Grup "Volem FGC a tota Catalunya"
-
gatvell
- N8

- Entrades: 1151
- Membre des de: 28 març 2012, 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contacta:
Re: Grup "Volem FGC a tota Catalunya"
Genial, bones propostes. (ara vindrĂ que ho ensorrarĂ tot....).
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
^^ Es la primera vegada que veig la provĂncia de Lleida tombada aixĂ i m'ha costat una mica orientar-me.
Ja posats faria una lĂnia Lleida-AlcarrĂ s-Fraga.
M'ha fet recordar el Tram de Lleida que vaig fer fa uns anys:

Ja posats faria una lĂnia Lleida-AlcarrĂ s-Fraga.
M'ha fet recordar el Tram de Lleida que vaig fer fa uns anys:

Sky l’ha editat per darrera vegada el dia: 24 jul. 2014, 23:32, en total s’ha editat 2 vegades.
DemĂ ens ho mirem, grĂ cies!
Volem FGC a tot Catalunya
http://www.facebook.com/VolemFGCatotCatalunya
http://twitter.com/VolemFGCatotCAT

http://www.facebook.com/VolemFGCatotCatalunya
http://twitter.com/VolemFGCatotCAT

- wefer
- Administrador
- Entrades: 7423
- Membre des de: 19 abr. 2005, 23:55
- UbicaciĂł: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Jo la crĂtica que faig continua essent la mateixa: deixant de banda les lĂnies ja construĂŻdes, Âżper què haurĂem de gastar-nos una barbaritat de milions en fer algunes d'aquestes lĂnies si podem fer el mateix amb un servei d'autobusos per carreteres que avui dia ja existeixen, sĂłn molt bones i no estan col·lapsades? Sobretot tenint en compte que la demanda no justifica en absolut un ferrocarril.VolemFGC ha escrit:No em dirĂeu que no us agradarien aquestes lĂnies, ja hem deixat molt clar que som afeccionats i tenim molta imaginaciĂł, per favor, crĂtiques sobre el traçat constructives
Els traçats els trobo bé però jo amb ferrocarril faria Lleida-Cervera i Les Borges Blanques-Balaguer. La resta, tot amb bus.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif, Afició ferrovià ria - Web ferrovià ria - Història de la SEAT - Museu del Transport de Barcelona
-
gatvell
- N8

- Contacta:
El millor d'aquesta gent de "Volem FGC a tota Catalunya" es que to i no tindre coneixement han fet més propostes en dues imatges que tots nosaltres en molt de temps.
Parem de dir-los que son ignorants o que no en saben res, o es que tots els d'aquĂ em nascut ensenyats?
SI més no, tenen molta iniciativa i ganes de fer coses (sóc el primer en admetre que no tinc ni una ni l'altre).
Si us plau, respectem-los pel que som, no pel que esperem que siguin.
Parem de dir-los que son ignorants o que no en saben res, o es que tots els d'aquĂ em nascut ensenyats?
SI més no, tenen molta iniciativa i ganes de fer coses (sóc el primer en admetre que no tinc ni una ni l'altre).
Si us plau, respectem-los pel que som, no pel que esperem que siguin.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
Tomo ofensa ante este comentario. Yo he hecho muchas más propuestas, sólo que como eran propuestas sensatas y hechas en el hilo correspondiente han despertado poco interés. En este mismo hilo enlacé tres de esas propuestas, solamente las más relevantes a la propuesta ofrecida, y he hecho unas cuantas más centradas por ejemplo en los transportes urbanos.gatvell ha escrit:El millor d'aquesta gent de "Volem FGC a tota Catalunya" es que to i no tindre coneixement han fet més propostes en dues imatges que tots nosaltres en molt de temps
No, pero antes de hablar hay que pensar en lo que se va a decir. Es tan fácil como comparar con otras infraestructuras existentes o proyectos, y de hacerse una mĂnima idea de cuando hace falta que transporte (por ejemplo no meter trenes por montañas despobladas). Si no sĂ© de lo que se trata, antes de hablar escucho a los que han hablado antes de mi. Gracias a internet, no es difĂcil leer lo que se ha dicho previamente.gatvell ha escrit:Parem de dir-los que son ignorants o que no en saben res, o es que tots els d'aquĂ em nascut ensenyats?
Jo voldria fer algunes consideracions:VolemFGC ha escrit:La idea principal Ă©s que hi hagi trens que puguin recĂłrrer tot el territori catalĂ de punta a punta, el tema de les lĂnies exactament per on passen nosaltres no hi podem fer res, no som pas experts com aquĂ n'hi deu haver molts. Els Interurbans sĂłn com els trens regionals, però nomĂ©s aturant-se a les estacions importants. A part hi hauran les Rodalies que es dividiran en quatre "zones", una per a cada capital catalana, de tal manera que cada capital tindrĂ les seves rodalies i els pobles del voltant amb totes les seves parades tambĂ©. Ho dic perquè hi ha molta gent que ha preguntat que què passava amb les parades que no sortien al mapa, doncs Ă©s per això.
Adjunto una imatge de l'últim plà nol realitzat amb petits canvis fets i agrairia que enlloc de dir que és una pèrdua de temps ajudéssiu a fer un plà nol millor i a gust del passatger.
ALGUNES IMATGES:
Més ressolució: http://s10.postimg.org/6jngapwqx/INTERU ... _marca.png
GrĂ cies.
- Pel que dieu entenc que us encanta la politica espanyola de fer AVE a totes les provincies per "vertebrar" Espanya. Com que us agrada tant, voleu el mateix per Catalunya, FGC a tot arreu, faci falta o no, per "vertebrar" Catalunya. El problema Ă©s que passaria el mateix que en el cas espanyol, en lloc de "vertebrar" el que farieu Ă©s "destruir" el pressupost i amb ell el pais. Feia temps que no veia res mĂ©s descabellat i carent de sentit, a mĂ©s de perillĂłs. Si algĂşn polĂtic veu això (qualsevol Alcalde que vulgui fer mèrits per exemple), Ă©s possible que alguna cosa d´aquestes s´acabi fent i que ens toqui pagar, a mĂ©s de la calamitosa L9, la barbaritat de lĂnia que sigui del plĂ nol aquest.
- Em sembla molt bonic: "recollim el que vol la gent". La veritat és que és admirable. El problema és que no és pot planificar "amb el que vol la gent" sino "amb el interès general". Qui és "la gent"?. Quatre il.luminats o 50.000 viatgers potencials?. Les coses que no es fan en base a estudis de mercat MOLT SERIOSOS solen provocar problemes també molt seriosos perquè després s´han de pagar. Això desqualifica d´entrada el plà nol.
- Com que FGC ho fa tant bĂ©, volem FGC a Tordera. Brillant, brillant. Clar, potser Ă©s que la lĂnia de MatarĂł no Ă©s comparable amb el Metro del Vallès. Coneixem les caracterĂsitiques d´una i altre lĂnia?. NomĂ©s veiem el resultat però no sabem res de res dels condicionants ni de tot allò que fa que les coses siguim com son. No serĂ© jo qui digui que FGC fa les coses malament, tenen la seva petita xarxa molt endreçada, però comparar amb la xarxa d´ADIF Ă©s no tenir cap mena de coneixement. És del tot cert que FGC cuida molt l´imatge, que tenen cobertura GSM i que les estacions estan netes, cosa que estĂ molt i molt bĂ©. Ara, d´aquĂ a concloure que per això son un model a exportar va una immensitat. És evident que un tren de FGC arribaria tard a Tordera EXACTAMENT IGUAL que un de RENFE perquè la via Ăşnica Ă©s la mateixa, tindria que passar una gimcana de pobles, platges.... hauria d´aturar-se a mil estacions que han fet els molt i molt competents Alcaldes de la zona a les que tindrien mil incidències. Resulta que a FGC son molt llestos i tot això a ells no els afecta, els trenets de FGC serien meravellosos perquè d´això de trens en sabem moltissim mĂ©s que els senyors de RENFE i ADIF, que son tontos tots i porten quatre dies en això del ferrocarril.
EnfĂ, aquests plantejaments em semblen molt i molt perillosos. Vull pensar que son ben intencionats però en qualsevol cas crec que si no se sap cal ser mĂ©s prudent perquè es pot insultar a uns i donar idees perilloses a altres.
El que dèia.... "una lĂnia Barcelona - Andorra li aniria molt bĂ© a Andorra". El primer que caldria dir Ă©s que si li va bĂ© a Andorra, que se la paguin ells, que nosaltres encara no hem pagat l´aeroport de Lleida i la L9, ja tenim prous idees bonĂssimes. En segon lloc di deixant de banda a qui li aniria bĂ©, es justicaria una lĂnia?. Quins viatgers tindria?. Els visitants d´Andorra volen anar-hi en tren?. La seva rentabilitat (ja no dic ni econòmica) justificaria la descomunal inversiĂł que faria falta?. Les respostes son un No-No-No.... mira, això em recorda a altre cosa....VolemFGC ha escrit:Això sĂ, una lĂnia ferroviĂ ria entre Barcelona i Andorra la Vella li aniria molt bĂ© a Andorra pel tema de la mobilitat.
Caram, Toni, hoy suscribo todo lo que has dicho hasta la Ăşltima coma.
Jo sempre he estat en contra de dur el tren a Andorra. No ho veig justificat per enlloc. Coincideixo amb en Toni.
El que sĂ que Ă©s facilĂssim i gens car Ă©s fer una ratlla en un plĂ nol. A partir d'aquĂ, anar ni que sigui un sol pas enllĂ ja costa una ronyonada. Parlar es pot parlar de tot, però al meu parer, primer cal tenir tota la casa endreçada, i nomĂ©s llavors jo em plantejaria de construir una planta mĂ©s. No fer les coses aixĂ sol dur mal resultat, al tren i a la vida en gairebĂ© tots els aspectes.
El que sĂ que Ă©s facilĂssim i gens car Ă©s fer una ratlla en un plĂ nol. A partir d'aquĂ, anar ni que sigui un sol pas enllĂ ja costa una ronyonada. Parlar es pot parlar de tot, però al meu parer, primer cal tenir tota la casa endreçada, i nomĂ©s llavors jo em plantejaria de construir una planta mĂ©s. No fer les coses aixĂ sol dur mal resultat, al tren i a la vida en gairebĂ© tots els aspectes.
SĂ i no. Jo mantindria tambĂ© la connexiĂł ferroviĂ ria amb l'Aeroport d'Alguaire, que podria anar lligat amb aquestes lĂnies de rodalies.wefer ha escrit:Jo la crĂtica que faig continua essent la mateixa: deixant de banda les lĂnies ja construĂŻdes, Âżper què haurĂem de gastar-nos una barbaritat de milions en fer algunes d'aquestes lĂnies si podem fer el mateix amb un servei d'autobusos per carreteres que avui dia ja existeixen, sĂłn molt bones i no estan col·lapsades? Sobretot tenint en compte que la demanda no justifica en absolut un ferrocarril.VolemFGC ha escrit:No em dirĂeu que no us agradarien aquestes lĂnies, ja hem deixat molt clar que som afeccionats i tenim molta imaginaciĂł, per favor, crĂtiques sobre el traçat constructives
Els traçats els trobo bé però jo amb ferrocarril faria Lleida-Cervera i Les Borges Blanques-Balaguer. La resta, tot amb bus.
Evidentment, això sĂłn propostes, i caldria estudiar-les, abans de fer afirmacions tan rotundes com un No-No-No, que tampoc ens justifiques. Ves per on, sempre he pensat que una lĂnia ferroviĂ ria Barcelona-Andorra serviria potser per ordenar i donar vida a les lĂnies de FGC i ADIF/RENFE que es mouen per aquella zona : pensem en nuclis com Esparreguera, Manresa, Igualada, Cervera, Balaguer o Ponts i en la demanda que pot suposar el turisme d'hivern.Si s'aprofiten els traçats existents, llavors la inversiĂł no seria tan "descomunal". I naturalment, si la lĂnia arribĂ©s fins Andorra caldria veure com s'organitza i es financia, i quina participaciĂł tenen els andorrans i/o els francesos, per exemple. Evidentment, es pot pensar que amb l'actual oferta de transport per carretera Ă©s suficient, però això implicarĂ sempre una subordinaciĂł al transport privat, perquè l'autobĂşs nomĂ©s l'agafen aquells que no poden anar en cotxe: el ferrocarril, en canvi, pot ser una alternativa atractiva.Toni ha escrit:El que dèia.... "una lĂnia Barcelona - Andorra li aniria molt bĂ© a Andorra". El primer que caldria dir Ă©s que si li va bĂ© a Andorra, que se la paguin ells, que nosaltres encara no hem pagat l´aeroport de Lleida i la L9, ja tenim prous idees bonĂssimes. En segon lloc di deixant de banda a qui li aniria bĂ©, es justicaria una lĂnia?. Quins viatgers tindria?. Els visitants d´Andorra volen anar-hi en tren?. La seva rentabilitat (ja no dic ni econòmica) justificaria la descomunal inversiĂł que faria falta?. Les respostes son un No-No-No.... mira, això em recorda a altre cosa....VolemFGC ha escrit:Això sĂ, una lĂnia ferroviĂ ria entre Barcelona i Andorra la Vella li aniria molt bĂ© a Andorra pel tema de la mobilitat.
- Adolescent barcelonĂ
- N9

- Entrades: 2397
- Membre des de: 25 feb. 2012, 15:00
- Ubicació: Entre el Barcelonès i el Bages
- Contacta:
Si fos un operador privat qui oferĂs alguna d'aquestes connexions, finançades tambĂ© amb capital privat? Els seria rentable, i els preus serien competitius? O tindrĂem situacions com les dels peatges a les carreteres?
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClà ssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
- uriol108
- N8

- Entrades: 919
- Membre des de: 30 des. 2007, 21:04
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- UbicaciĂł: Tres Torres (SarriĂ - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contacta:
Re: Realment, el que es demana és FGC?
NomĂ©s cal recordar, però, que la Renfe fa anys va deixar sense servei la lĂnia per ser deficitĂ ria (suposo)Guigui ha escrit: hi ha el cas de la lĂnia de la Pobla, on han reduĂŻt el servei a la mĂnima expressiĂł.
- Carlos González
- N9

- Entrades: 1930
- Membre des de: 24 març 2015, 18:35
- UbicaciĂł: Sant Boi de Llobregat
Heyy, m'agrada el mapa, espero que les segĂĽents rodalies (de Barcelona, Tarragona i Girona) quedin igual de bĂ©, sobre de les lĂnies, ho faria tambĂ© arribar a altres llocs, la lĂnia de Cervera i Almacelles, faria una estaciĂł a Alguaire, i tambĂ© una altre lĂnia que arribĂ©s a AlfarrĂ s. Però en general m'agrada la ideaVolemFGC ha escrit:No em dirĂeu que no us agradarien aquestes lĂnies, ja hem deixat molt clar que som afeccionats i tenim molta imaginaciĂł, per favor, crĂtiques sobre el traçat constructives, no sobre l'operadora ni d'altres.
RODALIES DE LLEIDA
Més resolució: http://s28.postimg.org/5xgis1xh9/Lleida_01.png
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
- Ganz
- N7

- Entrades: 330
- Membre des de: 07 maig 2012, 13:30
- Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
- UbicaciĂł: PuigcerdĂ
Ara Ă©s massa tard per a moltes d'aquestes propostes, en un paĂs on es considera el vehicle privat quasibĂ© com un bĂ© de primera necessitat i no una fortuna ...
És evident que, a Andorra, paĂs pirenaic, mĂ©s beneficiĂłs haguĂ©s estat no construir cap carretera i sĂ un ferrocarril cremallera, a imatge i semblança del que succeeix a Zermatt, SuĂŻssa . Ara seria una bestiesa, per la naturalesa econòmica del paĂs i per les infraestructures viĂ ries ja construĂŻdes, ni tan sols plantejar-se la construcciĂł d'un ferrocarril de forma lògica (això Ă©s : ferrocarril convencional Alp-La Seu d'Urgell-Andorra la Vella i ferrocarril de vĂa mètrica i cremallera des d'allĂ fins a Pas de la Casa i Ax-Les-Thermes) .
En allò referent a les rodalies de Lleida : trobo agosarada l'ampliaciĂł de la Pobla de Segur a Vielha i poc justificada a nivel de demanda de Lleida a la Seu d'Urgell . No obstant, trobo interessant la connexiĂł amb Solsona, con tambĂ© la trobaria en una hipotètica ampliaciĂł SĂşria-Cardona-Solsona ... no en va, Solsona Ă©s capital de comarca . Potser hi serĂem a temps, abans que hi construeixin una autovia gratuĂŻta d'aquestes tan econĂłmiques, beneficioses i ecològiques .
És evident que, a Andorra, paĂs pirenaic, mĂ©s beneficiĂłs haguĂ©s estat no construir cap carretera i sĂ un ferrocarril cremallera, a imatge i semblança del que succeeix a Zermatt, SuĂŻssa . Ara seria una bestiesa, per la naturalesa econòmica del paĂs i per les infraestructures viĂ ries ja construĂŻdes, ni tan sols plantejar-se la construcciĂł d'un ferrocarril de forma lògica (això Ă©s : ferrocarril convencional Alp-La Seu d'Urgell-Andorra la Vella i ferrocarril de vĂa mètrica i cremallera des d'allĂ fins a Pas de la Casa i Ax-Les-Thermes) .
En allò referent a les rodalies de Lleida : trobo agosarada l'ampliaciĂł de la Pobla de Segur a Vielha i poc justificada a nivel de demanda de Lleida a la Seu d'Urgell . No obstant, trobo interessant la connexiĂł amb Solsona, con tambĂ© la trobaria en una hipotètica ampliaciĂł SĂşria-Cardona-Solsona ... no en va, Solsona Ă©s capital de comarca . Potser hi serĂem a temps, abans que hi construeixin una autovia gratuĂŻta d'aquestes tan econĂłmiques, beneficioses i ecològiques .
- Don RamĂłn
- N8

- Entrades: 1194
- Membre des de: 25 nov. 2014, 22:22
- Ubicació: Sant Martà de Provençals
Muy buena reflexiĂłn, la comparto plenamente.Ganz ha escrit:Ara Ă©s massa tard per a moltes d'aquestes propostes, en un paĂs on es considera el vehicle privat quasibĂ© com un bĂ© de primera necessitat i no una fortuna ...
Yo lo Ăşnico que me hace pensar, es eso de tener la lĂnea de La Pobla ahĂ terminando en medio de la nada, parece como algo muy desaprovechado. Alargarla, por las razones que dices Ganz, no parece ya tener mucho sentido, porque además es muy caro ahĂ en las montañas. No tengo ahora bien presente como es de rápida esa lĂnea comparado con la carretra, pero me suena que no es malo el trazado, y permite un trayecto razonablemente rápido. Con eso, tal vez una opciĂłn podrĂa ser introducir trenes directos Lleida-Balaguer-Tremp-La Pobla (solo esas cuatro paradas), y en La Pobla tener una pequeña terminal de autocares desde donde continuar a La Seu d'Urgell, Andorra, Sort, etc.. La idea tras esto siendo que el tren podrĂa hacer el trayecto hasta La Pobla más rápidamente que el autocar, y que podrĂa absorber la ocupaciĂłn de varios autocares en un solo tren para esa parte del trayecto, generando un ahorro de recursos que puede ir a tener más conexiones hacia esmentados destinos. Visto que la lĂnea de tren funcionará igualmente, serĂa cosa de aprovecharla más...
Don RamĂłn, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don RamĂłn
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don RamĂłn
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
- trensmat
- N9

- Entrades: 1593
- Membre des de: 06 maig 2009, 17:10
- UbicaciĂł: MatarĂł(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
La vostra proposta es força interessant, però no entenc per què no incloeu la franja de ponent i la zona de Montblanc crec que seria necessari. ;-)VolemFGC ha escrit:No em dirĂeu que no us agradarien aquestes lĂnies, ja hem deixat molt clar que som afeccionats i tenim molta imaginaciĂł, per favor, crĂtiques sobre el traçat constructives, no sobre l'operadora ni d'altres.
RODALIES DE LLEIDA
Més resolució: http://s28.postimg.org/5xgis1xh9/Lleida_01.png
-
gatvell
- N8

- Contacta:
Es podria fer una lĂnia d'Andorra a Barcelona i primant serveis directes d'Andorra-La Vella a Barcelona, i uns semi-directes que d'inici a fi de lĂnia s'aturessin als principals llocs. Potser no caldria un servei de "rodalia" tenint en compte la longitud de la lĂnia/viatgers.
Com tot una cosa es fer la lĂnia i una altre passats uns anys com creix la demanda.
Com tot una cosa es fer la lĂnia i una altre passats uns anys com creix la demanda.
Yo siendo sincero, veo mejor en trabajar en lo existente y arreglar cosas que tenemos a medias.
Hacen falta algunas conexiones en la R8 con sus nuevas estaciones y tambien terminar de una vez por todas el intercambiador de Martorell uniendo las dos estaciones FGC Renfe en una para hacer correspondencias rapidas.
Ya ni que decir de las prolongaciones de Terrassa y Sabadell de FGC (si no es capaz de acabar esto como va a hacer lo que aqui proponen).
Y ya de paso el hipotetico enlaze de FGC del LLobregat Anoia y el metro del Vallès ( que para mas inri dicen que no seria en Ancho Internacional).
Saludos.
Hacen falta algunas conexiones en la R8 con sus nuevas estaciones y tambien terminar de una vez por todas el intercambiador de Martorell uniendo las dos estaciones FGC Renfe en una para hacer correspondencias rapidas.
Ya ni que decir de las prolongaciones de Terrassa y Sabadell de FGC (si no es capaz de acabar esto como va a hacer lo que aqui proponen).
Y ya de paso el hipotetico enlaze de FGC del LLobregat Anoia y el metro del Vallès ( que para mas inri dicen que no seria en Ancho Internacional).
Saludos.