Propuestas para la mejora de los autobuses de BCN
- Ecomobisostrans
- N10

- Entrades: 3736
- Membre des de: 11 maig 2005, 09:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- UbicaciĂł: Barcelona
- Contacta:
Re: Propuestas para la mejora de los autobuses de BCN
Quan hi ha futbol reforcen amb aquelles 2 linies que una va a Verdaguer (recte per Diagonal) i l'altra a Pl.Catalunya (per Diagonal i no se si baixa per Balmes o Pg.Gracia). Dic jo, que amb els mateixos recursos podrien cobrir mes troç fent anar la de Pl.Catalunya per Sants.
A part d'això, crec que haurien d'estar integrades enlloc de cobrar un bitllet especial de 2,90
A part d'això, crec que haurien d'estar integrades enlloc de cobrar un bitllet especial de 2,90
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difĂşndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
- Guigui
- Administrador
- Entrades: 23886
- Membre des de: 26 feb. 2006, 18:02
- UbicaciĂł: Penitents L3 (Barcelona)
Ja hi ha transport integrat
Qui no vulgui pagar el bitllet especial, pot anar en metro. De fet, mai no he entès per què hi havia aquestes dues lĂnies, que van precisament a llocs ben coberts amb transport pĂşblic. Però si els busos van plens (sempre els he vist quan he anat a partits al Camp Nou) i a TMB no li causa un dèficit, m'estĂ bĂ© que les mantinguin.Ecomobisostrans ha escrit:A part d'això, crec que haurien d'estar integrades enlloc de cobrar un bitllet especial de 2,90
a: PreposiciĂł que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
- Ecomobisostrans
- N10

- Entrades: 3736
- Membre des de: 11 maig 2005, 09:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- UbicaciĂł: Barcelona
- Contacta:
Re: Propuestas para la mejora de los autobuses de BCN
Ah, si hi ha metro es una altra cosa, però diria que a vegades acaben els partits quan ja no hi ha metro, llavors tindrien que deixar-les integrades.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difĂşndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
- Guigui
- Administrador
- Entrades: 23886
- Membre des de: 26 feb. 2006, 18:02
- UbicaciĂł: Penitents L3 (Barcelona)
Futbol a hores intempestives i transport pĂşblic
... amb la qual cosa estarĂem enllaçant amb el tema que es cobreix en un fil propi: http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=2&t=12336
a: PreposiciĂł que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
- Ecomobisostrans
- N10

- Entrades: 3736
- Membre des de: 11 maig 2005, 09:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- UbicaciĂł: Barcelona
- Contacta:
Re: Propuestas para la mejora de los autobuses de BCN
M'he fixat que el 21 va cada 30 min. tant en feiners com en festius, i el 107 cada 40 min. (nomĂ©s els diumenges al matĂ), per tant la coordinaciĂł es impossible. Seria millor que el 107 vagi tambĂ© al Paral·lel. Lo ideal seria que hi haguĂ©s 2 cotxes i vagi cada 30 min. però sino doncs 1 cotxe i cada hora, sempre es millor això que no perdre 1 hora igualment esperant un i desprĂ©s l'altre, a sobre amb el fred que fot a l'hivern a Can Tunis que ve tot el vent del port.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difĂşndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
Re: Propuestas para la mejora de los autobuses de BCN
No estaria pas malament, comunicar el cementiri directament a Paral·lel. Amb nomĂ©s un cotxe estaria amb cada 45-50 min. es pot fer ben bĂ©. Crec que els horaris actuals estan molt holgats.Ecomobisostrans ha escrit:M'he fixat que el 21 va cada 30 min. tant en feiners com en festius, i el 107 cada 40 min. (nomĂ©s els diumenges al matĂ), per tant la coordinaciĂł es impossible. Seria millor que el 107 vagi tambĂ© al Paral·lel. Lo ideal seria que hi haguĂ©s 2 cotxes i vagi cada 30 min. però sino doncs 1 cotxe i cada hora, sempre es millor això que no perdre 1 hora igualment esperant un i desprĂ©s l'altre, a sobre amb el fred que fot a l'hivern a Can Tunis que ve tot el vent del port.
Re: Propuestas para la mejora de los autobuses de BCN
Una proposta que faria seria remodelar el servei de les Planes.
118: ser una lĂnia mĂ©s vertebradora, allargant-la fins SarriĂ -pl.BorrĂ s- per fer correspondència amb V7. Donaria servei a la zona den Margenat i la part baixa de Vallvidrera. Per reduir una mica de temps, retallar el recorregut per Mas SaurĂł. Aquesta zona seria prestada per la 128.
128: ser la linia interna de les Planes, mantinint el recorregut actual afegint la pujada a Mas SaurĂł que realitza la 118.
118: ser una lĂnia mĂ©s vertebradora, allargant-la fins SarriĂ -pl.BorrĂ s- per fer correspondència amb V7. Donaria servei a la zona den Margenat i la part baixa de Vallvidrera. Per reduir una mica de temps, retallar el recorregut per Mas SaurĂł. Aquesta zona seria prestada per la 128.
128: ser la linia interna de les Planes, mantinint el recorregut actual afegint la pujada a Mas SaurĂł que realitza la 118.
- Ecomobisostrans
- N10

- Entrades: 3736
- Membre des de: 11 maig 2005, 09:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- UbicaciĂł: Barcelona
- Contacta:
Re: Propuestas para la mejora de los autobuses de BCN
,Fran-Ikarus [url=http://transport.cat/viewtopic.php?p=240625#p240625]aqui[/url] ha escrit:Fa uns dies vaig estar a Granada, i em vaig sorprendre amb l'existència d'aquesta lĂnia (LAC, acrònim de "LĂnea de Alta Capacidad") servida exclusivament per impressionants Mercedes Capacity, que passen, sense exagerar, cada 3-5 minuts (segons el dia i la franja horĂ ria). La notĂcia Ă©s d'abans de la implantaciĂł:
http://www.ideal.es/granada/20130917/lo ... 70040.html
La veritat és que la freqüència està molt i molt bé (arribar a la parada sense preocupar-se de quan arribarà el bus, perquè segur que serà en menys de 5 minuts), però la tria d'un vehicle tan gran sembla una exageració total.
AquĂ estĂ la notĂcia de la posada en servei de la lĂnia i dels vehicles, el passat juny, amb fotos reals d'algunes de les unitats utilitzades:
http://www.mercedes-benz.es/content/spa ... linie.html
Això mateix tindrien que fer a Barcelona, ja que "no es pot" posar tramvia, que la H12 vagi de Pl.Espanya a Besòs (no desde Gornal que ja hi ha un fotimer de lĂnies i el metro), tota amb biarticulats, cada 3-5 minuts com el metro i que per la Gran Via no hi passi un sol bus mĂ©s, almenys no en trams gaire llargs:
-El L94 i L95 acabar a Pl.Espanya o al ClĂnic
-El 50 podria anar per Pg.St.Antoni, Av.Roma, VilamarĂ i Consell de Cent, i a la tornada per AragĂł, Av.Roma i Pg.St.Antoni (que per anar de Collblanc a Pl.Espanya ja hi ha el D20)
-El 54 per Pau Claris-Casp i tornar per Ausias Marc i Rda.Universitat
-El 7 recte per Diagonal
-El 6 per Diagonal fins Marina
-El 62 acabar a Monumental, Marina o l'EstaciĂł del Nord
-El 60 acabar a Besòs o al Fòrum, o absorbir el 143 fins Sant Adrià , i ja posats a fer desde l'estació de Sant Adrià seguir l'antic 44 fins Sant Roc o Gorg.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difĂşndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
- Fran-Ikarus
- N11

- Entrades: 5813
- Membre des de: 21 maig 2005, 01:19
- UbicaciĂł: La Gran Barcelona
- Contacta:
Re: Propuestas para la mejora de los autobuses de BCN
No calen bi-articulats. Els Mercedes Capacity aquests (que no són bi-articulats, sinó articulats més llargs que els habituals) mateixos ja anirien molt bé.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- Ecomobisostrans
- N10

- Entrades: 3736
- Membre des de: 11 maig 2005, 09:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- UbicaciĂł: Barcelona
- Contacta:
Re: Propuestas para la mejora de los autobuses de BCN
Si, he dit biarticulats perque son els que ara han començat a portar aqui, però aquests que només fan 2 metres menys també anirien molt bé, no sé si deuen ser gaire mes baratos.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difĂşndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
- Fran-Ikarus
- N11

- Entrades: 5813
- Membre des de: 21 maig 2005, 01:19
- UbicaciĂł: La Gran Barcelona
- Contacta:
Re: Propuestas para la mejora de los autobuses de BCN
Segons la notĂcia de la implantaciĂł de la LAC granadina, cada Capacity volta el mig miliĂł d'euros (que DĂ©u n'hi do, tambĂ©), i es parlava d'un miliĂł d'euros per cada Van Hool articulat. Si les xifres (mĂ©s aviat aproximacions) fossin certes, llavors Ă©s si fa no fa el doble.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: Propuestas para la mejora de los autobuses de BCN
El Capacity tiene más capacidad que el Exquicity24, aunque mida 4m menos.
- Mercedes Capacity: 193 personas
- Vanhool Exquicity24: 164 personas
Actualemte el Mercedes no tiene cabida dentro la polĂtica vigente.
El Exquicity24 solo fue fruto de la extravagancia de ostentar en la nueva red.
- Mercedes Capacity: 193 personas
- Vanhool Exquicity24: 164 personas
Actualemte el Mercedes no tiene cabida dentro la polĂtica vigente.
El Exquicity24 solo fue fruto de la extravagancia de ostentar en la nueva red.
Re: Propuestas para la mejora de los autobuses de BCN
en capacidad algo no me cuadra si en el capacity con 20 metros entran 193 personas(datos oficiales), segun la web oficial de mercedes en los articulados de 18 metros caben unas 158 personas. y yo me digo, en 2 metros caben 35 personas?.
en la web de van hool no pone datos de capacidad.
en la web de van hool no pone datos de capacidad.
Re: Propuestas para la mejora de los autobuses de BCN
Las capacidades son para cogerlas con pinzas pero tiene sentido, segun la configuración. Del Citaro de 12m, con 105 personas, pasamos al articulado con 6m más y 50 plazas, con lo que con 2m más del Capacity fácilmente se puede aumentar en 20 personas.Los cálculos se realizan por superficie, y con 2m de longitud ganamos 5 m2. La normativa dice los cálculos. No obstante, es superior al Exquicity24.
-
victorcasta
- N10

- Entrades: 4277
- Membre des de: 14 maig 2005, 11:32
- UbicaciĂł: Horta
Re: Propuestas para la mejora de los autobuses de BCN
No sé si molts coneixeu les mancances de transport públic del barri de la Marina del Port, també conegut com a Zona Franca.
Fa uns anys, el barri estava connectat amb l'altra banda de MontjuĂŻc amb les lĂnies 9, 37, 38 i 109, sense comptar-hi la testimonial 13 i la 72 que seguia per la Ronda del Mig.
La 38 que unia Pl. Catalunya, Can Tunis, Pl Espanya i Manso va ser segregada en dues: la 37 des de Zona Franca a Manso i ClĂnic i la 38 que acostava la Zona Franca a Pl. Catalunya a travĂ©s del CinturĂł Litoral, fins que nomĂ©s en va sobreviure la 37 i la 38 va ser substituida per la 21, que no serveix el barri i que segueix direcciĂł El Prat de Llobregat.
Amb les retallades, les freqüències s'han reduit, i la lĂnia 9 ha passat a ser l'H16, tot en un barri majoritĂ riament obrer i prou habitat que no tĂ© accĂ©s a la xarxa de metro, i el transport subterrani mĂ©s proper Ă©s la lĂnia de Catalans que passa per la Gran Via. La necessitat de metro es pal·liarĂ parcialment amb l'obertura de l'L10 en els propers anys, tot i que no serĂ de gaire utilitat per la majoria de gent del barri, ja que no comunicarĂ amb el centre de Barcelona sinĂł amb la Zona UniversitĂ ria i el nord de la ciutat. El metro que necessita de debò el barri Ă©s la prolongaciĂł de l'L2 des de Sant Antoni fins a la Fira de Pedrosa, com a mĂnim.
Darrerament, la gent del barri ha notat que les freqüències dels busos que fan l'eix Passeig Zona Franca - Plaça Espanya han augmentat i l'espera a les parades és més gran i això ha provocat queixes i manifestacions tallant el Passeig i la mateixa Gran Via.
Davant tot això, he proposat a TMB la creaciĂł d'una lĂnia de reforç de molts mĂnims que uneixi la Plaça del Nou i la Plaça Espanya, cadenciada amb la freqüència de l'H16 i que deixi els veĂŻns del barri davant del metro d'Espanya per poder accedir a altres zones de Barcelona. L'H16 tĂ© una freqüència de 7-8 minuts durant el dia; aquesta lĂnia de reforç, amb la mateixa freqüència de pas però cadenciada podria aconseguir freqüències 3-4 minuts en les hores punta.
Les lĂnies 37 i 109 tenen freqüències molt irregulars i mĂ©s elevades i un recorregut mĂ©s llarg i que per tant no es podrien utilitzar per aconseguir una freqüència mĂ©s o menys uniforme.
Fa uns anys, el barri estava connectat amb l'altra banda de MontjuĂŻc amb les lĂnies 9, 37, 38 i 109, sense comptar-hi la testimonial 13 i la 72 que seguia per la Ronda del Mig.
La 38 que unia Pl. Catalunya, Can Tunis, Pl Espanya i Manso va ser segregada en dues: la 37 des de Zona Franca a Manso i ClĂnic i la 38 que acostava la Zona Franca a Pl. Catalunya a travĂ©s del CinturĂł Litoral, fins que nomĂ©s en va sobreviure la 37 i la 38 va ser substituida per la 21, que no serveix el barri i que segueix direcciĂł El Prat de Llobregat.
Amb les retallades, les freqüències s'han reduit, i la lĂnia 9 ha passat a ser l'H16, tot en un barri majoritĂ riament obrer i prou habitat que no tĂ© accĂ©s a la xarxa de metro, i el transport subterrani mĂ©s proper Ă©s la lĂnia de Catalans que passa per la Gran Via. La necessitat de metro es pal·liarĂ parcialment amb l'obertura de l'L10 en els propers anys, tot i que no serĂ de gaire utilitat per la majoria de gent del barri, ja que no comunicarĂ amb el centre de Barcelona sinĂł amb la Zona UniversitĂ ria i el nord de la ciutat. El metro que necessita de debò el barri Ă©s la prolongaciĂł de l'L2 des de Sant Antoni fins a la Fira de Pedrosa, com a mĂnim.
Darrerament, la gent del barri ha notat que les freqüències dels busos que fan l'eix Passeig Zona Franca - Plaça Espanya han augmentat i l'espera a les parades és més gran i això ha provocat queixes i manifestacions tallant el Passeig i la mateixa Gran Via.
Davant tot això, he proposat a TMB la creaciĂł d'una lĂnia de reforç de molts mĂnims que uneixi la Plaça del Nou i la Plaça Espanya, cadenciada amb la freqüència de l'H16 i que deixi els veĂŻns del barri davant del metro d'Espanya per poder accedir a altres zones de Barcelona. L'H16 tĂ© una freqüència de 7-8 minuts durant el dia; aquesta lĂnia de reforç, amb la mateixa freqüència de pas però cadenciada podria aconseguir freqüències 3-4 minuts en les hores punta.
Les lĂnies 37 i 109 tenen freqüències molt irregulars i mĂ©s elevades i un recorregut mĂ©s llarg i que per tant no es podrien utilitzar per aconseguir una freqüència mĂ©s o menys uniforme.
Re: Propuestas para la mejora de los autobuses de BCN
Darrerament he estat pensant que ara que al Poblenou ens han deixat prĂ cticament sense lĂnies que vagin enlloc podrien fer baixar la 54 fins al terminal de la 6 o alguna cosa per l' estil.

Conec una frase meravellosa per posar-la en aquesta signautra, però lamentablement no m'hi cap en aquest marge.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7421
- Membre des de: 19 abr. 2005, 23:55
- UbicaciĂł: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Re: Propuestas para la mejora de los autobuses de BCN
Em sembla que la idea de TMB precisament Ă©s eliminar totes les lĂnies que no siguin NxB, aixĂ que dubto molt que es puguin plantejar quelcom similar.Busman ha escrit:Darrerament he estat pensant que ara que al Poblenou ens han deixat prĂ cticament sense lĂnies que vagin enlloc podrien fer baixar la 54 fins al terminal de la 6 o alguna cosa per l' estil.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif, Afició ferrovià ria - Web ferrovià ria - Història de la SEAT - Museu del Transport de Barcelona
- Ecomobisostrans
- N10

- Entrades: 3736
- Membre des de: 11 maig 2005, 09:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- UbicaciĂł: Barcelona
- Contacta:
Re: Propuestas para la mejora de los autobuses de BCN
Tant com eliminar-les totes no, però si tant tacanyos estan sempre es pot fer el cambiasso: La 54 que segueixi fins a Poblenou, i la 6 fer-la acabar a l'Estació del Nord.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difĂşndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
- Fran-Ikarus
- N11

- Entrades: 5813
- Membre des de: 21 maig 2005, 01:19
- UbicaciĂł: La Gran Barcelona
- Contacta:
Re: Propuestas para la mejora de los autobuses de BCN
Tacanyos és un apel·latiu massa "carinyós" per la tropelia que suposa malmetre d'aquesta manera el sistema de transport públic de la ciutat.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- Guigui
- Administrador
- Entrades: 23886
- Membre des de: 26 feb. 2006, 18:02
- UbicaciĂł: Penitents L3 (Barcelona)
Aut Noxarbus aut nihil
En wefer té raó. Per tant, si voleu plantejar "millores" dels autobusos que siguin dignes de ser oïdes per les excelses ments pensants de TMB, haureu d'entabanar-los amb criteris d'ortogonalitat. Si cal, recorreu les biblioteques d'història de l'art a la recerca de tractats sobre l'ortogonalitat de les columnes salomòniques.
a: PreposiciĂł que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.



