PolĂtics i societat civil reclamen junts que el projecte del tramvia no s´aturi
Amb un manifest unitari, el Bages demana que es garanteixi el calendari previst del projecte
DAVID BRICOLLÉ/MANRESA
Garantir que el projecte del tramvia del Bages no serĂ vĂctima de les retallades pressupostĂ ries i que es complirĂ el calendari inicialment previst. És a dir, que l'any vinent es disposarĂ del projecte executiu i que el nou transport serĂ una realitat el 2015.
Amb aquest objectiu administracions, agents polĂtics, econòmics i socials de la comarca van fer pĂşblic ahir un manifest conjunt per reclamar que aquesta infraestructura no tingui aturador.
Amb aquest gest es volia deixar ben clara la unitat que hi ha al Bages per tenir tramvia, i perquè aquesta sigui una de les cartes de què disposi la comarca per ser competitiva. "El Bages estarĂem molt amunt en un rĂ nquing de les comarques mĂ©s pacients, però la idea d'aprofitar les lĂnies de tren de SĂşria i Sallent fa mĂ©s de vint anys que l'hem posat damunt la taula", va destacar el president del Consell Comarcal, Josep CandĂ liga.
En la lectura del manifest hi eren presents l'alcalde de Manresa, Josep CamprubĂ; el president de la Cambra de Comerç, Pere Casals; i representants de diferents partits polĂtics i del teixit econòmic, com l'empresari Fèlix Salido.
Camprubà va deixar clar que "ningú no ens ha dit que el calendari que hi havia damunt la taula no fos el bo", però des de la comarca s'ha volgut fer un pas endavant i anticipar-se a qualsevol intenció per part de la Generalitat, responsable del projecte, que passés per demorar-lo més enllà del previst.
El manifest no nomĂ©s exigeix que el tramvia avanci, sinĂł que fa costat a les al·legacions que hagi presentat cadascun dels municipis afectats i, a mĂ©s, demana millores que abasten el conjunt del projecte. AixĂ, es posa de manifest la necessitat de crear aparcaments dissuasius a Sallent, a SĂşria i a la zona del Congost de Manresa "per afavorir la intermodalitat i l'accĂ©s" a la capital del Bages. TambĂ© es reclama que l'accĂ©s a qualsevol dels recorreguts del futur tramvia es faci sense que calgui fer transbordaments a les estacions dels Catalans i de Renfe. A mĂ©s, polĂtics i societat civil i econòmica bagenca posen en relleu en el manifest que el projecte s'ha d'entendre "com el punt de partida" d'una xarxa de tramvia mĂ©s extensa, i en aquest sentit es reclama que "es comenci a treballar" en nous ramals cap a Sant FruitĂłs i Navarcles, cap a Balsareny i NavĂ s i cap a Sant Vicenç i el Pont de Vilomara.
Projecte de tramvia al Bages
Por a la retallada
RegiĂł7
-
Jacob.CH
Re: Por a la retallada
I això què vol dir; ressucitar l'antic carrilet?brito_cat ha escrit:A mĂ©s, polĂtics i societat civil i econòmica bagenca posen en relleu en el manifest que el projecte s'ha d'entendre "com el punt de partida" d'una xarxa de tramvia mĂ©s extensa, i en aquest sentit es reclama que "es comenci a treballar" en nous ramals cap a Sant FruitĂłs i Navarcles, cap a Balsareny i NavĂ s i cap a Sant Vicenç i el Pont de Vilomara.
Aixà l'únic que s'aconseguiria és pintar la infraestructura d'una altra manera (electrificada, trens moderns, trams urbans, etc.).
A mi em smbla bé la idea de fer arribar el tren al Berguedà , però no en tranvia; jo crec que seria millor fer un suburbà o rodalies.
- Carlos González
- N9

- Entrades: 1930
- Membre des de: 24 març 2015, 18:35
- UbicaciĂł: Sant Boi de Llobregat
Re: Projecte de tramvia al Bages
Jo sĂłc partidari de fer el traçat de SĂşria i Sallent com tren convencional (una lĂnia mĂ©s per la Llobregat-Anoia d'FGC) però tambĂ© entenc que depèn de la velocitat comercial, i a mĂ©s, ja que l'Ăşnica estaciĂł que para per Manresa que no es una principal i Ă©s l'Ăşnica viable per aconseguir les propostes que sempre he pensat per fer un Solsona/Berga-Barcelona, es Manresa-Viladordis. Si es fa el TRAMBages jo crec que seria interessant fer arribar tambĂ© el tren-tram fins a Solsona i Berga, i crec que seria bò ja que podrien fer una ampliaciĂł fins a BagĂ o Guardiola de BerguedĂ , aixĂ pot fer enllaç el tren turĂstic de l'Alt Llobregat, ja que arribaba allĂ en el passat.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
- Don RamĂłn
- N8

- Entrades: 1194
- Membre des de: 25 nov. 2014, 22:22
- Ubicació: Sant Martà de Provençals
Re: Projecte de tramvia al Bages
Estoy de acuerdo que los trayectos Manresa-Berga y Manresa-Solsona podrĂan ser interesantes como prolongaciĂłn de la lĂnea del Ll-A, pero creo que justamente serĂa más interesante hacerla como tren-tranvĂa por una serie de razones:Carlos González ha escrit:Jo sĂłc partidari de fer el traçat de SĂşria i Sallent com tren convencional (una lĂnia mĂ©s per la Llobregat-Anoia d'FGC) però tambĂ© entenc que depèn de la velocitat comercial, i a mĂ©s, ja que l'Ăşnica estaciĂł que para per Manresa que no es una principal i Ă©s l'Ăşnica viable per aconseguir les propostes que sempre he pensat per fer un Solsona/Berga-Barcelona, es Manresa-Viladordis. Si es fa el TRAMBages jo crec que seria interessant fer arribar tambĂ© el tren-tram fins a Solsona i Berga, i crec que seria bò ja que podrien fer una ampliaciĂł fins a BagĂ o Guardiola de BerguedĂ , aixĂ pot fer enllaç el tren turĂstic de l'Alt Llobregat, ja que arribaba allĂ en el passat.
Un tren convencional, de ancho mĂ©trico o no, serĂa muy difĂcil de integrar en las zonas urbanas de las principales poblaciones. Un tren-tranvĂa al acercarse a un pueblo puede integrarse en la carretera y asĂ pasar por el medio del pueblo. Tampoco hay en la zona problemas de tráfico como para que la circulaciĂłn mixta a tramos tuviera que ser un gran problema, ya que el tráfico de paso tiene la C-16.
No hace falta gran capacidad como para necesitar vehĂculos más grandes que tipo tranvĂa de 30 o 60 metros.
En Manresa se podrĂa hacer una prolongaciĂłn de tranvĂa desde Manresa-Baixador, que bajara hasta el rĂo y llegara a la estaciĂłn de Renfe de Manresa. Si se hace un enlace coordinado con un semidirecto a Barcelona, el trayecto completo ganarĂa competitividad frente a un trayecto hasta Barcelona por la Ll-A.
Don RamĂłn, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don RamĂłn
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don RamĂłn
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
- Carlos González
- N9

- Entrades: 1930
- Membre des de: 24 març 2015, 18:35
- UbicaciĂł: Sant Boi de Llobregat
Re: Projecte de tramvia al Bages
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... jMNWaAb5FE
AquĂ he fet un plĂ nol en el My Maps de com podria ser el TRAMBages, però jo faria tambĂ© ampliacions per Solsona i per Berga, tambĂ© crec que seria bĂł ampliar-la fins a BagĂ o Guardiola de BerguedĂ per fer correspondència amb el tren turĂstic de l'Alt Llobregat (com abans es feia). Tenia pensat en que n'hi haguĂ©s un traçat alternatiu, Manresa-Sant FruitĂłs-Navarcles-ArtĂ©s, crec que seria un bon traçat ja que faria bona connexiĂł a Manresa i sobretot a l'estaciĂł Manresa-Alta, que seria la parada principal de tot el tren-tram, ja que podria finalitzar la lĂnia R5 fins allĂ , i deixant Manresa-Baixador, o una parada a prop de l'actual Manresa-Baixador que fos operada per el tren-tram.
He fet en el mapa també un dibuix de la R5, però obviament amb les parades que crec que tindrien que fer. Dieu-me què us sembla i altres idees, grà cies
AquĂ he fet un plĂ nol en el My Maps de com podria ser el TRAMBages, però jo faria tambĂ© ampliacions per Solsona i per Berga, tambĂ© crec que seria bĂł ampliar-la fins a BagĂ o Guardiola de BerguedĂ per fer correspondència amb el tren turĂstic de l'Alt Llobregat (com abans es feia). Tenia pensat en que n'hi haguĂ©s un traçat alternatiu, Manresa-Sant FruitĂłs-Navarcles-ArtĂ©s, crec que seria un bon traçat ja que faria bona connexiĂł a Manresa i sobretot a l'estaciĂł Manresa-Alta, que seria la parada principal de tot el tren-tram, ja que podria finalitzar la lĂnia R5 fins allĂ , i deixant Manresa-Baixador, o una parada a prop de l'actual Manresa-Baixador que fos operada per el tren-tram.
He fet en el mapa també un dibuix de la R5, però obviament amb les parades que crec que tindrien que fer. Dieu-me què us sembla i altres idees, grà cies
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Re: Projecte de tramvia al Bages
Dues objeccions, i les dues es poden fer amb una pregunta. Valoro l'esforç de fer propostes, i de fet en fas de força interessants. Però veient aquesta em ve al cap la pregunta de si penses i analitzes una mica abans de fer una proposta:Carlos González ha escrit:https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... jMNWaAb5FE
AquĂ he fet un plĂ nol en el My Maps de com podria ser el TRAMBages, però jo faria tambĂ© ampliacions per Solsona i per Berga, tambĂ© crec que seria bĂł ampliar-la fins a BagĂ o Guardiola de BerguedĂ per fer correspondència amb el tren turĂstic de l'Alt Llobregat (com abans es feia). Tenia pensat en que n'hi haguĂ©s un traçat alternatiu, Manresa-Sant FruitĂłs-Navarcles-ArtĂ©s, crec que seria un bon traçat ja que faria bona connexiĂł a Manresa i sobretot a l'estaciĂł Manresa-Alta, que seria la parada principal de tot el tren-tram, ja que podria finalitzar la lĂnia R5 fins allĂ , i deixant Manresa-Baixador, o una parada a prop de l'actual Manresa-Baixador que fos operada per el tren-tram.
He fet en el mapa també un dibuix de la R5, però obviament amb les parades que crec que tindrien que fer. Dieu-me què us sembla i altres idees, grà cies
- Fas les lĂnies seguint el curs de la carretera moltes vegades, sense entrar a valorar mĂnimament el terreny que hi ha, la orografia, etc. Entre Cercs i Sant Jordi de Cercs traces la lĂnia paral·lela a la carretera, quan no hi ha ni espai ni el terreny ho permet. AllĂ la via hauria de travessar en tĂşnel. Personalment deixaria el ferrocarril a Berga. MĂ©s amunt no veig que estigui suficientment justificat i seria bastant costĂłs de fer, doncs hi ha el pantĂ de la Baells i no hi ha espai suficient per fer-lo passar per superfĂcie en gaire tros, al haver-hi ja construĂŻda la carretera.
- Per mi no estĂ justificada una lĂnia a ArtĂ©s. Es poden crear busos d'aportaciĂł des d'ArtĂ©s i Navarcles cap a Manresa. Probablement molta d'aquesta gent es desplaci cap a aquestes poblaciĂł per feina/oci, i aixĂ ja soluciones la mobilitat d'una forma prou eficient, i acostes alhora els que necessitin el tren per anar fora de Manresa.
Salutacions,
Oriol
Oriol
-
Granolleri
Re: Projecte de tramvia al Bages
Que ja existeixen... Navarcles tĂ© un autobĂşs cada mitja hora a Manresa. ArtĂ©s tĂ© un cada hora i cada dues hores mitja hora (Ă©s a dir: entre Calders i Manresa circula un autobĂşs cada hora, d'allĂ continuen cada dues hores a MoiĂ i Monistrol de Calders, a part entre ArtĂ©s i Manresa tambĂ© hi ha l'autobĂşs que va a Santa Maria d'OlĂł cada dues hores, que surt a la mitja hora que no circulen les altres dues lĂnies).oriolp13 ha escrit:- Per mi no estĂ justificada una lĂnia a ArtĂ©s. Es poden crear busos d'aportaciĂł des d'ArtĂ©s i Navarcles cap a Manresa.
- Guigui
- Administrador
- Entrades: 23886
- Membre des de: 26 feb. 2006, 18:02
- UbicaciĂł: Penitents L3 (Barcelona)
Back to topic!
Us recordem que el subfòrum on es troba aquest fil no contempla propostes. Per aquest tema, i atès que darrerament han proliferat les propostes de foraires, diferenciades de la realitat i de projectes més o menys concrets presentats per autoritats més o menys competents, es va crear un subfòrum propi.
Si voleu parlar de propostes, feu-ho al subfòrum corresponent, però no aprofiteu l'avinentesa de fils existents per a reorientar-los (i desviar-los del tema original).
Si voleu parlar de propostes, feu-ho al subfòrum corresponent, però no aprofiteu l'avinentesa de fils existents per a reorientar-los (i desviar-los del tema original).
a: PreposiciĂł que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
- Carlos González
- N9

- Entrades: 1930
- Membre des de: 24 març 2015, 18:35
- UbicaciĂł: Sant Boi de Llobregat
Re: Projecte de tramvia al Bages
Una pregunta, creieu que s'hauria d'ampliar fins a Berga el tren-tram proposat TRAMBages o deixar-ho morir a Sallent??
Salutacions
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Re: Projecte de tramvia al Bages
Jo crec que hauria d'acabar a Sallent (i a SĂşria l'altre ramal). Com a mĂ xim allargar les lĂnies fins els nuclis urbans d'aquestes dues poblacions. Si es veiĂ©s que tĂ© èxit, llavors no veuria malament estudiar un perllongament del ramal de Sallent fins a Berga, però aixĂ de primeres crec que Ă©s massa arriscat.Carlos González ha escrit: ↑26 des. 2016, 21:06 Una pregunta, creieu que s'hauria d'ampliar fins a Berga el tren-tram proposat TRAMBages o deixar-ho morir a Sallent??
Salutacions
Per cert, algĂş sap com estĂ el projecte del TramBages? Em temo que deu estar en un calaix agafant pols oi?
torres997 l’ha editat per darrera vegada el dia: 22 març 2020, 13:29, en total s’ha editat 1 vegada.
Esquema ferroviari integrat de Catalunya ja!
- Carlos González
- N9

- Entrades: 1930
- Membre des de: 24 març 2015, 18:35
- UbicaciĂł: Sant Boi de Llobregat
Re: Projecte de tramvia al Bages
Buff... Fa quatre anys que em cites aquest missatge al fòrum
Malauradament el projecte és res més que una cortina de fum i ara et diria el mateix que acabes de dir, a més... la comarca del Berguedà segons un professor d'història em va explicar que és una de les comarques menys productives de Catalunya i malauradament hauria perdut el ferrocarril per aquest motiu... (realment no sé si era el motiu principal)
Llavors la demanda potser seria millor adequada en busos, en quant als ramals de SĂşria i Sallent, sĂ que faria que almenys allargar el recorregut pels nuclis urbans de SĂşria i Sallent.
GrĂ cies al Webmachine, a la pĂ gina de trenscat vaig veure que en dies de fira, hi havia trens especials que paraven als voltants de Santpedor.
Malauradament el projecte és res més que una cortina de fum i ara et diria el mateix que acabes de dir, a més... la comarca del Berguedà segons un professor d'història em va explicar que és una de les comarques menys productives de Catalunya i malauradament hauria perdut el ferrocarril per aquest motiu... (realment no sé si era el motiu principal)
Llavors la demanda potser seria millor adequada en busos, en quant als ramals de SĂşria i Sallent, sĂ que faria que almenys allargar el recorregut pels nuclis urbans de SĂşria i Sallent.
GrĂ cies al Webmachine, a la pĂ gina de trenscat vaig veure que en dies de fira, hi havia trens especials que paraven als voltants de Santpedor.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Re: Projecte de tramvia al Bages
Ara que ho dius, sà que és veritat que hi ha hagut circulacions especials pels ramals de Súria i de Sallent... algú sap si se'n tornaran a fer?Carlos González ha escrit: ↑22 març 2020, 00:46 Buff... Fa quatre anys que em cites aquest missatge al fòrum![]()
![]()
![]()
Malauradament el projecte és res més que una cortina de fum i ara et diria el mateix que acabes de dir, a més... la comarca del Berguedà segons un professor d'història em va explicar que és una de les comarques menys productives de Catalunya i malauradament hauria perdut el ferrocarril per aquest motiu... (realment no sé si era el motiu principal)
Llavors la demanda potser seria millor adequada en busos, en quant als ramals de SĂşria i Sallent, sĂ que faria que almenys allargar el recorregut pels nuclis urbans de SĂşria i Sallent.
GrĂ cies al Webmachine, a la pĂ gina de trenscat vaig veure que en dies de fira, hi havia trens especials que paraven als voltants de Santpedor.
Esquema ferroviari integrat de Catalunya ja!
Re: Projecte de tramvia al Bages
Actualment això ja és ciència ficció. D'entrada FGC ja no te els MAN, i que facin un tren de locomotora + 213 (o per què no, la 211 retirada, que no seria la primera vegada) és altament improbable. No crec que hi hagi pas cap tipus d'interès pels temes de sempre.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Projecte de tramvia al Bages
DifĂcil no Ă©s. Sense anar mĂ©s lluny, el 2008 (no sĂ© si s'ha fet posteriorment), van fer una circulaciĂł especial per la lĂnia de Sallent amb una locomotora 254 i una unitat 211 acoblada. Una altra cosa Ă©s, com dius, que no hi hagi voluntat, cosa que Ă©s bastant trist...Miquel ha escrit: ↑22 març 2020, 17:06Actualment això ja Ă©s ciència ficciĂł. D'entrada FGC ja no te els MAN, i que facin un tren de locomotora + 213 (o per què no, la 211 retirada, que no seria la primera vegada) Ă©s altament improbable. No crec que hi hagi pas cap tipus d'interès pels temes de sempre.
Esquema ferroviari integrat de Catalunya ja!
- Guigui
- Administrador
- Entrades: 23886
- Membre des de: 26 feb. 2006, 18:02
- UbicaciĂł: Penitents L3 (Barcelona)
Missatges moguts
Els missatges que parlaven de la proposta de xarxa del tramvia han sigut moguts a un fil adient del subfòrum que correspon: https://www.transport.cat/viewtopic.php ... 37#p287837
a: PreposiciĂł que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.


