Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Futur de l'estació de França
Nova limitació de velocitat.
Novetats: el tram entre Estació de França i Glòries ha estat limitat fa uns dies a 10km/h, per filtracions d'aigua.
Juraria que fa setmanes que és així, o com a mínim això de la filtració fa temps que ho he llegit. En tot cas, ja sabem que fins que no s'inundi, Adif no passarà per allà. Vergonyós tot plegat.437.001 ha escrit:Novetats: el tram entre Estació de França i Glòries ha estat limitat fa uns dies a 10km/h, per filtracions d'aigua.
El metro de Barcelona amb motoristes!
L'altre dia hi passava, i em pensava que havia petat la 448 on anava de tant lent que avançava. 10 km/h no és res!
Tendrá que ver con las obras en Glòries?
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
No lo creo, pues la limitación empezaba poco después de entrar en el túnel, saliendo de EdF. No me fijé en cuando volvimos a la velocidad "normal" (que ya de por sí es lenta en todo ese tramo), pero el tren fue a paso de tortuga hasta Passeig de Gràcia.
Què ha passat amb reforma del túnel d'accés a l'estació?? Està licitada des de fa any i mig (en vaig parlar aquí), projectada per dur-se a terme durant l'estiu passat, i no se n'ha fet res!!437.001 ha escrit:Novetats: el tram entre Estació de França i Glòries ha estat limitat fa uns dies a 10km/h, per filtracions d'aigua.
Aprofitaran aquest agost per dur a terme l'obra (impermeabilització i substitució de plataforma i vies) o esperaran un any més Amb l'estat en el que es troba, i la limitació a 10 Km/h, ja no pot esperar més la rehabilitació.
Salvem l'Estació de França!
A que hi hagi un descarrilament i aixi la Generalitat posara el crit al cel culpant a Adif que a la vegada fara un Nyap per solucionar el descarrilament i aqui pau i despres gloria, com habitualment es fa en aquest pais.m.h.t. ha escrit:Què ha passat amb reforma del túnel d'accés a l'estació?? Està licitada des de fa any i mig (en vaig parlar aquí), projectada per dur-se a terme durant l'estiu passat, i no se n'ha fet res!!437.001 ha escrit:Novetats: el tram entre Estació de França i Glòries ha estat limitat fa uns dies a 10km/h, per filtracions d'aigua.
Aprofitaran aquest agost per dur a terme l'obra (impermeabilització i substitució de plataforma i vies) o esperaran un any més Amb l'estat en el que es troba, i la limitació a 10 Km/h, ja no pot esperar més la rehabilitació.
La via 1 del túnel (la via sentit Pg. Gràcia/Sants), molt deteriorada, ja no s'utilitza des de fa uns dies. Els trens han estat redirigits a les vies 2 i 3. Per tant, només 2 vies s'estan utilitzant per moure el tràfic des de/cap a l'EdF. La limitació a 10 km/h continúa.
Imagineu l'estat de la plataforma, que s'han hagut d'intercalar travesses de fusta entre les de formigó per reforçar les vies. Tot i això, encara no s'ha iniciat cap treball de cap tipus.
Imagineu l'estat de la plataforma, que s'han hagut d'intercalar travesses de fusta entre les de formigó per reforçar les vies. Tot i això, encara no s'ha iniciat cap treball de cap tipus.
Salvem l'Estació de França!
Tot el contrari, aquests canvis són motivats per l'inici de les obres de reparació. Va sortir la nota informativa per Twitter.m.h.t. ha escrit:La via 1 del túnel (la via sentit Pg. Gràcia/Sants), molt deteriorada, ja no s'utilitza des de fa uns dies. Els trens han estat redirigits a les vies 2 i 3. Per tant, només 2 vies s'estan utilitzant per moure el tràfic des de/cap a l'EdF. La limitació a 10 km/h continúa.
Imagineu l'estat de la plataforma, que s'han hagut d'intercalar travesses de fusta entre les de formigó per reforçar les vies. Tot i això, encara no s'ha iniciat cap treball de cap tipus.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Exacte.
No es preveuen talls, ja que hi hauran sempre 2 vies operatives.
Hauria d'estar acabat per l'octubre
No es preveuen talls, ja que hi hauran sempre 2 vies operatives.
Hauria d'estar acabat per l'octubre
Adif comença les obres per eliminar una limitació de velocitat al túnel de l’Estació de França
Aquest dimarts a la matinada han començat les obres a l'interior del túnel de l'Estació de França per on surten i arriben les línies de Rodalies, regionals i llarga distància que enllacen Barcelona amb el sud de Catalunya. Fins ara, el mal estat de les vies, les filtracions d'aigua i l'acumulació de residus obligaven els maquinistes a reduir-hi la velocitat. Amb els treballs de millora, que han d'acabar a finals d'octubre, Adif calcula que el temps dels trajectes disminuirà en cinc minuts.
Fins ara, el mal estat de la infraestructura obligava els combois a circular a 30 quilòmetres per hora en tot el tram afectat, i reduir la velocitat a 10 quilòmetres per hora en un punt crític en què les vies estan molt malmeses per les filtracions d’aigua. Els treballs que han començat aquest dimarts consisteixen en la renovació d’aproximadament 1.400 metres de vies en les tres línies que passen pel túnel. Es canviaran 500 metres en dues de les vies i 380 a la tercera. També es netejaran els drenatges, s’ampliaran els vorals i es construirà un mur per evitar que l’aigua arribi a les vies.
Les obres, que s’han planificat per tal que no afectin el trànsit dels combois [...] Suposen una inversió de més de 840.000 euros i haurien d’estar enllestides el 19 d’octubre.
FONT: BTV Notícies (vídeo a l'enllaç)
Aquest dimarts a la matinada han començat les obres a l'interior del túnel de l'Estació de França per on surten i arriben les línies de Rodalies, regionals i llarga distància que enllacen Barcelona amb el sud de Catalunya. Fins ara, el mal estat de les vies, les filtracions d'aigua i l'acumulació de residus obligaven els maquinistes a reduir-hi la velocitat. Amb els treballs de millora, que han d'acabar a finals d'octubre, Adif calcula que el temps dels trajectes disminuirà en cinc minuts.
Fins ara, el mal estat de la infraestructura obligava els combois a circular a 30 quilòmetres per hora en tot el tram afectat, i reduir la velocitat a 10 quilòmetres per hora en un punt crític en què les vies estan molt malmeses per les filtracions d’aigua. Els treballs que han començat aquest dimarts consisteixen en la renovació d’aproximadament 1.400 metres de vies en les tres línies que passen pel túnel. Es canviaran 500 metres en dues de les vies i 380 a la tercera. També es netejaran els drenatges, s’ampliaran els vorals i es construirà un mur per evitar que l’aigua arribi a les vies.
Les obres, que s’han planificat per tal que no afectin el trànsit dels combois [...] Suposen una inversió de més de 840.000 euros i haurien d’estar enllestides el 19 d’octubre.
FONT: BTV Notícies (vídeo a l'enllaç)
Salvem l'Estació de França!
Adif (25/10/2016)
Con una inversión superior a 840.000 euros
Adif finaliza las obras para la supresión de una limitación temporal de velocidad en el túnel de acceso a la estación de Barcelona-França
• Se han renovado 1.400 m de vía mediante la sustitución de 3.240 m de carril y 2.000 traviesas, y se ha mejorado el sistema de drenaje para evitar filtraciones de agua y la acumulación de residuos
Andenes estación Barcelona França
25/10/2016. Adif ha finalizado las obras de renovación de vía en el túnel de acceso a la Estación de França de Barcelona, que han tenido por objetivo eliminar la limitación temporal de velocidad (LTV) existente en este punto.
Esta actuación permite además aumentar la velocidad de los trenes de cercanías, regionales y larga distancia que comunican Barcelona con el sur de Cataluña y que tienen su origen en la Estación de França, reduciendo de este modo los tiempos de viaje. Además, se garantizan mayores niveles de fiabilidad, eficacia y calidad en la explotación ferroviaria.
Los trabajos, que han supuesto una inversión superior a 840.000 euros, consisten en la renovación de aproximadamente 1.400 m de vía, en los que se sustituyen 3.200 m de carril y 2.000 traviesas para vía en placa. Estas operaciones se han llevado a cabo en 500 metros en dos de las vías y en 380 m en la tercera.
También se han ejecutado mejoras en el sistema de drenaje y de evacuación de aguas. Para ello, se han limpiado los drenajes existentes, se han ampliado las cunetas, se han construido imbornales de mayores dimensiones que los existentes y se ha ejecutado un muro de bloques para evitar que el agua alcance la vía.
Adif ha ejecutado estos trabajos con una cuidadosa planificación con el objetivo de evitar afectaciones al tráfico de trenes. Gracias a ello, se ha mantenido en todo momento la circulación ferroviaria durante la realización de las diferentes operaciones.
Bones notícies per a l'EdF!! El projecte de la Biblioteca Provincial, que s'anava a construïr a l'ala nord i implicava la desaparició de l'aparcament i l'enderroc de l'antic edifici/moll de Correus (el que va ser la biblioteca de la UPF) sembla que finalment serà descartat i aquest ala de l'estació se salvarà íntegrament.
Ho informa el diari El País a l'edició catalana del seu web. Segons explica, l'Ajuntament renunciarà formalment a gastar-se 38 milions d'euros en aquest projecte quan ja hi ha una bona xarxa de biblioteques a la Ciutat. Encara està per decidir com es compensarà als arquitectes que, fins el moment, han estat abonant l'aval mensualment.
La renúncia al projecte, suposo, que no anul·la el projecte d'ampliació del carrer Circumval·lació per dotar-lo de vorera al costat de les vies, que va ser aprovat fa un temps.
Ho informa el diari El País a l'edició catalana del seu web. Segons explica, l'Ajuntament renunciarà formalment a gastar-se 38 milions d'euros en aquest projecte quan ja hi ha una bona xarxa de biblioteques a la Ciutat. Encara està per decidir com es compensarà als arquitectes que, fins el moment, han estat abonant l'aval mensualment.
La renúncia al projecte, suposo, que no anul·la el projecte d'ampliació del carrer Circumval·lació per dotar-lo de vorera al costat de les vies, que va ser aprovat fa un temps.
Salvem l'Estació de França!
Licitaciones de Adif
Número anuncio/expediente: 3.17/24610.0044
OBRA PARA LA INSTALACIÓN DE NUEVAS REDES DE POLIPROPILENO EN LOS ARCOS NORTE Y SUR DE LA MARQUESINA DE ANDENES EN LA ESTACIÓN DE FRANÇA
Tipo de procedimiento: Abierto
Criterios de Adjudicación: UN SOLO CRITERIO: PRECIO
Presupuesto de Licitación: 144.098,40 Euros
Valor Estimado del Contrato: 144.098,40 Euros
Plazo de Ejecución / Fecha Entrega: 1 mes
Lugar de Ejecución / Entrega: Barcelona
Última modificación: 21/07/2017
Fecha Publicación: 21/07/2017
Ver documentos adjuntos
Pliego de prescripciones técnicas
Doncs això vol dir que la reforma de la coberta (ja adjudicada fa 2 anys) es posposa 'sine die'. Haurem d'esperar algún anyet més en veure-la reparada.
Suposo que volen enllestir primer les andanes que falten per elevar abans d'omplir l'estació de bastides.
Suposo que volen enllestir primer les andanes que falten per elevar abans d'omplir l'estació de bastides.
Salvem l'Estació de França!
Adjudicaciones menores de Adif
Número de Contrato Menor: 3.17/24614.5027/01
COORDINACIÓN DE SEGURIDAD Y SALUD PARA LA "ADECUACIÓN Y ADAPTACIÓN A NORMATIVA DE PRL, EN ZONAS DE INSTALACIONES DE PCI, EN AZOTEA Y ANDENES EN LA ESTACIÓN DE FRANÇA"
Adjudicatario: PROCONRISLAB SL
NIF Adjudicatario: B66700790
Nº Licitadores: 3
Plazo ejecución: 1 meses
Importe: €600.00
Tipo Contrato: SERVICIOS
Fecha Adjudicación: 13/07/2017
Fecha Publicación en Web: 28/07/2017
Número de Contrato Menor: 2.17/24614.5028/01
SUBSANACIÓN DE DEFICIENCIAS SEGÚN CERTIFICADO DE INSPECCIÓN DE ALTA TENSIÓN EN BARCELONA ESTACIÓN DE FRANÇA
Adjudicatario: DOICA GESTION SL
NIF Adjudicatario: B64659758
Nº Licitadores: 2
Plazo ejecución: 0.17 meses
Importe: €3,708.00
Tipo Contrato: OBRAS
Fecha Adjudicación: 19/07/2017
Fecha Publicación en Web: 27/07/2017
Número de Contrato Menor: 3.17/21505.5001/01
SERVICIOS PARA ELABORACIÓN DE INFORME PERICIAL SOBRE RECLAMACIÓN PRESENTADA POR DRAGADOS, S.A. EN RELACIÓN AL PROYECTO DE REHABILITACIÓN DE CUBIERTA DE ANDENES EN LA ESTACIÓN DE FRANÇA, BARCELONA (CM 028/17)
Adjudicatario: GABINETE TECNICO FERNANDEZ-BARREDO
NIF Adjudicatario: B81409872
Nº Licitadores: 1
Plazo ejecución: 1 meses
Importe: €16,875.00
Tipo Contrato: SERVICIOS
Fecha Adjudicación: 22/06/2017
Fecha Publicación en Web: 27/07/2017
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1909
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
El que s'hauria de fer és que l'estació de França sigui com a destinació a tots els Regionals direcció Barcelona, així també per descongestionar l'estació de Sants....
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
La majoria de línies de Regionals i llarg recorregut te com a destinació Estació de França, i per obligació ha de passar per Sants.Carlos González ha escrit:El que s'hauria de fer és que l'estació de França sigui com a destinació a tots els Regionals direcció Barcelona, així també per descongestionar l'estació de Sants....
El metro de Barcelona amb motoristes!
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1909
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
La R12 i R11 para per Barcelona Sants.... s'hauria de parar per l'Estació de França....Miquel ha escrit:La majoria de línies de Regionals i llarg recorregut te com a destinació Estació de França, i per obligació ha de passar per Sants.Carlos González ha escrit:El que s'hauria de fer és que l'estació de França sigui com a destinació a tots els Regionals direcció Barcelona, així també per descongestionar l'estació de Sants....
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
- UT440_132M
- N10
- Entrades: 3973
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contacta:
Més ben dit, la R11 i R12 haurien de tenir orígen i destinació l'Estació de França. Tot i que amb tres R11 al dia no se soluciona massa l'intens trànsit ferroviari de l'interior de Barcelona.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a