Anell ferroviari L1-L9
Anell ferroviari L1-L9
I com deia la Karma, "Tot torna", en aquest cas, el tema de l'anella :
https://totbarcelona.elmon.cat/mobilita ... ssion=true
TMB estudia una anella que enllaçaria la L1 i la L9
Permetria augmentar la capacitat de volum de passatgers del metro i la freqüència de pas dels trens
AdriĂ Lizanda 08.11.2018 14.07 h.
Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) estudia crear una anella al metro de Barcelona enllaçant la L1 i la L9. El fins fa poc director del metro, Marc Grau, argumentava recentment en una jornada que la creaciĂł d’aquesta anella, que uniria les dues lĂnies per les estacions de Torrassa i La Sagrera, permetria augmentar la capacitat de volum de passatgers al tren i la freqüència de pas.
Grau va avançar el projecte, que encara no té calendari ni finançament, a la recent jornada 'El futur del metro de Barcelona' al Col·legi d’Enginyers de Camins.
Ricard Riol, president de l'AssociaciĂł per a la PromociĂł del Transport PĂşblic (PTP), afirma que, tot i que la freqüència dels trens actual Ă©s adequada, cal augmentar el volum de passatgers que les lĂnies admeten en alguns trams. Un d’ells Ă©s el central de la L1, que va de Torrassa a La Sagrera. “La idea principal d’aquesta anella seria augmentar el volum de passatgers que poden viatjar en la lĂnia”, sintetitza Riol.
La creaciĂł de l’anella estĂ , lògicament, supeditada al final de les obres de la L9. L’any 2026 es preveu que acabin les obres, però tambĂ© s’hauria de renovar la L1 per completar l’anella. Els trens d’aquesta lĂnia haurien de ser automĂ tics per ajustar-se a la precisiĂł i velocitats necessĂ ries, tal com explica Jordi JuliĂ , president de l’Àrea de Coneixement del Col·legi d’Enginyers de Camins. A mĂ©s, detalla que “fer l’anella permetria tenir mĂ©s trens que circulessin nomĂ©s pel tram central de la L1, que Ă©s la que mĂ©s passatgers tĂ© i on hi ha mĂ©s afluència”.
L'objectiu de l'anella entre la L1 i la L9 seria augmentar el volum de passatgers que poden viatjar en la lĂnia i la freqüència de pas dels trens
A diferència del metro d’altres ciutats, com Madrid o Moscou, l’anella que formarien la L1 i la L9 no crearia una lĂnia circular. En el cas de les lĂnies circulars un mateix tren pot fer el recorregut complet. En una anella, com el que formen les lĂnies 2 i 6 del metro de ParĂs, el passatger ha de canviar de tren per completar el recorregut. En el cas de l’anella del metro de Barcelona el passatger canviaria de tren a Torrassa o La Sagrera per seguir el trajecte. JuliĂ sostĂ© que no val la pena construir una lĂnia circular a Barcelona ja que el seu cost seria molt elevat.
La hipotètica creaciĂł de l’anella planteja diversos reptes tècnics. Riol assegura que s’han de renovar 24 trens per poder automatitzar la lĂnia i que s’haurien de col·locar mampares d’andana per evitar accidents, ja que els trens automĂ tics no frenen si algun viatger cau a les vies. Aquests canvis a la L1, diu Riol, es podrien completar en 3 anys.
L’automatització de la L1 també suposaria la pèrdua del lloc de treball dels maquinistes del metro, la qual cosa obriria amb tota certesa un nou front de conflicte entre la plantilla i la direcció de TMB. La relació entre els treballadors i l’exdirector del metro era tensa, i es va aguditzar en les últimes vagues. Jordi Julià recorda que, de fet, després de la recent destitució de Marc Grau els treballadors van celebrar la decisió. “S’han de tenir en compte als treballadors per a aquest projecte”, avisa Julià .
La proposta del metro és, per ara, una proposta estratègica pendent de concreció, i dependrà del finançament disponible. “L’anella es farà , però quan hi hagi diners”, pronostica Julià .
https://totbarcelona.elmon.cat/mobilita ... ssion=true
TMB estudia una anella que enllaçaria la L1 i la L9
Permetria augmentar la capacitat de volum de passatgers del metro i la freqüència de pas dels trens
AdriĂ Lizanda 08.11.2018 14.07 h.
Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) estudia crear una anella al metro de Barcelona enllaçant la L1 i la L9. El fins fa poc director del metro, Marc Grau, argumentava recentment en una jornada que la creaciĂł d’aquesta anella, que uniria les dues lĂnies per les estacions de Torrassa i La Sagrera, permetria augmentar la capacitat de volum de passatgers al tren i la freqüència de pas.
Grau va avançar el projecte, que encara no té calendari ni finançament, a la recent jornada 'El futur del metro de Barcelona' al Col·legi d’Enginyers de Camins.
Ricard Riol, president de l'AssociaciĂł per a la PromociĂł del Transport PĂşblic (PTP), afirma que, tot i que la freqüència dels trens actual Ă©s adequada, cal augmentar el volum de passatgers que les lĂnies admeten en alguns trams. Un d’ells Ă©s el central de la L1, que va de Torrassa a La Sagrera. “La idea principal d’aquesta anella seria augmentar el volum de passatgers que poden viatjar en la lĂnia”, sintetitza Riol.
La creaciĂł de l’anella estĂ , lògicament, supeditada al final de les obres de la L9. L’any 2026 es preveu que acabin les obres, però tambĂ© s’hauria de renovar la L1 per completar l’anella. Els trens d’aquesta lĂnia haurien de ser automĂ tics per ajustar-se a la precisiĂł i velocitats necessĂ ries, tal com explica Jordi JuliĂ , president de l’Àrea de Coneixement del Col·legi d’Enginyers de Camins. A mĂ©s, detalla que “fer l’anella permetria tenir mĂ©s trens que circulessin nomĂ©s pel tram central de la L1, que Ă©s la que mĂ©s passatgers tĂ© i on hi ha mĂ©s afluència”.
L'objectiu de l'anella entre la L1 i la L9 seria augmentar el volum de passatgers que poden viatjar en la lĂnia i la freqüència de pas dels trens
A diferència del metro d’altres ciutats, com Madrid o Moscou, l’anella que formarien la L1 i la L9 no crearia una lĂnia circular. En el cas de les lĂnies circulars un mateix tren pot fer el recorregut complet. En una anella, com el que formen les lĂnies 2 i 6 del metro de ParĂs, el passatger ha de canviar de tren per completar el recorregut. En el cas de l’anella del metro de Barcelona el passatger canviaria de tren a Torrassa o La Sagrera per seguir el trajecte. JuliĂ sostĂ© que no val la pena construir una lĂnia circular a Barcelona ja que el seu cost seria molt elevat.
La hipotètica creaciĂł de l’anella planteja diversos reptes tècnics. Riol assegura que s’han de renovar 24 trens per poder automatitzar la lĂnia i que s’haurien de col·locar mampares d’andana per evitar accidents, ja que els trens automĂ tics no frenen si algun viatger cau a les vies. Aquests canvis a la L1, diu Riol, es podrien completar en 3 anys.
L’automatització de la L1 també suposaria la pèrdua del lloc de treball dels maquinistes del metro, la qual cosa obriria amb tota certesa un nou front de conflicte entre la plantilla i la direcció de TMB. La relació entre els treballadors i l’exdirector del metro era tensa, i es va aguditzar en les últimes vagues. Jordi Julià recorda que, de fet, després de la recent destitució de Marc Grau els treballadors van celebrar la decisió. “S’han de tenir en compte als treballadors per a aquest projecte”, avisa Julià .
La proposta del metro és, per ara, una proposta estratègica pendent de concreció, i dependrà del finançament disponible. “L’anella es farà , però quan hi hagi diners”, pronostica Julià .
- uriol108
- N8

- Entrades: 919
- Membre des de: 30 des. 2007, 21:04
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- UbicaciĂł: Tres Torres (SarriĂ - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contacta:
Re: Seguiment de les obres de la L9
Haurien de posar portes d'andana a tot el tram de la L1 també, i igualar l'ample de via de l'l1 i l9 ?
També penso que seria necessari fer el perllongament de l'L1 fins al Prat de Llobregat
També penso que seria necessari fer el perllongament de l'L1 fins al Prat de Llobregat
Re: Seguiment de les obres de la L9
I no pensen en les profunditats tan diferents a les que estan construĂŻdes les dues lĂnies. Seria molt costĂłs i difĂcil enllaçar-les.
- uriol108
- N8

- Entrades: 919
- Membre des de: 30 des. 2007, 21:04
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- UbicaciĂł: Tres Torres (SarriĂ - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contacta:
Re: Seguiment de les obres de la L9
Segons això , la idea no es fer una lĂnea circular connectada si no, dues linies amb una frequencia en el tram central mĂ©s elevat, amb serveis semi-directes ?metring ha escrit: A diferència del metro d’altres ciutats, com Madrid o Moscou, l’anella que formarien la L1 i la L9 no crearia una lĂnia circular. En el cas de les lĂnies circulars un mateix tren pot fer el recorregut complet. En una anella, com el que formen les lĂnies 2 i 6 del metro de ParĂs, el passatger ha de canviar de tren per completar el recorregut. En el cas de l’anella del metro de Barcelona el passatger canviaria de tren a Torrassa o La Sagrera per seguir el trajecte. JuliĂ sostĂ© que no val la pena construir una lĂnia circular a Barcelona ja que el seu cost seria molt elevat.

Re: Seguiment de les obres de la L9
Efectivament, ja que ambdĂłs tĂşnels tenen vies d'amples diferents.uriol108 ha escrit:Segons això , la idea no es fer una lĂnea circular connectada si no, dues linies amb una frequencia en el tram central mĂ©s elevat, amb serveis semi-directes ?metring ha escrit: A diferència del metro d’altres ciutats, com Madrid o Moscou, l’anella que formarien la L1 i la L9 no crearia una lĂnia circular. En el cas de les lĂnies circulars un mateix tren pot fer el recorregut complet. En una anella, com el que formen les lĂnies 2 i 6 del metro de ParĂs, el passatger ha de canviar de tren per completar el recorregut. En el cas de l’anella del metro de Barcelona el passatger canviaria de tren a Torrassa o La Sagrera per seguir el trajecte. JuliĂ sostĂ© que no val la pena construir una lĂnia circular a Barcelona ja que el seu cost seria molt elevat.
Jo realment això de que puguin fer en un futur serveis parcials ho veig una gran millora ja que aixà es un sistema més eficient.
Re: Anell ferroviari L1-L9
Que acabin primer el tram central de la L9 i després que comencin a fer els experiments que vulguin... ara que tornen a tenir 4 duros per la reactivació econòmica volen gastar-ne 8. No aprenen.
Salut!
#volemL9
#volemL9
- Renfe445
- N10

- Entrades: 4593
- Membre des de: 16 ago. 2012, 19:33
- Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
- Contacta:
Re: Anell ferroviari L1-L9
Yo dejarĂa el "anillo" a nivel de anĂ©cdota gráfica, vamos que serĂa una ruta recomendada anecdĂłtica y curiosa, nada más, pero no más obras por dios.
Crònica del Transport al Barcelonès Nord
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
- Guigui
- Administrador
- Entrades: 23887
- Membre des de: 26 feb. 2006, 18:02
- UbicaciĂł: Penitents L3 (Barcelona)
Prou romanços semà ntics!
Dir "anell" a reforçar serveis al tronc central de la L1 i que doni la casualitat que els seus extrems coincideixin amb els enllaços amb la L9 és pura enginyeria semà ntica, gentilesa de les grans ments pensants que fan i desfan al mà rqueting de TMB.
Per la seva posiciĂł geogrĂ fica, amb el centre a tocar del litoral, Ă©s de calaix que una ciutat com Barcelona molt difĂcilment tindrĂ una lĂnia circular (mireu, sinĂł, on tenen el mar les xarxes de metro que sĂ que en tenen una). Si ara a algĂş li han agafat complexos i vol dir "anell" a una cosa que no ho Ă©s, ja s'ho farĂ , però que ens deixi en pau a la gent normal. Ja estĂ bĂ© de titulars de fireta.
Per la seva posiciĂł geogrĂ fica, amb el centre a tocar del litoral, Ă©s de calaix que una ciutat com Barcelona molt difĂcilment tindrĂ una lĂnia circular (mireu, sinĂł, on tenen el mar les xarxes de metro que sĂ que en tenen una). Si ara a algĂş li han agafat complexos i vol dir "anell" a una cosa que no ho Ă©s, ja s'ho farĂ , però que ens deixi en pau a la gent normal. Ja estĂ bĂ© de titulars de fireta.
a: PreposiciĂł que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
- robertotlh
- N7

- Entrades: 327
- Membre des de: 15 oct. 2015, 14:47
Re: Anell ferroviari L1-L9
AlgĂş al Departament de TiS es pensa que es Gollum
Visiteu el meu bloc http://blogscat.com/a/ferrocarrilsinexistents
Re: Anell ferroviari L1-L9
Això del anell Ă©s molt ruidu i poques nueses, no serĂ un anell real, consistirĂ Ăşnicament en que de Sagrera a Torrassa a la L1 hi hauran trens que faran aquest trajecte sense anar mĂ©s lluny. A la L9/L10 no perquè com que la lĂnia ja es divideix en dos no fan falta trens extra.
Ciutadans de Catalunya, ja soc aquĂ!
- 122-042-132
- N9

- Entrades: 1956
- Membre des de: 05 oct. 2008, 12:30
- UbicaciĂł: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Anell ferroviari L1-L9
Qué hi pinta Territori i Sostenibilitat?; sà aquest tema és una proposta de TMB, com explotador de la xarxa.robertotlh ha escrit:Algú al Departament de TiS es pensa que es Gollum
I deixem a En Gollum tranquil amb el seu anell, allĂ a la llunyana Terra Mitjana. Salut
Re: Anell ferroviari L1-L9
De fet tot això sembla ser una idea d'en Marc Grau, i que al dia següent de presentar això i unes quantes parides més, el van acomiadar de president de metro.122-042-132 ha escrit:Qué hi pinta Territori i Sostenibilitat?; sà aquest tema és una proposta de TMB, com explotador de la xarxa.robertotlh ha escrit:Algú al Departament de TiS es pensa que es Gollum
I deixem a En Gollum tranquil amb el seu anell, allĂ a la llunyana Terra Mitjana. Salut
Com ja s'ha comentat, els reforços de L1 els poden fer demĂ si algĂş s'atrevĂs a jugar a una mica a gestionar una xarxa ferroviĂ ria. Però com que no es el cas, no ho faran a no ser que hi hagi un automatisme que ho permeti, perquè ja sabem que les persones no donen per mĂ©s, mĂ©s enllĂ de prĂ©mer uns botonets per a que el tren es mogui.
El metro de Barcelona amb motoristes!
-
França451
- N9

- Entrades: 2425
- Membre des de: 17 jul. 2011, 20:23
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- UbicaciĂł: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contacta:
Re: Anell ferroviari L1-L9
LĂnea 5 Vilapicina->Can BoixĂ©res?Miquel ha escrit:
A la resta de lĂnies Ă©s mĂ©s complicat pel tema de que, degut a que mai s'han preocupat de construir apartadors, no hi ha espai on apartar un tren temporalment i fer que pugui maniobrar sense gaires complicacions, però vaja, això agafes un segon motorista per maniobrar contĂnuament (cosa que ja solen fer) i rebotes trens en menys d'un minut a qualsevol lloc que ho permeti. Tampoc te mĂ©s secret que la pròpia voluntat de fer-ho.
Los tiempos de CalĂgula se van acabando... SegĂşn la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
Re: Anell ferroviari L1-L9
En Vilapicina no puedes rebotar el tren usando 1 sĂłlo andĂ©n. Lo más rápido serĂa siempre que el tren finalizase trayecto en su misma vĂa, ya que asĂ puede hacer un poquito de tiempo para incorporarse de salida en la vĂa de su nuevo sentido. Y de mientras, hace la carga y descarga por un lado, y por otro el cambio de cabina.França451 ha escrit:LĂnea 5 Vilapicina->Can BoixĂ©res?Miquel ha escrit:
A la resta de lĂnies Ă©s mĂ©s complicat pel tema de que, degut a que mai s'han preocupat de construir apartadors, no hi ha espai on apartar un tren temporalment i fer que pugui maniobrar sense gaires complicacions, però vaja, això agafes un segon motorista per maniobrar contĂnuament (cosa que ja solen fer) i rebotes trens en menys d'un minut a qualsevol lloc que ho permeti. Tampoc te mĂ©s secret que la pròpia voluntat de fer-ho.
En L5, la cumple muy bien esto es Horta por un lado, y por el otro Collblanc (creo recrodar), ya que ambas tienen agujas orientadas en sentido opuesto al de circulaciĂłn.
Can Boixeres podrĂa estar bien, pero la aguja lado Barcelona está antes de llegar a la entrada de cocheras, por lo que ha de hacer unos 200-300 metros en sentido opuesto y la parada comercial. Eso podrĂa fastidiar el carrussel. Si no se hace asĂ, el tren deberĂa ir de vacĂo para maniobrar hasta dentro del tĂşnel del lado CornellĂ , y cuándo pueda, invertir la marcha y cambiar de vĂa. La parte positiva aquĂ es que el tren puede esperar a incorporarse y libra el cantĂłn Vidalet - Boixeres. Algo que no sucederĂa por ejemplo en Vilapicina, dĂłnde el tren deberĂa esperarse dentro de la estaciĂłn a poder cambiar de vĂa.
El metro de Barcelona amb motoristes!
-
França451
- N9

- Entrades: 2425
- Membre des de: 17 jul. 2011, 20:23
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- UbicaciĂł: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contacta:
Re: Anell ferroviari L1-L9
Yo preguntaba Vilapicina por lo de la tercera vĂa. Esa no servirĂa para desviarse sin afectar al carrusel?
Los tiempos de CalĂgula se van acabando... SegĂşn la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
L5 fins Vilapicina
Sigui com sigui, no crec que valgui gaire la pena organitzar el servei parcial per a estalviar-se les quatre estacions entre Vilapicina i Vall d'Hebron. Estaria més justificat si el reforç es fes des de La Sagrera o Maragall, i fins a Plaça de Sants o Collblanc.
I si la infraestructura actual no ho permet, és aquesta la que s'ha d'adaptar a les necessitats i no a l'inrevés. Estem parlant de muntar un nou canvi de vies, no pas de construir un túnel nou.
I si la infraestructura actual no ho permet, és aquesta la que s'ha d'adaptar a les necessitats i no a l'inrevés. Estem parlant de muntar un nou canvi de vies, no pas de construir un túnel nou.
Re: Anell ferroviari L1-L9
La entrada de la vĂa a la cochera está por el lado Horta. No es que sea imposible, pero debes hacer demasiadas maniobras y se perderĂa el tiempo.França451 ha escrit:Yo preguntaba Vilapicina por lo de la tercera vĂa. Esa no servirĂa para desviarse sin afectar al carrusel?
Totalment d'acrod.Javi M ha escrit:Sigui com sigui, no crec que valgui gaire la pena organitzar el servei parcial per a estalviar-se les quatre estacions entre Vilapicina i Vall d'Hebron. Estaria més justificat si el reforç es fes des de La Sagrera o Maragall, i fins a Plaça de Sants o Collblanc.
I si la infraestructura actual no ho permet, és aquesta la que s'ha d'adaptar a les necessitats i no a l'inrevés. Estem parlant de muntar un nou canvi de vies, no pas de construir un túnel nou.
En principi, a L5 es podria fer un Collblanc - Sagrera sense tocar res (si no han desmuntat l'agulla de Collblanc).

El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Anell ferroviari L1-L9
Segons el mapa de CartoMetro, sembla que ja no hi ha agulla de Collblanc...
http://carto.metro.free.fr/cartes/metro-tram-barcelona/
http://carto.metro.free.fr/cartes/metro-tram-barcelona/
Fora cotxes de les ciutats!
Instagram: @solellalex
Twitter: @solellalex
https://solellalex.wordpress.com/
Instagram: @solellalex
Twitter: @solellalex
https://solellalex.wordpress.com/
Re: Anell ferroviari L1-L9
Podria ser, per això no sabia si encara hi era o no. Ja que degut a les obres per a fer Ernest Lluch allĂ hi va haver algunes modificacions. On aniria molt bĂ© es posar-ne una a Pubilla Cases, ja que pel volum de passatge, sempre serĂ un final de lĂnia mĂ©s natural que Collblanc.Solella ha escrit:Segons el mapa de CartoMetro, sembla que ja no hi ha agulla de Collblanc...
http://carto.metro.free.fr/cartes/metro-tram-barcelona/
El metro de Barcelona amb motoristes!
- Ecomobisostrans
- N10

- Entrades: 3736
- Membre des de: 11 maig 2005, 09:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- UbicaciĂł: Barcelona
- Contacta:
Re: Anell ferroviari L1-L9
El reforç que també seria fà cil de fer i molt útil es L1 Mercat Nou-Torras i Bages. A Mercat Nou el fem anar a Bordeta i utilitzar la via de cotxeres com apartador (o aprofitar i obrir-la al públic, només pels serveis de reforç), i a Torras i Bages obviament a la via del mig. Amb bona tecnologia com la que utilitzen a altres ciutats es pot fer perfectament cada 3:00 als extrems i cada 1:30 al mig, lo que permetria anar molt més còmodes.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difĂşndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org


