Estudien fer tramvia a Camp de Tarragona
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1909
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Estudien fer tramvia a Camp de Tarragona
Em sembla una exposició molt ben raonada, per part de Elefant i també la puntualització final que en fa en genissimon Salut!
https://govern.cat/salapremsa/notes-pre ... r-158-meur
Territori, Habitatge i Transició Ecològica adjudica obres de la primera fase del tramvia del Camp de Tarragona per valor de 15,8 M€
Són els primers treballs d’infraestructura en l’àmbit de l’antic corredor ferroviari, que començaran el setembre que ve
La consellera Paneque remarca que aquesta actuació “és estratègica per al Govern perquè avancem en la descarbonització del país”
Les actuacions vinculades a la primera fase, que discorrerà entre Cambrils, Salou i Vila-seca, comportaran una inversió total de 245 milions d'euros
Material mòbil: 7 vehicles. L’adquisició d’aquest material està en procés d’adjudicació, per part d’FGC, que prestarà el servei, juntament amb el seu manteniment.
A aquests treballs, s’afegeixen les actuacions que es duran a terme d’urbanització i de configuració d’un eix per a facilitar la mobilitat a peu i en bicicleta en els municipis de Cambrils, Salou i Vila-seca, que executaran cada Ajuntament, amb finançament de la Generalitat.
Tramitació de la segona fase
En paral·lel a les obres de la primera fase, la Generalitat també està treballant en la tramitació de la segona fase, que completarà el tramvia del Camp de Tarragona. Correspon a la connexió de Reus i Tarragona i l’accés a l’aeroport de Reus. Quan estigui completament desplegat, constarà d’una xarxa de 46 quilòmetres, amb un total de 47 estacions, 10 de les quals seran intercanviadors, i es preveuen serveis tant interurbans com urbans. Es preveu que beneficiarà a 9,5 milions de persones usuàries anualment.
Territori, Habitatge i Transició Ecològica adjudica obres de la primera fase del tramvia del Camp de Tarragona per valor de 15,8 M€
Són els primers treballs d’infraestructura en l’àmbit de l’antic corredor ferroviari, que començaran el setembre que ve
La consellera Paneque remarca que aquesta actuació “és estratègica per al Govern perquè avancem en la descarbonització del país”
Les actuacions vinculades a la primera fase, que discorrerà entre Cambrils, Salou i Vila-seca, comportaran una inversió total de 245 milions d'euros
Material mòbil: 7 vehicles. L’adquisició d’aquest material està en procés d’adjudicació, per part d’FGC, que prestarà el servei, juntament amb el seu manteniment.
A aquests treballs, s’afegeixen les actuacions que es duran a terme d’urbanització i de configuració d’un eix per a facilitar la mobilitat a peu i en bicicleta en els municipis de Cambrils, Salou i Vila-seca, que executaran cada Ajuntament, amb finançament de la Generalitat.
Tramitació de la segona fase
En paral·lel a les obres de la primera fase, la Generalitat també està treballant en la tramitació de la segona fase, que completarà el tramvia del Camp de Tarragona. Correspon a la connexió de Reus i Tarragona i l’accés a l’aeroport de Reus. Quan estigui completament desplegat, constarà d’una xarxa de 46 quilòmetres, amb un total de 47 estacions, 10 de les quals seran intercanviadors, i es preveuen serveis tant interurbans com urbans. Es preveu que beneficiarà a 9,5 milions de persones usuàries anualment.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7331
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
el que més por em fa d'aquest tramvia és que sigui més lent que el "caballo del malo". I que això faci que el tram sigui la típica infraestructura que es fa per fer veure que es fa alguna cosa, però sense voluntat real de servir a la gent.
Veurem com acaba.
Veurem com acaba.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif, Afició ferroviària - Web ferroviària - Història de la SEAT - Museu del Transport de Barcelona
Segons el projecte actual, entre Salou (antiga estació) i Cambrils Estació (també a l'ubicació de l'antiga estació) hi hauran quatre parades, osigui un total de sis parades per una mica més de 6 km. Amb això i considerant que el tramvia anirà per l'antic traçat de tren relativament segregat dels carrers (és a dir, no tots els carrers perpendiculars tenen creuera) hi ha potencial per tenir un servei força ràpid, amb velocitats comercials a l'alçada del Metro osigui uns 24-25 km/h, llavors trigant uns 15 minuts entre Salou i Cambrils.
Evidentment tot això és teòric i depèn de que es facin les coses bé. Si per exemple no en posen prioritat semafòrica segurament això penalitzaria bastant la velocitat comercial.
Hi ha molt en joc amb el TramCamp. Pot demostrar ser un transport efectiu i eficient que fins a cert punt justifiqui haver tancat la línia de tren, pèro també pot acabar sent un pegot completament inútil. Sobre tot veient que l'ajuntament de Salou en contuberni amb Autocars Plana segurament miraran de sabotejar-lo com puguin. També és important que es faci el perllongament com a tram-tren fins a Tarragona per que realment acabi tenint sentit. I ja sabem que temes tram-tren son molt precaris...
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1909
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Compteu una cosa, la conurbaciò de Cambrils, Salou, Vilaseca, Reus i Tarragona s'enfila vora el milió d'habitants, potser costarà, però quan estigui completat ha de ser el gran mitjà de transport de la segona àrea metropolitana de Catalunya.
Doneu-li temps. I siguem positius. Salut!
Doneu-li temps. I siguem positius. Salut!
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1909
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) , que serà l'operador del tramvia del Camp de Tarragona, ha adjudicat avui la construcció, el subministrament i el manteniment de 7 tramvies elèctrics per a la circulació del servei al tram entre Cambrils i Vila-seca .
El contracte s'ha adjudicat a Stadler Rail Valencia , SAU per un import de 59,7 milions d'euros (abans d'IVA), corresponents al subministrament dels set tramvies i al servei de manteniment integral durant un període de quinze anys. El termini màxim de lliurament dels vehicles serà de trenta-tres mesos una vegada formalitzat el contracte. el marc del Programa FEDER de Catalunya 2021-2027 .
Els tramvies tindran una longitud màxima de 33,62 metres i una capacitat de 211 persones , i estaran adaptats per a persones amb mobilitat reduïda. Comptaran amb 54 seients, 2 places PMR (Persones amb Mobilitat Reduïda) i 10 seients abatibles , amb zones multifuncionals per a bicicletes o cotxets, espais amplis i zones sense obstacles. Els vehicles disposaran dun sistema demmagatzematge denergia embarcada que els permetrà circular en els trams sense catenària. A més, estaran dissenyats per minimitzar l'impacte ambiental al llarg de tota la vida útil, amb especial atenció a la reducció del consum energètic ia l'augment dels índexs de reciclabilitat i recuperabilitat. Els tramvies incorporaran tecnologia de seguiment en temps real perquè els usuaris puguin conèixer-ne la ubicació.
https://share.google/Ouust8bfz5bPE0DGV
Salut!
El contracte s'ha adjudicat a Stadler Rail Valencia , SAU per un import de 59,7 milions d'euros (abans d'IVA), corresponents al subministrament dels set tramvies i al servei de manteniment integral durant un període de quinze anys. El termini màxim de lliurament dels vehicles serà de trenta-tres mesos una vegada formalitzat el contracte. el marc del Programa FEDER de Catalunya 2021-2027 .
Els tramvies tindran una longitud màxima de 33,62 metres i una capacitat de 211 persones , i estaran adaptats per a persones amb mobilitat reduïda. Comptaran amb 54 seients, 2 places PMR (Persones amb Mobilitat Reduïda) i 10 seients abatibles , amb zones multifuncionals per a bicicletes o cotxets, espais amplis i zones sense obstacles. Els vehicles disposaran dun sistema demmagatzematge denergia embarcada que els permetrà circular en els trams sense catenària. A més, estaran dissenyats per minimitzar l'impacte ambiental al llarg de tota la vida útil, amb especial atenció a la reducció del consum energètic ia l'augment dels índexs de reciclabilitat i recuperabilitat. Els tramvies incorporaran tecnologia de seguiment en temps real perquè els usuaris puguin conèixer-ne la ubicació.
https://share.google/Ouust8bfz5bPE0DGV
Salut!
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1909
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
La demarcació de Tarragona, especialment el Camp de Tarragona, ha viscut quatre esdeveniments entre els anys seixanta del segle passat i els primers compassos del XX que han transformat radicalment la seva geografia social i econòmica. El polígon petroquímic a partir de 1961, la Universitat Rovira i Virgili des del 1991, el parc temàtic Port Aventura des del 1995 i l’estació del Camp del tren d’alta velocitat el 2006. Podríem afegir les centrals nuclears de Vandellòs I (1972) i la d’Ascó I (1984) i l’eliminació de les vies a l'altura de Salou i Cambrils, però el seu impacte, tot i ser molt rellevant, un en el PIB i l’altre en la costa, és territorialment més limitat.
Respecte a les nuclears, m’estalvio estendrem en comentaris sobre el fet que a les nostres comarques es produeixi el 59 % de l’energia que consumeix Catalunya, segons dades de 2024, i que aquesta aportació no ha tingut fins ara cap recompensa en un tracte deferent per als que vivim i treballem aquí. És conegut el clam de la indústria instal·lada a casa sobre la llosa i la limitació que els suposa el cost de l’energia.
Tampoc us atabalaré descrivint la precarietat dels accessos i aparcaments de l’estació del Camp que sembla que finalment està en vies de solució. Només han hagut de passar dinou anys des de la seva inauguració. Lamentable.
I ara s’obre l’esperança d’un nou esdeveniment relacionat amb la mobilitat territorial amb el Tramcamp que pot ser un autèntic revulsiu del transport col·lectiu públic intern que fins ara s’ha pal·liat amb l’esforç dels ajuntaments, les discutibles concessions de la Generalitat i la condemna a fer un ús massiu del vehicle privat. Ja s’han licitat les obres del Centre Operatiu del Tramcamp que es construirà a Vila-seca, punt estratègic d’aquesta petita revolució de la mobilitat al Tarragonès i al Baix Camp, malgrat les grinyolades que s’han sentit a la plaça de la Font de Tarragona.
Si es compleixen les previsions, d'aquí a dos anys, el 2028, entrarà en funcionament la primera part del Tramcamp que ha de comunicar Cambrils, Vila-seca i Salou. És el primer pas del projecte total que finalment arribarà a Tarragona, la Canonja, l’aeroport i Reus. Un segon pas amb calendari encara per concretar, però ja en fase d’estudi tècnic. Les dades del projecte global acrediten que realment provocarà una gran transformació. Un total de 46 quilòmetres de línies i 47 estacions. El 2028 en funcionaran catorze quilòmetres amb catorze parades. Ara cal que els ajuntaments i la Generalitat aprofitin l’oportunitat per fer un pas de gegant amb un model d’intermodalitat que canviï el dia a dia i la vida de les més de 300.000 persones que vivim en aquesta àrea.
Enllaç a l'article sencer:
https://share.google/xGWCbuosqpgtBGxIP
Respecte a les nuclears, m’estalvio estendrem en comentaris sobre el fet que a les nostres comarques es produeixi el 59 % de l’energia que consumeix Catalunya, segons dades de 2024, i que aquesta aportació no ha tingut fins ara cap recompensa en un tracte deferent per als que vivim i treballem aquí. És conegut el clam de la indústria instal·lada a casa sobre la llosa i la limitació que els suposa el cost de l’energia.
Tampoc us atabalaré descrivint la precarietat dels accessos i aparcaments de l’estació del Camp que sembla que finalment està en vies de solució. Només han hagut de passar dinou anys des de la seva inauguració. Lamentable.
I ara s’obre l’esperança d’un nou esdeveniment relacionat amb la mobilitat territorial amb el Tramcamp que pot ser un autèntic revulsiu del transport col·lectiu públic intern que fins ara s’ha pal·liat amb l’esforç dels ajuntaments, les discutibles concessions de la Generalitat i la condemna a fer un ús massiu del vehicle privat. Ja s’han licitat les obres del Centre Operatiu del Tramcamp que es construirà a Vila-seca, punt estratègic d’aquesta petita revolució de la mobilitat al Tarragonès i al Baix Camp, malgrat les grinyolades que s’han sentit a la plaça de la Font de Tarragona.
Si es compleixen les previsions, d'aquí a dos anys, el 2028, entrarà en funcionament la primera part del Tramcamp que ha de comunicar Cambrils, Vila-seca i Salou. És el primer pas del projecte total que finalment arribarà a Tarragona, la Canonja, l’aeroport i Reus. Un segon pas amb calendari encara per concretar, però ja en fase d’estudi tècnic. Les dades del projecte global acrediten que realment provocarà una gran transformació. Un total de 46 quilòmetres de línies i 47 estacions. El 2028 en funcionaran catorze quilòmetres amb catorze parades. Ara cal que els ajuntaments i la Generalitat aprofitin l’oportunitat per fer un pas de gegant amb un model d’intermodalitat que canviï el dia a dia i la vida de les més de 300.000 persones que vivim en aquesta àrea.
Enllaç a l'article sencer:
https://share.google/xGWCbuosqpgtBGxIP
Las obras del tranvía entre Cambrils y Vila-seca, en marcha
https://www.diaridetarragona.com/costa/ ... archa.html
La Generalitat comienza los trabajos de la primera fase, con el desvío de servicios y la construcción de la esplanada por la que circularán los tranvías a partir de 2028
Comienzan las obras para convertir el antiguo trazado del tren de la costa en un nuevo medio de transporte: el tranvía del Camp de Tarragona. El Departament de Territori de la Generalitat ha puesto en marcha este lunes los trabajos de la primera fase, que debe llevar el tranvía desde Cambrils hasta Vila-seca cruzando todo Salou. Un itinerario de 14 kilómetros a doble vía, que contará con 14 estaciones.
Por ahora, las obras abarcan 11,8 km de recorrido entre las estaciones de Cambrils Centre -junto a las plazas 'gemelas'- y Vila-seca Universitat -en la avenida Pere Molas-, que pasa casi en su totalidad por la antigua plataforma ferroviaria. La intención es ir ejecutando los trabajos por tramos. Posteriormente, se acometerán los otros dos extremos de esta primera fase, por zonas completamente urbanizadas, que llevarán el tranvía hasta las estaciones de tren de Vila-seca y de Cambrils.
En uno de los antiguos pasos a nivel, en la calle Camí del Corralet, en Vilafortuny, ya se pueden apreciar los trabajos iniciales. El primer paso es el desbroce del terreno, posteriormente se procederá al desvío de servicios con nuevas canalizaciones y finalmente se hará el movimiento de tierras y se dejará a punto la esplanada para la instalación de vías y catenarias. En este mismo espacio, está prevista la construcción de una de las cinco estaciones transformadores que surtirán de electricidad la futura línea del tranvía. Además, ya se han comenzado a instalar vallas y señales de obra en partes del terreno afectado.
Asimismo, en este paquete de obras se plantea la construcción de una serie de infraestructuras de paso, como la adaptación de los antiguos viaductos del ferrocarril por encima de las rieras del Regueral y de Maspujols, en Cambrils; o dos viaductos en el término municipal de Vila-seca, paralelos a la avenida Pere Molas. En este caso, se creará un paso superior por encima de la vía del tren que sale desde Salou-PortAventura hacia Tarragona y un viaducto sobre la A-7.
Un puente de 112 metros para salvar la A-7 en Vila-seca
Este segundo puente será una de las partes más complejas en estas primeras obras y por ello se ha separado del resto de trabajos. Con una longitud de 112 metros, la infraestructura contará con un ancho de 10,4 metros y se sustentará sobre pilares de hormigón armado. Esta parte de las obras se ha adjudicado a la UTE CRC Obras y Servicios y Servicios Ferroviarios, SA, por un importe de 4,5 millones (sin IVA).
Las primeras obras corren a cargo de la unión de empresas formada por Acsa e Infraestructuras Trade y suponen una inversión de 11,2 millones de euros. Este primer paquete de obras tiene una duración de 20 meses y se llevará a cabo de forma coordinada con la construcción de la propia infraestructura, actualmente en licitación.
En este sentido, la Generalitat mantiene abiertos dos concursos públicos para desplegar la primera fase del proyecto del TramCamp. Por un lado, el grueso de los trabajos para generar las vías y paradas de la infraestructura suponen una inversión de 132,9 millones de euros. Para la construcción del centro operativo, que se hará en Vila-seca, se destinan otros 24,7 millones. Los diferentes contratos se desarrollarán en paralelo con el objetivo de que la primera fase de la infraestructura entre en servicio el primer trimestre del 2028.
Ferrocarrils de la Generalitat licita por 24,7 millones el centro operativo del tranvía en Vila-seca
Con el inicio de las obras sobre el terreno, el Departament de Territori mantiene el calendario que se había fijado para la primera fase. Actualmente, la Generalitat tiene otro encargo en vigor, que es la construcción de los siete primeros tranvías eléctricos que surtirán la línea entre Cambrils, Salou y Vila-seca.
Próximo paso, enlazar con las estaciones de tren
En paralelo, tiene previsto sacar a concurso otros dos contratos antes de que acabe el año. Se trata de la obra civil e instalaciones para generar el trazado tranviario entre las paradas de Cambrils Centre y Cambrils Nord –la estación de Adif–. Un ramal que irá en paralelo al barranco de la Verge del Camí y que tendrá otras dos paradas –Cambrils Estació y Les Comes–. En el otro extremo del recorrido, Territori licitará próximamente las obras para crear un nuevo cruce bajo las vías del tren al final de la avenida Ramon d’Olzina, en Vila-seca.
https://www.diaridetarragona.com/costa/ ... archa.html
La Generalitat comienza los trabajos de la primera fase, con el desvío de servicios y la construcción de la esplanada por la que circularán los tranvías a partir de 2028
Comienzan las obras para convertir el antiguo trazado del tren de la costa en un nuevo medio de transporte: el tranvía del Camp de Tarragona. El Departament de Territori de la Generalitat ha puesto en marcha este lunes los trabajos de la primera fase, que debe llevar el tranvía desde Cambrils hasta Vila-seca cruzando todo Salou. Un itinerario de 14 kilómetros a doble vía, que contará con 14 estaciones.
Por ahora, las obras abarcan 11,8 km de recorrido entre las estaciones de Cambrils Centre -junto a las plazas 'gemelas'- y Vila-seca Universitat -en la avenida Pere Molas-, que pasa casi en su totalidad por la antigua plataforma ferroviaria. La intención es ir ejecutando los trabajos por tramos. Posteriormente, se acometerán los otros dos extremos de esta primera fase, por zonas completamente urbanizadas, que llevarán el tranvía hasta las estaciones de tren de Vila-seca y de Cambrils.
En uno de los antiguos pasos a nivel, en la calle Camí del Corralet, en Vilafortuny, ya se pueden apreciar los trabajos iniciales. El primer paso es el desbroce del terreno, posteriormente se procederá al desvío de servicios con nuevas canalizaciones y finalmente se hará el movimiento de tierras y se dejará a punto la esplanada para la instalación de vías y catenarias. En este mismo espacio, está prevista la construcción de una de las cinco estaciones transformadores que surtirán de electricidad la futura línea del tranvía. Además, ya se han comenzado a instalar vallas y señales de obra en partes del terreno afectado.
Asimismo, en este paquete de obras se plantea la construcción de una serie de infraestructuras de paso, como la adaptación de los antiguos viaductos del ferrocarril por encima de las rieras del Regueral y de Maspujols, en Cambrils; o dos viaductos en el término municipal de Vila-seca, paralelos a la avenida Pere Molas. En este caso, se creará un paso superior por encima de la vía del tren que sale desde Salou-PortAventura hacia Tarragona y un viaducto sobre la A-7.
Un puente de 112 metros para salvar la A-7 en Vila-seca
Este segundo puente será una de las partes más complejas en estas primeras obras y por ello se ha separado del resto de trabajos. Con una longitud de 112 metros, la infraestructura contará con un ancho de 10,4 metros y se sustentará sobre pilares de hormigón armado. Esta parte de las obras se ha adjudicado a la UTE CRC Obras y Servicios y Servicios Ferroviarios, SA, por un importe de 4,5 millones (sin IVA).
Las primeras obras corren a cargo de la unión de empresas formada por Acsa e Infraestructuras Trade y suponen una inversión de 11,2 millones de euros. Este primer paquete de obras tiene una duración de 20 meses y se llevará a cabo de forma coordinada con la construcción de la propia infraestructura, actualmente en licitación.
En este sentido, la Generalitat mantiene abiertos dos concursos públicos para desplegar la primera fase del proyecto del TramCamp. Por un lado, el grueso de los trabajos para generar las vías y paradas de la infraestructura suponen una inversión de 132,9 millones de euros. Para la construcción del centro operativo, que se hará en Vila-seca, se destinan otros 24,7 millones. Los diferentes contratos se desarrollarán en paralelo con el objetivo de que la primera fase de la infraestructura entre en servicio el primer trimestre del 2028.
Ferrocarrils de la Generalitat licita por 24,7 millones el centro operativo del tranvía en Vila-seca
Con el inicio de las obras sobre el terreno, el Departament de Territori mantiene el calendario que se había fijado para la primera fase. Actualmente, la Generalitat tiene otro encargo en vigor, que es la construcción de los siete primeros tranvías eléctricos que surtirán la línea entre Cambrils, Salou y Vila-seca.
Próximo paso, enlazar con las estaciones de tren
En paralelo, tiene previsto sacar a concurso otros dos contratos antes de que acabe el año. Se trata de la obra civil e instalaciones para generar el trazado tranviario entre las paradas de Cambrils Centre y Cambrils Nord –la estación de Adif–. Un ramal que irá en paralelo al barranco de la Verge del Camí y que tendrá otras dos paradas –Cambrils Estació y Les Comes–. En el otro extremo del recorrido, Territori licitará próximamente las obras para crear un nuevo cruce bajo las vías del tren al final de la avenida Ramon d’Olzina, en Vila-seca.
Cada vez que subes al tren, empieza una nueva aventura...
Renfe: siempre se puede viajar peor
Renfe: siempre se puede viajar peor