He realitzat un 2n possible esquema de lÃnies del TramBages. Les diferències respecte de la 1a versió són les següents:
- T1: en comptes d'acabar a Sant Vicenç acaba a Manresa Alta, per tal de no saturar la via única entre aquestes dues estacions.
- T2: es converteix en una lÃnia semidirecta Sallent - Sant Vicenç.
- T4: nova lÃnia Sant Joan de Vilatorrada - Manresa Estació.
El gran canvi és la creació d'
una lÃnia directa entre Sallent i Sant Vicenç de Castellet sense passar per Manresa Alta (T3). Com han comentat alguns companys, seria una bona opció pels habitants de Súria/Sallent poder-se desplaçar a l'estació de Rodalies de Sant Vicenç d'una forma rà pida, i aquesta seria una manera.
Tot i aixÃ, hi ha un petit "inconvenient".
L'estació de Sant Iscle de Bages s'hauria de convertir en un rà pid i còmode intercanviador, on els trens dels dos ramals (Súria i Sallent) haurien d'anar coordinats i estar-se parats el temps suficient perquè els usuaris fessin transbordament. Concretament, haurien de canviar de tren els usuaris que fessin les relacions Súria - Sant Vicenç i Sallent - Manresa. D'aquesta manera,
ens estalviem dos trens consecutius a Sant Vicenç de Castellet (un de Súria i un de Sallent), fet que no tindria cap mena de sentit.
Exemple prà ctic (suposem el sentit de baixada): arriben alhora els trens de la T2 i de la T3 a Sant Iscle i paren durant uns 3 minuts (o més si fa falta). Els usuaris del ramal de Súria que vulguin anar a Sant Vicenç es passen a la T3, i els de Sallent que vulguin anar a Manresa, es passen a la T2. No sé si és la millor opció (potser no), però és la que se m'ha acudit aixà a primeres i que sigui realista.
L'altra novetat és la creació de la lÃnia T4, per apropar els usuaris de Sant Joan de Vilatorrada a l'estació de Rodalies de Manresa.
Us deixo aquà les dues propostes, perquè les pugueu comparar:
1a proposta:

2a proposta:
