Nous rodalies Renfe

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Respon
Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2260
Ubicació: Badalona

Re: Nous rodalies Renfe

Entrada Autor: m.h.t. » 11 gen. 2025, 17:18

Tots els 72 nous trens de Rodalies BCN seran Coradia d'Alstom

• Finalment no n'arribarà cap d'STADLER a Catalunya per manca de longitud als tallers
• S'hi incorporen 14 unitats d'ample variable per a la línia de Tortosa


https://www.lavanguardia.com/encatala/2 ... roves.html
Les proves de certificació i homologació dels nous combois es faran a la línia del Maresme, la R1, durant l’horari nocturn. Al llarg de l’any també es traslladaran a d'altres llocs que es fan servir habitualment per posar al límit els combois, com ara el port de Payares, entre Lleó i Astúries, on aquests dies se sotmet a les proves corresponents l’altre model de tren que Renfe ha adquirit al fabricant Stadler.
Imatge
Malgrat que el contracte inicial preveia destinar 49 trens de 100 metres d’Alstom i vint combois de 200 metres de Stadler, finalment Renfe ha decidit renovar la flota de ­Rodalies de Barcelona només amb trens d’Alstom. Ha mo­dificat el repartiment territo­rial i ha destinat a Catalunya 72 trens dels 201 que sortiran de la planta de Santa Perpètua per a tot Espanya. La decisió es va ratificar el 16 de desembre passat en la primera reunió de l’òrgan mixt entre la companyia i la Generalitat des que els socialistes van arribar al poder, segons ha pogut saber La Vanguardia.

Fonts de la companyia justifiquen la decisió perquè els trens de 100 metres de la sèrie Coradia d’Alstom aporten més versatilitat i es poden convertir en dobles quan calgui i per adaptar-se a la demanda. En canvi, els de 200 metres no podrien circular per totes les línies de Rodalies perquè hi ha estacions que encara no estan adaptades. També suposen dificultats importants per als tallers de manteniment a causa de l’extensa longitud que tenen.
Als 72 combois d’Alstom cal afegir-hi 38 trens de CAF destinats als Serveis Regionals, 24 seran de 100 metres i 14 seran d’ample variable per a la línia de Tortosa. En total, 110 nous trens per a Catalunya, en comptes dels 101 que s’havien pactat inicialment per renovar i ampliar la flota actual.


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
oscar440
N8
N8
Entrades: 1006
Ubicació: Vilapicina i la Torre Llobeta (Nou Barris, Barcelona)

Entrada Autor: oscar440 » 13 gen. 2025, 03:54

Los tres primeros trenes que Alstom fabrica para Rodalies circularán en pruebas este año.




Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2253

Entrada Autor: albert28 » 24 abr. 2025, 15:54

Remolcats ja han arribat fins Sants




marciruelos
N5
N5
Entrades: 90
Facebook: facebook.com/marciruelos
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: marciruelos » 25 abr. 2025, 22:23

No creieu que s'hauria d'aprofitar més els vagons i que casi tots fossin de dos pisos?



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4545
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » 25 abr. 2025, 22:49

Els cotxes de doble planta són més dolents en el departament càrrega/descàrrega de passatgers. Com que aquestes línies hi ha dos tipus de passatgers, el que fa un viatge curt intermunicipal i el que fa un viatge llarg, és interessant que el tren tingui els dos tipus de cotxes.


Crònica del Transport al Barcelonès Nord
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.

jgomezs
N7
N7
Entrades: 346

Entrada Autor: jgomezs » 26 abr. 2025, 00:24

Doncs a mi em desconcerten. Als trens d'un pis la gent puja i baixa més ràpidament (ideals per rutes de curta distància). Als de dos pisos, tenim uns mica més de capacitat total, i moltes més places assegudes (ideals per a rutes de llarga distància).
Llavors, en teoria, fem trens on la majoria del tren té la falta de seients dels trens d'un pis, però com que el tren té un vagó on la gent triga en pujar i baixar, també tindrem el temps de parada llarg. En teoria, estem agafant el pitjor dels dos móns?

Entenc que això ja existeix a d'altres països, tinc curiositat per saber què passa a la pràctica.



Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1979

Entrada Autor: sag470 » 26 abr. 2025, 12:44

El fet que els cotxes de dos pisos són més curts, millora els temps.

El meu temor és com s'operi els S452. No crec que sigui el que necesita Rodalies, i més si canvien 2xS447 per 1xS452



Nen de Gràcia
N5
N5
Entrades: 120

Entrada Autor: Nen de Gràcia » 26 abr. 2025, 16:40

Potser m'estic equivocant, però tenia entès que anaven a substituir els S450/451.



albe6
N8
N8
Entrades: 1040
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » 26 abr. 2025, 18:43

Home, entren bastants més 452 (72) que la suma de 450 destinats aquí + 451(7+12).
Sent de 100m, els 452 també han de poder anar en doble



Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1979

Entrada Autor: sag470 » 26 abr. 2025, 22:52

Els 450 compten com 2 unitats...

Crec que les primeres S452 entraran en servei a la R1, primer amb serveis de Mataró, perque tenen aprop el taller pels primers kilómetres rodats. Així les vendran amb el primer traspàs.



Nen de Gràcia
N5
N5
Entrades: 120

Entrada Autor: Nen de Gràcia » 27 abr. 2025, 16:46

Algú sap si també els afectarà la limitació a 10 km/h de Plaça Catalunya que de moment només és per S450/451?
albe6 ha escrit: 26 abr. 2025, 18:43 Sent de 100m, els 452 també han de poder anar en doble
Van canviar fa poc l'assignació de trens per a Catalunya, deixant-la sense S453 de 200 m i amb més S452 de 100 m, per a tenir més versatilitat. Així que suposo que les dobles composicions són una opció bastant pensada.



ferroviario_catalan
N8
N8
Entrades: 737
Ubicació: Horta L5

Entrada Autor: ferroviario_catalan » 23 jul. 2025, 22:53

Los 452 son una “basura” de tren.
No son prácticos, eso de la combinación de coches de 1 o 2 pisos… luego que si puertas a ras de andén o con escalón… al final van a volver a la gente (sobretodo discapacitados) loca.
En cuanto a la medida de los coches, cada vez son más cortos, te venden el tren que un señor tren de 6 coches (guau, 6 coches que “es como 3” de una 447) y hay quien piensa que es una gran obra de arte.
Estos trenes darán muchos problemas, lo veo venir.
No buscan trenes adecuados a líneas y demanda, si no, un tren para todo, y si creen que esta es la solución, perdón mi expresión, es que no tienen NPI. Visto está.
Solo recordar que en un 451, hablamos de un tren de 80 metros en el que caben 900 personas. Eso es capacidad.


¡No hay que hacer un mundo de una canica!

jgomezs
N7
N7
Entrades: 346

Entrada Autor: jgomezs » 23 jul. 2025, 23:11

ferroviario_catalan ha escrit: 23 jul. 2025, 22:53 No son prácticos, eso de la combinación de coches de 1 o 2 pisos… luego que si puertas a ras de andén o con escalón… al final van a volver a la gente (sobretodo discapacitados) loca.
No conozco la parte técnica, pero el tema puertas, yo que he usado Rodalies con un carrito de bebé o con una bici, los trenes nuevos son mucho mejores. Con la solución que tenemos hasta ahora, llegas a un andén de 200 metros, y sabes que habrá una puerta, una sola, adaptada. Buena suerte adivinando por qué zona caerá, y luego a correr con el carrito enmedio de un andén con la marea de gente que entra o sale. Con los nuevos las puertas altas son las excepción, al menos.



Avatar de l’usuari
M1171-M1172-M1169...
N7
N7
Entrades: 380
Ubicació: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170

Entrada Autor: M1171-M1172-M1169... » 24 jul. 2025, 22:48

ferroviario_catalan ha escrit: 23 jul. 2025, 22:53 No buscan trenes adecuados a líneas y demanda, si no, un tren para todo, y si creen que esta es la solución, perdón mi expresión, es que no tienen NPI. Visto está.
I tot i això les 440 van fer això justament amb molt d'èxit (encara en corren del primer lot, amb més de 50 anys!)
ferroviario_catalan ha escrit: 23 jul. 2025, 22:53 Los 452 son una “basura” de tren.
No son prácticos, eso de la combinación de coches de 1 o 2 pisos… luego que si puertas a ras de andén o con escalón… al final van a volver a la gente (sobretodo discapacitados) loca.
En cuanto a la medida de los coches, cada vez son más cortos, te venden el tren que un señor tren de 6 coches (guau, 6 coches que “es como 3” de una 447) y hay quien piensa que es una gran obra de arte.
Estos trenes darán muchos problemas, lo veo venir.
Totalment d'acord amb això. Sembla que anem enrere amb la longitud dels cotxes, crec que un 5000 ja és més llarg que el cotxe d'un Civia. Com es troben a faltar els trens convencionals, flexibles i versàtils com cap automotor.
Sandy


Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23642
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » 11 set. 2025, 18:32

:)



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4545
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » 11 set. 2025, 22:04

Acabo de perdre setanta neurones.


Crònica del Transport al Barcelonès Nord
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.

Respon

Torna a “Material rodant ferroviari”