Un problema geotÚcnic fa malbé un tram del Quart Cinturó
Un moviment de terres ha fet malbĂ© un tram dâuns mil metres de longitud de lâautovia orbital B-40, coneguda com a Quart CinturĂł, al seu pas per Viladecavalls i en el tram que arriba fins Abrera. El Ministeri de Foment ha confirmat que sâha trencat un tram del traçat que passa pel vessant de la muntanya i que en lâactualitat sâestĂ estudiant la millor opciĂł per solucionar aquest problema geotĂšcnic.
Aquestes obres formen part de lâAutovia Orbital B-40 entre Olesa de Montserrat i Viladecavalls i que tambĂ© inclouen la construcciĂł dâuna rotonda que sâestĂ executant a un parell de quilĂČmetres de lâincident. El macro giratori ha dâenllaçar la C-16 a Manresa i la C-58 fins a Barcelona. Aquest projecte va comportar al mes dâoctubre la desviaciĂł del trĂ nsit de la C-16 en el punt en quĂš es troba amb la C-58 a lâalçada de Viladecavalls. Una desviaciĂł que encara sâallargarĂ uns quatre mesos mĂ©s.
Lâenllaç farĂ mĂ©s de cent metres i comptarĂ amb pilars de longituds variables fins als 23 metres dâalçada. El viaducte tindrĂ dos carrils dâuns 3 metres i mig dâamplada, amb voral exterior i interior. El pressupost Ă©s dâuns 174 milions dâeuros. El passat mes de maig quatre municipis de la comarca entre ells Terrassa reclamaven al Govern de Madrid la mĂ xima celeritat per acabar lâautovia.
Mentrestant al mes de juliol, el Departament de Territori i Sostenibilitat i els Consell Comarcal demanaven que sâaturĂ©s la tramitaciĂł dels estudis ecolĂČgics de la B-40 entre Terrassa i Granollers fins a lâaprovaciĂł del Pla EspecĂfic de Mobilitat del VallĂšs. Aquest any el Ministeri de Fomento tĂ© previst invertir en la B-40, uns 19 milions dâeuros.
La Vanguardia (15/04/2019)
Cecot denuncia un nuevo retraso de dos años
del tramo central de la B-40
El Gobierno se comprometiĂł a acabar este octubre la obra Olesa-Viladecavalls
Con los retrasos, la obra no se finalizarĂĄ antes del 2021
Los incumplimientos de Fomento acumulan un sobrecoste de 240 millones, segĂșn la patronal
Mucho ha llovido desde 1966, cuando se planificĂł por primera vez el cuarto cinturĂłn (B-40) en el Plan Director Territorial del Ărea de Barcelona. Cincuenta y tres años despuĂ©s, la patronal Cecot habla del tramo central Abrera-Terrassa como âla eterna infraestructura inacabada, sĂłlo por detrĂĄs de la Sagrada FamĂlia de GaudĂâ.
Tras retrasos e incumplimientos reiterados por parte del Ministerio de Fomento desde el 2007, cuando empezaron las obras, la finalizaciĂłn del Ășltimo tramo pendiente, los 6,2 kilĂłmetros entre Olesa y Viladecavalls, estaba prevista para octubre de este año. Cecot denuncia ahora, sin embargo, que de acuerdo con sus previsiones esa obra se retrasarĂĄ otros dos años, hasta mediados del 2021. [...]









...em sembla molt fort tot plegat...Es riuen de la gent...