renfe, porque se ha invertido bien aún si justito, mientras que Renfe, luego ADIF, priorizan desde Aznar la inversión en alta velocidad a la del tren de cercanías y regional, pero de nada sirve cambiar nombres, logos y operadores (como ya vimos con Rudaliasdacatalunia) si los flujos económicos siguen siendo los mismos: Poco para cercanías y regionales, mucho para no sé que otras cosas. Porque como se ha dicho más arriba, de poco serviría transplantar al 1:1 el tipo de operación de las líneas de FGC a las de ADIF. Lo que hay que transplantar son al menos algunos de los conceptos de gestión e inversión. Algunos, como el buen mantenimiento de la línea y los trenes, los de soterramientos NO.

Esto sólamente muestra una vez más como la gente se distrae con el dedo y no ven a donde apunta. Están más preocupados por tener "el Ferrocata como el que tienen en Terrassa" que por que el tren de cercanías les dé un servicio conveniente y atractivo (por ejemplo al no parar todos en cada apeadero).


Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23886
Membre des de: 26 feb. 2006, 18:02
UbicaciĂł: Penitents L3 (Barcelona)

DemocrĂ cia vs. ignorĂ ncia

Entrada Autor: Guigui »

També en relació amb aquest fil, cal aplicar el que dic aquí.


a: PreposiciĂł que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Membre des de: 01 ago. 2006, 12:12
UbicaciĂł: Barcelona
Contacta:

Re: Vull RENFE, en majĂşscules, a tota Catalunya.

Entrada Autor: Renfe451 »

oriolp13 ha escrit:
Renfe445 ha escrit:
wefer ha escrit:No sé per què. Els trens serien puntuals, les estacions netes i les instal·lacions no fallarien. S'anunciarien per megafonia retards de tan sols 5 minuts i hi hauria molt més personal a les estacions.
Amb això seria part d'una xarxa idíl·lica. :)
wefer ha escrit:Això sí, a cada línia només existiria un servei que pararia absolutament a totes les estacions, no passarien de 80 Km/h i totes les línies s'anomenarien Metro. Per anar de Barcelona a Girona trigaríem unes 3 hores :)
Això és el dolent, i ara amb les Rodalies de Catalunya, també. A la línia 1 es van perdre serveis semidirectes, i a la línia 3, més allà de Vic, es considera un trajecte de "rodalies", quan clarament és un trajecte de "regionals", i fins i tot tenia línia pròpia, que si no m'equivoco era la Ca5. I a més a més, amb les 440 es podia anar fins a 140 km/h.
D'això que comentes de la Ca5 ja en fa temps. I si no m'equivoco, va ser una maniobra per evitar un "possible" tancament de la línia per deficitària. Si bé actualment no té gaire sentit considerar tota la línia de Rodalies. Per altra banda, tot i poder arribar a 140km/h, no hi ha cap punt de la línia R3 on es permetin velocitats màximes de 140km/h, per el qual, això no és un hàndicap. FInalment, una 447 va millor en aquesta línia, ja que tenen una acceleració més gran (tot i que en confort queden bastant enrere).

A la R1 amb la idea d'implantar una freqüència de pas elevada i la manca de punts d'avançament ( de Clot a Mataró només hi ha 3 vies a les estacions de Badalona, Mongat i el Masnou) fa que sigui pràcticament impossible impantar semidirectes (que ben bé que anirien, ja que si hom vol anar a Mataró és una llauna fer totes les parades).

Tot i això repeteixo, Rodalies de Catalunya (i per extensió la Generalitat) poc té a veure amb el que tu comentes. ;)
A l'any 2003, a la línia R2 hi havien dos serveis CIVIS directes de Sitges a Sants, i que va passar amb els CIVIS que se'ls van carregar fa poc i els van substituïr per serveis ordinaris i ha sigut en època de la Generalitat precisament. Penso que reconvertir alguns SVC en dies laborables en trens CIVIS anirien molt bé a la gent del Baix Penedès i Garraf per arribar d'hora a Barcelona.


Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23886
Membre des de: 26 feb. 2006, 18:02
UbicaciĂł: Penitents L3 (Barcelona)

Posats a demanar la lluna...

Entrada Autor: Guigui »

Tornant al tema estricte del fil, la reivindicació d'aquest grup té el mateix valor que si en creés un anomenat "Volem que ens regalin cada dia un feix de bitllets de 500 euros".


a: PreposiciĂł que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 4004
Membre des de: 03 març 2008, 17:18
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
UbicaciĂł: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Re: Grup "Volem FGC a tota Catalunya"

Entrada Autor: UT440_132M »

Han penjat un mapa amb línies en el cas hipotètic que FGC es fes càrrec dels ferrocarrils a tot Catalunya. He de dir, que veig coses tant inviables, com una línia Figueres - Vielha. Trobant a faltar una línia a Berga i l'Eix Transversal Ferroviari.
Imatge


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'AboliciĂł del Cotxe Oficial", Soci nĂşm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a
Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Membre des de: 01 ago. 2006, 12:12
UbicaciĂł: Barcelona
Contacta:

Re: Grup "Volem FGC a tota Catalunya"

Entrada Autor: Renfe451 »

Portbou-Olot, si es fan les coses amb sentit (això no passaria), podria ser perfectament una línia de rodalies (estil tren-tram) i podria tenir el seu potencial i de pas la capital de la Garrotxa tornaria a tenir connexió ferroviària que la va perdre amb el tancament del carrilet. Lleida-Vielha també podria ser viable sobre tot a l'hivern tot i que jo la faria via Sort, tal i com ho planificava la Generalitat.


gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Membre des de: 28 març 2012, 18:49
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Re: Grup "Volem FGC a tota Catalunya"

Entrada Autor: gatvell »

Falt l'eix diagonal, Lleida-Igualada-Manresa-Girona.

En general, crec que molt bé, si més no, per parlar-ne i "barallar-nos".


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 7425
Membre des de: 19 abr. 2005, 23:55
UbicaciĂł: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Re: Grup "Volem FGC a tota Catalunya"

Entrada Autor: wefer »

Renfe451 ha escrit:Portbou-Olot, si es fan les coses amb sentit (això no passaria), podria ser perfectament una línia de rodalies (estil tren-tram) i podria tenir el seu potencial i de pas la capital de la Garrotxa tornaria a tenir connexió ferroviària que la va perdre amb el tancament del carrilet.
Des d'Olot no té lògica anar cap a Figueres, sinó cap a Banyoles i Girona. Serveixes a molta més població i té molta més demanda. Només un Girona-Banyoles ja seria extremadament interessant.
A més, permet continuar cap a BCN o la costa amb el potencial de turisme que representa.


Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Membre des de: 06 maig 2009, 17:10
UbicaciĂł: MatarĂł(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Re: Grup "Volem FGC a tota Catalunya"

Entrada Autor: trensmat »

:o En serio una lĂ­nea MatarĂł - Riba Roja no esta mal pero hay que ser realistas. :x


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge
Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Membre des de: 06 maig 2009, 17:10
UbicaciĂł: MatarĂł(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Re: Grup "Volem FGC a tota Catalunya"

Entrada Autor: trensmat »

trensmat ha escrit::o En serio una lĂ­nea MatarĂł - Riba Roja no esta mal pero hay que ser realistas. :x
Las propuestas de este grupo son originales pero a la vez poco realistas, si es original una lĂ­nea MatarĂł - Riba Roja pero sin pasar por Barcelona no la veo rentable.

Pero igualmente hay propuestas muy interesantes les felicito.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge
Respon

Torna a “Propostes ferroviàries”