jgomezs ha escrit: ↑19 nov. 2023, 17:38
Ara mateix no diria que Rodalies o FGC sĂłn una xarxa. Els serveis estan molt dissenyats per portar gent des d'on sigui a Barcelona i tornada amb el mĂnim cost de trens.
Ah quina grandĂssima veritat!
jgomezs ha escrit: ↑19 nov. 2023, 17:38
I això m'ha fet pensar en una altra proposta, de cobrir els trajectes llargs amb 1 tren semi directe per hora, i trens amb més freqüència que l'actual que et deixin en un bon lloc per fer transbord.
Jo generalment sĂłc escèptic d'aquesta idea de "freqüència per sobre de tot", que es especialment un problema a la LL-A. Mentre que la B-V tĂ© el problema de la capacitat i els trens molt curts, a la LL-A la demanda es menor i els trens mĂ©s grans. Personalment, prefereixo un tren per hora però rĂ pid, que no dos o mĂ©s trens lents. Potser amb nomĂ©s un tren m'haig d'adaptar una mica als horaris, però al menys no perdo tant de temps per al trajecte. Evidentment, amb una poblaciĂł ignorant es difĂcil transmetre això i en canvi ven mĂ©s la freqüència encara que, irònicament, desprĂ©s ningĂş no agafa el tren perquè es molt lent
Ja he dit moltes vegades que a la LL-A es podria tenir un tren S8 cada 15 minuts (que es una freqüència excel·lent per un tren suburbĂ ) i a mĂ©s quatre trens rĂ pids intercalats que podrien trigar fins a ~12 minuts menys sense que facin falta avançaments, i a partir de Sant Boi mantenir parada a totes com a compromĂs. Llavors des-de Sant Boi direcciĂł BCN alternar l'S8 (o S4) , l'R rĂ pid i un L8, per un total de tres trens cada 15 minuts. A l'inversa, l'R rĂ pid per devant de l'S, i desprĂ©s l'L8.
Aquesta mania de fer l'explotaciĂł tan complicada, nomĂ©s per desprĂ©s ppder vendre que si la freqüència, que si el reforç fins a no sĂ© on, que si el Metro comarcal, ridĂcul tot plegat. No es una forma seriosa de gestionar el transport pĂşblic.
França451 ha escrit: ↑06 des. 2023, 18:58
Creo que pides mucho. Llevamos años sacando pifias periodĂsticas en este foro. Eso no va a cambiar en los prĂłximos años porque el periodismo lleva arrastrando dĂ©cadas de polĂtica "lo que importa es el sensacionalismo amarillista," todo lo demás da igual. Recuerdo que por el 2010 cuando los expulsados de AndĂ©n 2 creamos el Intercambiador, propusimos en la secciĂłn de bromas, un hilo dedicado a las pifias periodĂsticas y de medios de comunicaciĂłn relacionadas con el transporte pĂşblico para echarnos unas risas. Suena un poco cruel pero quĂ© querĂ©is que os diga: cuando el periodismo y el circo se dan la mano en el Teatro de la Comedia, pues es lo que hay.
Sin querer irnos más del tema, pero esto al final es solamente sintomático de la incompetencia generalizada en el periodismo, y por extensión de una cultura que no valora el cuidado a los detalles, el pensar las cosas hasta el final o simplemente no hacer las cosas rápido y a medias.