Funicular de Montjuïc tancat per rehabilitació.

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Funicular de Montjuïc tancat per rehabilitació.

Entrada Autor: Miquel » Dijous 05/11/2015 19:37

Des de fa uns dies, i fins a principis de Març de l'any vinent, el funicular de Montjuïc resta tancat per rehabilitació. (Que no revisió!)

Aquí teniu que en diu TMB per l'Hora Punta:
La posada al dia del funicular de Montjuïc comporta el desmuntatge, inspecció i en molts casos renovació de la infraestructura i el material mòbil d'aquest emblemàtic transport per cable. Això motiva que els trens surtin per primera vegada de la via per sotmetre's a una modernització completa lluny de Barcelona.

La retirada dels trens és una operació complicada i aparatosa que s'està realitzant aquests dies mitjançant una grua i camions de plataforma de transport especial, aprofitant un dels trams de via a cel obert. Un cop extretes, les caixes tenen com a destinació l'empresa Tradinsa, a Lleida, on seran reparades, repintades i revestides de nou interiorment, en un estil semblant al dels trens del metro.

Les parts mòbils dels trens, els bogis, per la seva banda, sortiran cap a Itàlia per sotmetre's a un manteniment intensiu. I les rodes seran tractades i tornejades en un altre taller especialitzat d'Alemanya. Tots els elements tornaran a ser encaixats al final del procés, quan els trens participaran en les proves anteriors a la reobertura del servei, prevista per al març del 2016.


La fita de les 22.500 hores

El que hi ha en curs, sota la batuta del Servei de Manteniment d'Infraestructures de Metro, és bastant diferent de les revisions anuals ordinàries: es tracta d'una renovació profunda de tots els elements del Funicular, necessària després de 23 anys, en els quals ha realitzat 22.500 hores de servei, una fita marcada amb vermell en la normativa del transport per cable.

En el material mòbil se substituirà el sistema hidràulic de frens i el comandament elèctric dels trens, entre d'altres. En el conjunt del sistema, es canviarà integralment el comandament, s'aprofitarà per fer treballs de condicionament de la infraestructura de la instal·lació i se substituirà el cable tractor superior i inferior i també el cable del contrapès.

Durant l'aturada del Funicular, TMB recomana fer servir com a alternativa el servei especial d'autobús, a més de les línies regulars de bus que arriben a la muntanya.

El funicular de Montjuïc va ser construït per a l'Exposició Internacional del 1929. Després d'una aturada per remodelació, es va reinaugurar amb nous trens i estacions remodelades el 1992 amb motiu dels Jocs Olímpics. L'any 2002 es va integrar a la xarxa de metro i actualment funciona de fet com una extensió del metro, entre l'estació de Paral·lel, de les línies 2 i 3, i l'avinguda Miramar.
Per la xarxa corren imatges de la retirada dels trens!

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dijous 05/11/2015 20:13

L'Hora Punta dels TMB ha escrit:revestides de nou interiorment, en un estil semblant al dels trens del metro.
Esta sentencia me da un poquito de miedo...

¿La volverán a pifiar como los 3000 y los 4000?



Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dijous 05/11/2015 20:26

Quan fa que van canviar les dues cabines? No crec que els faci falta una rehabilitació, però bé, ells sabran.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 05/11/2015 21:06

A sant de què han de canviar l'interior dels vehicles, si no els falta més capacitat (menys seients, que és el que es dedueix de l'"estil semblant als trens del metro")?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dijous 05/11/2015 22:37

bigcoaster ha escrit:Quan fa que van canviar les dues cabines? No crec que els faci falta una rehabilitació, però bé, ells sabran.
Aquests trens són del 1992 i des de llavors no els han tocat. De totes maneres per l'ús que se'n fa, tampoc calia gastar en reformar més enllà de la revisió obligatòria que per llei s'ha de fer.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Mr. Baricentro
N6
N6
Entrades: 311
Ubicació: España
Contacta:

Entrada Autor: Mr. Baricentro » Divendres 06/11/2015 16:02

Ala, a gastar a gastar!!! Pero... para que?

A ver con qué que nos sorprenden.



Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Divendres 06/11/2015 22:32

Mr. Baricentro ha escrit:A ver con qué que nos sorprenden.
Alguna pantalleta i alguna llum led als morros. Alguna cosa així serà.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dilluns 09/11/2015 10:36

L'interiorisme del cotxes es van pensar per Barcelona'92 i transportat all maxim de gent posible i quasi no hi ha seients.
Amb l'ús no massiu que s'ha fet desde aleshores, crec que es podien posar mes seients, com qualsevol altre funicular. Actualment te una capacitat per 400 persones i quants seients? 24 places sentades?



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dilluns 09/11/2015 11:29

davida ha escrit:L'interiorisme del cotxes es van pensar per Barcelona'92 i transportat all maxim de gent posible i quasi no hi ha seients.
Amb l'ús no massiu que s'ha fet desde aleshores, crec que es podien posar mes seients, com qualsevol altre funicular. Actualment te una capacitat per 400 persones i quants seients? 24 places sentades?
Home, per un trajecte de poc menys de 3 minuts. 24 seients són més que suficients, però en tot cas, si en posen més benvinguts siguin. A mi que no em toquin els frontals per tafanejar :P


El metro de Barcelona amb motoristes!

davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dilluns 09/11/2015 13:38

El trajecte son 2 minuts. Pero la gente es pasa entre a dintre del Funicular una mitjana mes de 7 minuts, minim 2 minuts, maxim 10 minuts. Els trens estan parats 8 minuts a l'estación + 2 de trajecte.
Actualment sobre espai i falten sients.
Per la mateixa regla podriem treure els seients als 114 de FGC. Total no pasaran mes de 10 minuts al tren...



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dilluns 09/11/2015 13:47

davida ha escrit:El trajecte son 2 minuts. Pero la gente es pasa entre a dintre del Funicular una mitjana mes de 7 minuts, minim 2 minuts, maxim 10 minuts. Els trens estan parats 8 minuts a l'estación + 2 de trajecte.
Actualment sobre espai i falten sients.
Per la mateixa regla podriem treure els seients als 114 de FGC. Total no pasaran mes de 10 minuts al tren...
Era més senzill que des de fa anys els haguessin posat a l'andana, no creus? ;)

I en cap cas he dit que s'hagin de treure. Els seients del funicular haurien de ser tots reservats a PMR o gent amb problemes, crec que la resta te prou resistència com per estar dret 5 minuts si els 24, 48 o 96 sients resten ocupats.

I amb els 114 exageres massa, que torno a dir que no he dit pas que els treguin. :nose


El metro de Barcelona amb motoristes!

Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Dilluns 09/11/2015 23:00

Miquel ha escrit:Era més senzill que des de fa anys els haguessin posat a l'andana, no creus? ;)
Si el tren resta aturat a l'andana per inèrcia la gent esperarà dins del tren parat, no a l'andana asseguts encara que el panell indicador de l'andana posi que falten cinc minuts per la seva sortida.

En tot cas... mai he entès perquè no fan sortides cada cinc minuts i no cada deu. No cal res més, i més tenint present que els trens són automàtics i l'actual temps de trajecte també ho permet.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimecres 09/03/2016 14:46

https://noticies.tmb.cat/transport/come ... habilitats

09.03.2016
Oriol Pàmies
Comencen a arribar els trens del Funicular un cop rehabilitats

Aquesta setmana el funicular de Montjuïc està rebent un dels seus dos trens, després de la reforma integral a què han estat sotmesos en un taller extern. La reobertura de la instal·lació està prevista per al 25 d'abril.

Després de la tornada dels trens, que arriben separats per cotxes entre aquesta setmana i la vinent, els treballs de reforma i actualització del funicular de Montjuïc entraran en la fase final, que inclou els ajustos i les proves de funcionament de tots els nous equips i funcionalitats. Aquesta fase tindrà una durada aproximada d'un mes.

La llarga aturada tècnica del Funicular es deu al fet que, després de 23 anys, en haver superat les 22.500 hores de funcionament, s’hi han hagut de realitzar les tasques extraordinàries de manteniment i posada al dia que preveu la normativa de transport per cable.
La represa del servei, el 25 d'abril

A l'inici de l'aturada, el novembre passat, els trens van ser desmuntats i les caixes van ser transportades al taller de Tradinsa, on s'ha dut a terme la renovació de la carrosseria, el repintat i la substitució del sistema hidràulic de frens i del comandament elèctric dels trens, entre d'altres tasques. Precisament la restauració de les caixes ha hagut de ser més profunda i laboriosa del previst, fet que ha originat un allargament de la feina i en conseqüència també del temps d'interrupció del servei. Així, la reobertura del Funicular serà el 25 d'abril en comptes del mes de març com s'havia anunciat.

Mentrestant, i en paral·lel amb els treballs d'actualització i modernització del material mòbil, a Montjuïc s'han substituït els cables tractors i el del contrapès, s'han instal·lat nous sistemes de fre (elèctric, de servei i d'emergència) i s'ha canviat el sistema de comandament i control. Altres millores implantades fan referència a la megafonia i al circuit de videovigilància.

Durant els treballs de revisió del Funicular, TMB recomana fer servir com a alternativa el servei especial d'autobús (que estarà operatiu fins al diumenge 24 d'abril), a més de les línies regulars de bus que arriben a la muntanya.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Dilluns 25/04/2016 12:31

De TMB:

Reobertura del funicular de Montjuïc després de la modernització de les instal·lacions i els trens

Finalitza l'aturada tècnica extraordinària amb motiu d'haver superat les 22.500 hores de funcionament des de la inauguració, el 1992


Avui, dilluns 25 d’abril, a les 7.30 del matí, el funicular de Montjuïc ha obert de nou les portes al públic en l’horari habitual, un cop realitzades les tasques de renovació i la revisió a fons de la instal·lació i del material mòbil, fet que n’ha motivat l’aturada des del 2 de novembre fins avui.

La llarga aturada tècnica del Funicular es deu al fet que, després de 23 anys de prestar servei i en haver superat les 22.500 hores de funcionament, s’hi han hagut de realitzar les tasques extraordinàries de manteniment i posada al dia que preveu la normativa del transport per cable.
Restauració més profunda de les caixes dels trens

En aquests mesos s’hi han fet treballs d’actualització i modernització integral del material mòbil en un taller extern (renovació de la carrosseria, substitució del sistema hidràulic de frens i del comandament dels trens, entre d’altres). Precisament la restauració de les caixes ha hagut de ser més profunda i laboriosa del previst, fet que ha originat un allargament de la feina i en conseqüència també del temps d’interrupció del servei.

A més, s’ha aprofitat per fer treballs de recondicionament de les instal·lacions, s’ha canviat el sistema de comandament i control i s’han substituït els cables tractors superior i inferior, així com també el cable del contrapès. Altres millores implantades fan referència a la megafonia, a la senyalització i al circuit de videocàmeres.

A la fase final de la revisió s’han fet els ajustos i les proves de funcionament de tots els nous equips i funcionalitats del sistema de transport per cable perquè pogués tornar a obrir les portes al públic amb les prestacions i la seguretat garantides.

El funicular de Montjuïc, que té un recorregut de 758 metres i un desnivell màxim del 18%, enllaça l’estació de metro de Paral·lel (L2 i L3) amb l’avinguda Miramar, circula amb una freqüència de pas de 10 minuts i en aquesta època de l’any funciona de 7.30 a 22 hores. Aquest emblemàtic transport per cable va ser construït per a l’Exposició Internacional de 1929 i es va renovar completament el 1992 amb motiu dels Jocs Olímpics. L’any 2002 es va integrar a la xarxa de metro



Avatar de l’usuari
Oriolix
N6
N6
Entrades: 307

Entrada Autor: Oriolix » Dimarts 26/04/2016 0:08

Granolleri ha escrit:Aquest emblemàtic transport per cable va ser construït per a l’Exposició Internacional de 1929 i es va renovar completament el 1992 amb motiu dels Jocs Olímpics. L’any 2002 es va integrar a la xarxa de metro
Només puntualitzar que per a l'exposició de 1929 es van obrir 2 trams del funicular - Paral·lel-Parc de Montjuïc i Parc-Castell- i que en la "completa renovació" de 1992 van deixar només el primer (de fet, va ser durant la reforma del 1984)



WMD626
N6
N6
Entrades: 260
Ubicació: Sant Antoni L2 - Poble Sec L3

Entrada Autor: WMD626 » Divendres 29/04/2016 17:45

És que en aquesta informació històrica s'han menjat una etapa, la del funicular reformat de 1984-91. Anaven els combois originals de la línia, pintats de groc, i conduits automàticament (va ser el primer equipament de conducció automàtica del funicular). Però els jocs olímpics van forçar la substitució total, que va entrar en funcionament el 1992. Salut!!!



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 07/12/2017 15:58



Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dissabte 17/03/2018 13:08

Te'l porto aquí, el missatge (citat), perquè em fa la impressió que la teva idea seria que se'n parli en un tema sobre la seva actualitat, més que no pas en el del subfòrum d'Història.

De fet, segurament també ajudaria que el títol d'aquest tema canviés per fer-se una mica més genèric ("Notícies del Funicular de Montjuïc" o així)
Oriolix ha escrit:Agafant l'altre dia el Funicular de Montjuïc després de molt de temps, vaig pensar que s'hi podrien fer dues millores fàcilment
- A l'estació de Paral·lel, el funicular finalitza inexplicablement a uns 100 metres de l'estació de metro. Quan baixes del funicular has de caminar aquests 100 metres per un passadís en línia recta, que té una alçada i una amplada més que suficient perquè hi passi el tren. Només caldria moure la màquinaria del funicular 100 metres, de manera que el tren arribés just al costat de la parada de metro.
- Com que això obligaria a moure el punt on es creuen els trens a mig camí, aprofitaria l'obra per crear una estació al mig del recorregut, a la part alta del carrer Nou de la Rambla, davant del CAP de les Hortes (i aquesta nova estació es podria dir directament Les Hortes). El tram Paral·lel - Les Hortes seria només de 400 metres però salvaria un desnivell important als veïns (entenc que el tram Les Hortes - Parc de Montjuïc seria menys útil). Tampoc no és imprescindible, però el Funicular de Vallvidrera bé té una estació intermèdia "Carretera de les Aigües" enmig del no res, i almenys al Poble Sec hi viu gent i la nova estació quedaria davant del CAP.
FUNIC_MONTJUIC.jpg


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”