Estació de Sagrera-TAV

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

Què farieu amb la troballa del jaciment romà?

Conservar-lo totalment, encara que l'estació es vegi afectada
21
24%
Conservar-ho, integrant-ho a l'estació, només perilla una sortida
53
60%
No ho sé
1
1%
Res, per quatre pedrots, no val la pena mantenir-ho
9
10%
Altres
4
5%
 
Vots totals: 88
Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2204
Ubicació: Badalona

Re: Estació de Sagrera-TAV

Entrada Autor: m.h.t. » Divendres 13/04/2018 19:26

Carlos González ha escrit:Segons el pla i la idea de la nova Sagrera... És que desapareixi l'EdF i que els Regionals tornin a morir per Sant Andreu Comtal (quan es faci suposo la nova estació)
El relat oficial és vendre que La Sagrera assumirà els regionals i no parlen mai de l'EdF. Però, la realitat (per sort) pot ser-ne una altra ben diferent: ;)

La nova St. Andreu Comtal (SAC) no pot assumir ser terminal de gaires trens al disposar només de 4 vies. Abans era una gran estació; ara serà un baixador. Només pot ser terminal de trens mentre s'usin 2 vies passats; però volen utilitzar-ne les 4 (2 cap a Granollers i 2 cap a Ramal Aigües), per tant les 4 seran passants d'aquí a un temps.

La Sagrera, com ja hem dit, disposarà de 8 vies en ibèric; 4 han de ser passants. Igual que Sants. No cal afegir massa cosa més. :roll:

I tenim Estació de França (EdF), en plena reforma. Elevació de totes les andanes, renovació total de sostre, renovació de la subestació que alimenta l'estació i el seu ramal, fa poc renovació total del túnel i vies d'aquest, canvi d'enllumenat en breu, etc. L'Adif no invertiria una milionada a l'EdF si aquesta no comptés pel futur. Està clar que l'EdF tindrà un paper actiu a la nova configuració ferroviària, però, no en diuen res per què cal promocionar i justificar una nova Sagrera que s'està engolint totes les inversions.

Una cosa és el discurs oficial i la propaganda. Una altra, la realitat i les necessitats reals d'una xarxa que clama capacitat d'estacionament. :ok


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Divendres 13/04/2018 19:36

m.h.t. ha escrit:La nova St. Andreu Comtal (SAC) no pot assumir ser terminal de gaires trens al disposar només de 4 vies. Abans era una gran estació; ara serà un baixador. Només pot ser terminal de trens mentre s'usin 2 vies passats; però volen utilitzar-ne les 4 (2 cap a Granollers i 2 cap a Ramal Aigües), per tant les 4 seran passants d'aquí a un temps.
Tal como están ahora los servicios yo lo dejaría a tres vías, al menos para que pueda estacionarse el Castelldefels - St. Andreu Comtal de la mañana.



Avatar de l’usuari
Ganz
N7
N7
Entrades: 330
Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
Ubicació: Puigcerdà

Entrada Autor: Ganz » Divendres 13/04/2018 20:16

m.h.t. ha escrit:
Carlos González ha escrit:Segons el pla i la idea de la nova Sagrera... És que desapareixi l'EdF i que els Regionals tornin a morir per Sant Andreu Comtal (quan es faci suposo la nova estació)
El relat oficial és vendre que La Sagrera assumirà els regionals i no parlen mai de l'EdF. Però, la realitat (per sort) pot ser-ne una altra ben diferent: ;)

La nova St. Andreu Comtal (SAC) no pot assumir ser terminal de gaires trens al disposar només de 4 vies. Abans era una gran estació; ara serà un baixador. Només pot ser terminal de trens mentre s'usin 2 vies passats; però volen utilitzar-ne les 4 (2 cap a Granollers i 2 cap a Ramal Aigües), per tant les 4 seran passants d'aquí a un temps.

La Sagrera, com ja hem dit, disposarà de 8 vies en ibèric; 4 han de ser passants. Igual que Sants. No cal afegir massa cosa més. :roll:

I tenim Estació de França (EdF), en plena reforma. Elevació de totes les andanes, renovació total de sostre, renovació de la subestació que alimenta l'estació i el seu ramal, fa poc renovació total del túnel i vies d'aquest, canvi d'enllumenat en breu, etc. L'Adif no invertiria una milionada a l'EdF si aquesta no comptés pel futur. Està clar que l'EdF tindrà un paper actiu a la nova configuració ferroviària, però, no en diuen res per què cal promocionar i justificar una nova Sagrera que s'està engolint totes les inversions.

Una cosa és el discurs oficial i la propaganda. Una altra, la realitat i les necessitats reals d'una xarxa que clama capacitat d'estacionament. :ok
És cert el que dius perquè, darrerament, no se sent parlar massa del desmantellament d'EDF o de la transformació de l'estació per a nous usos. Per tant, imagino que l'estació es quedarà com està. Per desgràcia, m.h.t., el que no és un indicatiu són les millonades invertides. Adif sí que invertiria si no comptés pel futur, precisament perquè així inflen costos per demostrar que no hi ha ni rendibilitat ni rentabilitat i així procedir al tancament de la mateixa, va passar amb algunes línies del 85 i alguna altra més recentment (em ve al cap el mateix Directo de Burgos, abans de l'accident del túnel de Somosierra s'hi havia invertit).

Em crida l'atenció el fet que tinguin la pretensió de fer passar serveis de rodalia pel Ramal de les Aigües. Per quina línia més concretament? Perquè amb els darrers plans, si no recordo mal, l'R1 anava des de SVC fins a Maçanet via Vilanova i Mataró, l'R2 el mateix però via Vilafranca i Granollers i llavors queden l'R3 i l'R4... passaria alguna d'aquestes pel ramal de les Aigües?



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Divendres 13/04/2018 22:24

No seria millor fer que tant els Regionals Nord i Sud (comptant amb la R3 fora de Vic i R12) acabin a l'EdF???... per els trens del Nord paren per Sagrera i els del sud per Sants. I en aquest cas, fer passant la R2 per banda SVC i Maçanet-Massanes en cas de que es pensi fer serveis fins a Reus i Girona/Figueres.

O bé que els Regionals Sud parin per l'EdF i els Regionals Nord per l'Aeroport??


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

França451
N9
N9
Entrades: 2227
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Divendres 13/04/2018 22:53

El caso de la EdF es muy diferente a las líneas del 85. Por unas cosas o por otras siempre se acababa salvando y esta vez no ha sido la excepción. Mientras haya cabezas pensantes en la directiva de ADIF cada línea irá a su sitio y la Sagrera cumplirá la función que le dén.

Lo del Castelldefels-SAC de las mañanas, no acaba en SAC como dices, Renfe 445, si lo coges en las tres primeras paradas (Castefa, Gavá o Viladecans,) se anuncia como Montcada Bifurcaciò, está por ver si en servicio o lo desalojan, pero su destino real es ese.

Lo del Ramal de las aguas puede ser tanto para la R12, como para hacer que la R4 norte llegue a EdF vía Clot, o aunque me lapide aquel compañero en el otro hilo, manden todos los R11 a la EdF.
Hay una cosa que no debemos olvidarnos: no sé si sabéis que por el Borne y la Barceloneta andan unos cuantos guías turísticos que trabajan enseñando la ciudad a los guiris, concretamente las zonas del Borne, Ciutat Vella y Barceloneta. Un compañero de este foro cuyo nombre omitiré, que ha seguido todo el hilo relativo a la EdF consiguió hablar con varios de ellos y no sé si vía la empresa que los contrata o por iniciativa de los guías, uno de los puntos de interés que muestran ha sido la Estación de Francia. Por ello en ocasiones vemos a grupos de guiris paseando por sus instalaciones tirando fotos.

Bueno, pues en una de las leyendas negras que se hablaba por aquí, se decía que el ayuntamiento y los detractores iban a usar el turismo para justificar la eliminación de uso ferroviario de la estación, haciendo así más presión. Al margen de que esto pudiera ser o no verdad, sea por propia valoración de los turistas o por iniciativa de los guías, la gran cantidad de turistas que visitan la estación alaban su construcción y defienden su uso. Y todos los habitantes de los edificios de Dr Aiguader, que se pretendía que protestaran por el ruido de los trenes también están a favor del uso ferroviario de la estación.

El mismo usuario de este foro junto con un grupo se encargó de averiguar esta información hace unos años y me comunicó que un gran sector de turistas que por aquel entonces visitaban la ciudad estaban a favor de la estación. Y un pequeño sector que no estaba a favor no fue porque conociera la estación y pensara que sería mejor darle otros usos, era por desconocimiento de la existencia de la estación.

Hace dos años, para rematar yo tuve que hacer una encuesta de turismo que a mi empresa encargó el Ayuntamiento de Barcelona. En la zonal del Borne, una de las zonas que me tocó hacer, al final de la encuesta colé una pregunta que no estaba a todos los encuestados de la zona: si conocían la estación de Francia, y en caso afirmativo qué opinaban de ella. Los que no la conocían, aproximadamente un 30% de los encuestados, más o menos la mitad me preguntaron por su ubicación, seguramente para ir a verla. De quienes la conocían todos daban buena opinión de ella y algunos que conocían el tema de la amenaza de cierre se oponían a ello. Por supuesto, elaboré una tabla tras el estudio con los resultados aproximados relativos a este punto y se la hice llegar al contacto que habló con los guías, para que tuviera una información complementaria.

Evidentemente todo esto no nos da seguridad sobre la continuidad del funcionamiento de la estación, pero a los señores metreros con nulo conocimiento de cercanías o que crean que la EdF hay que eliminarle su uso ferroviario, les vendrá bien saber, lo mismo que al ayuntamiento, que con el sector turístico, no cuenten ya porque por el momento, ese sector no comulga con los deseos del ayuntamiento de eliminar el uso ferroviario de la estación. Y evidentemente, y por ello pongo este tochaco en este hilo, justificar la existencia de la Sagrera TAV aunque tenga tropecientas vías, y de SAC, para eliminar el uso ferroviario de EdF es un chiste demasiado malo para que se lo crean más allá de sus narices. Quiero decir, que si llegaran a eliminar la estación, la razón real sería otra, por lo que esa leyenda negra de la Sagrera, al final va a acabar en eso, en una leyenda sin fundamento. (que eso tampoco quita que si eliminan la EdF se diga que es por eso, pero la razón real nunca va a ser esa y en este foro se han dicho suficientes razones para desmontar por completo esa teoría, por lo que su veracidad va a ser la misma que la de Eto Morales diciendo que en su país había homosexuales porque se comía mucho pollo :riure :riure :riure )

Un saludo

Es que pasa una cosa, Carlos... No me preguntes de ésto porque no tengo noticias sobre ello. Pero lo que sé seguro es que adif tiene pensado otros usos para los aeropuertos (dentro de poco serán dos) que para meter allí regionales. ¿Que sería buena idea llevarlos allí? No te lo niego, pero por alguna razón adif tiene otros intereses antes que llevar una línea de regional a alguno de los aeropuertos, para eso precisamente se están gastando un dineral en hacer en El Prat un intercambiador. Los Regionales o mucho me equivoco o acabarán yendo todos a la EdF excepto alguna que otra línea, y tú mismo decías hace unas páginas en el hilo de propuestas de llevar todas las líneas de regional allí: la EdF puede perfectamente absorberlos todos gracias al ramal del Clot. A ver con qué nos sorprenden cuando La Sagrera esté en uso, pero si tanto La Sagrera como SAC acaban siendo estaciones pasantes y no se mueven muchas más líneas, que no te sorprenda. Y del mismo modo si meten todas las líneas de regionales del norte, del sur, del este y del oeste por la EdF, que tampoco te sorprenda, pues como no sé si sabes, durante los años 90, la Estación de Francia fue cabecera de la casi totalidad de trenes regionales, media y larga distancia y trenes internacionales de Barcelona, quedando Sants como estación de paso. Por lo que si vuelve a ser como era antes, ya sabes a dónde mandarán todos los regionales. Que hubiera sido buena idea llevar los del Norte al Aeropuerto para hacerlos pasar por Sants? Bueno, era una bonita opción pero no todo se puede en esta vida. No todo tiene que pasar por Sants, y gracias a que algunos directivos de ADIF tienen esta visión y son conscientes de que Sants ha llegado al límite, hay que explorar nuevas fronteras. Y evidentemente, entre hacer finalizar un regional o media distancia en la Sagrera y hacerlo en la EdF, está claro y cristalino que la EdF es un punto más céntrico y más interior que la Sagrera. Y eso ya no es favoritismo de uno u otro, eso sencillamente se llama sentido común.

Un saludo


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Divendres 13/04/2018 23:18

França451 ha escrit: Es que pasa una cosa, Carlos... No me preguntes de ésto porque no tengo noticias sobre ello. Pero lo que sé seguro es que adif tiene pensado otros usos para los aeropuertos (dentro de poco serán dos) que para meter allí regionales. ¿Que sería buena idea llevarlos allí? No te lo niego, pero por alguna razón adif tiene otros intereses antes que llevar una línea de regional a alguno de los aeropuertos, para eso precisamente se están gastando un dineral en hacer en El Prat un intercambiador. Los Regionales o mucho me equivoco o acabarán yendo todos a la EdF excepto alguna que otra línea, y tú mismo decías hace unas páginas en el hilo de propuestas de llevar todas las líneas de regional allí: la EdF puede perfectamente absorberlos todos gracias al ramal del Clot. A ver con qué nos sorprenden cuando La Sagrera esté en uso, pero si tanto La Sagrera como SAC acaban siendo estaciones pasantes y no se mueven muchas más líneas, que no te sorprenda. Y del mismo modo si meten todas las líneas de regionales del norte, del sur, del este y del oeste por la EdF, que tampoco te sorprenda, pues como no sé si sabes, durante los años 90, la Estación de Francia fue cabecera de la casi totalidad de trenes regionales, media y larga distancia y trenes internacionales de Barcelona, quedando Sants como estación de paso. Por lo que si vuelve a ser como era antes, ya sabes a dónde mandarán todos los regionales. Que hubiera sido buena idea llevar los del Norte al Aeropuerto para hacerlos pasar por Sants? Bueno, era una bonita opción pero no todo se puede en esta vida. No todo tiene que pasar por Sants, y gracias a que algunos directivos de ADIF tienen esta visión y son conscientes de que Sants ha llegado al límite, hay que explorar nuevas fronteras. Y evidentemente, entre hacer finalizar un regional o media distancia en la Sagrera y hacerlo en la EdF, está claro y cristalino que la EdF es un punto más céntrico y más interior que la Sagrera. Y eso ya no es favoritismo de uno u otro, eso sencillamente se llama sentido común.

Un saludo
Uno de los motivos que dije de hacer pasar la R11 por el Aeropuerto es para no saturar Sants en el sentido de que los R11 no paren allí, si hacen como ya habré dicho los R11 por la EdF... deberían de hacer que los R2 sea pasante por SVC vía Granollers Maçanet Massanes y los ramales del Aeropuerto (R2 Nord) que vaya o por Girona o por Figueres, y el de la EdF por Reus.

O lo que es lo mismo: Que soñar es gratis.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Divendres 13/04/2018 23:35

Yo dejaría como destino de todos los Serveis Regionals a la Estació de França, así centralizamos. R11 toma el ramal de Vilanova a la EDF, R12 toma el ramal de les Aigües, Vilanova y EDF. Entonces la Sagrera-AVE tendrá más trenecicos también, ambas estaciones se benefician.



Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1896

Entrada Autor: sag470 » Divendres 13/04/2018 23:51

m.h.t. ha escrit:La Sagrera, com ja hem dit, disposarà de 8 vies en ibèric; 4 han de ser passants. Igual que Sants. No cal afegir massa cosa més. :roll:
Ha variat el projecte? La idea era una estació de 8 vies, 4 pasants i 4 d'espera, de l'estil que faran a Sants, i una estació back-up a l'alçada de Riera d'Horta amb altres 4 vies d'estacionament per les línies del sud.
A Sants volien fer el mateix amb les línies del nord, pero amb l'Hospitalet d'estacionament, pero cal fer el salt de moltó.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dissabte 14/04/2018 21:18

El meu dubte és el perquè volen treure una estació amb moltes vies (com l'EdF) i es suposa que com diuen de fer-ho, de tornar a fer més vies de les que van treure en el seu moment (com SAC)???


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2204
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dissabte 14/04/2018 22:25

sag470 ha escrit:Ha variat el projecte? La idea era una estació de 8 vies, 4 pasants i 4 d'espera, de l'estil que faran a Sants, i una estació back-up a l'alçada de Riera d'Horta amb altres 4 vies d'estacionament per les línies del sud.
Crec que et confons amb la planta LAV/UIC. Aquesta sí disposarà de l'estació " back-up" per a l'estacionament d'AV/LDs UIC procedents de la Península (que no continuïn cap a Girona/França):

Imatge
BLAU: Sector UIC (LAV) (planta superior)
VERMELL: Sector convencional (ibèric) (planta inferior)
Font mapa: Trenscat.cat


Però, la planta Rodalies/Regionals/LD ibèric) no la contempla. Potser, el projecte inicial sí, però es va haver d'ajustar al nou presupost, molt més reduït.


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Diumenge 15/04/2018 10:54

m.h.t. ha escrit:
sag470 ha escrit:Ha variat el projecte? La idea era una estació de 8 vies, 4 pasants i 4 d'espera, de l'estil que faran a Sants, i una estació back-up a l'alçada de Riera d'Horta amb altres 4 vies d'estacionament per les línies del sud.
Crec que et confons amb la planta LAV/UIC. Aquesta sí disposarà de l'estació " back-up" per a l'estacionament d'AV/LDs UIC procedents de la Península (que no continuïn cap a Girona/França):

Imatge
BLAU: Sector UIC (LAV) (planta superior)
VERMELL: Sector convencional (ibèric) (planta inferior)
Font mapa: Trenscat.cat


Però, la planta Rodalies/Regionals/LD ibèric) no la contempla. Potser, el projecte inicial sí, però es va haver d'ajustar al nou presupost, molt més reduït.
Desgraciadamente el proyecto a variado y no sera el mega intercambiador que se dijo en su momento, ya debemos acostumbrarnos a que nos vendan la moto y despues por falta de dinero se cambien las cosas.
Creo y no se si es positivo o o que el Hotel privado tampoco se hara ya que nadie quiere poner el dinero.

Yo creo que el problema de la Sagrera no es que todo cambie y no sea lo que se anuncio el problema es la lentitud en las obras, ya que Sants nunca hiba a ser estación termino y las vias de AV debian pasar tambien por una planta inferior sin restar vias al ancho convencional, pero aqui nuevamente se cambio el proyecto y tenemos lo que tenemos.

Saludos.



França451
N9
N9
Entrades: 2227
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dilluns 16/04/2018 12:30

Queeee no hay tu tía.
Olvidaos ya de ese plano, que al final será la mitad de todo eso. Sentido Granollers a lo mejor tendrá tres vías, dos pasantes y una de apartado, y sentido Badalona, dos vías, y a correr. Lo que tenga el AVEstruz no afecta a la red convencional, le pueden meter quinientas vías, un hotel, cafetería, centro comercial y lo que queráis, pero aquí hablamos de las vías convencionales y su afectación al resto de la red y a otras estaciones.

No le deis más vueltas, Carlos, duerme tranquilo que la Estación de Francia seguirá recibiendo trenes de cercanías y regionales. Lo que está por ver es cuántas líneas y cuales habrán de llegar. Pero todos tranquilos. Maño, no te comas mucho la cabeza, que vas a tener el R2 nord cada media hora, los procedentes de Castefa en minibuque cada media hora los laborables lectivos, ya sabes ;) y los R1 pasantes, y como mucho el RG1 y los R11 y R12 si los meten por las Aguas. Lo mismo que en Clot Aragò, vamos, con la misma frecuencia que habrá hoy. Lo único que te diferenciará a ti es que tendrás desde tu casa el Clot a la izquierda y la Sagrera a la derecha y podrás elegir tomar el tren de cercanías en una o en otra, pero la cantidad de trenes van a ser los mismos que hoy en día tienes por el Clot, así que en lo que a Cercanías se refiere te dará igual ir a una estación que a la otra ya que tendrás lo mismo. Ni vías de apartado, ni regionales del sur, ni líneas megafashion ni na de na de na. Otra cosa es lo que hagan en LAV, ahí tendrás lo que hagan pero en Cercanías no soñéis con una megaestación con quince vías y todas las líneas de cercanías porque no lo harán. Por no tener no tendréis ni el regional de Madrid/Valencia y por supuesto, el talgo y los patitos ni los hueles. A lo mejor el talgo sí por aquello de que tiene los talleres en la Vía Trajana, pero nada más.
Todo lo demás será humo, humo y humo. Dos vías y si acaso una más en la R2 y a correr que es gerundio.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dilluns 16/04/2018 15:48

França451 ha escrit:[...]y a correr que es gerundio.
Discrepo! Correr es infinitivo.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 24/07/2018 19:58

Ah, però havia algú que s'ho cregués?



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Divendres 24/08/2018 9:42

Més retards...?
(l'epígraf "Del Neolític al tren" mola!)

https://www.lavanguardia.com/local/barc ... adors.html

Aparecen fosas de la guerra de los Segadors en la Sagrera
Las excavaciones cerca de la futura estación descubren 318 cadáveres del sitio de Barcelona en 1651

A su alrededor se otea el mañana: la futura estación de la Sagrera, clave para organizar el tránsito ferroviario de Barcelona. En medio se asoma el ayer: las fosas donde fueron enterrados los soldados de la guerra de los Segadors (1640-1652) que participaron en el cerco a Barcelona en el siglo XVII, y que posiblemente murieron de la peste. Los restos de 318 combatientes han aflorado en las excavaciones arqueológicas que se llevan a cabo en el entorno del nudo de comunicaciones. La realidad es que cada vez que se emprenden obras en los aledaños de las vías aparecen nuevos hitos de la historia de la Sagrera, desde la prehistoria hasta hoy.

Josep Pujades, responsable de las intervenciones arqueológicas del Servei d’Arqueología de Barcelona, explicó que es la segunda vez que se trabaja en esta zona de Sant Martí. La primera fue en la temporada 2011-2012 y aparecieron siete fosas. Con las tareas que ahora se están desarrollando ya se ha alcanzado la cifra de 65 enterramientos. En total se han localizado 318 cadáveres, que, a falta de la comprobación que dará el carbono 14, todo apunta a que eran soldados del ejército de Felipe IV durante el cerco a Barcelona en la guerra de los Segadors. La documentación que ha llegado hasta nuestros días señala que en esta zona se levantó un campamento de las huestes atacantes.

Es una gran necrópolis. Hay cadáveres bien enterrados en osarios comunes, unos con la cabeza hacia un lado y los otros acomodados en sentido contrario. Se han encontrado inhumaciones de dos personas y hasta de ocho, y también se ve que hay un momento en que los lanzan de cualquier forma. De hecho, hay alguna fosa común en la que sólo se ha levantado un primer nivel, y no se descarta que debajo pueda haber más cuerpos. La edad de los fallecidos oscila entre los 16 y los 35 años, y la inmensa mayoría son hombres, aunque también hay algunas mujeres. Y es que en aquella época también iban algunas con las tropas, bien para cuidarse de su intendencia o para ejercer la prostitución.

En cuanto a otros hallazgos en los enterramientos, poca cosa. Es posible que los uniformes se reciclaran, y por eso no hay ninguno. Poco más ha surgido: algún botón, algún zapato; de escasa relevancia por el momento.

Una de las cuestiones más llamativas es que, salvo uno de los cadáveres, que presenta una fractura en el cráneo, el resto de los cuerpos no presentan indicios de muerte violenta. Así que la tesis es que no se los llevó la guerra, sino la peste, puesto que Barcelona padecía una epidemia en aquellos tiempos, que se prolongó entre 1650 y 1654, de manera que la plaga también pudo afectar a los sitiadores. Pujades comenta que en aquellos momentos del cerco, la ciudad había pasado de 50.000 moradores a unos 20.000, por temor de la enfermedad, de la propia contienda y de la huida de parte de sus vecinos para escapar de las privaciones y hostilidades.

(....)

Los trabajos actuales se iniciaron el pasado mes de abril, y las excavaciones están a cargo de la empresa Antequem bajo la supervisión del Servei d’Arqueología del Ayuntamiento de Barcelona. Las tareas se centran en lo que serán los accesos viarios a la futura estación, donde habrá unos túneles allá donde estaba la ronda de Sant Martí, cerca de la rotonda. En 1651 en este lugar se levantó un campamento militar del ejército que sitió Barcelona, cuya ­muralla estaba a la altura del actual paseo de Sant Joan. A la espalda del acantonamiento, aún más lejos de los lienzos, se enterraba a los fallecidos, que ahora han regresado tras siglos de anonimato. La estación no sólo es el futuro: cada nuevo tramo aporta nuevas visiones de la historia de la Sagrera, desde la prehistoria hasta hoy.

Del neolítico al tren

La estación de la Sagrera es el cuento de nunca acabar. Sobre ella han pesado sospechas de corrupción en las obras y se han producido enormes retrasos en su construcción. Pero la verdad es que casi cada vez que se da una palada en la línea de alta velocidad aparecen hallazgos históricos que deben comprobarse. En los años 2011 y 2012, en la calle Josep Soldevilla, aparecieron restos de un hábitat, silos y una tumba infantil del neolítico, de finales del quinto milenio antes de Cristo. Parece hoy difícil de imaginar, pero en la época romana en la zona se cultivaba la viña y se erigieron lujosas villas de patricios, como la del Pont del Treball Digne, de la que se recuperó una inscripción en el 2013. Otra villa debió de estar en el actual número 19 de la calle de la Estació, donde en el 2016 salieron a la luz unas depuradas pinturas murales.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Dilluns 03/09/2018 13:12

El que no entenc és perquè projecten obrir l'estació de Sagrera TAV de l'L9 per al 2022 ? Si l'estació Intermodal a aquest pas no crec que estigui acabada al 2022 ? :nose



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dilluns 03/09/2018 16:46

uriol108 ha escrit:El que no entenc és perquè projecten obrir l'estació de Sagrera TAV de l'L9 per al 2022 ? Si l'estació Intermodal a aquest pas no crec que estigui acabada al 2022 ? :nose
Buenas, por que tampoco abriran la de la L9, asi de sencillo, a estas alturas y mirando hacia atras, todavia creeis en los plazos de ejecucion de las obras? por que Yo no, sinceramente no me creo nada por que nunca cumplen nada y no lo digo por crear malestar pero es la sensacion que tengo desde hace años y vale para Fomento como para la Generalitat, por que todos han incumplido.
Saludos



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2204
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dimarts 23/10/2018 12:07

Torna el totxo!! :blah La Sagrera torna a ser allò per la qual s'havia concebut: un element d'especulació urbanística i no una estació ferroviària:

El futur de l’estació de la Sagrera torna a lubricar-se via plusvàlues

La societat Barcelona Sagrera Alta Velocidad (BSAV) ha adjudicat un solar situat prop de la futura estació a la promotora immobiliària Corp Edificacions per un import de 10,4 milions d’euros. Tot un increment del 63% del preu de licitació que servirà per finançar les obres de la infraestructura, mentre que en paral·lel la constructora podrà aixecar nou habitatge privat en aquest nucli urbà. Però… què amaga aquest model financer?

Primer de tot s’ha de tenir en compte que BSAV és la societat responsable de les obres de la futura estació intermodal de la Sagrera i dels seus entorns, i que està participada pel
Ministeri de Foment (50%), l ‘Ajuntament de Barcelona (25%) i la Generalitat de Catalunya (25%). Al cap i a la fi, aquestes institucions van ser les encarregades de dissenyar les fonts de
finançament de tota l’obra (les quals fins ara han resultat ser un fracàs rotund).

Per tal de fer memòria, cal recordar que el primer operatiu va ser dissenyat l’any 1996 i tenia com a intenció potenciar la construcció d’habitatge al voltant del parc que havia de cobrir la trinxera de vies per després finançar l’obra amb les plusvàlues obtingudes. Segons aquest càlcul, l’obra seria pagada per Adif, ens que aportava 161 milions d’euros , l’Addicional Tercera de l’Estatut que garantia 255 milions i les plusvàlues afegirien els 287 milions restants (el 41% del total).

[...] Un modus operandi que no només involucrava als terrenys disponibles per aixecar blocs de pisos, sinó que l’Ajuntament també es va sumar a la jugada mitjançant la requalificació dels terrenys industrials de la zona en urbans, per tal d’augmentar l’extracció de plusvàlues. El que no esperaven, però, era l’explosió de la bombolla del totxo i les seves conseqüències. [...]

Si ningú comprava habitatges, com anaven a pagar aleshores el projecte? L’any 2009 l’administració va decidir canviar la font econòmica per poder suportar el pressupost de l’obra sense haver d’augmentar la despesa pública: les plusvàlues es transformarien en
ingressos comercials
. Amb el nou pressupost que retallava el projecte calculat en 800 milions a 650 milions d’euros, [...] Adif va obrir per aconseguir la gestió de l’espai comercial de l’estació. El model, però, tampoc va funcionar mai.

Cap privat es va interessar mai per la cessió a 60 anys de l’espai comercial de 6.000 metres quadrats del vestíbul de la Sagrera. [...] Val a dir que l’operació que ha dut a terme BSAV aquesta darrera setmana ve a confirmar que l’estació es tornarà a lubricar mitjançant les plusvàlues.

http://www.expresdesantandreu.cat/notic ... PpWB96HGMM


Salvem l'Estació de França!

França451
N9
N9
Entrades: 2227
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dimarts 23/10/2018 13:38

m.h.t. ha escrit:Torna el totxo!! :blah La Sagrera torna a ser allò per la qual s'havia concebut: un element d'especulació urbanística i no una estació ferroviària:

El futur de l’estació de la Sagrera torna a lubricar-se via plusvàlues

La societat Barcelona Sagrera Alta Velocidad (BSAV) ha adjudicat un solar situat prop de la futura estació a la promotora immobiliària Corp Edificacions per un import de 10,4 milions d’euros. Tot un increment del 63% del preu de licitació que servirà per finançar les obres de la infraestructura, mentre que en paral·lel la constructora podrà aixecar nou habitatge privat en aquest nucli urbà. Però… què amaga aquest model financer?

Primer de tot s’ha de tenir en compte que BSAV és la societat responsable de les obres de la futura estació intermodal de la Sagrera i dels seus entorns, i que està participada pel
Ministeri de Foment (50%), l ‘Ajuntament de Barcelona (25%) i la Generalitat de Catalunya (25%). Al cap i a la fi, aquestes institucions van ser les encarregades de dissenyar les fonts de
finançament de tota l’obra (les quals fins ara han resultat ser un fracàs rotund).

Per tal de fer memòria, cal recordar que el primer operatiu va ser dissenyat l’any 1996 i tenia com a intenció potenciar la construcció d’habitatge al voltant del parc que havia de cobrir la trinxera de vies per després finançar l’obra amb les plusvàlues obtingudes. Segons aquest càlcul, l’obra seria pagada per Adif, ens que aportava 161 milions d’euros , l’Addicional Tercera de l’Estatut que garantia 255 milions i les plusvàlues afegirien els 287 milions restants (el 41% del total).

[...] Un modus operandi que no només involucrava als terrenys disponibles per aixecar blocs de pisos, sinó que l’Ajuntament també es va sumar a la jugada mitjançant la requalificació dels terrenys industrials de la zona en urbans, per tal d’augmentar l’extracció de plusvàlues. El que no esperaven, però, era l’explosió de la bombolla del totxo i les seves conseqüències. [...]

Si ningú comprava habitatges, com anaven a pagar aleshores el projecte? L’any 2009 l’administració va decidir canviar la font econòmica per poder suportar el pressupost de l’obra sense haver d’augmentar la despesa pública: les plusvàlues es transformarien en
ingressos comercials
. Amb el nou pressupost que retallava el projecte calculat en 800 milions a 650 milions d’euros, [...] Adif va obrir per aconseguir la gestió de l’espai comercial de l’estació. El model, però, tampoc va funcionar mai.

Cap privat es va interessar mai per la cessió a 60 anys de l’espai comercial de 6.000 metres quadrats del vestíbul de la Sagrera. [...] Val a dir que l’operació que ha dut a terme BSAV aquesta darrera setmana ve a confirmar que l’estació es tornarà a lubricar mitjançant les plusvàlues.

http://www.expresdesantandreu.cat/notic ... PpWB96HGMM
La verdad es que este tema nunca se nos había pasado por la cabeza hablando de la estaciò de França: con el empeño del Ayuntamiento de Barcelona por liquidarla usando como excusa la Estación de La Sagrera, a nadie se le había pasado por la cabeza que si Adif/Las constructoras y los que ponen la pasta le ofrecían al Ayuntamiento una sustanciosa pasta para que especule en La Sagrera a cambio de dejar en paz la EdF.
Y es que aunque tratemos las dos estaciones en hilos separados, no se puede entender el avance de las obras de una sin mirar lo que está pasando en la otra, porque todos, absolutamente todos, Adif, Renfe, el ayuntamiento, la Generalitat, el estado, el propio FTC y los aficionados al ferrocarril, todos siempre hemos conectado las obras de La Sagrera con el futuro uso ferroviario de la estaciò de França.
Truncado el sueño de Colau de hacer zona verde hasta el Mar ampliando la Ciutadella, y en vista de que en la EdF se están haciendo obras importantes (pavimentación del suelo, puntos de carga de móviles en los paneles, remodelación del techo de las cubiertas de las vías, sistemas de seguridad de frenado en las vías para evitar accidentes como el de 2017, etc), si hubiésemos pensado un poquito habríamos llegado a la conclusión de que Adif, que ya debe estar hasta el gorro de que el ayuntamiento de Bcn le presione con la EdF, le haya venido de perlas la idea de especulación urbanística de los terrenos de La Sagrera para usarlo como arma de cambio ante el ayuntamiento, a cambio de dejar en paz la EdF. Y hasta ahora, a nadie de nosotros se nos había ocurrido que el temido hotel, o las temidas viviendas que el ayuntamiento amenazaba poner en la Barceloneta, bien podrían hacerlo en La Sagrera si se le daba al ayuntamiento una cantidad suficientemente sustanciosa para que acepte. Es un chantaje traicionero, pero en estos tiempos donde cualquiera se vende por veinte millones, puede suceder de todo.

Volviendo al tema de La Sagrera y su conexión con el Metro, hay sin embargo un punto en el que no estoy de acuerdo con vosotros. Creo que la estación de Metro L9 es completamente independiente de lo que pase en la Renfe. Me explico: si en los terrenos actuales se hacen viviendas y un parque, comercios y se hace la zona habitable, cuando esta zona y esas viviendas empiecen a llenarse de propietarios/inquilinos, se puede justificar la apertura de una estación de Metro de la L9 para dar servicio al barrio. Y esto es completamente independiente de si la estación de Renfe se hace o no. Quiero decir, una vez que haya vivendas y que la zona esté habitada, para el ayuntamiento y para TMB ya es suficiente justificación para abrir la parada de Metro: no necesita en este caso depender de la apertura de una estación ferroviaria de Renfe. ¿Me explico? Que en un futuro más adelante se proyecte la estación de Renfe y la de Adif para el AVE, ya es otra cosa, incluso que ambas estaciones se hagan conjuntamente con la estación de la L9 de Metro también, pero la apertura de la estación de TMB en este caso, es completamente independiente de lo que hagan Renfe y Adif, mientras que haya viviendas y una zona habitable en los terrenos que ya se esté usando.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2204
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Diumenge 09/12/2018 14:33

El futur dels entorns de l'estació de la Sagrera als barris de Sant Martí

La trobada tindrà lloc dilluns 10 de desembre, a les 18 h, a l’institut Salvador Seguí (c. Pont del Treball Digne, 15 – sala teatre)


Imatge

https://www.barcelona.cat/mobilitat/ca/ ... rti_744363


Salvem l'Estació de França!

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”