Propostes de millores que creiem imprescindibles
-
fredebcnteatre
- N7

- Entrades: 323
- Membre des de: 01 des. 2006, 18:22
- UbicaciĂł: R1
Propostes de millores que creiem imprescindibles
Proposo obrir aquest fil per diferenciar-ho del de propostes ferroviaries.
Quins canvis creiem que son realment imprescindibles fer?
Estaria bé anar creant aquest llistat.
Intentaré fer la meva aportació lo millor possible.
- Un tercer tunel de rodalies per Barcelona (Diagonal serĂa segurament lo ideal, tot i que es pot pensar altres propostes.
- UnificaciĂł de les dues xarxes tranviaries de Barcelona per Diagonal.
- Desdoblament Montcada BifurcaciĂł - Vic
- Desdoblament Arenys de Mar- Maçanet
- Reconexió provisional o definitiva Granollers Centre - Les Franqueses del Vallés
- RedefiniciĂł ferroviaria Aeroport per conectar ferroviariament T1 i T2.
- Replantejament de la L9 (Reconvertir trams a metro convencional i ampliar de una forma més raonable.
- Desdoblament vies tranvia Glories--> Per la gran via
Després altres elements que potser no son indispensables però que al meu parer enriquirien:
--ConstrucciĂł de un intercambiador central de metro:
L1/L2/L3/L4 podrien estar conectats a Barcelona Centre:
L1/L3 Pl.Catalunya - L2 Pg Gracia amb un passadis subterrani que conecti desde la part nord de la plaça catalunya.
L4- No sé si amb Urquinaona (que seria un carrer) o bé a través del passadis que conectaria amb la L2.
Segregar Tunel Infinit L3/L4-L2 al ja haver-hi l'altre intercambiador central.
- Redistribuir les linees per tal de evitar els solapaments actuals en la mesura del possible (certament es molt dificil)
- AmpliaciĂł L3 Trinitat Nova-Trinitat Vella
- AmpliaciĂł L11 trem lleuger cap a Badalona en lloc de L1-Fondo a Badalona Pompeu Fabra o millor adaptar L11 per encabir la L4 fins Montcada o potser convertir en metro-tram L11 per Montcada i Ripollet?????
- AmpliaciĂł Tramvia per la Gran Via.
- Per evitar saturació busos pl.catalunya en quan a Origen/final busos, replantejar les linees per limitar les linees que siguin només origen/final plaça catalunya com pot ser altres origen/finals sobresaturats (Això segurament seria un altre tema en un altre forum)
- Redistribuir les zones tarifaries de forma diferent i amb mapes plantejats des de els diferents origens i no la radialitat de la ciutat de Barcelona.
I bé tot allò que s'ens acudeixi que sigui raonable e impresindibles.
Quins canvis creiem que son realment imprescindibles fer?
Estaria bé anar creant aquest llistat.
Intentaré fer la meva aportació lo millor possible.
- Un tercer tunel de rodalies per Barcelona (Diagonal serĂa segurament lo ideal, tot i que es pot pensar altres propostes.
- UnificaciĂł de les dues xarxes tranviaries de Barcelona per Diagonal.
- Desdoblament Montcada BifurcaciĂł - Vic
- Desdoblament Arenys de Mar- Maçanet
- Reconexió provisional o definitiva Granollers Centre - Les Franqueses del Vallés
- RedefiniciĂł ferroviaria Aeroport per conectar ferroviariament T1 i T2.
- Replantejament de la L9 (Reconvertir trams a metro convencional i ampliar de una forma més raonable.
- Desdoblament vies tranvia Glories--> Per la gran via
Després altres elements que potser no son indispensables però que al meu parer enriquirien:
--ConstrucciĂł de un intercambiador central de metro:
L1/L2/L3/L4 podrien estar conectats a Barcelona Centre:
L1/L3 Pl.Catalunya - L2 Pg Gracia amb un passadis subterrani que conecti desde la part nord de la plaça catalunya.
L4- No sé si amb Urquinaona (que seria un carrer) o bé a través del passadis que conectaria amb la L2.
Segregar Tunel Infinit L3/L4-L2 al ja haver-hi l'altre intercambiador central.
- Redistribuir les linees per tal de evitar els solapaments actuals en la mesura del possible (certament es molt dificil)
- AmpliaciĂł L3 Trinitat Nova-Trinitat Vella
- AmpliaciĂł L11 trem lleuger cap a Badalona en lloc de L1-Fondo a Badalona Pompeu Fabra o millor adaptar L11 per encabir la L4 fins Montcada o potser convertir en metro-tram L11 per Montcada i Ripollet?????
- AmpliaciĂł Tramvia per la Gran Via.
- Per evitar saturació busos pl.catalunya en quan a Origen/final busos, replantejar les linees per limitar les linees que siguin només origen/final plaça catalunya com pot ser altres origen/finals sobresaturats (Això segurament seria un altre tema en un altre forum)
- Redistribuir les zones tarifaries de forma diferent i amb mapes plantejats des de els diferents origens i no la radialitat de la ciutat de Barcelona.
I bé tot allò que s'ens acudeixi que sigui raonable e impresindibles.
- Don RamĂłn
- N8

- Entrades: 1194
- Membre des de: 25 nov. 2014, 22:22
- Ubicació: Sant Martà de Provençals
Re: Propostes de millores que creiem mprescindibles
Yo quisiera saber por quĂ© la Diagonal es "ideal" para un tĂşnel de cercanĂas. En general, siempre me ha parecido un itinerario extraño para un tĂşnel de cercanĂas. ÂżCual es el criterio para eso?
Ahora mismo tenemos un esquema de tĂşneles paralelos, lo lĂłgico si queremos mejorar la cobertura de la ciudad serĂa hacer otro tĂşnel más o menos paralelo pero más alto, algo tipo desde La Sagrera subir un poco como hasta la altura de Sant Antoni Maria Claret, y siguiendo ese itinerario aproximado hasta GrĂ cia, luego bajar siguiendo Josep Tarradellas hasta Sants. AsĂ abrimos en "abanico" la cobertura ferroviaria en el centro, con los tres tĂşneles y confluyendo en dos nodos en cada extremo. Se darĂa cobertura al Guinardò y a GrĂ cia y se acercanĂa el tren de cercanĂas a los barrios altos que quedan muy lejos de las estaciones. El tĂşnel de la Diagonal sigue dejando un gran vacĂo en la cobertura de cercanĂas.
Por el tema de operación y encaminamientos tampoco parece ofrecer gran ventaja el itinerario por la Diagonal, más bien al contrario porque en Glòries ya hay un gran nudo con dos niveles de túnel ferroviario y próximamente otro más para coches por debajo.
Ahora mismo tenemos un esquema de tĂşneles paralelos, lo lĂłgico si queremos mejorar la cobertura de la ciudad serĂa hacer otro tĂşnel más o menos paralelo pero más alto, algo tipo desde La Sagrera subir un poco como hasta la altura de Sant Antoni Maria Claret, y siguiendo ese itinerario aproximado hasta GrĂ cia, luego bajar siguiendo Josep Tarradellas hasta Sants. AsĂ abrimos en "abanico" la cobertura ferroviaria en el centro, con los tres tĂşneles y confluyendo en dos nodos en cada extremo. Se darĂa cobertura al Guinardò y a GrĂ cia y se acercanĂa el tren de cercanĂas a los barrios altos que quedan muy lejos de las estaciones. El tĂşnel de la Diagonal sigue dejando un gran vacĂo en la cobertura de cercanĂas.
Por el tema de operación y encaminamientos tampoco parece ofrecer gran ventaja el itinerario por la Diagonal, más bien al contrario porque en Glòries ya hay un gran nudo con dos niveles de túnel ferroviario y próximamente otro más para coches por debajo.
Don RamĂłn, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don RamĂłn
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don RamĂłn
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
Re: Propostes de millores que creiem mprescindibles
Jo penso el mateix, tot i que no veig gens Ăştil el fet de que el tĂşnel hagi de baixar a Sants, aquest hauria de sortir per la part alta de la ciutat i estalviar temps. Cal redistribuir el flux de passatgers i no concentrar-los sempre a la mateixa estaciĂł.Don RamĂłn ha escrit:Yo quisiera saber por quĂ© la Diagonal es "ideal" para un tĂşnel de cercanĂas. En general, siempre me ha parecido un itinerario extraño para un tĂşnel de cercanĂas. ÂżCual es el criterio para eso?
Ahora mismo tenemos un esquema de tĂşneles paralelos, lo lĂłgico si queremos mejorar la cobertura de la ciudad serĂa hacer otro tĂşnel más o menos paralelo pero más alto, algo tipo desde La Sagrera subir un poco como hasta la altura de Sant Antoni Maria Claret, y siguiendo ese itinerario aproximado hasta GrĂ cia, luego bajar siguiendo Josep Tarradellas hasta Sants. AsĂ abrimos en "abanico" la cobertura ferroviaria en el centro, con los tres tĂşneles y confluyendo en dos nodos en cada extremo. Se darĂa cobertura al Guinardò y a GrĂ cia y se acercanĂa el tren de cercanĂas a los barrios altos que quedan muy lejos de las estaciones. El tĂşnel de la Diagonal sigue dejando un gran vacĂo en la cobertura de cercanĂas.
S'ha de tenir present que gran part del passatge enllaça al metro (o bus) per arribar al destà i per tant obrir noves estacions de traspàs a la part alta de la ciutat obrirà connexions més rà pides per tots aquells (i no en són pocs) que han de travessar per obligació quasi tota la ciutat fins a la part baixa per agafar rodalies i tornar cap amunt
El metro de Barcelona amb motoristes!
-
fredebcnteatre
- N7

- Entrades: 323
- Membre des de: 01 des. 2006, 18:22
- UbicaciĂł: R1
Re: Propostes de millores que creiem mprescindibles
Jo no sé si tunel per la Diagonal es el millor o no, segurament hi ha moltes més alternatives.
Lo que si cal es crear un tercer tunel per rodalies i descongestionar aixi el transit ferroviari. Per on?
Per això estem per debatre-ho i aportar idees. La idea en aquest forum crec recordar, era un tercer tunel paral-lel com el que s'ha fet per l'AVE i posar l'AVe per una altre banda. Vist que l'AVE ha ocupat el que hauria sigut el tercer tunel de rodalies, llavors cal cercar alternatives, una que s'ha proposat ha sigut la Diagonal però caben més ideies.
Lo que si cal es crear un tercer tunel per rodalies i descongestionar aixi el transit ferroviari. Per on?
Per això estem per debatre-ho i aportar idees. La idea en aquest forum crec recordar, era un tercer tunel paral-lel com el que s'ha fet per l'AVE i posar l'AVe per una altre banda. Vist que l'AVE ha ocupat el que hauria sigut el tercer tunel de rodalies, llavors cal cercar alternatives, una que s'ha proposat ha sigut la Diagonal però caben més ideies.
- Don RamĂłn
- N8

- Entrades: 1194
- Membre des de: 25 nov. 2014, 22:22
- Ubicació: Sant Martà de Provençals
Re: Propostes de millores que creiem imprescindibles
Si es por mi, no verĂa mal reaprovechar el tĂşnel del AVE para cercanĂas, dejar Sants como cul-de-sac y unir el AVE a la lĂnea hacia Francia pasando por el Vallès. AsĂ todo el tĂşnel desde Sants, más el soterramiento de Montcada quedarĂa para la lĂnea convencional, el tercer tunel de Rodalies y parte de la cuadriplicaciĂłn de la R2nord. De paso en La Sagrera dejamos la playa de vĂas en el nivel superior (la que estaba pensado para el AVE), y ya no hacemos la playa de vĂa inferior que es donde iba a pasar la lĂnea convencional. Entre todo, yo creo que serĂa la forma más barata y rápida de tener ese tercer tĂşnel. Pero aparte de que más de uno ya se me echará encima por proponer eso, no es en lo más mĂnimo realista que se vaya a reducir de esa manera la infraestructura del AVE.
A corto y medio (tal vez largo) plazo, creo que ese tĂşnel simplemente no es realista. Yo una mejora que considerarĂa imprescindible es en los accesos a EdF, salto del carnero en la bifurcaciĂłn AragĂł, y saltos de carnero en los accesos al ramal Clot para poder entrar regionales a EdF desde el norte; aparte entrada de la R3 por SAC. AsĂ ya tendrĂamos mejor repartida la carga entre los dos tĂşneles: R1 y R4 por Pl. Catalunya, R2, R3 y regionales por Pg. de GrĂ cia.
A corto y medio (tal vez largo) plazo, creo que ese tĂşnel simplemente no es realista. Yo una mejora que considerarĂa imprescindible es en los accesos a EdF, salto del carnero en la bifurcaciĂłn AragĂł, y saltos de carnero en los accesos al ramal Clot para poder entrar regionales a EdF desde el norte; aparte entrada de la R3 por SAC. AsĂ ya tendrĂamos mejor repartida la carga entre los dos tĂşneles: R1 y R4 por Pl. Catalunya, R2, R3 y regionales por Pg. de GrĂ cia.
Don RamĂłn, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don RamĂłn
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don RamĂłn
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
-
Granolleri
Re: Propostes de millores que creiem mprescindibles
Què Ă©s on es concentren un munt d'equipaments amb altĂssima demanda per part dels que vivim fora de la zona 1? (em nego a dir la seva paraula extremadament despectiva "suburbios") Que Ă©s una de les principals entrades a Barcelona per una autopista ultramegacol·lapsada com Ă©s la B-23 i amb uns serveis d'autobĂşs on la demanda supera de manera mĂ©s que Ă mplia la oferta?Don RamĂłn ha escrit:Yo quisiera saber por quĂ© la Diagonal es "ideal" para un tĂşnel de cercanĂas. En general, siempre me ha parecido un itinerario extraño para un tĂşnel de cercanĂas. ÂżCual es el criterio para eso?
- bigcoaster
- N8

- Entrades: 953
- Membre des de: 12 abr. 2015, 16:50
Re: Propostes de millores que creiem imprescindibles
Deixar Sants com a cul de sac no m'acaba de convèncer, ja que anul·laria la capacitat de tenir qualsevol tren Lleida-Girona que parĂ©s a Barcelona, a part que el fet de que un mateix tren tingui dos parades a Barcelona dĂłna mĂ©s joc i proximitat als trens d'AV.Don RamĂłn ha escrit:Si es por mi, no verĂa mal reaprovechar el tĂşnel del AVE para cercanĂas, dejar Sants como cul-de-sac y unir el AVE a la lĂnea hacia Francia pasando por el Vallès. AsĂ todo el tĂşnel desde Sants, más el soterramiento de Montcada quedarĂa para la lĂnea convencional, el tercer tunel de Rodalies y parte de la cuadriplicaciĂłn de la R2nord. De paso en La Sagrera dejamos la playa de vĂas en el nivel superior (la que estaba pensado para el AVE), y ya no hacemos la playa de vĂa inferior que es donde iba a pasar la lĂnea convencional. Entre todo, yo creo que serĂa la forma más barata y rápida de tener ese tercer tĂşnel. Pero aparte de que más de uno ya se me echará encima por proponer eso, no es en lo más mĂnimo realista que se vaya a reducir de esa manera la infraestructura del AVE.
A corto y medio (tal vez largo) plazo, creo que ese tĂşnel simplemente no es realista. Yo una mejora que considerarĂa imprescindible es en los accesos a EdF, salto del carnero en la bifurcaciĂłn AragĂł, y saltos de carnero en los accesos al ramal Clot para poder entrar regionales a EdF desde el norte; aparte entrada de la R3 por SAC. AsĂ ya tendrĂamos mejor repartida la carga entre los dos tĂşneles: R1 y R4 por Pl. Catalunya, R2, R3 y regionales por Pg. de GrĂ cia.
En canvi, crec que els salts de moltó per l'accés a l'estació de França són més que necessaris, i permetrien fer acabar qualsevol servei en una estació terminal sense bloquejar túnels ni estacions com l'Hospitalet.També estic d'acord en que la R3 hauria d'anar per Passeig de Grà cia.
El 3r tĂşnel Ă©s la gran obra prioritĂ ria en tota la xarxa, ja que suposa un coll d'ampolla per totes les lĂnies i serveis. El tenir el tercer tĂşnel ajudaria a la comunicaciĂł a Barcelona però sobretot per l'Ă rea metropolitana, que Ă©s la que mĂ©s utilitzaria aquests nous serveis.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
- Don RamĂłn
- N8

- Entrades: 1194
- Membre des de: 25 nov. 2014, 22:22
- Ubicació: Sant Martà de Provençals
Re: Propostes de millores que creiem mprescindibles
Para empezar, no entiendo a quĂ© viene tanto victimismo. Si tan obvio es todo esto, escrĂbele una carta al Sr. Ricard Riol de la PTP que debe ser un orate que no se entera, porque desde la PTP ya se cuestionĂł el tĂşnel por la Diagonal, y se propuso (hace tiempo claro) la alternativa que yo describo, que no es idea mĂa aunque no me importarĂa que lo hubiera sido.Granolleri ha escrit:Què Ă©s on es concentren un munt d'equipaments amb altĂssima demanda per part dels que vivim fora de la zona 1? (em nego a dir la seva paraula extremadament despectiva "suburbios") Que Ă©s una de les principals entrades a Barcelona per una autopista ultramegacol·lapsada com Ă©s la B-23 i amb uns serveis d'autobĂşs on la demanda supera de manera mĂ©s que Ă mplia la oferta?Don RamĂłn ha escrit:Yo quisiera saber por quĂ© la Diagonal es "ideal" para un tĂşnel de cercanĂas. En general, siempre me ha parecido un itinerario extraño para un tĂşnel de cercanĂas. ÂżCual es el criterio para eso?
Luego, "Suburbio" no es despectivo, eso te lo estas inventando parece que para tener más cosas de las que quejarte y hacerte la vĂctima. Simplemente es un pueblo/municipio/urbanizaciĂłn satĂ©lite a una gran urbe, que es Barcelona. No entiendo por quĂ© hay que inventarse cosas de las cuales ofenderse, si tu consideras que el trato que recibe tu pueblo (Âżpuedo decir "pueblo" o tambiĂ©n te ofendes? Si quieres digo tu "megalĂłpolis" para no ofender) es malo eso no es mi culpa, asĂ que no tienes que dirigirte a mi como si eso fuera mi culpa.
ÂżEquipamientos de gran demanda en la Diagonal? Hombre, para empezar más abajo de Pg. Sant Joan no hay mucha vida en la Diagonal. Y equipamientos tambiĂ©n los hay en el GuinardĂł, y en GrĂ cia, de hecho yo creo que hasta más porque son zonas más residenciales, y en la Diagonal hay más comercio. No me parece una cosa tan obvia que la Diagonal sea el lugar donde todos quieran ir. Aparte de que para llegar a la Diagonal los itinerarios de CercanĂas existentes ya te dejan cerca, en cambio la parte alta de la ciudad está lejĂsimos de cualquier estaciĂłn de tren. ÂżQue ahĂ no hay equipamientos de gran demanda? Aunque supongo que viviendo en Barcelona no debo tener ni puñetera idea del sufrimiento que es esa vida de las vĂctimas que viven "fuera de la zona 1".
Finalmente, el argumento del tráfico me encanta. El tráfico entra por donde puede, por donde hay calle. No puede pasar por GrĂ cia, porque si el tráfico entra por Travessera eso será la megadiversiĂłn. De hecho, yo creo que la mayorĂa de los coches se acaban desviando hacia otras partes de la ciudad. Por regla de tres habrĂa que hacer tĂşneles ferroviarios por debajo de las autopistas, porque ahĂ es donde está el tráfico, o por la Ronda de Dalt, ahĂ hay muchĂsimo tráfico. Que en un sitio haya tráfico no significa que ahi quiere estar la gente, más bien significa que justamente es un sitio de paso.
No entiendo por qué tienes que dirigirte a mi de forma tan despectiva, como si todos lo que no piensan como tu fueran tontos. Yo sólamente he preguntado por qué la Diagonal, por simple ignorancia y curiosidad. Supongo que tu naciste sabido y lo sabes absolutamente todo, por eso pones de tontos a los que preguntamos aquello que no saben, porque tu en tu vida habrás preguntado nada.
Don RamĂłn, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don RamĂłn
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don RamĂłn
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
- robertotlh
- N7

- Entrades: 327
- Membre des de: 15 oct. 2015, 14:47
Re: Propostes de millores que creiem imprescindibles
L'enllaç les Franqueses - Granollers es imprescindible però jo el faria mes ambiciós. Establiria un enllaç entre la LAV i la convencional als exteriors de Granollers i aprofitaria per dur l'UIC fins a la Tor.
- El desdoblament de la R3 fins a les franqueses seria la LAV, junt amb un tram de la convencional amb triple carril i el nou enllaç reobert amb UIC i doble via.
- Per el tram actual Montcada - Les Franqueses anirien els serveis estrictament de Rodalies, amb final a la Garriga o Vic. Crec que ja no caldria desdoblar-lo, o només caldria de les Franqueses a Vic
- Tot el que vagi més amunt de Vic aniria per els dos nous enllaços, millorant significativament els temps de viatge i traient aquests serveis dels tunels de Rodalies.
- El Corail Lunea i algun TER podrien arribar a Barcelona.
- Els cereals que arriben a Vic (o era a Pastas Gallo? no recordo) desde França en camions podrien fer-ho en tren
- El desdoblament de la R3 fins a les franqueses seria la LAV, junt amb un tram de la convencional amb triple carril i el nou enllaç reobert amb UIC i doble via.
- Per el tram actual Montcada - Les Franqueses anirien els serveis estrictament de Rodalies, amb final a la Garriga o Vic. Crec que ja no caldria desdoblar-lo, o només caldria de les Franqueses a Vic
- Tot el que vagi més amunt de Vic aniria per els dos nous enllaços, millorant significativament els temps de viatge i traient aquests serveis dels tunels de Rodalies.
- El Corail Lunea i algun TER podrien arribar a Barcelona.
- Els cereals que arriben a Vic (o era a Pastas Gallo? no recordo) desde França en camions podrien fer-ho en tren
Visiteu el meu bloc http://blogscat.com/a/ferrocarrilsinexistents
- Carlos González
- N9

- Entrades: 1930
- Membre des de: 24 març 2015, 18:35
- UbicaciĂł: Sant Boi de Llobregat
Tot això d'aquĂ
Jo crec que es imprescindible
Ampliar la xarxa d'FGC (L-A) fins a Solsona i Berga, i en aquest cas, a BagĂ
Ampliar la xarxa d'FGC (B-V) fins a Castellar i Matadepera
També els desdoblaments de la R3 i R1
La inauguraciĂł de la L9/L10
La lĂnia orbital, però sense tants nous recorreguts que costarĂ n un ou, ni amb tantes estacions
AmpliaciĂł de la R3 desde CornellĂ -Castelldefels
Re-inaugurar l'aeri d'Olesa-Esparraguera
TĂşnel rĂ pid d'Av. Carrilet per els recorreguts semidirectes i futures regionals de (L-A)
TĂşnel entre Piera-La Pobla de Claramunt (L-A)
Millora de les freqüències de Lleida-La Pobla de Segur
Però la que és realment imprescindible:
Millorar la freqüència dels Rodalies
Ampliar la xarxa d'FGC (L-A) fins a Solsona i Berga, i en aquest cas, a BagĂ
Ampliar la xarxa d'FGC (B-V) fins a Castellar i Matadepera
També els desdoblaments de la R3 i R1
La inauguraciĂł de la L9/L10
La lĂnia orbital, però sense tants nous recorreguts que costarĂ n un ou, ni amb tantes estacions
AmpliaciĂł de la R3 desde CornellĂ -Castelldefels
Re-inaugurar l'aeri d'Olesa-Esparraguera
TĂşnel rĂ pid d'Av. Carrilet per els recorreguts semidirectes i futures regionals de (L-A)
TĂşnel entre Piera-La Pobla de Claramunt (L-A)
Millora de les freqüències de Lleida-La Pobla de Segur
Però la que és realment imprescindible:
Millorar la freqüència dels Rodalies
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
- Ganz
- N7

- Entrades: 330
- Membre des de: 07 maig 2012, 13:30
- Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
- UbicaciĂł: PuigcerdĂ
Re: Propostes de millores que creiem imprescindibles
Imprescindible:
-Ample UIC a totes les lĂnies ferroviĂ ries BCN-Frontera Francesa.
-VĂa doble a tots els trams de Rodalies de Barcelona.
-Salvar el servei ferroviari a Salou i Cambrils.
-Retorn dels trens nocturns a nivell europeu.
-Replantejar un servei de molt alta velocitat per a mercaderies per ferrocarril. Talgo avança a totes les empreses del sector en aquest aspecte (ALSTOM no està lluny). Espanya pot servir com a embrió...
-Retorn i incentivaciĂł del servei "auto-tren".
-AplicaciĂł de polĂtiques drĂ stiques contra el vandalisme al ferrocarril, proporcionalment a la gravetat dels fets.
-Aplicar polĂtiques d'incentiu de l'Ăşs del ferrocarril, via bitllets econòmics (no nomĂ©s als serveis de llarga distancia...), tĂtol de transport il•limitat per tot un dia de viatges (quantitat limitada, de venda als ajuntaments de cada poblaciĂł), etc.
-Retorn dels trens econòmics. Un gran aplaudiment per FGC i la seva polĂtica amb la lĂnia de la Pobla de Segur, Ă©s el model que cal seguir.
-Millora drĂ stica a Espanya en matèria de la preservaciĂł de la història del ferrocarril a la PenĂnsula [et al].
No acabarĂem mai.
-Ample UIC a totes les lĂnies ferroviĂ ries BCN-Frontera Francesa.
-VĂa doble a tots els trams de Rodalies de Barcelona.
-Salvar el servei ferroviari a Salou i Cambrils.
-Retorn dels trens nocturns a nivell europeu.
-Replantejar un servei de molt alta velocitat per a mercaderies per ferrocarril. Talgo avança a totes les empreses del sector en aquest aspecte (ALSTOM no està lluny). Espanya pot servir com a embrió...
-Retorn i incentivaciĂł del servei "auto-tren".
-AplicaciĂł de polĂtiques drĂ stiques contra el vandalisme al ferrocarril, proporcionalment a la gravetat dels fets.
-Aplicar polĂtiques d'incentiu de l'Ăşs del ferrocarril, via bitllets econòmics (no nomĂ©s als serveis de llarga distancia...), tĂtol de transport il•limitat per tot un dia de viatges (quantitat limitada, de venda als ajuntaments de cada poblaciĂł), etc.
-Retorn dels trens econòmics. Un gran aplaudiment per FGC i la seva polĂtica amb la lĂnia de la Pobla de Segur, Ă©s el model que cal seguir.
-Millora drĂ stica a Espanya en matèria de la preservaciĂł de la història del ferrocarril a la PenĂnsula [et al].
No acabarĂem mai.
Re: Propostes de millores que creiem imprescindibles
Per Nadal he anat a Alemanya, i a RenĂ nia del Nord-WestfĂ lia (Colònia, Dusseldorf, Dortmund, AquisgrĂ ...) tenen un bitllet Schoner Tag, que permet nombre il·limitat de viatges per a 5 persones per 42€ durant 1 dia.Ganz ha escrit:-Aplicar polĂtiques d'incentiu de l'Ăşs del ferrocarril, via bitllets econòmics (no nomĂ©s als serveis de llarga distancia...), tĂtol de transport il•limitat per tot un dia de viatges (quantitat limitada, de venda als ajuntaments de cada poblaciĂł), etc.
http://www.bahn.de/p_en/view/offers/nat ... cket.shtml
Per cert, la xarxa de tren de la zona és per al·lucinar, en un territori de la mida de Catalunya, tot i que amb més del doble de població.
http://busse-und-bahnen.nrw.de/fileadmi ... Tarife.pdf
- Ganz
- N7

- Entrades: 330
- Membre des de: 07 maig 2012, 13:30
- Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
- UbicaciĂł: PuigcerdĂ
Re: Propostes de millores que creiem imprescindibles
AixĂ dĂłna gust. És una regio d'Alemanya que no he tingut el plaer de conèixer encara en viu, quan ho faci ja sabrĂ© com fer-ho, grĂ cies!Oriolix ha escrit:Per Nadal he anat a Alemanya, i a RenĂ nia del Nord-WestfĂ lia (Colònia, Dusseldorf, Dortmund, AquisgrĂ ...) tenen un bitllet Schoner Tag, que permet nombre il·limitat de viatges per a 5 persones per 42€ durant 1 dia.Ganz ha escrit:-Aplicar polĂtiques d'incentiu de l'Ăşs del ferrocarril, via bitllets econòmics (no nomĂ©s als serveis de llarga distancia...), tĂtol de transport il•limitat per tot un dia de viatges (quantitat limitada, de venda als ajuntaments de cada poblaciĂł), etc.
http://www.bahn.de/p_en/view/offers/nat ... cket.shtml
Per cert, la xarxa de tren de la zona és per al·lucinar, en un territori de la mida de Catalunya, tot i que amb més del doble de població.
http://busse-und-bahnen.nrw.de/fileadmi ... Tarife.pdf
Si a Espanya (i, per conseqĂĽent, tambĂ© a Catalunya) es pretĂ©n incentivar el turisme com un sector econòmic lĂder, s'hauria de començar a aplicar aquest tipus d'eines comercials, que sĂłn tambĂ© positives pels habitants del paĂs.
Re: Propostes de millores que creiem imprescindibles
Això a Alemanya ja fa la tiiiira d'anys que existeix.
Des de un bitllet vĂ lid per 1 dia fins a 5 persones a tota Alemanya (trens regionals) fins bitllets de cap de setmana.
http://www.bahn.com/i/view/GBR/en/price ... view.shtml
Aixà com els Länder tickets que son và lids només per cada estat (una mena de comunitat autònoma).
http://www.bahn.com/i/view/GBR/en/price ... view.shtml
Des de un bitllet vĂ lid per 1 dia fins a 5 persones a tota Alemanya (trens regionals) fins bitllets de cap de setmana.
http://www.bahn.com/i/view/GBR/en/price ... view.shtml
Aixà com els Länder tickets que son và lids només per cada estat (una mena de comunitat autònoma).
http://www.bahn.com/i/view/GBR/en/price ... view.shtml
- Carlos González
- N9

- Entrades: 1930
- Membre des de: 24 març 2015, 18:35
- UbicaciĂł: Sant Boi de Llobregat
Re: Propostes de millores que creiem imprescindibles
A veure si ho agafo. Vols dir de fer en ample UIC les lĂnies de Rodalies Barcelona (R1, R2, R3, R4 etc.), i per el servei ferroviari Girona (provĂncia), i deixar l'ample ibèric per Lleida i Tarragona (provĂncia)Ganz ha escrit: -Ample UIC a totes les lĂnies ferroviĂ ries BCN-Frontera Francesa.
Et referies a això?
Seria gaire difĂcil fer ample UIC, tot i que seria mĂ©s factible, ja que a França tenen l'ample UIC a les seves vies, però per Espanya tenen l'ample ibèric. Per això preguntava per sortir de dubtes.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Re: Propostes de millores que creiem imprescindibles
Jo crec que vol dir migrar a ample UIC les lĂnies Barcelona - Granollers - Girona - Portbou i Barcelona - Vic - La Tor de Carol.Carlos González ha escrit:A veure si ho agafo. Vols dir de fer en ample UIC les lĂnies de Rodalies Barcelona (R1, R2, R3, R4 etc.), i per el servei ferroviari Girona (provĂncia), i deixar l'ample ibèric per Lleida i Tarragona (provĂncia)Ganz ha escrit: -Ample UIC a totes les lĂnies ferroviĂ ries BCN-Frontera Francesa.
Et referies a això?
Seria gaire difĂcil fer ample UIC, tot i que seria mĂ©s factible, ja que a França tenen l'ample UIC a les seves vies, però per Espanya tenen l'ample ibèric. Per això preguntava per sortir de dubtes.
Metrovalència et recorda que viatjar sense tĂtol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
- Carlos González
- N9

- Entrades: 1930
- Membre des de: 24 març 2015, 18:35
- UbicaciĂł: Sant Boi de Llobregat
Re: Propostes de millores que creiem imprescindibles
Ahhh, entenc, però llavors, tindrien que fer els tĂşnel d'AragĂł i de Plaça Catalunya en ample mixta.fgc113 ha escrit: Jo crec que vol dir migrar a ample UIC les lĂnies Barcelona - Granollers - Girona - Portbou i Barcelona - Vic - La Tor de Carol.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
- bigcoaster
- N8

- Entrades: 953
- Membre des de: 12 abr. 2015, 16:50
Re: Propostes de millores que creiem imprescindibles
I trens bitensiĂł! O es fa el canvi a tota Catalunya o Ă©s impossible que convisquin els dos amples en una mateix via, per temes de tensiĂł i de sistemes de seguretat.Carlos González ha escrit:Ahhh, entenc, però llavors, tindrien que fer els tĂşnel d'AragĂł i de Plaça Catalunya en ample mixta.fgc113 ha escrit: Jo crec que vol dir migrar a ample UIC les lĂnies Barcelona - Granollers - Girona - Portbou i Barcelona - Vic - La Tor de Carol.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
- Carlos González
- N9

- Entrades: 1930
- Membre des de: 24 març 2015, 18:35
- UbicaciĂł: Sant Boi de Llobregat
Re: Propostes de millores que creiem imprescindibles
És millor que a Catalunya tingui l'ample ibèric (dels Rodalies), per el meu parer. I per motius econòmics
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
-
gatvell
- N8

- Entrades: 1151
- Membre des de: 28 març 2012, 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contacta:
Re: Propostes de millores que creiem imprescindibles
Jo proposo que a la lĂnia R5, d'FGC, es posi doble via, i si en algun punt cal una tercera, per a que les mercaderies puguin anar des de les mines, o SEAT, fins al seu destĂ sense aturades degut al trĂ nsit ferroviari.
Ja que és la principal font d'ingressos, fem-la més rendible, oi?
Ja que és la principal font d'ingressos, fem-la més rendible, oi?
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga


