Nova xarxa bus de l'AMB (Metrobus i Exprés)

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Respon
Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2204
Ubicació: Badalona

Nova xarxa bus de l'AMB (Metrobus i Exprés)

Entrada Autor: m.h.t. » Dijous 15/02/2018 21:53

Arriben els nous serveis de bus "AMB Exprés" i "AMB Metrobus"

L'AMB també crearà aquest 2018 dos nous serveis d'autobusos, en el marc de la Nova Xarxa de Bus Metropolità: el bus metropolità Exprés (AMB Exprés) i  el servei AMB Metrobus.


Pel que respecta a les línies metropolitanes AMB Exprés (E), el servei s'implantarà als municipis metropolitans més allunyats de Barcelona, per connectar la capital catalana. La primera línia serà la E95, que connectarà Castelldefels a Barcelona i es preveu la seva posada en marxa durant la primavera 2018. Més endavant es preveuen altres línies exprés que connectin amb Gavà, Viladecans, Sant Boi de Llobregat, etc. 

L'objectiu del bus Exprés, que farà recorreguts més directes i amb poques parades, a diferència de la xarxa de bus convencional, és millorar la velocitat comercial i arribar més ràpid al punt de destí. "La seva creació no eliminarà les línies convencionals, serà un servei complementari, dins de l'oferta global de transport de l'AMB", assenyalen des de l'AMB.

D'altra banda, el nou servei Metrobus, que s'implantarà a municipis que limiten amb Barcelona, es basa en línies metropolitanes d'alta freqüència, amb un interval de pas màxim de 10 minuts, que es pot assimilar més amb la freqüència del metro que no pas de bus interurbà. En aquests casos, també es contempla incloure, en determinats serveis, autobusos articulats de més capacitat. Aquest servei de Metrobús també es posarà en marxa durant la primavera, i la primera línia serà la M28, que farà la ruta Can Ruti, Badalona, Santa Coloma i Sant Andreu Comtal La previsió és estendre aquests serveis d'alta freqüència als principals eixos de mobilitat de l'àrea metropolitana.

Les xarxes de AMB Exprés i Metrobus tenen la vocació d'ampliar i millorar l'oferta de transport públic existent, oferint nous serveis més directes, ràpids i amb més freqüència i capacitat.  Les línies estan dissenyades per buscar l'efecte xarxa amb punts d'intercanvi que tindran un tractament especial pel que fa la senyalització, posant especial atenció a la coordinació i el transbordament amb la nova xarxa de bus que s'està implantant a la ciutat de Barcelona.

http://www.amb.cat/ca/web/amb/actualita ... 8476/11696

:flecha Presentació Nova Xarxa AMB Exprés i AMB Metrobus [AMB] [PDF]


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Divendres 16/02/2018 17:58

Això vol dir que desapereixeran les línies actuals o seran con reforç dels actuals serveis de bus?


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2152

Entrada Autor: albert28 » Divendres 16/02/2018 18:38

Carlos González ha escrit:Això vol dir que desapereixeran les línies actuals o seran con reforç dels actuals serveis de bus?
En teoria són de reforç, sino les actuals línies la gent es quedaria sense poder desplaçar ja que les noves redueixen significativament el nombre de parades que les L i B respectivament.
I ara entenc les comandes de més busos i articulats per part de Baixbus i Tusgsal, suposu les implantaran a mesura que vagin rebent una bona part de les comandes.



Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1896

Entrada Autor: sag470 » Divendres 16/02/2018 20:58

Diuen que no afectaran les línies actuals, pero jo ho dubto molt. Totes coincideixen. Crec que donarien millor seria, redibuixar les actuals, perque tots els corredors coincideixen amb altres línies.
Per exemple, la E95, que serà la primera, si fos reformulada de la L95, tan sols, truncada al centre de Castelldefels i a pl. Espanya i directe entre UPC i la Campana, es podria fer-se cada 15 min amb els mateixos cotxes. Els nous cotxes servirien millor a la L94 per posar-la cada 15 min tot l'any (inclós cada 12 min a l'estiu) per abastir el tram de la L95 a les Botigues.
El mateix passa amb la E81 i la L80/L81, la E70 i les L70/L72, i la E86 i les L86/L87.
La E79 segur que serà la actual L79. Les E97 i E98 serà la L97 restructurada. Igual en altres línies.

El que trobo a faltar a les noves renovacions de flota, són cotxes Low Entry per les exprés. Està clar que els articulats seràn per les Metrobus.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dissabte 17/02/2018 11:31

Ja que en part, la majoria de línies son les mateixes, només que suposo que aquests busos faran menys parades i serà més directe (alguna cosa semblant que fa els busos de Soler i Sauret oi?) la nomenclatura hauria de ser com les línies actuals anomenant "L9XE" o "L7XE" o alguna cosa així.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dissabte 17/02/2018 20:05

Un dubte... hi han algunes parades a Sant Boi anul·lades, i en aquest cas són algunes línies només.

Té que veure amb allò relacionat amb el metrobus i bus exprés??


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Eduardo
N6
N6
Entrades: 201
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Eduardo » Diumenge 18/02/2018 8:39

Carlos González ha escrit:Un dubte... hi han algunes parades a Sant Boi anul·lades, i en aquest cas són algunes línies només.

Té que veure amb allò relacionat amb el metrobus i bus exprés??
A día de la fecha que se sepa no guarda ninguna relación. Se están efectuando obras de mejora de algunas calles en el centro de la ciudad que tienen previsto finalizar a finales de este mes; son las L70-72-78-96-SB1 y una nueva rotonda en Camps Blancs lineas L72- SB1- SB3 y otras mejoras en la Cope también afectan a una parada en la Cope lineas L70-72-76-79-SB1 y L61 hasta fechas próximas a Semana Santa.



Avatar de l’usuari
Eduardo
N6
N6
Entrades: 201
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Eduardo » Diumenge 18/02/2018 12:04

sag470 ha escrit:Diuen que no afectaran les línies actuals, pero jo ho dubto molt. Totes coincideixen. Crec que donarien millor seria, redibuixar les actuals, perque tots els corredors coincideixen amb altres línies.
Per exemple, la E95, que serà la primera, si fos reformulada de la L95, tan sols, truncada al centre de Castelldefels i a pl. Espanya i directe entre UPC i la Campana, es podria fer-se cada 15 min amb els mateixos cotxes. Els nous cotxes servirien millor a la L94 per posar-la cada 15 min tot l'any (inclós cada 12 min a l'estiu) per abastir el tram de la L95 a les Botigues.
El mateix passa amb la E81 i la L80/L81, la E70 i les L70/L72, i la E86 i les L86/L87.
La E79 segur que serà la actual L79. Les E97 i E98 serà la L97 restructurada. Igual en altres línies.

El que trobo a faltar a les noves renovacions de flota, són cotxes Low Entry per les exprés. Està clar que els articulats seràn per les Metrobus.
Si la L79 se reconvierte en la E79 la zona entre Pl. Catalunya hacia Can Masallera por calle Industria y Bonaventura Colapa para salir a Av. Marià Girona y a Cornellà quedaría sin servicio de ésta linea; si te fijas en el esquema la E79 desde Pl. Catalunya se iría hacia el Gato Negro(Pl. Europa) para coger directamente la Carrertera de Cornellà. ya veremos que pasa!...



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2204
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dimarts 13/03/2018 17:26

La línia exprés E95 (Pl. Catalunya-Castelldefels) es posarà en marxa la setmana vinent. Les línies 'Exprés' no substituiran cap línia; les complementaran amb menys parades (1 ó 2 parades per municipi). Les 'Metrobus' sí seran substitucions.

Per tant, la nova E95 conviurà amb la L95. Serà el seu complement amb menys parades (només les principals).

Coincidint amb la presentació, avui, l'AMB ha presentat oficialment la nova xarxa, amb modificacions respecte l'esborrany:

Tenim 2 línies Metrobús més de les previstes: la M23 (Montigalà-Fòrum) i M24 (Clot-Can Ruti). A destacar, també, que la M25 serà directa per autopista entre Besòs i Glòries. Un altre canvi a destacar: la M19 deixa el Pg. Valldaura per circular per Via Favència i creuarà el Besòs pel Nus de la Trinitat i no pel Pont Vell de Sta. Coloma. A més, deixa de fer la volta per Sta. Rosa per ser directe per Rbla. St. Sebastià. També, la M29 circularà pel lateral de l'autopista entre President Companys (BDN) i Montgat Centre.

:flecha Dossier presentació Nova Xarxa AMB [AMB] [PDF]


Salvem l'Estació de França!

trainman
N9
N9
Entrades: 2365
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

Entrada Autor: trainman » Dimarts 13/03/2018 18:00

Supongo que cuando las e3, e4, e8 y e20 pasen a ser gestionadas por la AMB, deberían pasar de ser exprés.cat a convertirse en AMBexprés. Con estas cuatro, serían un total de once AMBexprés (las siete nuevas más las cuatro exprés.cat).
Estas cuatro exprés.cat son las que discurren íntegramente por la AMB.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimarts 13/03/2018 18:10

m.h.t. ha escrit:La línia exprés E95 (Pl. Catalunya-Castelldefels) es posarà en marxa la setmana vinent. Les línies 'Exprés' no substituiran cap línia; les complementaran amb menys parades (1 ó 2 parades per municipi). Les 'Metrobus' sí seran substitucions. Per tant, la nova E95 conviurà amb la L95. Serà el seu complement amb menys parades (només les principals).
Entonces la L94 qué harán con ella?
m.h.t. ha escrit:la M25 serà directa per autopista entre Besòs i Glòries.
Es decir, resucita la B24 pre-1999.
m.h.t. ha escrit:M23 (Montigalà-Fòrum) i M24 (Clot-Can Ruti).
La M23 será como la B23 que hace una especie de U o será más directa?
La M24 entonces será la B24 pero el tramo entre Clot y Urquinaona se lo come con patatas?
m.h.t. ha escrit:M19 deixa el Pg. Valldaura per circular per Via Favència i creuarà el Besòs pel Nus de la Trinitat
Entonces la M19 se supone que hará parada en el parque Europa y servirá el trozo de la Pallaresa que ahora sólo utiliza la B15 sólo sentido Oliveres?



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2204
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dimarts 13/03/2018 21:55

Renfe445 ha escrit:Entonces la L94 qué harán con ella?
Seguirá tal y como está. La L94 y L95 convivirán con la nueva E95, sólo que ésta última tendrá pocas paradas. ;) Me imagino: Pl. Catalunya, Pl. Espanya, Ildefons Cerdà (Ctat. Justicia), Bellvitge, Gavà Mar, Castelldefels (C-245), Castelldefels (Estació), Castelldefels (Platja). Una cosa així. :roll:
Renfe445 ha escrit:Es decir, resucita la B24 pre-1999.
Más bien resucita la B70, una B25 exprés por Gran Via que existió en los 80 y duró poco.
Renfe445 ha escrit:La M23 será como la B23 que hace una especie de U o será más directa?
Será la misma B23 pero limitada a Fòrum. Es posible que su trazado entre Fòrum y La Maquinista sea asumido por la 143 de TMB, resultando una 143 (Est. St. Adrià-La Maquinista), a la espera de la nueva V33.
Renfe445 ha escrit:La M24 entonces será la B24 pero el tramo entre Clot y Urquinaona se lo come con patatas?
Exacto. Por duplicidad con la H10. Se sabía que, tarde o temprano, la B24 se recortaría al Clot. :roll:
Renfe445 ha escrit:Entonces la M19 se supone que hará parada en el parque Europa y servirá el trozo de la Pallaresa que ahora sólo utiliza la B15 sólo sentido Oliveres?
Parará en Francesc Macià para bajar hacia Pl. de la Vila. En el Parc Europa entrará a la Ronda hasta la Trinitat Nova. Será una conexión inédita hasta ahora y muy interesante. :plas


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimarts 13/03/2018 22:44

Estás seguro que era la B70 la que iba por la autopista? Había una que era la 503, después 510, que hacía de refuerzo de la BS/TP, predecesora de la B25, que sí que iba por la autopista y sólo funcionaba en horas punta.

Info



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimarts 13/03/2018 23:01

Y entonces qué pasará con el trío L95/L94/L95? No son la misma línea pero una con menos paradas que las otras? :x



jlr
N6
N6
Entrades: 176
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: jlr » Dimecres 14/03/2018 3:58

Amb la M25 se suposa que la B25 la suprimiran



jlr
N6
N6
Entrades: 176
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: jlr » Dimecres 14/03/2018 4:00

Se sap quan entraran en servei les línies de la part Besòs, que farà tusgsal suposo?



Avatar de l’usuari
robertotlh
N7
N7
Entrades: 324

Entrada Autor: robertotlh » Dimecres 14/03/2018 10:56

En la M14 suposo que la únic canvi respecte l L14 serà utilitzar el túnel entre Pubilla Cases i Can Serra. No veig més opcions de retallada de recorregut.



Avatar de l’usuari
mikado
N9
N9
Entrades: 1844

Entrada Autor: mikado » Dimecres 14/03/2018 13:38

robertotlh ha escrit:En la M14 suposo que la únic canvi respecte l L14 serà utilitzar el túnel entre Pubilla Cases i Can Serra. No veig més opcions de retallada de recorregut.

O això que té tota la pinta , o combinar-ho amb els serveis especials que fan al matí que no fan tot el recorregut.

Hi han serveis especials desde Fabregada i desde Can Serra/Isabel la Catolica.



França451
N9
N9
Entrades: 2227
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dimecres 14/03/2018 16:50

m.h.t. ha escrit:
Renfe445 ha escrit:Entonces la L94 qué harán con ella?
Seguirá tal y como está. La L94 y L95 convivirán con la nueva E95, sólo que ésta última tendrá pocas paradas. ;) Me imagino: Pl. Catalunya, Pl. Espanya, Ildefons Cerdà (Ctat. Justicia), Bellvitge, Gavà Mar, Castelldefels (C-245), Castelldefels (Estació), Castelldefels (Platja). Una cosa així. :roll:
Renfe445 ha escrit:Es decir, resucita la B24 pre-1999.
Más bien resucita la B70, una B25 exprés por Gran Via que existió en los 80 y duró poco.
Renfe445 ha escrit:La M23 será como la B23 que hace una especie de U o será más directa?
Será la misma B23 pero limitada a Fòrum. Es posible que su trazado entre Fòrum y La Maquinista sea asumido por la 143 de TMB, resultando una 143 (Est. St. Adrià-La Maquinista), a la espera de la nueva V33.
Renfe445 ha escrit:La M24 entonces será la B24 pero el tramo entre Clot y Urquinaona se lo come con patatas?
Exacto. Por duplicidad con la H10. Se sabía que, tarde o temprano, la B24 se recortaría al Clot. :roll:
Renfe445 ha escrit:Entonces la M19 se supone que hará parada en el parque Europa y servirá el trozo de la Pallaresa que ahora sólo utiliza la B15 sólo sentido Oliveres?
Parará en Francesc Macià para bajar hacia Pl. de la Vila. En el Parc Europa entrará a la Ronda hasta la Trinitat Nova. Será una conexión inédita hasta ahora y muy interesante. :plas
Os acordáis de mi propuesta de llevar la B29 hasta Trinitat Nova por Santa Coloma para conectarla con el H2? Pues parece que algo han sacado de ahí.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1896

Entrada Autor: sag470 » Dimecres 14/03/2018 21:17

Yo no me esperaria mucho de las metrobus, ya que son las actuales con mejoras de frecuencia.
La M8 sustituye la L96, la M10 sustituye la L10, la M12 sustituye la L12 y la M14 sustituye la L14. Las M12 y M14 seguro que será mejorar la frecuencia a 5 min. Respecto la M10 dará mucho juego. Seguro que el tramo norte lo hará la L30 alargandola al hospital, pero el tramo sur... miedo da.
En el norte, la M19 sustituye la B19, la M21 sustituye la B6, la M23 sustituye la B23, la M24 susituye la B24, la M25 sustituye la B25, la M26 sustituye la B26, la M27 sustituye la B27 y B17, la M28 sustituye la B27 y el tramo de St.Sandreu de la B19, la M29 sustituye la B29 y la M30 sustituye la B30. No las veo mal. La M25 seguro que comportará algun coche más en la B20. En la M19 tengo dudas de como puede afectar el saturado nudo de Trinitat en hora punta.

Por lo que veo, de la primera presentación hay varias diferencias. La E95 irá por la C32 en vez de la C31, la reforma total de la M24 y la prolongación de la metrobus de la B29 hasta Montigalà. A ver en qué queda todo.



Respon

Torna a “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”