Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

Quines estacions renovaries primer?

1) Barcelona-Plaça Catalunya (R1, R3, R4), amb connexió a metro Universitat (L1, L2)
24
18%
2) Ocata (R1), amb ascensors
1
1%
3) Tordera (R1), amb segona via
5
4%
4) Cardedeu (R2), amb noves marquesines
1
1%
5) Llinars del Vallès (R2), amb noves marquesines
1
1%
6) Palautordera (R2), amb noves marquesines
2
2%
7) Barcelona-Sant Andreu Arenal (R3/R4/R7), amb ascensors i andanes altes
20
15%
8) Montcada-Bifurcació (R3/R4/R7)
16
12%
9) Montcada-Ripollet (R3)
1
1%
10) Santa Perpètua de Mogoda (R3), l'actual de La Florida
2
2%
11) Balenyà-Tona-Seva (R3)
0
No hi ha cap vot
12) Sant Vicenç de Castellet (R4)
2
2%
13) Barcelona-Arc de Triomf (R1/R3/R4), perllongament d'andanes
17
13%
14) Centelles (R3)
0
No hi ha cap vot
15) Figaró (R3)
0
No hi ha cap vot
16) Vacarisses-Torreblanca (R3)
3
2%
17) Sant Sadurní d'Anoia (R4)
0
No hi ha cap vot
18) Vilafranca del Penedès (R4), nous accessos amb barreres tarifàries
5
4%
19) La Granada (R4)
0
No hi ha cap vot
20) L'Arboç (R4)
1
1%
21) El Vendrell (R4)
3
2%
22) Molins de Rei (R1/R4)
3
2%
23) Parets del Vallès (R3)
0
No hi ha cap vot
24) Granollers-Canovelles (R3)
0
No hi ha cap vot
25) Les Franqueses del Vallès (R3)
0
No hi ha cap vot
26) La Garriga (R3)
0
No hi ha cap vot
27) Martorell (R4/R8), amb millora del transbordament Rodalies/FGC
18
14%
28) Mollet-Sant Fost (R2/R8)
4
3%
29) Altres (expliqueu)
2
2%
 
Vots totals: 131
437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Entrada Autor: 437.001 » Divendres 29/06/2018 10:57

robertotlh ha escrit:No crec que facin el soterrament a curt termini, doncs. Em sembla que a la Marín se l han ficat doblegada
Pensa que tenen pendent:

-Sagrera.
-Sant Andreu Comtal.

Aquestes dues, retard o no retard, ja són una carretada de diners enorme.

I a més, hi ha:

-Sant Feliu de Llobregat.
-Montcada (R2).
-L'Hospitalet (entre Florida i Riera Blanca, i entre Gran Via i Riera Blanca).

Són molts diners, especialment L'Hospitalet. A afegir a la factura de Sagrera i Sant Andreu Comtal.

A més, si el soterrament a Hospi no es fés bé, podria comprometre la reforma de Sants (salts de moltó).

En part, això és per culpa del Calaix dels trons.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Divendres 06/07/2018 8:42

A Calafell (R2):

-Teleindicadors en servei. Model Deimos/Aesys, en color. Dos per andana.

A Viladecans (R2):

-Res de nou.

Al Prat de Llobregat (R2):

-Res de nou.

A Bellvitge (R2):

-Res de nou. La veritat, no m'imagino com pensen instal.lar l'ascensor a l'andana direcció Vilanova sense ripar.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Diumenge 08/07/2018 9:50

A Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4):

-Res de nou.

A Barcelona-Arc de Triomf (R1/R3/R4):

-Res de nou.

A Barcelona-La Sagrera-Meridiana (R3/R4):

-Han canviat els teleindicadors.
-Han instal.lat sis nous teleindicadors, tres per via, model Deimos/Aesys en color. Com a totes les estacions subterrànies, són de LCD, no de LEDs.
-Tot i que la cartelleria d'aqusta estació és del tipus Rodalies de Catalunya, va ser de les primeres (o la primera?) en rebre-la, i té un defecte: és poc visible des del tren, perquè està colocada molt amunt. No em semblaria malament que la canviéssin i poséssin cartells como a Clot, que són molt més visibles.

A Barcelona-Torre Baró (R3/R4/R7):
[des del tren]

-Han tancat l'extrem costat Sant Andreu Arenal de l'andana direcció Sants, crec que hi havia maquinària (un segon dumper?).
-Res més de nou a la zona d'andanes.

A Montcada-Bifurcació (R3/R4/R7):
[des del tren]

-Fa un cert temps que han instal.lat nous monitors per a maquinistes a l'andana direcció Manresa/Vic, a la zona d'andana baixa i de terra. Si el tren és un Civia, problemes.

A Sant Miquel de Gonteres (R4):

-PER FI! Els trens ja paren a la part recrescuda de totes dues andanes. L'estació ha deixat de ser un perill per qui puja o baixa del tren.
-Estan a punt d'iniciar l'empenta del calaix del pas inferior cap a sota de les vies, que ja estan amb l'estructura metàlica habitual per a aquests casos, i una limitació a 30 km/h.
-Estan fent els ciments de l'escala del pas inferior a l'andana direcció Manresa. Per ara, només pilots.
-El pas a nivell entre andanes segueix en ús, però està separat de la parte oberta de les andanes per l'obra del pas inferior, així que cal fer una mica de volta a totes dues andanes, sortint al carrer. Desgraciadament, degut a aquesta volta i a que queda la cosa una mica confusa, la gent creua les vies directament per la zona de l'antic pas entre vies, que potser seria bona idea tornar a instal.lar, tal i com estan les obres ara mateix.
-Quant a les andanes, han recrescut ambdues andanes entre la part ja anteriorment recrescuda fa anys i l'extrem costat Viladecavalls. A l'andana direcció Barcelona li han fet un afegit provisional de ciment (com a Viladecavalls) per aquell cantó, a l'altra no, així que quedaran les andanes desaparellades. A totes dues ja hi han instal.lat bona part dels tancaments anti-frau, així com enllumenat provisional.

A Viladecavalls (R4):

-Avui el què no funcionava era l'ascensor de l'andana direcció Manresa.
-Trobo a faltar més bancs, como a mínim dos més, a l'andana direcció Barcelona sobretot.
-Definitivament, aquesta estació està guanyant passatgers d'ençà de la reforma.

A Manresa (R4):

-Xafarranxo de combat absolut.
-L'edifici de viatgers està tancat, tret de dependències de personal (em sembla que d'Adif). Ni idea de què hi fa, a dins, perè al carrer hi havia marcs de finestres velles apilats. Pel què semmbla, estan fent-hi una bona repassada, a l'interior.
-A més, estan iniciant les obres de reforma de l'accés per a vianants entre el pont del riu Cardener i el pàrquing dissuassori de l'estació: hi haurà voreres, estan preparant l'asfalt per fer els ciments d'un voral. Ja era hora, la veritat.
-L'accés a andanes es fa per la zona adjacent a l'edifici de viatgers i el pàrquing dissuassori, que està tancat per les obres. Allí hi han instal.lat casetes per al personal i les taquilles i màquines autovenda de bitllets, així com validadores provisionals.
-A totes dues andanes (vies 1/3 i vies 2/4), només un cotxe cap a sota de la marquesina pel costat Barcelona, la resta de la zona sota marquesina i l'extrem costat Rajadell estan tallats.
-A la part oberta de totes dues andanes ja gairebé han acabat les obres, excepte cartelleria i megafonia.
-Es tendeix a utilitzar només les vies 1 i 3, les vies 2 i 4, accessibles només pel pas superior provisional, s'utilitzen més que res per apartar-hi trenes, ja que no hi hauria manera de fer aquella andana accessible tret de per les escales.
-Quant al paso inferior, està sent reconstruït, sembla que al mateix lloc. La caixa de l'ascensor de l'andana de vies 2/4 ja és visible, no així a l'andana de vies 1/3.
-Encara en tenen per bastanta estona, per acabar.

A Barcelona-Estació de França (R2):

-No he tingut temps de veure gran cosa perquè per un mal càlcul he hagut de córrer cap a dins del tren de tornada a casa. Sí que he entrevist progrés a les obres (andana de vies 12/13, crec), així que hauré de dedicar-hi més temps un altre dia.
437.001 l’ha editat per darrera vegada el dia: Diumenge 08/07/2018 23:38, en total s’ha editat 1 vegada.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Diumenge 08/07/2018 23:28

A Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4):

-Res de nou.

A Barcelona-Arc de Triomf (R1/R3/R4):
[des del tren]

-Res de nou.

A Barcelona-Torre Baró (R3/R4/R7):

-Han tret les barreres tarifàries, les han substituït per una validadora.
-Han avançat bastant amb el nou revestiment del pas inferior, també hi estan instal.lant nou paviment, parte del mateix podotàctil.
-A les escales no hi han fet res encara.
-A nivell d'andanes, igual que ahir.

A Mollet-Santa Rosa (R3):

-Ja han acabat d'empènyer el calaix del pas inferior, que ja es troba a sota de les vies.
-Han eliminat la marquesina de l'andana de vies 1/3.
-Han tancat la sortida al carrer del costat nord de l'edifici, on hi estan construïnt un mur de rajola, i sembla que hi instal.laran tancaments anti-frau.
-Han començat la construcció d'una rampa per accedir cap a la part de sota la marquesina de l'andan de via 2 (edifici de viatgers), pel cantó Parets de l'andana.
-Han tret totes les vores d'andana de la part de via 2 que encara no té el paviment nou.
-Les obres ja han passat l'equador.

A Parets del Vallès (R3):

-Obres finalitzades. :D
-Han acabat la instal.lació dels nous tancaments anti-frau. En aquest cas realment han tancat l'estació: per entrar a la mateixa per alguna banda diferent de la porta ara s'ha de fer una volta de prop d'un quilòmetre, i en condicions dolentes.
-Ni rastre de la subestació encara, però alguna cosa em diu que sé on anirà: intueixo que serà fora d'andana, i a l'espai ocupat per la via en cul de sac.
-Només falten tres coses més: una, barreres tarifàries; dos, la reforma d'accessibilitat de l'estació (que vindrà amb el desdoblament), i tres, teleindicadors.

A Balenyà-Tona-Seva (R3):

-Obres encara no finalitzades.
-Falten per instal.lar uns metres de tancament anti-frau (del de color verd), costat Taradell, més enllà del moll de mercaderies (que per certo està en mal estat).
-El del bar està de vacances, i es nota molt, l'estació està feta una porqueria, plena de fullaraca. Això sí, no s'ha oblidat de posar el cartell dient que està de vacances amb el seu habitual estil humorístic. :D

A Cornellà (R1/R4):

-He descobert com a mínim dues zones susceptibles d'instal.lació de nous tancaments anti-frau: la porta de servei, que té unes tanques antigues que, tot i ser punxegudes, són poc ferotges perquè són molt baixetes, i les escales del pas superior, on he estat testimoni de passatgers saltant per les mateixes i cometent frau.
-Un dels teleindicadors de l'andana direcció Martorell no funciona (el que està costat Hospitalet).

A Martorell (R4/R8):

-Res de nou. :(

A Gelida (R4):
[des del tren]

-Res de nou.

A L'Arboç (R4):
[des del tren]

-Tancada la via 2 (principal direcció Barcelona), s'entén que per obres, tot i que no hi havia ni rastre de les mateixes. Entenc que els trens direcció Barcelona circulen per la via 4 (la desviada de l'edifici de viatgers), tot i que no ho he pogut comprovar.

Al Vendrell (R4):
[des del tren]

-Què bèsties!, han tornat a posar en servei la via 1, amb el gàlib dinàmic sense corregir, pero l'andana sí. Resultat: el forat que hi ha entre tren i andana és tan gran, que una persona despistada fàcilment pot caure a la via. :boig2

A Sant Vicenç de Calders (R2/R4):

-Noves pantalles del vestíbul ja en servei.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 09/07/2018 0:13

Estacions recentment reformades:

-Viladecavalls (R4)
-Barcelona-Sant Andreu Comtal (R2)
-Sabadell-Centre (R4)
-Sant Martí de Centelles (R3)
-Centelles (R3)
-Sant Celoni (R2)
-Lavern-Subirats (R4)
-Granollers-Canovelles (R3)
-Montcada-Ripollet (R3)
-El Papiol (R4) -FINALITZADA-
-Mataró (R1) -FINALITZADA-
-Vilassar de Mar (R1) -FINALITZADA-
-Blanes (R1) -FINALITZADA-
-Cerdanyola-Universitat (R7/R8) -FINALITZADA-
-Sant Cugat del Vallès (R8) -segona reforma- -FINALITZADA-
-Parets del Vallès (R3) -FINALITZADA-

Estacions en obres:

-Aeroport (R2, reconstrucció per soterrament + nou ramal i nova estació T1)
-Sant Cugat del Vallès (R8) -finalitzant-se-
-Els Monjos (R4) -finalitzant-se-
-Mollet-Santa Rosa (R3)
-Sant Miquel de Gonteres (R4)
-Barcelona-Estació de França (R2)
-Manresa (R4)
-Gelida (R4)
-Balenyà-Tona-Seva (R3) -finalitzant-se-
-Martorell (R4/R8)
-El Vendrell (R4)
-Barcelona-Torre Baró (R3/R4/R7)

Estacions amb obres adjudicades, però encara no iniciades (ja amb retard):

-Bellvitge (R2, adjudicada el 2015, pendent de confirmació d'inici d'obres)
-Mollet-Sant Fost (R2/R8, adjudicada el 2017)
-Cerdanyola-Universitat (R7/R8, pendent de confirmació d'inici d'obres) -segona reforma-

Estacions amb obres paralitzades i inacabades:

-Barcelona-Sagrera (R1/R2, nova estació)
-Barcelona-Sant Andreu Comtal (R2, reconstrucció per soterrament)

Obres recentment adjudicades (previsible inici ben aviat -mesos-):

-Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4)
-Barcelona-Arc de Triomf (R1/R3/R4)
-Sant Sadurní d'Anoia (R4)
-Cornellà (R1/R4)
-Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4) -segona reforma-

Obres en licitació:

-Castelldefels (R2)
-Gavà (R2)
-Vacarisses (R4)
-Vilassar de Mar (R1) -segona reforma-
-Bellvitge (R2) -segona reforma-
-Santa Perpètua de Mogoda-Granja Soldevila (R8, nova estació)

Licitacions desertes o desistides:

[...]



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimecres 11/07/2018 15:33

A Barcelona-Estació de França (R2):

-Andana de via 3 encara amb tanques, però oberta. Les obres d'aquesta andana han acabat.
-Andana de vies 10/11 acabada i completament oberta.
-Andana de vies 12/13 en curs de renovació, però aparentment oberta del tot, la part que dóna a via 12 ja ha estat recrescuda, falta la part de la via 13.
-Andana de vies 14/15 en curs de renovació, no sé si la via 14 està oberta, la via 15 sí que ho està, s'està recreixent des de l'extrem.
-La zona de transició entre andanes i vestíbul està en curs de repavimentació, han iniciat per les zones més properes als topalls i primer per les parts més properes a la via 14, actualment treballen a la zona entre les vies 3 i 6. WC tancat.

A Barcelona-Passeig de Gràcia (R2):

-Res de nou. Si hi ha obres a les escales mecàniques, no es veuen.

A Barcelona-Sants (R2):

-Res de nou.

A Bellvitge (R2):
[des del tren]

-Res de nou.

Al Prat de Llobregat (R2):
[des del tren]

-Res de nou.

A Viladecans (R2):
[des del tren]

-Res de nou. Única estació sense teleindicadors de tota la R2 sud, tret de Bellvitge.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dijous 12/07/2018 17:05

Adjudicaciones de Renfe
Número de Expediente: 2017-01176
OBRAS DE MEJORA DE LA ACCESIBILIDAD DE LA ESTACIÓN DE VACARISSES NUCLEO DE CERCANIAS DE BARCELONA
Adjudicatario: EXTRACO CONSTRUCCIONS PROXE S.A.
CIF: A32002644
Contrato: 4500029436
Importe (sin Iva): 1.367.402,10
Plazo Ejecución (Meses): 10

Fecha Adjudicación: 21/06/2018
Fecha Publicación en Web: 10/07/2018
)))



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Divendres 13/07/2018 5:13

A Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4):

-Res de nou.

A Barcelona-Passeig de Gràcia (R2):
[des del tren]

-Res de nou.

A Montcada i Reixac (R2):
[des del tren]

-Teleindicadors en curs d'instal.lació. Dos per andana.
-Per ara només hi ha els suports a l'andana direcció Granollers. A l'altra andana no ho he pogut veure, el tren anava molt ple...

A Mollet-Sant Fost (R2/R8):
[des del tren]

-Res de nou.

A Palautordera (R2):
[des del tren]

-Han baixat del tren (una 465 en doble) unes 80 persones com a mínim. :o El que fa una simple reforma d'andanes, un enllumenat mínimament decent, un paso inferior, i un bus llançadora. I això que la resta de l'estació fa pena, amb l'edifici de viatgers que està que cau (encara que ja s'ha anunciat la seva restauració).

A Gualba (R2):

-Teleindicadors instal.lats. Dos per andana. Model antic (lletres vermelles). Encesos, però encara sense servei.
-Megafonia nova en curs d'instal.lació, encara no funciona (funciona la megafonia vella).

A Cerdanyola-Universitat (R7/R8):
[des del tren]

-Res de nou.

A Sant Cugat del Vallès (R8):
[des del tren]

-Res de nou.

A Castellbisbal (R4/R8):

-Res de nou.

A Martorell (R4/R8):
[des del tren]

-Res de nou.

A Gelida (R4):
[des del tren]

-Res de nou.

A Sant Sadurní d'Anoia (R4):
[des del tren]

-Res de nou.

A Lavern-Subirats (R4):
[des del tren]

-Res de nou.

Als Monjos (R4):
[des del tren]

-Res de nou.

A L'Arboç (R4):
[des del tren]

-Res de nou.

Al Vendrell (R4):
[des del tren]

-Res de nou.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dissabte 14/07/2018 23:59

A Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4):

-Res de nou.

A Barcelona-Passeig de Gràcia (R2):
[des del tren]

-Res de nou.

A Montcada i Reixac (R2):
[des del tren]

-Avui el tren anava força més buit que fa dos dies, i he pogut veure bé les dues andanes.
-Han instal.lat els suports per a quatre teleindicadors, dos per andana. Van una mica més avançats a l'andana direcció Barcelona.

A Sant Celoni (R2):

-Rectificació:
a) l'andana de vies 6/8 efectivament no té teleindicadors.
b) l'andana de vies 2/4 només té un teleindicador per via.
c) l'andana de via 1 (principal direcció Barcelona) té dos teleindicadors.
d) l'andana de via 3 (via en cul de sac), té un teleindicador als topalls.
-Tots els teleindicadors són model antic (lletres vermelles).

A Gualba (R2):
[des del tren]

-Res de nou.

A Riells i Viabrea-Breda (R2):
[des del tren]

-Res de nou.
-Aquesta estació té teleindicadors des que es va reformar ha fa anys (per les obres de la LAV), i té un teleindicador per andana i via, model antic (lletres vermelles).

A Hostalric (R2):
[des del tren]

-Teleindicadors instal.lats aquí també! :D Dos per andana, model antic (lletres vermelles). Encesos, però sense servei.

A Maçanet-Massanes (R1/R2):

-Nova cartelleria de Rodalies de Catalunya instal.lada! :o JA ERA HORA! Ha quedat realment bé, ara ja no et perds. N'han instal.lat a totes les andanes, i al pas inferior l'han posat serigrafiada directament a la paret, com a Granollers-Centre o Sabadell-Centre.
-Via desviada sense andana del feix de vies costat Granollers en curs de renovació amb travesses monobloc polivalents. :D

A Tordera (R1):
[des del tren]

-Res de nou.
-Dos teleindicadors model antic (lletres vermelles). Encensos però sense servei.

A Blanes (R1):
[des del tren]

-Aquesta estació està sense cartelleria. Ja aniria tocant.

A Malgrat de Mar (R1):
[des del tren]

-Teleindicadors iniciant proves.
-Són dos per andana, model Deimos/Aesys (en color).

A Pineda de Mar (R1):
[des del tren]

-Aquesta estació està sense cartelleria. Ja aniria tocant.

A Bellvitge (R2):
[des del tren]

-Res de nou. Ni rastre d'obres ni de personal d'Adif.

Al Prat de Llobregat (R2):
[des del tren]

-Res de nou.

A Viladecans (R2):
[des del tren]

-Res de nou.

A Sant Vicenç de Calders (R2/R4):

-Han canviat el fals sostre del vestíbul, l'han deixat amb panells del mateix tipus que els que hi ha a sota les escales del Prat de Llobregat.
437.001 l’ha editat per darrera vegada el dia: Diumenge 15/07/2018 15:57, en total s’ha editat 3 vegades.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Diumenge 15/07/2018 0:25

En curs d'instal.lació

R1: Tordera, Malgrat de Mar.

R2: Montcada i Reixac, Gualba, Hostalric.

R4: Lavern-Subirats (instal.lats fa mesos i vandalitzats abans d'entrar en servei, mai han funcionat).


Estacions sense teleindicadors

R1: Cabrera de Mar-Vilassar de Mar, Caldes d'Estrac.

R2: Viladecans, Bellvitge, La Llagosta, Mollet-Sant Fost, Les Franqueses-Granollers Nord, Cardedeu, Llinars del Vallès, Palautordera.

R3: Barcelona-Torre Baró, Montcada-Ripollet, Santa Perpètua de Mogoda, Mollet-Santa Rosa, Parets del Vallès, Les Franqueses del Vallès,
La Garriga, Figaró, Sant Martí de Centelles, Centelles, Balenyà-Els Hostalets, Balenyà-Tona-Seva.

R4: Barcelona-Torre Baró, Sant Miquel de Gonteres, Vacarisses-Torreblanca, Vacarisses, Castellbell i el Vilar, Sant Vicenç de Castellet.

R7: Barcelona-Torre Baró.

R8: Mollet-Sant Fost.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimecres 01/08/2018 0:12

Adjudicaciones de Adif
Número anuncio/expediente: 3.17/27510.0121
SUMINISTRO Y MONTAJE DE FRONTAL POLIVALENTE EN TOPERA FIJA CON BASE DE HORMIGÓN EN LA ESTACIÓN DE HOSPITALET DE LLOBREGAT
Adjudicatario-NIF: LLALCO FLUID TECHNOLOGY SL - B81626244
Importe de Adjudicación: 27.500 Euros
Plazo de ejecución: 1 Mes

Fecha de Adjudicación: 06/06/2018
Fecha de Publicación: 25/06/2018

Pliego de prescripciones técnicas
M'havia oblidat de postejar-la.

En resum: que volen que tots els topalls de l'estació de L'Hospitalet siguin capaços d'aguantar l'impacte de qualsevol tren, sigui quina sigui la disposició de topalls del tren.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 06/08/2018 13:26

A Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4):

-Res de nou.

A Barcelona-Arc de Triomf (R1/R3/R4):
[des del tren]

-Res de nou.

A Barcelona-Torre Baró (R3/R4/R7):

-Vestíbul i pas inferior: terra completament instal.lat tret de les escales. Fals sostre encara no instal.lat. Barreres tarifàries encara inexistents, hi ha dues validadores.
-Iniciades obres a l'andana direcció Sants, que és més curta que la direcció Montcada-Bifurcació. Han tancat un tram de l'Avinguda de Vallbona (just la zona a on s'hi havia eliminat fa temps els tancaments), i un tram de la plataforma ferroviària, on s'hi està fent algun tipus d'excavació, probablement lligada al fet que per perllongar l'andana hauran de desviar el pas inferior que permet accedir des de l'Avinguda de Vallbona fins la parada de bus de la C-17 (Meridiana).
-El dumper segueix a dins del seu tancat al costat de l'ascensor.
-A l'andana direcció Montcada-Bifurcació no hi ha obres de cap mena.

Al Prat de Llobregat (R2):

-Res de nou.

A Vilanova i la Geltrú (R2):

-Estaven fent algun tipus d'obra al terra de l'andana de l'edifici de viatgers, més o menys davant de l'entrada del vestíbul.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 07/08/2018 1:41

A Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4):

-Res de nou.

A Barcelona-Arc de Triomf (R1/R3/R4):
[des del tren]

-Res de nou.

A Barcelona-Torre Baró (R3/R4/R7):
[des del tren]

-Res de nou.

A Montcada-Bifurcació (R3/R4/R7):
[des del tren]

-Des que han instal.lat els nous monitors per a maquinistes, els trens direcció Puigcerdà/Manresa paren amb part important del tren en andana ultra-baixa. :(
-La reforma en profunditat d'aquesta estació és cada cop més urgent, està en massa mal estat per ser de zona 1.

A Montcada-Santa Maria (R4/R7):
[des del tren]

-Un teleindicador de l'andana direcció Cerdanyola Universitat/Manresa fora de combat.

A Barberà del Vallès (R4/R7):
[des del tren]

-Un teleindicador de l'andana direcció Cerdanyola Universitat/Manresa fora de combat.

A Castellarnau (R4, estació tancada des de fa anys):
[des del tren]

-Em pregunto quan s'hi posaran de veritat amb la reobertura d'aquesta estació. Mai ha estat lluny de les cases, només que cada cop hi ha més cases...
-Pràcticament s'haurà de reconstruir, les andanes són ultrabaixes al 100%. No crec que es pugui reaprofitar ni tan sols la marquesina, i l'edifici de viatgers ni tan sols sé si segueix sent d'Adif. És més, em sembla que com a dependència fins i tot està donada de baixa.
-Al contrari que amb Torrebonica (traslladada unes centenes de metres i reoberta com a Terrassa-Est), aquí no cal traslladar l'estació.

A Sant Miquel de Gonteres (R4):

-Petit progrés. :D
-Ja han empès el calaix del pas inferior, i estan començant a tapar el forat que van haver d'obrir al costat de l'edifici de viatgers per a la seva construcció. El carrer ha estat reobert.
-A l'andana direcció Manresa, una màquina està fent pilots per cimentar les escales i el forat de l'ascensor.
-Estan començant a recréixer la part que falta de les dues andanes. Van més avançats a l'andana direcció Barcelona. Les andanes quedaran assimètriques.
-No he detectat progrés als tancaments anti-frau, però tal i com estan les obres no sembla que sigui la prioritat ara mateix.
-Detectats ciments per a un nou semi-pòrtic que substituirà els dos pals d'electrificació actuals situats a la zona d'andanes de l'extrem costat Viladecavalls. El nou semi-pòrtic anirà a l'andana direcció Manresa, com els altres semi-pòrtics ja existents.

A Vacarisses (R4):
[des del tren]

-Res de nou. Obres encara no iniciades.

A Manresa (R4):

-Petit progrés. :D
-Ja és visible l'estructura de l'ascensor de l'andana de l'edifici de viatgers (via 1).
-La porta del vestíbul estava oberta (però amb tanques): està completament potes enlaire, amb formigonera i tot (però no el bar, que està intacte).
-Poquet a poquet, continuen les obres de construcció d'una vorera al carrer, per tal que no s'hagi de sortir a la calçada com fins ara.

A Cornellà (R1/R4):
[des del tren]

-Obres iniciades! :D
-Han instal.lat tancaments anti-frau nous a la zona de la porta de servei. Per ara la porta de servei antiga es manté.
-No he pogut veure ni fixar-me en més parts de l'estació.

A Martorell (R4):
[des del tren]

-Res de nou. No he pogut veure ni fixar-m'hi, estava fosc.

A Gelida (R4):
[des del tren]

-Res de nou.

A Sant Sadurní d'Anoia (R4):
[des del tren]

-Res de nou.

A La Granada (R4):
[des del tren]

-Res de nou.

A Vilafranca del Penedès (R4):
[des del tren]

-Res de nou.

Als Monjos (R4):
[des del tren]

-Res de nou. :(

A L'Arboç (R4):
[des del tren]

-Res de nou.

Al Vendrell (R4):
[des del tren]

-Han obert la totalitat de l'andana de l'edifici de viatgers, però encara hi ha un parell de casetes d'obra (en el suposat de que no siguin noves).
437.001 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimecres 29/08/2018 0:42, en total s’ha editat 1 vegada.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 13/08/2018 2:53

A Barcelona-Sants (R2):

-Res de nou.

A Barcelona-Passeig de Gràcia (R2):
[des del tren]

-Res de nou.

A Barcelona-Estació de França (R2):

-Andana de via 3 acabada, tret dels suports de dues columnes de la coberta, i d'un rectangle prop dels topalls, que per alguna raó misteriosa està sense acabar.
-Andana de vies 10/11 acabada.
-Andana de vies 12/13 acabada.
-Andana de vies 14/16 encara no iniciada.
-Zona de transició d'andanes a vestíbul quasi acabada tret de la zona més propera a l'andana de via 14.
-Em sembla que és possible que hagin començat les obres de rehabilitació de la coberta, però no ho puc assegurar.

A Bellvitge (R2):

-Sembla que han iniciat obres preliminars de la modificació de la platja de vies (obres d'Adif).
-Han marcat amb esprai un munt de punts a la capçalera costat Sants, també han iniciat la cimentació per a nous pals d'electrificació.
-Per ara no hi ha res més de visible.

A Viladecans (R2):

-Res de nou.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Divendres 17/08/2018 17:02

A Cornellà (R1/R4):

-Els nous tancaments anti-frau a la zona de la porta de servei estan instal.lats i acabats.
-Desconec si hi ha més tancaments pendents d'instal.lar. La zona del pas superior exterior a l'estació encara és propensa a gent que es coli, però només escalant.

A Martorell (R4/R8):
[des del tren]

-Res de nou.

A Gelida (R8):
[des del tren]

-Res de nou.

A Sant Sadurní d'Anoia (R4):
[des del tren]

-Res de nou.

A Lavern-Subirats (R4):
[des del tren]

-Res de nou.

Als Monjos (R4):
[des del tren]

-Res de nou.

Al Vendrell (R4):
[des del tren]

-Res de nou.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Diumenge 19/08/2018 1:14

A Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4):

-Res de nou.

A Barcelona-Passeig de Gràcia (R2):
[des del tren]

-Res de nou.

A Barcelona-El Clot-Aragó (R1/R2):
[des del tren]

-Res de nou.
-Volia haver baixat aquí per observar les andanes, però no he tingut temps... i a la tornada hagués pogut, però avui estava molt cansat.

A Montcada i Reixac (R2):
[des del tren]

-Instal.lats cinc teleindicadors, dos per a cada una de les vies principals, i un per a la via desviada. Model Deimos/Aesys, de lletres taronges. Ja en proves.

A Mollet-Sant Fost (R2):
[des del tren]

-Estan instal.lant teleindicadors! :nono Model Deimos/Aesys.
-Això, a qualsevol altra estació seria una gran notícia, però... no se suposa que han de reformar aquesta estació? Ho dic, perquè em sembla que un dels teleindicadors està situat massa a prop del punt on en teoria ha d'anar el nou pas inferior. Hauré d'observar què dimonis hi estan fent, aquí.

A Gualba (R2):
[des del tren]

-Res de nou. Teleindicadors encara en proves.

A Hostalric (R2):
[des del tren]

-Res de nou. Teleindicadors encara en proves.

A Maçanet-Massanes (R1/R2):

-Estan renovant les dues vies desviades del feix de vies costat Granollers, tant la via 3, com la via sense andana, amb carril de 60 kg/m i travessa monobloc polivalent. A aquesta darrera hi ha una transició molt bèstia del nou carril de 60 kg/m al carril vell que com a molt és de 45 kg/m. El sotrac és considerable. Suposo que renovaran més tros.
La via sense andana ara mateix està tallada costat Sils, han eliminat l'agulla que la connectava a la via 3, només es pot accedir a la mateixa des del costat Hostalric, però no sabria decir si això serà definitiu.

A Bellvitge (R2):
[des del tren]

-No he pogut veure res, era fosc i el tren (un R2 Vilanova amb 451 en simple >:( ), anava molt ple.

A Vilanova i la Geltrú (R2):
[des del tren]

-Alguna en passava, ens ha donat la sortida un factor.
437.001 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimecres 29/08/2018 19:22, en total s’ha editat 1 vegada.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimecres 29/08/2018 0:35

A Bellvitge (R2):
[des del tren]

-Iniciades les obres de reforma de la platja de vies. Ja era hora! :D
-Han desbrossat la zona a reformar, i estan començant a excavar la futura plataforma.
-També estan instal.lant nous pals d'electrificació costat Sants.

A Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4):

-Res de nou.

A Barcelona-Arc de Triomf (R1/R3/R4):
[des del tren]

-Res de nou.

A Barcelona-Torre Baró (R3/R4/R7):
[des del tren]

-Res de nou.

A Balenyà-Tona-Seva (R3):

-Han instal.lat el tram de tancaments anti-frau que faltava entre el moll de mercaderies i el pas superior.
-Obres finalitzades. :D

A Mollet-Santa Rosa (R3):

-Ja han tornat a farcir del tot el forat deixat per les obres de construcció del calaix del pas inferior.
-Les escales del pas inferior comencen a prendre forma.
-Ja es distingeix el forat dels ascensors.
-Només queda per recréixer la part de les dues andanes situada entre el bar i el pas a nivell entre andanes.

A Mollet-Sant Fost (R2/R8):

-Instal.lats cinc teleindicadors, model Deimos/Aesys. En proves.
-Quatre per a les vies 1 i 2, dos per a cada andana.
-Un cinquè per a la via direcció Granollers de la R8.
-No n'estic segur, però crec que és possible que els teleindicadors estiguin ocupant part de la zona que en teoria hauria d'haver estat el pas inferior, o almenys així ho suggerien els treballs preliminars (marques d'esprai al terra de les andanes, que amb el temps quasi que ja han desaparegut). :mmm

A Montcada i Reixac (R2):

-En servei els cinc teleindicadors, model Deimos/Aesys, color taronja.
-N'hi ha dos per a cada una de les andanes de les vies 1 i 2, i un per a la via desviada.

A Cerdanyola-Universitat (R7/R8):
[des del tren]

-Res de nou.

A Sant Cugat del Vallès (R8):

-Res de nou. :nono
-Funcionaran algun dia els ascensors d'aquesta estació?

A Martorell (R4/R8):

-Res de nou.
-Encara no tinc clar si les obres dels tancaments anti-frau ja s'han acabat, o si estan a mitges. :mmm

A Gelida (R4):
[des del tren]

-Res de nou.

A Sant Sadurní d'Anoia (R4):
[des del tren]

-Res de nou.

A Lavern-Subirats (R4):
[des del tren]

-Res de nou. :nono

Als Monjos (R4):
[des del tren]

-Res de nou.

Al Vendrell (R4):
[des del tren]

-Res de nou.
437.001 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimecres 29/08/2018 19:24, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimecres 29/08/2018 14:38

Afegeixo, a Centelles, s'han canviat les baranes de protecció del pas superior, tancat des de fa dècades. Primer pas per restaurar-lo.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimecres 29/08/2018 19:18

UT440_132M ha escrit:Afegeixo, a Centelles, s'han canviat les baranes de protecció del pas superior, tancat des de fa dècades. Primer pas per restaurar-lo.
Cert, me'n descuidava, tot i que tècnicament és un element extern a l'estació, i no és d'Adif.
Sembla que d'aquí a no massa, i si segueixen el ritme que porten de les obres, la gent podrà tornar a passar-hi.
Una bona notícia. :ok



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dijous 30/08/2018 0:31

437.001 ha escrit:
UT440_132M ha escrit:Afegeixo, a Centelles, s'han canviat les baranes de protecció del pas superior, tancat des de fa dècades. Primer pas per restaurar-lo.
Cert, me'n descuidava, tot i que tècnicament és un element extern a l'estació, i no és d'Adif.
Sembla que d'aquí a no massa, i si segueixen el ritme que porten de les obres, la gent podrà tornar a passar-hi.
Una bona notícia. :ok
Si mal no vaig equivocat, la infraestructura, es de titularitat municipal. Vaig llegir no fa massa, que amb les obres de reforma de l'estació, es faria una restauració del pas superior. Jo crec que des que tinc coneixement, aquest pas ha estat tancat i abandonat. (Parlo de més de 30 anys).
Espero que a la segona fase de reforma de l'estació, s'inclogui uns bons tancaments exteriors, i la gent pugui creuar les vies per anar a la banda sud-est del poble, sense haver de creuar-les.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”