Records transportils dels Jocs Olímpics BCN 1992

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Records transportils dels Jocs Olímpics BCN 1992

Entrada Autor: metring » Dimarts 25/07/2017 14:32

Enceto fil, paral·lelament al que tenim al Twitter per parlar de quins records teniu sobre transports durant els JJOO de Barcelona 1992.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimarts 25/07/2017 14:48

Autobusos de pis baix, debutants poques setmanes abans (MAN per a TMB, Neoplan per a la llavors TUBLSA)

Curiosament, el 24/7 amb un amic vam tornar de veure el recorregut de la torxa olímpica en un Neoplan de l'N2 (amb matrícula provisional), l'endemà vam anar a la platja de Badalona en la B25 i vam agafar el mateix bus; TUBLSA->TUBSAL->TUSGSAL ja començava a exprimir-los a base de bé :)


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Metropondikas
N5
N5
Entrades: 108

Entrada Autor: Metropondikas » Dimarts 25/07/2017 14:54

Bon dia,

Doncs entre molts altres, em ve al cap la magnífica oportunitat que es va perdre en no portar la línia 2 a Montjuïc i, potser de retruc, a l´aeroport. Probablement, hores d´ara, no parlaríem de línies 9 ni 10 sud...

Salutacions,
MANEL



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimarts 25/07/2017 16:35

Fran-Ikarus ha escrit:Autobusos de pis baix, debutants poques setmanes abans (MAN per a TMB, Neoplan per a la llavors TUBLSA)

Curiosament, el 24/7 amb un amic vam tornar de veure el recorregut de la torxa olímpica en un Neoplan de l'N2 (amb matrícula provisional), l'endemà vam anar a la platja de Badalona en la B25 i vam agafar el mateix bus; TUBLSA->TUBSAL->TUSGSAL ja començava a exprimir-los a base de bé :)
Sobretodo estaban en la maravillosa B28. :D

Aunque yo solo los cogí en la B21.



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2204
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dimarts 25/07/2017 21:22

Re-inauguració de l'Estació de França després de la reforma, el 18 d'abril de 1992



Podem veure les primeres sortides i arribades i molt material convencional i Talgos. Confusió dels passatgers pel canvi d'orígen/destí dels trens internacionals (des d'aquéll dia, tots tornaven a sortir des d'EdF). També podem veure l'estació de Rodalies encara d'empeus, però ja reconvertida en pàrking (enderrocada el 1994). Tot un festival de llarga distància que difícilment tornarem a veure a l'EdF amb la LAV. Per sort, tornem a tenir les rodalies a l'EdF que llavors van desaparèixer de l'estació (fins al 2006).

Exposició de trens històrics a l'Estació de França durant les Olimpíades de 1992



Tota una excel·lent exposició amb material històric del Museu del Ferrocarril de Vilanova que s'exposà a l'estació durant els JJ.OO.


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimecres 26/07/2017 0:20

En el meu cas, jo tenia 7 anys, però el que més recordo, va ser el desdoblament de l'actual C-17, en aquella època N-152, fins a l'entrada sud de Vic. Vic va ser subseu olímpica albergant la modalitat d'hoquei. També l'urbanització El Montanyà va acollir la modalitat d'hípica.

En el cas del Montanyà, les instalacions estan en estat d'abandó, actualment.
http://el9nou.cat/osona-ripolles/esport ... rcelona92/


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 26/07/2017 10:22

Un altre debat: quan els JJOO, els 2000 que van posar a la L3, duien o no els anells intercomunicadors?



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimecres 26/07/2017 10:48

Sí, en servei de viatgers van començar a circular ja amb els anells d'intercomunicació "practicats" (sobre els primers cotxes lliurats, que originalment no en portaven)


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 26/07/2017 14:15

Recordeu aquest clàssic?



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimecres 26/07/2017 14:32

Jo no pas, perquè probablement en tots aquells dies no agafés cap tren a banda del metro, però quina meravella!


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 27/07/2017 12:53

https://noticies.tmb.cat/historia/prime ... ce=Twitter

27.07.2017
Gustau Lamadrid

El primer metro 'cuc' entrava en servei a Barcelona fa 25 anys

Els trens de la sèrie 2000 van ser els primers trens continus amb passadís de circulació interior entre cotxes, també anomenats de tipus cuc, que van circular al Metro de Barcelona i ho van fer per la línia 3 ara fa 25 anys.

El nous trens van començar a circular per la línia 3 de metro amb passatgers el 27 de juliol del 1992, tot i que aquest material mòbil s'havia encarregat inicialment per donar servei a l'esperada línia 2. Concretament, la construcció de 6 trens triples de la sèrie 2000 (2 cotxes motors i 1 remolc) s'havia realitzat pensant en una de les fites que es volia assolir amb la celebració dels Jocs Olímpics de Barcelona 92, la inauguració de la nova línia 2 de metro.

No obstant això, els retards farien que aquesta línia no entrés en servei fins al setembre de l'any 1995 i els trens funcionessin primer per la línia 3 i fossin presentats pel mateix alcalde Maragall i el president del Comitè Olimpic Internacional (COI), Joan Antoni Samaranch, com un reforç important per atendre millor la demanda durant els Jocs. Posteriorment, també circularien per la línia 5.

Pioners a Espanya i a Europa

El fet més destacable del nou material mòbil és que van ser el primers trens continus de Metro de Barcelona, però també els primers que van entrar en servei a Espanya i els segons a fer-ho a Europa, després del de París :o . Aquests metros, altrament dits de tipus cuc, disposaven d'un passadís que permetia la interconnexió interior entre cotxes. La visió sencera de tot el tren per dins representava tota una novetat i possibilitava una millor distribució del passatge a l'interior, alhora que oferia una major sensació de seguretat, especialment a les hores de menys afluència de viatgers.

Els sis cotxes van ser construïts per CAF, Meinfesa i GEC Alstom, amb motors de Mitsubishi Electric, i van ser concebuts amb paràmetres semblants als de les sèries 3000 i 4000. Cada unitat va suposar una inversió de 480 milions de pessetes de l'època (amb un pressupost total de 2.880 milions de pessetes).
Remodelació i modernització

En els últims temps els trens de la sèrie 2000 han estat destinats a la línia 3, on conviuen amb els de la sèrie 3000 i algunes unitats de la 5000, i des de l’any 2015 ha començat un procés de remodelació de totes les unitats d'aquesta sèrie (veure article) que es preveu que finalitzarà el 2018 amb l'objectiu d'allargar la vida dels vehicles i equiparar-los als més moderns.

La remodelació del combois comporta canvis tècnics, d'estètica i d'equipament (veure article). Entre les moltes novetats incorporades, les més visibles per a l'usuari són la disposició longitudinal dels seients, la il·luminació interior amb tecnologia LED, la nova situació dels agafadors, els nous polsadors a la zona PMR (per tal que l'usuari amb problemes de mobilitat pugui avisar el motorista de la seva intenció de baixar del tren), els indicadors lluminosos de tancament a les portes per millorar la seguretat dels viatgers amb dificultats auditives, així com la instal·lació d'un nou tipus de passadís entre cotxes, per facilitar les tasques de manteniment, i el canvi del paviment.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dijous 27/07/2017 16:06

Sinceramente el diseño que tienen los 2000 y 2100 me encanta. Me da una sensación de más amplitud y parece que ves con claridad todos los coches que con los 5000, 6000 y 9000. A lo mejor será por la colocación de las barras.



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Diumenge 13/08/2017 20:02

Fran-Ikarus ha escrit:Sí, en servei de viatgers van començar a circular ja amb els anells d'intercomunicació "practicats" (sobre els primers cotxes lliurats, que originalment no en portaven)
no es correcte. Les proves dels nous cotxes i les primeres circulacions amb passatge es van fer quan encara eren cotxes aïllats. A la primera foto es pot veure el passatge dintre de l'altre cotxe. La segona fot està pressa a una estació (podeu veure la franja verda del termòmetre a través de les finestres)
Fitxers adjunts
2000 original exterior.jpg
FOTO 2
2000 original exterior.jpg (23.38 KiB) Visualitzat 12255 cops
2000 original interior.jpg
FOTO 1
2000 original interior.jpg (16.09 KiB) Visualitzat 12255 cops



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Diumenge 13/08/2017 23:09

Ostres :oops: Mai no és tard per sortir d'un error...

Que probablement a la BS ho expliqui així (recordo que hi apareix un parell de fotos de cotxes 2000 encara "incomunicats", però carregats en gòndola, ni tan sols sobre via), però vaig respondre sense consultar-ho.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 15/08/2017 22:51

Jo mateix encara recordo fer trajectes amb els 2000 tancats entre cotxes, precisament l'estiu del 1992.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Rodalíes
N6
N6
Entrades: 293
Ubicació: A Coruña

Entrada Autor: Rodalíes » Dimarts 15/08/2017 23:19

Yo recuerdo haberme quedado embobado de niño (casi 8 años) viendo unos cuantos 8000s circulando por la 47 en distintos puntos del Nou Barris (mediados de Junio, antes de los JJOO)... Los LED's en el número de linea eran diferentes a los de los Pegaso 642x y Mercedes-Benz O405/O405G... así como el sonido del compresor de aire, que también difería de los Merches...


"La locura nunca tuvo maestro" (1995)

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 25/07/2022 22:09

No és que en tingui nous records, òbviament... més aviat els que tinc o tenia van quedant lluny!, però era un bon dia per a rememorar-lo, oi?


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
M1171-M1172-M1169...
N6
N6
Entrades: 269
Ubicació: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170

Entrada Autor: M1171-M1172-M1169... » Dilluns 25/07/2022 23:48

Fran-Ikarus ha escrit:
Dilluns 25/07/2022 22:09
No és que en tingui nous records, òbviament... més aviat els que tinc o tenia van quedant lluny!, però era un bon dia per a rememorar-lo, oi?
I tant, i més quan estan tan a prop de desaparèixer.
El LLOP ha escrit:
Diumenge 13/08/2017 20:02
Fran-Ikarus ha escrit:Sí, en servei de viatgers van començar a circular ja amb els anells d'intercomunicació "practicats" (sobre els primers cotxes lliurats, que originalment no en portaven)
no es correcte. Les proves dels nous cotxes i les primeres circulacions amb passatge es van fer quan encara eren cotxes aïllats. A la primera foto es pot veure el passatge dintre de l'altre cotxe. La segona fot està pressa a una estació (podeu veure la franja verda del termòmetre a través de les finestres)
Fotos boníssimes, ens en falten moltes així!
Sandy


Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows

Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”