Incidències ferroviàries a Catalunya
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7330
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Re: Incidències ferroviàries a Catalunya
Que una simple baixada de tensió provoqui un caos d'aquesta magnitud exemplifica el principal problema (que no l'únic) de la xarxa catalana: la falta d'alternatives en cas de que alguna cosa falli. No hi ha possibilitat de desviar trens per un altre lloc, no hi ha la possibilitat de continuar donant servei per altres vies, res. Tot aguantat amb fils, i quan un es trenca, tot se'n va a fer punyetes. I això passa cada dia.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif, Afició ferroviària - Web ferroviària - Història de la SEAT - Museu del Transport de Barcelona
-
- N5
- Entrades: 120
Veient tots els problemes que han portat els busos, hauria estat més ràpid enviar els trens per La Plana-Picamoixons i Valls fins a St. Vicenç. Des d'aquí, com que l'estació està mig tallada per les obres, o bé transbordament a l'R2S en una altra via, o bé seguir cap a Barcelona per Vilafranca.
Pel que fa a altres trams, tens tota la raó, però justament en aquest, alternatives n'hi ha (i no fa ni sis mesos que es va fer servir, durant el tall al túnel de Roda de Barà que va afectar el mateix tram), el que falta és voluntat d'utilitzar-les.
Pel que fa a altres trams, tens tota la raó, però justament en aquest, alternatives n'hi ha (i no fa ni sis mesos que es va fer servir, durant el tall al túnel de Roda de Barà que va afectar el mateix tram), el que falta és voluntat d'utilitzar-les.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7330
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
La majoria de gent no haurà trobat diferència amb un dia normal. Sembla que simplement han buscat una excusa per definir el servei habitual.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif, Afició ferroviària - Web ferroviària - Història de la SEAT - Museu del Transport de Barcelona
Segur que si es la xarxa de via ampla tanca per sempre no notarem cap diferència. 

Crònica del Transport al Barcelonès Nord
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
Tallada la circulació a la R14 entre Reus i Alcover per una avaria a la catenària
Segona afectació greu a la R14 en 24 hores. Un tall de tensió a la catenària ha obligat a suspendre la circulació d'aquesta línia de Rodalies entre Reus i Alcover (Tarragona) aquest divendres al matí. Protecció Civil ha activat el pla d'emergències Ferrocat, segons ha informat l'organisme a X.
L'incident arriba poques hores després de l'avaria d'un tren de la mateixa línia aquest dijous a la Selva del Camp. Els passatgers a bord, gairebé noranta, van haver de ser evacuats a peu fins a l'andana més propera pels Mossos d’Esquadra i personal de seguretat d’Adif. Aquest fet va provocar la interrupció total del servei entre Reus i Alcover durant hores.
https://www.ara.cat/societat/mobilitat/ ... 66293.html
Segona afectació greu a la R14 en 24 hores. Un tall de tensió a la catenària ha obligat a suspendre la circulació d'aquesta línia de Rodalies entre Reus i Alcover (Tarragona) aquest divendres al matí. Protecció Civil ha activat el pla d'emergències Ferrocat, segons ha informat l'organisme a X.
L'incident arriba poques hores després de l'avaria d'un tren de la mateixa línia aquest dijous a la Selva del Camp. Els passatgers a bord, gairebé noranta, van haver de ser evacuats a peu fins a l'andana més propera pels Mossos d’Esquadra i personal de seguretat d’Adif. Aquest fet va provocar la interrupció total del servei entre Reus i Alcover durant hores.
https://www.ara.cat/societat/mobilitat/ ... 66293.html
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Alguna cosa que falla allà desde dies.
Dissabte vaig passar amb el 30573 i va tallar tracció la 470-025 abans d'arribar a la Selva del Camp. Pero el viatge no va anar el millor possible: 2 cops es va activar el fre d'emergència, a més del tall entre les Borges Blanques i Lleida.
Dissabte vaig passar amb el 30573 i va tallar tracció la 470-025 abans d'arribar a la Selva del Camp. Pero el viatge no va anar el millor possible: 2 cops es va activar el fre d'emergència, a més del tall entre les Borges Blanques i Lleida.
Desallotgen 130 passatgers d’un tren avariat a Móra la Nova
Renfe ha habilitat un autobús per a traslladar els passatgers fins a Reus, on agafaran un altre tren per completar el trajecte
Més problemes en el servei de Rodalia. Els 130 passatgers que viatjaven en un tren de la línia R15 han estat desallotjats a l’estació de Móra la Nova (Ribera d’Ebre) a conseqüència d’uns problemes tècnics.
El tren provenia de Saragossa i es dirigia a Barcelona. Renfe ha habilitat un autobús per a traslladar els passatgers fins a Reus, on agafaran un altre tren per completar el trajecte.
Per aquest motiu, la direcció general de Protecció Civil de la Generalitat ha posat en prealerta el pla Ferrocat, el pla d’emergències per transport de viatgers per ferrocarril.
També avui, el servei de megafonia i informació d’unes quantes estacions de l’àrea de Barcelona és fora de servei. A hores d’ara i durant tot el dia, ni les pantalles amb la informació dels trens ni la megafonia funcionen amb normalitat a conseqüència d’una incidència tècnica.
https://www.vilaweb.cat/noticies/desall ... a-la-nova/
Renfe ha habilitat un autobús per a traslladar els passatgers fins a Reus, on agafaran un altre tren per completar el trajecte
Més problemes en el servei de Rodalia. Els 130 passatgers que viatjaven en un tren de la línia R15 han estat desallotjats a l’estació de Móra la Nova (Ribera d’Ebre) a conseqüència d’uns problemes tècnics.
El tren provenia de Saragossa i es dirigia a Barcelona. Renfe ha habilitat un autobús per a traslladar els passatgers fins a Reus, on agafaran un altre tren per completar el trajecte.
Per aquest motiu, la direcció general de Protecció Civil de la Generalitat ha posat en prealerta el pla Ferrocat, el pla d’emergències per transport de viatgers per ferrocarril.
També avui, el servei de megafonia i informació d’unes quantes estacions de l’àrea de Barcelona és fora de servei. A hores d’ara i durant tot el dia, ni les pantalles amb la informació dels trens ni la megafonia funcionen amb normalitat a conseqüència d’una incidència tècnica.
https://www.vilaweb.cat/noticies/desall ... a-la-nova/
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- M1171-M1172-M1169...
- N7
- Entrades: 384
- Ubicació: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170
Sort que no hi era avui. Lo de frenades d'emergència passa tot sovint per moltes causes, poques vegades per les causes més correctes. A vegades per velocitat excessiva, però normalment crec que és per mala captació de l'ASFA o altres problemes de l'estil. Lo de tallar tracció és a voluntat del maquinista, o pot passar si s'accionen proteccions, que actuen sobre el disjuntor, el qual em diuen que fa por al passatge del cotxe motor quan s'obre en càrrega.
Sandy
Sandy
Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
21/09/2025 13:19h
Tren Barcelona Sants 12.46 h - Figueres 15.33 h amb sortida a les 13.40 h aproximadament per incidència tècnica.
https://rodalies.gencat.cat/ca/alteracions_del_servei/
Tren Barcelona Sants 12.46 h - Figueres 15.33 h amb sortida a les 13.40 h aproximadament per incidència tècnica.
https://rodalies.gencat.cat/ca/alteracions_del_servei/
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Incidències a Rodalia: més 1.500 hores de retards i 1,1 milions d’afectats el primer semestre del 2025
La R15 és la línia amb més alteracions al servei, una mitjana de sis de cada deu dies, seguida de la R14 i la R16
Les incidències “destacades” al servei de Rodalia, que aplega les línies de Rodalia de Barcelona i els regionals arreu del país operats per RENFE, han causat 90.013 minuts de retards en els trens, és a dir, 1.500 hores, en el primer semestre de l’any. Segons una resposta parlamentària de Territori a una pregunta d’ERC, consultada per l’ACN, 1.155.230 viatgers s’han vist afectats per un total de 175 alteracions severes al servei, pràcticament una cada dia.
La R15, que circula des de Barcelona fins a Riba-roja d’Ebre passant per Tarragona i Reus, és la línia més afectada. Registra 111 incidències, una mitjana de sis de cada deu dies, tot i que alguns dies se n’acumula més d’una. La R14 i la R16 també estan molt afectades.
Les 175 incidències recollides –no s’especifiquen els criteris per a incloure’n unes i no unes altres més enllà de considerar-les “destacades”– entre el primer de gener i el 30 de juny, van succeir en 115 dies diferents, és a dir, en pràcticament dues jornades de cada tres. El febrer se’n van registrar pràcticament cada dia, en 23 jornades de les 28, les mateixes que el març. Per contra, l’abril, que va coincidir amb Setmana Santa, va ser el mes amb menys dies amb complicacions, 14.
Gairebé 6.000 trens amb incidències destacades en sis mesos
El nombre de combois que van veure modificat l’horari per incidències en els primers sis mesos d’enguany van ser 5.779, dels quals 2.113 van circular durant el març. El tercer mes de l’any és el que va arrossegar més retards, que van sumar 411 de les 1.500 hores totals de demora del primer semestre. El juny va acumular 352 hores més d’esperes.
Les línies de Rodalia de Barcelona –R1, R2, R3, R4, R7 i R8– han acumulat 704.492 passatgers afectats, al voltant d’un 60% del total. El nombre de trens que han vist el trajecte alterat en aquestes línies també representen el 60% del total, però les línies regionals –sobretot R11, R13, R14, R15, R16 i R17– acumulen la gran majoria de les avaries (un 82%) i un 58% dels minuts de retard.
Línia per línia, la R15 és la que més problemes rellevants suma, 111 en 182 dies; la R14 en compta 77; la R16, 69; la R13 i la R17 en comptabilitzen 45 cadascuna; la R11, 27; la RG1, 9; i la R4, una.
La xarxa de Rodalia de Barcelona apareix menys en el llistat proporcionat per Territori que fa referència a les “incidències destacades”: la R4 n’ha tingut 17; la R2, 13; la R1, 11; i la R3, 10. Les línies R7 (amb 6) i R8 (amb 3) se situen a la cua.
L’apagada, la vaga desconvocada i la represa de les línies del sud, els dies més caòtics
L’afectació que va afectar més passatgers va ser la del 28 d’abril, causada per l’apagada general que va viure tot el país, i que es xifra en 258.420 viatgers i 945 trens en el conjunt de les línies de Rodalia de Barcelona i els trens regionals. Els retards totals van ser de 45 hores a partir de les 12.33 del 28 d’abril i fins al final del servei de l’endemà –els problemes a la xarxa elèctrica a tot l’estat espanyol van impulsar l’abril com el mes amb més passatgers amb retards en aquest primer mig any.
El 17 de març va ser el segon dia amb més passatgers que van haver d’esperar a les andanes més temps que no desitjaven, un total de 84.268 de 387 trens diferents. El retard, sumant totes les línies, va ser de 24 hores i 19 minuts, i el detonant va ser la vaga de maquinistes anunciada per a aquell dia que, malgrat que es va desconvocar a última hora del dia anterior, va acabar causant maldecaps a les estacions i trens suprimits.
El 3 de març també destaca en les dades facilitades per la consellera de Territori, Sílvia Paneque, per via parlamentària escrita com a resposta a preguntes de la predecessora en el càrrec, Ester Capella, d’ERC. Aquell dia, 65.584 persones van trobar-se amb set incidències diferents –si es compta cada alteració a la xarxa de Rodalia i a la de regionals per separat, malgrat que en alguns casos van ser causades pel mateix motiu. En conjunt, els problemes d’aquell dia, que en alguns casos es van arrossegar fins el dia 6, van afectar 1.036 trens i pràcticament 110 hores de demores.
El 3 de març es va reprendre el servei ferroviari entre Tarragona i Barcelona després de cinc mesos d’obres al túnel de Roda de Berà, però els retards en les línies del sud es van repetir des del primer comboi, amb 50 minuts de demora. La situació es va agreujar amb un tall entre Sant Vicenç de Calders i Cunit per manca de tensió a la catenària dues hores després de la represa. El caos ferroviari va obligar Paneque a demanar disculpes i a demanar de comparèixer al parlament.
El quart dia amb més usuaris afectats en el primer semestre de l’any va ser el 5 de juny quan, en només dues hores, 39.260 passatgers van trigar més estona de l’esperada a completar el recorregut amb 155 trens afectats per una incidència tècnica d’un tren aturat a l’estació d’Arc de Triomf, a Barcelona, a quarts de tres de la tarda.
“Traspàs crucial” per a garantir la qualitat del servei
En la resposta parlamentària, Paneque explica que les incidències produïdes a Rodalia poden ser causades per problemes en la infrastructura i el material rodant, ocupacions del circuit de via, per la gestió del personal de conducció, per les obres que es fan en diferents punts de la xarxa o per causes externes al servei, com ara actes incívics i incendis propers a la xarxa ferroviària, que causen alteracions, retards o cancel·lacions de trens.
La titular de Territori també recorda que el seu departament treballa en coordinació amb RENFE i Adif, i que la nova empresa mixta Rodalia de Catalunya significarà “un pas més en un traspàs crucial per a reforçar la governança pròpia des de la proximitat i, sobretot, per a garantir la qualitat del servei que es presta en l’àmbit de Rodalia”.
https://www.vilaweb.cat/noticies/incide ... -del-2025/
La R15 és la línia amb més alteracions al servei, una mitjana de sis de cada deu dies, seguida de la R14 i la R16
Les incidències “destacades” al servei de Rodalia, que aplega les línies de Rodalia de Barcelona i els regionals arreu del país operats per RENFE, han causat 90.013 minuts de retards en els trens, és a dir, 1.500 hores, en el primer semestre de l’any. Segons una resposta parlamentària de Territori a una pregunta d’ERC, consultada per l’ACN, 1.155.230 viatgers s’han vist afectats per un total de 175 alteracions severes al servei, pràcticament una cada dia.
La R15, que circula des de Barcelona fins a Riba-roja d’Ebre passant per Tarragona i Reus, és la línia més afectada. Registra 111 incidències, una mitjana de sis de cada deu dies, tot i que alguns dies se n’acumula més d’una. La R14 i la R16 també estan molt afectades.
Les 175 incidències recollides –no s’especifiquen els criteris per a incloure’n unes i no unes altres més enllà de considerar-les “destacades”– entre el primer de gener i el 30 de juny, van succeir en 115 dies diferents, és a dir, en pràcticament dues jornades de cada tres. El febrer se’n van registrar pràcticament cada dia, en 23 jornades de les 28, les mateixes que el març. Per contra, l’abril, que va coincidir amb Setmana Santa, va ser el mes amb menys dies amb complicacions, 14.
Gairebé 6.000 trens amb incidències destacades en sis mesos
El nombre de combois que van veure modificat l’horari per incidències en els primers sis mesos d’enguany van ser 5.779, dels quals 2.113 van circular durant el març. El tercer mes de l’any és el que va arrossegar més retards, que van sumar 411 de les 1.500 hores totals de demora del primer semestre. El juny va acumular 352 hores més d’esperes.
Les línies de Rodalia de Barcelona –R1, R2, R3, R4, R7 i R8– han acumulat 704.492 passatgers afectats, al voltant d’un 60% del total. El nombre de trens que han vist el trajecte alterat en aquestes línies també representen el 60% del total, però les línies regionals –sobretot R11, R13, R14, R15, R16 i R17– acumulen la gran majoria de les avaries (un 82%) i un 58% dels minuts de retard.
Línia per línia, la R15 és la que més problemes rellevants suma, 111 en 182 dies; la R14 en compta 77; la R16, 69; la R13 i la R17 en comptabilitzen 45 cadascuna; la R11, 27; la RG1, 9; i la R4, una.
La xarxa de Rodalia de Barcelona apareix menys en el llistat proporcionat per Territori que fa referència a les “incidències destacades”: la R4 n’ha tingut 17; la R2, 13; la R1, 11; i la R3, 10. Les línies R7 (amb 6) i R8 (amb 3) se situen a la cua.
L’apagada, la vaga desconvocada i la represa de les línies del sud, els dies més caòtics
L’afectació que va afectar més passatgers va ser la del 28 d’abril, causada per l’apagada general que va viure tot el país, i que es xifra en 258.420 viatgers i 945 trens en el conjunt de les línies de Rodalia de Barcelona i els trens regionals. Els retards totals van ser de 45 hores a partir de les 12.33 del 28 d’abril i fins al final del servei de l’endemà –els problemes a la xarxa elèctrica a tot l’estat espanyol van impulsar l’abril com el mes amb més passatgers amb retards en aquest primer mig any.
El 17 de març va ser el segon dia amb més passatgers que van haver d’esperar a les andanes més temps que no desitjaven, un total de 84.268 de 387 trens diferents. El retard, sumant totes les línies, va ser de 24 hores i 19 minuts, i el detonant va ser la vaga de maquinistes anunciada per a aquell dia que, malgrat que es va desconvocar a última hora del dia anterior, va acabar causant maldecaps a les estacions i trens suprimits.
El 3 de març també destaca en les dades facilitades per la consellera de Territori, Sílvia Paneque, per via parlamentària escrita com a resposta a preguntes de la predecessora en el càrrec, Ester Capella, d’ERC. Aquell dia, 65.584 persones van trobar-se amb set incidències diferents –si es compta cada alteració a la xarxa de Rodalia i a la de regionals per separat, malgrat que en alguns casos van ser causades pel mateix motiu. En conjunt, els problemes d’aquell dia, que en alguns casos es van arrossegar fins el dia 6, van afectar 1.036 trens i pràcticament 110 hores de demores.
El 3 de març es va reprendre el servei ferroviari entre Tarragona i Barcelona després de cinc mesos d’obres al túnel de Roda de Berà, però els retards en les línies del sud es van repetir des del primer comboi, amb 50 minuts de demora. La situació es va agreujar amb un tall entre Sant Vicenç de Calders i Cunit per manca de tensió a la catenària dues hores després de la represa. El caos ferroviari va obligar Paneque a demanar disculpes i a demanar de comparèixer al parlament.
El quart dia amb més usuaris afectats en el primer semestre de l’any va ser el 5 de juny quan, en només dues hores, 39.260 passatgers van trigar més estona de l’esperada a completar el recorregut amb 155 trens afectats per una incidència tècnica d’un tren aturat a l’estació d’Arc de Triomf, a Barcelona, a quarts de tres de la tarda.
“Traspàs crucial” per a garantir la qualitat del servei
En la resposta parlamentària, Paneque explica que les incidències produïdes a Rodalia poden ser causades per problemes en la infrastructura i el material rodant, ocupacions del circuit de via, per la gestió del personal de conducció, per les obres que es fan en diferents punts de la xarxa o per causes externes al servei, com ara actes incívics i incendis propers a la xarxa ferroviària, que causen alteracions, retards o cancel·lacions de trens.
La titular de Territori també recorda que el seu departament treballa en coordinació amb RENFE i Adif, i que la nova empresa mixta Rodalia de Catalunya significarà “un pas més en un traspàs crucial per a reforçar la governança pròpia des de la proximitat i, sobretot, per a garantir la qualitat del servei que es presta en l’àmbit de Rodalia”.
https://www.vilaweb.cat/noticies/incide ... -del-2025/
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.