La nova L2 del metro

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

La nova L2 del metro

Entrada Autor: metring » Divendres 14/11/2008 15:40

Aquí teniu un fullet que donàven quan (per fi!) van inaugurar la L2 del metro:
Fitxers adjunts
img020.jpg
img020.jpg (157.14 KiB) Visualitzat 10211 cops
img021.jpg
img021.jpg (197.5 KiB) Visualitzat 10211 cops
img022.jpg
img022.jpg (307.82 KiB) Visualitzat 10204 cops
img026.jpg
img026.jpg (346.44 KiB) Visualitzat 10203 cops



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Divendres 14/11/2008 15:47

Jo tinc una cinta VHS promocional de la L2 del Metro... :P



Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Divendres 14/11/2008 17:11

Hola,

Ahí es cuando deberían haber aprovechado y haber hecho la obra de Sagrada Familia para implementar el tramo norte de Horta también a la L2.

Sería lo único que hubiesen tenido que hacer porque el resto de los túneles y del tramo de L2 que inauguraron llevaba años excavado y hecho. Simplemente pusieron pegatinas y adecentaron las estaciones para el año olímpico. Resolvieron los problemas, que como de costumbre nunca sabremos cuáles fueron exactamente y ahí está el resultado, la L2 operativa después de muchos años.

Esto del misterio en el metro de Barcelona es un filón. Un museo del transporte aquí lo deberia de explotar al máximo.

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 14/11/2008 20:26

victorcasta ha escrit:Jo tinc una cinta VHS promocional de la L2 del Metro... :P
I es podria passar en un altre format, i penjar un link al fòrum? ;)



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Divendres 14/11/2008 20:27

Miraré aviam què s'hi pot fer...



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dissabte 15/11/2008 12:47

Com ens fem de grans! La L2 era la "no-línia" per excelència que només la gent d'una certa edat, i els "iniciats/freakis", coneixíem, fins que van reprendre seriosament el projecte. I ara ja és història amb els seus "ítems històrics" en tecnologies obsoletes inclosos ;)

Ostres, recordeu quan els panells de temps d'espera pel següent tren no hi eren, en CAP estació de cap línia? Ens hi hem acostumat, i ara, si ens els treiessin (o quan arribem a l'andana, i estan apagats, o amb alguna xifra absurda tipus "99:99"), podria ser angoixant!


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Diumenge 16/11/2008 0:51

Fran-Ikarus ha escrit:Ostres, recordeu quan els panells de temps d'espera pel següent tren no hi eren, en CAP estació de cap línia? Ens hi hem acostumat, i ara, si ens els treiessin (o quan arribem a l'andana, i estan apagats, o amb alguna xifra absurda tipus "99:99"), podria ser angoixant!
I tant que ho recordo!

I com feies un cop d'ull per veure si venia un tren pel túnel, o bé paraves l'orella a veure si senties la remor de la transmissió dels 1000/1100... :'(


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Vox
N8
N8
Entrades: 1255
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Diumenge 16/11/2008 23:19

Ostres sí, quan pensaves "mmmm ve o no?" perque et semblava sentir una 1000 ó 1100 (1100 en el meu cas) :'(

Vox


I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 17/11/2008 9:22

Els "usuaris avançats" de La Pau (L4 i després L2) ens miràvem el croquis que reproduïa el tram Besòs-La Pau-Verneda (ara ampliat a totes les instal·lacions que menen cap a la cotxera de Triangle), i amb les llumetes verdes que avançaven ho sabíem, quan venia :D Amb el temps, varen instal·lar vidres foscos...


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Miquel
Administrador
Entrades: 4420
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dilluns 17/11/2008 19:26

A la Pau, encara ho pots veure, a la L-2 a l'andana direcció Paral·lel, n'hi ha un.
A la L4, també, peró està a la via que no es fà servir, peró és veu igualment.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 07/11/2012 13:37

http://w3.bcn.cat/V01/Serveis/Noticies/ ... me=HomeBCN

Sant Martí de Provençals commemora els quinze anys de l'arribada de la L2

publicat el 06/11/2012 a les 20:31 h. Redacció bcn.cat

La L2 del metro fa quinze anys. La posada en funcionament d'aquesta línia de metro fins a Sant Martí va suposar un canvi social i cultural per la ciutat de Barcelona que ha volgut posar de relleu l'alcalde de Barcelona, Xavier Trias, en la inauguració d'una exposició d'aniversari que ha volgut servir per homenatjar les persones que ho van fer possible.

Vídeo '15 anys de L2'

L'arribada al metro al barri de Sant Martí de Provençals va suposar un canvi molt profund per aquesta zona de la ciutat i en general per tota la capital catalana. La fita es va produir fa quinze anys, amb la posada en funcionament de la L2 des de Sagrada Família fins la Pau i després de les reclamacions veïnals.

Aquest aniversari s'ha volgut celebrar amb la inauguració d'una exposició a l'estació de Sant Martí, un acte que també ha volgut ser un homenatge a totes les persones que van fer-ho possible, en especial l'exalcalde Pasqual Maragall, llavors batlle de la ciutat, presents a l'acte.

L'actual alcalde, Xavier Trias, ha explicat que "la transformació de Sant Martí va ser una de les obres postolímpiques més importants que es van fer". Trias ha agraït efusivament a l'Associació de veïns de Sant Martí de Provençals i en especial al seu president actual, Manuel Martínez, la posada en marxa d'aquesta exposició i ha recordat la importància de les seves reivindicacions.

Una línia que fa ciutat

La L2 va ser una gran inversió pública de la Barcelona post-olímpica i va haver de superar molts obstacles, però finalment es va convertir en un motor de canvi.

De fet, gràcies al metro va tenir lloc la transformació del carrer de Guipúscoa en rambla i es va connectar el barri de Sant Martí, amb la ciutat i el conjunt de l'Àrea Metropolitana.

"La línia 2 i la Rambla de Guipúscoa són avui l'eix vertebrador d'un barri que havia nascut sense cap punt de referència ciutadana", ha afirmat Xavier Trias, que també ha volgut destacar el canvi social i cultural que va suposar la L2 per tota la ciutat.

El conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Lluís Recoder, també ha assistit a l'acte. Recoder ha dit que "els veïns no oblidaran mai tot el què vau fer per Sant Martí de Provençals", en referència a les demandes veïnals perquè els arribés el metro.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 24/09/2015 18:38

Nois, demà farà 20 anys que es va inaugurar la L2 moderna. El que no recordo és si aquell dia és quan es van fer les portes obertes, a on hi vaig anar, o el dia abans. Algú més hi va ser?



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Divendres 25/09/2015 8:56

25 de setembre del 1995, dilluns. Jo no hi era, a la inauguració (era a la universitat), però si no va ser aquell mateix dia ja va ser l'endemà, que vaig anar a utilitzar-la (i ús real: em va ajudar a evitar el transbordament L4-L3 de Passeig de Gràcia) :)


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 25/09/2015 12:35

Fran-Ikarus ha escrit:25 de setembre del 1995, dilluns. Jo no hi era, a la inauguració (era a la universitat), però si no va ser aquell mateix dia ja va ser l'endemà, que vaig anar a utilitzar-la (i ús real: em va ajudar a evitar el transbordament L4-L3 de Passeig de Gràcia) :)
A les hores, el dia de les portes obertes va ser el 23, que era dissabte. Vaig anar recorrent les estacions caminant pel carrer i baixant a elles, acompanyada d'una tieta.



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1639
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Divendres 25/09/2015 14:18

metring ha escrit:Nois, demà farà 20 anys que es va inaugurar la L2 moderna. El que no recordo és si aquell dia és quan es van fer les portes obertes, a on hi vaig anar, o el dia abans. Algú més hi va ser?
Crec recordar que el dia 24 festiu, va ser el de portes obertes però sense funcionar el trens. Hi havia diferents activitats, sobretot per la mainada. Jo hi vaig anar amb la meva dona i els dos fills, i encara tenim l'estoig que regalaven amb els cinc colors de les línies!. Recordo que, sobretot la meva filla, s'ho va passar molt bé. Vam anar fent el recorregut pel carrer i a cada estació baixàvem a veure quina activitat infantil hi havia. Salut!



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 25/09/2015 16:07

Doncs jo recordo que les portes obertes eren un dissabte. I pensar que creia que era rara perquè m'agradaven aquests temes, i ara veig a tanta gent interessada!



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Divendres 25/09/2015 17:11

Segons l'hemeroteca d'un avantguardista diari no enllaçable, haurien tingut lloc dues jornades de portes obertes durante el mateix cap de setmana: dissabte 23 de 10:00 a 19:30 i diumenge 24 de 10:00 a 15:00. Unes 60.000 persones n'haurien gaudit (dades de TMB, entenc), i la inauguració hauria tingut lloc dilluns 25 a les 17:00


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

França451
N9
N9
Entrades: 2238
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dimarts 12/02/2019 14:41

Buenos días. Os respondo en este hilo ya que no encuentro el de História de la Línia 2". Comenté hace tiempo que tenía escaneado la página de una noticia de La Vanguardia acerca de los retrasos en la puesta en servicio de la línea 2 durante el año 97, cuando por su tramo Sur ya llegaba a paralel. Dado que no he sido capaz de subir la imagen, os paso el link de la hemeroteca, si sale la página general, es la página 34.

Un saludo

http://hemeroteca.lavanguardia.com/prev ... 1/pdf.html


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dissabte 20/04/2019 11:10

A Monumental encara es veuen al terra les restes de quan els trens de la L2 només tenien 3 cotxes (1995-1997)/ i s'havia d'indicar "accés tren":
Imatge
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 4837600764



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”