Renfe presenta el AVE Low Cost: AVLO

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Respon
ferroviario_catalan
N8
N8
Entrades: 738
Ubicació: Horta L5

Re: Renfe presenta el AVE Low Cost: AVLO

Entrada Autor: ferroviario_catalan » 28 ago. 2025, 21:52

Precisamente yo tengo un viaje a Madrid en AVLO… alguien sabe cuál es el procedimiento a seguir? Habrá otro tren en el mismo horario? O tendré que ir antes por taquillas a cambiar el billete? Gracias!


¡No hay que hacer un mundo de una canica!

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1888
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » 28 ago. 2025, 22:00

Mira't i repassar bé la notícia. Salut!



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1888
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » 29 ago. 2025, 05:14

Tot per la retirada de servei del trens Avril, unitats destinades al servei de baix cost AVLO.

Retirada de material ferroviari
Una altra raó per a aquest canvi s'ha de buscar en la nova planificació que s'ha fet, motivada per la retirada del material Avlo d'aquest corredor (trens S106 de Talgo van començar a circular el maig de l'any passat) i la seva substitució per 103, que Renfe considera que s'adapta millor a les condicions d'aquest trajecte, segons ha informat Renfe aquest dijous en un comunicat.

En aquesta línia, Renfe operava amb cinc Avlo, quatre Madrid-Barcelona i un Madrid-Figueres, que en aquests moments estaven immobilitzats pels problemes de Talgo amb el subministrament dels bogis de recanvi. Fonts de la companyia han destacat que la resta dels trens S106 funcionen "amb normalitat" i que les revisions són "exhaustives i constants".

Salut!.



ferroviario_catalan
N8
N8
Entrades: 738
Ubicació: Horta L5

Entrada Autor: ferroviario_catalan » 01 set. 2025, 22:38

Pues hoy he comprendido por qué los 106 no operan ni operarán en corto plazo Almenos, en la línea Barcelona Madrid.
Y como sigamos a este paso, no habrá tren alguno que circule. La línea está de pena, unos baches tremendos y constantes, propicios para romper cualquier pieza de cualquier tren, en el mejor de los casos, y no tener que lamentar una castrofe. Os prometo que hoy he sentido “cosilla” en el viaje no queriendo pensar en lo peor.
Por cierto los billetes AVLO vendidos para tren 106, el material que sustituye es un 102. Un follón enorme para supervisores de tren ordenar y sentar a la gente.


¡No hay que hacer un mundo de una canica!

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 7330
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » 06 set. 2025, 09:41

I no serà que Renfe ha aprofitat aquest problema, que és real, per tirar la tovallola en els serveis de baix cost ja que no pot competir contra Ouigo?



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1888
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » 06 set. 2025, 17:34

:plas

També, també!
Salut!



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23850
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » 01 oct. 2025, 15:29

L'eliminació dels trens AVLO entre Barcelona i Madrid dispara els preus dels bitllets un 40%
La plataforma Trainline espera que l'augment sigui puntual i es mantigui l'abaratiment que s'ha registrat des de la liberalització ferroviària

En només un mes, els usuaris d'alta velocitat entre Barcelona i Madrid ho tenen clar: l'eliminació dels trens AVLO de Renfe ha disparat els preus. Ho han vist els que viatgen d'una ciutat a l'altra, però també els que aprofitaven l'opció de baix cost de l'operador ferroviari per arribar a la capital catalana des de Tarragona, a un millor preu en comparació amb els AVE.

Trainline, plataforma de reserva de viatges de tren, xifra l'encariment en un 40% per a aquest trajecte entre Barcelona i Madrid, si es comparen les dades d'aquest setembre amb el mateix mes de l'any anterior. Renfe va decidir abandonar el low cost en el seu principal corredor d'alta velocitat després de tots els problemes que han donat els trens Talgo que operaven aquest servei i que van obligar a suspendre temporalment la circulació a finals de juliol. A la resta de corredors on operen els AVLO, els que connecten Madrid amb Andalusia i Galícia, l'operador ferroviari ha mantingut el servei de baix cost, tot i estar operats amb el mateix model de Talgo.
Renfe abandona el 'low cost' entre Barcelona i Madrid

Aquest augment del preu de l'alta velocitat entre Barcelona i Madrid aquest mes de setembre s'ha distribuït entre tots els operadors, no només Renfe. Abans de la decisió d'eliminar els trens AVLO, en el segon trimestre d'enguany, el preu mitjà del trajecte va ser de 63 euros, que ja era un 15% més car en comparació amb l'any anterior, segons dades de la Comissió Nacional de la Competència (CNMC). En el cas dels AVLO, es va situar en els 51,95 euros, mentre que els AVE van continuar sent els més cars, amb 73,91 euros. Malgrat l'augment de preus, els passatgers van registrar un nou rècord, fins als 3,9 milions en només un trimestre, amb la previsió de superar els 10 milions anuals, en comparació amb els 5 milions d'abans de la pandèmia.

Des de Trainline esperen que aquest repunt sigui puntual i s'acabi moderant, a l'espera que Renfe cobreixi el buit que ha deixat o ho facin els altres operadors que fan aquest trajecte, Ouigo i Iryo. "La tendència és més liberalització", defensa el responsable general de Trainline, Pedro García, "però tots els operadors registren pèrdues i la pressió per augmentar preus és evident". Malgrat aquesta pujada recent, la liberalització del sector ferroviari ha fet que els preus dels bitllets de tren entre Barcelona i Madrid hagin caigut un 35%, des del 2019, abans de la pandèmia i de l'entrada dels competidors, a banda de disparar el nombre d'usuaris. Una tendència que es repeteix en altres mercats com França, amb una disminució del 43% en el preu mitjà de la ruta París-Lió, o Itàlia, amb una reducció del 40% en la de Milà-Roma.

Barcelona, porta d'entrada al sud d'Europa

La capital catalana no només concentra moltes connexions cap a Madrid, amb unes 20 rutes, sinó també cap a altres ciutats com Sevilla i València, on la demanda ha crescut un 113% i un 90%, respectivament, en els últims mesos, segons dades de Trainline. La influència de Barcelona s'estén més enllà d'Espanya, amb més tràfic cap a Lió (+118%), una ruta que s'ofereix des de Sants per Renfe i l'operador francès SNCF. També creix cap a París (+38%), un destí que només cobreix SNCF després de les traves que ha posat perquè Renfe el pogués operar.

Malgrat les dades, Trainline encara veu la connexió transfronterera com una assignatura pendent, amb Espanya com un dels països europeus on menys es coneix aquesta opció per viatjar entre veïns i es pensa més a agafar un avió. Mentre que un 60% dels francesos i un 67% dels italians coneixen les rutes internacionals en tren que surten del seu país, a Espanya la proporció cau fins al 47%.

https://www.ara.cat/economia/industria/ ... 14332.html


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Ferrocarril en general”