Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!

Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

Quines estacions renovaries primer?

1) Barcelona-Plaça Catalunya (R1, R3, R4), amb connexió a metro Universitat (L1, L2)
24
18%
2) Ocata (R1), amb ascensors
1
1%
3) Tordera (R1), amb segona via
5
4%
4) Cardedeu (R2), amb noves marquesines
1
1%
5) Llinars del Vallès (R2), amb noves marquesines
1
1%
6) Palautordera (R2), amb noves marquesines
2
2%
7) Barcelona-Sant Andreu Arenal (R3/R4/R7), amb ascensors i andanes altes
20
15%
8) Montcada-Bifurcació (R3/R4/R7)
16
12%
9) Montcada-Ripollet (R3)
1
1%
10) Santa Perpètua de Mogoda (R3), l'actual de La Florida
2
2%
11) Balenyà-Tona-Seva (R3)
0
No hi ha cap vot
12) Sant Vicenç de Castellet (R4)
2
2%
13) Barcelona-Arc de Triomf (R1/R3/R4), perllongament d'andanes
17
13%
14) Centelles (R3)
0
No hi ha cap vot
15) Figaró (R3)
0
No hi ha cap vot
16) Vacarisses-Torreblanca (R3)
3
2%
17) Sant Sadurní d'Anoia (R4)
0
No hi ha cap vot
18) Vilafranca del Penedès (R4), nous accessos amb barreres tarifàries
5
4%
19) La Granada (R4)
0
No hi ha cap vot
20) L'Arboç (R4)
1
1%
21) El Vendrell (R4)
3
2%
22) Molins de Rei (R1/R4)
3
2%
23) Parets del Vallès (R3)
0
No hi ha cap vot
24) Granollers-Canovelles (R3)
0
No hi ha cap vot
25) Les Franqueses del Vallès (R3)
0
No hi ha cap vot
26) La Garriga (R3)
0
No hi ha cap vot
27) Martorell (R4/R8), amb millora del transbordament Rodalies/FGC
18
14%
28) Mollet-Sant Fost (R2/R8)
4
3%
29) Altres (expliqueu)
2
2%
 
Vots totals: 131
437.001
N10
N10
Entrades: 5044
Ubicació: Tarragona

Últimes adjudicacions:

Entrada Autor: 437.001 » Dijous 02/11/2017 4:43

Adjudicaciones de Renfe
Número de Expediente: 2017-01068
OBRA DE MEJORA DE LA ACCESIBILIDAD EN LA ESTACIÓN DE SANT SADURNI D’ANOIA.
Adjudicatario: COMSA S.A.
CIF: A08031098
Contrato: 4500027205
Importe (sin Iva): 9.043,00
Plazo Ejecución (Meses): 1

Fecha Adjudicación: 17/10/2017
Fecha Publicación en Web: 20/10/2017
Número de Expediente: 2017-00916
OBRA DE AMPLIACIÓN DE LAS MARQUESINAS DE ANDENES EN LA ESTACIÓN PROVISIONAL DE L’AEROPORT
Adjudicatario: CONTRATAS VILOR S.L.
CIF: B97400626
Contrato: 4500027077
Importe (sin Iva): 83.405,00
Plazo Ejecución (Meses): 3

Fecha Adjudicación: 03/10/2017
Fecha Publicación en Web: 16/10/2017



437.001
N10
N10
Entrades: 5044
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dijous 02/11/2017 4:52

UmmTerrassa ha escrit:L'estació de Viladecavalls està sent renovada i remodelada, les andanes, accessos, etc des de fa uns mesos, i encara ara hi ha molta feina per fer, Adif està treballant per deixar-hi una estació amb total condicions i accesible a totes les persones.
Les obres de Viladecavalls estan força avançades ja.
UmmTerrassa ha escrit:Abans havies de fer un salt de gairebé un metre per baixar del tren, tant a Viladecavalls, com Vacarisses, Sant Miquel de Gonteres i Vacarisses-Torreblanca.
Les obres de l'estació de Sant Miquel de Gonteres estan adjudicades ja, i les de reforma de l'estació de Vacarisses estan en licitació.

A Vacarisses-Torreblanca, les andanes mai han estat tant baixes com a les altres tres estacions, i la reforma d'aquesta estació encara no ha sortit a licitació.
UmmTerrassa ha escrit:Per altra banda, em van dir que hi posarien un bar a baix a l'estació, que em sembla que ja n'hi havia hagut un, i lavabos; molt bona idea aquestes dues apostes també.


Que jo sàpiga, el bar no ha deixat de funcionar des del mes passat...
Només és que els accessos que té eren un pelet complicats, però de clientela, en té...

Quant als lavabos, no sé dir-ho (però al bar evidentment, n'hi ha).
UmmTerrassa ha escrit:I totes les immediacions a l'estació quedaran remodelades i adequades.
Cert. Ara, certes parts dels accessos a l'estació són responsabilitat de l'ajuntament de Viladecavalls...
UmmTerrassa ha escrit:L'únic que espero que no facin és que destrossin l'estació, ja que és un edifici històric que s'ha de mantenir i tenir cura; i no derrumbar-lo com van fer amb Montcada i Reixac-Santa Maria, Montgat Nord (Montsolis) o Sant Andreu de Llavaneres, entre d'altres, que les van demoldre per posar-nos edificis d'arquitectura grisa i moderna, que des del meu punt de vista no és tan agradable a la vista com les originals.
No està previst de demolir-lo. De fet, no fa massa es va reformar l'edifici (teulada, pintura, etc).
UmmTerrassa ha escrit:Per tant, trobo una bona inversió per part d'Adif a l'estació vallesana de Viladecavalls, aixó farà que sigui més útil per a tothom.
Encara sense acabar, ja ho és, cada cop més viatgers la fan servir, tot i els mals horaris que té.
Simplement, Viladecavalls ja no és una estació perillosa, cosa que sí que era abans.
Això feia que poca gent la utilitzés. Amb la reforma, la farà servir més gent, segur.



437.001
N10
N10
Entrades: 5044
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dissabte 04/11/2017 3:00

El Periódico de Catalunya (30/10/2017)
Renfe inicia obras en la estación de Sant Miquel de Gonteres (Barcelona) por 1,5 millones

[...] tienen un plazo de ejecución de diez meses, ha informado en un comunicado este lunes. [...]

[...] por ella pasan unos 60.000 viajeros anuales, [...]

[...] Los trabajos consistirán en la construcción de un paso inferior, la instalación de ascensores para acceder a los andenes, renovación de todo el sistema de iluminación, la prolongación a 200 metros de los andenes, instalación de nuevas marquesinas y de dispositivos de atención al cliente y el cierre perimetral.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3264
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimarts 07/11/2017 10:38

Regió-7, 7 de novembre de 2017 ha escrit: La passera del pont de Sant Francesc ja és transitable
Des d'ahir, els vianants poden anar a peu fins a l'entrada al recinte de la Renfe (de Manresa)
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23373
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 14/11/2017 18:19

Aquest cap de setmana és el darrer del tancament de l'estació Sabadell Centre per les obres de remodelació. Algú ha pogut veure els voltants d'aquesta darrerament?



Miquel
Administrador
Entrades: 4440
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimarts 14/11/2017 19:25

metring ha escrit:Aquest cap de setmana és el darrer del tancament de l'estació Sabadell Centre per les obres de remodelació. Algú ha pogut veure els voltants d'aquesta darrerament?
Diumenge vaig passar en tren i l'andana encara estava amb zones a plena obra. No se jo si per dilluns vinent això estarà acabat...


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23373
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 14/11/2017 19:41

Miquel ha escrit:
metring ha escrit:Aquest cap de setmana és el darrer del tancament de l'estació Sabadell Centre per les obres de remodelació. Algú ha pogut veure els voltants d'aquesta darrerament?
Diumenge vaig passar en tren i l'andana encara estava amb zones a plena obra. No se jo si per dilluns vinent això estarà acabat...
Gràcies. I algú ha vist com està l'exterior?



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3973
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dissabte 18/11/2017 1:59

http://rodalies.gencat.cat/ca/actualita ... ers-Centre

Dijous, 16 de novembre de 2017
En el marc del Pla de d’Estacions de rodalia de Barcelona

Renfe finalitza les obres de millora de l’accessibilitat a l’estació de Granollers Centre


Els treballs de millora de l’accessibilitat a l’estació han comptat amb un pressupost de prop d’1 milió d’euros. Aquestes actuacions beneficiaran als més dels 10.200 clients diaris que utilitzen aquesta estació.

Renfe ha finalitzat les obres de millora de l’accessibilitat de l’estació de Granollers Centre amb la posada en servei dels tres ascensors que connecten les andanes amb el pas soterrat.

Renfe ha invertit prop d’1.000.000 d’euros en les tasques de millora de l’estació que han contemplat la instal·lació d’ascensors i el recreixement de l’alçada de les andanes fins a la quota de carril, així com la instal·lació d’un nou encaminament podotàctil.

A més de la instal·lació i rehabilitació de l’edifici de l’estació també s’han realitzat treballs adequació i millora de l’enllumenat del vestíbul, andanes i pas inferiors, perllongament i rehabilitació de les marquesines de les andanes i la instal·lació de nous encaminaments al vestíbul amb una redistribució dels controls d’accessos d’entrada i sortida.

Durant aquestes actuacions que van modificar la mobilitat interna dels clients a l’estació Renfe va habilitar un pas superior provisional per connectar les diferents andanes de l’estació, una instal·lació que va ser retirada el passat mes d'agost.

Nou sistema d’informació i atenció al client

Renfe ha incorporat també a aquesta estació el nou sistema d’informació del sistema de Rodalies de Catalunya amb la instal·lació de nous teleindicadors automatitzats per a anunciar la circulació dels propers trens en temps real, així com megafonia centralitzada per a poder emetre missatges actualitzats sobre la sortida dels propers trens així com informació dels servei.

Aquest sistema de megafonia permet adaptar el volum dels missatges emesos al nivell de soroll de l’estació amb la finalitat d’adequar-lo a les condicions ambientals.

Afegit al sistema de megafonia i teleindicadors, també s’ha instal·lat un intèrfon a l’andana principal, a les andanes 5 i , així com a la taquilla per a, què en cas necessari, els clients puguin contactar de manera directa i personalitzada amb el Centre de Gestió de Rodalies, on disposaran d’atenció 24 hores 365 dies.

Coincidint amb la finalització dels treballs, s’ha instal·lat una senyalització provisional amb la nova imatge de Rodalies, a les andanes i vestíbul principal amb indicacions de via, nom de l’estació, senyals de la línea i connexions corresponents. La senyalització definitiva es col·locarà en les properes setmanes.

L’estació de Granollers Centre disposa de 143 serveis de la línea R2, 32 de l’R8 i 16 serveis de trens regionals de la línea R11. Diàriament, més de 10.200 clients de mitjana utilitzen aquesta estació en dia laborable.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2210

Entrada Autor: albert28 » Dissabte 18/11/2017 13:27




Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23373
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 18/11/2017 14:38

http://sabadell.cat/ca/noticies-municip ... ell-centre

L’Ajuntament denuncia que Renfe incompleix el calendari d’obres a l’estació de Sabadell Centre

El consistori exigeix a la companyia que posi tots els mitjans per acabar aquesta obra immediatament

Les obres que Renfe està duent a terme per rehabilitar integralment l’estació de Sabadell Centre no estaran acabades el 19 de novembre, tal com inicialment la companyia havia anunciat. Per consegüent, tampoc no es pot recuperar la mobilitat a la zona en les dates previstes.

L’Ajuntament vol denunciar que no ha tingut cap informació directa de la companyia sobre l’incompliment del calendari previst, per la qual cosa, en paraules de l’alcalde de Sabadell, Maties Serracant “aquest incompliment és una manca de respecte no tan sols cap a l’Ajuntament com a institució, sinó també cap a la ciutadania, que és qui continuarà patint els problemes de mobilitat generats per la mala planificació

Renfe es va comprometre a restablir la circulació del trànsit en superfície al setembre, tot i que les obres a l’estació les ajornessin fins al 19 de novembre, compromisos que no s’han acomplert. “Exigim un calendari realista de les obres i que Renfe prioritzi el seu compromís de deixar lliure l’espai públic, tal com havien anunciat, perquè els afectats som els usuaris de la línia ferroviària i els ciutadans i ciutadanes de Sabadell, que no podem circular amb normalitat per un punt estratègic de la xarxa viària”, ha afirmat el tinent d’alcalde de Cohesió Territorial, Juli Fernàndez.

Finalment, l’Ajuntament denuncia tant la manca de planificació de Renfe com la nul·la informació sobre el nou plantejament de les obres.



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Diumenge 19/11/2017 12:44

metring ha escrit:http://sabadell.cat/ca/noticies-municip ... ell-centre

L’Ajuntament denuncia que Renfe incompleix el calendari d’obres a l’estació de Sabadell Centre

El consistori exigeix a la companyia que posi tots els mitjans per acabar aquesta obra immediatament

Les obres que Renfe està duent a terme per rehabilitar integralment l’estació de Sabadell Centre no estaran acabades el 19 de novembre, tal com inicialment la companyia havia anunciat. Per consegüent, tampoc no es pot recuperar la mobilitat a la zona en les dates previstes.

L’Ajuntament vol denunciar que no ha tingut cap informació directa de la companyia sobre l’incompliment del calendari previst, per la qual cosa, en paraules de l’alcalde de Sabadell, Maties Serracant “aquest incompliment és una manca de respecte no tan sols cap a l’Ajuntament com a institució, sinó també cap a la ciutadania, que és qui continuarà patint els problemes de mobilitat generats per la mala planificació

Renfe es va comprometre a restablir la circulació del trànsit en superfície al setembre, tot i que les obres a l’estació les ajornessin fins al 19 de novembre, compromisos que no s’han acomplert. “Exigim un calendari realista de les obres i que Renfe prioritzi el seu compromís de deixar lliure l’espai públic, tal com havien anunciat, perquè els afectats som els usuaris de la línia ferroviària i els ciutadans i ciutadanes de Sabadell, que no podem circular amb normalitat per un punt estratègic de la xarxa viària”, ha afirmat el tinent d’alcalde de Cohesió Territorial, Juli Fernàndez.

Finalment, l’Ajuntament denuncia tant la manca de planificació de Renfe com la nul·la informació sobre el nou plantejament de les obres.
A alguien le soprendre que no cumplan? es la norma hgeneral de este pais.
Saludos.



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2381
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dilluns 20/11/2017 21:52

La estación de Sabadell Centre no estará operativa hasta el 20 de marzo
Los trabajos se alargaran el doble del tiempo previsto por “problemas técnicos inesperados”

http://www.lavanguardia.com/local/sabad ... marzo.html


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

437.001
N10
N10
Entrades: 5044
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 21/11/2017 1:22

A Lavern-Subirats (R4):

-Han retirat material d'obra.
-Els ascensors segueixen sense funcionar, i el de via 1 (direcció Sant Vicenç) segueix vandalitzat.
-La megafonia en ús segueix sent l'antiga. Quant a la nova, el megàfon de via 1 que va ser vandalitzat ha desaparegut després d'estar-se mesos penjant pels cables. Els altres megàfons nous (l'altre de via 1 i els dos de via 2) segueixen a lloc.
-Els dos teleindicadors nous, marca Grupo Elecnor/Deimos-Aesys segueixen apagats i sense funcionar.


A La Granada (R4):
[des del tren]

-No sé si sóc jo, però juraria que els dos teleindicadors model antic (lletres en vermell) que hi ha, un per andana, abans no hi eren. A veure si algú se'n recorda de si hi eren o no, perquè si no hi eren, llavors és que són reciclats d'alguna altra estació. Funcionen, per cert.


A Vilafranca del Penedès (R4):

-Els teleindicadors antics (tres per andana a les vies 1 i 2) han estat substituïts per uns de nous (dos per andana a les vies 1 i 2, un a la via 3 i un altre a la via 5), en color, marca Grupo Elecnor, model Deimos/Aesys. Ja funcionen, tot i que per ara només anuncien la destinació del tren quan entra, no l'anuncien amb antelació, ni anuncien les parades. Sí que anuncien "proper tren sense parada".


Als Monjos (R4):

-Obres avançadíssimes ja.
-Andanes, enllumenat, pas inferior, tancaments, nou pas a nivell Strail entre andanes costat L'Arboç, i cartelleria, finalitzats. Pas inferior en servei.
-També han acondicionat l'accés costat carrer, amb nou asfaltat, un baden i nova vorera fins la porta del vestíbul.
-Retirats els passos a nivell Strail entre andanes, tant el de tota la vida (tot i que no han demolit els graons de ciment: mala cosa, la gent encara intenta creuar pels mateixos, o bé s'hi asseu), com el provisional que es va fer servir durant les obres.
-Ascensors segellats amb planxes de metall a nivell d'andana, i de fusta al pas inferior. Sembla que van per llarg, o és que ja els han vandalitzat i Adif i Renfe han dit prou?
-No hi ha teleindicadors encara.
-Bancs i papereres encara inexistents: la gent protesta, com és lògic.
-Ara que ja fa fred, ara tornen a tancar el vestíbul. Tot i que clar, com que mentre va estar obert, la gent el va deixar fet una porqueria, fins i tot fent-hi les seves necessitats, millor tancar-lo... :nono


A L'Arboç (R4):
[des del tren]

-No sé si sóc jo, pero juraria que els sis teleindicadors model antic (lletres en vermell) que hi ha, dos per via i andana en el cas de les vies generals, un per via i andana en el cas de les desviades, abans no hi eren. A veure si algú se'n recorda de si n'hi havia o no, perquè si no hi eren, llavors és que són reciclats d'alguna altra estació. Estaven encesos, però només indicaven "Rodalies Renfe". Si es confirma que no hi eren, per l'aspecte que tenien "a ullímetre" (ja era fosc), sospito que com a mínim quatre dels sis provenen de l'estació de L'Hospitalet de Llobregat.



437.001
N10
N10
Entrades: 5044
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Divendres 24/11/2017 4:36

A Viladecavalls (R4):

-Obres avançadíssimes ja.
-Tallats els extrems de les dues andanes. Direcció Manresa, han tallat l'extrem costat Vacarisses-Torreblanca. Direcció Barcelona, l'extrem costat Sant Miquel de Gonteres. Fa tota la pinta que hi posaran monitors, cosa molt necessària a una estació en corba tancada com aquesta.
-Sota les marquesines hi ha dos bancs a cada andana (nous), i papereres (noves).
-Pas inferior en servei. QUIN CANVI!
-Ascensor de l'andana direcció Barcelona en servei. Ascensor de l'andana direcció Manresa funcionant, però quan obre portes la megafonia de l'ascensor avisa "ascensor espatllat".
-Enllumenat totalment en servei.
-Megafonia encara inexistent.
-Entrada al bar amb noves baranes.
-Accés costat Can Corbera finalitzat excepte dues baranes (per ara, hi han posat unes cintes de precinte).
-Cartelleria de la meitat d'andana costat Vacarisses-Torreblanca encara no instal.lada.
-Perllongaments provisionals de les andanes no demolits.
-Accés costat casc urbà crec que en curs de reurbanització (no ho he vist gens bé, ja era fosc).
-Al costat de l'accés al casc urbà hi han instal.lat la caixa on ha d'anar la màquina autovenda de bitllets (encara absent).
-Ja falta molt poquet, i redéu, quin canvi... :D

A Sant Miquel de Gonteres (R4):

-Obres efectivament iniciades. JA ERA HORA! :ok
-Per ara només s'han fet treballs a l'andana direcció Manresa (la més necessitada, hi ha zones on la cota de rail va per sobre de l'andana, i el terra del tren queda a l'alçada del cap dels passatgers a l'andana).
-A l'accés costat muntanya hi han instal.lat casetes pels treballadors, amb un tancament, i hi han amuntegat material divers (dumpers, etc).
-A l'andana pròpiament dita, han posat tanques grogues d'obra i cinta de precinte a la zona més propera al pas a nivell Strail entre andanes.
-També han desbrossat i han fet una mica de moviment de terres, per anar donant forma al que haurà de ser la futura andana.
-També han fet tres forats a l'andana, de funció encara no prou clara.
-Costat Viladecavalls, han fet forats a la vora d'andana, intueixo que per començar a elevar-la.
-El bar de l'estació està força animat.
-La màquina autovenda de bitllets és de les antigues, i funciona.
-La megafonia funciona, però fatal, amb prou feines és audible, i això, només si et poses just a sota del megàfon.

A Sabadell-Centre (R4):
[des del tren]

-Les obres encara van bastant endarrerides, sobre tot les escales.
-Estan instal.lant nous panells blancs a les parets (vitrex?). L'andana direcció Barcelona va més avançada.
-Ja veurem si pel febrer ho tenen llest, no les tinc totes...

A Barcelona-Plaça Catalunya (R4):
[des del tren]

-Creia haver llegit per alguna banda que havien canviat la cartelleria per la nova de Rodalies de Catalunya. O bé m'equivocava, o bé ho havia llegit i no és cert.

A Gelida (R4):
[des del tren]

-Instal.lats i en proves nous teleindicadors marca Grupo Elecnor, model Deimos/Aesys. En color. Dos per via.

A Sant Sadurní d'Anoia (R4):
[des del tren]

-Instal.lats i en proves nous teleindicadors marca Grupo Elecnor, model Deimos/Aesys. En color. Dos per via.

A Lavern-Subirats (R4):
[des del tren]

-Sense novetat.

A La Granada (R4):
[des del tren]

-Sense novetat. I sí, els teleindicadors (que funcionen) abans no hi eren.

A Vilafranca del Penedès (R4):
[des del tren]

-Sense novetat.

Als Monjos (R4):
[des del tren]

-Sense novetat, tret que avui a las 22:45 el vestíbul estava obert.

A L'Arboç (R4):
[des del tren]

-Hi ha més teleindicadors dels que pensava. I sí, sens dubte, no hi eren. Avui funcionaven.
437.001 l’ha editat per darrera vegada el dia: Divendres 24/11/2017 21:24, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2210

Entrada Autor: albert28 » Divendres 24/11/2017 12:52

437.001 ha escrit: A Barcelona-Plaça Catalunya (R4):
[des del tren]
-Creia haver llegit per alguna banda que havien canviat la cartelleria per la nova de Rodalies de Catalunya. O bé m'equivocava, o bé ho havia llegit i no és cert.
A la part de les canceladores si que les han canviat, aprofitant que van situar les canceladores d'un costat d'entrada i les oposades de sortida ;)



437.001
N10
N10
Entrades: 5044
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Divendres 24/11/2017 20:09

Adjudicaciones de Renfe
Número de Expediente: 2017-00274
OBRA DE MEJORA DE LA ACCESIBILIDAD EN LA ESTACIÓN DE TORRE BARO. NÚCLEO DE CERCANÍAS DE BARCELONA.
Adjudicatario: UTE DSV Y CYCASA
CIF:
Contrato: 4500027274
Importe (sin Iva): 589.708,83
Plazo Ejecución (Meses): 8

Fecha Adjudicación: 20/10/2017
Fecha Publicación en Web: 07/11/2017
Número de Expediente: 2017-00843
OBRAS DE ADECUACIÓN CUBIERTAS DE LOS EDIFICIOS DE ESTAC. DE CUBELLES, GAVÁ, ARENYS DE MAR Y CERRAMIENTO EN EST. CORNELLA
Adjudicatario: CONSTRUCCIONES VIANSA S.A.
CIF: A30068464
Contrato: 4500027432
Importe (sin Iva): 120.114,67
Plazo Ejecución (Meses): 4

Fecha Adjudicación: 03/11/2017
Fecha Publicación en Web: 08/11/2017



437.001
N10
N10
Entrades: 5044
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Divendres 24/11/2017 21:07

Estacions recentment reformades:

-Premià de Mar (R1)
-Cerdanyola del Vallès (R4/R7)
-Viladecans (R2)
-Rubí (R8)
-Sant Pol de Mar (R1)
-Balenyà-Tona-Seva (R3)
-Granollers-Centre (R2/R8) -FINALITZADA-

Estacions en obres:

-Barcelona-Passeig de Gràcia (R2) -finalitzant-se-
-Aeroport (R2, reconstrucció per soterrament + nou ramal i nova estació T1)
-Lavern-Subirats (R4) -finalitzant-se-
-Sant Cugat del Vallès (R8) -finalitzant-se-
-Els Monjos (R4) -finalitzant-se-
-Viladecavalls (R4) -finalitzant-se-
-Sabadell-Centre (R4)
-Mollet-Santa Rosa (R3)
-Sant Miquel de Gonteres (R4)
-Barcelona-Sant Andreu Comtal (R2)

Estacions amb obres adjudicades, però encara no iniciades (ja amb retard):

-Bellvitge (R2, adjudicada el 2015)
-Mollet-Sant Fost (R2/R8) -pendent de confirmació d'inici d'obres-

Estacions amb obres paralitzades i inacabades:

-Barcelona-Sagrera (R1/R2, nova estació)
-Barcelona-Sant Andreu Comtal (R2, reconstrucció per soterrament)
-Santa Perpètua de Mogoda-Granja Soldevila (R8, nova estació)

Obres recentment adjudicades (previsible inici ben aviat -mesos-):

-Sant Martí de Centelles (R3)
-Centelles (R3)
-Montcada-Ripollet (R3)
-Sant Celoni (R2)
-Blanes (R1)
-Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4)
-Manresa (R4)
-Balenyà-Tona-Seva (R3) -segona reforma-
-Granollers-Canovelles (R3)
-Parets del Vallès (R3)
-Cerdanyola-Universitat (R7/R8)
-El Papiol (R4)
-Martorell (R4/R8)
-Mataró (R1)
-Vilassar de Mar (R1)
-Barcelona-Arc de Triomf (R1/R3/R4)
-Barcelona-Estació de França (R2)
-Barcelona-Torre Baró (R3/R4/R7)
-Sant Sadurní d'Anoia (R4)
-Cornellà (R1/R4)

Obres en licitació:

-Castelldefels (R2)
-Gavà (R2)
-Sant Cugat del Vallès (R8) -segona reforma-
-Cerdanyola-Universitat (R7/R8) -segona reforma-
-Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4) -segona reforma-
-Vacarisses (R4)

Licitacions desertes o desistides:

[...]



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3973
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dissabte 25/11/2017 1:29

Centelles porta un any licitada, i encara no hi han fet res. És allò que diuen; las cosas de palacio, van despacio.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

437.001
N10
N10
Entrades: 5044
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dissabte 25/11/2017 16:52

UT440_132M ha escrit:Centelles porta un any licitada, i encara no hi han fet res. És allò que diuen; las cosas de palacio, van despacio.
No, no porta un any licitada, i si l'han licitada, no ha aparegut anunciada la licitació.
Això és, si et refereixes a la reforma definitiva de l'accessibilitat a Centelles.

L'actuació que porta un any licitada a Centelles (i a Sant Martí de Centelles, Montcada Ripollet, Sant Celoni, i Blanes), que ja està adjudicada, i que tinc a la llista d'aquí a sobre, em sembla que és obra més secundària que la reforma "sencera".



437.001
N10
N10
Entrades: 5044
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 27/11/2017 2:32

A Montcada-Ripollet (R3):
[des del tren]

-Res de nou.


A Mollet-Santa Rosa (R3):

-Han avançat, però poquet.
-Estan perllongant l'andana de vies 1/3 costat Santa Perpètua.
-L'andana de via 2 ja ha estat perllongada.
-Han aixecat part de la via 3 a l'alçada de l'edifici de viatgers, ja que allà hi va el pas inferior, del que s'està començant a excavar el forat.
-També sembla que hagin excavat una miqueta la trinxera.
-Per ara, ignoro si l'estació quedarà amb tres vies passants, o amb dues i una via morta. Sospito que serà la darrera cosa. Per ara, mentre no dupliquin Parets-Montcada, s'hi pot viure.
Però quan dupliquin Parets-Montcada (que algun dia s'haurà de fer), quedaria un tram Granollers Canovelles-Montcada Bifurcació sense vies d'apartat: molt llarg.


A Mollet-Sant Fost (R2/R8):

-Res de nou.


A Granollers-Centre (R2/R8):

-Obres acabades. No ha quedat malament.
-Andana de vies 2/4 acabada.
-Nou enllumenat amb fanals de LED's a totes les andanes acabat.
-Els tres ascensors acabats i en funcionament.
-Pas inferior una mica més ampli que abans, especialment les escales.
-Edifici de viatgers repintat (color beige, crec), li han posat una marquesina a l'entrada des del carrer.
-Nous tancaments antifrau a la zona del pàrquing dissuassori.
-Marquesines renovades i ampliades a les andanes de vies 1/3 i 2/4 per a cobrir l'accés als ascensors.
-Nova marquesina a l'andana de vies 3/5.
-Nous teleindicadors Grupo Elecnor, model Deimos/Aesys, dos per via i andana a vies 1/3, 2/4 i 3. Un als topalls a vies 5 i 7.
-Cartelleria nova de Rodalies de Catalunya instal.lada al costat Montmeló de les andanes (tret de l'andana de via 7). La zona sota marquesines encara està sense cartelleria, i el pas inferior té cartelleria provisional (que sembla ser oficial, ja és alguna cosa de millor que a estacions a les que no hi ha res o amb prou feines un cartell cutre posat pel personal de l'estació per salvar la cara).
-Els bancs i les papereres no recordo si ja els havien canviat abans d'aquesta reforma o no. En tot cas són dels nous.


A Barcelona-Sant Andreu Comtal (R2):
[des del tren]

-No he pogut veure res, ja era de nit i estava molt fosc.


A Barcelona-Passeig de Gràcia (R2):

-Feia temps que tenia pendent aquesta visita, i avui he aprofitat.
-He explorat la capçalera nord.
-L'accés Aragó amb Roger de Llúria s'ha clausurat i convertit en sortida d'emergència. No estic segur de quan el van tancar. Diria que vaig arribar a utilitzar-lo un dia que vaig fer el transbordament a peu des del metro Girona (L4), fa uns anys (deu anys? és possible), però no puc recordar si ja llavors estava tancat i vaig haver d'anar a l'accés d'Aragó amb Pau Claris o no.
-L'accés d'Aragó amb Pau Claris... tret que tinguin pendent una tercera fase d'obres, em sembla un desastre i una xapussa. Les escales mecàniques d'aquest accés donaven directament al carrer, i com que eren un colador, s'han tancat amb tanques d'aquelles provisionals, veurem si li troben una solució o si simplement es queda així (és a dir: cutríssim). El vestíbul de Pau Claris és molt petit, no hi ha taquilla, només dues màquines autovenda de bitllets i les barreres tarifàries, de les quals la de minusvàlids s'obre sola, així que també és un colador. I no hi ha seguretat allà. Alguna cosa hi hauran de fer, allí, perquè tot i que evidentment es fa servir menys que l'accés d'Aragó amb Passeig de Gràcia, sí que el fa servir bastanta gent.
-Tret d'un parell de portes, una a cada andana, que no sé a on deuen donar (tot i que la de via 2 crec que és la de l'antic passadís-ratera d'enllaç al metro que datava dels anys 1920 o així, la de via 1 ni idea), a nivell d'andanes està tot acabat ja. I bé, no és que hagi quedat malament, però la veritat és que hi podrien haver posat més bancs, n'han deixat molt poquets.
-La capçalera costat sud (accés Aragó amb Passeig de Gràcia, el principal), ja el coneixia de sobres i està acabat des de fa temps ja.
-En resum, que no sé si es poden donar per acabades les obres o no, perquè no em queda clar si l'accés d'Aragó amb Pau Claris està acabat així en plan mega-cutre o no, o si bé es tracta d'una fase intermitja abans d'una represa d'unes obres les quals de tota manera no acabo d'entendre que no s'hagin fet d'un sol cop abans de posar-hi el vítrex i la resta... :|


A Barcelona-Estació de França (R2):

-L'estació està molt marrana, plena de caques de colom per tot arreu a les andanes. Un fàstic bastant gran. Entenc que el port està al costat i amb els coloms ja se sap el què, pero tot i així, està que fa bastant de fàstic.
-Quant a la resta, sense canvis, les obres de recrescut de les quatre andanes que falten encara no han començat.
-La coberta està en un estat lamentable, i encara no han iniciat les obres tampoc.
-No he tingut temps de fixar-me en si han reparat el topall de l'accident.
-Aquesta estació és el colador més gran de Barcelona: no té barreres tarifàries. Incomprensible, tot i ser terminal de trens LD, MD i Rodalies, i una de las estacions que mouen més turistes. :nono


Al Prat de Llobregat (R2):
[des del tren]

-Detectada nova cartelleria de Rodalies de Catalunya. En principi, em sembla que poden haver serigrafiat la cartelleria ja existent, o bé haver-la substituït per panells nous però del mateix tamany que els antic vermells de Cercanías Renfe. Ja indica l'enllaç amb el metro. Del què no estic segur és de si això és una novetat o si ja porta temps posat. De fet, no recordo si ja ho havia comentat jo mateix (o bé algú altre dels habituals).


A Vilanova i la Geltrú (R2):

-Retirada la cartelleria tret dels cartells que indiquen el número de les vies.
-Accés secundari costat barri marítim encara tancat, la cosa sembla permanent: la gent fa fàstic. I de tota manera, alguns caradures aconsegueixen colar-se des d'allà, deu haver-hi algun forat a la tanca (tot i que he vist la poli pegar una volteta amb el cotxe patrulla per si de cas).
-Els teleindicadors no funcionen. Las pantalles del vestíbul tampoc. La megafonia pregravada tampoc, el taquiller (o el factor si n'hi ha) només anuncia la sortida dels trens origen Vilanova, els altres trens no els anuncia.
-Els bancs de pedra de les andanes de via 1/2 i 3/4 comencen a necessitar una repassadeta, igual que els bancs metàl.lics (que són dels nous però ja tenen uns anyets), igual que part de les vores d'andana (que alguna comença a esmicolar-se ja, i no tenen paviment podotàctil) i que les escales del pas inferior (bastant desgastades i relliscoses ja).


A Cubelles (R2):
[des del tren]

-Tot i la reforma i les barreres tarifàries, aquesta estació continua sent un colador. :nono


A Cunit (R2):
[des del tren]

-Tot i la reforma, aquesta estació continua sent un colador, per una banda perquè per l'entrada del vestíbul (l'oficial, vaja), segueix sense haver-hi barreres tarifàries, i per l'altra perquè per "l'entrada pirata" (costat Segur), el forat de la tanca ja el poden reparar tant com vulguin, que com no estigui la policia allà mateix, si convé es talla la tanca amb radial. L'incivisme a la R2 sud és demencial. Almenys a Calafell i a Segur la cosa ja no és com abans, però quin consol... :nono



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona”